Diskuze

Studenti navrhovali tramvaj pro Prahu, inspirovali se u legendární T3

Pražská tramvaj T3, která jezdí ulicemi od 60. let, byla inspirací studentům průmyslového designu. Ve svých návrzích upravili také interiér vozů, jelikož dosavadní uspořádání sedaček v nových tramvajích nepovažují za praktické.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ten návrh je parádní. R^ klidně bych je bral, hlavně ta barva je super.

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
JK

KT8D5 už pravda nejezdí, ale to "R" evokuje právě rekonstruované KT8, kterých nám jezdí bezmála 50, takže inforámeček prosím opravit...

Doplňování schodů do nízkopodlažních tramvají považuju trochu za anachronismus, tohle cestou určitě vývoj nepůjde, sedačky vedle sebe jsou běžné i jinde než u nás, přeci jen cestování na stojáka není nic, co by bylo do MHD schopno lákat cestující...

3 0
možnosti
MG

Když chce novinář lidem vysvětlit něco, čemu sám nerozumí, co od toho čekat... :-)

1 0
možnosti
MK

Mě by ke štěstí stačilo, kdyby ze současných 15T odstranili druhou řadu sedaček a šikmé podlahy (nechápu proč tam není schod, vozíčkáři a kočárky se v tomto prostoru nepohybují), aby se v nich dalo normálně stát a případě potřeby procházet...

1 0
možnosti
MR

Tech sikmych ploch je hodne, pricemz stacil prudci prechod u kloubu (jako v KT8D5) a u dveri stacilo ponechat rovnou podlahu, ... S kocarky problem neni a s vozickari take ne nebot je tam vyklapeci plosina... Paradoxne v tom miste u tech dveri je rovna podlaha....

0 0
možnosti
JV

J60a73k93u78b 75V15a94š11k33o

22. 2. 2016 15:10

Ja teda nevím, ale me osobne to spis pripomina T1

1 0
možnosti
Foto

Ta inspirace T3 je ale HODNE vzdalena... Ten navrh na titulni strance vypada jako pojizdnej toaster ...

1 0
možnosti
KD

K56a40r16e95l 10D75r17d31a

22. 2. 2016 14:43

Mám pocit, že naprosto všem uniká pojem "bezbariérová doprava". Uvítám tramvaj s rovnou podlahou. Všechny schody, šikmé plošinky, sokly atd. jsou bariéry. Hůře se na nich pohybuje, hůře se na nich stojí, lze o ně zakopnout, lze mít nehodu a úraz. To pak není bezbariérová doprava. To se pouze bariéra od vstupních dveří přesunula dál do interiéru vozu. V 15T nesnáším stání na šikmé ploše. Stojí se zde výrazně hůř.

Pak, jako stojící se nejpohodlněji a nejpevněji držím svislého madla ve výši pasu. Jakékoliv jiné držení je bariéra. (Držení za madlo na pružné sedačce sedícího, kdy se sedícím stojící cloumá, je zase bezohlednost.) V pražské MHD je zvykem všechna svislá madla osadit nějakými krabicemi. Co příslušenství tramvaje začít konečně umísťovat do sloupků dveří, do sloupků mezi okny, do stěn... Pracovat s vestavěným kioskem. A ne nechat za draho navrhnout tramvaj a po opuštění ateliéru ji v dílnách letem světem doplnit o 50 krabic na označování jízdenek a platbu jízdného apod.

A co dvě sedačky vedle sebe? Osobně je moc nemusím. Uspořádání sedaček jako v ruském metru "proti sobě" mi také nepřijde příjemné. Tady to T3 se sedačkami za sebou dost vyhrává. ;-)

2 2
možnosti
JK

Hezká teorie, ale má jednu drobnou chybu. Dopravní prostředek s rovnou podlahou a bez schodů, plošinek a soklů prostě nelze vyrobit.

Většina cestujících, tedy vyjma vás, to pochopit dokáže a proto si nízkopodlažnost žádá. Osazení některých madel označovači je taky naprosto běžné, rozhodně nejde o žádnou pražskou specialitu.

Sedačky za sebou v jedné řadě podél oken mají také jistou nevýhodu - je jich prostě málo.

Chce to jen vystrčit hlavu z tvého zaprděného Žižkova, pepíku... ;-)

2 1
možnosti
KD

K37a53r42e44l 40D59r15d23a

22. 2. 2016 14:09

? Na UMPRUM proběhl 3.2. Artsemestr zima 2016 a výstava zavřela 10.2. iDNES se probudí 22.2. a okecává něco, co je potřeba především vidět, zamlčuje, že prošvihla termín akce a nesmyslně přidá Dolínka, Ďuriše, EVO1... To je jako co za slátaninu? Redaktor iDNES měl chřipku či co? :-P

Tady je k vidění pár navrhovaných sedaček:

https://www.umprum.cz/web/cs/umprum/artsemestr-zima-2016-3048

Tady jsou návrhy tramvají včetně jednoho dost nešikovného návrhu rozmístění sedaček.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10154496118550931.1073741875.80023150930&type=3

0 0
možnosti
RC

R89e16n46é 90C75v18r47k60a27l

22. 2. 2016 12:56

Pro autora článku: KT8 v původní verzi již opravdu skoro nejezdí, ale jejich modernizací vzniklé KT8N1 jsou sakra v kurzu - jde o jediné obousměrné typy, v případě výluk s ukončením na dočasném kolejovém přejezdu k nezaplacení.

1 0
možnosti
DK

Ja nevim proc vsichni ,,recykluji" T3. Ano je to ikonicka tramvaj a ano jeji design ma sve kouzlo, ale to opravdu uz nejde vymyslet neco jineho? Nebo se proste designerum nechce premyslet a radeji vezmou jiz neco hotoveho a upravi to. Preci jen kdyz si zvolite jako predlohu T3 jste mnohem vice svazany co se tyce tvaru a treba i tim jak maji lide T3 radi. Takze to nechcete zprznit, aby se to lidem nahodou nelibilo. Je to skoda, ze T3 porad jakoby strasi v hlavach designeru.

1 1
možnosti
EP

Hlavně proto, že T3 je v mnoha ohledech dokonalá, resp. nikdo jí nedokázal překonat, zejména v nízké poruchovosti.

1 0
možnosti