Diskuze
Pražský dopravce chce jen stoprocentní elektrobusy. Dobijí se z trolejí
Děkujeme za pochopení.
J41a43n 33Z90i30e27g33l25e93r
Jako pozitivní fakt vidím zodpovědné jednání vedení Dopravního podniku, které elektrobusy testuje a snaží se najít odpověď na otázku, zda se elektrobusy pro Prahu hodí nebo ne. Ukvapit se v tomto zásadním rozhodnutí by bylo chybou.
O94n83d47r18e46j 61L84i32p78t35a58k
no nevim, pobavil mne ten odstavecek o indukcnim nabijeni a jeho neekonomicnosti. Sice nemam realnou predstavu kolik stoji kilometr trakce pro trolejbusy, ale prijde mi, ze je to srovnatelne, ekologicke, zvladne to kopce, zvladne to topit, proste vsechno. Toto mne prijde jako, ze vymyslime kolo. ano je to pekne, vypada to zajimave, ale je to drahe jako cert. Trolejbus s baterii? proc ne, cimz by trakce nemusela byt vsude.
R70o83b26e24r74t 54P88r38a98ž51á71k
Trolejbusy s baterií jezdí i v takovém Bulharsku.
M53a75r45e58k 10H41r37u57b22y
Problemy s kopcovitym terenem? Neni mozne, vzdyt podle propagatoru cyklistiky je Praha srovnatelna s Amsterdamem
R75o22b75e44r45t 25P95r67a22ž72á31k
Srovnatelná je v hustotě exkrementů na chodnících.
R46o48m37a70n 59P16o76l55á72č43e85k
Takže je to menší, dražší a ještě to chce minimálně investici za milion v rámci své životnosti...
Navíc jsem zvědavý jak kolegové od tramvají natáhnou kabely, tam kde tramvaje nejsou...
M53i21c92h41a10l 12C84h90a50l77u45p23a
budou dělat točny tam, co už jsou tramvaje.
T77o58m58á31š 26Z36e29m34a15n
A nestačilo by přejít na LPG/CNG?
Kažodopádně u autobusů vidím smysl - přecijen mají zázemí a jezdí podle plánovaného řádu.
P74e98t92r 63N81o83v78á89k
Elektrobusy v šoučasnosti jsou pro Prahu vyhozenou investicí. Baterie nebudou v provozu dosahovat ani poloviny životnosti v důsledku vyšší provozní zátěže než předpokládá výrobce autobusu. V současnosti je výhodnější provozovat busy na CNG.
P32e33t51r 82V94e65s37e80l80ý
Praze vůbec nejde o nějakou ekologizaci provozu, ale chce se dorvat k dotacím. A protože naprosto ... úřadové v Bruselu vymysleli, že na trolebusy žádné dotace nebudou, jen na elektrobusy, no tak se vetšina evropských měst vrhla na elektrobusy. Ač z hlediska možností přepravy velkokapacitními vozidly je to víc než fantazie, blbne se na kvadrát. Všechny tři německé trolejbusové provozy teď mají problém, protože nemůžou nakupovat tvozidla s podporou, ale na nesmyslné elektrobusy prachy jsou. Výsledkem je slovní a technická ekvilibristika, kdy trolejbus dostane pár baterek a je prohlášen za elektrobus s průběžným nabíjením z trolejbusových trolejí.
V68á13c24l22a51v 35M97e95d24e22k
ano, to je smutná pravda. Kdyby podobné dotace byly např. na CNG, bylo by to mnohem ekologičtější.
Provoz na elektriku je z hlediska ekologie chiméra - lidé nevidí stoupat z vozidla kouř, tak mají falešný pocit, že je ekologické.
J69a68r33o85s87l93a35v 12Š91k36o68d92a
Odjizdejici autobus ze zastavky, jeste k tomu v kopci, a jeste v noci. Jako kdyz vam startuje letadlo za oknem. Skoda,zese elektro-busu nedoziji. Ale nove trolejbusy v usti, to je jako vylet do budoucnosti.
P66e32t41e84r 57S35m75u62t64n88ý
ano, mohu potvrdit. Křižovatka Benešovská s Korunní a ráno si připadáte jako na Ruzyni.
P54e48t65e11r 33S61m57u66t64n84ý
Elektroauta bude v budoucnosti fungovat jako záložní systém baterií, ve kterých je možno skladovat nadbytečnou energii, kterou je možno v době špiček a kdy auto stojí například v garáži opět odčerpávat.
Zavrhovat elektroauta je stejně naivní a hloupé, jako bylo ničení parních strojů.
P69e65t30r 57V97e46s63e88l68ý
Měl byste si dát hodně studený obklad. Jak myslíte, že vám při tomhle nesmyslném režimu baterie v autě vydrží? Smiřte se s tím, že vývoj v bateriiích se moc nehýbe a něco, co by z kilogramu hmotnosti poskytlo stejně energie jako benzín asi ještě dlouho nebude.
Mimochodem, viděl jste, co dokáže malá lithiová baterie, když vybuchne? Stačí drobounká prasklina v obalu a trošku vody...
B54r21o75n45i90s80l65a76v 71G30a60b57r79y23š
Tyhle pochybné experimenty by už měly skončit. Jak jsem se dočetl, potřebuje to 20 minut dobíjení na ujetí 20 kilometrů. Proč by mělo vozidlo na konečné zastávce trávit takovou spoustu času? Proč by mělo vozidlo mít stejně velkou bezpečnostní pauzu jako řidič, který ji potřebuje? Když jsem zpracovával oběhy vozidel na trolejbusových linkách v Mariánských Lázních, vyšlo mi, že 7 trolejbusů, které tam jsou pravidelně nasazovány, by muselo nahradit 11 elektrobusů!
Nemám pocit, že by se situace okolo elektrobusů nějak zlepšila. Baterie jsou těžké, rozměrné, dlouho se nabíjejí a o jejich životnosti se ani nedá mluvit.
Jestliže chtějí působnost elektrobusů rozšířit, mám trochu obavy o některé trasy, které jsou náročné i pro běžné autobusy, např. ulice Prosecká. Bude už výhodnější vybudovat celou trolejbusovou síť, samozřejmě postupně, věřím tomu, že EU taky něco přispěje. Jistě, počáteční investice budou velké, ale je ověřeno, že při větším počtu provozovaných vozů a linek se tyto investice vyplatí a brzy se i vrátí. To by se jinak nevyplatily Brnu ani Plzni. A dnešní technologie jsou na takové úrovni, že trolejbus i rekuperuje, takže se ještě víc ušetří.
Pokud má autobus na lince více než 200 spojů, vyplatí se na té lince trolejbus. A takovou frekvenci má v Praze aktuálně 49 linek. Jsou to ty nejdůležitější trasy, takže by byla zadrátovaná zhruba polovina současné sítě.
P83e30t85e70r 73S54m34u71t83n32ý
Dočetl jste se špantě. Elektrobus potřebuje ca. 100 minut nabíjení na ujetí trasy 260 - 340 km. Tak to alespoň stojí ve článku. Ale možná jste četl něco jiného
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize
Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kladno - Vsetín 7:2. Druhé vítězství Rytířů v baráži, kanonádu domácích zahájil Jágr
Druhé vítězství pro Kladno a střelecký rekord pro legendu. Domácí porazili ve druhém utkání...
Liška, plody a květiny. Autor slavného děvčátka s hračkami tvoří v Nuslích nový mural
V pražských Nuslích poblíž náměstí Bratří Synků mohou lidé obdivovat právě vznikající velkoplošnou...
V době páry i pod vodou. Půlstoletí metra připomene výstava i řada akcí
Návrhy podzemní dráhy v době páry, metro naplánované první republikou, to současné, ale i podzemka...
Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu
Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...
V Černošicích spadlo do bazénku batole, skončilo podchlazené v nemocnici
V Černošicích spadlo do zahradního bazénku 2,5leté dítě. Na místě zasahovali záchranáři, kteří jej...