Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Libeňský most se nebude bourat, jen rekonstruovat. Termín zatím znám není

Libeňský most se nebude bourat, ani rozšiřovat, jen rekonstruovat. Přežije tedy v současné podobě. Ve čtvrtek o tom rozhodli pražští zastupitelé. Debaty o demolici mostu podnítil v uplynulých měsících jeho havarijní stav.Není ale jasné, kdy práce začnou, ani kolik budou opravy stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79o39z50e19f 29S49t16e24b83i34l31a 3855197575647

...no proto! Rekonstrukce bude dražší, budou "krásně" skryté vícenáklady, bude do obálek dost pro radní i stavitele. Nakonec to zapečeti žaloba všech na všechny.

On, daňový poplatník to zaplatí :-/

0/−2
27.2.2016 22:00

P83e85t54r 54V43e42s19e12l59ý 8395795342246

Nestydíte se opisovat doslova z Wikipedie?

+1/0
26.2.2016 18:10

D89a78n85i73e54l 35D21r59n38e49c 6181549766702

Mosty jsou stavby, které mají především sloužit, a od toho by se měla odvíjet jejich (re)konstrukce. Mosty (ale třeba i přehradní hráze) by měly být speciální typ památky, kde je přípustná její demolice a nahrazení něčím podobně vypadajícím, ale třeba širším. Mohl by to být třeba "status funkční památky." Pokud by nebylo možné postavit podobně vypadající nový most, případně by to bylo dost neefektivní, realizoval by se jiný a památkáři by to nemohli vetovat. V některých případech je samozřejmě možné postavit nový most vedle stávajícího, přičemž stávající zůstane pro pěší a cyklisty

Toto se netýká jen Libeňského mostu, ale i železničního mostu ve Výtoni, který je nevyhovující, ale protože je památkově chráněný, není ho možné nahradit novým mostem. Ve výsledku se tedy rozšíří pylíře a vedle stávajícího mostu se postaví ještě jeden nový, který bude vypadat stejně. Bude ale o něco širší, takže to ve výsledku vypadá hůře než jeden nový, širší, stejně vypadající most... 8-o

FOTO: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/zeleznicari-chystaji-pro-prahu-novy-most-1192418/galerie?id=212107

Jinak u nás se čas od času zapomene na to, že k uspořádání 2+2 nejsou potřeba intenzity jak na dálnici, ale že stačí na koncích mostu křižovatky s řadícími pruhy. Příkladem je třeba Dlouhý most v Českých Budějovicích. Mnoho urbanistů a architektů navíc považuje uspořádání 2+2 za zločin proti lidskosti, prý to nikde kromě dálničních okruhů není městotvorné, přičemž dálniční okruhy nejsou městotvorné jako celek, protože na povrchu jsou fuj a v tunelu moc drahé (kolik za to mohlo být mýtných bran, cyklopruhů, pěších zón a bulvárů).

+2/0
26.2.2016 14:35

J77a21n 68V79o62j26t48í33š91e28k 6462851635696

Ten most ale vůbec není potřeba rozšiřovat. Prostě neexistuje rozumnej důvod.

+1/0
26.2.2016 22:07

P37e89t79r 48N25o91v34o14t48n57y 1411820451

Aby se nerekonstruoval tak dlouho, až spadne.

+1/0
26.2.2016 13:52

R55a46d45e10k 65N71o41v89a90k 9584273179740

skončí to tak jak to píšete. Bude stačit dvacetiletá voda a máme most uzavřený

0/0
10.3.2016 11:04

B85o66h37u67s70l50a32v 48K68r68á38l84í46k 2721720219486

Staroměstská radniční věž už měla kdysi taky namále: Stržením původního křídla radnice (po roce 1839) došlo k obnažení základů věže, načež se na jejích dvou stranách objevily nebezpečné trhliny. Ty byly takového rázu, že pražská guberniální správa dokonce nařídila v lednu 1842 její stržení. To ovšem vyvolalo velký protest pražské veřejnosti, v čele s výtvarnými umělci, díky němuž bylo od záměru naštěstí upuštěno a základy potom důkladně podezděny, aby se trhliny dále nerozšiřovaly.

+4/0
26.2.2016 12:40

J78a80n43a 77P55r82o46c30h91á38z46k97o31v31á 5182270660274

Konečně u někoho zafungoval rozum. Jen mi není jasné, proč nechají kolikrát i unikátní stavby dojít až do stavu, kdy zchátrají tak, že už jsou téměř ke zbourání a najednou začnou úředníci uvažovat, jestli je budou opravovat nebo bourat (kolikrát i stavby, které byly kandidáty na seznam UNESCO), když by stačilo je průběžně udržovat a opravovat . Jenže u nás se rozprodávaly stavby i lidem, kteří s tímto záměrem stavby za babku koupili a plánovali staré stavby zbourat a na jejich místě postavit něco nového a lukrativního.

+3/−1
26.2.2016 12:36

J80i29ř73í 21P93r81a16ž76á75k 9700802341672

Proč rozhodují o miliardové investici nekompetentní radní? 90 let starý mosst, z něhož sůl vylouhovala dlouhé krápníky je zralý na demolici už dávno. Nový moderní most by přišel levnějí než oprava a rozšíření.

"Výhodou" pro politiky je, že u rekonstrukce nelze předem přesně stanovit smluvní cenu, takže se na vícepracích přiživí spousta zainteresovaných.

+2/−4
26.2.2016 12:27

J27a79n19a 47P35r40o87c40h83á89z46k78o22v84á 5492470470294

Jenže by měli uvažovat tak, že peníze nejsou všechno.Ten most má svou architektonickou cenu. Ale co po radních, kolem kterých se točí "lobistů" za všechny možné firmy jako much, taky chtít.

+4/−1
26.2.2016 12:39

V66á78c55l91a90v 74K66o85v60á70ř 3778168744491

Most je snad hlavně most a teprve potom památka - je pak na zvážení, zda starý most bude plnit účel ke kterému byl postaven i v dnešních podmínkách.

+2/0
26.2.2016 13:06

J66i69ř29í 28V21o83t82o85č78e85k 3968384366421

Tenhle bude při dobré údržbě plnit účel ještě dalších sto let.

+1/0
26.2.2016 21:06

J80i96ř66í 38P38r51a23ž55á22k 9350872441792

Most je užitková stavba. A když jde o kubistické prvky, tak ty se dají na novém mostě udělat stejně.

Podívejte se např. na Karlovy lázně. Jde také o novostavbu cca ze 60. let, která vypadá původně. Nebo na Betlémskou kapli. Ta je také celá kompletně postavená znova v 50. letech-rekonstruovaná 100%.

+2/−2
26.2.2016 13:09

R48a79d27e62k 76N25o96v21a52k 9654303369630

Nebo most na Svatovítské mezi kulaťákem a Prašným mostem. Vpodstatě novostavba

0/0
10.3.2016 11:07

P46e80t10r 68U93t61ě47k34a15l 9630148488

No - zastupitelé rozhodli, aniž by věci rozuměli. Ať to stojí, co stojí.

Pravda je, že ten most je před zhroucením a prostě se rekonstruovat nedá. Leda tak postavit repliku - ale to jaksi není to, po čem památkáři baží.

Pilíře mostu jsou z bláta, možná by unesly nový most (nový, podobný starému), ale za velmi diskutabilních podmínek. Samotná mostní konstrukce je v kritickém stavu.

Podle mne se bude tak dlouho diskutovat o tom, kdo, kdy, za jakých podmínek a za jakou cenu bude ochoten a schopen zastupiteli požadovanou rekonstrukci provést, že ten most mezitím spadne a bude po ptákách. A postaví se nový.

Což se mohlo udělat rovnou.

+4/−4
26.2.2016 12:15

P77e33t35r21a 56H93e40l75i13k43a15r60o33v29a 9238394317384

Vzhledem k tomu, že je to jediný kubistický most na světě, tedy něco unikátního (což lidé často vůbec nevědí), tak je velmi dobře, že to takhle dopadlo!

+11/−2
26.2.2016 12:11

F40r46a12n73t14i41š55e53k 40V36a95n54ě43k 1267234237987

Osobně mě tohle hlava nebere. Aby to zase nebylo zaflikování těch nějvětších závad na 10-20 let a pak se problém bude řešit znova. Prostě nejsou prachy na nový most. A dle mého názoru určitě by nebyl problém postavit nový most ve stejném architektonickém stylu.

+2/−7
26.2.2016 12:10

P91e70t10r 95P71o89s59p59í13c75h48a44l 7738484187132

Určitě by šlo spálit všechny obrazy Leonarda DaVinciho a namalovat stejné znova.

+3/−1
26.2.2016 14:49

W76a32l67t46e13r 28D93i65v13i62š 6147782572102

Opravdu srovnáváte funkční stavbu s velkým provozem vystavenou rozamrům počasí i vandalů s uměleckými díly uloženými tak, aby vydržely co nejdéle?

0/0
26.2.2016 17:32

J88a47n 20V30o31j68t30í41š68e55k 6512241115656

Od kdy uložení ovlivňuje uměleckou hodnotu? Tu ovlivňuje nejvíc právě ta autentičnost.

0/0
26.2.2016 22:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.