Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Libeňský most se nebude bourat, jen rekonstruovat. Termín zatím znám není

Libeňský most se nebude bourat, ani rozšiřovat, jen rekonstruovat. Přežije tedy v současné podobě. Ve čtvrtek o tom rozhodli pražští zastupitelé. Debaty o demolici mostu podnítil v uplynulých měsících jeho havarijní stav.Není ale jasné, kdy práce začnou, ani kolik budou opravy stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83o66z23e45f 30S15t41e44b91i77l93a 3545907545887

...no proto! Rekonstrukce bude dražší, budou "krásně" skryté vícenáklady, bude do obálek dost pro radní i stavitele. Nakonec to zapečeti žaloba všech na všechny.

On, daňový poplatník to zaplatí :-/

0/−2
27.2.2016 22:00

P71e80t34r 59V69e81s22e46l38ý 8795335332196

Nestydíte se opisovat doslova z Wikipedie?

+1/0
26.2.2016 18:10

D90a77n87i46e20l 45D48r54n40e62c 6161629586352

Mosty jsou stavby, které mají především sloužit, a od toho by se měla odvíjet jejich (re)konstrukce. Mosty (ale třeba i přehradní hráze) by měly být speciální typ památky, kde je přípustná její demolice a nahrazení něčím podobně vypadajícím, ale třeba širším. Mohl by to být třeba "status funkční památky." Pokud by nebylo možné postavit podobně vypadající nový most, případně by to bylo dost neefektivní, realizoval by se jiný a památkáři by to nemohli vetovat. V některých případech je samozřejmě možné postavit nový most vedle stávajícího, přičemž stávající zůstane pro pěší a cyklisty

Toto se netýká jen Libeňského mostu, ale i železničního mostu ve Výtoni, který je nevyhovující, ale protože je památkově chráněný, není ho možné nahradit novým mostem. Ve výsledku se tedy rozšíří pylíře a vedle stávajícího mostu se postaví ještě jeden nový, který bude vypadat stejně. Bude ale o něco širší, takže to ve výsledku vypadá hůře než jeden nový, širší, stejně vypadající most... 8-o

FOTO: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/zeleznicari-chystaji-pro-prahu-novy-most-1192418/galerie?id=212107

Jinak u nás se čas od času zapomene na to, že k uspořádání 2+2 nejsou potřeba intenzity jak na dálnici, ale že stačí na koncích mostu křižovatky s řadícími pruhy. Příkladem je třeba Dlouhý most v Českých Budějovicích. Mnoho urbanistů a architektů navíc považuje uspořádání 2+2 za zločin proti lidskosti, prý to nikde kromě dálničních okruhů není městotvorné, přičemž dálniční okruhy nejsou městotvorné jako celek, protože na povrchu jsou fuj a v tunelu moc drahé (kolik za to mohlo být mýtných bran, cyklopruhů, pěších zón a bulvárů).

+2/0
26.2.2016 14:35

J29a32n 95V88o39j76t56í89š48e74k 6772791815116

Ten most ale vůbec není potřeba rozšiřovat. Prostě neexistuje rozumnej důvod.

+1/0
26.2.2016 22:07

P54e76t17r 50N80o17v34o11t98n16y 1181800191

Aby se nerekonstruoval tak dlouho, až spadne.

+1/0
26.2.2016 13:52

R49a26d49e70k 53N17o32v86a27k 9154833449930

skončí to tak jak to píšete. Bude stačit dvacetiletá voda a máme most uzavřený

0/0
10.3.2016 11:04

B42o44h87u48s70l41a65v 66K52r85á85l97í22k 2771280939316

Staroměstská radniční věž už měla kdysi taky namále: Stržením původního křídla radnice (po roce 1839) došlo k obnažení základů věže, načež se na jejích dvou stranách objevily nebezpečné trhliny. Ty byly takového rázu, že pražská guberniální správa dokonce nařídila v lednu 1842 její stržení. To ovšem vyvolalo velký protest pražské veřejnosti, v čele s výtvarnými umělci, díky němuž bylo od záměru naštěstí upuštěno a základy potom důkladně podezděny, aby se trhliny dále nerozšiřovaly.

+4/0
26.2.2016 12:40

J95a82n31a 95P46r49o31c35h16á35z74k78o67v59á 5122660450234

Konečně u někoho zafungoval rozum. Jen mi není jasné, proč nechají kolikrát i unikátní stavby dojít až do stavu, kdy zchátrají tak, že už jsou téměř ke zbourání a najednou začnou úředníci uvažovat, jestli je budou opravovat nebo bourat (kolikrát i stavby, které byly kandidáty na seznam UNESCO), když by stačilo je průběžně udržovat a opravovat . Jenže u nás se rozprodávaly stavby i lidem, kteří s tímto záměrem stavby za babku koupili a plánovali staré stavby zbourat a na jejich místě postavit něco nového a lukrativního.

+3/−1
26.2.2016 12:36

J91i66ř21í 66P46r48a53ž81á72k 9630842541932

Proč rozhodují o miliardové investici nekompetentní radní? 90 let starý mosst, z něhož sůl vylouhovala dlouhé krápníky je zralý na demolici už dávno. Nový moderní most by přišel levnějí než oprava a rozšíření.

"Výhodou" pro politiky je, že u rekonstrukce nelze předem přesně stanovit smluvní cenu, takže se na vícepracích přiživí spousta zainteresovaných.

+2/−4
26.2.2016 12:27

J53a68n32a 82P86r61o71c46h96á47z27k44o35v39á 5912730270354

Jenže by měli uvažovat tak, že peníze nejsou všechno.Ten most má svou architektonickou cenu. Ale co po radních, kolem kterých se točí "lobistů" za všechny možné firmy jako much, taky chtít.

+4/−1
26.2.2016 12:39

V95á55c42l14a12v 64K84o26v83á56ř 3918678574711

Most je snad hlavně most a teprve potom památka - je pak na zvážení, zda starý most bude plnit účel ke kterému byl postaven i v dnešních podmínkách.

+2/0
26.2.2016 13:06

J31i79ř79í 34V98o37t28o78č83e50k 3558684726481

Tenhle bude při dobré údržbě plnit účel ještě dalších sto let.

+1/0
26.2.2016 21:06

J11i23ř24í 88P97r45a58ž58á48k 9210632291272

Most je užitková stavba. A když jde o kubistické prvky, tak ty se dají na novém mostě udělat stejně.

Podívejte se např. na Karlovy lázně. Jde také o novostavbu cca ze 60. let, která vypadá původně. Nebo na Betlémskou kapli. Ta je také celá kompletně postavená znova v 50. letech-rekonstruovaná 100%.

+2/−2
26.2.2016 13:09

R12a45d87e88k 14N79o68v72a14k 9584223499280

Nebo most na Svatovítské mezi kulaťákem a Prašným mostem. Vpodstatě novostavba

0/0
10.3.2016 11:07

P97e76t76r 58U63t55ě95k22a76l 9810438778

No - zastupitelé rozhodli, aniž by věci rozuměli. Ať to stojí, co stojí.

Pravda je, že ten most je před zhroucením a prostě se rekonstruovat nedá. Leda tak postavit repliku - ale to jaksi není to, po čem památkáři baží.

Pilíře mostu jsou z bláta, možná by unesly nový most (nový, podobný starému), ale za velmi diskutabilních podmínek. Samotná mostní konstrukce je v kritickém stavu.

Podle mne se bude tak dlouho diskutovat o tom, kdo, kdy, za jakých podmínek a za jakou cenu bude ochoten a schopen zastupiteli požadovanou rekonstrukci provést, že ten most mezitím spadne a bude po ptákách. A postaví se nový.

Což se mohlo udělat rovnou.

+4/−4
26.2.2016 12:15

P77e58t36r71a 31H41e22l45i17k11a75r48o62v66a 9638914797384

Vzhledem k tomu, že je to jediný kubistický most na světě, tedy něco unikátního (což lidé často vůbec nevědí), tak je velmi dobře, že to takhle dopadlo!

+11/−2
26.2.2016 12:11

F18r64a76n58t26i60š80e71k 62V10a73n31ě89k 1677154547357

Osobně mě tohle hlava nebere. Aby to zase nebylo zaflikování těch nějvětších závad na 10-20 let a pak se problém bude řešit znova. Prostě nejsou prachy na nový most. A dle mého názoru určitě by nebyl problém postavit nový most ve stejném architektonickém stylu.

+2/−7
26.2.2016 12:10

P11e19t46r 42P36o79s36p82í90c75h10a19l 7108884417292

Určitě by šlo spálit všechny obrazy Leonarda DaVinciho a namalovat stejné znova.

+3/−1
26.2.2016 14:49

W95a53l34t23e11r 10D19i20v49i69š 6597442432782

Opravdu srovnáváte funkční stavbu s velkým provozem vystavenou rozamrům počasí i vandalů s uměleckými díly uloženými tak, aby vydržely co nejdéle?

0/0
26.2.2016 17:32

J85a79n 56V21o38j89t70í91š75e37k 6952311435686

Od kdy uložení ovlivňuje uměleckou hodnotu? Tu ovlivňuje nejvíc právě ta autentičnost.

0/0
26.2.2016 22:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.