Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Libeňský most se nebude bourat, jen rekonstruovat. Termín zatím znám není

Libeňský most se nebude bourat, ani rozšiřovat, jen rekonstruovat. Přežije tedy v současné podobě. Ve čtvrtek o tom rozhodli pražští zastupitelé. Debaty o demolici mostu podnítil v uplynulých měsících jeho havarijní stav.Není ale jasné, kdy práce začnou, ani kolik budou opravy stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27o47z74e64f 58S32t29e34b55i82l10a 3375457135977

...no proto! Rekonstrukce bude dražší, budou "krásně" skryté vícenáklady, bude do obálek dost pro radní i stavitele. Nakonec to zapečeti žaloba všech na všechny.

On, daňový poplatník to zaplatí :-/

0/−2
27.2.2016 22:00

P19e78t57r 92V75e54s68e82l88ý 8735245132316

Nestydíte se opisovat doslova z Wikipedie?

+1/0
26.2.2016 18:10

D96a85n14i94e80l 71D79r40n52e84c 6131789326402

Mosty jsou stavby, které mají především sloužit, a od toho by se měla odvíjet jejich (re)konstrukce. Mosty (ale třeba i přehradní hráze) by měly být speciální typ památky, kde je přípustná její demolice a nahrazení něčím podobně vypadajícím, ale třeba širším. Mohl by to být třeba "status funkční památky." Pokud by nebylo možné postavit podobně vypadající nový most, případně by to bylo dost neefektivní, realizoval by se jiný a památkáři by to nemohli vetovat. V některých případech je samozřejmě možné postavit nový most vedle stávajícího, přičemž stávající zůstane pro pěší a cyklisty

Toto se netýká jen Libeňského mostu, ale i železničního mostu ve Výtoni, který je nevyhovující, ale protože je památkově chráněný, není ho možné nahradit novým mostem. Ve výsledku se tedy rozšíří pylíře a vedle stávajícího mostu se postaví ještě jeden nový, který bude vypadat stejně. Bude ale o něco širší, takže to ve výsledku vypadá hůře než jeden nový, širší, stejně vypadající most... 8-o

FOTO: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/zeleznicari-chystaji-pro-prahu-novy-most-1192418/galerie?id=212107

Jinak u nás se čas od času zapomene na to, že k uspořádání 2+2 nejsou potřeba intenzity jak na dálnici, ale že stačí na koncích mostu křižovatky s řadícími pruhy. Příkladem je třeba Dlouhý most v Českých Budějovicích. Mnoho urbanistů a architektů navíc považuje uspořádání 2+2 za zločin proti lidskosti, prý to nikde kromě dálničních okruhů není městotvorné, přičemž dálniční okruhy nejsou městotvorné jako celek, protože na povrchu jsou fuj a v tunelu moc drahé (kolik za to mohlo být mýtných bran, cyklopruhů, pěších zón a bulvárů).

+2/0
26.2.2016 14:35

J37a91n 87V15o62j65t15í90š63e66k 6862371325586

Ten most ale vůbec není potřeba rozšiřovat. Prostě neexistuje rozumnej důvod.

+1/0
26.2.2016 22:07

P63e85t89r 43N28o96v37o68t78n15y 1561720321

Aby se nerekonstruoval tak dlouho, až spadne.

+1/0
26.2.2016 13:52

R67a65d93e53k 24N53o23v40a90k 9104683609470

skončí to tak jak to píšete. Bude stačit dvacetiletá voda a máme most uzavřený

0/0
10.3.2016 11:04

B25o15h31u46s17l52a49v 31K75r66á94l68í59k 2341130679236

Staroměstská radniční věž už měla kdysi taky namále: Stržením původního křídla radnice (po roce 1839) došlo k obnažení základů věže, načež se na jejích dvou stranách objevily nebezpečné trhliny. Ty byly takového rázu, že pražská guberniální správa dokonce nařídila v lednu 1842 její stržení. To ovšem vyvolalo velký protest pražské veřejnosti, v čele s výtvarnými umělci, díky němuž bylo od záměru naštěstí upuštěno a základy potom důkladně podezděny, aby se trhliny dále nerozšiřovaly.

+4/0
26.2.2016 12:40

J82a58n88a 42P47r35o69c22h72á83z18k27o72v84á 5312820800804

Konečně u někoho zafungoval rozum. Jen mi není jasné, proč nechají kolikrát i unikátní stavby dojít až do stavu, kdy zchátrají tak, že už jsou téměř ke zbourání a najednou začnou úředníci uvažovat, jestli je budou opravovat nebo bourat (kolikrát i stavby, které byly kandidáty na seznam UNESCO), když by stačilo je průběžně udržovat a opravovat . Jenže u nás se rozprodávaly stavby i lidem, kteří s tímto záměrem stavby za babku koupili a plánovali staré stavby zbourat a na jejich místě postavit něco nového a lukrativního.

+3/−1
26.2.2016 12:36

J32i47ř41í 96P13r33a11ž90á97k 9970842641282

Proč rozhodují o miliardové investici nekompetentní radní? 90 let starý mosst, z něhož sůl vylouhovala dlouhé krápníky je zralý na demolici už dávno. Nový moderní most by přišel levnějí než oprava a rozšíření.

"Výhodou" pro politiky je, že u rekonstrukce nelze předem přesně stanovit smluvní cenu, takže se na vícepracích přiživí spousta zainteresovaných.

+2/−4
26.2.2016 12:27

J20a72n76a 27P20r71o14c77h79á60z34k44o68v40á 5132130810734

Jenže by měli uvažovat tak, že peníze nejsou všechno.Ten most má svou architektonickou cenu. Ale co po radních, kolem kterých se točí "lobistů" za všechny možné firmy jako much, taky chtít.

+4/−1
26.2.2016 12:39

V85á77c52l79a29v 81K84o54v64á41ř 3558368714371

Most je snad hlavně most a teprve potom památka - je pak na zvážení, zda starý most bude plnit účel ke kterému byl postaven i v dnešních podmínkách.

+2/0
26.2.2016 13:06

J18i64ř96í 54V94o66t20o20č76e13k 3518864176621

Tenhle bude při dobré údržbě plnit účel ještě dalších sto let.

+1/0
26.2.2016 21:06

J43i91ř96í 86P25r34a97ž85á75k 9400522941412

Most je užitková stavba. A když jde o kubistické prvky, tak ty se dají na novém mostě udělat stejně.

Podívejte se např. na Karlovy lázně. Jde také o novostavbu cca ze 60. let, která vypadá původně. Nebo na Betlémskou kapli. Ta je také celá kompletně postavená znova v 50. letech-rekonstruovaná 100%.

+2/−2
26.2.2016 13:09

R64a16d71e31k 52N88o95v36a14k 9434583189250

Nebo most na Svatovítské mezi kulaťákem a Prašným mostem. Vpodstatě novostavba

0/0
10.3.2016 11:07

P62e74t10r 49U37t42ě74k32a20l 9720438688

No - zastupitelé rozhodli, aniž by věci rozuměli. Ať to stojí, co stojí.

Pravda je, že ten most je před zhroucením a prostě se rekonstruovat nedá. Leda tak postavit repliku - ale to jaksi není to, po čem památkáři baží.

Pilíře mostu jsou z bláta, možná by unesly nový most (nový, podobný starému), ale za velmi diskutabilních podmínek. Samotná mostní konstrukce je v kritickém stavu.

Podle mne se bude tak dlouho diskutovat o tom, kdo, kdy, za jakých podmínek a za jakou cenu bude ochoten a schopen zastupiteli požadovanou rekonstrukci provést, že ten most mezitím spadne a bude po ptákách. A postaví se nový.

Což se mohlo udělat rovnou.

+4/−4
26.2.2016 12:15

P20e46t39r31a 87H66e11l10i34k55a14r15o80v98a 9968204367394

Vzhledem k tomu, že je to jediný kubistický most na světě, tedy něco unikátního (což lidé často vůbec nevědí), tak je velmi dobře, že to takhle dopadlo!

+11/−2
26.2.2016 12:11

F58r48a78n10t70i33š85e36k 12V20a29n19ě53k 1437384627427

Osobně mě tohle hlava nebere. Aby to zase nebylo zaflikování těch nějvětších závad na 10-20 let a pak se problém bude řešit znova. Prostě nejsou prachy na nový most. A dle mého názoru určitě by nebyl problém postavit nový most ve stejném architektonickém stylu.

+2/−7
26.2.2016 12:10

P51e66t14r 25P76o57s18p89í16c70h94a67l 7388444637952

Určitě by šlo spálit všechny obrazy Leonarda DaVinciho a namalovat stejné znova.

+3/−1
26.2.2016 14:49

W80a23l94t88e19r 74D15i45v61i63š 6907792252122

Opravdu srovnáváte funkční stavbu s velkým provozem vystavenou rozamrům počasí i vandalů s uměleckými díly uloženými tak, aby vydržely co nejdéle?

0/0
26.2.2016 17:32

J69a76n 28V65o55j53t31í24š80e90k 6702201645626

Od kdy uložení ovlivňuje uměleckou hodnotu? Tu ovlivňuje nejvíc právě ta autentičnost.

0/0
26.2.2016 22:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.