- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je dobře, že nejvytíženější stanice pražského metra Můstek je bezbariérová a matky s kočárky, vozíčkáři a vůbec lidé se špatnou pohyblivostí sem budou mít snadnější přístup. Ono je potřeba se umět vzít do pocitu těchto lidí. Člověk, který je zdravý si to možná hned neuvědomí, ale stačí malý okamžik a na vozíčku může skončit taky.
A ta cena. Stanice Můstek až do úrovně trasy B je hluboká čtyřicet metrů, navíc jsou tam složité geologické podmínky. Uvědomme si, že samotná stavba stanice Můstek na trase A v letech 1973 - 78, stála už tenkrát 700 milionů korun a to byla koruna někde jinde než je v současnosti.
Určitě to bylo třeba. Mělo být ovšem hotovo v říjnu a cena je smrtelná.
Určitě chválihodné, ale ta cen ale prostě úlet. Jeden lepší výtah stojí v soukromém sektoru cca 1,5 mil. Kč. K tomu šachta a pár kubíků betonu. Pokud takto hospodaří všude, pak se nedivím, že to stojí, co to stojí.
Je pravda, že cena je dost brutální (jak moc, nedokážu z laického hlediska posoudit). Nicméně porovnávat to s obyčejným výtahem "na zelené louce" je úplně mimo. Cena této stavby je dána hlavně její technologickou stavební náročností (za komunistů se s výtahem nepočítalo, a tak teď DPP jen sklízí to, co jeho předchůdci zaseli). Samotná technologie výtahu zas tolik nestála.
"handicapovaných studentů"... Tak to je zase síla. Bariéry přetrvávají v hlavách redaktorů iDNES. Prostě je jen tak snadno nezrušíme. Běh na hoooodně dlouhou trať.
Za co minus? Ona je to nadávka. A je až příliš často a opakovaně v textech iDNES.
Výtahy jsou pěkné. Jak se vám líbil náš koncert na Můstku? Petr Tomek, The Tap Tap
Není někde komplet nahrávka?
Jen to mohli barevně přizpůsobit původní stanici. Na A je obložené laděné do žluté a zlaté a ty nové bílé a nerez konstrukce jsou tam jako pěst na oko.