Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ZMAŘENÉ DOTACE: Kolínský zvedací most se nezvedá, oprava stála miliardu

Rekonstrukce železničního mostu a jeho okolí v Kolíně vyšla na více než miliardu korun. Cenu kritizovali zástupci Evropského parlamentu, podvody se neprokázaly. Evropským auditorům se kolínský projekt ani trochu nezamlouval, je prý důkazem, že se v Česku ve velkém zneužívají evropské peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S63t68a97n87i81s72l26a33v 37K65r40e86j35c86a87r 6157926453614

Je otázkou, zda za dvacet let nebude ekonomičtějším řešením plavební cesty na Labských mostech spíše probagrovávat než zvedat mostovku. Případ z Dráždan by měl být mementem vodních cest!!

0/0
18.3.2016 8:31

M40i97r96o13s22l38a54v 75Z58i58k23m89u32n18d 6468812107548

Most je připraven na montáž zvedacího zařízení ... v současné době není zvedací potřeba, takže zařízení by nebylo v provozu a prošla by záruční (garanční lhůta) ... až bude potřeba zvedat, tak se zvedací zařízení dosadí a bude možné uplatnit "garanci" ...

0/0
17.3.2016 12:51

D22a15v70i72d 89H40o16l89m59a56n 5894140197

Vidíte jen jednu stranu mince. Až ty podniky nebudou, mj., právě na ty dotace posílat část vydělaných peněz, zbyde jim na investice... Je to sice přehnaně zjednodušující ale pro představu názorný argument.

0/−1
17.3.2016 12:41

S48t44a55n83i16s66l64a84v 59K36r96e66j73c24a74r 6187776883144

Ano stejným příkladem je Kapsch a zpoplatnění dálnic v ČR!!

0/0
18.3.2016 8:32

S86t60a80n39i90s67l17a65v 95K32r77e97j84c53a49r 6747546753344

Jak je vidět, není vzdělání jako vzdělání, a most jako most. Nejde o zvedací mechanismus jako takový. Za dvacet let nemusí být peníze, ale mohou být i modernější a úspornější technologie. D1 v době své výstavby také minimálně využila a využívá rozestavěné úseky z třicátých let minulého století. Vůbec se nedivím kritikům z Dotačního fondu EU, a to by na obou stranách měli být podobně profesně vzdělaní odborníci jak v Praze tak v Bruselu!!

0/0
17.3.2016 12:12

M39i25r45e68k 61B78u72c15h25t26í41k 7819804674859

Proti tomu je Čapí hnízdo batole.

+2/0
17.3.2016 7:51

S27t58a66n15i64s25l97a10v 68K62r80e38j21c23a34r 6487296413534

Nyní je v kurzu Čapí hnízdo, před nedávnem to byl Blob Kaplického!! Vždy se něco najde!!

0/−1
18.3.2016 8:26

M58i88l51a90n 28V60a27l62á90š48e64k 5503952391980

Dokud se nevybuduje labský stupeň u Hřenska ,je zvedací most pro kočku.;-D

+1/0
17.3.2016 4:43

F36r90a17n49t20i18š40e24k 76M16a80t49ě60j91č90e76k 7213492373181

Připomeňme si pachatele. Ministr dopravy Řebíček ODS.

Most opravovala jeho firma Viamont. Ještě bylo zajímavé, že za ministrování pana Řebíčka stouply státní zakázky pro jeho firmu o 600%. Ale pan Fiala říká, že se už polepšili.

+7/0
17.3.2016 3:16

M96i74r66e47k 54B47u62c16h61t13í22k 7839974224859

;-D

0/0
17.3.2016 7:52

J42o41s79e31f 44V28o73s74i84c47k20y 4653697106713

Ja se divim, proc EU s Cechy jeste ztraci cas. Vsichni nadavame na dotace, jak nas nici, jak pokrivily nas trh a jak o ne nemame zajem atd. At tedy nasmeruji ty miliardy do Recka a postavi se za ne tam poradny tabory pro utecence. Vzdyt uz o tom politici v EU mluvili, ze nesolidarni narody si solidaritu nezaslouzi!

0/0
17.3.2016 1:38

D52a10v68i31d 11H61o33l68m94a72n 5544330627

Myslím, že lepší řešení bude návrat EU před rok 2000. Tak by měla spolupráce vypadat. Bez plotů, nařízení, diktatury, dotací a hlavně s volným obchodem. Ale bez vystoupení VB a následného rozpadu se to nepodaří. A nevěřte všemu strašení co se kolem hystericky píše. Skutečnost může být úplně jiná.

+1/0
17.3.2016 6:36

C72h92r95i50s48t16i57a45n 41M28o91r89g32e98n81s10t43e80r91n 5165886596214

Jaky je rozdil mezi fotkou 4 a 5?

+1/0
17.3.2016 0:01

F25r76a20n33t19i71š84e57k 89N93o20v12o90t50n69ý 2274639516

Obrana soudruha Babiše? Most je na nic a on taky.

+1/0
16.3.2016 23:17

S35t21a81n75i40s78l61a51v 68G60r90i61g27á72r22e81k 7801722370815

Tak díky tomu mostu v podstatě přežila Slavie zato díky

+1/−1
16.3.2016 23:01

K48a73r55e69l 12K95u21č96e89r59a 7725631383640

Hmmm. Pěknej seriálek.

Reklama na vystoupení z EU? :-)

+2/0
16.3.2016 23:00

D63a48v39i48d 46Š41a71f67r13á33n66e37k 5767474887193

Spíš reklama na zlaté české ručičky. Za tohle Brusel fakt nemůže...

+1/−1
16.3.2016 23:32

K68a95r88e81l 12K61u64č22e73r44a 7665641603180

??? Ten tenhle systém stvořil a dnes sám přiznává velký podíl dotačních nesmyslů v celé eu.

+2/0
17.3.2016 6:18

D86a36v33i61d 19Š73a52f42r36á94n20e80k 5697324137743

Víte, ono vás to asi překvapí, ale drtivá většina staveb dohoto typu se staví z nějakého veřejného fondu (pojem dotace tady není úplně na místě) A teď si vemte, že na západě to jde, u nás ne. A je lhostejné, jestli ten fond spravuje EU nebo ČR. Zajímavé, že?

0/0
17.3.2016 7:10

D29a73v18i80d 89P76e74t55r61l12í82k 4266736116744

Vynechme fakt, že seriál ve skutečnosti není o "zmařených dotacích", ale o celkové úchylnosti EUrodotací, jako takových, před níž ekonomové varují už celé roky.

V tomto díle jsme se tedy pod standardně dryáčnickým titulkem nedozvěděli vůbec nic jiného, než že:

1) Stavba byla dokončena a funguje. Byla zcela logicky dovedena do rozumné fáze a připravena na případné další pokračování, jež je odhadováno, dokonce včetně časového rámce (což není obvyklé) v budoucnosti, jakmile nastane potřeba.

2) Všichni zúčastněných z různých úřadů, institucí a firem jsou schopni logicky vysvětlit všechny aspekty celé záležitosti.

3) Bruselští zločinci opakovaně nebyli schopni cokoli zpochybnit a vyvrátit, dokonce ani neposílají výsledky šetření, pouze "vyjadřují pochybnosti".

4) Stát sám si zadal další šetření a expertizy a ani zde nebylo nic nalezeno.

Když tedy vynecháme už samotnou fundamentální škodlivost EUrodotací, vše dopadlo mnohem lépe, než typická EUrocyklostezka.

+14/−4
16.3.2016 22:24

D16a16v93i45d 39Š13a24f38r24á66n35e68k 5927714317903

Vy jste tu stavbu snad realizoval, že píšete takové nesmysly?

1) V tom současném rozsahu mohla fungovat za zlomek ceny. Mimochodem, ta stavba je připravena tak leda na další investice a nebude to jen chybějící pohon.

2) To dokáže samozřejmě každá ze zúčastněných stran, i kdyby tam zůstala jenom díra v zemi

3) Svoje výhrady zveřejnili. Vesměs se to zohledňuje až v případě dalších investic.

4) Náš stát samozřejmě pochybení nenašel, jako třeba ani v připadě Blanky. U nás je dokonce normální, že i v připadě miliardové arbitráže vyvolané zhotovitelem dostane další zakázky

Jsem rád, jak jste s tím stavem spokojen...

+2/0
16.3.2016 23:31

P42a19v98e25l 91V55e78t28e20š61n76í10k 7175908355677

Bruselští zločinci? Mluvte o kolínských zločincích.

Svého času se Němci divili, proč je tento most o třetinu dražší než obdobný most v Regensburgu (který je navíc o 100 metrů delší).

Prostě - západní Evropa funguje na principu jisté etiky, který jsme my evidentně nepochopili.

Z tohoto důvodu nás mají Němci (a Holanďané či Belgičané) rádi asi tak, jako osinu v zadnici...

+2/0
17.3.2016 0:03

D35a30v13i73d 75H86o72l70m14a45n 5924240637

Já myslím, že pan Petrlík to vyjádřil trefně. EUdotace jsou zvrhlost. Napsal bych ještě "ve většině případů", ale zůstanu jen u holé věty.

+1/−2
17.3.2016 6:30

S17t80a83n40i20s49l17a74v 85K81r60e37j74c34a76r 6367236313334

Ano dotace jsou zvrhlost at jsou odkohokoli!! Otázkou ale je jak by stát a republika bez dotací dokázala přežít. A je lhostejno zda by byl u moci kdokoli,Zemanovci, Sobotkovci, Vandasovci nebo Kalouskovci. Od dob RVHP a poválečné "pomoci" po dnešek v EU, si České hospodářství životaschopnost bez dotací nedokáže představit. Nakonec i postrvhp vyrovnání ukázalo, že i za socialismu dělnickorolnické vlády se bez nucených skrytých dotací neobešly!! Kolik Českých firem nějakým způsobem nečerpá státní dotační pomoc a jsou soběstačné a výdělečné.

0/0
17.3.2016 12:23

S40v66a43t72o67p57l24u55k 45Č37e20c56h 1625637631132

Kde byl chemik,když Řebíček prováděl tento most století?

+9/0
16.3.2016 22:19

J80a91r69o95s50l28a92v49a 47N52o45v10á 5618957448890

A kde Fiala? Tak daleko jeho paměť zřejmě nesahá.

0/0
17.3.2016 11:55

D24a69v82i96d 72P17e26c81a 1945934711466

Viamont - Řebíček. Toť vše.

+8/0
16.3.2016 21:59

F74i35l96i72p 21V31a94l43d53e34r 1818228734934

Člověk by podle obrázku řekl "most jak kráva" a přitom je to jen "tunel jak prase". [>-]R^

+18/0
16.3.2016 21:54

K35a25t21e23ř93i48n92a 29K41o92z80á66k39o73v75á 2868101555568

No párkrát byl ve finále nějakých soutěží o nejlepší stavbu kraje.

0/0
16.3.2016 21:51

J55i73ř21í 54P72r88ů39š10a 7115462885869

Vzhledem k vytížení trati vedoucí po mostě je možnost plavby lodí omezena na jednu až dvě hodiny v noci a to ještě né každý den.

+7/0
16.3.2016 20:50

P70e32t78r 80S10k70o81k10a32n 3539549923149

Tak to holt za miliardu zvednou jeste o pet metru bez zvedani.

0/0
16.3.2016 21:35

P91a54v91e30l 66Ř66a33p35e65k 7282306239695

Přesně tak, při té frekvenci železniční dopravy nějaké zdvihání vůbec nepřipadá v úvahu. Je to od začátku nesmysl.

+3/0
16.3.2016 21:40

D47a34v63i47d 90P82e52t15r19l43í60k 4916756256284

Pak samozřejmě jinými slovy potvrzujete, že peníze se měly použít spíše pro podporu silniční dopravy, nikoli toho absurdního železničního nesmyslu. Stejně jako například peníze, které se zbytečně utopí ve stavbě cyklostezek. R^

0/−4
16.3.2016 22:26

M55i33l11a28n 27H50o80š44e47k 3793439795645

Je dobré napsat, jaká firma onu rekonstrci prováděla a jaká byla spojitost s jednim ex ministrem dopravy...

+15/0
16.3.2016 20:48

F60r14a14n58t67i39š33e57k 45M83a61t71ě50j97č81e20k 7413382903501

A proč jsi to nenapsal?

0/0
17.3.2016 3:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.