Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ZMAŘENÉ DOTACE: Kolínský zvedací most se nezvedá, oprava stála miliardu

Rekonstrukce železničního mostu a jeho okolí v Kolíně vyšla na více než miliardu korun. Cenu kritizovali zástupci Evropského parlamentu, podvody se neprokázaly. Evropským auditorům se kolínský projekt ani trochu nezamlouval, je prý důkazem, že se v Česku ve velkém zneužívají evropské peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S14t48a95n49i91s75l50a80v 10K38r78e79j31c69a70r 6677366893644

Je otázkou, zda za dvacet let nebude ekonomičtějším řešením plavební cesty na Labských mostech spíše probagrovávat než zvedat mostovku. Případ z Dráždan by měl být mementem vodních cest!!

0/0
18.3.2016 8:31

M13i88r26o83s20l68a54v 88Z43i87k51m41u87n62d 6358842307878

Most je připraven na montáž zvedacího zařízení ... v současné době není zvedací potřeba, takže zařízení by nebylo v provozu a prošla by záruční (garanční lhůta) ... až bude potřeba zvedat, tak se zvedací zařízení dosadí a bude možné uplatnit "garanci" ...

0/0
17.3.2016 12:51

D27a12v17i87d 10H83o31l15m19a96n 5324160627

Vidíte jen jednu stranu mince. Až ty podniky nebudou, mj., právě na ty dotace posílat část vydělaných peněz, zbyde jim na investice... Je to sice přehnaně zjednodušující ale pro představu názorný argument.

0/−1
17.3.2016 12:41

S75t76a69n97i44s87l64a84v 79K46r86e16j92c58a96r 6897276943844

Ano stejným příkladem je Kapsch a zpoplatnění dálnic v ČR!!

0/0
18.3.2016 8:32

S50t79a18n87i56s24l87a41v 62K15r58e57j66c37a35r 6747636283634

Jak je vidět, není vzdělání jako vzdělání, a most jako most. Nejde o zvedací mechanismus jako takový. Za dvacet let nemusí být peníze, ale mohou být i modernější a úspornější technologie. D1 v době své výstavby také minimálně využila a využívá rozestavěné úseky z třicátých let minulého století. Vůbec se nedivím kritikům z Dotačního fondu EU, a to by na obou stranách měli být podobně profesně vzdělaní odborníci jak v Praze tak v Bruselu!!

0/0
17.3.2016 12:12

M89i95r64e12k 46B64u29c81h17t35í34k 7249914114469

Proti tomu je Čapí hnízdo batole.

+2/0
17.3.2016 7:51

S65t82a66n88i22s82l56a55v 12K79r30e88j30c77a67r 6827426703624

Nyní je v kurzu Čapí hnízdo, před nedávnem to byl Blob Kaplického!! Vždy se něco najde!!

0/−1
18.3.2016 8:26

M15i87l84a77n 71V33a36l42á80š16e37k 5893662561290

Dokud se nevybuduje labský stupeň u Hřenska ,je zvedací most pro kočku.;-D

+1/0
17.3.2016 4:43

F71r52a18n73t15i79š43e50k 62M32a26t74ě98j13č49e52k 7903532383941

Připomeňme si pachatele. Ministr dopravy Řebíček ODS.

Most opravovala jeho firma Viamont. Ještě bylo zajímavé, že za ministrování pana Řebíčka stouply státní zakázky pro jeho firmu o 600%. Ale pan Fiala říká, že se už polepšili.

+7/0
17.3.2016 3:16

M57i80r14e94k 65B85u50c74h49t73í88k 7639424114169

;-D

0/0
17.3.2016 7:52

J24o73s68e64f 82V71o47s31i54c54k57y 4373387416633

Ja se divim, proc EU s Cechy jeste ztraci cas. Vsichni nadavame na dotace, jak nas nici, jak pokrivily nas trh a jak o ne nemame zajem atd. At tedy nasmeruji ty miliardy do Recka a postavi se za ne tam poradny tabory pro utecence. Vzdyt uz o tom politici v EU mluvili, ze nesolidarni narody si solidaritu nezaslouzi!

0/0
17.3.2016 1:38

D46a46v37i60d 70H90o47l22m18a29n 5384670107

Myslím, že lepší řešení bude návrat EU před rok 2000. Tak by měla spolupráce vypadat. Bez plotů, nařízení, diktatury, dotací a hlavně s volným obchodem. Ale bez vystoupení VB a následného rozpadu se to nepodaří. A nevěřte všemu strašení co se kolem hystericky píše. Skutečnost může být úplně jiná.

+1/0
17.3.2016 6:36

C88h43r62i42s96t96i34a77n 32M88o55r33g20e58n59s49t17e57r21n 5435856366524

Jaky je rozdil mezi fotkou 4 a 5?

+1/0
17.3.2016 0:01

F35r80a39n25t76i61š60e45k 53N14o46v42o21t91n25ý 2394419176

Obrana soudruha Babiše? Most je na nic a on taky.

+1/0
16.3.2016 23:17

S84t24a57n81i37s60l41a86v 72G10r70i27g33á24r61e90k 7361602670805

Tak díky tomu mostu v podstatě přežila Slavie zato díky

+1/−1
16.3.2016 23:01

K56a26r71e53l 11K29u72č26e47r56a 7915281783360

Hmmm. Pěknej seriálek.

Reklama na vystoupení z EU? :-)

+2/0
16.3.2016 23:00

D10a22v93i53d 53Š78a82f89r87á59n73e36k 5797324797303

Spíš reklama na zlaté české ručičky. Za tohle Brusel fakt nemůže...

+1/−1
16.3.2016 23:32

K65a63r71e59l 59K68u52č14e79r17a 7865251493250

??? Ten tenhle systém stvořil a dnes sám přiznává velký podíl dotačních nesmyslů v celé eu.

+2/0
17.3.2016 6:18

D17a52v47i95d 23Š48a95f82r16á88n97e66k 5377214787743

Víte, ono vás to asi překvapí, ale drtivá většina staveb dohoto typu se staví z nějakého veřejného fondu (pojem dotace tady není úplně na místě) A teď si vemte, že na západě to jde, u nás ne. A je lhostejné, jestli ten fond spravuje EU nebo ČR. Zajímavé, že?

0/0
17.3.2016 7:10

D48a50v45i27d 89P37e56t29r75l40í69k 4896726466904

Vynechme fakt, že seriál ve skutečnosti není o "zmařených dotacích", ale o celkové úchylnosti EUrodotací, jako takových, před níž ekonomové varují už celé roky.

V tomto díle jsme se tedy pod standardně dryáčnickým titulkem nedozvěděli vůbec nic jiného, než že:

1) Stavba byla dokončena a funguje. Byla zcela logicky dovedena do rozumné fáze a připravena na případné další pokračování, jež je odhadováno, dokonce včetně časového rámce (což není obvyklé) v budoucnosti, jakmile nastane potřeba.

2) Všichni zúčastněných z různých úřadů, institucí a firem jsou schopni logicky vysvětlit všechny aspekty celé záležitosti.

3) Bruselští zločinci opakovaně nebyli schopni cokoli zpochybnit a vyvrátit, dokonce ani neposílají výsledky šetření, pouze "vyjadřují pochybnosti".

4) Stát sám si zadal další šetření a expertizy a ani zde nebylo nic nalezeno.

Když tedy vynecháme už samotnou fundamentální škodlivost EUrodotací, vše dopadlo mnohem lépe, než typická EUrocyklostezka.

+14/−4
16.3.2016 22:24

D67a49v71i51d 31Š87a82f18r41á34n82e57k 5817614927413

Vy jste tu stavbu snad realizoval, že píšete takové nesmysly?

1) V tom současném rozsahu mohla fungovat za zlomek ceny. Mimochodem, ta stavba je připravena tak leda na další investice a nebude to jen chybějící pohon.

2) To dokáže samozřejmě každá ze zúčastněných stran, i kdyby tam zůstala jenom díra v zemi

3) Svoje výhrady zveřejnili. Vesměs se to zohledňuje až v případě dalších investic.

4) Náš stát samozřejmě pochybení nenašel, jako třeba ani v připadě Blanky. U nás je dokonce normální, že i v připadě miliardové arbitráže vyvolané zhotovitelem dostane další zakázky

Jsem rád, jak jste s tím stavem spokojen...

+2/0
16.3.2016 23:31

P40a34v15e68l 46V78e32t34e79š94n28í30k 7815788155197

Bruselští zločinci? Mluvte o kolínských zločincích.

Svého času se Němci divili, proč je tento most o třetinu dražší než obdobný most v Regensburgu (který je navíc o 100 metrů delší).

Prostě - západní Evropa funguje na principu jisté etiky, který jsme my evidentně nepochopili.

Z tohoto důvodu nás mají Němci (a Holanďané či Belgičané) rádi asi tak, jako osinu v zadnici...

+2/0
17.3.2016 0:03

D69a96v39i26d 64H68o57l85m65a42n 5144910177

Já myslím, že pan Petrlík to vyjádřil trefně. EUdotace jsou zvrhlost. Napsal bych ještě "ve většině případů", ale zůstanu jen u holé věty.

+1/−2
17.3.2016 6:30

S79t73a66n82i98s38l65a66v 76K54r88e27j46c71a35r 6687626353614

Ano dotace jsou zvrhlost at jsou odkohokoli!! Otázkou ale je jak by stát a republika bez dotací dokázala přežít. A je lhostejno zda by byl u moci kdokoli,Zemanovci, Sobotkovci, Vandasovci nebo Kalouskovci. Od dob RVHP a poválečné "pomoci" po dnešek v EU, si České hospodářství životaschopnost bez dotací nedokáže představit. Nakonec i postrvhp vyrovnání ukázalo, že i za socialismu dělnickorolnické vlády se bez nucených skrytých dotací neobešly!! Kolik Českých firem nějakým způsobem nečerpá státní dotační pomoc a jsou soběstačné a výdělečné.

0/0
17.3.2016 12:23

S28v72a86t84o32p76l75u71k 76Č28e12c14h 1745397271102

Kde byl chemik,když Řebíček prováděl tento most století?

+9/0
16.3.2016 22:19

J31a60r46o82s50l49a52v91a 52N50o97v27á 5968317268120

A kde Fiala? Tak daleko jeho paměť zřejmě nesahá.

0/0
17.3.2016 11:55

D16a51v73i44d 91P88e44c16a 1335654871486

Viamont - Řebíček. Toť vše.

+8/0
16.3.2016 21:59

F74i49l24i87p 29V71a14l18d25e52r 1218788304944

Člověk by podle obrázku řekl "most jak kráva" a přitom je to jen "tunel jak prase". [>-]R^

+18/0
16.3.2016 21:54

K41a80t77e57ř74i54n11a 10K96o32z65á81k17o42v26á 2408591835608

No párkrát byl ve finále nějakých soutěží o nejlepší stavbu kraje.

0/0
16.3.2016 21:51

J13i27ř12í 36P19r97ů34š27a 7185862635409

Vzhledem k vytížení trati vedoucí po mostě je možnost plavby lodí omezena na jednu až dvě hodiny v noci a to ještě né každý den.

+7/0
16.3.2016 20:50

P93e24t96r 56S62k37o74k90a43n 3469739523909

Tak to holt za miliardu zvednou jeste o pet metru bez zvedani.

0/0
16.3.2016 21:35

P32a46v63e70l 90Ř83a92p36e28k 7262766389545

Přesně tak, při té frekvenci železniční dopravy nějaké zdvihání vůbec nepřipadá v úvahu. Je to od začátku nesmysl.

+3/0
16.3.2016 21:40

D67a59v49i36d 91P23e43t90r70l67í20k 4846626136834

Pak samozřejmě jinými slovy potvrzujete, že peníze se měly použít spíše pro podporu silniční dopravy, nikoli toho absurdního železničního nesmyslu. Stejně jako například peníze, které se zbytečně utopí ve stavbě cyklostezek. R^

0/−4
16.3.2016 22:26

M91i27l66a52n 59H44o86š60e69k 3563279125705

Je dobré napsat, jaká firma onu rekonstrci prováděla a jaká byla spojitost s jednim ex ministrem dopravy...

+15/0
16.3.2016 20:48

F44r11a58n34t77i20š80e97k 79M79a74t20ě71j87č94e68k 7903662543431

A proč jsi to nenapsal?

0/0
17.3.2016 3:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.