Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ZMAŘENÉ DOTACE: Kolínský zvedací most se nezvedá, oprava stála miliardu

Rekonstrukce železničního mostu a jeho okolí v Kolíně vyšla na více než miliardu korun. Cenu kritizovali zástupci Evropského parlamentu, podvody se neprokázaly. Evropským auditorům se kolínský projekt ani trochu nezamlouval, je prý důkazem, že se v Česku ve velkém zneužívají evropské peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S44t29a86n14i80s94l89a55v 63K33r33e77j67c24a29r 6117646103774

Je otázkou, zda za dvacet let nebude ekonomičtějším řešením plavební cesty na Labských mostech spíše probagrovávat než zvedat mostovku. Případ z Dráždan by měl být mementem vodních cest!!

0/0
18.3.2016 8:31

M39i67r69o12s32l15a95v 64Z93i49k19m23u59n27d 6538182257358

Most je připraven na montáž zvedacího zařízení ... v současné době není zvedací potřeba, takže zařízení by nebylo v provozu a prošla by záruční (garanční lhůta) ... až bude potřeba zvedat, tak se zvedací zařízení dosadí a bude možné uplatnit "garanci" ...

0/0
17.3.2016 12:51

D47a77v52i12d 27H11o18l23m74a24n 5304530457

Vidíte jen jednu stranu mince. Až ty podniky nebudou, mj., právě na ty dotace posílat část vydělaných peněz, zbyde jim na investice... Je to sice přehnaně zjednodušující ale pro představu názorný argument.

0/−1
17.3.2016 12:41

S10t82a20n46i82s21l23a90v 48K86r54e80j42c13a15r 6797686513874

Ano stejným příkladem je Kapsch a zpoplatnění dálnic v ČR!!

0/0
18.3.2016 8:32

S33t21a97n59i38s59l55a37v 18K84r51e28j93c65a98r 6757766163394

Jak je vidět, není vzdělání jako vzdělání, a most jako most. Nejde o zvedací mechanismus jako takový. Za dvacet let nemusí být peníze, ale mohou být i modernější a úspornější technologie. D1 v době své výstavby také minimálně využila a využívá rozestavěné úseky z třicátých let minulého století. Vůbec se nedivím kritikům z Dotačního fondu EU, a to by na obou stranách měli být podobně profesně vzdělaní odborníci jak v Praze tak v Bruselu!!

0/0
17.3.2016 12:12

M27i76r48e91k 96B20u97c22h31t48í70k 7859424954429

Proti tomu je Čapí hnízdo batole.

+2/0
17.3.2016 7:51

S47t49a54n59i90s54l13a38v 48K29r92e88j80c65a36r 6987496513744

Nyní je v kurzu Čapí hnízdo, před nedávnem to byl Blob Kaplického!! Vždy se něco najde!!

0/−1
18.3.2016 8:26

M48i89l35a10n 98V47a16l21á83š50e75k 5873192801530

Dokud se nevybuduje labský stupeň u Hřenska ,je zvedací most pro kočku.;-D

+1/0
17.3.2016 4:43

F21r48a84n32t13i11š77e56k 55M12a25t53ě71j23č81e95k 7953472513701

Připomeňme si pachatele. Ministr dopravy Řebíček ODS.

Most opravovala jeho firma Viamont. Ještě bylo zajímavé, že za ministrování pana Řebíčka stouply státní zakázky pro jeho firmu o 600%. Ale pan Fiala říká, že se už polepšili.

+7/0
17.3.2016 3:16

M41i47r12e48k 48B16u13c36h50t39í47k 7489774424809

;-D

0/0
17.3.2016 7:52

J14o94s48e73f 27V91o86s20i56c37k34y 4343257876133

Ja se divim, proc EU s Cechy jeste ztraci cas. Vsichni nadavame na dotace, jak nas nici, jak pokrivily nas trh a jak o ne nemame zajem atd. At tedy nasmeruji ty miliardy do Recka a postavi se za ne tam poradny tabory pro utecence. Vzdyt uz o tom politici v EU mluvili, ze nesolidarni narody si solidaritu nezaslouzi!

0/0
17.3.2016 1:38

D33a27v77i42d 51H72o10l77m28a75n 5594480187

Myslím, že lepší řešení bude návrat EU před rok 2000. Tak by měla spolupráce vypadat. Bez plotů, nařízení, diktatury, dotací a hlavně s volným obchodem. Ale bez vystoupení VB a následného rozpadu se to nepodaří. A nevěřte všemu strašení co se kolem hystericky píše. Skutečnost může být úplně jiná.

+1/0
17.3.2016 6:36

C16h34r82i71s66t27i43a32n 77M54o63r59g83e20n76s23t32e28r10n 5135336606144

Jaky je rozdil mezi fotkou 4 a 5?

+1/0
17.3.2016 0:01

F96r14a42n13t85i29š87e34k 19N84o61v37o83t69n17ý 2894929196

Obrana soudruha Babiše? Most je na nic a on taky.

+1/0
16.3.2016 23:17

S58t68a66n92i32s73l58a76v 58G27r72i35g86á13r19e29k 7491682800965

Tak díky tomu mostu v podstatě přežila Slavie zato díky

+1/−1
16.3.2016 23:01

K54a96r68e68l 11K32u10č50e68r33a 7395181513430

Hmmm. Pěknej seriálek.

Reklama na vystoupení z EU? :-)

+2/0
16.3.2016 23:00

D66a66v81i32d 55Š64a53f67r56á62n46e15k 5757424867243

Spíš reklama na zlaté české ručičky. Za tohle Brusel fakt nemůže...

+1/−1
16.3.2016 23:32

K87a19r45e95l 50K88u67č43e92r81a 7155341473500

??? Ten tenhle systém stvořil a dnes sám přiznává velký podíl dotačních nesmyslů v celé eu.

+2/0
17.3.2016 6:18

D75a39v67i29d 31Š85a72f84r24á23n50e91k 5597624917683

Víte, ono vás to asi překvapí, ale drtivá většina staveb dohoto typu se staví z nějakého veřejného fondu (pojem dotace tady není úplně na místě) A teď si vemte, že na západě to jde, u nás ne. A je lhostejné, jestli ten fond spravuje EU nebo ČR. Zajímavé, že?

0/0
17.3.2016 7:10

D45a84v61i58d 87P43e66t61r75l33í73k 4106276306264

Vynechme fakt, že seriál ve skutečnosti není o "zmařených dotacích", ale o celkové úchylnosti EUrodotací, jako takových, před níž ekonomové varují už celé roky.

V tomto díle jsme se tedy pod standardně dryáčnickým titulkem nedozvěděli vůbec nic jiného, než že:

1) Stavba byla dokončena a funguje. Byla zcela logicky dovedena do rozumné fáze a připravena na případné další pokračování, jež je odhadováno, dokonce včetně časového rámce (což není obvyklé) v budoucnosti, jakmile nastane potřeba.

2) Všichni zúčastněných z různých úřadů, institucí a firem jsou schopni logicky vysvětlit všechny aspekty celé záležitosti.

3) Bruselští zločinci opakovaně nebyli schopni cokoli zpochybnit a vyvrátit, dokonce ani neposílají výsledky šetření, pouze "vyjadřují pochybnosti".

4) Stát sám si zadal další šetření a expertizy a ani zde nebylo nic nalezeno.

Když tedy vynecháme už samotnou fundamentální škodlivost EUrodotací, vše dopadlo mnohem lépe, než typická EUrocyklostezka.

+14/−4
16.3.2016 22:24

D13a90v27i93d 27Š83a89f68r11á10n73e68k 5527454877953

Vy jste tu stavbu snad realizoval, že píšete takové nesmysly?

1) V tom současném rozsahu mohla fungovat za zlomek ceny. Mimochodem, ta stavba je připravena tak leda na další investice a nebude to jen chybějící pohon.

2) To dokáže samozřejmě každá ze zúčastněných stran, i kdyby tam zůstala jenom díra v zemi

3) Svoje výhrady zveřejnili. Vesměs se to zohledňuje až v případě dalších investic.

4) Náš stát samozřejmě pochybení nenašel, jako třeba ani v připadě Blanky. U nás je dokonce normální, že i v připadě miliardové arbitráže vyvolané zhotovitelem dostane další zakázky

Jsem rád, jak jste s tím stavem spokojen...

+2/0
16.3.2016 23:31

P96a18v29e55l 46V14e82t24e63š44n55í30k 7675528675217

Bruselští zločinci? Mluvte o kolínských zločincích.

Svého času se Němci divili, proč je tento most o třetinu dražší než obdobný most v Regensburgu (který je navíc o 100 metrů delší).

Prostě - západní Evropa funguje na principu jisté etiky, který jsme my evidentně nepochopili.

Z tohoto důvodu nás mají Němci (a Holanďané či Belgičané) rádi asi tak, jako osinu v zadnici...

+2/0
17.3.2016 0:03

D32a33v96i42d 78H11o10l44m84a86n 5894440967

Já myslím, že pan Petrlík to vyjádřil trefně. EUdotace jsou zvrhlost. Napsal bych ještě "ve většině případů", ale zůstanu jen u holé věty.

+1/−2
17.3.2016 6:30

S78t64a76n35i65s80l71a83v 22K29r76e63j59c70a62r 6327266423874

Ano dotace jsou zvrhlost at jsou odkohokoli!! Otázkou ale je jak by stát a republika bez dotací dokázala přežít. A je lhostejno zda by byl u moci kdokoli,Zemanovci, Sobotkovci, Vandasovci nebo Kalouskovci. Od dob RVHP a poválečné "pomoci" po dnešek v EU, si České hospodářství životaschopnost bez dotací nedokáže představit. Nakonec i postrvhp vyrovnání ukázalo, že i za socialismu dělnickorolnické vlády se bez nucených skrytých dotací neobešly!! Kolik Českých firem nějakým způsobem nečerpá státní dotační pomoc a jsou soběstačné a výdělečné.

0/0
17.3.2016 12:23

S51v45a55t13o18p93l97u62k 32Č41e65c12h 1175137581852

Kde byl chemik,když Řebíček prováděl tento most století?

+9/0
16.3.2016 22:19

J19a89r49o95s68l55a90v54a 69N47o70v26á 5788837118950

A kde Fiala? Tak daleko jeho paměť zřejmě nesahá.

0/0
17.3.2016 11:55

D44a54v88i92d 70P69e78c71a 1425494161806

Viamont - Řebíček. Toť vše.

+8/0
16.3.2016 21:59

F15i26l27i76p 50V80a22l35d57e86r 1968968744174

Člověk by podle obrázku řekl "most jak kráva" a přitom je to jen "tunel jak prase". [>-]R^

+18/0
16.3.2016 21:54

K41a91t25e23ř61i36n95a 20K23o23z42á87k17o46v57á 2108891865508

No párkrát byl ve finále nějakých soutěží o nejlepší stavbu kraje.

0/0
16.3.2016 21:51

J74i36ř91í 96P89r13ů52š36a 7245972475789

Vzhledem k vytížení trati vedoucí po mostě je možnost plavby lodí omezena na jednu až dvě hodiny v noci a to ještě né každý den.

+7/0
16.3.2016 20:50

P80e60t78r 54S64k20o15k52a94n 3679909823399

Tak to holt za miliardu zvednou jeste o pet metru bez zvedani.

0/0
16.3.2016 21:35

P69a13v33e22l 45Ř69a46p32e69k 7822196519875

Přesně tak, při té frekvenci železniční dopravy nějaké zdvihání vůbec nepřipadá v úvahu. Je to od začátku nesmysl.

+3/0
16.3.2016 21:40

D71a86v46i38d 57P41e41t61r63l43í51k 4356516566934

Pak samozřejmě jinými slovy potvrzujete, že peníze se měly použít spíše pro podporu silniční dopravy, nikoli toho absurdního železničního nesmyslu. Stejně jako například peníze, které se zbytečně utopí ve stavbě cyklostezek. R^

0/−4
16.3.2016 22:26

M28i58l90a96n 31H92o66š89e17k 3653779755775

Je dobré napsat, jaká firma onu rekonstrci prováděla a jaká byla spojitost s jednim ex ministrem dopravy...

+15/0
16.3.2016 20:48

F94r70a19n89t82i77š72e76k 94M63a35t39ě29j94č28e77k 7803642513511

A proč jsi to nenapsal?

0/0
17.3.2016 3:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.