Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zvířený prach spustil poplach v Blance a obousměrně ji uzavřel

Provoz v tunelovém komplexu Blanka ve středu ráno na několik desítek minut zastavil poplach, který spustilo zvíření prachu při betonáži. Před jednotlivými tunely se tvořily kolony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T34o55m81á41š 61Z26e30m59a28n 3255808904775

Přehnaná bezpečnostní opatření vedou postupem času k jejich soustavnému obcházení.

Doufám, že případ povede k lepší kalibraci čidel.

0/0
16.3.2016 23:29

J80o83s28e12f 75K87a54r98f50í42k 7382305496530

To by mě zajímalo, jak by jste sklabroval čidla, aby rozeznala oblak kouře od oblaku prachu:-P

Spíš bych to viděl na neschopnost dělníků, takové prašné broušení nedělají jistě prvně...

0/0
18.3.2016 12:29

K68a78t11e13ř85i14n36a 41D24r95a31h95o56k35o68u37p47i12l53o59v27á 9506271762183

Kdo by taky venku čekal prach? ;-D

0/0
16.3.2016 17:42

M89a89r29e83k 23H52r20u22b72y 6617792261228

Parada, u nas teroristi ke kolapsu dopravy ani nepotrebuji vybusniny - staci flexa ;-)

+4/0
16.3.2016 14:03

M94i86c50h48a68l 32C79h78a41l29u39p23a 6938350769893

Stačí počkat na osmou ráno :-).

0/0
16.3.2016 18:37

P35e28t61r 34F93o94j23t17a 2572111525200

Kolik to bude Metrostav stát?

+1/0
16.3.2016 12:19

J83o82s73e88f 21K35a17r65f18í78k 7802945956380

No mohl by slušně vydělat. Za přerušení prací, za vícepráce a podobně. Jistě dělal podle zadání, tudíž bylo chybné zadání ze strany města a veškeré náklady bude hradit radnice;-)

0/0
18.3.2016 12:31
Foto

H57o70n88z70a 28T26r42u31s46i43n27a 9900270980736

Pořád lepší než kdyby tam opravdu něco hořelo a tunel zůstal otevřený.R^

+3/−1
16.3.2016 12:18

R43a90d67o78s68l94a57v 54K50l12a67u28d20a 5804568464662

To jistě. Ale otázkou je, jestli doopravdy bylo nutné tunel uzavřít na 3/4 hodiny.

0/0
16.3.2016 12:20

J38a65r46d51a 27C85h81o35v77a61n45e40c 6701295183179

Je dobré vědět, že systém funguje.

+2/0
16.3.2016 12:17

J91a74r86o22s25l36a42v 10Š25i48m68á59č97e32k 6504897959608

Jako alarm proti Metrostavu to zareagovalo příliš pozdě.

+2/0
16.3.2016 12:53
Foto

A62n61t61o31n25í14n 85S53t90r43e22j24c 8785814595204

Tak nejdřív, že při betonáži, pak se dozvíme, že při broušení drážky...

+3/0
16.3.2016 12:10

J27a15n 68F34r51o11l32í46k 6366770275314

Kdypak asi tu Blanku dostaví?;-D

+1/−1
16.3.2016 13:31

L37u54d21v55í43k 19G65a55j55d70o58š81í35k 2705443984872

Hezká ukázka toho, jak je naše civilizace zranitelná.

Stačí zblbnout jedno požární čidlo a následuje dopravní kolaps milionového města.

+10/−1
16.3.2016 11:20

R11a68d85o10s86l14a44v 30K70l19a61u39d24a 5944468864642

Ty čidla tam nejsou pro srandu. Lidí kteří uhořeli v tunelech za posledních 20 let je poměrně dost. Spíš je problém, že na co šáhne Metrostav, to poslední dobou stojí za prd.

+3/−1
16.3.2016 11:58

M26i45c32h65a79l 69R26e13j64z55e55k 5856987795651

To je pravda, ale Metrostav nema s technologii vubec, ale vubec nic spolecnyho;-D

+1/−3
16.3.2016 12:00

R41a30d49o50s75l34a72v 10K14l26a40u75d22a 5944708534982

„Zedníci Metrostavu brousili drážku v tunelové propojce a tím porušili technologický postup, drážka nebyla dostatečně zalitá vodou. Prostor se zaprášil a to spustilo alarm,“

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/−1
16.3.2016 12:18

M76a31r30e98k 69H96r32u57b87y 6447712381948

Lidi, kteri uhoreli v tunelech je podstatne min nez tech, kteri stali v kolonach pred zbytecne uzavrenymi tunely :-P

0/0
16.3.2016 14:04

J16o64s69e37f 54K43a76r94f55í41k 7172685216850

8-o

Ono je tak trošku rozdí UHOŘET a nebo si chvilku postát v koloně.

Ale někteří lidi by asi byli rači kdyby je někdo zapálil, než aby museli chvilku v teple svého vozu čekat:-P

0/0
18.3.2016 12:33

L33u79k43á90š 37R36a66n55d37u13s 9199719330272

Mě spíše překvapuje, že byl tunel zavřený tak dlouho. Přeci čidlo zjistí zvýšenou koncentraci, spustí se alarm a zavře se tunel - potud OK. Na velínu by měli zjistit které čidlo hlásí poplach a místo zaměřit kamerou, které jsou v blance snad co 60m a hned by byla vidět banda dělníků s rozbrusem a oblakem prachu kolem nich. Spojí se s nimi, zkontroluje se jestli v okolí nehoří a tunel se otevře - že by nešlo ručně obejít bezpečnostní protokoly? To by nebylo štastné řešení např. pro případ poruchy senzorů nebo jako tento.

+9/0
16.3.2016 11:17

O91n86d89ř10e71j 18N19o74v16á83k 9497374769149

Taky bych spíš čekal, že nejprve začne systém hlásit něco závadného a člověk rozhodne, zda se tunel uzavře anebo ne ... a jenom, když člověk nezareguje do určité doby, tak by došlo k automatickému zavření tunelu ...

0/−5
16.3.2016 11:19

L30u88k23á40š 57R20a97n77d53u52s 9439129380602

Ono kdyby se jednalo skutečně o požár, tak každá vteřina může být drahá.

+7/0
16.3.2016 11:24

O37n65d28ř82e19j 58N12o67v51á16k 9967134759579

jak dlouho trvá, než si člověk přepne kameru a zmáčkne čudlík? 5 vteřin?

0/−3
16.3.2016 11:28

M73i59c50h10a58l 62R34e48j89z78e23k 5236287245431

Nez ale najde spravnej cudlik, muze to trvat nekolik minut.

0/0
16.3.2016 11:59

F65i68l79i58p 47K49o64r65v27a28s 8116613464170

zavření je v pořádku, problém je s dobou do opětovného otevření.

+12/0
16.3.2016 11:25

L43u54d43v49í14k 93G12a43j53d74o36š88í75k 2495693954392

No to tedy nevím.

Vzhledem k tomu kolik aut do tunelu vjede každých 10 vteřin je dobrá každá vteřina, o kterou se tunel v případě požáru uzavře dřív.

Vjet do tunelu kde zuří požár znamená dostat se do smrtelné pasti.

Na lidech z velínu bych to zavírání tunelu rozhodně nenechával.

Jedno odskočení si na záchod v nesprávnou chvíli by mohlo mít za následek desítky lidských životů.

+7/0
16.3.2016 11:29

O49n37d32ř27e20j 33N94o83v81á40k 9607714119829

1. nikdy nebudete mít nic stoprocentní

2. na velínu snad není jenom jeden člověk

3. uvnitř tunelu jsou semafory, takže se provoz dá zastavit prakticky najednou všude

4. nemyslím, že by těch 5 (10) vteřin něco zásadně změnilo

0/−6
16.3.2016 11:32

O44n68d78ř78e20j 49N43o32v25á14k 9317574729259

Teď třebas uvažte, že bude někde větší stavba a ty náklaďáky se stavební sutí (prášící) tam budou jezdit více méně pravidelně ...

0/−2
16.3.2016 11:34

J95a31n 87P23r37o41c66h16á31z26k39a 5796982288617

Obejít bezpečnostní postupy? Myslíte jako v Černobylu? :-)

Jinak samozřejmě souhlasím - tohle mělo být vyřešeno do 5ti minut.

+4/0
16.3.2016 11:35

T22o24m63á87š 92C14h10v26a60s76t84e70k 4273216270943

bral bych to z té lepší stránky. čidla v Blance fungujou :)

+12/0
16.3.2016 11:03

B61a59r79t86o59l51o46m44ě68j 25K38u47s 2625486401493

Zvířený prach zastavil provoz v tunelu Blanka. Podle primátora města bude Blanka otevřena nejpozději v září. ;-)

+5/0
16.3.2016 10:53

M25a70r13t89i67n 69C79e20r95v14e37n46y 2513698496938

Oni ji uz preoperovali?

+1/0
16.3.2016 11:12

L14i30b76o29r 29M40o11h70o76u29t 3286767748622

Tam ještě budou vířit další prachy.Vířilo se už během stavby a prachy vířily do neznámých kapes...prach,prachy-ještě že to nebyly střelný prachy.

+3/0
16.3.2016 10:41

J63a21n 46S44v55o56b18o36d37a 3907794689903

Jsem četl "zvířecí pach" :)

+13/0
16.3.2016 10:35

Z55d24e10n91ě97k 75W43e42r42n71h20a30r84t 6697415232478

Tak na jednu stranu je správně, že při nestandardní situaci se ten tunel raději uzavřel, to je z hlediska bezpečnosti jednoznačně dobře, že to tak funguje. Nicméně je otázka, jak se tam objevil zvířený prach a zda ho bylo tolik, aby se uzavřel celý tunel.

+1/−1
16.3.2016 10:31

M51i12c44h43a50l 25R98e16j24z92e85k 5766917845491

A kolik je "tolik"?

+3/0
16.3.2016 10:34

Z59d49e54n55ě75k 36W29e11r41n29h31a49r35t 6237705852758

To je přesně ono. Zda by se ten systém neměl nastavit, aby měl v některých situacích vyšší toleranci. Podle obrázků toho prachu moc nebylo. Ale uznávám, že podle pár fotek to poznat nejde.

0/−2
16.3.2016 10:37

M23i89c49h76a34l 56R14e98j10z84e82k 5826577655501

No to je prave ono. Jak se ma nastavit K value, aby to hodne prachu nesnimalo a malo koure ano? Podle ilustracnich fotek se asi moc posuzovat neda.

+3/0
16.3.2016 10:54

M85i69r70o44s24l85a46v 21H31a11r13m24a29n 7750722924534

Jak asi může beton z mixu zvířit prach?

0/−1
16.3.2016 10:28

J16a20n 62M12o44t71ů34r91e50k 7560742501469

těžko, proto se to tady ani nestalo. Nikde o tom tedy nepíšou.

0/−1
16.3.2016 10:48

O28n82d62ř79e62j 65M52a35r71e88k 9752770287759

Suchý beton, ze kterého jde prach? To bych chtěl vidět stav ventilace.

0/−3
16.3.2016 10:27

J31a42n 84M32o36t91ů38r76e46k 7120472501979

On šel prach ze suchého betonu?

+1/0
16.3.2016 10:49

L45u51d72v39í70k 69G84a82j29d60o48š22í17k 2495283434302

Ono by možná stačilo si to celé přečíst.

+7/0
16.3.2016 11:17

R86u33d26a 95P13á59s65e33k 6482578175512

"ZVÍŘENÍ PRACHU PŘI BETONÁŽI" ? Že by Blanku už opravovali? Nebo je to tím (dle fotky), že onen Prašný most je více prašný, než snesou čidla?

+2/−1
16.3.2016 10:27

P46e59t41r 21Z66a16j82i98c 5599140174439

ty tunely jsou tak nacpany nesmyslnou technologii, az se stavaji omezene prujezdne...ale chapu, na tech technologiich se slo nejlip napakovat a jeste se to vydava za zasadni vylepseni bezpecnosti. Jestli neni ale nejbezpecnejsi, tam zadny auto nepustit...:-/

+1/−11
16.3.2016 10:23

M92i11c81h45a19l 28R52e20j42z25e25k 5246347115421

Pravda, stacily by tam dva hasicaky a lopata s piskem, ale jaksi jsi zapomnel, ze jsme uz v 21stoleti, kdy ma uz pomalu CO detektory kazdy v pokoji.

+5/0
16.3.2016 10:33

D91a17n 15H32e22l77e40k82a10l 6166117492429

To, co píšete, platí přece pro všechno. Taky můžete mít auto bez airbagů a ABS a určitě to vyjde levněji! Problém je, že zatímco ve svém autě zabijete přinejhorším sebe, rodinu nebo pár známých, tunel bez podobných systémů by mohl mít mnohem horší následky, které si prostě nikdo na triko nevezme.

Je to požehnání i prokletí dnešní doby zároveň...

+7/0
16.3.2016 10:34

O44n44d70ř81e25j 82N13o11v76á29k 9237294159959

Zrovna ABS je příklad technologie, která víc škodí, než pomáhá, neb prodlužuje brzdnou dráhu .... a airbagy taky zabíjejí, když zrovna není člověk připoutaný ...

0/−5
16.3.2016 11:07

L18u30k44á27š 86R65a73n89d90u53s 9819949640612

Zejména za zhoršených povrchových podmínek ABS prodlužuje brzdnou dráhu, že? A proč tak asi budeme mít povinnost být za jízdy připoutaný bezpečnostním pásem?

+2/0
16.3.2016 11:13

O28n80d39ř18e77j 19N74o97v54á43k 9977504979409

Aha, vy vůbec netušíte k čemu ABS je ... a zrovna za zhoršených povrchových podmínke ABS způsobí, že auto skoro vůbec nebrzdí ... zkuste si někdy zabrzdit na namrzlých kostkách ....

Jo, jo, to je blud, který tady rozšířili komunisti, že ABS zkracuje brzdnou dráhu ... a drží se to jak h..no košile .....

0/−1
16.3.2016 11:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.