Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zvířený prach spustil poplach v Blance a obousměrně ji uzavřel

Provoz v tunelovém komplexu Blanka ve středu ráno na několik desítek minut zastavil poplach, který spustilo zvíření prachu při betonáži. Před jednotlivými tunely se tvořily kolony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T39o93m67á78š 78Z28e34m13a18n 3135808604395

Přehnaná bezpečnostní opatření vedou postupem času k jejich soustavnému obcházení.

Doufám, že případ povede k lepší kalibraci čidel.

0/0
16.3.2016 23:29

J74o98s11e68f 45K59a45r70f55í82k 7202505976580

To by mě zajímalo, jak by jste sklabroval čidla, aby rozeznala oblak kouře od oblaku prachu:-P

Spíš bych to viděl na neschopnost dělníků, takové prašné broušení nedělají jistě prvně...

0/0
18.3.2016 12:29

K29a17t67e70ř41i74n32a 62D26r46a16h33o33k59o63u95p94i90l33o66v14á 9436281722373

Kdo by taky venku čekal prach? ;-D

0/0
16.3.2016 17:42

M25a69r89e82k 20H57r37u79b68y 6147942501428

Parada, u nas teroristi ke kolapsu dopravy ani nepotrebuji vybusniny - staci flexa ;-)

+4/0
16.3.2016 14:03

M49i85c16h21a81l 63C62h21a36l84u16p58a 6878290279413

Stačí počkat na osmou ráno :-).

0/0
16.3.2016 18:37

P53e85t87r 93F42o25j15t42a 2782161875770

Kolik to bude Metrostav stát?

+1/0
16.3.2016 12:19

J53o63s55e68f 55K62a51r46f59í92k 7612645206260

No mohl by slušně vydělat. Za přerušení prací, za vícepráce a podobně. Jistě dělal podle zadání, tudíž bylo chybné zadání ze strany města a veškeré náklady bude hradit radnice;-)

0/0
18.3.2016 12:31
Foto

H88o83n82z34a 31T37r20u48s25i28n16a 9550980330796

Pořád lepší než kdyby tam opravdu něco hořelo a tunel zůstal otevřený.R^

+3/−1
16.3.2016 12:18

R73a42d74o74s83l67a71v 39K47l13a34u77d79a 5804608334332

To jistě. Ale otázkou je, jestli doopravdy bylo nutné tunel uzavřít na 3/4 hodiny.

0/0
16.3.2016 12:20

J83a26r36d31a 58C54h83o59v67a14n47e36c 6611105633279

Je dobré vědět, že systém funguje.

+2/0
16.3.2016 12:17

J66a85r59o85s88l35a58v 26Š53i45m31á96č59e39k 6674647939828

Jako alarm proti Metrostavu to zareagovalo příliš pozdě.

+2/0
16.3.2016 12:53
Foto

A71n82t95o58n25í86n 90S24t26r62e33j12c 8855124705594

Tak nejdřív, že při betonáži, pak se dozvíme, že při broušení drážky...

+3/0
16.3.2016 12:10

J23a93n 10F47r44o58l67í20k 6766230335864

Kdypak asi tu Blanku dostaví?;-D

+1/−1
16.3.2016 13:31

L10u38d45v82í42k 77G37a80j31d17o70š71í94k 2735183944912

Hezká ukázka toho, jak je naše civilizace zranitelná.

Stačí zblbnout jedno požární čidlo a následuje dopravní kolaps milionového města.

+10/−1
16.3.2016 11:20

R51a58d28o35s10l25a72v 63K56l47a23u25d84a 5804118634132

Ty čidla tam nejsou pro srandu. Lidí kteří uhořeli v tunelech za posledních 20 let je poměrně dost. Spíš je problém, že na co šáhne Metrostav, to poslední dobou stojí za prd.

+3/−1
16.3.2016 11:58

M24i87c27h49a69l 17R74e89j37z16e33k 5376527695491

To je pravda, ale Metrostav nema s technologii vubec, ale vubec nic spolecnyho;-D

+1/−3
16.3.2016 12:00

R71a27d35o63s15l60a98v 23K72l28a84u40d24a 5654458354682

„Zedníci Metrostavu brousili drážku v tunelové propojce a tím porušili technologický postup, drážka nebyla dostatečně zalitá vodou. Prostor se zaprášil a to spustilo alarm,“

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/−1
16.3.2016 12:18

M18a90r58e30k 77H51r80u50b53y 6457712191488

Lidi, kteri uhoreli v tunelech je podstatne min nez tech, kteri stali v kolonach pred zbytecne uzavrenymi tunely :-P

0/0
16.3.2016 14:04

J36o13s76e73f 52K67a55r46f58í52k 7242735536310

8-o

Ono je tak trošku rozdí UHOŘET a nebo si chvilku postát v koloně.

Ale někteří lidi by asi byli rači kdyby je někdo zapálil, než aby museli chvilku v teple svého vozu čekat:-P

0/0
18.3.2016 12:33

L83u76k59á34š 90R79a64n29d60u21s 9289939740532

Mě spíše překvapuje, že byl tunel zavřený tak dlouho. Přeci čidlo zjistí zvýšenou koncentraci, spustí se alarm a zavře se tunel - potud OK. Na velínu by měli zjistit které čidlo hlásí poplach a místo zaměřit kamerou, které jsou v blance snad co 60m a hned by byla vidět banda dělníků s rozbrusem a oblakem prachu kolem nich. Spojí se s nimi, zkontroluje se jestli v okolí nehoří a tunel se otevře - že by nešlo ručně obejít bezpečnostní protokoly? To by nebylo štastné řešení např. pro případ poruchy senzorů nebo jako tento.

+9/0
16.3.2016 11:17

O23n61d24ř37e13j 33N91o80v62á50k 9227774789319

Taky bych spíš čekal, že nejprve začne systém hlásit něco závadného a člověk rozhodne, zda se tunel uzavře anebo ne ... a jenom, když člověk nezareguje do určité doby, tak by došlo k automatickému zavření tunelu ...

0/−5
16.3.2016 11:19

L58u47k44á55š 33R30a96n72d92u21s 9799389830162

Ono kdyby se jednalo skutečně o požár, tak každá vteřina může být drahá.

+7/0
16.3.2016 11:24

O52n65d54ř57e91j 11N33o96v37á86k 9697304389129

jak dlouho trvá, než si člověk přepne kameru a zmáčkne čudlík? 5 vteřin?

0/−3
16.3.2016 11:28

M24i18c21h23a10l 42R69e22j75z71e70k 5546567495671

Nez ale najde spravnej cudlik, muze to trvat nekolik minut.

0/0
16.3.2016 11:59

F13i56l74i48p 85K38o95r95v64a85s 8776973614200

zavření je v pořádku, problém je s dobou do opětovného otevření.

+12/0
16.3.2016 11:25

L56u84d13v91í93k 58G84a98j66d38o50š46í39k 2885823864472

No to tedy nevím.

Vzhledem k tomu kolik aut do tunelu vjede každých 10 vteřin je dobrá každá vteřina, o kterou se tunel v případě požáru uzavře dřív.

Vjet do tunelu kde zuří požár znamená dostat se do smrtelné pasti.

Na lidech z velínu bych to zavírání tunelu rozhodně nenechával.

Jedno odskočení si na záchod v nesprávnou chvíli by mohlo mít za následek desítky lidských životů.

+7/0
16.3.2016 11:29

O54n83d38ř34e39j 94N80o51v72á27k 9227564379329

1. nikdy nebudete mít nic stoprocentní

2. na velínu snad není jenom jeden člověk

3. uvnitř tunelu jsou semafory, takže se provoz dá zastavit prakticky najednou všude

4. nemyslím, že by těch 5 (10) vteřin něco zásadně změnilo

0/−6
16.3.2016 11:32

O44n17d12ř28e85j 66N61o62v89á82k 9137894469979

Teď třebas uvažte, že bude někde větší stavba a ty náklaďáky se stavební sutí (prášící) tam budou jezdit více méně pravidelně ...

0/−2
16.3.2016 11:34

J49a98n 16P22r76o47c32h23á32z85k27a 5896312498307

Obejít bezpečnostní postupy? Myslíte jako v Černobylu? :-)

Jinak samozřejmě souhlasím - tohle mělo být vyřešeno do 5ti minut.

+4/0
16.3.2016 11:35

T41o71m52á39š 15C15h38v36a69s96t29e84k 4913926550303

bral bych to z té lepší stránky. čidla v Blance fungujou :)

+12/0
16.3.2016 11:03

B49a58r82t12o73l20o98m78ě88j 98K30u84s 2265116941453

Zvířený prach zastavil provoz v tunelu Blanka. Podle primátora města bude Blanka otevřena nejpozději v září. ;-)

+5/0
16.3.2016 10:53

M21a41r58t20i60n 59C40e91r21v72e46n25y 2573618406308

Oni ji uz preoperovali?

+1/0
16.3.2016 11:12

L76i65b76o41r 48M47o56h30o71u73t 3506157838532

Tam ještě budou vířit další prachy.Vířilo se už během stavby a prachy vířily do neznámých kapes...prach,prachy-ještě že to nebyly střelný prachy.

+3/0
16.3.2016 10:41

J20a67n 11S83v73o59b43o45d69a 3887274899903

Jsem četl "zvířecí pach" :)

+13/0
16.3.2016 10:35

Z10d73e83n30ě36k 68W10e17r60n34h63a95r73t 6847375472858

Tak na jednu stranu je správně, že při nestandardní situaci se ten tunel raději uzavřel, to je z hlediska bezpečnosti jednoznačně dobře, že to tak funguje. Nicméně je otázka, jak se tam objevil zvířený prach a zda ho bylo tolik, aby se uzavřel celý tunel.

+1/−1
16.3.2016 10:31

M19i35c17h67a62l 77R24e72j87z80e85k 5406957865231

A kolik je "tolik"?

+3/0
16.3.2016 10:34

Z58d55e55n56ě87k 52W23e46r83n45h59a43r46t 6877105742158

To je přesně ono. Zda by se ten systém neměl nastavit, aby měl v některých situacích vyšší toleranci. Podle obrázků toho prachu moc nebylo. Ale uznávám, že podle pár fotek to poznat nejde.

0/−2
16.3.2016 10:37

M96i82c79h91a81l 33R47e95j68z56e47k 5876237765641

No to je prave ono. Jak se ma nastavit K value, aby to hodne prachu nesnimalo a malo koure ano? Podle ilustracnich fotek se asi moc posuzovat neda.

+3/0
16.3.2016 10:54

M47i49r46o27s38l80a58v 43H94a87r33m32a12n 7430762844874

Jak asi může beton z mixu zvířit prach?

0/−1
16.3.2016 10:28

J15a79n 43M22o17t31ů75r32e17k 7590282941759

těžko, proto se to tady ani nestalo. Nikde o tom tedy nepíšou.

0/−1
16.3.2016 10:48

O57n70d68ř94e95j 95M50a81r45e34k 9472490837139

Suchý beton, ze kterého jde prach? To bych chtěl vidět stav ventilace.

0/−3
16.3.2016 10:27

J58a11n 44M61o91t71ů58r81e42k 7420512391289

On šel prach ze suchého betonu?

+1/0
16.3.2016 10:49

L70u94d30v31í40k 47G29a40j62d62o17š47í80k 2445163694552

Ono by možná stačilo si to celé přečíst.

+7/0
16.3.2016 11:17

R94u72d32a 28P27á31s71e97k 6362338265752

"ZVÍŘENÍ PRACHU PŘI BETONÁŽI" ? Že by Blanku už opravovali? Nebo je to tím (dle fotky), že onen Prašný most je více prašný, než snesou čidla?

+2/−1
16.3.2016 10:27

P37e35t52r 65Z77a79j86i24c 5129170114639

ty tunely jsou tak nacpany nesmyslnou technologii, az se stavaji omezene prujezdne...ale chapu, na tech technologiich se slo nejlip napakovat a jeste se to vydava za zasadni vylepseni bezpecnosti. Jestli neni ale nejbezpecnejsi, tam zadny auto nepustit...:-/

+1/−11
16.3.2016 10:23

M72i94c47h37a23l 21R36e52j22z85e47k 5776177985521

Pravda, stacily by tam dva hasicaky a lopata s piskem, ale jaksi jsi zapomnel, ze jsme uz v 21stoleti, kdy ma uz pomalu CO detektory kazdy v pokoji.

+5/0
16.3.2016 10:33

D73a57n 32H13e23l13e63k34a37l 6636817122649

To, co píšete, platí přece pro všechno. Taky můžete mít auto bez airbagů a ABS a určitě to vyjde levněji! Problém je, že zatímco ve svém autě zabijete přinejhorším sebe, rodinu nebo pár známých, tunel bez podobných systémů by mohl mít mnohem horší následky, které si prostě nikdo na triko nevezme.

Je to požehnání i prokletí dnešní doby zároveň...

+7/0
16.3.2016 10:34

O54n52d86ř71e67j 55N32o82v44á83k 9257964729629

Zrovna ABS je příklad technologie, která víc škodí, než pomáhá, neb prodlužuje brzdnou dráhu .... a airbagy taky zabíjejí, když zrovna není člověk připoutaný ...

0/−5
16.3.2016 11:07

L51u86k74á58š 78R37a23n65d79u13s 9869609180692

Zejména za zhoršených povrchových podmínek ABS prodlužuje brzdnou dráhu, že? A proč tak asi budeme mít povinnost být za jízdy připoutaný bezpečnostním pásem?

+2/0
16.3.2016 11:13

O19n72d40ř18e71j 33N66o42v60á16k 9487534309899

Aha, vy vůbec netušíte k čemu ABS je ... a zrovna za zhoršených povrchových podmínke ABS způsobí, že auto skoro vůbec nebrzdí ... zkuste si někdy zabrzdit na namrzlých kostkách ....

Jo, jo, to je blud, který tady rozšířili komunisti, že ABS zkracuje brzdnou dráhu ... a drží se to jak h..no košile .....

0/−1
16.3.2016 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.