Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zvířený prach spustil poplach v Blance a obousměrně ji uzavřel

Provoz v tunelovém komplexu Blanka ve středu ráno na několik desítek minut zastavil poplach, který spustilo zvíření prachu při betonáži. Před jednotlivými tunely se tvořily kolony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T30o57m90á60š 49Z74e83m96a68n 3685548204685

Přehnaná bezpečnostní opatření vedou postupem času k jejich soustavnému obcházení.

Doufám, že případ povede k lepší kalibraci čidel.

0/0
16.3.2016 23:29

J35o78s36e97f 66K98a18r79f81í93k 7212225656610

To by mě zajímalo, jak by jste sklabroval čidla, aby rozeznala oblak kouře od oblaku prachu:-P

Spíš bych to viděl na neschopnost dělníků, takové prašné broušení nedělají jistě prvně...

0/0
18.3.2016 12:29

K48a70t68e30ř65i50n11a 75D19r71a29h39o14k62o23u29p71i49l76o34v35á 9676781302283

Kdo by taky venku čekal prach? ;-D

0/0
16.3.2016 17:42

M90a74r63e48k 63H78r48u82b23y 6447362101488

Parada, u nas teroristi ke kolapsu dopravy ani nepotrebuji vybusniny - staci flexa ;-)

+4/0
16.3.2016 14:03

M88i69c67h58a69l 64C78h36a94l55u66p61a 6328710459403

Stačí počkat na osmou ráno :-).

0/0
16.3.2016 18:37

P36e80t91r 48F11o73j75t46a 2362551915800

Kolik to bude Metrostav stát?

+1/0
16.3.2016 12:19

J55o89s27e85f 29K32a59r16f65í75k 7972235506910

No mohl by slušně vydělat. Za přerušení prací, za vícepráce a podobně. Jistě dělal podle zadání, tudíž bylo chybné zadání ze strany města a veškeré náklady bude hradit radnice;-)

0/0
18.3.2016 12:31
Foto

H94o28n96z85a 40T16r13u52s86i63n44a 9600460240936

Pořád lepší než kdyby tam opravdu něco hořelo a tunel zůstal otevřený.R^

+3/−1
16.3.2016 12:18

R30a31d23o71s96l80a14v 37K79l42a98u22d38a 5734598814772

To jistě. Ale otázkou je, jestli doopravdy bylo nutné tunel uzavřít na 3/4 hodiny.

0/0
16.3.2016 12:20

J96a19r77d56a 49C50h25o84v77a13n13e62c 6511675853449

Je dobré vědět, že systém funguje.

+2/0
16.3.2016 12:17

J22a44r53o83s51l53a20v 89Š90i26m52á40č93e73k 6774367819668

Jako alarm proti Metrostavu to zareagovalo příliš pozdě.

+2/0
16.3.2016 12:53
Foto

A63n36t45o46n80í80n 97S85t29r77e11j73c 8375744235764

Tak nejdřív, že při betonáži, pak se dozvíme, že při broušení drážky...

+3/0
16.3.2016 12:10

J25a38n 16F97r35o53l98í87k 6656320965834

Kdypak asi tu Blanku dostaví?;-D

+1/−1
16.3.2016 13:31

L90u13d34v75í80k 84G13a59j97d74o63š71í84k 2645333424872

Hezká ukázka toho, jak je naše civilizace zranitelná.

Stačí zblbnout jedno požární čidlo a následuje dopravní kolaps milionového města.

+10/−1
16.3.2016 11:20

R26a87d76o27s26l58a48v 30K82l40a20u37d57a 5804588834242

Ty čidla tam nejsou pro srandu. Lidí kteří uhořeli v tunelech za posledních 20 let je poměrně dost. Spíš je problém, že na co šáhne Metrostav, to poslední dobou stojí za prd.

+3/−1
16.3.2016 11:58

M94i26c52h35a92l 52R71e63j77z50e74k 5436227705291

To je pravda, ale Metrostav nema s technologii vubec, ale vubec nic spolecnyho;-D

+1/−3
16.3.2016 12:00

R65a98d49o43s29l66a73v 54K85l54a97u54d92a 5314508924142

„Zedníci Metrostavu brousili drážku v tunelové propojce a tím porušili technologický postup, drážka nebyla dostatečně zalitá vodou. Prostor se zaprášil a to spustilo alarm,“

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/−1
16.3.2016 12:18

M87a70r69e17k 89H62r33u45b15y 6637482171728

Lidi, kteri uhoreli v tunelech je podstatne min nez tech, kteri stali v kolonach pred zbytecne uzavrenymi tunely :-P

0/0
16.3.2016 14:04

J86o69s69e89f 70K58a41r25f63í56k 7302705656800

8-o

Ono je tak trošku rozdí UHOŘET a nebo si chvilku postát v koloně.

Ale někteří lidi by asi byli rači kdyby je někdo zapálil, než aby museli chvilku v teple svého vozu čekat:-P

0/0
18.3.2016 12:33

L93u97k77á41š 37R56a70n54d51u10s 9229759460262

Mě spíše překvapuje, že byl tunel zavřený tak dlouho. Přeci čidlo zjistí zvýšenou koncentraci, spustí se alarm a zavře se tunel - potud OK. Na velínu by měli zjistit které čidlo hlásí poplach a místo zaměřit kamerou, které jsou v blance snad co 60m a hned by byla vidět banda dělníků s rozbrusem a oblakem prachu kolem nich. Spojí se s nimi, zkontroluje se jestli v okolí nehoří a tunel se otevře - že by nešlo ručně obejít bezpečnostní protokoly? To by nebylo štastné řešení např. pro případ poruchy senzorů nebo jako tento.

+9/0
16.3.2016 11:17

O96n24d13ř35e46j 22N67o37v83á13k 9607904619879

Taky bych spíš čekal, že nejprve začne systém hlásit něco závadného a člověk rozhodne, zda se tunel uzavře anebo ne ... a jenom, když člověk nezareguje do určité doby, tak by došlo k automatickému zavření tunelu ...

0/−5
16.3.2016 11:19

L34u23k48á45š 33R80a38n47d37u32s 9219609120412

Ono kdyby se jednalo skutečně o požár, tak každá vteřina může být drahá.

+7/0
16.3.2016 11:24

O27n68d77ř93e22j 25N27o49v53á94k 9347534229669

jak dlouho trvá, než si člověk přepne kameru a zmáčkne čudlík? 5 vteřin?

0/−3
16.3.2016 11:28

M23i74c79h45a93l 81R30e38j60z75e52k 5646877595851

Nez ale najde spravnej cudlik, muze to trvat nekolik minut.

0/0
16.3.2016 11:59

F79i24l85i20p 36K19o24r35v65a78s 8466693844680

zavření je v pořádku, problém je s dobou do opětovného otevření.

+12/0
16.3.2016 11:25

L53u21d79v67í70k 33G62a51j74d65o29š20í88k 2185113514572

No to tedy nevím.

Vzhledem k tomu kolik aut do tunelu vjede každých 10 vteřin je dobrá každá vteřina, o kterou se tunel v případě požáru uzavře dřív.

Vjet do tunelu kde zuří požár znamená dostat se do smrtelné pasti.

Na lidech z velínu bych to zavírání tunelu rozhodně nenechával.

Jedno odskočení si na záchod v nesprávnou chvíli by mohlo mít za následek desítky lidských životů.

+7/0
16.3.2016 11:29

O37n67d62ř72e79j 47N42o85v56á98k 9487244669579

1. nikdy nebudete mít nic stoprocentní

2. na velínu snad není jenom jeden člověk

3. uvnitř tunelu jsou semafory, takže se provoz dá zastavit prakticky najednou všude

4. nemyslím, že by těch 5 (10) vteřin něco zásadně změnilo

0/−6
16.3.2016 11:32

O21n45d69ř16e63j 71N95o26v36á33k 9387494309899

Teď třebas uvažte, že bude někde větší stavba a ty náklaďáky se stavební sutí (prášící) tam budou jezdit více méně pravidelně ...

0/−2
16.3.2016 11:34

J25a30n 16P33r23o31c19h12á31z94k73a 5736462818237

Obejít bezpečnostní postupy? Myslíte jako v Černobylu? :-)

Jinak samozřejmě souhlasím - tohle mělo být vyřešeno do 5ti minut.

+4/0
16.3.2016 11:35

T34o23m37á17š 17C17h74v28a11s46t78e60k 4203416380443

bral bych to z té lepší stránky. čidla v Blance fungujou :)

+12/0
16.3.2016 11:03

B40a26r51t69o36l91o24m10ě45j 48K19u23s 2745426891353

Zvířený prach zastavil provoz v tunelu Blanka. Podle primátora města bude Blanka otevřena nejpozději v září. ;-)

+5/0
16.3.2016 10:53

M24a12r12t20i11n 41C23e82r50v12e15n85y 2433698976708

Oni ji uz preoperovali?

+1/0
16.3.2016 11:12

L92i59b42o56r 94M21o86h41o97u36t 3716687978602

Tam ještě budou vířit další prachy.Vířilo se už během stavby a prachy vířily do neznámých kapes...prach,prachy-ještě že to nebyly střelný prachy.

+3/0
16.3.2016 10:41

J53a67n 56S53v46o17b38o28d42a 3987134689293

Jsem četl "zvířecí pach" :)

+13/0
16.3.2016 10:35

Z34d86e38n65ě75k 49W48e30r24n98h43a40r12t 6257695212738

Tak na jednu stranu je správně, že při nestandardní situaci se ten tunel raději uzavřel, to je z hlediska bezpečnosti jednoznačně dobře, že to tak funguje. Nicméně je otázka, jak se tam objevil zvířený prach a zda ho bylo tolik, aby se uzavřel celý tunel.

+1/−1
16.3.2016 10:31

M68i53c83h88a57l 46R39e89j32z90e41k 5736277435521

A kolik je "tolik"?

+3/0
16.3.2016 10:34

Z35d91e61n54ě69k 70W95e28r59n40h38a68r23t 6237445902688

To je přesně ono. Zda by se ten systém neměl nastavit, aby měl v některých situacích vyšší toleranci. Podle obrázků toho prachu moc nebylo. Ale uznávám, že podle pár fotek to poznat nejde.

0/−2
16.3.2016 10:37

M16i67c39h59a83l 39R75e49j97z75e52k 5586167555961

No to je prave ono. Jak se ma nastavit K value, aby to hodne prachu nesnimalo a malo koure ano? Podle ilustracnich fotek se asi moc posuzovat neda.

+3/0
16.3.2016 10:54

M65i89r14o19s63l24a51v 13H72a34r34m57a29n 7770262754874

Jak asi může beton z mixu zvířit prach?

0/−1
16.3.2016 10:28

J98a72n 66M58o14t92ů50r61e85k 7140702931539

těžko, proto se to tady ani nestalo. Nikde o tom tedy nepíšou.

0/−1
16.3.2016 10:48

O69n52d84ř41e13j 32M19a34r37e53k 9642640657349

Suchý beton, ze kterého jde prach? To bych chtěl vidět stav ventilace.

0/−3
16.3.2016 10:27

J58a80n 56M71o81t98ů63r59e43k 7870482601969

On šel prach ze suchého betonu?

+1/0
16.3.2016 10:49

L62u57d76v20í79k 18G29a64j81d71o86š74í92k 2665633704282

Ono by možná stačilo si to celé přečíst.

+7/0
16.3.2016 11:17

R12u93d47a 68P91á79s38e42k 6882948885202

"ZVÍŘENÍ PRACHU PŘI BETONÁŽI" ? Že by Blanku už opravovali? Nebo je to tím (dle fotky), že onen Prašný most je více prašný, než snesou čidla?

+2/−1
16.3.2016 10:27

P19e96t92r 51Z35a55j76i59c 5439830554459

ty tunely jsou tak nacpany nesmyslnou technologii, az se stavaji omezene prujezdne...ale chapu, na tech technologiich se slo nejlip napakovat a jeste se to vydava za zasadni vylepseni bezpecnosti. Jestli neni ale nejbezpecnejsi, tam zadny auto nepustit...:-/

+1/−11
16.3.2016 10:23

M68i76c19h68a96l 87R41e10j87z24e84k 5546227375701

Pravda, stacily by tam dva hasicaky a lopata s piskem, ale jaksi jsi zapomnel, ze jsme uz v 21stoleti, kdy ma uz pomalu CO detektory kazdy v pokoji.

+5/0
16.3.2016 10:33

D76a47n 77H89e23l40e54k71a74l 6936327672219

To, co píšete, platí přece pro všechno. Taky můžete mít auto bez airbagů a ABS a určitě to vyjde levněji! Problém je, že zatímco ve svém autě zabijete přinejhorším sebe, rodinu nebo pár známých, tunel bez podobných systémů by mohl mít mnohem horší následky, které si prostě nikdo na triko nevezme.

Je to požehnání i prokletí dnešní doby zároveň...

+7/0
16.3.2016 10:34

O86n21d84ř27e47j 11N98o24v70á69k 9447114629889

Zrovna ABS je příklad technologie, která víc škodí, než pomáhá, neb prodlužuje brzdnou dráhu .... a airbagy taky zabíjejí, když zrovna není člověk připoutaný ...

0/−5
16.3.2016 11:07

L32u93k21á48š 38R96a83n98d21u64s 9939419150242

Zejména za zhoršených povrchových podmínek ABS prodlužuje brzdnou dráhu, že? A proč tak asi budeme mít povinnost být za jízdy připoutaný bezpečnostním pásem?

+2/0
16.3.2016 11:13

O14n43d74ř73e29j 30N22o76v38á67k 9167204389569

Aha, vy vůbec netušíte k čemu ABS je ... a zrovna za zhoršených povrchových podmínke ABS způsobí, že auto skoro vůbec nebrzdí ... zkuste si někdy zabrzdit na namrzlých kostkách ....

Jo, jo, to je blud, který tady rozšířili komunisti, že ABS zkracuje brzdnou dráhu ... a drží se to jak h..no košile .....

0/−1
16.3.2016 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.