Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V koalici na Jižním Městě to vře, místostarosta se prý opijí mocí

Jižní Město bylo po volbách symbolem změn. Jejich vítězové se spolu ale neumějí dohodnout. Ve čtvrtek byl odvolán místostarosta Ladislav Kos. Podle koaličních zastupitelů bránil opozici ve vyjadřování v radničním měsíčníku a nedokázal získat dotace z hlavního města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K86a97r88e49l 39D88r13d22a 6924572477

LIDL Háje, navazuji na zavedení placeného parkování (z minulé diskuse). Byl jsem se tam ve čtvrtek podívat. Nákupy na svátky, hlava na hlavě, parkoviště nestíhalo a závory brzdí provoz. Uvnitř jely všechny pokladny. Ta cena parkovného je hustá. 1 hodina zdarma, pak za hodinu 50 Kč. Pokud tady řeším oblečení a krámy, umím si tady hodinový nákup hravě představit.

Když sem přicházel od metra, tak mi auto nedalo přednost na přechodu co je na parkovišti LIDLu. Když jsem odcházel, tak jsem musel na přechodu prokličkovat mezi jedoucími auty. Řidiči na ty závory stojí frontu, hned za výjezdem je přechod. Pokud máte chvilku na projetí, tak chodce rozhodně nerespektujete. Tu závoru stihnout projet také 2 auta, když na to dupnou. Chodci tady překáží a jsou na odstřel. Hloupé a nebezpečné řešení.

Chtěl jsem si potvrdit, jak tady kolony aut odjíždí na Uhříněves. A zrovna to neplatilo. Většina aut mířila zpět na Jižní Město ve směru k metru Háje. Ale šlo o mimořádný den, svátky. Běžný všední den to tady bude vypadat jinak. Bude i menší vytížení parkoviště.

V každém případě, LIDL má pravdu, že si nárokuje parkoviště pro sebe. Ve špičkách nestačí ani pro LIDL. Pár aut tady ale stálo dlouhodobě. Patrně zaměstnanci LIDLu mají právo pár míst zabrat po celý den. A pak, za Mlejnského radnice dovolila přestavbu, kdy se prodejna zvětšila a parkoviště zmenšilo.

Ti co kritizovali, že na tak malé místo taková prodejna nepatří (a případně že má poddimenzované parkoviště), měli pravdu také. Tohle je masakr. Stísněný prostor mezi domy. Místní do nějakého 3.-4. patra přišli o výhled. To je zničených tak 100 bytů. LIDLu chybí vchod ze Steinerovy ulice. Tak tady místní nakonec prolézají do LIDLu křovím...

Co teď s tím? Mizerných nevyhovujících sámošek je tady plno. Postavit další podobnou je ironie. Města v republice lemují stovky nákupních center a prodejen s obrovskými parkovišti. Háje a Opatov tady mají jen tento usmolený LIDL, který umožňuje civilizovaně dojet s nákupem až ke kufru auta.

0/0
25.3.2016 12:32

K45a77r32e24l 57D72r79d96a 6944822177

Obklopit lokalitu nákupáky na zelené louce není nic chytrého. Je to konkurence pro kamenné prodejny v centru. Centrum upadá a místní se masově hrnou na nákup auty do okolí a utrácí své peníze v unifikovaných ratejnách, které městu na funkci a vzhledu nepřidají. Je to diskutabilní přínos. Háje jsou proti tomu úplným dinosaurem. Žádné historické centrum nemají. Jsou tu malé nevyhovující prodejny bez parkování a LIDL "v centru".

Ten frmol v LIDLu odkazuje na to, že je tady obrovský hlad po moderních prodejnách. Navíc LIDL je populární. Což je dobrá zpráva pro stavitele Centra Nové Háje. Nabídka tady chybí.

Podobná Penny za rohem ale většinou zeje prázdnotou. Stejně je na tom TESCO Express. (Normu neznám, k návštěvě mě neláká.) Přetížený je Albert na metru Háje. Hodně zde hraje chování zákazníků a to jaké prodejny preferují. Ta nabídka na první pohled vypadá široká a vyhovující. A pak si všichni lezeme na nervy v Albertu nebo LIDLu.

Jaké by teď bylo řešení? Počkat na Centrum Nové Háje a ohlídat rozumné parkoviště? Nebo místo projektu Tři věže na pozemku vedle Výstavní postavit něco jako LIDL 2 s velkým parkovištěm? Nebo, další místo na prodejnu by mohlo být kolem Chilské na Opatově. Ale plánuje se zde jiná výstavba. Místo na prodejnu, které jsou běžné všude jinde v republice, tady nikde nevidím.

0/0
25.3.2016 13:16

K29a80r91e62l 23D29r87d52a 6864392557

Minule jsme narazili na ten "Štylerův Botič". Tedy TESCO za D1 na Opatově. Má toto být snad tím dobrým lokálním řešením? Osobně nestojím o další Čestlice a trávení víkendů ježděním autem za nákupy. Potřebuji obchod před domem s dostatečnou návštěvou, ale o velký provoz aut také nestojím. Tak mi z toho vychází, že jde o rozložení dopravní zátěže plošně po celé lokalitě. Malé prodejny, parkování, ale ne přehnané množství zákazníků. Tak mi přijde, že Háje potřebují revitalizovat stávající prodejny a doplnit je o parkování v okolí. Pokud možno umět, co je dnes standardem. Vozíky na parkovišti, snadný bezbariérový vjezd do prodejny. Naroubovat parkování na starší prodejny je obrovský problém.

A přetlak kolem LIDLu má řešení jen v další prodejně LIDL někde v okolí Opatova či Litochleb. Vidím třeba další šikovné místo vedle OMV K Horkám.

0/0
26.3.2016 9:21

P93e48t88r 32Č43e29r96m13á40k 9288395389230

V okamžiku kdy jsou tam závory tak se nejedná o veřejnou komunikaci, a neplatí tam tedy ani silniční předpisy, takže to že někdo nerespektuje domnělý přechod je sice asi nezdvořilé, ale nic neporušující. To jen tak na okraj.

Pak si zase váš evergreen s vymýšlením a cucáním si faktů z prstu. Nejprve jste tvrdil že to je mlejnského lidl, poté co jste byl upozorněn že to je nesmyl protože to je věc sahající do vlády šorfové jste to stejně nesmyslně opakovat dál, a teď si zase vymyslíte že když už to teda není mlejnského lidl tak na něj alespoň svede přestavbu. Bravo, podle mě i tu cenu parkovného vlastně určuje mlejnský ;-)

To že auta z lidlu nejezdí do uhříněvse je známá věc, nic nového, to ví každý, každopádně jste pořád neodhalil vaší metodiku jak zjištujete které auto které vyjíždí z parkoviště kam jede. Jedete za ním nebo jak to teda je, jak to zjištujete???

Pak další nesmysl - lidé ze Steinerovy ulice se tam normálně dostanou - buď průchodem mezi lidlem a finančním úřadem, a nebo po chodníku ulicí Hlavatého, kde zas hledáte problém proboha?

Pak je komická vaše neznalost místa - jaký výhled ze 4.patra komu kdo vzal? Na frekventovanou opatovskou nebo hnusnou pochozí zónu? Zajimavé že místní si naopak pochvalovali že to mají konečně odstíněné od hlavní ulice a ruchu, a mají klid.

Pak zase zajimavá věc, nejdřív je to podle vás nějvětší lidl v Praze, a najedou je to usmolená sámoška. Hmmm Rv

0/0
26.3.2016 13:55

K85a33r73e79l 36D63r90d47a 6254792777

Máte něco k tématu?

(Auta odtud jezdí do Uhříněvsi dost masově. Byl by třeba průzkum, aby se to dalo potvrdit či zpochybnit. Já pouze odhaduji podle toho co vidím, když jdu kolem. Do Steinerovi leze plno lidí křovím nejblíž vchodu do LIDLu. Chybí tady vchod. Průchod u finančáku je také prolejzačka křovím. I zde chybí vchod. Hlavatého jste blbě přečetl z mapy. Ten panelák má 12 pater, hluk mohl klesnout 3-4 patrům. Zbytek dál kouká na Opatovskou, LIDL je pod úrovní ulice a hluk všem bytům nestíní. Vaše neznalost místa je zarážející.)

Předtím tady byty koukaly na zelený trávník. Pokud se místním snížil hluk a jsou spokojeni s řešením, tím lépe. Zeleně tady dost zůstalo, mohla by tady vládnou spokojenost. (Ale chtěl bych to slyšet přímo od majitelů.)

Na druhou stranu, vykládat o cizím majetku, že je úplně putna na co je tady výhled mi přijde jako vrchol arogance. Osobně nechci koukat přes ulici do bytu či do zdi, pokud jsem koupil byt s výhledem. Změna může být znehodnocením majetku a nemáte právo to bagatelizovat, pokud nejde přímo o Váš byt.

Chtělo by to vyřešit ty průchody k LIDLu. Tohle jsou ty "vchody" do LIDLu:

https://goo.gl/maps/rU2XEexK6n42

https://goo.gl/maps/TAN2wMynAkR2

0/0
30.3.2016 17:14

P17e57t75r 74Č82e33r50m70á17k 9898835829340

Máte vy něco k tématu nebo zas jen vaše smyšleniny?

Auta od Lidlu nikdy nijak masově nejezedila a nejezdí, jak se to zjistilo - zjištování psč zákazníků. Jak podpoříte vy svou domněnku o tom že z hájeckého lidlu jezdí auta do petrovic, měcholup a uhříněvse??? Velmi se na tu vaší metodiku těším!

Pak opět ta vaše neschopnost orientovat s v místě, o žádném paneláku v Hlavatého jsem nemluvil. Dále průchod u finančáku není žádná prolézačka křovím ale normální chodník co vede všemy směry.

Předtím tu byla hnusná neudržovaná louka a rušná hlavní, takže odstínění je značné a spodní patra si pomohla. Zeleň je tam kde má být - v lese, a to milíčovském. Opačně (zeleň u paneláku a občanská vybavenost v lese) by to nefungovalo.

A zmínka o zásahu do cizího majetku je trefná. Pozemek má svého vlastníka, a pokud se jedná o stavební pozemek, tak si na něm v rámci pravidel stavebního zákona může stavět co chce, že to někomu změní výhled je zcela irelevantní, pokud chce někdo mít hezký výhled tak si holt musí koupit i ten pozemek na který chce mít ten výhled, jinak jeho vlastnická práva končí s oknem resp. pozemkem domu. Nikdo nemá právo zasahovat ostatním vlastníkům pozemků do toho jak s nimi naloží. Je to možná kruté, ale je to tak.

Jinak to že někdo leze skrz křoví když má zleva i prava krásné chodníky je ukázka jeho hulvátství nebo vandalství. Obrana vůči tomu není, resp. postavit plot.

0/0
4.4.2016 22:22

K34a39r60e10l 90D51r87d89a 6524782767

Ráno jsem šel kolem party hrabající trávníky na Hájích. Napadá mě, že by to byl fajn džob pro místní sociální případy. Jako že mnohé radnice vymýšlí, jak své nezaměstnané, asociály či odsouzence k veřejně prospěšným pracem podobně zaměstnat.

Osobně lituji, že už tu nejsou sobotní brigády. Tužilo to sousedské vztahy. Místní vandalové museli občas dát něco do pořádku. A všichni si prostředí kolem domů víc vážili. (Bohužel, Mlejnského měšťáci mi posledně vysvětlili, ať táhnu z trávníku Prahy 11, že nakládám s cizím majetkem. Život s demagogy je jedna velká beznaděj.)

a) Netuším, zda Jižní Město potřebuje takovou aktivitu a zda má potřebu a vůli řešit své sociálně slabé a nějaké veřejné práce?

b) Netuším, zda hrabání trávníků je to, co by místní obecně brali? Když už brigády, tak třeba spíš nějaké zpracování dat v kanceláři, "gorily" u fízlů z ABL či něco podobného.

c) Netuším, pokud nakrásně dám do smlouvy Prahy 11, že dodavatel musí zaměstnat 80% pracovníků a brigádníků z Prahy 11, zda mi to "zákony" nevyhodí jako nepřípustnou diskriminaci ostatních? Přitom by mi přišlo zcela logické, aby si radnice za své peníze primárně řešila své lokální problémy.

d) (Smlouvu jsem letmo viděl, myslím, že tam takové požadavky nejsou.)

Když si vezmu, jak se tady zastupitelé přetahují o smlouvu na údržbu zeleně. Horko těžko pak ohlídají, které firmě a za co Praha 11 miliony "svých obyvatel" nalije. Tak mi přijde, že taková radnice zcela ztrácí smysl. Že její role je degradovaná na nesmyslného distributora peněz. A to proto, aby koaliční partneři, opozice, Mlejnský... neřvali jak paviáni. A tak nějak všichni přehlíží, že výsledkem je posekání trávníků pod starými zničenými stromy dodavatelem z druhého koce republiky. A že celé tohle snažení naše prostředí neposune nikam ani o chlup vpřed. Radnice jen utratí stovky milionů, které se uplatní jinde. My to platíme a dáme vydělat druhým. A zanedbané prostředí nás dál degraduje. Připadá mi to celé jako nesmysl.

0/0
24.3.2016 10:05

P89e55t18r 26Č32e48r17m78á68k 9218255849520

Zas ta nostalgie po socialismu a společných brigádách? ;-)

Asi takto, ta rovina je poněkud jinde. Nezaměstnané řeší úřad práce a ne radnice, a jelikož jak správně píšete práce na údržbě zeleně zbytečně dalo cizí firmě a samo si nechalo jen malou část, tak to uplatnění pro ně ani nemá... Ale jinak si nedělejte iluze že tu práce dělá nějaký odborný zahradník, na tohle si každá firma najímá brigádníky, a to jsou velmi často právě sociální případi, takže ono to vlastně tak nějak funguje. Veřejné práce jsou to stejné - soud je uloží, a je na odsouzeném kde si je odmaká...

A pak zase ten stihomam s mlejnským - žádná jeho policie neexistuje ani neexistovala, a to z prostého důvodu - městská policie praha 11 spadá pod mp hlavního města prahy, nikoliv radnici, ta na ní nemá žádný vliv. Ani předtím, ani nyní. ;-)

0/0
24.3.2016 20:48

K31a29r16e77l 67D30r32d11a 6494482547

Beru to jako vzorový příklad "chování moudrého hospodáře". Stejně tak by to mohlo být o dodávkách čehokoliv pro radnici, že přednost mají mít místní firmy či živnostníci. Či zaměstnanci přednostně místní. Apod.

Pokud se tady Janeček a spol. pokouší o protikorupční prostředí, tak mi přijde, že otevřená soutěž bez mantinelů nemusí být výhodná pro zadavatele, který obrací každou korunu a měl by si hlídat i efekty, které mu otevřená soutěž a anonymita zakázek bere.

Je to o "odtržení Jižního Města". Zatímco okresní město takto funguje automaticky. Zakázky a zisky se točí v dané lokalitě k jejímu prospěchu. Tak my jsme v pozici kavky k oškubání. Máme anonymně zadávat byznys druhým z celé republiky a návratnost ve prospěch místních je nulová. (K tomu okresní město dostane na obyvatele 10-15 tis., Jižní Město 2,5 tis.)

Je to jen úvaha, má smysl uvažovat tímto směrem? Lze se bavit o pozitivní diskriminaci místních? Jako že je rozeznatelná diskriminace Jižního Města jako takového. (Přijde mi, že spor Dukla - TJ Háje je dost o tom.)

(S Vaším komentářem k MP zásadně nesouhlasím. Radnice si své strážníky samozřejmě úkoluje a dotuje. Za Mlejnského to bylo hodně peněz. Jsme první čtvrtí, kde Mlejnský zavedl kamerový systém atd. Bezpečnostní akce, třeba měření rychlosti či botičkování aut si umí radnice vyžádat. Takže to lze označit za přímou šikanu radnice.)

0/0
25.3.2016 10:01

P95e12t90r 56Č72e91r86m63á78k 9988845379240

Jenomže to samozřejmě nejde, protože to odporuje zákonu a jedná se o jasnou diskriminaci. Takže byť logiku zaměstnávat primárně lidi z okolí určitě má (souhlasím s vaším názorem), tak se to dá dělat jenom potichu a potají, ale legálně nikoliv.

A s výběrkama podobně - JM má stejné podmínky jako okresní město, zákon o veřejných zakázkách nezná rozlišení podle počtu obyvatel, ale výhradně podle sumy zakázky. A snahu preferovat místní nebo oveřené dodavatele hpp kritizovalo jako netransparentní, a samo docílilo akorát toho že první jejich "transparetně" vybraný dodavatel na opravu školy odkudsi z moravy jim vzal roha a způsobil nemalé potíže. Takže ano, opět bych s vámi souhlasil, ale opět se obávám že brzdou je zákon a legislativa obecně.

Ten přepočet na obyvatele není korektní, jm má pochopitelně méně, protože využívá "servisu" celé Prahy - metro, hlavní komunikace atd.

Nesouhlasit můžete ale to je tak všechno, je to jak jsem napsal - městká policie p11 spadá pod mp praha, nikoliv pod radnici. S kamerovým systémem neměla mp nic společného, to provozuje majetková. Samozřejmě že může vyjít policie přání radnice vstříc, ale není to nic nárokového a starosta jim nemůže nic zadávat.

0/0
26.3.2016 14:04

K33a47r67e81l 15D24r23d19a 6534172777

V momentě, jak by se jednalo o definici služby, kterou chce radnice a bylo to zdůvodněno účelem, tak by to diskriminační být nemělo. Jen mi to přijde pracné, tím časově náročné a napadnutelné.

Takže jednoduchá rychlá smlouva, co poškodí zadavatele, je přesně tím, co si Janeček s Jančurou přejí.

0/0
30.3.2016 16:44

P70e44t19r 31Č31e55r74m49á16k 9638295309570

Jsem velmi zvědav jak se hnutí zachová, zdali jako akceschopná politická strana které jde o výsledek a chce pracovat pro občany JM, a nebo jako banda malých dětí co budou trucovat když jim někdo vyhodil zlobivého chlapečka z pískovišté. Úplně tomu nejde ani rozumět - Kos kandiduje na senátora (naposledy kandidoval na poslance za hnutí ANO) a evidentně nemá zájem o vykonávání této funkce, a když připočtu jeho zjevné chyby, opravdu nedává smysl proč hnutí vypovídá koalici a otvírá tak dveře jiným strukturám. Rv

+1/−1
23.3.2016 23:42

K60a15r76e33l 60D16r53d45a 6914902537

Lžete, to nebyl "zlobivý chlapeček na pískovišti" to byl zástupce starosty. Lžete, na radnici nesedí "banda malých dětí". Nevidíte nějaký obrázek či video? ;-D

Čím to, že píšete trvale jak Mlejnského JM-ND? Že by studium jejich demagogie působilo trvalé poškození vnímání reality? ;-)

0/−1
24.3.2016 6:15

P30e62t49r 95Č35e35r44m51á93k 9228845379810

Speciálně u vás by to mělo být pravidlo - dvakrát číst, pečlivě a pomalu, a pak až reagovat. ;-)

Psal jsem že jsem zvědavej jakou z těch variant hpp zvolí, pokud vy reagujete hned na tu druhou, tak se akorát potrefená husa ozvala R^ A že trpíte stihomamem že kdokoliv je schopen používat vlastní rozum a nepodléhá slepé doktríně hpp tak je hned označen za nepřítele státu je váš problém ;-)

0/−1
24.3.2016 7:27

K65a42r32e33l 45D30r60d14a 6274202317

Vedle Vám píši, že nemám s HPP11 nic společného. Abyste pokud možno nelhal. Jsem objektivní, pravdivý a nezaujatý komentátor. ;-D HPP11 jen bezmezně miluji. Ta láska mě drží při životě. Doufám, že mi ji nechcete vzít, Kazisvěte? ;-D

Jinak jsem na Vás uplatnil "inteligentní argumentaci" přesně podle Vaší školy, kdy zde máme psát jen pravdivé, ověřené a věcné informace, žádné pomluvy a urážky a tyto svaté hodnoty hájit za každou cenu. ;-D Nic jiného tím neříkám. Pouze uctivě upozorňuji na chybku, když vidím, že jste vybočil z vlastní doktríny. Tak nefabulujte. ;-)

0/0
24.3.2016 9:18

P98e46t89r 58Č47e63r41m78á52k 9648115689150

Vy jste jenom jejich slepý fanda, víme víme. ;-) Jste neinformovaný, ulhaný a proti bývalé koalici extrémně zaujatý komentátor. Připomínáte mi odvoleného Kose který nejdřív na zastupitelstvu tvrdil že nic nemůže, že všude má většinu ano+top, a pak z něj vypadlo že články opozice v klíči cenzurovat musel. Bravo, veřejně přiznaná cenzura a ukázka za jak tupé ovce sám své voliče považuje když se jim bojí nabídnout pohled opozice. Nemluvím o tom o porušování zákona, protože ten protostor pro vyjádření opozice je v něm zakotvený.

Jediný náznak inteligence který jste tu předvedl byl když jste se něco snažil vygooglit o věcech o kterých jsem 5min předtím neměl pojetí a chtěl jste vypadat chytře, a pak když jste po týdnu pochopil co je počet cestujících ve statistice dpp. Pravda možná by to dítě zvládlo za ktarší dobu, ale nechci být nefér ;-)R^

Já jsem žádnou chybku nenapsal, napsal jsem svůj komentář k tomu které dvě varianty mohou nastat. Nepsal jsem kterou si hpp zvolí. ;-)

0/0
24.3.2016 20:40

K77a23r80e29l 76D35r44d74a 6774932667

Datům DPP nerozumíte od počátku jen Vy a proto je popíráte. Vedle Vám radím, naučte se s nimi pracovat. Jak jsem pochopil, dopraváci mají prolhaných urbanistů plné zuby a jejich trendům a řešení se dlouhodobě vysmívají. Máte těžkou profesi, tak pravdivý pohled na svět, a tak mohutné nepochopení okolí k prolhaným obhajobám developerů. ;-D

0/−1
25.3.2016 9:05

P28e83t30r 10Č70e40r49m12á51k 9288965879440

Datům DPP právě rozumím protože s nimi dnes a denně pracuju, a smál jsem se jak vy netušíte která bije a klidně byste napsal že má praha 100 milionu obyvatel, protože to přeci říká zpráva DPP. Neznalost v tomto případě neomlouvá, opakovaně jsem vás na to upozorňoval a trvalo týden než jste se konečně podíval a pochopil.

Urbanisty sem pořád taháte vy, my dopraváci jsme někdo jiný, neřešíme sociální a filozofické otázky jako urbanisté, ale ryze technické věci, a čísla patří mezi alfu a omegu naší práce, proto na ně je kladen takový důraz a musí být přesně známo co které číslo říká. Práce je to naopak jednoduchá, tam není o čem, co je náročné v boji se sluníčkáři, zelenými, cyklofašisty a pod. svádět ten souboj na politické úrovni, a to už se mě netýká. R^

Developeři nijak v tomto nefigurují, to je asi jako kdybyste ředitelství silnic a dálnic obviňoval se spolčování s developery, protože přece ty silnice musí někdo postavit. To že vy chápete slovo podle doktríny hpp jako sprosté slovo je váš problém, developeři jsou standartní součást systému a bez nich by to nefungovalo, to že se musí pohybovat v pravidlech daných zákonem je snad jasné.

0/−1
26.3.2016 14:11

K85a14r40e79l 15D83r27d64a 6724262547

V iDNES to vře, redakce se prý opíjí svoji neschopností. ;-D

Opět je tady fotka stará nejméně 10 let. To tady byl fotograf naposled, když MF DNES protlačovala Mlejnského na post zdejšího diktátora? ;-D

+1/−1
22.3.2016 9:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.