Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nábřeží Na Františku ožije. Zmizet má jízdní pruh i auta u hřiště

Silnice s pruhem pro cyklisty vyskládaná novými žulovými kostkami, kolem ní širší chodník s odolnějšími stromy a zastávka hromadné dopravy blíž u nemocnice Na Františku. Tak vypadá vize pražského Institutu plánování a rozvoje o budoucí podobě pražského Dvořákova nábřeží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a25n 79D80l98o18u59h16ý 8836190693350

Vůbec se nebráním rozšiřování parků a oddychových ploch, ale napřed musí magistrát říct a dát možnost, kam ta auta svých občanů postavit. Chybí tu jakákoliv koncepce parkování.

+9/0
7.4.2016 15:16
Foto

B51r27o36n22i23s91l51a88v 40G69a97b44r93y67š 2192609221

Myslíte si, že parkovacích míst bude někdy dostatek?

0/−1
7.4.2016 19:48

P58a70v58e61l 86V35a72v53ř32í21n 6534191112722

V některých místech určitě ne. Typicky centra měst nějakou formu regulace do jisté míry vyžadují - tak smutečně poptávka násobně převyšuje reálné možnosti. Problém s parkováním ale opravdu nevyřeší cílené snižování počtu parkovacích míst, jak se pošetile domnívají rudozelení fanatici. Pokud se podíváme počty a vývoj počtů motorových vozidel v bohatší části Evropy (okolo 600 vozů na 1000 obyvatel) a srovnáme to s námi (516 vozidel), tak už nijaký zásadní nárůst čekat nelze. Rozumným přístupem lze situaci stabilizovat. Jenže v Brně je požadavek 1,25 místa na byt a i to chtějí zelení zrušit úplně. Kdejakou pitomost v rámci územního plánování a stavebního řízení stát diktuje, ale opravdu důležitou věc ne.

+8/0
7.4.2016 22:26
Foto

B27r62o68n92i78s11l12a94v 74G62a48b42r38y62š 2922559351

A těch 1,25 místa na byt je hodně nebo málo? Já vím, že je pohodlnější jezdit autem, ale přece nemůžeme všechen prostor vyplýtvat na komunikacích a na parkovacích plochách. Třeba Los Angeles má 30 % území města zabranou buď silnicemi nebo parkovacími místy. To je podle mě opravdu hodně.

0/0
7.4.2016 22:36

P64a37v94e40l 98V67a61v33ř64í66n 6294441902482

Je to pochopitelně málo - stačí se podívat na výsledky sčítání lidu ČSÚ. Santa Barbara má ten koeficient tuším 2 (v USA je ale aut víc než v Evropě - počet je přes 800/1000 obyvatel, takže tolik by to být u nás nemuselo). Ta auta nejsou ve městech jen tak zbůhdarma. Slouží lidem. Zvyšují naše pohodlí. Pokud budeme z měst vyhánět auta, budeme reálně vyhánět i lidi, nebo minimálně dost výrazně změníme sociální strukturu osídlení. Což se děje i jinými cestami. Už teď je v Brně dopravní síť více zatěžována z toho prostého důvodu, že tu nejsou pozemky na stavbu rodinných domů. Tedy ony by pozemky byly, ale díky všem regulacím je na tento účel nelze použít. Takže střední třída, která na to má, si staví domky ve vesnicích okolo Brna a pak už nemají jinou reálnou možnost, než do Brna za prací jezdit autem. Zelení pošuci argumentují např. knihou Walkable city (J.Speck). Jenže kdyby si tu knihu skutečně přečetli a důkladně se nad tím zamysleli, tak by jistili, že ve skutečnosti způsobují něco úplně jiného. Autem jezdíme nejen do práce, ale také s ním dopravujeme náklady jinak nepřepravitelné, jezdíme s ním na dovolenou, na chaty a chalupy (to řada jiných národů vůbec nedělá) etc.

+6/0
7.4.2016 23:05

J93a65n 17D59l11o64u14h26ý 8146860923430

a proto jich ješte ubereme...

0/0
15.4.2016 12:58

V63i31k86t66o20r 29Š66e53d33i74v20ý 8336321960616

Občas mám pocit, jako kdyby někomu takový Pol Pot nepřipadal úplně nesympatický :-/

+5/0
7.4.2016 9:56

V42á76c45l96a77v 69Č75e54r98m74á41k 4153870247444

Aha, cykloteroristi zase řáděj.

+15/−2
7.4.2016 9:40

K69a51r16e34l 56L38a10n66g15r 2862677540518

Cykloteroristi by tam rádi asfalt, kostky naklepou zadnice ;-D

0/0
7.4.2016 18:58

V25á94c40l15a12v 89Č72e21r25m71á57k 4733220247624

To je pravda, ale i přes všechny snahy Buzno*Mat jsou památkáři zatím pořád ještě víc ....

+1/0
7.4.2016 19:01

J20o81s28e10f 47B46r16o65ž81e17k 7123305372731

Všude jinde na světě jsou nábřeží vyhrazena naopak automobilové dopravě. Staší se podívat do Budapešti, Mnichova, Vídně, Curychu, Dubaje, Paříže, ..... a takhle bych mohl jmenovat jedno město za druhým, jmenuji jenom ty, kde jsem byl a na vlastní oči viděl. Všude jsou vícepruhové silnice, podjezdy pod mosty a přechody pro chodce. Jenom u nás se pár parazitů rozhodlo, že tahle místa zablokují a chtějí je jen pro sebe. Předevčírem (27 stupňů) jsem šel po nábřeží - náplavce na Smíchovské straně. Ještě před dvěma týdny tam bylo možné parkovat - nyní je to pěší zóna se zákazem. Sedělo tam pár bezdomovců s lahvemi piva, jinak nic. Na druhé straně na P2 po přechodu mostu - několik rybářů (somráků - bylo 13 hodin) a několik baťůžkářů turistů. Jinak nikde nikdo.

Zjevně se zde magistrát snaží co nejvíc znepříjemnit a zkomplikovat život lidem - tedy těm, kteří platí daně, pracují a potřebují se pohybovat po městě. Prioritou je zjevně opilec, bezdomovec, baťůžkář - obecně paraziti.

+17/−6
7.4.2016 9:08

P55a33v66e54l 13Ř95a34p61e27k 7512776429255

Právo na parkování, pokud vím, není zahrnuto v listině základních lidských práv a svobod. Kdo chce parkovat, nebo umožnit jiným parkovat, nechť si příslušný pozemek za tržní cenu zakoupí.

Já také platím daně, mám snad díky tomu jídlo zadarmo? Jíst musíme všichni, parkovat nikoli.

0/−14
7.4.2016 9:35

V69i13k69t27o90r 55Š92e64d84i58v92ý 8986271580506

A právo na kavárenský stolek snad v LZPS je?

+3/0
7.4.2016 9:52

J37o18s76e37f 55B68r46o39ž41e14k 7193545442291

Ovšem právo na svobodný pohyb v té listině uvedeno je.

A stejně tak si každý kdo chce jít po chodníku nebo někde sedět může zakoupit ten chodník nebo to místo k sezení, ne? Samozřejmě za tržní cenu......

+2/0
7.4.2016 10:05

P35a35v44e62l 86Ř23a66p63e57k 7602916299965

Automobil ve městě znamená naopak omezení svobody pohybu, protože zatímco jeden si veze zadek, jiní musí čekat, obcházet, poslouchat kravál, čuchat smrad a vystavovat se nebezpečí. Ta bilance je bez jakýchkoli pochyb záporná.

+1/−12
7.4.2016 10:15

J27o77s96e17f 72B63r30o52ž71e16k 7583165892341

Věc názoru. Rozhodně víc smrdí zpocený parazit na kole. A zatímco on blokuje křižovatku, ostatní musí čekat a nemohou jet. Atd....

Všude ve velkých městech platí, že je snaha dopravu lidem usnadnit a nikoliv naopak, jako v Praze. Bez individuální dopravy ve městě je město mrtvé - to už se mnohokrát prokázalo. Po zlikvidování dopravy dojde k likvidaci služeb a obchodů a všude se objeví feťáci, opilci, bezdomovci a další radnicí privilegovaní.

+12/0
7.4.2016 13:20

L50a81d13i33s91l45a14v 91B39u94r80d49a 2617434638535

Jistě, výfukové plyny nejsou toxické, to je pouze věc názoru;-D

0/0
7.4.2016 21:32

J55a84n 82D62l87o33u51h78ý 8676720413940

Používání auta patří i k životu ve městě.

+7/0
7.4.2016 15:11

P43a89v40e69l 57V27a84v24ř95í27n 6384741502422

Ve skutečnosti provozovatelé motorové dopravy a přepravy platí jako mourovatí, ale v silniční infrastruktuře se jim z toho vrátí jen přibližně polovina. A nic na tom nemění fakt, že to v rozpočtu města zdánlivě není vidět díky nepřehlednému systému rozpočtového určení daní. Ve skutečnosti jde o nehorázné částky – zde je základní nástin:

- spotřební daně z paliv (cca 80 mld., kolísá to 76-82 mld)

- DPH z paliv (cca 40 mld)

- silniční daň (5,8 mld)

- dálniční známky (3,4 mld)

- mýto (8,3 mld)

- příjmy na DPH z prodeje aut (cca 30 mld)

- DPH z náhradních dílů a servisních služeb (bohužel jen odhad - jednotky mld)

- poplatek do Fondu zábrany škod (skrytý v povinném ručení - 3% z pojistného)

- poplatky za parkování + roční poplatky za parkovací stání

- „ekologický“ poplatek za převod starších aut - DPH ze stavebních prací ze staveb garáží - daň z nemovitostí z garáží Jen z ceny paliva jsou přibližně polovina daně! Na druhé straně je to méně průhledné. Součet výdajů ŘSD, krajských správ silnic a obcí (náklady jsou podle třídy silnic) je výrazně pod 100 mld (napříč roky jsou celkem dost výkyvy). Nepoměr je zkrátka značný. Připomínám, že po těch silnicích jezdí nejen auta a kamiony, ale i autobusy MHD a kola. Bez aut by nebyly ani silnice, ani cyklostezky, ani MHD.

+8/0
7.4.2016 16:27

L93a44d28i49s22l51a83v 98B74u63r71d10a 2937794338855

Tak třeba zrovna ta Paříž - jistě, vícepruh, ale taky pruh pro cyklisty, a víc než 4metrový chodník.

0/0
7.4.2016 21:28

P47a76v48e85l 63Ř64a54p48e54k 7262246249415

Vytlačovat auta z měst je v každém případě správné.

+4/−15
7.4.2016 9:06

J14a10n 83D86l34o60u50h83ý 8876480553560

vytlačování aut je první krok, druhý je vytlačování lidí.;-)

+7/0
7.4.2016 14:59
Foto

K50a53r16e91l 72D46v69o78r13a24k 2422458412206

Pocitacova vizualizace me pokazde pobavi, matky s kocarky, deti na kole, vsude zelen a prijemne posezani u kaficka. Realita - parkovani pro par vyvolenych co maji prsty az ke Krnacove, Ruske obchody z cetkama, nebo reklami cedule na volby, atd.

+15/0
7.4.2016 8:57

P56a93v88e70l 66Ř95a60p29e16k 7152596499735

a všude nesnesitelný kravál

0/0
7.4.2016 9:05

V41i22k11t17o68r 82Š49e31d18i16v43ý 8686291350696

Tady bych to viděl spíš na pustou plochu s rozpadající se dlažbou.

Nevím, kde by se tu chodci vzali, tudy není odkud a kam jít.

+3/0
7.4.2016 10:12

E47v14ž32e67n 27H54u90m44l 7249174425

Ty slunečníky v záři zmizí a objeví se az na konci dubna..... Co mezi tím?

+1/0
7.4.2016 13:07

J55i58ř80í 70B66o70č63e40k 6351194825883

kdyby si každý jízdu autem dvakrát rozmyslel a do auta sedl jen když to opravdu potřebuje, byla by Praha možná poloprázdná. mě cesta autem po Praze za ty nervy nestojí a když to jde, jedu MHD

+9/−9
7.4.2016 8:03

J72a97k37u86b 88F76e43i78f31a81r 7529869606569

a vy si myslíte, že ti lidé v autech se doma už tak nudili, že jim přišlo lepší sednout do auta a stát v kolonách8-o

+9/0
7.4.2016 8:26

J77i77ř16í 69B58o70č81e58k 6981604585203

já je nekritizuju, je to otázka priorit. zkusmo jsem si porovnal cestu z Barrandovského sídliště na Žižkov. podle navigace mi trvá cesta autem 19 minut, což je v ranní špičce spíš zbožné přání, reál bude cca půl hodiny. tramvají to vyjde na 38-39 minut

+1/0
7.4.2016 8:30

J77a56k79u51b 90F89e25i31f78a79r 7659979236659

Ano, pokud jedete ráno do práce někam do centra, sedíte tam 8,5h a pak se vracíte domů, tak samozřejmě MHD smysl dává.

Pokud se však v rámci svých pracovních povinností pohybujete po městě, nedej bože i po okrajových částech a třeba ještě k tomu v obleku, na MHD můžete zapomenout.

+9/0
7.4.2016 10:18

J17i46ř82í 83B75o32č71e16k 6211534615783

s tím samozřejmě souhlasím

0/0
7.4.2016 11:12

T39o40m96á81š 82Z15e17m18a21n 3445658654735

Kdo může, MHD už jezdí..

Ale koncepce MHD prostě vylučuje některé trasy v rozumné době.

+2/0
7.4.2016 19:09

L16a13d75i79s55l16a10v 58B15u18r13d29a 2677624768365

Je legrační, že co jinde ve světě, doknce i v takovém velkoměstě jako New York, funguje, je u nás bráno jako pitomost, nápad pošuků a fanatiků.

+1/−6
7.4.2016 8:00

J72a48n 70H40o55z34á58k 2571725764887

Aha cykloteroristé a melouni zase vymýšlejí !

+12/−6
7.4.2016 5:59

T27o67m59á17š 86Z77e75m72a12n 3145528444265

Proto se říká "sluníčkáři" ve všech jejich vizích svítí slunce, všichni jen bezcílně korzují, či si ve vlahém počasí užívají na kole. A na vizualizacích je málo transek, černochů, muslimů a pod..

Ale v realitě je sychravo a lidé spěchají do práce, s prací či domů z práce. A čím hůře se budou dostávat do práce, za prací či z práce domů tím budou naštvanější a vystresovanější.

Ekonomicky aktivní lidé - tedy ta nejdůležitější část každého národa - prostě potřebují efektivní dopravu, jinak na to vaše korzování nebudou mít po práci čas, když budou denně o hodinu déle cestovat.

To jen fetky z neziskovek mají při svém flákání čas na zevlování na ulici.

+22/−4
6.4.2016 22:05

L39a68d10i50s56l33a57v 44B41u31r27d97a 2157664288355

Promluvil workoholik:-)

0/0
7.4.2016 7:58

P10a17v52e11l 56V24a88v29ř72í60n 6664221292132

"... zástupce spolků a organizací" - čti "zaměstnanci tzv. neziskovek, což jsou z našich daní placení rudozelení pošuci".

+15/−3
6.4.2016 21:57

J25i13ř39í 18R38y36s 3534897536514

Ať už udělá magistrát jakoukoliv pitomost,lidí v ulicích bude stejně,kde by se vzali noví?Podobnou pitomost chystají na Pankráci.zasypat podjezd pod magistrálou.

+16/−1
6.4.2016 20:12

J87i20ř24í 57R59y72s 3884557986514

Všude uděláme jeden pruh a budeme se divit,že jsou zácpy,to je úžasné.

+17/−2
6.4.2016 20:09

J46o40z24e23f 73H35r38i90c22i30š79i66n 4903890430176

Nebudeme se divit. Ono to trochu ten provoz spomalí a hodně lidí si tu jízdu autem na příště rozmysli co naopak trochu pomůže.

+3/−5
7.4.2016 5:52

L82a56d17i55s46l53a17v 10B64u26r98d74a 2557464318745

Nejenom rozmyslí, logicky se snížením rychlosti roste kapacita silnice.

+1/−3
7.4.2016 7:41

I10v98a33n57a 22N49o74v30á 2532952829968

a nejkapacitnější bude při rychlosti 0 Km/h. To projede nekonečno aut.

+4/0
10.4.2016 20:47

P14e43t12r 24N92o42v73a23k 3100617309707

A neni to presne opacne. Bych se i vsadil, ze nejvic aut projede po dalnuci. A taky ty auta vypusti do vzduchu nejmene smradu.

0/0
23.4.2016 9:07

J39a25n 89D25l23o88u26h90ý 8766820833920

"zklidňování" dopravy, ne? ;-D

0/0
7.4.2016 15:04

K84a98r15e67l 63K74r81p33a53t55a 5794926868825

Takové krásné místo je to, ale okupováno auty. Tato část města by měla být více pro lidi.

+10/−21
6.4.2016 19:24

T84o39m33a41s 58N19o31v49o72t29n63y 1741254846415

Mě by zajímalo, kdy konečně všem takovým kecálkům jako vy dojde, že ta auta nejezdí jen tak sama pro legraci. Ale že vozí lidi, pro které to město je a drtivá většina řidičů se po Praze či jiných větších městech neprojíždí jen tak pro radost... Ale tak co chtít po fanaticích, jejichž myšlení končí u bicyklu a dál to nedopracovali.

+19/−12
6.4.2016 19:27

K17a25r80e89l 56K44r98p55a89t37a 5694376878225

Vezmi tam rodinu na procházku, po nábřeží ...

+1/−1
6.4.2016 20:09

V93i49k51t92o35r 50Š74e91d50i75v76ý 8146191570336

Místa pro chodce je tam ažaž. Přesto tam takřka nikdo nechodí.

+5/0
7.4.2016 10:13

J64a29n 90D94l83o27u90h80ý 8656880443860

v sobotu tam MDH pojedu přes hodinu a autem tam nezaparkuji. To raději půjdu mimo Prahu.

+2/0
7.4.2016 15:06

J39o16z17e43f 39H97r96i51c59i65š66i60n 4763870340846

Je přímá úměra mezi zhodnocením veřejného prostoru a kvalitou života.

Když jedu z prahy 8 na prahu 5 jezdím často po nábřeží. Jestli po mně město bude chtít abych použil Blanku tak se nemůžu divit.

Po Praze 1/2 se dá většinově chodit pěšky na kole a MHD. Když výjimečně budu potřebovat auto tak si postojím.

+2/0
7.4.2016 5:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.