Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nábřeží Na Františku ožije. Zmizet má jízdní pruh i auta u hřiště

Silnice s pruhem pro cyklisty vyskládaná novými žulovými kostkami, kolem ní širší chodník s odolnějšími stromy a zastávka hromadné dopravy blíž u nemocnice Na Františku. Tak vypadá vize pražského Institutu plánování a rozvoje o budoucí podobě pražského Dvořákova nábřeží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a26n 75D12l46o26u21h31ý 8316170843230

Vůbec se nebráním rozšiřování parků a oddychových ploch, ale napřed musí magistrát říct a dát možnost, kam ta auta svých občanů postavit. Chybí tu jakákoliv koncepce parkování.

+9/0
7.4.2016 15:16
Foto

B48r68o72n24i30s80l54a90v 31G48a28b53r28y73š 2722539291

Myslíte si, že parkovacích míst bude někdy dostatek?

0/−1
7.4.2016 19:48

P59a12v98e53l 86V59a66v97ř49í20n 6664481582282

V některých místech určitě ne. Typicky centra měst nějakou formu regulace do jisté míry vyžadují - tak smutečně poptávka násobně převyšuje reálné možnosti. Problém s parkováním ale opravdu nevyřeší cílené snižování počtu parkovacích míst, jak se pošetile domnívají rudozelení fanatici. Pokud se podíváme počty a vývoj počtů motorových vozidel v bohatší části Evropy (okolo 600 vozů na 1000 obyvatel) a srovnáme to s námi (516 vozidel), tak už nijaký zásadní nárůst čekat nelze. Rozumným přístupem lze situaci stabilizovat. Jenže v Brně je požadavek 1,25 místa na byt a i to chtějí zelení zrušit úplně. Kdejakou pitomost v rámci územního plánování a stavebního řízení stát diktuje, ale opravdu důležitou věc ne.

+8/0
7.4.2016 22:26
Foto

B17r88o45n68i42s43l96a33v 33G43a76b79r71y52š 2322829861

A těch 1,25 místa na byt je hodně nebo málo? Já vím, že je pohodlnější jezdit autem, ale přece nemůžeme všechen prostor vyplýtvat na komunikacích a na parkovacích plochách. Třeba Los Angeles má 30 % území města zabranou buď silnicemi nebo parkovacími místy. To je podle mě opravdu hodně.

0/0
7.4.2016 22:36

P24a21v76e43l 57V28a25v98ř58í15n 6754701612472

Je to pochopitelně málo - stačí se podívat na výsledky sčítání lidu ČSÚ. Santa Barbara má ten koeficient tuším 2 (v USA je ale aut víc než v Evropě - počet je přes 800/1000 obyvatel, takže tolik by to být u nás nemuselo). Ta auta nejsou ve městech jen tak zbůhdarma. Slouží lidem. Zvyšují naše pohodlí. Pokud budeme z měst vyhánět auta, budeme reálně vyhánět i lidi, nebo minimálně dost výrazně změníme sociální strukturu osídlení. Což se děje i jinými cestami. Už teď je v Brně dopravní síť více zatěžována z toho prostého důvodu, že tu nejsou pozemky na stavbu rodinných domů. Tedy ony by pozemky byly, ale díky všem regulacím je na tento účel nelze použít. Takže střední třída, která na to má, si staví domky ve vesnicích okolo Brna a pak už nemají jinou reálnou možnost, než do Brna za prací jezdit autem. Zelení pošuci argumentují např. knihou Walkable city (J.Speck). Jenže kdyby si tu knihu skutečně přečetli a důkladně se nad tím zamysleli, tak by jistili, že ve skutečnosti způsobují něco úplně jiného. Autem jezdíme nejen do práce, ale také s ním dopravujeme náklady jinak nepřepravitelné, jezdíme s ním na dovolenou, na chaty a chalupy (to řada jiných národů vůbec nedělá) etc.

+6/0
7.4.2016 23:05

J11a85n 79D85l20o31u50h49ý 8196510793390

a proto jich ješte ubereme...

0/0
15.4.2016 12:58

V56i31k14t71o52r 85Š71e75d19i29v43ý 8296571830686

Občas mám pocit, jako kdyby někomu takový Pol Pot nepřipadal úplně nesympatický :-/

+5/0
7.4.2016 9:56

V96á79c94l94a47v 53Č56e66r58m31á13k 4223400167834

Aha, cykloteroristi zase řáděj.

+15/−2
7.4.2016 9:40

K64a55r39e84l 74L38a36n81g95r 2552377420888

Cykloteroristi by tam rádi asfalt, kostky naklepou zadnice ;-D

0/0
7.4.2016 18:58

V27á26c81l15a25v 36Č12e94r62m84á31k 4173530187724

To je pravda, ale i přes všechny snahy Buzno*Mat jsou památkáři zatím pořád ještě víc ....

+1/0
7.4.2016 19:01

J64o67s31e25f 46B34r54o14ž91e75k 7863225692471

Všude jinde na světě jsou nábřeží vyhrazena naopak automobilové dopravě. Staší se podívat do Budapešti, Mnichova, Vídně, Curychu, Dubaje, Paříže, ..... a takhle bych mohl jmenovat jedno město za druhým, jmenuji jenom ty, kde jsem byl a na vlastní oči viděl. Všude jsou vícepruhové silnice, podjezdy pod mosty a přechody pro chodce. Jenom u nás se pár parazitů rozhodlo, že tahle místa zablokují a chtějí je jen pro sebe. Předevčírem (27 stupňů) jsem šel po nábřeží - náplavce na Smíchovské straně. Ještě před dvěma týdny tam bylo možné parkovat - nyní je to pěší zóna se zákazem. Sedělo tam pár bezdomovců s lahvemi piva, jinak nic. Na druhé straně na P2 po přechodu mostu - několik rybářů (somráků - bylo 13 hodin) a několik baťůžkářů turistů. Jinak nikde nikdo.

Zjevně se zde magistrát snaží co nejvíc znepříjemnit a zkomplikovat život lidem - tedy těm, kteří platí daně, pracují a potřebují se pohybovat po městě. Prioritou je zjevně opilec, bezdomovec, baťůžkář - obecně paraziti.

+17/−6
7.4.2016 9:08

P15a76v30e71l 50Ř51a32p28e17k 7592556849755

Právo na parkování, pokud vím, není zahrnuto v listině základních lidských práv a svobod. Kdo chce parkovat, nebo umožnit jiným parkovat, nechť si příslušný pozemek za tržní cenu zakoupí.

Já také platím daně, mám snad díky tomu jídlo zadarmo? Jíst musíme všichni, parkovat nikoli.

0/−14
7.4.2016 9:35

V20i46k65t29o17r 17Š20e45d71i11v32ý 8496231400146

A právo na kavárenský stolek snad v LZPS je?

+3/0
7.4.2016 9:52

J21o67s19e58f 81B33r21o43ž97e87k 7463585272791

Ovšem právo na svobodný pohyb v té listině uvedeno je.

A stejně tak si každý kdo chce jít po chodníku nebo někde sedět může zakoupit ten chodník nebo to místo k sezení, ne? Samozřejmě za tržní cenu......

+2/0
7.4.2016 10:05

P90a20v78e79l 14Ř46a96p80e39k 7242206469975

Automobil ve městě znamená naopak omezení svobody pohybu, protože zatímco jeden si veze zadek, jiní musí čekat, obcházet, poslouchat kravál, čuchat smrad a vystavovat se nebezpečí. Ta bilance je bez jakýchkoli pochyb záporná.

+1/−12
7.4.2016 10:15

J91o45s26e59f 82B41r72o46ž82e48k 7213865862731

Věc názoru. Rozhodně víc smrdí zpocený parazit na kole. A zatímco on blokuje křižovatku, ostatní musí čekat a nemohou jet. Atd....

Všude ve velkých městech platí, že je snaha dopravu lidem usnadnit a nikoliv naopak, jako v Praze. Bez individuální dopravy ve městě je město mrtvé - to už se mnohokrát prokázalo. Po zlikvidování dopravy dojde k likvidaci služeb a obchodů a všude se objeví feťáci, opilci, bezdomovci a další radnicí privilegovaní.

+12/0
7.4.2016 13:20

L87a47d49i25s95l41a64v 66B63u35r67d82a 2267924748695

Jistě, výfukové plyny nejsou toxické, to je pouze věc názoru;-D

0/0
7.4.2016 21:32

J27a22n 64D73l37o11u35h51ý 8626190153920

Používání auta patří i k životu ve městě.

+7/0
7.4.2016 15:11

P14a45v90e41l 64V31a10v49ř74í56n 6564201392182

Ve skutečnosti provozovatelé motorové dopravy a přepravy platí jako mourovatí, ale v silniční infrastruktuře se jim z toho vrátí jen přibližně polovina. A nic na tom nemění fakt, že to v rozpočtu města zdánlivě není vidět díky nepřehlednému systému rozpočtového určení daní. Ve skutečnosti jde o nehorázné částky – zde je základní nástin:

- spotřební daně z paliv (cca 80 mld., kolísá to 76-82 mld)

- DPH z paliv (cca 40 mld)

- silniční daň (5,8 mld)

- dálniční známky (3,4 mld)

- mýto (8,3 mld)

- příjmy na DPH z prodeje aut (cca 30 mld)

- DPH z náhradních dílů a servisních služeb (bohužel jen odhad - jednotky mld)

- poplatek do Fondu zábrany škod (skrytý v povinném ručení - 3% z pojistného)

- poplatky za parkování + roční poplatky za parkovací stání

- „ekologický“ poplatek za převod starších aut - DPH ze stavebních prací ze staveb garáží - daň z nemovitostí z garáží Jen z ceny paliva jsou přibližně polovina daně! Na druhé straně je to méně průhledné. Součet výdajů ŘSD, krajských správ silnic a obcí (náklady jsou podle třídy silnic) je výrazně pod 100 mld (napříč roky jsou celkem dost výkyvy). Nepoměr je zkrátka značný. Připomínám, že po těch silnicích jezdí nejen auta a kamiony, ale i autobusy MHD a kola. Bez aut by nebyly ani silnice, ani cyklostezky, ani MHD.

+8/0
7.4.2016 16:27

L29a33d83i23s24l60a80v 19B21u20r60d45a 2217774428555

Tak třeba zrovna ta Paříž - jistě, vícepruh, ale taky pruh pro cyklisty, a víc než 4metrový chodník.

0/0
7.4.2016 21:28

P21a59v50e32l 12Ř42a35p28e18k 7682466639395

Vytlačovat auta z měst je v každém případě správné.

+4/−15
7.4.2016 9:06

J18a91n 41D88l23o85u74h69ý 8536970943410

vytlačování aut je první krok, druhý je vytlačování lidí.;-)

+7/0
7.4.2016 14:59
Foto

K67a34r23e98l 18D20v49o98r51a54k 2232838212106

Pocitacova vizualizace me pokazde pobavi, matky s kocarky, deti na kole, vsude zelen a prijemne posezani u kaficka. Realita - parkovani pro par vyvolenych co maji prsty az ke Krnacove, Ruske obchody z cetkama, nebo reklami cedule na volby, atd.

+15/0
7.4.2016 8:57

P59a86v30e83l 16Ř67a49p29e96k 7342856749675

a všude nesnesitelný kravál

0/0
7.4.2016 9:05

V78i46k24t52o35r 36Š33e92d31i85v29ý 8656241320786

Tady bych to viděl spíš na pustou plochu s rozpadající se dlažbou.

Nevím, kde by se tu chodci vzali, tudy není odkud a kam jít.

+3/0
7.4.2016 10:12

E28v17ž41e53n 68H39u78m16l 7299334115

Ty slunečníky v záři zmizí a objeví se az na konci dubna..... Co mezi tím?

+1/0
7.4.2016 13:07

J70i54ř91í 66B43o62č93e66k 6231714285613

kdyby si každý jízdu autem dvakrát rozmyslel a do auta sedl jen když to opravdu potřebuje, byla by Praha možná poloprázdná. mě cesta autem po Praze za ty nervy nestojí a když to jde, jedu MHD

+9/−9
7.4.2016 8:03

J91a97k90u43b 45F64e50i64f97a35r 7949609676549

a vy si myslíte, že ti lidé v autech se doma už tak nudili, že jim přišlo lepší sednout do auta a stát v kolonách8-o

+9/0
7.4.2016 8:26

J78i55ř43í 77B75o69č60e67k 6921704975643

já je nekritizuju, je to otázka priorit. zkusmo jsem si porovnal cestu z Barrandovského sídliště na Žižkov. podle navigace mi trvá cesta autem 19 minut, což je v ranní špičce spíš zbožné přání, reál bude cca půl hodiny. tramvají to vyjde na 38-39 minut

+1/0
7.4.2016 8:30

J71a56k47u61b 39F80e36i73f95a88r 7279739796809

Ano, pokud jedete ráno do práce někam do centra, sedíte tam 8,5h a pak se vracíte domů, tak samozřejmě MHD smysl dává.

Pokud se však v rámci svých pracovních povinností pohybujete po městě, nedej bože i po okrajových částech a třeba ještě k tomu v obleku, na MHD můžete zapomenout.

+9/0
7.4.2016 10:18

J34i71ř43í 26B74o46č32e65k 6851344165553

s tím samozřejmě souhlasím

0/0
7.4.2016 11:12

T78o56m62á37š 36Z44e94m82a34n 3695388344395

Kdo může, MHD už jezdí..

Ale koncepce MHD prostě vylučuje některé trasy v rozumné době.

+2/0
7.4.2016 19:09

L15a42d92i73s97l30a71v 44B59u93r23d45a 2367834738575

Je legrační, že co jinde ve světě, doknce i v takovém velkoměstě jako New York, funguje, je u nás bráno jako pitomost, nápad pošuků a fanatiků.

+1/−6
7.4.2016 8:00

J26a77n 89H98o12z54á91k 2771225644577

Aha cykloteroristé a melouni zase vymýšlejí !

+12/−6
7.4.2016 5:59

T45o55m50á28š 38Z49e51m76a25n 3605318364395

Proto se říká "sluníčkáři" ve všech jejich vizích svítí slunce, všichni jen bezcílně korzují, či si ve vlahém počasí užívají na kole. A na vizualizacích je málo transek, černochů, muslimů a pod..

Ale v realitě je sychravo a lidé spěchají do práce, s prací či domů z práce. A čím hůře se budou dostávat do práce, za prací či z práce domů tím budou naštvanější a vystresovanější.

Ekonomicky aktivní lidé - tedy ta nejdůležitější část každého národa - prostě potřebují efektivní dopravu, jinak na to vaše korzování nebudou mít po práci čas, když budou denně o hodinu déle cestovat.

To jen fetky z neziskovek mají při svém flákání čas na zevlování na ulici.

+22/−4
6.4.2016 22:05

L92a19d51i72s87l78a19v 65B14u83r31d25a 2467554268505

Promluvil workoholik:-)

0/0
7.4.2016 7:58

P83a57v28e56l 12V42a93v17ř27í96n 6834151562442

"... zástupce spolků a organizací" - čti "zaměstnanci tzv. neziskovek, což jsou z našich daní placení rudozelení pošuci".

+15/−3
6.4.2016 21:57

J64i16ř36í 27R20y32s 3444367726384

Ať už udělá magistrát jakoukoliv pitomost,lidí v ulicích bude stejně,kde by se vzali noví?Podobnou pitomost chystají na Pankráci.zasypat podjezd pod magistrálou.

+16/−1
6.4.2016 20:12

J42i42ř97í 98R33y77s 3534917336294

Všude uděláme jeden pruh a budeme se divit,že jsou zácpy,to je úžasné.

+17/−2
6.4.2016 20:09

J23o28z36e29f 22H94r35i45c25i53š24i13n 4383860720976

Nebudeme se divit. Ono to trochu ten provoz spomalí a hodně lidí si tu jízdu autem na příště rozmysli co naopak trochu pomůže.

+3/−5
7.4.2016 5:52

L79a20d82i87s17l51a58v 28B32u33r87d12a 2827964828655

Nejenom rozmyslí, logicky se snížením rychlosti roste kapacita silnice.

+1/−3
7.4.2016 7:41

I77v37a31n68a 79N90o11v66á 2182402969858

a nejkapacitnější bude při rychlosti 0 Km/h. To projede nekonečno aut.

+4/0
10.4.2016 20:47

P64e43t62r 87N26o45v69a12k 3420147969887

A neni to presne opacne. Bych se i vsadil, ze nejvic aut projede po dalnuci. A taky ty auta vypusti do vzduchu nejmene smradu.

0/0
23.4.2016 9:07

J39a34n 45D25l22o69u66h87ý 8316550323460

"zklidňování" dopravy, ne? ;-D

0/0
7.4.2016 15:04

K84a15r89e48l 22K96r33p72a88t69a 5124866638845

Takové krásné místo je to, ale okupováno auty. Tato část města by měla být více pro lidi.

+10/−21
6.4.2016 19:24

T68o78m10a92s 35N53o90v16o56t20n34y 1231454616185

Mě by zajímalo, kdy konečně všem takovým kecálkům jako vy dojde, že ta auta nejezdí jen tak sama pro legraci. Ale že vozí lidi, pro které to město je a drtivá většina řidičů se po Praze či jiných větších městech neprojíždí jen tak pro radost... Ale tak co chtít po fanaticích, jejichž myšlení končí u bicyklu a dál to nedopracovali.

+19/−12
6.4.2016 19:27

K59a10r59e53l 23K75r28p21a95t23a 5714116198355

Vezmi tam rodinu na procházku, po nábřeží ...

+1/−1
6.4.2016 20:09

V54i64k66t24o28r 44Š22e95d24i98v21ý 8226711690386

Místa pro chodce je tam ažaž. Přesto tam takřka nikdo nechodí.

+5/0
7.4.2016 10:13

J40a61n 95D73l29o75u93h82ý 8746660713960

v sobotu tam MDH pojedu přes hodinu a autem tam nezaparkuji. To raději půjdu mimo Prahu.

+2/0
7.4.2016 15:06

J76o90z67e79f 87H34r91i37c75i21š26i30n 4623950460376

Je přímá úměra mezi zhodnocením veřejného prostoru a kvalitou života.

Když jedu z prahy 8 na prahu 5 jezdím často po nábřeží. Jestli po mně město bude chtít abych použil Blanku tak se nemůžu divit.

Po Praze 1/2 se dá většinově chodit pěšky na kole a MHD. Když výjimečně budu potřebovat auto tak si postojím.

+2/0
7.4.2016 5:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.