Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nábřeží Na Františku ožije. Zmizet má jízdní pruh i auta u hřiště

Silnice s pruhem pro cyklisty vyskládaná novými žulovými kostkami, kolem ní širší chodník s odolnějšími stromy a zastávka hromadné dopravy blíž u nemocnice Na Františku. Tak vypadá vize pražského Institutu plánování a rozvoje o budoucí podobě pražského Dvořákova nábřeží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a74n 51D15l27o23u67h67ý 8856290983270

Vůbec se nebráním rozšiřování parků a oddychových ploch, ale napřed musí magistrát říct a dát možnost, kam ta auta svých občanů postavit. Chybí tu jakákoliv koncepce parkování.

+9/0
7.4.2016 15:16

B63r93o13n65i21s66l10a52v 74G67a96b25r94y21š 6705794580

Myslíte si, že parkovacích míst bude někdy dostatek?

0/−1
7.4.2016 19:48

P40a39v75e84l 88V40a61v76ř50í58n 6334401122412

V některých místech určitě ne. Typicky centra měst nějakou formu regulace do jisté míry vyžadují - tak smutečně poptávka násobně převyšuje reálné možnosti. Problém s parkováním ale opravdu nevyřeší cílené snižování počtu parkovacích míst, jak se pošetile domnívají rudozelení fanatici. Pokud se podíváme počty a vývoj počtů motorových vozidel v bohatší části Evropy (okolo 600 vozů na 1000 obyvatel) a srovnáme to s námi (516 vozidel), tak už nijaký zásadní nárůst čekat nelze. Rozumným přístupem lze situaci stabilizovat. Jenže v Brně je požadavek 1,25 místa na byt a i to chtějí zelení zrušit úplně. Kdejakou pitomost v rámci územního plánování a stavebního řízení stát diktuje, ale opravdu důležitou věc ne.

+8/0
7.4.2016 22:26

B64r78o84n73i86s95l11a75v 78G25a93b26r42y76š 6355194160

A těch 1,25 místa na byt je hodně nebo málo? Já vím, že je pohodlnější jezdit autem, ale přece nemůžeme všechen prostor vyplýtvat na komunikacích a na parkovacích plochách. Třeba Los Angeles má 30 % území města zabranou buď silnicemi nebo parkovacími místy. To je podle mě opravdu hodně.

0/0
7.4.2016 22:36

P51a87v19e54l 88V32a41v73ř63í51n 6884691182762

Je to pochopitelně málo - stačí se podívat na výsledky sčítání lidu ČSÚ. Santa Barbara má ten koeficient tuším 2 (v USA je ale aut víc než v Evropě - počet je přes 800/1000 obyvatel, takže tolik by to být u nás nemuselo). Ta auta nejsou ve městech jen tak zbůhdarma. Slouží lidem. Zvyšují naše pohodlí. Pokud budeme z měst vyhánět auta, budeme reálně vyhánět i lidi, nebo minimálně dost výrazně změníme sociální strukturu osídlení. Což se děje i jinými cestami. Už teď je v Brně dopravní síť více zatěžována z toho prostého důvodu, že tu nejsou pozemky na stavbu rodinných domů. Tedy ony by pozemky byly, ale díky všem regulacím je na tento účel nelze použít. Takže střední třída, která na to má, si staví domky ve vesnicích okolo Brna a pak už nemají jinou reálnou možnost, než do Brna za prací jezdit autem. Zelení pošuci argumentují např. knihou Walkable city (J.Speck). Jenže kdyby si tu knihu skutečně přečetli a důkladně se nad tím zamysleli, tak by jistili, že ve skutečnosti způsobují něco úplně jiného. Autem jezdíme nejen do práce, ale také s ním dopravujeme náklady jinak nepřepravitelné, jezdíme s ním na dovolenou, na chaty a chalupy (to řada jiných národů vůbec nedělá) etc.

+6/0
7.4.2016 23:05

J22a71n 36D41l45o19u46h83ý 8826560633600

a proto jich ješte ubereme...

0/0
15.4.2016 12:58

V59i90k72t96o83r 50Š41e51d80i52v92ý 8856741550536

Občas mám pocit, jako kdyby někomu takový Pol Pot nepřipadal úplně nesympatický :-/

+5/0
7.4.2016 9:56

V10á32c54l22a16v 70Č48e81r53m16á44k 4883100687674

Aha, cykloteroristi zase řáděj.

+15/−2
7.4.2016 9:40

K14a61r89e38l 72L50a10n66g66r 2472387650948

Cykloteroristi by tam rádi asfalt, kostky naklepou zadnice ;-D

0/0
7.4.2016 18:58

V69á78c49l66a88v 65Č45e60r38m44á57k 4883210187294

To je pravda, ale i přes všechny snahy Buzno*Mat jsou památkáři zatím pořád ještě víc ....

+1/0
7.4.2016 19:01

J89o48s60e40f 81B22r47o40ž95e45k 7823125982651

Všude jinde na světě jsou nábřeží vyhrazena naopak automobilové dopravě. Staší se podívat do Budapešti, Mnichova, Vídně, Curychu, Dubaje, Paříže, ..... a takhle bych mohl jmenovat jedno město za druhým, jmenuji jenom ty, kde jsem byl a na vlastní oči viděl. Všude jsou vícepruhové silnice, podjezdy pod mosty a přechody pro chodce. Jenom u nás se pár parazitů rozhodlo, že tahle místa zablokují a chtějí je jen pro sebe. Předevčírem (27 stupňů) jsem šel po nábřeží - náplavce na Smíchovské straně. Ještě před dvěma týdny tam bylo možné parkovat - nyní je to pěší zóna se zákazem. Sedělo tam pár bezdomovců s lahvemi piva, jinak nic. Na druhé straně na P2 po přechodu mostu - několik rybářů (somráků - bylo 13 hodin) a několik baťůžkářů turistů. Jinak nikde nikdo.

Zjevně se zde magistrát snaží co nejvíc znepříjemnit a zkomplikovat život lidem - tedy těm, kteří platí daně, pracují a potřebují se pohybovat po městě. Prioritou je zjevně opilec, bezdomovec, baťůžkář - obecně paraziti.

+17/−6
7.4.2016 9:08

P86a73v76e14l 52Ř21a73p65e77k 7982436339175

Právo na parkování, pokud vím, není zahrnuto v listině základních lidských práv a svobod. Kdo chce parkovat, nebo umožnit jiným parkovat, nechť si příslušný pozemek za tržní cenu zakoupí.

Já také platím daně, mám snad díky tomu jídlo zadarmo? Jíst musíme všichni, parkovat nikoli.

0/−14
7.4.2016 9:35

V75i27k42t48o60r 41Š80e75d28i86v96ý 8826821320486

A právo na kavárenský stolek snad v LZPS je?

+3/0
7.4.2016 9:52

J53o30s16e62f 46B94r51o69ž79e84k 7673955542331

Ovšem právo na svobodný pohyb v té listině uvedeno je.

A stejně tak si každý kdo chce jít po chodníku nebo někde sedět může zakoupit ten chodník nebo to místo k sezení, ne? Samozřejmě za tržní cenu......

+2/0
7.4.2016 10:05

P69a61v95e58l 15Ř70a22p63e95k 7322696289885

Automobil ve městě znamená naopak omezení svobody pohybu, protože zatímco jeden si veze zadek, jiní musí čekat, obcházet, poslouchat kravál, čuchat smrad a vystavovat se nebezpečí. Ta bilance je bez jakýchkoli pochyb záporná.

+1/−12
7.4.2016 10:15

J67o86s79e30f 69B88r35o22ž56e92k 7803855222331

Věc názoru. Rozhodně víc smrdí zpocený parazit na kole. A zatímco on blokuje křižovatku, ostatní musí čekat a nemohou jet. Atd....

Všude ve velkých městech platí, že je snaha dopravu lidem usnadnit a nikoliv naopak, jako v Praze. Bez individuální dopravy ve městě je město mrtvé - to už se mnohokrát prokázalo. Po zlikvidování dopravy dojde k likvidaci služeb a obchodů a všude se objeví feťáci, opilci, bezdomovci a další radnicí privilegovaní.

+12/0
7.4.2016 13:20

L56a61d63i92s45l35a52v 57B34u10r34d77a 2607354888335

Jistě, výfukové plyny nejsou toxické, to je pouze věc názoru;-D

0/0
7.4.2016 21:32

J82a82n 10D63l97o17u28h20ý 8226670253710

Používání auta patří i k životu ve městě.

+7/0
7.4.2016 15:11

P46a64v11e42l 38V34a91v46ř20í61n 6784951912372

Ve skutečnosti provozovatelé motorové dopravy a přepravy platí jako mourovatí, ale v silniční infrastruktuře se jim z toho vrátí jen přibližně polovina. A nic na tom nemění fakt, že to v rozpočtu města zdánlivě není vidět díky nepřehlednému systému rozpočtového určení daní. Ve skutečnosti jde o nehorázné částky – zde je základní nástin:

- spotřební daně z paliv (cca 80 mld., kolísá to 76-82 mld)

- DPH z paliv (cca 40 mld)

- silniční daň (5,8 mld)

- dálniční známky (3,4 mld)

- mýto (8,3 mld)

- příjmy na DPH z prodeje aut (cca 30 mld)

- DPH z náhradních dílů a servisních služeb (bohužel jen odhad - jednotky mld)

- poplatek do Fondu zábrany škod (skrytý v povinném ručení - 3% z pojistného)

- poplatky za parkování + roční poplatky za parkovací stání

- „ekologický“ poplatek za převod starších aut - DPH ze stavebních prací ze staveb garáží - daň z nemovitostí z garáží Jen z ceny paliva jsou přibližně polovina daně! Na druhé straně je to méně průhledné. Součet výdajů ŘSD, krajských správ silnic a obcí (náklady jsou podle třídy silnic) je výrazně pod 100 mld (napříč roky jsou celkem dost výkyvy). Nepoměr je zkrátka značný. Připomínám, že po těch silnicích jezdí nejen auta a kamiony, ale i autobusy MHD a kola. Bez aut by nebyly ani silnice, ani cyklostezky, ani MHD.

+8/0
7.4.2016 16:27

L10a33d33i19s87l68a15v 49B73u61r10d93a 2377174418445

Tak třeba zrovna ta Paříž - jistě, vícepruh, ale taky pruh pro cyklisty, a víc než 4metrový chodník.

0/0
7.4.2016 21:28

P65a83v61e84l 23Ř69a87p90e54k 7672356699725

Vytlačovat auta z měst je v každém případě správné.

+4/−15
7.4.2016 9:06

J31a30n 66D16l78o28u86h88ý 8586370133860

vytlačování aut je první krok, druhý je vytlačování lidí.;-)

+7/0
7.4.2016 14:59
Foto

K95a90r49e41l 43D95v84o14r74a94k 2932448162246

Pocitacova vizualizace me pokazde pobavi, matky s kocarky, deti na kole, vsude zelen a prijemne posezani u kaficka. Realita - parkovani pro par vyvolenych co maji prsty az ke Krnacove, Ruske obchody z cetkama, nebo reklami cedule na volby, atd.

+15/0
7.4.2016 8:57

P39a45v41e64l 29Ř43a45p76e51k 7402426879585

a všude nesnesitelný kravál

0/0
7.4.2016 9:05

V87i53k54t17o56r 58Š97e26d77i47v59ý 8206701490646

Tady bych to viděl spíš na pustou plochu s rozpadající se dlažbou.

Nevím, kde by se tu chodci vzali, tudy není odkud a kam jít.

+3/0
7.4.2016 10:12

E35v35ž32e98n 64H88u51m57l 7929174695

Ty slunečníky v záři zmizí a objeví se az na konci dubna..... Co mezi tím?

+1/0
7.4.2016 13:07

J50i29ř48í 18B97o55č47e96k 6601294875473

kdyby si každý jízdu autem dvakrát rozmyslel a do auta sedl jen když to opravdu potřebuje, byla by Praha možná poloprázdná. mě cesta autem po Praze za ty nervy nestojí a když to jde, jedu MHD

+9/−9
7.4.2016 8:03

J85a18k96u60b 96F80e53i58f92a80r 7779269156209

a vy si myslíte, že ti lidé v autech se doma už tak nudili, že jim přišlo lepší sednout do auta a stát v kolonách8-o

+9/0
7.4.2016 8:26

J88i93ř97í 11B96o23č48e87k 6561964385383

já je nekritizuju, je to otázka priorit. zkusmo jsem si porovnal cestu z Barrandovského sídliště na Žižkov. podle navigace mi trvá cesta autem 19 minut, což je v ranní špičce spíš zbožné přání, reál bude cca půl hodiny. tramvají to vyjde na 38-39 minut

+1/0
7.4.2016 8:30

J60a64k33u52b 13F77e46i87f46a89r 7669379546759

Ano, pokud jedete ráno do práce někam do centra, sedíte tam 8,5h a pak se vracíte domů, tak samozřejmě MHD smysl dává.

Pokud se však v rámci svých pracovních povinností pohybujete po městě, nedej bože i po okrajových částech a třeba ještě k tomu v obleku, na MHD můžete zapomenout.

+9/0
7.4.2016 10:18

J49i58ř76í 68B51o32č13e86k 6661534975593

s tím samozřejmě souhlasím

0/0
7.4.2016 11:12

T32o73m97á96š 60Z10e31m67a30n 3885358494775

Kdo může, MHD už jezdí..

Ale koncepce MHD prostě vylučuje některé trasy v rozumné době.

+2/0
7.4.2016 19:09

L98a78d27i73s97l36a69v 55B30u73r88d21a 2877544168355

Je legrační, že co jinde ve světě, doknce i v takovém velkoměstě jako New York, funguje, je u nás bráno jako pitomost, nápad pošuků a fanatiků.

+1/−6
7.4.2016 8:00

J72a97n 78H53o52z55á72k 2881485394667

Aha cykloteroristé a melouni zase vymýšlejí !

+12/−6
7.4.2016 5:59

T86o55m59á33š 36Z90e51m52a84n 3235678274375

Proto se říká "sluníčkáři" ve všech jejich vizích svítí slunce, všichni jen bezcílně korzují, či si ve vlahém počasí užívají na kole. A na vizualizacích je málo transek, černochů, muslimů a pod..

Ale v realitě je sychravo a lidé spěchají do práce, s prací či domů z práce. A čím hůře se budou dostávat do práce, za prací či z práce domů tím budou naštvanější a vystresovanější.

Ekonomicky aktivní lidé - tedy ta nejdůležitější část každého národa - prostě potřebují efektivní dopravu, jinak na to vaše korzování nebudou mít po práci čas, když budou denně o hodinu déle cestovat.

To jen fetky z neziskovek mají při svém flákání čas na zevlování na ulici.

+22/−4
6.4.2016 22:05

L14a12d10i18s84l72a54v 24B41u56r90d55a 2957344538165

Promluvil workoholik:-)

0/0
7.4.2016 7:58

P37a34v67e68l 63V68a73v24ř65í84n 6954121632492

"... zástupce spolků a organizací" - čti "zaměstnanci tzv. neziskovek, což jsou z našich daní placení rudozelení pošuci".

+15/−3
6.4.2016 21:57

J59i39ř61í 26R48y53s 3714797636654

Ať už udělá magistrát jakoukoliv pitomost,lidí v ulicích bude stejně,kde by se vzali noví?Podobnou pitomost chystají na Pankráci.zasypat podjezd pod magistrálou.

+16/−1
6.4.2016 20:12

J72i44ř37í 85R52y10s 3764517606904

Všude uděláme jeden pruh a budeme se divit,že jsou zácpy,to je úžasné.

+17/−2
6.4.2016 20:09

J96o61z93e79f 84H10r44i57c70i12š56i72n 4243730550866

Nebudeme se divit. Ono to trochu ten provoz spomalí a hodně lidí si tu jízdu autem na příště rozmysli co naopak trochu pomůže.

+3/−5
7.4.2016 5:52

L54a38d14i27s91l70a39v 13B52u14r25d85a 2367634888695

Nejenom rozmyslí, logicky se snížením rychlosti roste kapacita silnice.

+1/−3
7.4.2016 7:41

I86v42a60n71a 48N13o93v56á 2162262929528

a nejkapacitnější bude při rychlosti 0 Km/h. To projede nekonečno aut.

+4/0
10.4.2016 20:47

P66e68t90r 90N61o59v89a41k 3250157829887

A neni to presne opacne. Bych se i vsadil, ze nejvic aut projede po dalnuci. A taky ty auta vypusti do vzduchu nejmene smradu.

0/0
23.4.2016 9:07

J21a21n 57D31l71o93u36h51ý 8886430483520

"zklidňování" dopravy, ne? ;-D

0/0
7.4.2016 15:04

K89a50r40e97l 97K81r62p47a50t49a 5224736638485

Takové krásné místo je to, ale okupováno auty. Tato část města by měla být více pro lidi.

+10/−21
6.4.2016 19:24

T13o31m53a13s 31N96o30v46o40t63n52y 1741374676685

Mě by zajímalo, kdy konečně všem takovým kecálkům jako vy dojde, že ta auta nejezdí jen tak sama pro legraci. Ale že vozí lidi, pro které to město je a drtivá většina řidičů se po Praze či jiných větších městech neprojíždí jen tak pro radost... Ale tak co chtít po fanaticích, jejichž myšlení končí u bicyklu a dál to nedopracovali.

+19/−12
6.4.2016 19:27

K51a38r66e50l 63K18r50p30a36t13a 5764706978835

Vezmi tam rodinu na procházku, po nábřeží ...

+1/−1
6.4.2016 20:09

V66i32k89t67o47r 66Š88e45d30i92v30ý 8936661430396

Místa pro chodce je tam ažaž. Přesto tam takřka nikdo nechodí.

+5/0
7.4.2016 10:13

J86a19n 82D80l95o31u35h81ý 8626140943800

v sobotu tam MDH pojedu přes hodinu a autem tam nezaparkuji. To raději půjdu mimo Prahu.

+2/0
7.4.2016 15:06

J33o75z28e29f 58H47r55i96c30i84š68i29n 4123360160186

Je přímá úměra mezi zhodnocením veřejného prostoru a kvalitou života.

Když jedu z prahy 8 na prahu 5 jezdím často po nábřeží. Jestli po mně město bude chtít abych použil Blanku tak se nemůžu divit.

Po Praze 1/2 se dá většinově chodit pěšky na kole a MHD. Když výjimečně budu potřebovat auto tak si postojím.

+2/0
7.4.2016 5:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.