Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nestůjte jen vpravo, velí dopravce. Eskalátory v metru jsou opotřebené

V přepravních podmínkách tuhle větu nenajdete, ale Pražané prostě vědí, že na eskalátorech v metru se má stát vpravo. Takže vpravo se stojí a­ vlevo se po schodech, ať už nahoru nebo dolů, řítí ti uspěchaní. Dopravní podnik to chce ale změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38i40c32h74a59l 98B50e55r57a12n 1936986693295

V tom případě je nutné upravit i pravidla na dálnicích. Pravé pruhy jsou zničené od kamiónů. Měli by také jezdit vpravo a někdy zase vlevo?

+2/0
7.4.2016 20:53

T31o57m22á49š 23M77a89r66e77k 7563656461167

Mám návrh: dopoledne ať se stojí vpravo a odpoledne vlevo. Ovšem jak to vysvětlit cestujícím nevím.

+1/0
7.4.2016 15:15

J36a54n 82D26o90b52r45o57v72o79l41n92y 6503121819275

Stejne moc nechápu, proč kdyz se tím úsporí Max. 45 sekund tolik lidi musí po tech eskalatorech chodit. Fakt kvůli tomu casu? Nebo cvičeni? Mam dva metry a i kdyz stojím vpravo, tak me ty chodci dost obtěžují, jak do me strkají. Kdyby se nesmělo chodit po eskalatorech, tak by to pro můj komfort bylo lepsi. Ale kdyz chce někdo chodit, tak ať klidně chodí. Jenom říkám, ze ty důvody moc nechápu.

0/0
7.4.2016 13:53

V58i82k57t10o69r 78L83a49b51u94ť 6338795702610

Hlavní důvod, proč se zavedly do metra ve světě pohyblivé schody, je zvýšení kapacity přepravy - zrychlení odbavení všech cestujících. Jsou města, kde je takový frmol, že se to opravdu musí řešit, aby se lidé dostali ze stanice dřív než přijedou další stovky osob. To ovšem nenastane, pokud se lenochodi zastaví a nechajís e vozit. Nejedná se o žádný vyhlídkový výtah, zavedený proto aby byli lidé línější a vložili si zadky. To jen v Česku se v prvním metru (tedy koncem v 70. let) objevily všude nápisy "Neběhejte nechoďte po stupních eskalátoru" a odborníci na dopravu šíleli...

+5/0
7.4.2016 14:32

E74d19a 22D91r24á10b74e85k 7139562343707

chodí "protože můžou" nejde ani tak o úsporu času, ale prostě ten pocit, že stojíte a tupě čekáte jak ovce až vás to vyveze nahoru, a přitom tomu můžete pomoct a být nahoře "mnohem rychleji", znáte to, někdy čas hrozně utíká no a někdy se hrozně vleče, no a pokud na těch schodech jezdíte dnes a denně ráno do práce a večer z práce, tak prostě přidáte do kroku, kochat se budete jinde, třeba na výletě v přírodě...

+2/0
9.4.2016 0:52

M58i76r80e55k 71K75r18o49u29p73a 8176459457562

Jestli ono by nebylo jednodušší obden prohodit směr těch eskalátorů, než nařizovat, jak stát.

+2/0
7.4.2016 12:20

S70a42m73u94e28l 64V86r20b15o31v79s57k86ý 3808514723780

Tohle je určitě dobrý nápad, ale bohužel nebude fungovat na stanicích s jedním eskalátorem

0/−1
8.4.2016 22:16

M11a74r98t29i16n 68P94e33r57o71u31t42k11a 1116763561665

metro v Praze je otevřeno již 40 let a problémy jsou s nimi až nyní???? Pravdou je, že po roce 90 byly původní eskalátory vyrobené v CZ a RU nahrazovány moderními výrobky od firem z vyspělých zemí EU (OTIS, Schindler, Kone, Thyssen), které používají ty nejkvalitnější materiály za ještě kvalitnější ceny......EU

+2/0
7.4.2016 10:38

K39a41r21e18l 38D69r83d47a 6714582747

Problémy s eskalátory jste dříve nezaregistroval? To vás všechny ty nehody, přestavby-úpravy, rozhodnutí EU... minuly? (Největší nehoda se stala na ruském eskalátoru v Moskvě a pak v Londýně. Vždy šlo o špatnou údržbu.) O stání vpravo, které vadí, si psali dopraváci v roce 2008. Ale co s tím? Jak se to začne řešit, cestující se budou v metru napadat a rvát mezi sebou. ;-D

Podle mě jde opět do diskuse 1100 Kč sleva na MHD, která se DPP nelíbí. Když vyrobí nepokoje v metru, budou mít politici hlavu v jiných problémech, než rozdávat slevy na MHD. ;-D

0/0
7.4.2016 10:58

M23a87r36t96i55n 93P16e69r45o37u63t73k78a 1706703911645

o kvalitě údržby v Rusku si můžu myslet svoje a pochybuju, že ty v Londýně byly také ruské. A pokud jde o rok 2008 - to už byly přeci naistalovány ty moderní. Máte pravdu v tom, že je to podružný důvod jak popř. vytřískat z města prachy navíc a odvést pozornost od Těch důležitých věcí.

0/0
7.4.2016 11:19

P77a13v30e13l 11N29e50d19ě60l70a 5726150254801

Při vstupu na eskalátor si vyhledejte přibližně stejně vážícího spolucestujícího, jako jste vy sám, a utvořte dvojice. Poklidně přistupte k eskalatoru. Pomalu odpočítejte do tří a oba dva souběžně vstupte na ekalátor nejprve pravou nohou.

Na eskalátoru stůjte nehnutě, nepřešlapujte a pokud možno po dobu jízdy eskalátoru neměňte svou váhu.

+5/0
6.4.2016 22:03

M44a20r30t19i68n 45V34a85l16o93s16e21k 7393754677422

Chyba - ten co je napravo vyjít pravou nohou, a ten co je vlevo tou levou

+4/0
7.4.2016 0:24

T47o66m77á28š 69M67a37r70e22k 7673846861947

jenže jste neřešili vystupování. Já bych ještě doporučil aby se ti dva drželi za ruku a dohodli se kdo z nich vždy řekne "teď", Angličané by mohli říkat "go". A porušení by se mělo pokutovat.

0/0
7.4.2016 15:22

P33e43t64r30a 55J28a63n58á60k11o55v40á 2907960356969

Ono stačí stát napravo a velice často do mě vrážejí ti uspěchaní, co se řítí hlava nehlava, bez ohledu na ostatní... Nedovedu si představit, že mám stát třeba uprostřed ? To budu asi brzy ležet někde dole pod eskalátorem, vzhledem k časté neomalenosti ,,běžců"... Kdyby raději zakázali běhání...

+1/0
6.4.2016 21:53

K89a89r74e51l 27D33r15d37a 6954212767

Pro procházení má mít eskalátor šířku 120-140 cm. V Praze má jen 100 cm. Z toho vyplývá, že stojící by se měl "smrsknout" a procházející "protáhnout". Vrážení je nevychovanost, v Praze je určena okolnostmi a také pocitem, že mě ostatní omezují. Přitom v Praze je naopak třeba uplatnit víc ohleduplnosti.

+1/−1
7.4.2016 10:44

E81d58a 96D10r59á46b89e82k 7609502893827

no nevím, mám normální postavu a nikdo do mne nevráží...

0/0
9.4.2016 0:54

A56l14e83x85a65n31d86r 77P70e11t73r 5323771204448

Neměli jste zpomalovat eskalátory! Neměli jsme si do našich věcí nchat kecat nablblou EU! Vystoupit z EU a zrychlit zase eskalátory! A stát si budu kde chci. Mám vás na háku i kdybyste se do megafonu uřvali.

+4/−1
6.4.2016 19:40

P77a10v38e37l 33K44m51o80š98e62k 7104955921101

Nechtělo by spíše více namáhané díly eskalátorů upravit na jejich předpokládané zatížení v běžném provozu, než žádat po svých zákaznících něco ve smyslu, nechť každý druhý stojí vlevo?

+2/0
6.4.2016 15:50

K74a56r98e16l 27D47r42d46a 6494162197

Jak se v Praze jezdilo na eskalátorech.

Václavák 1977.

http://fotografmagazine.cz/wp-content/uploads/2014/08/f11___Page_055_Image_0001-460x324.jpg

I.P. Pavlova 70. léta.

http://technet.idnes.cz/neposlusny-eskalator-v-metru-pry-odmitl-svezt-tajemnika-ksc-husaka-116-/tec_technika.aspx?c=A100505_215110_tec_technika_rja

Tady se patrně cizinci podivují, že jezdíme jen na půlce eskalátoru 1998.

http://racernet.murraystate.edu/eit/photos/Metro.jpg

+1/0
6.4.2016 14:20

K42a15r79e84l 74D31r49d11a 6224822327

Základem řešení by měla být třeba anketa. 1/4 je pro zákaz běhání, 3/4 berou stávající stav za rozumný. Oběma stranám nelze vyhovět. Společnost funguje na principu, že to chování, které akceptuje většina, je to vyžadované.

Obávám se, že přes všechny argumenty pro a proti, nezbývá té 1/4 cestujících, než se přizpůsobit většině.

Snad jedině, podobná publicita a nějaká mediální kampaň by mohla názor většiny změnit. Pak na tom budou třeba obráceně zastánci běhání. Ale stále v provozu platí, že naprostá většina lidí procházení po eskalátorech umožňuje.

(Třetí cesta tady zazněla, ve špičce užít celý eskalátor. Ve volnějším provozu pak ne. Má to háček, spěcháte zpravidla ve špičce a mimo ni běžet nikam nepotřebujete. A třeba na přestupu Muzeum z C na A se ve špičce žádné zdlouhavé fronty netvoří. Průchod se dá zpravidla uvolnit, aniž by to kohokoliv omezovalo.)

0/0
6.4.2016 12:45

J23a66r48o14s32l83a32v 64S34e92v76e56r 6368276320715

Spíše, než nějaké uspokojení ze satisfakce mne obchází hrůza: Desítky let jsem se nikomu nesvěřil s pochybností 1.: že se při jednostranném stání neopotřebovávají zprvu pravá ložiska a vedení a po jisté době, až se to "vyvaklá" zda se ten schod nemá tendenci příčit, ... atp. 2. zda je přínosem snížit kapacitu eskalátoru na polovinu,

proto, aby pár mladíků s životy evidentně narvanými Událostmi ušetřilo pro lidstvé 20 sekund svého vzácného času... (renomovaní právníci, architekti, vědci, lékaři, kantoři, atd.) toho po mém soudu po eskalátorech moc nenaběhají :-)

A porád nic - porád jsem si byl za troubu. Dnes nemám radost. Spíš mne jímá hrůza,

že všichni ti, co toto dilema neřešili, mají volební právo (např.)

0/−8
6.4.2016 11:36

K91a96r44e62l 87D31r24d11a 6454102247

Ale soudruhu, proč to škatulkování na třídní nepřátele? Jde o pitomé eskalátory a slušné společenské chování. Což jsou pojmy, co si k Vám cestu zatím nenašly.

+1/0
6.4.2016 12:26

E87v78a 56K91a87p40l51a42n42o66v22a 4243571235848

Zákony fyziky mluví jasně. Pak se rozčilujeme, když schody kvůli opravě stojí hezkých pár dní a zbývá pak méně těch jedoucích. Pomalé eskalátory ? Jak pro koho. Až jednou budete nastupovat třeba o holi, nebo o berlích, zlámanou rukou, budete mluvit jinak. Také máme starší a staré spoluobčany, pro které je někdy problém vůbec na schody vstoupit. Když tolik pospícháte, chcete po schodech lítat, tak buď budete kličkovat, nebo vystupte z metra po pevném schodišti. Jak ti spěchající asi využijí pár vteřinek ušetřených na eskalátorech ?

Bohužel v mém okolí se před časem stal úraz - strašně spěchající muž srazil staršího muže, ten upadl, rozsekl si hlavu tak, že pro záchranáře bylo pozdě. Pán zemřel, byl to můj soused. Pachatel - ten se ztratil v davu, ani se neohlédl, natož aby nabídl pomoc.

+2/−5
6.4.2016 10:34

K80a25r64e58l 53D67r52d59a 6564142777

Smutný příklad, ale podle mě jste mimo. MHD je o bezpečnosti a přepravním výkonu. Má sloužit ekonomice, tedy s převahou populaci v pracovním procesu. Nejde primárně o službu pro "procházky seniorů".

Určitě potřebujeme větší ohleduplnost. Ale to platí i obráceně. Senior o holích nemusí překážet zrovna uprostřed davu v dopravní špičce, například.

To umožňování procházení je vcelku ohleduplný a kulturní zvyk. Je vcelku sporné, zda nehodláme ohleduplnost nahradit hulvátstvím, kdy si budou cestující opět záměrně překážet. (Což ostatně v dopravě stále přežívá. Eskalátory jsou spíš světlou výjimkou.) To je tématem diskuse. Na čí straně "sporu" je té ohleduplnosti nakonec víc?

A ty příklady... Investuje se hodně do bezbariérovosti. Výtahy bych viděl ideální právě pro méně pohyblivé seniory. Nezapomeňte, že EU právě dík podobným připomínkám, jaké uvádíte, zakázala rychlé eskalátory a dnes se všichni ploužíme, abychom vyšli vstříc lidem, kteří měli s rychlostí problém. Přitom, při skutečné nepohyblivosti, stejně musíte užít třeba ten výtah.

Tedy, skutečně hájíte ohleduplnost? ;-)

+3/−2
6.4.2016 11:19

T29o43m91á52š 47N68e31u69g44e84b77a11u88e25r 1830835890140

"Má sloužit ekonomice, tedy s převahou populaci v pracovním procesu."

Děláte si srandu, nebo jste opravdu takový méně inteligentní jedinec. Hulvátství považujete za přednost. Asi to druhé, že?

+2/−6
6.4.2016 11:30

K78a81r85e48l 13D49r97d45a 6864562567

Absolutně netuším o čem mluvíte a k čemu se vyjadřujete. Jen vidím, že mi nadáváte. Tomu říkáte "věcná slušná diskuse"? ;-D

+1/0
6.4.2016 12:17

T44o28m98á86š 19N21e18u50g88e29b53a91u87e78r 1980125230750

To je zcela jasné, že netušíte o čem mluvím. Vy to asi nejste schopen pochopit. Jak vyplývá nejen z mých příspěvků, jste chápan jako asociál, tedy nejnižší úroveň společnosti, To není urážka, ale konstatování faktu. Napsat, že "Má sloužit ekonomice, tedy s převahou populaci v pracovním procesu." je zcela vypovídající o vaši úrovni chápání společenských potřeb.

0/−2
6.4.2016 14:59

K42a68r82e61l 54D76r31d91a 6794402517

Moji asociálnost můžete vyvozovat jen ze své nevychovanosti a hlouposti. (To platí i pro ostatní, co tady demagogicky slovíčkaří.)

Koukněte na nařízení EU, zákon č. 194/2010 Sb. a na pojem "dopravní obslužnost":

"Dopravní obslužností se rozumí zabezpečení dopravy po všechny dny v týdnu především do škol a školských zařízení, k orgánům veřejné moci, do zaměstnání, do zdravotnických zařízení poskytujících základní zdravotní péči a k uspokojení kulturních, rekreačních a společenských potřeb, včetně dopravy zpět, přispívající k trvale udržitelnému rozvoji územního obvodu."

Případně: "Sociální dopady - Přijetí návrhu zákona je velmi významné pro udržení poskytování služeb ve veřejném zájmu v oblasti veřejné dopravy. Zachování zajištění dopravní obslužnosti území je podstatné nejen pro regionální rozvoj a rozvoj měst, ale má i významné dopady z hlediska udržení pracovních příležitostí a zajištění dojížďky do školských zařízení..."

Ten "trvale udržitelný rozvoj" je o funkční ekonomice. Máte snad něco proti tomu? Z toho jste schopen vydedukovat něco o asociálnosti?

+2/0
6.4.2016 17:52

T53o11m80á74š 22N98e66u77g23e79b14a75u42e10r 1840345890960

"Trvale udržitelný rozvoj" není o funkční ekonomice. To je váš zásadní omyl. Trvale udržitelný rozvoj je o kompromisním řešení, které uspokojuje potřeby všech zainteresovaných stran, a to včetně optimálního rozvoje, je tedy o funkčním systému! Tzn., že musí být zohledněni i ty důchodci, které vy stavíte na "druhou kolej" - viz "Má sloužit ekonomice, tedy s převahou populaci v pracovním procesu.", "Senior o holích nemusí překážet zrovna uprostřed davu v dopravní špičce" (bude čekat až vy mu povolíte jet metrem?) atd. Toto je důkazem vašeho asociálního přístupu. Takže ne má nevychovanost a hloupost, ale vaše arogantní jednání - eskalátor musí být vlevo volný pro sportovní výkony a nesmí na něm překážet senior o holích. Takto se tu prezentujete!

+1/−2
6.4.2016 18:06

K69a14r46e83l 69D53r87d72a 6824732317

Osobně mi vadí, že se v dopravě uplatňuje třeba "šikana cestujících". Ale je to kompromis. Zajišťujete dopravu v předepsaném čase a musíte zajistit bezpečnost cestujících, a to i proti jejich vůli (a hlouposti).

V Praze jezdí cca 30% cestujících zdarma (děti a senioři). Někdo to musí zaplatit. Nejlépe ten, kdo vydělává a odvádí daně. Je v zájmu MHD potřeby takových cestujících preferovat.

Město preferuje řidiče, co nechají auto na P+R a jedou MHD. Řeší tím smog a dopravní zácpy v centru.

Bezbariérovost je určena spíš minoritě cestujících. Atd.

Tu asociálnost, prosím, posuzujte v dopravě komplexně.

0/−1
7.4.2016 10:35

J65a27r41o76s98l44a28v 72S27e74v78e42r 6348106950385

Tedy, pane Drdo, hájit hulvátství třemi odstavci, to už je výkon!

A ta figura "... kdy si budou ZÁMĚRNĚ překážet ...".

Nebo ten "soudružský plurál": " ... a dnes se všichni (MY) ploužíme, aby (VONI) ...". Můj obdiv, pane Drdo. Já myslel, že už to máme za sebou.

+2/−2
6.4.2016 11:50

K91a50r60e68l 51D41r93d19a 6364142697

Bacha, já absolutně netuším, na které straně je lepší řešení a ani jedno nehájím. Jen vážím pro a proti. (Téma jsem kdysi diskutoval s odborníky na dopravu bez jasného výsledku, tak mě zajímá.)

Je sporné kde je toho hulvátství víc? Vy máte hned jasno, přitom se tady jako nevychovanci spíš projevují zastánci ucpaných eskalátorů. Rv

(A jinak slovíčkaříte dost podle. Reaguji na paní Kaplanovou, které se také ohání skupinami obyvatel. Jde to snad probírat jinak?)

+2/0
6.4.2016 12:23

K41a36r85e49l 26D91r56d57a 6614722977

Hloupé je, že prostor mezi eskalátory není přebudován na skluzavku. Zvlášť když je tvar naprosto ideální. Jinde platím za tobogán těžké peníze a tady by mohla zábava sloužit lepší výkonnosti MHD. A to by bylo velmi záslužné. ;-D

+7/0
6.4.2016 8:27

M61i71c32h89a70l 22Š83á73r25k94a 5322318149786

a ještě by se zřídila nová pozice seškrabávače :)

+2/0
7.4.2016 13:32

T34o33m31á50š 94N74e86u45g40e35b62a49u76e52r 1430645920170

Správně se má stát tak, že jedna osoba stojí vlevo, osoba za ní vpravo a následující opět vlevo, a to těsně za sebou, tzn. na následujícím schodišťovém stupni. Vytíženost je maximální. Též rychlost přepravy je vysoká. Přitom je relativně dostatečný prostor pro jednotlivou osobu. To však předpokládá vstřícný přístup k druhým osobám, nikoliv arogantně vyžadovat volný pruh pro svoji osobu.

Mimochodem ranní běh do schodů není pro zdraví, ale naopak.

+3/−8
6.4.2016 8:09

K94a12r88e68l 71D28r64d90a 6844662207

Už to sem píšete po páté. Kde jste vzal, že pohyb není pro zdraví?

+3/−1
6.4.2016 8:13

T89o27m93á86š 76N32e38u51g57e47b89a79u26e40r 1950375300450

Za prvé, nepíši to po páté. Za druhé, nepíši, že pohyb není pro zdraví. Pro zdraví není ranní běh do schodů, což je podstatný rozdíl.

+1/−2
6.4.2016 8:19

K41a39r60e12l 24D35r11d88a 6644602127

Jak návod, tak běhání je tady už několikrát. A co je špatného na běhu do schodů? Dejte třeba odkaz. To někdo objevil Ameriku?

+1/−1
6.4.2016 8:21

T85o13m88á29š 34N50e17u67g62e10b29a15u23e45r 1690145320720

Extrémně zatěžuje kloubový aparát.

0/−2
6.4.2016 8:35

K38a74r90e43l 55D53r36d59a 6874122687

Jediný podobný názor vidím u Hájka, alias kuřáka, co prohlašuje kouření za nezávadné, k tomu potírá darwinismus, gaye, Havla, Halíka... mluvčí Klause. Vysvětlení nikde žádné. Tak to bude jako s těmi cigáry. Co nezvládnu, tak je určitě škodlivé... Podle mě blábol.

Dejte odkaz. Ale jsou stovky sportovních webů, co schody doporučují. Osobně vím, že jde o techniku chůze jako takové. Hodně lidí má mizerný pohyb a škodí jim pak jakákoliv chůze. Ale to neznamená, že to není jen jejich problém.

Dobrá technika a pravidelný pohyb včetně chůze do schodů. To je pro údržbu kloubů naopak ideální.

+1/−1
6.4.2016 10:01

E84v86a 67K76a48p71l43a11n59o91v89a 4883691675448

Pane Drda,

rozhlédněte se někdy na eskalátorech. Nejedou jen statní zdatní sportovci. Jedou starší občané, jedou ženy s nákupními taškami, aby ty statné doma nakrmily. Jedou maminky s malými dětmi, s kočárky. Ze všeho by nám všem slušela ohleduplnost, pochopení pro druhé. Prostě nebýt sobec a neříkat si " já, já..."

+3/−4
6.4.2016 10:39

K21a34r46e65l 54D31r78d26a 6364852217

S ohleduplností souhlasím. Ale vstupujete do diskuse mimo téma a reagujete na nějaký egoismus, který zde není tématem. To se má týkat mě? Urážíte mě?

+1/−1
6.4.2016 11:03

K51a56r44e91l 73L61a15n98a 76I22n60g37. 9746731352

dobu stávám vpravo, přeci taky neskáčeme jen po pravé noze, abychom neochodili levou botu. A ten nesmysl státní na pravé straně zavedli soudruzi už před mnoha lety, aby příp. opozdilci stihli stranickou schůzi ! Už to je opravdu dnes kravina ...

+1/−6
6.4.2016 7:27

K13a71r80e47l 85D30r75d20a 6424122227

Netušíte, kdo to zavedl? Prý podle vzoru z Moskvy hned po rozjetí metra. Ale já si nepamatuji, že bych stání na nějaké straně za bolševika vůbec někdy řešil. Co si pamatuji, tak jsem mezi lidmi kličkoval. Takže každý stál jak chtěl. Spíš měli lidi problém vůbec na eskalátor nastoupit a pak se vezli "jako páni" a moc se neběhalo.

Ale po sametu byla jeden čas kampaň "staneme se Západem", kdy se tvrdilo, že je slušnost stát vpravo a umožnit procházení. Pak teprve začali jezdit metrem tlupy hulvátů - aktivistů, co jednoho pořád vykazovaly vpravo a případně do překážejících strkaly. Ale to podle mě bylo tak na konci 90. let. Dokonce se eskalátory polepovaly samolepkami "stůjte vpravo".

Mám pocit, že tohle není práce bolševika.

+1/0
6.4.2016 8:11

T31o57m47á16š 70N41e90u36g30e85b65a67u27e38r 1820695900320

Mýlíte se. Stání vpravo je bylo zavedeno až po revoluci. Předtím se stálo pohodlně podle potřeby.

0/0
6.4.2016 8:21

M59a96r71t91i29n 27F16r45a87n98t89i74š46e12k 7895610393575

Mýlíte se, už v osmdesátých let by byly na eskalátorech zelené značky, kde byli namalovaní panáčci stojící vpravo a zleva je tam tlačila šipka.

0/0
6.4.2016 10:16

E61d69a 50D29r45á47b53e48k 7479142623197

stání vpravo se silně rozšířilo po revoluci se zavedením pomalých západních eskalátorů

0/0
9.4.2016 1:00

V12l60a83d87i81m15í50r 39F37i29b98i35g53e90r 5464541491624

Tak na ty Eskalátory použít u nejnamáhanějších součástí nějaké kosmické materiály co vydrží, nebo stavět eskalátory pro jednoho užší;-D.

Jinak ty nové eskalátory jsou za trest pomalé jako šnek:-/

0/0
6.4.2016 6:25
Foto

M18i30l80a40n 60S34o47u80š78e12k 9816777961392

Zdá se, že jde o pokyn orientovat více doleva... no, uvidíme, kdo to bude řídit :)

0/0
6.4.2016 0:00

A90n58d30r83e21j 98O29l41e69k25s75a 3545101987971

Lidí jsou ovce. Dobrovolně se tlačej při nástupu jen na jednu stranu, aby pár běžců mohlo volně projít vlevo. Vždycky mi vadilo, že to nikomu nevadilo. Konečně se hýbou ledy.

+5/−3
5.4.2016 23:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.