Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nestůjte jen vpravo, velí dopravce. Eskalátory v metru jsou opotřebené

V přepravních podmínkách tuhle větu nenajdete, ale Pražané prostě vědí, že na eskalátorech v metru se má stát vpravo. Takže vpravo se stojí a­ vlevo se po schodech, ať už nahoru nebo dolů, řítí ti uspěchaní. Dopravní podnik to chce ale změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65i35c76h91a18l 26B33e69r15a17n 1246126893125

V tom případě je nutné upravit i pravidla na dálnicích. Pravé pruhy jsou zničené od kamiónů. Měli by také jezdit vpravo a někdy zase vlevo?

+2/0
7.4.2016 20:53

T44o90m56á50š 55M46a39r73e47k 7563306381977

Mám návrh: dopoledne ať se stojí vpravo a odpoledne vlevo. Ovšem jak to vysvětlit cestujícím nevím.

+1/0
7.4.2016 15:15

J34a73n 98D43o78b89r30o65v23o73l38n50y 9517505852553

Stejne moc nechápu, proč kdyz se tím úsporí Max. 45 sekund tolik lidi musí po tech eskalatorech chodit. Fakt kvůli tomu casu? Nebo cvičeni? Mam dva metry a i kdyz stojím vpravo, tak me ty chodci dost obtěžují, jak do me strkají. Kdyby se nesmělo chodit po eskalatorech, tak by to pro můj komfort bylo lepsi. Ale kdyz chce někdo chodit, tak ať klidně chodí. Jenom říkám, ze ty důvody moc nechápu.

0/0
7.4.2016 13:53

V70i31k24t83o69r 25L59a71b13u73ť 6578445902870

Hlavní důvod, proč se zavedly do metra ve světě pohyblivé schody, je zvýšení kapacity přepravy - zrychlení odbavení všech cestujících. Jsou města, kde je takový frmol, že se to opravdu musí řešit, aby se lidé dostali ze stanice dřív než přijedou další stovky osob. To ovšem nenastane, pokud se lenochodi zastaví a nechajís e vozit. Nejedná se o žádný vyhlídkový výtah, zavedený proto aby byli lidé línější a vložili si zadky. To jen v Česku se v prvním metru (tedy koncem v 70. let) objevily všude nápisy "Neběhejte nechoďte po stupních eskalátoru" a odborníci na dopravu šíleli...

+5/0
7.4.2016 14:32

E30d71a 79D27r98á94b15e72k 7449222683467

chodí "protože můžou" nejde ani tak o úsporu času, ale prostě ten pocit, že stojíte a tupě čekáte jak ovce až vás to vyveze nahoru, a přitom tomu můžete pomoct a být nahoře "mnohem rychleji", znáte to, někdy čas hrozně utíká no a někdy se hrozně vleče, no a pokud na těch schodech jezdíte dnes a denně ráno do práce a večer z práce, tak prostě přidáte do kroku, kochat se budete jinde, třeba na výletě v přírodě...

+2/0
9.4.2016 0:52

M30i26r28e10k 13K94r53o27u76p34a 8156539387182

Jestli ono by nebylo jednodušší obden prohodit směr těch eskalátorů, než nařizovat, jak stát.

+2/0
7.4.2016 12:20

S24a37m39u15e42l 85V73r35b52o65v70s34k51ý 3898504963860

Tohle je určitě dobrý nápad, ale bohužel nebude fungovat na stanicích s jedním eskalátorem

0/−1
8.4.2016 22:16

M25a33r93t42i52n 12P69e61r89o72u20t94k65a 1366883891805

metro v Praze je otevřeno již 40 let a problémy jsou s nimi až nyní???? Pravdou je, že po roce 90 byly původní eskalátory vyrobené v CZ a RU nahrazovány moderními výrobky od firem z vyspělých zemí EU (OTIS, Schindler, Kone, Thyssen), které používají ty nejkvalitnější materiály za ještě kvalitnější ceny......EU

+2/0
7.4.2016 10:38

K77a42r39e78l 82D71r94d72a 6614392787

Problémy s eskalátory jste dříve nezaregistroval? To vás všechny ty nehody, přestavby-úpravy, rozhodnutí EU... minuly? (Největší nehoda se stala na ruském eskalátoru v Moskvě a pak v Londýně. Vždy šlo o špatnou údržbu.) O stání vpravo, které vadí, si psali dopraváci v roce 2008. Ale co s tím? Jak se to začne řešit, cestující se budou v metru napadat a rvát mezi sebou. ;-D

Podle mě jde opět do diskuse 1100 Kč sleva na MHD, která se DPP nelíbí. Když vyrobí nepokoje v metru, budou mít politici hlavu v jiných problémech, než rozdávat slevy na MHD. ;-D

0/0
7.4.2016 10:58

M52a63r76t79i47n 13P38e15r24o80u83t36k44a 1796953111245

o kvalitě údržby v Rusku si můžu myslet svoje a pochybuju, že ty v Londýně byly také ruské. A pokud jde o rok 2008 - to už byly přeci naistalovány ty moderní. Máte pravdu v tom, že je to podružný důvod jak popř. vytřískat z města prachy navíc a odvést pozornost od Těch důležitých věcí.

0/0
7.4.2016 11:19

P56a10v43e44l 60N18e71d63ě57l32a 5426600984691

Při vstupu na eskalátor si vyhledejte přibližně stejně vážícího spolucestujícího, jako jste vy sám, a utvořte dvojice. Poklidně přistupte k eskalatoru. Pomalu odpočítejte do tří a oba dva souběžně vstupte na ekalátor nejprve pravou nohou.

Na eskalátoru stůjte nehnutě, nepřešlapujte a pokud možno po dobu jízdy eskalátoru neměňte svou váhu.

+5/0
6.4.2016 22:03

M90a72r90t18i36n 94V40a57l62o96s83e75k 7103924157932

Chyba - ten co je napravo vyjít pravou nohou, a ten co je vlevo tou levou

+4/0
7.4.2016 0:24

T98o85m70á79š 25M60a94r43e90k 7543156251897

jenže jste neřešili vystupování. Já bych ještě doporučil aby se ti dva drželi za ruku a dohodli se kdo z nich vždy řekne "teď", Angličané by mohli říkat "go". A porušení by se mělo pokutovat.

0/0
7.4.2016 15:22

P79e95t53r24a 21J91a63n53á70k68o15v83á 2987470466599

Ono stačí stát napravo a velice často do mě vrážejí ti uspěchaní, co se řítí hlava nehlava, bez ohledu na ostatní... Nedovedu si představit, že mám stát třeba uprostřed ? To budu asi brzy ležet někde dole pod eskalátorem, vzhledem k časté neomalenosti ,,běžců"... Kdyby raději zakázali běhání...

+1/0
6.4.2016 21:53

K84a18r77e57l 63D33r55d89a 6284532397

Pro procházení má mít eskalátor šířku 120-140 cm. V Praze má jen 100 cm. Z toho vyplývá, že stojící by se měl "smrsknout" a procházející "protáhnout". Vrážení je nevychovanost, v Praze je určena okolnostmi a také pocitem, že mě ostatní omezují. Přitom v Praze je naopak třeba uplatnit víc ohleduplnosti.

+1/−1
7.4.2016 10:44

E77d56a 26D81r89á25b67e81k 7119392603877

no nevím, mám normální postavu a nikdo do mne nevráží...

0/0
9.4.2016 0:54

A10l51e49x37a26n64d95r 26P23e58t82r 5163451364668

Neměli jste zpomalovat eskalátory! Neměli jsme si do našich věcí nchat kecat nablblou EU! Vystoupit z EU a zrychlit zase eskalátory! A stát si budu kde chci. Mám vás na háku i kdybyste se do megafonu uřvali.

+4/−1
6.4.2016 19:40

P36a56v49e63l 94K67m61o85š96e53k 7864255681411

Nechtělo by spíše více namáhané díly eskalátorů upravit na jejich předpokládané zatížení v běžném provozu, než žádat po svých zákaznících něco ve smyslu, nechť každý druhý stojí vlevo?

+2/0
6.4.2016 15:50

K64a44r30e33l 29D76r16d23a 6944382347

Jak se v Praze jezdilo na eskalátorech.

Václavák 1977.

http://fotografmagazine.cz/wp-content/uploads/2014/08/f11___Page_055_Image_0001-460x324.jpg

I.P. Pavlova 70. léta.

http://technet.idnes.cz/neposlusny-eskalator-v-metru-pry-odmitl-svezt-tajemnika-ksc-husaka-116-/tec_technika.aspx?c=A100505_215110_tec_technika_rja

Tady se patrně cizinci podivují, že jezdíme jen na půlce eskalátoru 1998.

http://racernet.murraystate.edu/eit/photos/Metro.jpg

+1/0
6.4.2016 14:20

K32a37r26e29l 72D20r45d63a 6574412357

Základem řešení by měla být třeba anketa. 1/4 je pro zákaz běhání, 3/4 berou stávající stav za rozumný. Oběma stranám nelze vyhovět. Společnost funguje na principu, že to chování, které akceptuje většina, je to vyžadované.

Obávám se, že přes všechny argumenty pro a proti, nezbývá té 1/4 cestujících, než se přizpůsobit většině.

Snad jedině, podobná publicita a nějaká mediální kampaň by mohla názor většiny změnit. Pak na tom budou třeba obráceně zastánci běhání. Ale stále v provozu platí, že naprostá většina lidí procházení po eskalátorech umožňuje.

(Třetí cesta tady zazněla, ve špičce užít celý eskalátor. Ve volnějším provozu pak ne. Má to háček, spěcháte zpravidla ve špičce a mimo ni běžet nikam nepotřebujete. A třeba na přestupu Muzeum z C na A se ve špičce žádné zdlouhavé fronty netvoří. Průchod se dá zpravidla uvolnit, aniž by to kohokoliv omezovalo.)

0/0
6.4.2016 12:45

J60a75r65o30s48l65a52v 82S39e49v36e83r 6588236620815

Spíše, než nějaké uspokojení ze satisfakce mne obchází hrůza: Desítky let jsem se nikomu nesvěřil s pochybností 1.: že se při jednostranném stání neopotřebovávají zprvu pravá ložiska a vedení a po jisté době, až se to "vyvaklá" zda se ten schod nemá tendenci příčit, ... atp. 2. zda je přínosem snížit kapacitu eskalátoru na polovinu,

proto, aby pár mladíků s životy evidentně narvanými Událostmi ušetřilo pro lidstvé 20 sekund svého vzácného času... (renomovaní právníci, architekti, vědci, lékaři, kantoři, atd.) toho po mém soudu po eskalátorech moc nenaběhají :-)

A porád nic - porád jsem si byl za troubu. Dnes nemám radost. Spíš mne jímá hrůza,

že všichni ti, co toto dilema neřešili, mají volební právo (např.)

0/−8
6.4.2016 11:36

K25a58r60e22l 60D21r38d71a 6394452667

Ale soudruhu, proč to škatulkování na třídní nepřátele? Jde o pitomé eskalátory a slušné společenské chování. Což jsou pojmy, co si k Vám cestu zatím nenašly.

+1/0
6.4.2016 12:26

E33v43a 50K60a21p10l39a83n53o67v98a 4383501695228

Zákony fyziky mluví jasně. Pak se rozčilujeme, když schody kvůli opravě stojí hezkých pár dní a zbývá pak méně těch jedoucích. Pomalé eskalátory ? Jak pro koho. Až jednou budete nastupovat třeba o holi, nebo o berlích, zlámanou rukou, budete mluvit jinak. Také máme starší a staré spoluobčany, pro které je někdy problém vůbec na schody vstoupit. Když tolik pospícháte, chcete po schodech lítat, tak buď budete kličkovat, nebo vystupte z metra po pevném schodišti. Jak ti spěchající asi využijí pár vteřinek ušetřených na eskalátorech ?

Bohužel v mém okolí se před časem stal úraz - strašně spěchající muž srazil staršího muže, ten upadl, rozsekl si hlavu tak, že pro záchranáře bylo pozdě. Pán zemřel, byl to můj soused. Pachatel - ten se ztratil v davu, ani se neohlédl, natož aby nabídl pomoc.

+2/−5
6.4.2016 10:34

K97a83r94e52l 67D15r19d37a 6304142957

Smutný příklad, ale podle mě jste mimo. MHD je o bezpečnosti a přepravním výkonu. Má sloužit ekonomice, tedy s převahou populaci v pracovním procesu. Nejde primárně o službu pro "procházky seniorů".

Určitě potřebujeme větší ohleduplnost. Ale to platí i obráceně. Senior o holích nemusí překážet zrovna uprostřed davu v dopravní špičce, například.

To umožňování procházení je vcelku ohleduplný a kulturní zvyk. Je vcelku sporné, zda nehodláme ohleduplnost nahradit hulvátstvím, kdy si budou cestující opět záměrně překážet. (Což ostatně v dopravě stále přežívá. Eskalátory jsou spíš světlou výjimkou.) To je tématem diskuse. Na čí straně "sporu" je té ohleduplnosti nakonec víc?

A ty příklady... Investuje se hodně do bezbariérovosti. Výtahy bych viděl ideální právě pro méně pohyblivé seniory. Nezapomeňte, že EU právě dík podobným připomínkám, jaké uvádíte, zakázala rychlé eskalátory a dnes se všichni ploužíme, abychom vyšli vstříc lidem, kteří měli s rychlostí problém. Přitom, při skutečné nepohyblivosti, stejně musíte užít třeba ten výtah.

Tedy, skutečně hájíte ohleduplnost? ;-)

+3/−2
6.4.2016 11:19

T28o73m48á46š 92N89e12u98g28e49b87a87u25e83r 1280395190240

"Má sloužit ekonomice, tedy s převahou populaci v pracovním procesu."

Děláte si srandu, nebo jste opravdu takový méně inteligentní jedinec. Hulvátství považujete za přednost. Asi to druhé, že?

+2/−6
6.4.2016 11:30

K26a29r20e51l 48D22r54d75a 6864772607

Absolutně netuším o čem mluvíte a k čemu se vyjadřujete. Jen vidím, že mi nadáváte. Tomu říkáte "věcná slušná diskuse"? ;-D

+1/0
6.4.2016 12:17

T24o15m30á55š 24N80e64u44g16e74b18a36u51e51r 1710205940790

To je zcela jasné, že netušíte o čem mluvím. Vy to asi nejste schopen pochopit. Jak vyplývá nejen z mých příspěvků, jste chápan jako asociál, tedy nejnižší úroveň společnosti, To není urážka, ale konstatování faktu. Napsat, že "Má sloužit ekonomice, tedy s převahou populaci v pracovním procesu." je zcela vypovídající o vaši úrovni chápání společenských potřeb.

0/−2
6.4.2016 14:59

K67a48r75e98l 22D13r84d85a 6754352367

Moji asociálnost můžete vyvozovat jen ze své nevychovanosti a hlouposti. (To platí i pro ostatní, co tady demagogicky slovíčkaří.)

Koukněte na nařízení EU, zákon č. 194/2010 Sb. a na pojem "dopravní obslužnost":

"Dopravní obslužností se rozumí zabezpečení dopravy po všechny dny v týdnu především do škol a školských zařízení, k orgánům veřejné moci, do zaměstnání, do zdravotnických zařízení poskytujících základní zdravotní péči a k uspokojení kulturních, rekreačních a společenských potřeb, včetně dopravy zpět, přispívající k trvale udržitelnému rozvoji územního obvodu."

Případně: "Sociální dopady - Přijetí návrhu zákona je velmi významné pro udržení poskytování služeb ve veřejném zájmu v oblasti veřejné dopravy. Zachování zajištění dopravní obslužnosti území je podstatné nejen pro regionální rozvoj a rozvoj měst, ale má i významné dopady z hlediska udržení pracovních příležitostí a zajištění dojížďky do školských zařízení..."

Ten "trvale udržitelný rozvoj" je o funkční ekonomice. Máte snad něco proti tomu? Z toho jste schopen vydedukovat něco o asociálnosti?

+2/0
6.4.2016 17:52

T91o26m13á34š 47N14e43u67g42e11b13a63u93e13r 1490175920680

"Trvale udržitelný rozvoj" není o funkční ekonomice. To je váš zásadní omyl. Trvale udržitelný rozvoj je o kompromisním řešení, které uspokojuje potřeby všech zainteresovaných stran, a to včetně optimálního rozvoje, je tedy o funkčním systému! Tzn., že musí být zohledněni i ty důchodci, které vy stavíte na "druhou kolej" - viz "Má sloužit ekonomice, tedy s převahou populaci v pracovním procesu.", "Senior o holích nemusí překážet zrovna uprostřed davu v dopravní špičce" (bude čekat až vy mu povolíte jet metrem?) atd. Toto je důkazem vašeho asociálního přístupu. Takže ne má nevychovanost a hloupost, ale vaše arogantní jednání - eskalátor musí být vlevo volný pro sportovní výkony a nesmí na něm překážet senior o holích. Takto se tu prezentujete!

+1/−2
6.4.2016 18:06

K10a75r12e58l 95D29r38d84a 6244912277

Osobně mi vadí, že se v dopravě uplatňuje třeba "šikana cestujících". Ale je to kompromis. Zajišťujete dopravu v předepsaném čase a musíte zajistit bezpečnost cestujících, a to i proti jejich vůli (a hlouposti).

V Praze jezdí cca 30% cestujících zdarma (děti a senioři). Někdo to musí zaplatit. Nejlépe ten, kdo vydělává a odvádí daně. Je v zájmu MHD potřeby takových cestujících preferovat.

Město preferuje řidiče, co nechají auto na P+R a jedou MHD. Řeší tím smog a dopravní zácpy v centru.

Bezbariérovost je určena spíš minoritě cestujících. Atd.

Tu asociálnost, prosím, posuzujte v dopravě komplexně.

0/−1
7.4.2016 10:35

J70a38r15o39s17l23a58v 15S11e13v46e38r 6528626780645

Tedy, pane Drdo, hájit hulvátství třemi odstavci, to už je výkon!

A ta figura "... kdy si budou ZÁMĚRNĚ překážet ...".

Nebo ten "soudružský plurál": " ... a dnes se všichni (MY) ploužíme, aby (VONI) ...". Můj obdiv, pane Drdo. Já myslel, že už to máme za sebou.

+2/−2
6.4.2016 11:50

K84a80r95e72l 94D90r26d74a 6594332437

Bacha, já absolutně netuším, na které straně je lepší řešení a ani jedno nehájím. Jen vážím pro a proti. (Téma jsem kdysi diskutoval s odborníky na dopravu bez jasného výsledku, tak mě zajímá.)

Je sporné kde je toho hulvátství víc? Vy máte hned jasno, přitom se tady jako nevychovanci spíš projevují zastánci ucpaných eskalátorů. Rv

(A jinak slovíčkaříte dost podle. Reaguji na paní Kaplanovou, které se také ohání skupinami obyvatel. Jde to snad probírat jinak?)

+2/0
6.4.2016 12:23

K29a82r95e62l 89D50r49d70a 6714962337

Hloupé je, že prostor mezi eskalátory není přebudován na skluzavku. Zvlášť když je tvar naprosto ideální. Jinde platím za tobogán těžké peníze a tady by mohla zábava sloužit lepší výkonnosti MHD. A to by bylo velmi záslužné. ;-D

+7/0
6.4.2016 8:27

M85i88c89h12a91l 64Š63á46r59k94a 5272648529136

a ještě by se zřídila nová pozice seškrabávače :)

+2/0
7.4.2016 13:32

T27o29m31á78š 22N39e78u83g78e38b31a14u49e56r 1870125910160

Správně se má stát tak, že jedna osoba stojí vlevo, osoba za ní vpravo a následující opět vlevo, a to těsně za sebou, tzn. na následujícím schodišťovém stupni. Vytíženost je maximální. Též rychlost přepravy je vysoká. Přitom je relativně dostatečný prostor pro jednotlivou osobu. To však předpokládá vstřícný přístup k druhým osobám, nikoliv arogantně vyžadovat volný pruh pro svoji osobu.

Mimochodem ranní běh do schodů není pro zdraví, ale naopak.

+3/−8
6.4.2016 8:09

K66a60r93e16l 82D92r98d60a 6214222737

Už to sem píšete po páté. Kde jste vzal, že pohyb není pro zdraví?

+3/−1
6.4.2016 8:13

T48o11m28á52š 59N71e31u28g91e59b67a53u12e20r 1610795860250

Za prvé, nepíši to po páté. Za druhé, nepíši, že pohyb není pro zdraví. Pro zdraví není ranní běh do schodů, což je podstatný rozdíl.

+1/−2
6.4.2016 8:19

K16a58r57e13l 20D97r90d18a 6204452387

Jak návod, tak běhání je tady už několikrát. A co je špatného na běhu do schodů? Dejte třeba odkaz. To někdo objevil Ameriku?

+1/−1
6.4.2016 8:21

T78o60m27á66š 20N40e36u13g61e89b84a65u82e10r 1560975160910

Extrémně zatěžuje kloubový aparát.

0/−2
6.4.2016 8:35

K95a31r22e22l 45D15r63d26a 6444902307

Jediný podobný názor vidím u Hájka, alias kuřáka, co prohlašuje kouření za nezávadné, k tomu potírá darwinismus, gaye, Havla, Halíka... mluvčí Klause. Vysvětlení nikde žádné. Tak to bude jako s těmi cigáry. Co nezvládnu, tak je určitě škodlivé... Podle mě blábol.

Dejte odkaz. Ale jsou stovky sportovních webů, co schody doporučují. Osobně vím, že jde o techniku chůze jako takové. Hodně lidí má mizerný pohyb a škodí jim pak jakákoliv chůze. Ale to neznamená, že to není jen jejich problém.

Dobrá technika a pravidelný pohyb včetně chůze do schodů. To je pro údržbu kloubů naopak ideální.

+1/−1
6.4.2016 10:01

E60v50a 60K84a89p22l98a49n86o91v78a 4343751355348

Pane Drda,

rozhlédněte se někdy na eskalátorech. Nejedou jen statní zdatní sportovci. Jedou starší občané, jedou ženy s nákupními taškami, aby ty statné doma nakrmily. Jedou maminky s malými dětmi, s kočárky. Ze všeho by nám všem slušela ohleduplnost, pochopení pro druhé. Prostě nebýt sobec a neříkat si " já, já..."

+3/−4
6.4.2016 10:39

K31a91r73e13l 63D98r84d26a 6244242257

S ohleduplností souhlasím. Ale vstupujete do diskuse mimo téma a reagujete na nějaký egoismus, který zde není tématem. To se má týkat mě? Urážíte mě?

+1/−1
6.4.2016 11:03

K66a24r22e13l 93L94a45n82a 10I49n33g80. 9926871572

dobu stávám vpravo, přeci taky neskáčeme jen po pravé noze, abychom neochodili levou botu. A ten nesmysl státní na pravé straně zavedli soudruzi už před mnoha lety, aby příp. opozdilci stihli stranickou schůzi ! Už to je opravdu dnes kravina ...

+1/−6
6.4.2016 7:27

K58a29r98e27l 95D45r86d21a 6824702517

Netušíte, kdo to zavedl? Prý podle vzoru z Moskvy hned po rozjetí metra. Ale já si nepamatuji, že bych stání na nějaké straně za bolševika vůbec někdy řešil. Co si pamatuji, tak jsem mezi lidmi kličkoval. Takže každý stál jak chtěl. Spíš měli lidi problém vůbec na eskalátor nastoupit a pak se vezli "jako páni" a moc se neběhalo.

Ale po sametu byla jeden čas kampaň "staneme se Západem", kdy se tvrdilo, že je slušnost stát vpravo a umožnit procházení. Pak teprve začali jezdit metrem tlupy hulvátů - aktivistů, co jednoho pořád vykazovaly vpravo a případně do překážejících strkaly. Ale to podle mě bylo tak na konci 90. let. Dokonce se eskalátory polepovaly samolepkami "stůjte vpravo".

Mám pocit, že tohle není práce bolševika.

+1/0
6.4.2016 8:11

T41o36m31á75š 33N46e69u73g54e83b36a83u97e82r 1870925340830

Mýlíte se. Stání vpravo je bylo zavedeno až po revoluci. Předtím se stálo pohodlně podle potřeby.

0/0
6.4.2016 8:21

M97a21r79t25i16n 50F64r27a95n28t78i79š13e39k 7415510623195

Mýlíte se, už v osmdesátých let by byly na eskalátorech zelené značky, kde byli namalovaní panáčci stojící vpravo a zleva je tam tlačila šipka.

0/0
6.4.2016 10:16

E61d34a 25D86r20á29b42e73k 7319452113437

stání vpravo se silně rozšířilo po revoluci se zavedením pomalých západních eskalátorů

0/0
9.4.2016 1:00

V18l51a61d36i84m59í71r 26F30i80b20i16g49e51r 5934741791964

Tak na ty Eskalátory použít u nejnamáhanějších součástí nějaké kosmické materiály co vydrží, nebo stavět eskalátory pro jednoho užší;-D.

Jinak ty nové eskalátory jsou za trest pomalé jako šnek:-/

0/0
6.4.2016 6:25
Foto

M51i56l29a78n 41S10o68u21š10e59k 9816427281292

Zdá se, že jde o pokyn orientovat více doleva... no, uvidíme, kdo to bude řídit :)

0/0
6.4.2016 0:00

A26n61d19r36e27j 76O53l80e78k46s88a 3795231187461

Lidí jsou ovce. Dobrovolně se tlačej při nástupu jen na jednu stranu, aby pár běžců mohlo volně projít vlevo. Vždycky mi vadilo, že to nikomu nevadilo. Konečně se hýbou ledy.

+5/−3
5.4.2016 23:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.