Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ropid navrhuje pražskou tramvajovou revoluci. Překreslila by většinu linek

Skupina fanoušků hromadné dopravy rozluštila jeden z návrhů změn týkajících se MHD. Ten na svém profilu na Facebooku v pátek 1. dubna zveřejnil náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek. Změny by se dotýkaly většiny tramvajových linek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z43d95e85n10e64k 60S43k36y91b65a 9183784916543

Sídkiště Barrandov, které má cca 40 000 obyvatel by měly jezdit pouze 2 tramvaje? To si asi dělají pr-el, ne?

0/0
9.4.2016 13:03

R51e64n30é 79J27í52š35a 2137577771826

Mne to prijde v pohode. Nektere linky se dokonce vraci k tomu, co bylo pred revolucema. A opet bude zit legendarni 11tka!

0/0
7.4.2016 23:14

J35a47n 53Z12e61m59a24n 1656515894966

Ještě by se mohly zavést linky se zápornými čísly, aby byla nějaká ta legrace.

+1/0
7.4.2016 13:33

M96a49r44e57k 54H65r59u58b92y 6587192141908

Koncepci ROPIDu je zadnou koncepci nemit. Jejich dvouleta totalne zmena vseho tomu presne odpovida.:-/

0/−1
6.4.2016 11:00

E22v20a 52K42a97p17l91a37n32o80v35a 4943821885148

Milí spolucestující v MHD. On to Ropid s námi myslí v podstatě dobře. Hezky se všechno naučte znova. Třeba dojedete i tam kam chcete. Ropid musí přeci taky vykazovat nějakou činnost, tak si s námi hraje na schovku a "kdo tu tramvaj najde..."A radní Dolínek jim parádně sekunduje. Navrhuji, aby změnu udělali k 1. září, kdy se vrací lidí z dovolených, chat a chalup a děti jdou do školy. To bude mazec!!!!

+2/−2
6.4.2016 10:49

P58a64v35e12l 70M53o67r80a45v68e96c 3692529972848

Pokud Dolínek zveřejnil nehotovou věc, bez kontextu, analýzy výhodnosti apod., proč to probůh dělal?

0/0
6.4.2016 9:45

M34a25r42t61i89n 51Š17u80l66c 2447969680735

Však ona to taky je;-D;-D;-D

0/0
6.4.2016 12:16

J67a18n 61D71l75o55u98h37ý 8326160433460

Náhodou jsem pro zásadní změny. Ono to udržuje cestující ve střehu, kam vlastně dojedou ... ;-D. Ještě, že nemohou měnit trasy metra;-D

0/0
6.4.2016 8:59

L54u39k16á73š 10R46y49c38h47t55á19ř 1627313983610

Najměte si borce co dělal úpravu Ostravskému dopravnímu podniku, to bude potom jízda. To co je v návrhu pro Prahu je selanka proti situaci která už frčí v Ově.

+1/0
6.4.2016 8:10

O51n83d67r67a 72P83á92t22e36k 8163359924965

Po velke BUS revoluci teď ROPID chystá velkou tramvajovou? Ať jde do háje. Ještě, že nemůže rušit a měnit v rámci PID i příměstské vlaky...

0/−1
6.4.2016 6:55

R97a56d11k18a 98J24o44h22n10o16v65á 4964571405

To může vymyslet jen někdo, kdo MHD nikdy nejezdí. My, kteří ji používáme, tak většinou máme v hlavě, kam která linka jede, a nemusíme na každé stanici číst všechny jízdní řády. Několik změn si lze zapamatovat, ale změnit skoro všechny linky, to může vymyslet jen někdo, kdo si vozí zadek autem nebo je v Praze čerstvou náplavou.

0/−4
5.4.2016 23:37

P21e98t98r49a 76N92o57v53á64k48o69v62á 7618266794668

Na druhou stranu v Brně jsou lidé tak zvyklí na nádraží v centru, že už se kvůli jeho nevyhovující kapacitě 100 let chystá nové.

http://www.reflex.cz/clanek/stary-reflex-tema-reflexu/14720/nadrazi-rx-diskuse.html

0/−1
6.4.2016 7:27

M74a53r51t39i90n 54Š10u62l16c 2647499510765

Linky, kterou používáte denně nebo několikrát denně se naučíte, ostatní si najdete na vyhledavači.... to snad nemůže být důvod, proč by se to nemělo změnit podle potřeb cestujících i města...

+2/0
6.4.2016 12:18

P11a69v25e53l 66K10u37n16c 9842269138508

Kdo jim proboha řekl, že většina lidí si na systém zvykla a dokonce jim vyhovuje? To přece opravdoví inovátoři nemohou nechat jen tak!

0/0
5.4.2016 23:07

R12e46n69é 39P61t82á94č30e48k 3901539153100

Takhle to dopada, když se do vedení Prahy dostanou zdivoceli vidlaci z hornich uher.. ;-) litacka, precislovani tramvaji... priste zacne na letne past ovce, aby se cítila jako doma...

+2/−5
5.4.2016 18:47

G44a66b97r46i42e22l 53H15o75r63t78e53n 9181939263514

Moc vám vadí, že Praha přestala platit Bémovné za OC ve výši cca 100 mio ročně? Jinak bych doporučoval počkat na to, až se k těm variantám Magistrát vyjádří, zatím jde o pracovní verze.

+5/0
5.4.2016 20:04

J60i88ř37í 48R87y87s 3174407336544

Jeden známý,vždy ,když se opil vykřikoval"blbci,tupci,omezenci".Je to hnusné a mě se to nelíbí,nevím,proč mě to zrovna teď napadlo;-D

+1/0
5.4.2016 18:27

P80e53t31r 37N19o26v20o52t32n42ý 9391699520135

Já bych navrhoval linku, která by vymetla všechny konečné, během své jízdy by šestkrát změnila číslo a nakonec se změnila v příměstský autobus, který by změnil tarifní pásmo. Snad by pak byli zaměstnanci Ropidu sexuálně uspokojeni ze změn.

+11/−2
5.4.2016 18:05

J58i45ř35í 82R89y84s 3524877786774

A nakonec by se z toho stala loď .

+3/0
5.4.2016 18:27

V87á12c26l65a21v 55S59v66o22b87o40d98a 5836488539

Já chtěl říct letadlo.

+1/0
5.4.2016 18:48

V62a43c64l70a82v 22P89e46r33o88u52t61k34a 6498487114921

No pokud jim to Krnda schválí tak to bude tučnej zisk do kapes Ropidu.

0/−2
5.4.2016 18:02

M74a52r49t16i10n 53Š40u75l82c 2717579630725

Jakej zisk? Ropid je příspěvkovou organizací... Naopak, Ropis rozděluje městské (středočeské) peníze dopravcům za objednanou dopravu...

+6/0
5.4.2016 18:07

P58e60t86r 38N37o51v86o26t94n65ý 9971659910755

„Někteří lidé si mysleli, že se jedná o apríl. Já jsem si to nemyslel, kdyby to tak bylo myšleno, mapa by byla čitelná,“ říká Hrubeš.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/tramvajove-linky-navrh-praha-ropid-dua-/praha-zpravy.aspx?c=A160405_110121_praha-zpravy_nub

Myslím, že tato věta hovoří za vše.

+2/0
5.4.2016 18:01

Z67d93e34n26ě73k 85B47e34r41á97n46e61k 2888335946102

"Levé křídlo dáme na pravé křídlo, střed na levé křídlo a pravé křídlo do středu a tím zmátneme soupeře!", byla věta v jednom filmu. Podobně přínosné mi přijdou změny v dopravě v Praze. Ještě že ty úředníky mám, vyberou firmu, která každý týden předělává tramvajové linky a penízky jim krásně cinkají. Že by to zastřešovali opět Rittig, Janoušek a Bém? A nebo je to kocourkovská aktivita lítačky Krnáčové?

+3/0
5.4.2016 17:48

P49e42t81r60a 40M91a73l95a22k95o23v75a 1788860510504

neměly by návrhy na změny v dopravě začít shrnutím výsledků průzkumu vytíženosti spojů a srovnáním množství pasažérů v jednotlivých směrech v. existující obslužnost daných směrů, statistickou analýzou, výsledky zpětné vazby od občanů? a pokud takové analýzy a průzkum nedělají, jak chtějí navrhovat změny?

+6/0
5.4.2016 17:23

J17i76n72d81r57a 55V82o76š35t34a 1284884909742

pokud vím, tak se průzkumy dělaly.

+2/0
5.4.2016 17:41

R61a62d31i94m 25V65o82d41ň45a75n29s38k14ý 5761714706549

Ovšem způsob, jak z nich vykouzlili linkové vedení, je naprosto neprůhledný.

0/−1
5.4.2016 17:53

J54i56r95i 54J22a60v22u51r93e58k 7156352152726

Asi holt budete muset počkat na tu oficiální tiskovku v pátek.

+1/0
5.4.2016 21:26

M84a14r46t44i59n 54Š83u70l84c 2677759400955

A jak si myslíte, že se ty změny dělají? Že si vezmou číslo linky, vylosují z klobouku konečnou a potom jedou z té konečné a vždy když narazí na nějakou křižovatku, tak si hodí kostkou, kterým směrem budou pokračovat? ;-D

+7/0
5.4.2016 17:46
Foto

P62e29t50r 16K14r63á78l 7735410944303

A vy myslíte, že to dělaj jinak?;-D

+3/0
5.4.2016 18:08

J48i12n18d52r30a 17V77o16š39t12a 1434334679412

Nejvíc jsou zábavné některé reakce. Vědí přesně, že po posledních změnách je doprava špatná, ba nejhorší v historii, ale vědí přesně, že tato změna nastolí zcela špatný stav veřejné dopravy. Zpravidla je to tak, že o věci nic neví, ani ten návrh v článku si nepřečetli, ale už ví přesně, že to bude špatně. Podnětný je rovněž nápad zrušit Ropid. Doprava se pak zřejmě bude organizovat sama. Nebo přes Krndu. Základem možná bude si to nejdřív přečíst a pak se nad tím zamyslet. A pak možná něco napsat.

+9/0
5.4.2016 17:14

S21v26a69t82o70p38l77u80k 64Č59e31c52h 1515107701352

Jestli to není tím,že z ROPIDU,který přivedl Bém nevylezlo nikdy nic smysluplného,jen tu dopravu roz......

+2/−7
5.4.2016 17:19

J98i53n18d25r94a 57V45o41š49t77a 1884694109922

Ropid je daleko starší než Bém. Jeho úkolem je taky integrovat dopravu mezi Prahou a okolím a to se mu daří. To je skutečně tak těžký pochopit, že když to nebude dělat Ropid, tak někdo vedení linek plánovat a organizovat musí. Nebo to mají dělat dopravci a jezdit tam, kam uznají za vhodné?

+8/−1
5.4.2016 17:22

V28a95c82l73a91v 47P19e89r69o66u51t67k46a 6588307764641

na tohle není potřeba žádný Ropid co si každou změnu nechává draze zaplatit. Na to by stačil nějak úsek DP Prahy,který by to měl na starosti. Navíc to zda se mu to daří je otázka, likvidují autobusy a převádějí dopravu na železnici,což je nutné.

+2/−7
5.4.2016 17:35

J77i44n14d13r89a 24V51o45š63t79a 1384424919482

no a kdo by to tam asi dělal výrazně jiný? No spíš to tam dělali ti, co teď sedí v Ropidu. Navíc to nemá smysl, protože DP je jen jedním z mnoha dopravců, monopol nemá už ani v Praze, a to dávno.

+7/0
5.4.2016 17:42

V18a79c70l40a35v 69P77e17r32o26u18t82k50a 6728377214851

Monopol nemá,ale odhaduji,že tak 90% a už postupně docházejí k tomu,že levnější je vlastní provoz než pronajímat . Navíc to platí magistrát a tak pro něj je lepší DP než soukromý dopravci.

0/−4
5.4.2016 18:00

M20a72r23t21i34n 95V88e38v80e41r37k38a 8662808564

Pletete se. Je levnější pro magistrát vysoutěžit nějakého menšího dopravce než tu linku frknout bez rozmýšlení DP.

Jinak jak byste chtěl, aby DP koordinoval dopravu, objednával dopravce, dělil tržby.. a přitom byl vlastně jedním ze svých "zákazníků" ?

+1/0
6.4.2016 9:30

S76v28a43t86o75p27l94u17k 86Č69e21c86h 1945167721772

Nejhorší je,když pražskou dopravu začnou dělat amatéři z venkova,kteří v životě ve velkém městě nežili.Co se toho ROPID chopil,tak jde všechno do kytek,dělají jen změny pro změny,aby vykázali nějakou činnost a obhájili to svoje vysávání pražského rozpočtu.

+4/−4
5.4.2016 17:05

J18i52r93i 27J69a78v36u82r82e80k 7126542382496

Máte vůbec ponětí, kdy byl Ropid založen?

+1/0
5.4.2016 21:31

M78a65r45t60i16n 32Š39t49ě44b68r24a 1649365516227

Co takhle prejmenovat trasu metra C na B, trasu B na A, trasu A na C. To by mohlo pomoct, ne? Nebo je treba na prestupnich stanicich prejmenovat. Pak byste vlastne jeli porad stejnou linkou z Letnan na Zlicin. Omlouvam se, ze to neni moc k tematu, ted se resi tramvajove linky. Ale tak treba pro inspiraci nasemu Ropidu ;-)

+2/−5
5.4.2016 17:03

H19e93l31e17n62a 29Z85v72o62n85í97č90k59o14v93á 4254506781461

Tak to by už bylo trochu moc, ale kdoví možná to mají ouřadové v plánu, aby mohli vykázat pracovní iniciativu.

0/0
5.4.2016 17:13

M90a55r51t43i10n 50K48ř67í17ž 9353132150527

- "Tak jsem ti minulej tejden jel tou šalinou."

- "Fakt? A jaký to bylo?"

- "Čéče, skoro jako normální tramvaj, jenom to jezdí po vesnici"

+13/0
5.4.2016 17:03
Foto

B84r69o73n86i80s46l74a29v 91G91a82b73r18y41š 2782459501

Myslíte po Jablonci nad Nisou, po Litvínově nebo z Ostravy-Poruby do Budišovic?

0/0
5.4.2016 22:21

H53e73l85e88n60a 66Z67v59o31n66í24č61k78o47v59á 4804546151881

To je už na hlavu, aby vykázali pánové nějakou činnost, tak změní čísla tramvají, at se jsou vycpat.

+2/−5
5.4.2016 16:58

M39a17r43t13i13n 26R97u63z67i69c91k19a 1682318656817

To jako stale se pocita s tim, ze na Ortenove nam. se budou menic cisla linek? Kdyz uz, tak bych tu zmenu delal u Nasr. Holesovice, kde hodne lidi vystupuje a nastupuje nebo u smycky Vyst. Holesovice, kde v pripade problemu muzou byt snadno linky ukonceny bez dodatecnych vylukovych zmen?

+3/−2
5.4.2016 16:36

M38a29r62t34i13n 16P36i59s79á60r 6670232544336

taky jsme na to čučel :-):-) ..

0/0
5.4.2016 17:42

J92a62r35o89s16l43a19v 70K81a71d61l13e98c 5891399562541

Na co Ropid sáhne, tam sto let nikdo nejezdí...

+6/−3
5.4.2016 16:36

M39a22r65t30i61n 90R80u84z33i79c83k32a 1512588846187

Nechci nic rikat, ale tohle se bude asi jeste upravovat nebo ne? Ne, ze by to nemelo smysl, ale nektere linky budou pretizene a nektere naopak moc vytizene nebudou.

Ja myslim, ze je vhodnejsi kombinovat jak metrolinky v paternich smerech, tak doplnkove linky. A kdyz uz se vracime k tradicnim trasam (v nekterych pripadech), tak na ni vratte tradicni cislo linky.

Jen pro predstavu: Vysocany - Sokoloska: drive linky (dlouhodobe vedeny) 15,19,25 pak 3,8,15,19 pak zavedeno metro 8,19 pak 15,19, ted 16 a planuje se 14,19...

Pricemz soucasna 10/16 jezdi smerove jako drivejsi 15 a planovana 19 jezdi defacto smerove jako puvodni 10...

Nicmene cisla nejsou az tak podstatna (ale pokud se zasadne meni trasovani, je lepsi si zvykat na novou linku s novym cislem nez sednout do cisla co pak jede jinam).

Myslim si, ze by mel byt paterni system metrolinek doplnujici metro v dulezitych smerech zachovan. Bez nich v kritickych mistech vznikne stav, kdy se lide narvou do prvni tramvaje a pak se tam clovek nevejde... ale to je muj nazor.

+1/0
5.4.2016 16:19

M44a76r38t82i78n 25Š32u71l67c 2467909710105

Ale on ten systém částečně zachován je. V hlavních přepravních směrech, kde tramvaj slouží především jako napaječ k metru, jsou místo metrolinky vedeny třeba 2 linky s intervalem jako metrolinka. A potom se rozjedou do více směrů. Je to kompromis mezi tím, odvézt ve špičce hodně lidí k metru nebo do přestupních uzlů a zároveň tím, aby z jedné konečné jely tramvaje pokud možno do více směrů.

Bohužel na metrolinky, i když se mi jejich systém líbí, není Praha postavena, myšleno jak město, tak i tramvajové tratě.

+2/0
5.4.2016 17:54

P17e46t29r 32P15r38u10s 7877125409702

Fakt, ze je problem odlisit vazne mineny navrh od apriloveho zertiku, o necem svedci.

+6/0
5.4.2016 16:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.