Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ropid navrhuje pražskou tramvajovou revoluci. Překreslila by většinu linek

Skupina fanoušků hromadné dopravy rozluštila jeden z návrhů změn týkajících se MHD. Ten na svém profilu na Facebooku v pátek 1. dubna zveřejnil náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek. Změny by se dotýkaly většiny tramvajových linek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z85d76e32n62e63k 39S36k66y47b13a 9333274726363

Sídkiště Barrandov, které má cca 40 000 obyvatel by měly jezdit pouze 2 tramvaje? To si asi dělají pr-el, ne?

0/0
9.4.2016 13:03

R16e70n22é 98J84í88š67a 2517537781196

Mne to prijde v pohode. Nektere linky se dokonce vraci k tomu, co bylo pred revolucema. A opet bude zit legendarni 11tka!

0/0
7.4.2016 23:14

J38a44n 96Z90e78m69a92n 1276905474586

Ještě by se mohly zavést linky se zápornými čísly, aby byla nějaká ta legrace.

+1/0
7.4.2016 13:33

M37a41r30e31k 29H32r56u61b23y 6307482831298

Koncepci ROPIDu je zadnou koncepci nemit. Jejich dvouleta totalne zmena vseho tomu presne odpovida.:-/

0/−1
6.4.2016 11:00

E96v72a 80K66a39p25l24a64n32o76v74a 4713841225678

Milí spolucestující v MHD. On to Ropid s námi myslí v podstatě dobře. Hezky se všechno naučte znova. Třeba dojedete i tam kam chcete. Ropid musí přeci taky vykazovat nějakou činnost, tak si s námi hraje na schovku a "kdo tu tramvaj najde..."A radní Dolínek jim parádně sekunduje. Navrhuji, aby změnu udělali k 1. září, kdy se vrací lidí z dovolených, chat a chalup a děti jdou do školy. To bude mazec!!!!

+2/−2
6.4.2016 10:49

P92a94v81e75l 45M36o11r28a80v92e51c 3182239222588

Pokud Dolínek zveřejnil nehotovou věc, bez kontextu, analýzy výhodnosti apod., proč to probůh dělal?

0/0
6.4.2016 9:45

M87a19r22t49i38n 65Š48u54l43c 2707499850565

Však ona to taky je;-D;-D;-D

0/0
6.4.2016 12:16

J74a90n 16D15l66o33u83h48ý 8586630703610

Náhodou jsem pro zásadní změny. Ono to udržuje cestující ve střehu, kam vlastně dojedou ... ;-D. Ještě, že nemohou měnit trasy metra;-D

0/0
6.4.2016 8:59

L13u77k97á89š 92R87y22c45h51t83á32ř 1627703983190

Najměte si borce co dělal úpravu Ostravskému dopravnímu podniku, to bude potom jízda. To co je v návrhu pro Prahu je selanka proti situaci která už frčí v Ově.

+1/0
6.4.2016 8:10

O15n84d69r35a 16P70á61t73e46k 8313119314665

Po velke BUS revoluci teď ROPID chystá velkou tramvajovou? Ať jde do háje. Ještě, že nemůže rušit a měnit v rámci PID i příměstské vlaky...

0/−1
6.4.2016 6:55

R47a67d80k14a 54J26o54h27n89o90v72á 4194461185

To může vymyslet jen někdo, kdo MHD nikdy nejezdí. My, kteří ji používáme, tak většinou máme v hlavě, kam která linka jede, a nemusíme na každé stanici číst všechny jízdní řády. Několik změn si lze zapamatovat, ale změnit skoro všechny linky, to může vymyslet jen někdo, kdo si vozí zadek autem nebo je v Praze čerstvou náplavou.

0/−4
5.4.2016 23:37

P57e83t96r27a 91N30o80v10á25k94o92v70á 7518976914388

Na druhou stranu v Brně jsou lidé tak zvyklí na nádraží v centru, že už se kvůli jeho nevyhovující kapacitě 100 let chystá nové.

http://www.reflex.cz/clanek/stary-reflex-tema-reflexu/14720/nadrazi-rx-diskuse.html

0/−1
6.4.2016 7:27

M64a86r27t59i70n 15Š61u31l41c 2137619510335

Linky, kterou používáte denně nebo několikrát denně se naučíte, ostatní si najdete na vyhledavači.... to snad nemůže být důvod, proč by se to nemělo změnit podle potřeb cestujících i města...

+2/0
6.4.2016 12:18

P80a24v19e61l 52K71u82n72c 9222649238198

Kdo jim proboha řekl, že většina lidí si na systém zvykla a dokonce jim vyhovuje? To přece opravdoví inovátoři nemohou nechat jen tak!

0/0
5.4.2016 23:07

R63e70n63é 21P33t44á54č12e94k 3971129663480

Takhle to dopada, když se do vedení Prahy dostanou zdivoceli vidlaci z hornich uher.. ;-) litacka, precislovani tramvaji... priste zacne na letne past ovce, aby se cítila jako doma...

+2/−5
5.4.2016 18:47

G26a29b29r19i10e41l 59H75o47r92t63e88n 9191109733214

Moc vám vadí, že Praha přestala platit Bémovné za OC ve výši cca 100 mio ročně? Jinak bych doporučoval počkat na to, až se k těm variantám Magistrát vyjádří, zatím jde o pracovní verze.

+5/0
5.4.2016 20:04

J23i54ř34í 73R87y87s 3414497666284

Jeden známý,vždy ,když se opil vykřikoval"blbci,tupci,omezenci".Je to hnusné a mě se to nelíbí,nevím,proč mě to zrovna teď napadlo;-D

+1/0
5.4.2016 18:27

P92e96t79r 69N68o89v73o17t50n75ý 9841709540255

Já bych navrhoval linku, která by vymetla všechny konečné, během své jízdy by šestkrát změnila číslo a nakonec se změnila v příměstský autobus, který by změnil tarifní pásmo. Snad by pak byli zaměstnanci Ropidu sexuálně uspokojeni ze změn.

+11/−2
5.4.2016 18:05

J95i89ř43í 60R63y78s 3734687166184

A nakonec by se z toho stala loď .

+3/0
5.4.2016 18:27

V41á18c92l66a73v 14S15v73o84b35o53d70a 5436968359

Já chtěl říct letadlo.

+1/0
5.4.2016 18:48

V45a95c21l29a14v 51P32e80r27o33u21t12k70a 6948507314131

No pokud jim to Krnda schválí tak to bude tučnej zisk do kapes Ropidu.

0/−2
5.4.2016 18:02

M63a29r15t88i26n 15Š10u41l44c 2767779860515

Jakej zisk? Ropid je příspěvkovou organizací... Naopak, Ropis rozděluje městské (středočeské) peníze dopravcům za objednanou dopravu...

+6/0
5.4.2016 18:07

P91e83t69r 74N38o35v12o35t18n81ý 9941229800465

„Někteří lidé si mysleli, že se jedná o apríl. Já jsem si to nemyslel, kdyby to tak bylo myšleno, mapa by byla čitelná,“ říká Hrubeš.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/tramvajove-linky-navrh-praha-ropid-dua-/praha-zpravy.aspx?c=A160405_110121_praha-zpravy_nub

Myslím, že tato věta hovoří za vše.

+2/0
5.4.2016 18:01

Z69d61e81n92ě66k 11B41e68r71á12n84e24k 2918575986972

"Levé křídlo dáme na pravé křídlo, střed na levé křídlo a pravé křídlo do středu a tím zmátneme soupeře!", byla věta v jednom filmu. Podobně přínosné mi přijdou změny v dopravě v Praze. Ještě že ty úředníky mám, vyberou firmu, která každý týden předělává tramvajové linky a penízky jim krásně cinkají. Že by to zastřešovali opět Rittig, Janoušek a Bém? A nebo je to kocourkovská aktivita lítačky Krnáčové?

+3/0
5.4.2016 17:48

P62e16t75r27a 91M76a35l92a17k98o39v29a 1928530760634

neměly by návrhy na změny v dopravě začít shrnutím výsledků průzkumu vytíženosti spojů a srovnáním množství pasažérů v jednotlivých směrech v. existující obslužnost daných směrů, statistickou analýzou, výsledky zpětné vazby od občanů? a pokud takové analýzy a průzkum nedělají, jak chtějí navrhovat změny?

+6/0
5.4.2016 17:23

J23i78n90d58r48a 64V95o50š81t39a 1114754189362

pokud vím, tak se průzkumy dělaly.

+2/0
5.4.2016 17:41

R92a43d62i16m 96V80o29d33ň46a70n98s75k27ý 5491194646439

Ovšem způsob, jak z nich vykouzlili linkové vedení, je naprosto neprůhledný.

0/−1
5.4.2016 17:53

J78i93r84i 84J72a63v55u31r98e92k 7956352422376

Asi holt budete muset počkat na tu oficiální tiskovku v pátek.

+1/0
5.4.2016 21:26

M69a95r66t27i98n 27Š27u45l49c 2697789260835

A jak si myslíte, že se ty změny dělají? Že si vezmou číslo linky, vylosují z klobouku konečnou a potom jedou z té konečné a vždy když narazí na nějakou křižovatku, tak si hodí kostkou, kterým směrem budou pokračovat? ;-D

+7/0
5.4.2016 17:46
Foto

P60e67t44r 72K13r20á39l 7355580684273

A vy myslíte, že to dělaj jinak?;-D

+3/0
5.4.2016 18:08

J37i10n82d21r21a 95V56o69š90t49a 1984814309232

Nejvíc jsou zábavné některé reakce. Vědí přesně, že po posledních změnách je doprava špatná, ba nejhorší v historii, ale vědí přesně, že tato změna nastolí zcela špatný stav veřejné dopravy. Zpravidla je to tak, že o věci nic neví, ani ten návrh v článku si nepřečetli, ale už ví přesně, že to bude špatně. Podnětný je rovněž nápad zrušit Ropid. Doprava se pak zřejmě bude organizovat sama. Nebo přes Krndu. Základem možná bude si to nejdřív přečíst a pak se nad tím zamyslet. A pak možná něco napsat.

+9/0
5.4.2016 17:14

S75v37a72t81o37p67l84u54k 46Č19e80c39h 1245787501802

Jestli to není tím,že z ROPIDU,který přivedl Bém nevylezlo nikdy nic smysluplného,jen tu dopravu roz......

+2/−7
5.4.2016 17:19

J68i34n33d62r16a 68V91o67š76t32a 1414774429722

Ropid je daleko starší než Bém. Jeho úkolem je taky integrovat dopravu mezi Prahou a okolím a to se mu daří. To je skutečně tak těžký pochopit, že když to nebude dělat Ropid, tak někdo vedení linek plánovat a organizovat musí. Nebo to mají dělat dopravci a jezdit tam, kam uznají za vhodné?

+8/−1
5.4.2016 17:22

V49a70c87l13a22v 70P40e53r37o54u50t10k37a 6108837534211

na tohle není potřeba žádný Ropid co si každou změnu nechává draze zaplatit. Na to by stačil nějak úsek DP Prahy,který by to měl na starosti. Navíc to zda se mu to daří je otázka, likvidují autobusy a převádějí dopravu na železnici,což je nutné.

+2/−7
5.4.2016 17:35

J11i32n80d67r69a 66V51o71š94t67a 1474584749612

no a kdo by to tam asi dělal výrazně jiný? No spíš to tam dělali ti, co teď sedí v Ropidu. Navíc to nemá smysl, protože DP je jen jedním z mnoha dopravců, monopol nemá už ani v Praze, a to dávno.

+7/0
5.4.2016 17:42

V25a62c77l42a57v 96P46e45r77o41u97t46k30a 6508447384481

Monopol nemá,ale odhaduji,že tak 90% a už postupně docházejí k tomu,že levnější je vlastní provoz než pronajímat . Navíc to platí magistrát a tak pro něj je lepší DP než soukromý dopravci.

0/−4
5.4.2016 18:00

M39a31r81t41i49n 42V88e95v59e86r79k40a 8122698854

Pletete se. Je levnější pro magistrát vysoutěžit nějakého menšího dopravce než tu linku frknout bez rozmýšlení DP.

Jinak jak byste chtěl, aby DP koordinoval dopravu, objednával dopravce, dělil tržby.. a přitom byl vlastně jedním ze svých "zákazníků" ?

+1/0
6.4.2016 9:30

S85v81a54t41o89p51l18u90k 94Č47e53c48h 1205727301152

Nejhorší je,když pražskou dopravu začnou dělat amatéři z venkova,kteří v životě ve velkém městě nežili.Co se toho ROPID chopil,tak jde všechno do kytek,dělají jen změny pro změny,aby vykázali nějakou činnost a obhájili to svoje vysávání pražského rozpočtu.

+4/−4
5.4.2016 17:05

J93i63r69i 11J37a34v26u85r24e48k 7206742652956

Máte vůbec ponětí, kdy byl Ropid založen?

+1/0
5.4.2016 21:31

M13a88r44t47i58n 50Š19t42ě68b62r52a 1489375986597

Co takhle prejmenovat trasu metra C na B, trasu B na A, trasu A na C. To by mohlo pomoct, ne? Nebo je treba na prestupnich stanicich prejmenovat. Pak byste vlastne jeli porad stejnou linkou z Letnan na Zlicin. Omlouvam se, ze to neni moc k tematu, ted se resi tramvajove linky. Ale tak treba pro inspiraci nasemu Ropidu ;-)

+2/−5
5.4.2016 17:03

H89e79l14e64n48a 35Z90v91o96n64í80č87k90o71v88á 4234836741181

Tak to by už bylo trochu moc, ale kdoví možná to mají ouřadové v plánu, aby mohli vykázat pracovní iniciativu.

0/0
5.4.2016 17:13

M33a15r37t44i16n 34K11ř14í28ž 9323512860247

- "Tak jsem ti minulej tejden jel tou šalinou."

- "Fakt? A jaký to bylo?"

- "Čéče, skoro jako normální tramvaj, jenom to jezdí po vesnici"

+13/0
5.4.2016 17:03
Foto

B82r27o61n94i71s47l66a45v 23G19a40b82r20y25š 2282509701

Myslíte po Jablonci nad Nisou, po Litvínově nebo z Ostravy-Poruby do Budišovic?

0/0
5.4.2016 22:21

H96e70l60e45n37a 70Z75v94o38n55í25č29k62o56v89á 4394796821721

To je už na hlavu, aby vykázali pánové nějakou činnost, tak změní čísla tramvají, at se jsou vycpat.

+2/−5
5.4.2016 16:58

M48a46r36t69i90n 89R70u20z65i96c49k88a 1872948866497

To jako stale se pocita s tim, ze na Ortenove nam. se budou menic cisla linek? Kdyz uz, tak bych tu zmenu delal u Nasr. Holesovice, kde hodne lidi vystupuje a nastupuje nebo u smycky Vyst. Holesovice, kde v pripade problemu muzou byt snadno linky ukonceny bez dodatecnych vylukovych zmen?

+3/−2
5.4.2016 16:36

M40a71r94t42i56n 63P33i20s11á38r 6730462244126

taky jsme na to čučel :-):-) ..

0/0
5.4.2016 17:42

J36a93r94o64s93l79a67v 90K76a72d87l33e49c 5341469642531

Na co Ropid sáhne, tam sto let nikdo nejezdí...

+6/−3
5.4.2016 16:36

M19a96r58t50i50n 91R87u84z98i16c64k74a 1582438166857

Nechci nic rikat, ale tohle se bude asi jeste upravovat nebo ne? Ne, ze by to nemelo smysl, ale nektere linky budou pretizene a nektere naopak moc vytizene nebudou.

Ja myslim, ze je vhodnejsi kombinovat jak metrolinky v paternich smerech, tak doplnkove linky. A kdyz uz se vracime k tradicnim trasam (v nekterych pripadech), tak na ni vratte tradicni cislo linky.

Jen pro predstavu: Vysocany - Sokoloska: drive linky (dlouhodobe vedeny) 15,19,25 pak 3,8,15,19 pak zavedeno metro 8,19 pak 15,19, ted 16 a planuje se 14,19...

Pricemz soucasna 10/16 jezdi smerove jako drivejsi 15 a planovana 19 jezdi defacto smerove jako puvodni 10...

Nicmene cisla nejsou az tak podstatna (ale pokud se zasadne meni trasovani, je lepsi si zvykat na novou linku s novym cislem nez sednout do cisla co pak jede jinam).

Myslim si, ze by mel byt paterni system metrolinek doplnujici metro v dulezitych smerech zachovan. Bez nich v kritickych mistech vznikne stav, kdy se lide narvou do prvni tramvaje a pak se tam clovek nevejde... ale to je muj nazor.

+1/0
5.4.2016 16:19

M55a94r20t24i50n 79Š84u22l46c 2757409480755

Ale on ten systém částečně zachován je. V hlavních přepravních směrech, kde tramvaj slouží především jako napaječ k metru, jsou místo metrolinky vedeny třeba 2 linky s intervalem jako metrolinka. A potom se rozjedou do více směrů. Je to kompromis mezi tím, odvézt ve špičce hodně lidí k metru nebo do přestupních uzlů a zároveň tím, aby z jedné konečné jely tramvaje pokud možno do více směrů.

Bohužel na metrolinky, i když se mi jejich systém líbí, není Praha postavena, myšleno jak město, tak i tramvajové tratě.

+2/0
5.4.2016 17:54

P95e41t42r 38P50r49u96s 7897645719492

Fakt, ze je problem odlisit vazne mineny navrh od apriloveho zertiku, o necem svedci.

+6/0
5.4.2016 16:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.