Diskuze

Brzdu jsem vypnul rukávem, říká strojvůdce o vyjetí vlaku na nástupiště

Devětapadesátiletého strojvůdce, který může za loňské vykolejení vlaku na Masarykově nádraží v Praze, obvinila policie z obecného ohrožení. Ten ve výpovědi naznačil i to, proč vlak ve stanici nebrzdil. Domnívá se, že omylem vypnul systém automatické brzdění rukávem, když se natahoval k tlačítku stěračů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MG

25 km/h při jízdě na začátku nástupiště? A pak se vlak pošine touto kosmickou rychlostí k budově? Narostou jízdní doby, sníží se kapacita. Neexistuje řešení pro 21. století?

0 0
možnosti
MC

To je jak v letectví, tam taky spousta doporučení a pravidel vznikla až potom, co se stal nějaký průšvih. To, že je vypnutí nějakého automatického systému doprovázeno dostatečně zřetelným akustickým signálem by asi mělo být standard všude.

2 0
možnosti

Jo, udělal to omylem rukávem (a kdoví jestli vůbec) a jaká na to bude reakce: zakážeme to. Takhle může reagovat jenom magor.

2 1
možnosti

Hlavně že to mají na koho hodit. Z logiky věci plyne, že před soudem by měl stát ten, kdo systém AVV schválil do provozu, protože:

1) I přes přepnutí do režimu A systém nadále sleduje polohu na trati a systém tudíž měl informaci, že se blíží na konec trati, avšak nechal vlak jet dál bez jakéhokoli zásahu.

2) Bod 1 je zvláště významný z toho pohledu, že režim činnosti lze omylem přepnout. Pokud se strojvedoucí spolehá na to, že systém sám zastaví, nelze vůbec dopustit, aby po nevědomém přenastavení jednoho prvku v podobě unifikované páčky (jedné v řadě dalších) bylo automatické zastavení vypnuto.

AVV v této podobě je přímo nebezpečný systém, který nemá ve vlaku do dělat, dokud nedojde k úpravě.

9 3
možnosti
PN

A strojvedoucí tupě seděl a čekal že to začne brzdit? Spíš se nevěnoval svým povinnostem.

6 0
možnosti
JF

J41a38n 60F84r78o57l62í31k

6. 4. 2016 17:24

V souboru opatření ČD by měl být zákaz nošení rukávů.;-D

1 0
možnosti
VP

No a teď tu o Budulínkovi.. Pokud je to spínač na přistrojove desce vpravo dole třetí od kraje tak ty montérky na to musel pověsit http://www.atlaslokomotiv.net/katalog/471/stanoviste.jpg. Spínač tlačíte směrem dolů a takže nějaký pohyb zboku je nemožný..zde video ..http://www.ceskatelevize.cz/zpravodajstvi-ostrava/zpravy/152442-vysetrovatele-pochybuji-selhal-strojvedouci-nebo-vlak/

Budu rád,když mi někdo ze znalých opraví.

4 0
možnosti
BK

No a jakou hypotézu teda máte vy? Že to vypnul schválně, protože už ho jeho práce nebavila a tak chtěl udělat nějakej pořádnej průser?

1 0
možnosti
JB

je mi toho člověka líto,třeba dělal svou práci vždy zodpovědně a potom zavadí rukávem o páčku a je z toho malér na celý život.

5 5
možnosti
VP

No třeba budete mít štěstí a až někdy poletíte tak bude kapitán stejně zodpovědný ale náhodou zavadí rukávem..

1 1
možnosti
PK

Čtu diskusi a koukám, jak je veřejnost v obraze. Místo nešikovného umístění páčky řeší ústrojovou kázeň strojvedoucího.

9 0
možnosti
PK

My na ty automaty a počítače stejně jednou zajdeme.

0 1
možnosti
JK

Stéblová, rok 1960, 118 mrtvých. A za fšecko můžou ty podějané pící sjačky!

1 0
možnosti
PZ

Zastavil se až o Ugovu šťávu ;-)

0 0
možnosti