Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pozor! Uhněte mi. Stání vlevo na schodech v metru cestující zdržuje

Redaktor deníku Metro se ve středu vydal do pražské podzemní dráhy, aby vyzkoušel nové doporučení dopravního podniku. Ten nabádá cestující, aby na eskalátorech nestáli pouze vpravo, protože to schody poškozuje. Redaktor tedy zkusil druhou stranu. A překážel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K11a91r19e72l 54D79r11d95a 6864482927

Čím hloupější téma, tím víc mudrlantů ho řeší. Princip bulváru. Navíc jsou tu dvě skupiny cestujících, které by si rády vjely do vlasů. Mluvčí DPP si pochvaluje, že se kolem eskalátorů rozbíhá "mediální" diskuse a že vlastně netuší, co tím chtěli říct. Rv

To je ten DPP, co měl loni kampaň, že pojem "černé huby" je v Praze v pořádku, že "kaštan" - hovínko - je takové hezké označení pro Pražany v MHD a že proti změnám v dopravě vždy prskají jen "trapní šotouši", což jsou lidé, co mají přes všechny ty nadávky dopravu rádi, masochisté veřejné dopravy. ;-D

Ano, přesně do tohoto chování se diskuse o eskalátorech hodí. Všímám si, že během tohoto týdne cestující eskalátory víc řeší a jsou na sebe mnohem agresivnější. Snad to rychle odezní. V každém případě, ty, co tohle téma otevřeli, je vhodné proklít a seslat na jejich hlavy ranec smůly a neštěstí. Viděl bych to na štěnice v posteli. Rv;-D

+1/0
9.4.2016 7:20

B30o48h60u90s83l88a65v 45K36r22á58l98í39k 2871950679226

Notář mi vyprávěl, že dědeček byl vyhlášený samotář. Lidem se vyhýbal a nikoho kolem sebe nesnesl. Ale odjakživa toužil provozovat pohyblivé schody. Nejdřív si otevřel eskalátor u silnice na Písek. Ale chodili mu tam lidi. Pak si najal eskalátor na náměstí v Opočně, zas mu tam chodili. A tak si postavil tohleto.

0/0
8.4.2016 13:31

M86i36c60h67a98l 57Z31e56l23e23n14k84a 3435514359251

No to je překvapení.

0/0
8.4.2016 6:52

M77i53c83h38a48l 36S91e35d91m45í52k 3119615306761

Možné šalamounské řešení: před eskalátory periodicky měnit cedul s nápisem ČJ/AJ Dnes stůjte vpravo, po např. měsíci Dnes stůjte vlevo, lze doplnit názorným piktogramem.

+1/0
8.4.2016 6:42

V86l67a24d69i35m80í93r 71K27r13i77s69t83e79n 7116832865428

Já, nevím co se řeší za ptákoviny, kdyby šlo o opotřebení, není nic snazšího než přehazovat u dvojitých sestav eskalátorů. který pojede nahoru a který dolů a opotřebení se rovnoměrně rozprostře. Dělalo by to samozřejmě trochu "bordel" v proudění davu v metru, Ale když chtějí mermomocí šetřit na takových pitomostech

+1/0
8.4.2016 0:04

M30a85r14t66i28n85a 94M10o68u31d55r56á 7690363466369

inspirace - skluzavkou do metra:

https://www.facebook.com/elkhamisofficial/videos/513711282148567/

(na FB sdílí pan M.Kemel)

+1/0
7.4.2016 21:34

K46a70r73e25l 54D31r16d36a 6794602787

Bomba. Ty dopadové žíněnky... Promyšlené. To nám v metru chybí ke štěstí. ;-D

0/0
8.4.2016 5:39

M51i21c34h17a58e20l 79C75h25a19r68v80á29t 9689668583472

To cajzly nenapadlo, že by v sudé dny stáli vlevo a v liché vpravo? By se to opotřebovalo tak nějak rovnoměrně...;-D

0/0
7.4.2016 20:48

B25o56h76u40s43l47a19v 37K67r41á21l24í58k 2341150499436

Cajzly to napadlo - vždycky jeden den stojí na pravé straně a druhý den jdou po levé straně, a druhý den si to vystřídají. Ale brambory to nechápou a jen se vozí.

0/0
8.4.2016 13:34

I82v75o 60Ž72i45ž75k93a 8213367661641

Dobrá příležitost pro další šikanu občanů - podle přepravního řádu má cestující stát a přidržovat se pohyblivého madla. Porušení bude za tisíc a při úrazu spoluúčast zdravotní pojišťovně. Časem potom přibudou kamery, stíhání a omezení na osobní svobodě. ;-DR^

+2/0
7.4.2016 20:26

J51a14n 58L94i83b90i78c12h 9302448145123

Problém je v tom, že z metra často jede jen jeden eskalátor a lidé musí stihnout důležitý spoj, tak nemají jinou možnost, než jít eskalátorem nahoru a nevést se spořádaně na pomalém eskalátoru a když tam budou stát lidé na obou stranách, spoj jim ujede. Pražský podnik navíc často šetří, když některé eskalátory záměrně vypíná a pak je při příjezdu dvou souprav metra tlačenice. Podle mne to nemá moc řešení, omezit plynulost přepravy kvůli financím a technickým problémům je též hloupé, ideální je nějaký kompromis, třeba by se střídavě stálo vlevo a vpravo chodilo a pak zase naopak a pomalou stranu by ukazovaly šipky, ale stejně by se zmatkům nevyhlo.

+2/−1
7.4.2016 20:21

R95a48d26e97k 65N26e89u14m28a46n45n 5922162848115

jenže občas čekám půl minuty, než nastoupí banda stylem nastupuju jen vpravo a nechávám volný každý druhý schod

+1/−1
7.4.2016 19:53

B48o62h65u14s75l81a67v 32K19r45á37l33í79k 2311840149396

Předpokládám, že na dálnici jezdíte stále v levém jízdním pruhu a pět metrů za autem před vámi, abyste naplno využil její kapacitu, nemýlím se?

+3/0
7.4.2016 20:44

H80e78l22e56n46a 20Č76í30ž32k47o27v15á 9211511202818

Další, jehož čas se vyvažuje zlatem...

0/0
7.4.2016 21:18

J51o26s46e25f 68N31o44v73a38k 5798702416468

Už je to tu zas?

Dopravní podnik ať si trhne. Tohle patří k běžnému opotřebení a základní ohleduplnosti - nechci nebo nemohu spěchat? Stoupnu si doprava, aby ti, kteří z jakéhokoliv důvodu potřebují, mohli být rychlejší.

Kdo nikdy potřebu spěchat neměl, ať si první stoupne doleva.

+2/0
7.4.2016 19:31

B68o29h24u17s64l23a93v 38K63r38á84l45í81k 2371630619206

Metro já mám rád, v něm nikdo netísní se,

po chodbách tam zní ta dávná píseň.

Ve veliký sbor se její refrén slévá,

stůjte zprava, procházejte zleva...

Ach disciplíno, jak mám Tě rád,

vpravo stojí ti, kdož chtějí stát,

a ten kdo chce jít, kupředu jít,

musí na levé straně být...

+2/0
7.4.2016 19:18

M67a35r54t81i62n84a 68M45o17u45d15r82á 7750753776409

jj, to je o Moskvě (Sovětský Svaz náš vzor, což ;-D ... i dávno po sametu :-P)

+1/0
7.4.2016 19:29

B61o13h33u20s49l97a57v 80K27r22á40l11í43k 2401670819626

Vy byste možná přišla i na to, že písnička "Když Sever válčil s Jihem" je z Ameriky a "Beskyde, Beskyde" z Beskyd. ;-D

0/0
8.4.2016 13:37

B70o53h26u59s82l82a59v 78K98r29á18l20í61k 2871600549826

Jak se to vlastně řeší v autech, kde řidič sedí vždycky vlevo a poměrně často jede v autě sám? To se přece musí na levé straně víc opotřebit pneumatiky, tlumiče a vůbec... nebylo by dobré dodávat auta se čtyřmi volanty - dva vepředu a dva vzadu - a jezdit vždycky jeden den po pravé straně ulice a druhý den po levé straně ulice?

+1/−1
7.4.2016 19:12

M77i14c52h22a22l 19C54h36a68l32u82p34a 6148490639513

Hmotnost řidiče není tak velká proti hmotnosti auta. Když bude někdo pravidelně vozit tři metráky na jedné straně, tak to znát bude třeba taky.

0/0
7.4.2016 20:14

B22o32h58u27s57l77a52v 54K21r30á89l47í28k 2391610859276

Pokud je možné cestovat o 150 % delší dobu, tak proč to nevyužít, že? Na eskalátoru si postojíme, metro a tramvaje se budou rozjíždět pomaličku samospádem, jedna souprava po pravé koleji a následující pak po levé, aby to bylo rovnoměrně opotřebené, na nejužším místě chodníku se na dvě minuty zastavím, abych ukázal těm spěchálkům, jak jsou bezohlední...

+4/0
7.4.2016 18:57

K64a36m24i69l 50K61r97b88á89l59e98k 6354732585653

totálně umělý problém. Nikdy jsem neviděl, že by se dole utvořil "hrozen", protože by lidi nastupovali jen v pravo. Ale když je volněji, proč neumožnit rychlonožkám, aby šli rychleji?

+3/−2
7.4.2016 18:47

K65a97r39e38l 42B95u15r35i59a40n 1904311703351

Zkuste nekterou ze stanic v ranni spicce, kdyz se sejdou soupravy z obou smeru. Treba tehdy ma stani na obou stranach eskal.smysl, bo pri razeni vpravo cekate v zastupu dele

+2/−1
7.4.2016 19:53

B96o17h45u64s68l77a34v 92K10r59á33l68í37k 2961770279796

A právě tehdy má smysl, aby se na pravou stranu řadili ti, kdo chtějí stát, a na levou ti, kteří třeba někam cestují.

0/0
8.4.2016 1:49

R61a64d33e49k 88N10e28u88m22a39n75n 5822772288895

ten hrozen je tam vždy když vystoupí víc než 10-15 lidí

+1/−1
7.4.2016 19:55

L72u91d82ě24k 43V65o94j34t71a 8654475158690

Už vidím, jak to funguje třeba na Smíchově nebo jiných stanicích, kde je i vlak, na který někteří lidé regulérně pospíchají.. Tam je ta volná levá strana pro spěchající hodně využívaná a stát tam někdo provokativně vlevo, tak to pěkně schytá.

+2/0
7.4.2016 18:40

K15a98r36e18l 78L78a36n97g31r 2462957880568

Spěcháš na Smíchově? Máš tam normální schody ;-D. Takže tam se to s volným levým nechytá. A vlak stihneš.

+2/−1
7.4.2016 19:01

B52o39h12u50s25l80a69v 60K75r54á82l43í60k 2841370919676

No výborně. Tak kdo spěchá na vlak, může si vyběhnout pohyblivé schody, a kdo nikam nespěchá, může se postavit na pevné schody a zůstat tam stát třeba až do večera, když ho to tak baví.

+2/−3
7.4.2016 19:06

J11a82n 40F23o89r85e30j96t 4145502304671

No ono jaksi pohyblivé schody někdo zkonstruoval proto, aby se po nich nemuselo chodit.

+3/0
7.4.2016 19:21

B36o94h93u66s90l36a92v 82K55r83á76l54í92k 2601260919566

Pevné schody jsou taky konstruované i na to, že se po nich nemusí chodit, když se nechce nikam dostat.

+1/−2
7.4.2016 19:22

J93a50n 43F39o30r62e65j74t 4665662184141

Ehm, a proč by někdo chodil po schodech, když by se nechtěl někam dostat?

0/0
7.4.2016 21:41

B45o73h59u12s33l79a59v 25K52r34á90l54í46k 2831330379466

Vidíte, a o tom je celou dobu řeč, Proč by někdo jezdil metrem, kdyby se nechtěl nikam dostat, ale chtěl by jenom stát na schodech?

0/0
8.4.2016 1:51

J61a72r92o73s13l63a17v 90Š47k72o39d28a 6104348279871

Oni by to lidi nevybíhali, kdyby to nejelo jako šnek! ;-€

+4/0
7.4.2016 18:28

B46o81h33u74s30l22a10v 10K49r32á12l95í96k 2551950349296

Samozřejmě. V rychlovýtahu jsem ještě neviděl člověka, který by šel napřed před kabinou.

+2/0
7.4.2016 18:29

K23a92r72e44l 11L81a66n68g63r 2602507410248

To by EU nesměly vadit schody vyrobené v SSSR ;-D. Ty jezdí dost rychle, oproti těm normovaným nějakým hovězím z EU.

+6/0
7.4.2016 18:37

M27i16c13h17a63l 59M58a17l34á61t 7726526501103

Přesně

+1/0
7.4.2016 18:38

M67a19r44t51i48n20a 15M17o60u82d85r64á 7240633216699

http://www.novinky.cz/krimi/399662-starsi-par-spadl-v-karvine-z-eskalatoru-muz-na-miste-zemrel.html

proto jezdí jako šnek....

+1/−3
7.4.2016 18:51

K70a67r84e31l 25L97a87n42g95r 2462277930608

Jako má souvislost s rychlostí eskalátoru kolaps?

0/0
7.4.2016 18:53

M30a30r92t10i23n57a 34M22o22u40d36r17á 7660333266519

"...Dva lidé se sníženou pohyblivostí spadli z eskalátorů. Utrpěli přitom vážná zranění..."

+1/0
7.4.2016 19:15

P49e94t47r 46P62e92t86r 6313342128783

Od toho jsou snad dneska v metru téměř všude výtahy ne? Pokud jezdí eskalátory tak pomalu kvůli nemohoucím tak ty výtahy můžeme úplně zrušit.

Že pán zemřel je mi sice líto ale jenom proto, že špatně chodil kvůli němu nezavedeme ve všech městech 20km/h pro všechna auta.

0/0
8.4.2016 15:07

G75a48b14r30i25e53l 86H40o88r85t51e66n 9391979573404

Ten pán spadl, protože dostal infarkt, ne proto, že se vyděsil z rychlého pohybu schodů.

+4/0
7.4.2016 18:54

M41a76r64t91i81n46a 92M10o98u79d41r67á 7420983676979

to jsou jen dohady...

... taky mohl infarkt dostat strachy, že nenastoupí, že mu ty schody ujíždí, za ním se hromadí nervózní spěchající lidé, .....lidé, krevní tlak mu stoupá, cévka praská (nebo se ucpává) ... a jsme u infarktu.

S rychle jedoucími schody má problémy řada lidí. Pokud spadne jeden, může dojít na domino efekt....

+1/0
7.4.2016 19:18

G43a80b84r17i90e25l 82H30o36r43t40e10n 9811649483884

Ano, to je možné.

Nebo ho zavraždila manželka. Před schody mu bleskově píchla digitalis a pak ho chvatem Barai srazila dolů.

:-P

+1/0
7.4.2016 19:30

M32a61r19t65i42n29a 42M81o48u15d50r82á 7840533416319

Hergot, to by mě nenapadlo. Vy jste prostě geniální!

0/0
7.4.2016 19:35

I86v17o 84Ž54i90ž65k24a 8573567381581

Není v tom ještě jasno - mohl zemřít na infart a poté spadnout.

0/0
7.4.2016 18:55

M51a45r20t44i60n90a 19M15o33u42d35r77á 7110973466129

obávám se, že úplně jasno v tom nebude nikdy

0/0
7.4.2016 19:19

I50v41o 96Ž76i93ž22k52a 8923967201561

To ale neznamená, že statisíce lidí denně budou z tohoto důvodu jezdit pomalu. To by mohly z podobného důvodu jezdit vlaky max. 30 km/hod.

0/0
7.4.2016 19:29

M32a17r13t62i37n82a 77M96o70u13d53r58á 7730793296979

Mám pro Vás smutnou zprávu. Budou.... (ty vlaky samozřejmě ne, neboť nepodjíždějí pod nohama). Jsou na to normy.

0/0
7.4.2016 19:39

I94v18o 15Ž85i17ž87k25a 8823607791431

Normy se u nás mění jako ponožky. Teď je právě příležitost zalobovat, aby se eskalátory opotřebovávaly rovnoměrně a lidé neriskovali zranění při nevhodné chůzi po nich.

0/−1
7.4.2016 20:16

M46i97c51h23a34l 13M67a11l11á70t 7156516101143

Demokracie, nebo - li vláda lidu v praxi.

Takto by to mělo vypadat i v politice, že si lidi sami zvolí, co jim vyhovuje.

+1/0
7.4.2016 18:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.