Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pozor! Uhněte mi. Stání vlevo na schodech v metru cestující zdržuje

Redaktor deníku Metro se ve středu vydal do pražské podzemní dráhy, aby vyzkoušel nové doporučení dopravního podniku. Ten nabádá cestující, aby na eskalátorech nestáli pouze vpravo, protože to schody poškozuje. Redaktor tedy zkusil druhou stranu. A překážel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K82a67r85e16l 93D68r52d61a 6894202427

Čím hloupější téma, tím víc mudrlantů ho řeší. Princip bulváru. Navíc jsou tu dvě skupiny cestujících, které by si rády vjely do vlasů. Mluvčí DPP si pochvaluje, že se kolem eskalátorů rozbíhá "mediální" diskuse a že vlastně netuší, co tím chtěli říct. Rv

To je ten DPP, co měl loni kampaň, že pojem "černé huby" je v Praze v pořádku, že "kaštan" - hovínko - je takové hezké označení pro Pražany v MHD a že proti změnám v dopravě vždy prskají jen "trapní šotouši", což jsou lidé, co mají přes všechny ty nadávky dopravu rádi, masochisté veřejné dopravy. ;-D

Ano, přesně do tohoto chování se diskuse o eskalátorech hodí. Všímám si, že během tohoto týdne cestující eskalátory víc řeší a jsou na sebe mnohem agresivnější. Snad to rychle odezní. V každém případě, ty, co tohle téma otevřeli, je vhodné proklít a seslat na jejich hlavy ranec smůly a neštěstí. Viděl bych to na štěnice v posteli. Rv;-D

+1/0
9.4.2016 7:20

B57o31h32u26s52l47a79v 34K38r10á44l43í94k 2641890759516

Notář mi vyprávěl, že dědeček byl vyhlášený samotář. Lidem se vyhýbal a nikoho kolem sebe nesnesl. Ale odjakživa toužil provozovat pohyblivé schody. Nejdřív si otevřel eskalátor u silnice na Písek. Ale chodili mu tam lidi. Pak si najal eskalátor na náměstí v Opočně, zas mu tam chodili. A tak si postavil tohleto.

0/0
8.4.2016 13:31

M66i10c62h34a20l 34Z34e53l89e85n43k10a 3915644239941

No to je překvapení.

0/0
8.4.2016 6:52

M15i17c87h26a93l 90S29e42d28m91í31k 3489335896511

Možné šalamounské řešení: před eskalátory periodicky měnit cedul s nápisem ČJ/AJ Dnes stůjte vpravo, po např. měsíci Dnes stůjte vlevo, lze doplnit názorným piktogramem.

+1/0
8.4.2016 6:42

V13l91a11d93i88m56í18r 47K95r97i71s61t61e45n 7336452455308

Já, nevím co se řeší za ptákoviny, kdyby šlo o opotřebení, není nic snazšího než přehazovat u dvojitých sestav eskalátorů. který pojede nahoru a který dolů a opotřebení se rovnoměrně rozprostře. Dělalo by to samozřejmě trochu "bordel" v proudění davu v metru, Ale když chtějí mermomocí šetřit na takových pitomostech

+1/0
8.4.2016 0:04

M47a88r56t12i59n56a 75M79o29u15d27r12á 7850293986439

inspirace - skluzavkou do metra:

https://www.facebook.com/elkhamisofficial/videos/513711282148567/

(na FB sdílí pan M.Kemel)

+1/0
7.4.2016 21:34

K39a18r90e70l 34D47r96d69a 6904272317

Bomba. Ty dopadové žíněnky... Promyšlené. To nám v metru chybí ke štěstí. ;-D

0/0
8.4.2016 5:39

M38i67c96h93a55e85l 27C85h11a94r10v41á53t 9279188363122

To cajzly nenapadlo, že by v sudé dny stáli vlevo a v liché vpravo? By se to opotřebovalo tak nějak rovnoměrně...;-D

0/0
7.4.2016 20:48

B92o22h52u61s27l15a25v 54K74r95á98l90í85k 2211410359466

Cajzly to napadlo - vždycky jeden den stojí na pravé straně a druhý den jdou po levé straně, a druhý den si to vystřídají. Ale brambory to nechápou a jen se vozí.

0/0
8.4.2016 13:34

I22v32o 20Ž70i26ž67k43a 8973487391751

Dobrá příležitost pro další šikanu občanů - podle přepravního řádu má cestující stát a přidržovat se pohyblivého madla. Porušení bude za tisíc a při úrazu spoluúčast zdravotní pojišťovně. Časem potom přibudou kamery, stíhání a omezení na osobní svobodě. ;-DR^

+2/0
7.4.2016 20:26

J46a52n 25L21i94b49i96c15h 9772768505903

Problém je v tom, že z metra často jede jen jeden eskalátor a lidé musí stihnout důležitý spoj, tak nemají jinou možnost, než jít eskalátorem nahoru a nevést se spořádaně na pomalém eskalátoru a když tam budou stát lidé na obou stranách, spoj jim ujede. Pražský podnik navíc často šetří, když některé eskalátory záměrně vypíná a pak je při příjezdu dvou souprav metra tlačenice. Podle mne to nemá moc řešení, omezit plynulost přepravy kvůli financím a technickým problémům je též hloupé, ideální je nějaký kompromis, třeba by se střídavě stálo vlevo a vpravo chodilo a pak zase naopak a pomalou stranu by ukazovaly šipky, ale stejně by se zmatkům nevyhlo.

+2/−1
7.4.2016 20:21

R78a11d21e30k 85N19e18u88m10a28n80n 5952132908585

jenže občas čekám půl minuty, než nastoupí banda stylem nastupuju jen vpravo a nechávám volný každý druhý schod

+1/−1
7.4.2016 19:53

B76o53h19u63s77l75a49v 17K31r80á87l94í46k 2231350569696

Předpokládám, že na dálnici jezdíte stále v levém jízdním pruhu a pět metrů za autem před vámi, abyste naplno využil její kapacitu, nemýlím se?

+3/0
7.4.2016 20:44

H71e41l41e69n15a 47Č56í87ž40k50o74v28á 9711291172148

Další, jehož čas se vyvažuje zlatem...

0/0
7.4.2016 21:18

J90o30s61e68f 22N71o24v38a92k 5888492976248

Už je to tu zas?

Dopravní podnik ať si trhne. Tohle patří k běžnému opotřebení a základní ohleduplnosti - nechci nebo nemohu spěchat? Stoupnu si doprava, aby ti, kteří z jakéhokoliv důvodu potřebují, mohli být rychlejší.

Kdo nikdy potřebu spěchat neměl, ať si první stoupne doleva.

+2/0
7.4.2016 19:31

B71o74h73u71s20l34a70v 58K87r70á16l62í74k 2471340739886

Metro já mám rád, v něm nikdo netísní se,

po chodbách tam zní ta dávná píseň.

Ve veliký sbor se její refrén slévá,

stůjte zprava, procházejte zleva...

Ach disciplíno, jak mám Tě rád,

vpravo stojí ti, kdož chtějí stát,

a ten kdo chce jít, kupředu jít,

musí na levé straně být...

+2/0
7.4.2016 19:18

M59a61r79t90i54n92a 73M86o56u98d27r12á 7750263966579

jj, to je o Moskvě (Sovětský Svaz náš vzor, což ;-D ... i dávno po sametu :-P)

+1/0
7.4.2016 19:29

B73o67h75u11s55l60a93v 46K54r12á58l55í15k 2471330889646

Vy byste možná přišla i na to, že písnička "Když Sever válčil s Jihem" je z Ameriky a "Beskyde, Beskyde" z Beskyd. ;-D

0/0
8.4.2016 13:37

B13o39h87u28s32l27a80v 98K83r63á34l53í56k 2221540189146

Jak se to vlastně řeší v autech, kde řidič sedí vždycky vlevo a poměrně často jede v autě sám? To se přece musí na levé straně víc opotřebit pneumatiky, tlumiče a vůbec... nebylo by dobré dodávat auta se čtyřmi volanty - dva vepředu a dva vzadu - a jezdit vždycky jeden den po pravé straně ulice a druhý den po levé straně ulice?

+1/−1
7.4.2016 19:12

M11i79c58h71a42l 97C66h43a46l51u43p28a 6808190749373

Hmotnost řidiče není tak velká proti hmotnosti auta. Když bude někdo pravidelně vozit tři metráky na jedné straně, tak to znát bude třeba taky.

0/0
7.4.2016 20:14

B47o72h86u19s39l51a50v 93K11r71á96l68í91k 2971890149466

Pokud je možné cestovat o 150 % delší dobu, tak proč to nevyužít, že? Na eskalátoru si postojíme, metro a tramvaje se budou rozjíždět pomaličku samospádem, jedna souprava po pravé koleji a následující pak po levé, aby to bylo rovnoměrně opotřebené, na nejužším místě chodníku se na dvě minuty zastavím, abych ukázal těm spěchálkům, jak jsou bezohlední...

+4/0
7.4.2016 18:57

K11a45m53i40l 91K69r40b30á84l84e74k 6474802125533

totálně umělý problém. Nikdy jsem neviděl, že by se dole utvořil "hrozen", protože by lidi nastupovali jen v pravo. Ale když je volněji, proč neumožnit rychlonožkám, aby šli rychleji?

+3/−2
7.4.2016 18:47

K59a26r18e49l 67B98u74r59i38a64n 1704701113961

Zkuste nekterou ze stanic v ranni spicce, kdyz se sejdou soupravy z obou smeru. Treba tehdy ma stani na obou stranach eskal.smysl, bo pri razeni vpravo cekate v zastupu dele

+2/−1
7.4.2016 19:53

B38o80h79u72s31l96a55v 12K55r87á53l65í75k 2551290689526

A právě tehdy má smysl, aby se na pravou stranu řadili ti, kdo chtějí stát, a na levou ti, kteří třeba někam cestují.

0/0
8.4.2016 1:49

R37a28d62e47k 21N21e30u92m61a18n50n 5112572868735

ten hrozen je tam vždy když vystoupí víc než 10-15 lidí

+1/−1
7.4.2016 19:55

L58u20d91ě43k 53V86o15j31t34a 8124265638190

Už vidím, jak to funguje třeba na Smíchově nebo jiných stanicích, kde je i vlak, na který někteří lidé regulérně pospíchají.. Tam je ta volná levá strana pro spěchající hodně využívaná a stát tam někdo provokativně vlevo, tak to pěkně schytá.

+2/0
7.4.2016 18:40

K28a62r47e29l 46L72a80n56g36r 2132357350158

Spěcháš na Smíchově? Máš tam normální schody ;-D. Takže tam se to s volným levým nechytá. A vlak stihneš.

+2/−1
7.4.2016 19:01

B91o62h66u79s96l80a46v 69K87r11á26l65í77k 2921320969386

No výborně. Tak kdo spěchá na vlak, může si vyběhnout pohyblivé schody, a kdo nikam nespěchá, může se postavit na pevné schody a zůstat tam stát třeba až do večera, když ho to tak baví.

+2/−3
7.4.2016 19:06

J44a93n 56F20o74r98e70j30t 4635842154261

No ono jaksi pohyblivé schody někdo zkonstruoval proto, aby se po nich nemuselo chodit.

+3/0
7.4.2016 19:21

B31o17h66u17s48l93a52v 64K53r14á45l27í49k 2401600309626

Pevné schody jsou taky konstruované i na to, že se po nich nemusí chodit, když se nechce nikam dostat.

+1/−2
7.4.2016 19:22

J68a78n 58F59o97r67e40j78t 4935272624941

Ehm, a proč by někdo chodil po schodech, když by se nechtěl někam dostat?

0/0
7.4.2016 21:41

B58o43h95u40s52l65a93v 59K58r39á98l78í41k 2831390589396

Vidíte, a o tom je celou dobu řeč, Proč by někdo jezdil metrem, kdyby se nechtěl nikam dostat, ale chtěl by jenom stát na schodech?

0/0
8.4.2016 1:51

J70a43r48o49s67l94a15v 55Š66k33o48d36a 6384538769881

Oni by to lidi nevybíhali, kdyby to nejelo jako šnek! ;-€

+4/0
7.4.2016 18:28

B68o93h70u48s85l95a74v 66K70r14á39l79í78k 2271230389806

Samozřejmě. V rychlovýtahu jsem ještě neviděl člověka, který by šel napřed před kabinou.

+2/0
7.4.2016 18:29

K24a55r90e48l 89L83a85n42g54r 2332307840318

To by EU nesměly vadit schody vyrobené v SSSR ;-D. Ty jezdí dost rychle, oproti těm normovaným nějakým hovězím z EU.

+6/0
7.4.2016 18:37

M73i23c13h32a58l 11M19a42l21á47t 7836536571883

Přesně

+1/0
7.4.2016 18:38

M34a68r70t96i58n24a 42M76o37u82d64r17á 7470323436779

http://www.novinky.cz/krimi/399662-starsi-par-spadl-v-karvine-z-eskalatoru-muz-na-miste-zemrel.html

proto jezdí jako šnek....

+1/−3
7.4.2016 18:51

K41a64r38e25l 59L85a46n61g50r 2642367690398

Jako má souvislost s rychlostí eskalátoru kolaps?

0/0
7.4.2016 18:53

M79a21r76t86i93n84a 50M83o90u70d78r40á 7450753496929

"...Dva lidé se sníženou pohyblivostí spadli z eskalátorů. Utrpěli přitom vážná zranění..."

+1/0
7.4.2016 19:15

P93e70t19r 76P69e51t87r 6293722938473

Od toho jsou snad dneska v metru téměř všude výtahy ne? Pokud jezdí eskalátory tak pomalu kvůli nemohoucím tak ty výtahy můžeme úplně zrušit.

Že pán zemřel je mi sice líto ale jenom proto, že špatně chodil kvůli němu nezavedeme ve všech městech 20km/h pro všechna auta.

0/0
8.4.2016 15:07

G32a19b55r92i86e72l 46H57o70r87t30e53n 9471919933494

Ten pán spadl, protože dostal infarkt, ne proto, že se vyděsil z rychlého pohybu schodů.

+4/0
7.4.2016 18:54

M93a59r84t23i20n95a 67M56o92u27d91r69á 7370333576239

to jsou jen dohady...

... taky mohl infarkt dostat strachy, že nenastoupí, že mu ty schody ujíždí, za ním se hromadí nervózní spěchající lidé, .....lidé, krevní tlak mu stoupá, cévka praská (nebo se ucpává) ... a jsme u infarktu.

S rychle jedoucími schody má problémy řada lidí. Pokud spadne jeden, může dojít na domino efekt....

+1/0
7.4.2016 19:18

G98a46b28r73i44e77l 90H66o97r27t77e15n 9721279703834

Ano, to je možné.

Nebo ho zavraždila manželka. Před schody mu bleskově píchla digitalis a pak ho chvatem Barai srazila dolů.

:-P

+1/0
7.4.2016 19:30

M74a11r93t68i87n79a 37M35o50u98d98r69á 7800763296479

Hergot, to by mě nenapadlo. Vy jste prostě geniální!

0/0
7.4.2016 19:35

I39v16o 53Ž10i73ž29k15a 8253687271251

Není v tom ještě jasno - mohl zemřít na infart a poté spadnout.

0/0
7.4.2016 18:55

M91a28r62t82i75n55a 17M93o35u38d87r35á 7280193916329

obávám se, že úplně jasno v tom nebude nikdy

0/0
7.4.2016 19:19

I44v77o 30Ž85i31ž97k40a 8743667731691

To ale neznamená, že statisíce lidí denně budou z tohoto důvodu jezdit pomalu. To by mohly z podobného důvodu jezdit vlaky max. 30 km/hod.

0/0
7.4.2016 19:29

M55a95r77t10i70n64a 44M17o87u26d33r24á 7720813936199

Mám pro Vás smutnou zprávu. Budou.... (ty vlaky samozřejmě ne, neboť nepodjíždějí pod nohama). Jsou na to normy.

0/0
7.4.2016 19:39

I50v80o 34Ž90i81ž95k69a 8463477401921

Normy se u nás mění jako ponožky. Teď je právě příležitost zalobovat, aby se eskalátory opotřebovávaly rovnoměrně a lidé neriskovali zranění při nevhodné chůzi po nich.

0/−1
7.4.2016 20:16

M93i87c86h26a12l 84M96a48l38á59t 7876636631733

Demokracie, nebo - li vláda lidu v praxi.

Takto by to mělo vypadat i v politice, že si lidi sami zvolí, co jim vyhovuje.

+1/0
7.4.2016 18:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.