Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pozor! Uhněte mi. Stání vlevo na schodech v metru cestující zdržuje

Redaktor deníku Metro se ve středu vydal do pražské podzemní dráhy, aby vyzkoušel nové doporučení dopravního podniku. Ten nabádá cestující, aby na eskalátorech nestáli pouze vpravo, protože to schody poškozuje. Redaktor tedy zkusil druhou stranu. A překážel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K77a17r61e38l 46D13r20d91a 6434902497

Čím hloupější téma, tím víc mudrlantů ho řeší. Princip bulváru. Navíc jsou tu dvě skupiny cestujících, které by si rády vjely do vlasů. Mluvčí DPP si pochvaluje, že se kolem eskalátorů rozbíhá "mediální" diskuse a že vlastně netuší, co tím chtěli říct. Rv

To je ten DPP, co měl loni kampaň, že pojem "černé huby" je v Praze v pořádku, že "kaštan" - hovínko - je takové hezké označení pro Pražany v MHD a že proti změnám v dopravě vždy prskají jen "trapní šotouši", což jsou lidé, co mají přes všechny ty nadávky dopravu rádi, masochisté veřejné dopravy. ;-D

Ano, přesně do tohoto chování se diskuse o eskalátorech hodí. Všímám si, že během tohoto týdne cestující eskalátory víc řeší a jsou na sebe mnohem agresivnější. Snad to rychle odezní. V každém případě, ty, co tohle téma otevřeli, je vhodné proklít a seslat na jejich hlavy ranec smůly a neštěstí. Viděl bych to na štěnice v posteli. Rv;-D

+1/0
9.4.2016 7:20

B59o61h47u39s41l63a42v 77K79r72á56l17í80k 2191740959756

Notář mi vyprávěl, že dědeček byl vyhlášený samotář. Lidem se vyhýbal a nikoho kolem sebe nesnesl. Ale odjakživa toužil provozovat pohyblivé schody. Nejdřív si otevřel eskalátor u silnice na Písek. Ale chodili mu tam lidi. Pak si najal eskalátor na náměstí v Opočně, zas mu tam chodili. A tak si postavil tohleto.

0/0
8.4.2016 13:31

M38i51c34h24a30l 76Z77e47l59e29n90k58a 3975444909461

No to je překvapení.

0/0
8.4.2016 6:52

M49i81c35h41a35l 37S64e24d73m83í57k 3739555126211

Možné šalamounské řešení: před eskalátory periodicky měnit cedul s nápisem ČJ/AJ Dnes stůjte vpravo, po např. měsíci Dnes stůjte vlevo, lze doplnit názorným piktogramem.

+1/0
8.4.2016 6:42

V33l25a52d67i33m55í88r 45K41r70i60s93t13e22n 7866302745228

Já, nevím co se řeší za ptákoviny, kdyby šlo o opotřebení, není nic snazšího než přehazovat u dvojitých sestav eskalátorů. který pojede nahoru a který dolů a opotřebení se rovnoměrně rozprostře. Dělalo by to samozřejmě trochu "bordel" v proudění davu v metru, Ale když chtějí mermomocí šetřit na takových pitomostech

+1/0
8.4.2016 0:04

M25a43r69t91i70n44a 13M24o68u98d55r92á 7290733136279

inspirace - skluzavkou do metra:

https://www.facebook.com/elkhamisofficial/videos/513711282148567/

(na FB sdílí pan M.Kemel)

+1/0
7.4.2016 21:34

K79a35r81e90l 33D22r92d92a 6884982647

Bomba. Ty dopadové žíněnky... Promyšlené. To nám v metru chybí ke štěstí. ;-D

0/0
8.4.2016 5:39

M75i70c20h61a96e36l 97C43h85a76r62v32á80t 9329308413302

To cajzly nenapadlo, že by v sudé dny stáli vlevo a v liché vpravo? By se to opotřebovalo tak nějak rovnoměrně...;-D

0/0
7.4.2016 20:48

B45o84h76u41s29l10a94v 16K94r91á30l91í30k 2761980819446

Cajzly to napadlo - vždycky jeden den stojí na pravé straně a druhý den jdou po levé straně, a druhý den si to vystřídají. Ale brambory to nechápou a jen se vozí.

0/0
8.4.2016 13:34

I48v47o 96Ž87i93ž95k91a 8743697401121

Dobrá příležitost pro další šikanu občanů - podle přepravního řádu má cestující stát a přidržovat se pohyblivého madla. Porušení bude za tisíc a při úrazu spoluúčast zdravotní pojišťovně. Časem potom přibudou kamery, stíhání a omezení na osobní svobodě. ;-DR^

+2/0
7.4.2016 20:26

J71a59n 19L10i91b61i71c52h 9242868445503

Problém je v tom, že z metra často jede jen jeden eskalátor a lidé musí stihnout důležitý spoj, tak nemají jinou možnost, než jít eskalátorem nahoru a nevést se spořádaně na pomalém eskalátoru a když tam budou stát lidé na obou stranách, spoj jim ujede. Pražský podnik navíc často šetří, když některé eskalátory záměrně vypíná a pak je při příjezdu dvou souprav metra tlačenice. Podle mne to nemá moc řešení, omezit plynulost přepravy kvůli financím a technickým problémům je též hloupé, ideální je nějaký kompromis, třeba by se střídavě stálo vlevo a vpravo chodilo a pak zase naopak a pomalou stranu by ukazovaly šipky, ale stejně by se zmatkům nevyhlo.

+2/−1
7.4.2016 20:21

R20a65d89e41k 16N22e93u55m85a32n98n 5862802928335

jenže občas čekám půl minuty, než nastoupí banda stylem nastupuju jen vpravo a nechávám volný každý druhý schod

+1/−1
7.4.2016 19:53

B57o90h80u48s54l39a63v 14K33r41á20l90í38k 2251360389306

Předpokládám, že na dálnici jezdíte stále v levém jízdním pruhu a pět metrů za autem před vámi, abyste naplno využil její kapacitu, nemýlím se?

+3/0
7.4.2016 20:44

H61e13l55e76n37a 16Č60í68ž57k46o55v84á 9361191232218

Další, jehož čas se vyvažuje zlatem...

0/0
7.4.2016 21:18

J67o48s94e33f 15N94o95v80a12k 5848172736118

Už je to tu zas?

Dopravní podnik ať si trhne. Tohle patří k běžnému opotřebení a základní ohleduplnosti - nechci nebo nemohu spěchat? Stoupnu si doprava, aby ti, kteří z jakéhokoliv důvodu potřebují, mohli být rychlejší.

Kdo nikdy potřebu spěchat neměl, ať si první stoupne doleva.

+2/0
7.4.2016 19:31

B13o27h70u95s70l65a29v 89K76r79á62l74í86k 2851810279586

Metro já mám rád, v něm nikdo netísní se,

po chodbách tam zní ta dávná píseň.

Ve veliký sbor se její refrén slévá,

stůjte zprava, procházejte zleva...

Ach disciplíno, jak mám Tě rád,

vpravo stojí ti, kdož chtějí stát,

a ten kdo chce jít, kupředu jít,

musí na levé straně být...

+2/0
7.4.2016 19:18

M48a15r10t77i26n56a 86M43o96u55d17r59á 7950353306539

jj, to je o Moskvě (Sovětský Svaz náš vzor, což ;-D ... i dávno po sametu :-P)

+1/0
7.4.2016 19:29

B55o43h37u24s40l48a56v 90K76r71á24l69í40k 2171190989846

Vy byste možná přišla i na to, že písnička "Když Sever válčil s Jihem" je z Ameriky a "Beskyde, Beskyde" z Beskyd. ;-D

0/0
8.4.2016 13:37

B36o68h68u10s35l10a23v 18K37r68á73l81í27k 2831370539436

Jak se to vlastně řeší v autech, kde řidič sedí vždycky vlevo a poměrně často jede v autě sám? To se přece musí na levé straně víc opotřebit pneumatiky, tlumiče a vůbec... nebylo by dobré dodávat auta se čtyřmi volanty - dva vepředu a dva vzadu - a jezdit vždycky jeden den po pravé straně ulice a druhý den po levé straně ulice?

+1/−1
7.4.2016 19:12

M90i35c83h30a34l 73C61h30a34l78u25p28a 6368240989493

Hmotnost řidiče není tak velká proti hmotnosti auta. Když bude někdo pravidelně vozit tři metráky na jedné straně, tak to znát bude třeba taky.

0/0
7.4.2016 20:14

B96o49h93u83s35l55a17v 36K10r32á21l87í27k 2941540409426

Pokud je možné cestovat o 150 % delší dobu, tak proč to nevyužít, že? Na eskalátoru si postojíme, metro a tramvaje se budou rozjíždět pomaličku samospádem, jedna souprava po pravé koleji a následující pak po levé, aby to bylo rovnoměrně opotřebené, na nejužším místě chodníku se na dvě minuty zastavím, abych ukázal těm spěchálkům, jak jsou bezohlední...

+4/0
7.4.2016 18:57

K86a72m28i72l 11K16r44b93á47l14e75k 6434922195413

totálně umělý problém. Nikdy jsem neviděl, že by se dole utvořil "hrozen", protože by lidi nastupovali jen v pravo. Ale když je volněji, proč neumožnit rychlonožkám, aby šli rychleji?

+3/−2
7.4.2016 18:47

K58a82r76e86l 86B59u59r65i78a75n 1924331513501

Zkuste nekterou ze stanic v ranni spicce, kdyz se sejdou soupravy z obou smeru. Treba tehdy ma stani na obou stranach eskal.smysl, bo pri razeni vpravo cekate v zastupu dele

+2/−1
7.4.2016 19:53

B42o16h83u70s86l93a37v 35K31r33á48l87í49k 2401170139606

A právě tehdy má smysl, aby se na pravou stranu řadili ti, kdo chtějí stát, a na levou ti, kteří třeba někam cestují.

0/0
8.4.2016 1:49

R65a39d11e55k 68N21e76u53m54a37n23n 5612932358225

ten hrozen je tam vždy když vystoupí víc než 10-15 lidí

+1/−1
7.4.2016 19:55

L20u52d96ě71k 68V59o31j31t47a 8314565558620

Už vidím, jak to funguje třeba na Smíchově nebo jiných stanicích, kde je i vlak, na který někteří lidé regulérně pospíchají.. Tam je ta volná levá strana pro spěchající hodně využívaná a stát tam někdo provokativně vlevo, tak to pěkně schytá.

+2/0
7.4.2016 18:40

K48a70r19e35l 71L72a41n67g22r 2482857470718

Spěcháš na Smíchově? Máš tam normální schody ;-D. Takže tam se to s volným levým nechytá. A vlak stihneš.

+2/−1
7.4.2016 19:01

B92o43h48u10s21l68a39v 23K74r39á86l19í41k 2911160179796

No výborně. Tak kdo spěchá na vlak, může si vyběhnout pohyblivé schody, a kdo nikam nespěchá, může se postavit na pevné schody a zůstat tam stát třeba až do večera, když ho to tak baví.

+2/−3
7.4.2016 19:06

J18a46n 64F30o89r16e65j14t 4365312624801

No ono jaksi pohyblivé schody někdo zkonstruoval proto, aby se po nich nemuselo chodit.

+3/0
7.4.2016 19:21

B51o40h57u84s30l86a38v 86K97r31á44l85í33k 2351950799476

Pevné schody jsou taky konstruované i na to, že se po nich nemusí chodit, když se nechce nikam dostat.

+1/−2
7.4.2016 19:22

J61a41n 49F61o14r67e77j10t 4175722524421

Ehm, a proč by někdo chodil po schodech, když by se nechtěl někam dostat?

0/0
7.4.2016 21:41

B44o17h42u17s59l93a86v 56K60r55á70l28í78k 2921190259306

Vidíte, a o tom je celou dobu řeč, Proč by někdo jezdil metrem, kdyby se nechtěl nikam dostat, ale chtěl by jenom stát na schodech?

0/0
8.4.2016 1:51

J43a65r79o68s33l87a69v 31Š40k89o35d89a 6174298799641

Oni by to lidi nevybíhali, kdyby to nejelo jako šnek! ;-€

+4/0
7.4.2016 18:28

B43o65h85u36s53l26a74v 12K92r90á10l84í77k 2421350749676

Samozřejmě. V rychlovýtahu jsem ještě neviděl člověka, který by šel napřed před kabinou.

+2/0
7.4.2016 18:29

K84a85r38e85l 61L74a82n53g47r 2382627950308

To by EU nesměly vadit schody vyrobené v SSSR ;-D. Ty jezdí dost rychle, oproti těm normovaným nějakým hovězím z EU.

+6/0
7.4.2016 18:37

M15i66c40h96a68l 45M62a56l98á24t 7486446921363

Přesně

+1/0
7.4.2016 18:38

M56a14r21t53i98n77a 45M48o95u69d38r46á 7360933226269

http://www.novinky.cz/krimi/399662-starsi-par-spadl-v-karvine-z-eskalatoru-muz-na-miste-zemrel.html

proto jezdí jako šnek....

+1/−3
7.4.2016 18:51

K23a55r91e48l 46L55a18n51g55r 2772927100498

Jako má souvislost s rychlostí eskalátoru kolaps?

0/0
7.4.2016 18:53

M30a56r98t16i54n86a 11M49o27u49d89r71á 7680283446369

"...Dva lidé se sníženou pohyblivostí spadli z eskalátorů. Utrpěli přitom vážná zranění..."

+1/0
7.4.2016 19:15

P39e98t35r 62P86e97t34r 6883112878203

Od toho jsou snad dneska v metru téměř všude výtahy ne? Pokud jezdí eskalátory tak pomalu kvůli nemohoucím tak ty výtahy můžeme úplně zrušit.

Že pán zemřel je mi sice líto ale jenom proto, že špatně chodil kvůli němu nezavedeme ve všech městech 20km/h pro všechna auta.

0/0
8.4.2016 15:07

G57a13b11r52i98e52l 47H55o49r81t46e29n 9481359253734

Ten pán spadl, protože dostal infarkt, ne proto, že se vyděsil z rychlého pohybu schodů.

+4/0
7.4.2016 18:54

M37a51r57t73i86n88a 17M29o48u92d73r86á 7430583736269

to jsou jen dohady...

... taky mohl infarkt dostat strachy, že nenastoupí, že mu ty schody ujíždí, za ním se hromadí nervózní spěchající lidé, .....lidé, krevní tlak mu stoupá, cévka praská (nebo se ucpává) ... a jsme u infarktu.

S rychle jedoucími schody má problémy řada lidí. Pokud spadne jeden, může dojít na domino efekt....

+1/0
7.4.2016 19:18

G53a97b89r91i24e48l 47H71o26r79t87e86n 9571619153234

Ano, to je možné.

Nebo ho zavraždila manželka. Před schody mu bleskově píchla digitalis a pak ho chvatem Barai srazila dolů.

:-P

+1/0
7.4.2016 19:30

M60a81r60t60i58n39a 46M70o23u92d33r60á 7580733686159

Hergot, to by mě nenapadlo. Vy jste prostě geniální!

0/0
7.4.2016 19:35

I33v72o 13Ž94i36ž34k81a 8233137201111

Není v tom ještě jasno - mohl zemřít na infart a poté spadnout.

0/0
7.4.2016 18:55

M69a19r29t41i89n40a 67M72o81u75d23r64á 7930673536319

obávám se, že úplně jasno v tom nebude nikdy

0/0
7.4.2016 19:19

I10v54o 23Ž21i66ž16k28a 8813337881121

To ale neznamená, že statisíce lidí denně budou z tohoto důvodu jezdit pomalu. To by mohly z podobného důvodu jezdit vlaky max. 30 km/hod.

0/0
7.4.2016 19:29

M28a34r56t77i47n55a 29M44o10u14d73r91á 7690283156959

Mám pro Vás smutnou zprávu. Budou.... (ty vlaky samozřejmě ne, neboť nepodjíždějí pod nohama). Jsou na to normy.

0/0
7.4.2016 19:39

I32v57o 59Ž47i10ž67k80a 8603227571951

Normy se u nás mění jako ponožky. Teď je právě příležitost zalobovat, aby se eskalátory opotřebovávaly rovnoměrně a lidé neriskovali zranění při nevhodné chůzi po nich.

0/−1
7.4.2016 20:16

M89i13c13h10a58l 66M51a64l54á57t 7286446271483

Demokracie, nebo - li vláda lidu v praxi.

Takto by to mělo vypadat i v politice, že si lidi sami zvolí, co jim vyhovuje.

+1/0
7.4.2016 18:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.