Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vést metro D na Žižkov se nevyplatí, říká analýza magistrátního institutu

Zatímco radnice Prahy 3 plánuje, kudy by mohla na jejím území vést nová slibovaná linka metra D, magistrátní Institut plánování a rozvoje nově zjišťuje, že by se podzemka na Žižkově kvůli nízkému počtu cestujících nevyplatila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T68o61m15á53š 64F34i42j16a93l33a 4472593633200

Spojte Prahu a Brno metrem! To bude velice záslužné!

0/0
3.5.2016 21:42

P19e51t50r 28V73i87m64r 9210444661

Tím že se nedaří vykoupit pozemky pod D tak se stavba prodlouží o mnoho let.

0/0
9.4.2016 8:22

M50a96r62t60i36n 77R75u49z14i68c64k33a 1482188766307

Ono Zizkovu by se metro hodne hodilo, dnes je obsluhovano preplnenymi 3 linkami tramvaji 5, 9, 9, 26 a 3 autobusovymi linkami 133, 136, 175, 207.. problem je, ze Zizkov potrebuje metro do centra a ne na hlavni nadrazi... Decko je nevhodne... Decko by melo byt vedeno dal smer Florenc (Nam. Republiky), Letenske nam, ... Zizkov by potreboval linku do centra treba na Nam. Republiky, Staromestskou, Ujezd... defacto v trase linky 9...

Spise ale ted chybeji tramvajove useky: 1) Napojeni JM - ...Zelivskeho-Kubanske Nam.-Sporilov-Opatov-Haje-JM. 2) Kobylysy-Bohnice. 3) Kolbenova-Letnany. 4) Sidl. Dablice-Letnany, 5) Podbaba-Suchdol, 6) Pankrac-Budejovicka-Dvorce-Zlichov, 7) Budejovicka-Brumlovka-Sporilov, 8) Vaclavske nam.-Muzeum, (pokud se umoudri P1, je to nejvhodnejsi spojeni Vinohrad) 9) Hl. nadr.-Muzeum-Mezibranska-Karlov, (pokud bude vyresena magstrala) 10) Florenc/Masarykovo nadr.-Tachovske nam.-Ohrada (pokud nebude na zizkov vedeno metro), 11) Budejovicka-Brumlovka-Kacerov-Nem. Krc-Zalesi-Tempo-Sidl. Pisnice, (pokud bude Decko v nedohlednu, ale tramvaj by i tak pomohla kapacitne a pohodlim), 12) Zalesi-Novodvorska/Sidl. Lhotka-Poliklinika Modrany.

Nez stale dokola resit elektrobusy, by se mozna vyplatilo i v narocnejsich terenech opet obnovit trolejbusy nebo hybridni autobusy (trolej + baterie nebo spalovaci motor). typicky linky 131,133,135,136,137,140,148,158,176,185,191,207 atd... (jejich zruseni bylo chybou...)

+3/−1
8.4.2016 17:31

M89a56r29t52i87n 31R54u15z53i20c43k94a 1782558216567

Oprava: 2) Bohnice-Kobylisy-Vychovatelna-Pelc-Tyrolka-Nadr. Holesovice

+1/0
8.4.2016 17:34

B26r48o12n66i71s80l78a25v 56G97a54b93r55y85š 6135414510

Zrovna před chvílí jsem to někomu psal... ;-D Trolejbusy by se hodily na více než 50 linek v aktuálním vedení.

Jo, s Vaším návrhem se dá souhlasit. :-)

0/0
8.4.2016 22:10

K53a96r17e91l 91D78r28d52a 6564172267

Tramvaje si strčte za klobouk. Jinak souhlas.

Řešil jsem proč tahat tramvaj na Jižní Město a naprosto zbytečně zničit kvůli ní celou Opatovskou a proč se tato tramvaj vlastně vyhýbá Chodovu?

Protože na Chodově je Centrum Chodov na metru, zatímco na Opatově má developer pro TESCO pozemky v Šeberově, daleko od metra a v projektu má, že je obslouží tramvají. Tedy odbočka z Opatova má obsloužit další nákupní centrum. A na Jižním Městě pak budou chaotické linky, co budou končit v Šeberově a o to méně autobusů, kterými se půjde dostat do práce a domů.

Radnice a aktivisté Prahy 11 navíc výstavbu TESCA blokují, protože to znamená odbočku z D1 zničení údolí Botiče, zničení Milíčovského lesoparku a protažení tranzitní dopravy přes Křeslice přesně jak tady kdysi poletovala JVK.

Tak hlavně, že fandové tramvají pořád melou jak bude tramvaj na Jižním Městě užitečná a že místní potřebují nutně jezdit na Spořilov a na Bohdalec tramvají.

A naprosto stejná zrůdnost je zničený Václavák, Husitská-Koněvova... a co tam ještě všechno máte za historické přežitky a dávno zrušené linky. Rv

Běžte si raději pouštět mašinky na kolejiště a nevymýšlejte nesmysly pro Prahu. ;-)

0/−3
9.4.2016 12:42

P44a80t70r58i56k 18E16g10e15r 2198580199761

Trasa metra D by v centrum Prahy měla vést z Náměstí Míru (linka A) - Hlavní nádraží (linka C) - Náměstí Republiky (linka B) - Letenské náměstí - Wolkerova - Sibiřské náměstí - Nemocnice Bubeneč - Nádraží Podbaba.

+4/−3
8.4.2016 10:28

A13n95d89r75e59j 59O66l16e11k52s35a 3585131637341

- Suchdol. Ideálně R^

+1/0
8.4.2016 10:33

R68a82d24i25m 72V62o80d75ň36a95n46s46k78ý 5121364426939

Spíš bych ho poslal do Bohnic, kde kapacitní doprava dost chybí..

+6/−1
8.4.2016 10:55

B87r39o87n94i88s51l92a95v 49G19a42b38r45y10š 6525534800

Už od doby výstavby tam měly jezdit tramvaje.

0/0
8.4.2016 12:30

R40a31d94i43m 45V24o31d29ň62a79n22s23k87ý 5141734206409

Ano, to měly. Škoda, že místní provozní náklady a emise nevidí a stále jsou schopni se držet přesvědčení, že tramvaje jsou hlučné a podobných.

+1/0
8.4.2016 12:32

B69r73o75n38i78s40l30a29v 33G52a47b46r90y95š 6935924960

Mně hlavně na autobusech už vadí ty vibrace. Když stojí na křižovatce nebo v zastávce, děsně se to třese. Autobusy prostě dělají kravál ještě větší a s dnešní technologií stavby tramvajových tratí jen uslyšíte, jak se kovové kolo tiše odvaluje po kovové kolejnici.

+4/−1
8.4.2016 13:06

R70a14d46i60m 52V25o66d75ň36a71n80s81k61ý 5151684276149

A co teprve jejich rozjezd do kopce..

0/0
8.4.2016 21:04

B78r77o51n60i89s73l24a21v 71G83a82b71r83y28š 6305894420

Zkrátka..., Pražáci by se měli vykašlat na nějaké pochybné experimenty s elektrobusy, zavést trolejbusy (podle mých výpočtů by se hodily na více než 50 autobusových linkách v aktuálním vedení), tramvaj tam, kde je potřeba a metro tam, kde je potřeba. Ale to bychom si sem museli nastěhovat Švýcary, aby se zlepšila mentální úroveň pražských politiků.

+1/0
8.4.2016 22:09

R69a72d78i27m 57V18o62d52ň68a49n46s71k46ý 5781294856659

Tak v kopcovitém pražském terénu by byly ideální, ale do velké počáteční investice se politikům nechce...

0/0
8.4.2016 22:20

B24r24o54n20i23s71l46a40v 52G81a91b64r86y61š 6615704720

Počáteční investice by byla mnohem nižší než OpenCard. Jeden km trolejbusové tratě při pesimistickém odhadu stojí asi 40 mil. Kč. Za cenu OpenCard byste postavil asi 30 km trolejbusových tratí, samozřejmě by jich bylo víc. Ale okolo 30 km sítě dnes mají Pardubice nebo České Budějovice.

0/0
8.4.2016 22:43

M97a53r35t21i31n 68R87u18z31i34c76k49a 1342148636847

To mate pravdu...

0/0
8.4.2016 17:32

J28i14ř15í 44M32a55c10e42k 3865145364701

Více by mě zajímala analýza, kdy se to konečně začne stavět. Podle původních plánů měla trasa D být hotová před 16 lety.

+6/−1
8.4.2016 9:07

M87a81r86t83i10n 73R79u74z60i53c92k55a 1652118916477

Vzhledem k situaci ohledne pozemku u nem. Krc je to v nedohlednu. Kdyby stanici posunuli blize k zastavce Zalesi, tak tento problem bude vyresen. K nemocnici je to od Zalesi cca 5min chuze...

0/0
8.4.2016 16:59

R68a89d28i77m 38V78o68d57ň56a36n50s52k52ý 5911344266429

Co se může stát, když konečná metra je jinde než na okraji Prahy? Konečná na Pankráci extrémně přetíží navazující úsek linky C (ano, opravdu a nebudu znovu nikomu vysvětlovat proč). Konečná na náměstí Míru udělá problémy lince A, především po Můstek, kudy se bude přistupovat na B. Konečná na náměstí Republiky nepochybně přidá cestující pro B, už tak silně vytížené. I Dejvická byla z podobných důvodů ještě před rokem nejvytíženější stanicí celého metra.

+3/−1
8.4.2016 8:27

K27a30r49e46l 92D49r59d33a 6874342737

Když vidím Motol či Skalku a výstavbu na Žižkově, tak mi přijde, jestli se to nepřepočítává takto důsledně až nyní. Žižkov by si metro zasloužil.

Přestup na Hlavním nádraží a Masaryčce je více než vhodný. Ale co dál? Linka metra končící v centru? Je šance na protažení do bohnické léčebny? ;-D

Dostat zoologickou zahradu na metro by mi přišlo naprosto dokonalé. ;-)

+5/−1
8.4.2016 6:17

J21a59n 77D30l63o62u72h95ý 8856570413180

Co teprve plánovaná výstavba místo nákladového nádraží.

0/0
8.4.2016 11:01

J23a39r37o72s33l37a31v 67P29l75a22c47h80e52t10k75a 7496676536499

Ty co rikaji, ze Zizkovu rstaci tramvaje, bych rano nacpal na Lipansky do devitky. To je jak v ty povidce..."stojim na jedne noze a ani ne na vlastni". A to nechci videt, az prodaji nakladove nadrazi nejakemu developerovi.

+8/−1
8.4.2016 1:25

A93n46d95r57e29j 88O89l29e38k39s83a 3855211357171

Na Žižkově se staví a stavět bude, nákl.nádr.je dávno prodáno a jen funkcionalistickou budovu se podařilo památkově ochránit a prostor pro budoucí sídliště tak trochu zmenšit.

0/0
8.4.2016 8:45

M65i75r36o95s66l66a54v 44G46r39o49s20s61m96a55n27n 8132909634

Souhlas.

0/0
7.4.2016 22:25
Foto

P28a92v40e25l 13N47e40t47o90l46i37c61k68ý 3260921209730

To chtělo hodně odvahy. Klobouk dolů. Těch šotoušů, co začne dršťkovat. V Plzni se zase lobbuje za tramvaj na Vinice, ačkoli neexistuje její rozumné zakončení na druhé straně, tj. samostatná radiální větev. Sem odvaha ještě nedorazila.

+1/−3
7.4.2016 22:25

A41n57d81r86e49j 11O58l28e79k77s37a 3315811217801

No to bych opravdu rád věděl, co je to za odvahu, navrhnout řešení, které nepřinese zlepšení dopravy mezi městskými celky. Ona totiž ta mhd má sloužit obyvatelstvu.

0/0
8.4.2016 9:48

B94r57o17n24i34s60l32a57v 36G28a63b97r19y77š 6795934680

Tramvaj na Vinice by byla ideální. Nevím, co máte proti ní. Tramvaje se můžou obracet na smyčce nebo na úvrati, dnes už je to jedno. Plzeň má 6 dalších samostatných radiálních větví

0/0
8.4.2016 12:32

A86n81d85r55e18j 75O77l90e80k95s33a 3695121267181

Analýzy a studie v této zemi, začínají mít pověst bolševických kampaní za svobodný Salvador. Nevěřím žádné studiii, ani analýze, kterou si objednal pražský maggisrát a jeho městské podniky. Výsledky jsou čistá propaganda Rv

+1/0
7.4.2016 22:01

A34n56d65r21e18j 78O84l22e18k98s55a 3685851137491

To je neuvěřitelné. Tak Žižkovu stačí tramvaje... no musí, musí. Zatímco z a na Nám.Republiky budou jezdit desítky tisíc lidí?8-o

Takže se bude historie opakovat. Jako s trasou A na červeňák a Petřiny - tam holt tramvaje NESTAČILY!!

+1/0
7.4.2016 21:43

M49a10r83e68k 44T10u35r34n85o80v39e32c 7525632980876

Na Náměstí Republiky možná ne, ale z/na Hlavní nádraží asi ano...

+1/0
7.4.2016 21:46

A33n11d54r72e61j 21O67l84e88k11s68a 3765561617161

Na Hl.N. ale vede Céčko, prakticky ze stejných sběrných oblastí jako plánované Déčko...

+2/0
7.4.2016 21:55

M91a86r41e56k 33T84u43r81n18o97v32e79c 7405782550416

No mně tedy nepřijde, že by v Písnici, Libuši, na Novodvorské nebo přes Thomayerku jezdilo Céčko. Ano, z těchto oblastí lidé když chtějí na metro jezdí většinou právě na Céčko, ale to musí často ještě dost popojíždět. A ty autobusy co jezdí třeba na Kačerov jsou plné až až. Navíc Déčko má být i částečnou alternativou právě k už kapacitně ne úplně vyhovujícímu Céčku.

+3/−2
7.4.2016 22:13

A58n19d20r32e66j 40O40l86e38k41s97a 3795421407571

Bavíme se o druhém konci. Pěkně jste uhnul.

0/0
8.4.2016 8:41

M77a34r73e47k 45T21u17r74n13o88v29e46c 7735392410376

Ano, začali jsme u otázky Hlavní nádraží vs. Náměstí republiky. Jenže Vy jste pak zmínil ty "sběrné oblasti jako Céčko".

O tom, že z Hlavního nádraží bude přepravní poptávka asi docela velká (a myslím si, že určitě větší, než z Náměstí Republiky).

0/0
8.4.2016 17:54

R16a42d69i20m 66V45o39d48ň60a56n53s27k90ý 5861634486769

No na Bořislavku a Veleslavín tramvaje doplněné cca desítkou autobusových linek podél opravdu nestačily.

+1/0
8.4.2016 8:19

A50n53d54r65e41j 20O30l50e43k17s42a 3465931657571

;-D No tak jo, když myslíte. Bořislavka je nic, Veleslavín jen posunutá Dejvická. Co tam máte dál?

0/0
8.4.2016 8:43

R95a14d91i46m 72V30o89d41ň93a35n86s87k66ý 5881834266359

Na nic? Oni tam jezdí lidé, víte? A není jich málo, resp. je jich zhruba stejně jako na ostatních koncových úsecích linek http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/nove-stanice-metra-a-od-otevreni-vyuzilo-33-5-milionu-lidi/1333680

0/0
8.4.2016 9:08

A80n68d33r84e85j 71O74l32e48k68s33a 3385951127651

Báječný příklad, jak lze statistiku využít pro podporu nějakého cíle, aniž by data byla relevantní.

Já tam Přes 20 let bydlel, víte? Sídliště Červený Vrch bylo dokončeno v 60.letech. Koncem sedmdesátých byly přistavěny další, asi 4 paneláky na Horoměřické a velmi nedávno jeden velký dům na místě bývalé skládky u smyčky tramvaje. To sídliště je malé a 2 tramvajové linky je bohatě obsluhovaly a - pozor - obsluhují dál! Metro je tam nadbytečné. Metro fakticky jen přestěhovalo dopravní zátěž směřující na západní periferie Prahy a letiště z Dejvické do Veleslavína.

Petřiny jsou to samé, co červeňák, staré sídliště, které se nerozšiřuje a má vlastní tramvajovou trať. Konečná Motol, pak byl jen nalezený zástupný důvod pro Bémovu kliku, jak vůbec ospravedlnit výstavbu metra za miliardy někam, kde zkrátka není potřeba.

0/0
8.4.2016 9:58

R89a95d30i85m 93V27o75d56ň59a22n60s40k54ý 5311624616599

Zvláštní. A já bych čekal, že člověka bude zajímat spíše počet cestujících. Rozhodně mě zajímá více než potřeby nějakého jedince v diskuzi a představy o potřebnosti. Takže podle vás mělo dál z Dejvické (tehdy nejvytíženější stanice celého metra) jezdit 10 autobusových linek podél trati.

+1/0
8.4.2016 10:02

A90n16d65r35e41j 71O20l42e27k23s33a 3605661127961

Člěka ale také zajímá, kam ti člověkové jedou :-) Oni totiž tím metrem jedou ve většině do toho Vele, aby přestoupili na bus do Kladna, do Slanýho, do Loun anebo na letiště. Obyvatelstvu sídliště Červený vrch metro moc nepomohlo. Stanice je na dolním okraji, s vestibulem směrem od sídliště, takže je ta stanice využitelná tak pro 30% rezidentů. Většina jde radši na tramvaj, která vede skrz sídliště a má na něm 2 další zastávky.

0/0
8.4.2016 10:26

R32a30d97i70m 68V96o31d18ň14a21n73s72k35ý 5411304116859

Metro používají místo stovek autobusů, čili užitečné je. A Bořislavka nemá možná ideálně umístěné vestibuly, ale cestující si našla taky.

+1/−1
8.4.2016 10:54

A17n72d47r89e45j 39O57l33e20k53s76a 3135521957911

Jo tak.... takže ty lidi dojedou do Kladna a do Slanýho metrem. Místo stovek autobusů. Dejte mi čas, tuhle informaci musím napřed analyzovat 8-o

0/0
8.4.2016 22:07

R19a62d17i33m 33V90o92d61ň69a97n61s24k67ý 5981834116959

Aha, takže podle vás je zkrátka výhodnější provozovat po trase Dejvická Veleslavín desítky linek narvaných autobusů než metro. Tak analyzujte, prosím pěkně.

0/−1
9.4.2016 10:38

A22n47d52r93e64j 17O86l89e49k46s57a 3535531147611

Žádné desítky tam nejezdily. Jen jedna 119ka a ty příměstské, které dříve končily na Dejvické. Přínos metra pro úsek Dejvická - Veleslavín je menší než malý. Pro eskaře fakticky žádný, pro obyvatele červeňáku malý.

0/0
9.4.2016 17:56

R24a80d62i72m 33V95o76d93ň24a21n76s91k83ý 5251894346359

Já fakt žasnu. Na Veleslavín jezdí lidí více než dost, Dejvická už není nejpřeplněnější z celého metra, autobusy nestojí v kolonách na Evropská, ale pán si plácne "malý význam" a nazdar

0/0
9.4.2016 21:35

M51i79c90h15a53l 97C53h54a29l42u83p53a 6448180259923

Nevím, co pořád řeší, tímhle tempem stejně nezačnou stavět dřív než v roce 2050.

+12/0
7.4.2016 19:58

J10a98n 85M46a21c76h10á44č 3527376813862

Konečná by se jmenovala Fešáka Huberta.

+2/0
7.4.2016 19:58

T25o13n74d59a 22H32e11j72l23í56k 1708823189277

Tak hlavně, aby déčko zvládlo ten primární účel: obchvat pro nuselák a pro centrum, aby lidi mohli objet MuFlona....

+2/0
7.4.2016 19:43

M14a62r92e49k 79H13a61l97í82k 7253138878234

Celé Déčko je vedené zbytečně moc do centra. Výhodnější by bylo vést trasu východněji přes Michle, Vršovice a křížení s A udělat na Floře ne Náměstí JIřího z Poděbrad.

Cestující, kteří pojedou k Krče do centra přestoupí na C a i ti z Jižáku budou moci snáze do východní části Prahy.

+17/−4
7.4.2016 19:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.