Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vést metro D na Žižkov se nevyplatí, říká analýza magistrátního institutu

Zatímco radnice Prahy 3 plánuje, kudy by mohla na jejím území vést nová slibovaná linka metra D, magistrátní Institut plánování a rozvoje nově zjišťuje, že by se podzemka na Žižkově kvůli nízkému počtu cestujících nevyplatila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T69o67m58á87š 42F37i77j58a22l96a 4852133263160

Spojte Prahu a Brno metrem! To bude velice záslužné!

0/0
3.5.2016 21:42

P12e45t90r 97V84i68m22r 9950184901

Tím že se nedaří vykoupit pozemky pod D tak se stavba prodlouží o mnoho let.

0/0
9.4.2016 8:22

M82a65r51t62i17n 55R98u16z39i91c82k17a 1112378296267

Ono Zizkovu by se metro hodne hodilo, dnes je obsluhovano preplnenymi 3 linkami tramvaji 5, 9, 9, 26 a 3 autobusovymi linkami 133, 136, 175, 207.. problem je, ze Zizkov potrebuje metro do centra a ne na hlavni nadrazi... Decko je nevhodne... Decko by melo byt vedeno dal smer Florenc (Nam. Republiky), Letenske nam, ... Zizkov by potreboval linku do centra treba na Nam. Republiky, Staromestskou, Ujezd... defacto v trase linky 9...

Spise ale ted chybeji tramvajove useky: 1) Napojeni JM - ...Zelivskeho-Kubanske Nam.-Sporilov-Opatov-Haje-JM. 2) Kobylysy-Bohnice. 3) Kolbenova-Letnany. 4) Sidl. Dablice-Letnany, 5) Podbaba-Suchdol, 6) Pankrac-Budejovicka-Dvorce-Zlichov, 7) Budejovicka-Brumlovka-Sporilov, 8) Vaclavske nam.-Muzeum, (pokud se umoudri P1, je to nejvhodnejsi spojeni Vinohrad) 9) Hl. nadr.-Muzeum-Mezibranska-Karlov, (pokud bude vyresena magstrala) 10) Florenc/Masarykovo nadr.-Tachovske nam.-Ohrada (pokud nebude na zizkov vedeno metro), 11) Budejovicka-Brumlovka-Kacerov-Nem. Krc-Zalesi-Tempo-Sidl. Pisnice, (pokud bude Decko v nedohlednu, ale tramvaj by i tak pomohla kapacitne a pohodlim), 12) Zalesi-Novodvorska/Sidl. Lhotka-Poliklinika Modrany.

Nez stale dokola resit elektrobusy, by se mozna vyplatilo i v narocnejsich terenech opet obnovit trolejbusy nebo hybridni autobusy (trolej + baterie nebo spalovaci motor). typicky linky 131,133,135,136,137,140,148,158,176,185,191,207 atd... (jejich zruseni bylo chybou...)

+3/−1
8.4.2016 17:31

M76a61r47t16i52n 61R41u53z29i36c70k87a 1512718496567

Oprava: 2) Bohnice-Kobylisy-Vychovatelna-Pelc-Tyrolka-Nadr. Holesovice

+1/0
8.4.2016 17:34
Foto

B71r49o96n58i70s36l95a15v 51G86a95b86r24y29š 2372899691

Zrovna před chvílí jsem to někomu psal... ;-D Trolejbusy by se hodily na více než 50 linek v aktuálním vedení.

Jo, s Vaším návrhem se dá souhlasit. :-)

0/0
8.4.2016 22:10

K64a51r45e43l 70D84r39d14a 6194182877

Tramvaje si strčte za klobouk. Jinak souhlas.

Řešil jsem proč tahat tramvaj na Jižní Město a naprosto zbytečně zničit kvůli ní celou Opatovskou a proč se tato tramvaj vlastně vyhýbá Chodovu?

Protože na Chodově je Centrum Chodov na metru, zatímco na Opatově má developer pro TESCO pozemky v Šeberově, daleko od metra a v projektu má, že je obslouží tramvají. Tedy odbočka z Opatova má obsloužit další nákupní centrum. A na Jižním Městě pak budou chaotické linky, co budou končit v Šeberově a o to méně autobusů, kterými se půjde dostat do práce a domů.

Radnice a aktivisté Prahy 11 navíc výstavbu TESCA blokují, protože to znamená odbočku z D1 zničení údolí Botiče, zničení Milíčovského lesoparku a protažení tranzitní dopravy přes Křeslice přesně jak tady kdysi poletovala JVK.

Tak hlavně, že fandové tramvají pořád melou jak bude tramvaj na Jižním Městě užitečná a že místní potřebují nutně jezdit na Spořilov a na Bohdalec tramvají.

A naprosto stejná zrůdnost je zničený Václavák, Husitská-Koněvova... a co tam ještě všechno máte za historické přežitky a dávno zrušené linky. Rv

Běžte si raději pouštět mašinky na kolejiště a nevymýšlejte nesmysly pro Prahu. ;-)

0/−3
9.4.2016 12:42

P28a37t28r87i29k 43E60g38e87r 2328660159351

Trasa metra D by v centrum Prahy měla vést z Náměstí Míru (linka A) - Hlavní nádraží (linka C) - Náměstí Republiky (linka B) - Letenské náměstí - Wolkerova - Sibiřské náměstí - Nemocnice Bubeneč - Nádraží Podbaba.

+4/−3
8.4.2016 10:28

A51n10d10r73e45j 66O14l17e42k97s80a 3175961217381

- Suchdol. Ideálně R^

+1/0
8.4.2016 10:33

R78a22d29i65m 27V87o26d33ň58a77n98s94k85ý 5761604816419

Spíš bych ho poslal do Bohnic, kde kapacitní doprava dost chybí..

+6/−1
8.4.2016 10:55
Foto

B84r39o18n28i83s39l39a73v 50G82a20b93r29y16š 2212459481

Už od doby výstavby tam měly jezdit tramvaje.

0/0
8.4.2016 12:30

R10a18d19i47m 48V17o62d83ň76a24n66s67k18ý 5311654466979

Ano, to měly. Škoda, že místní provozní náklady a emise nevidí a stále jsou schopni se držet přesvědčení, že tramvaje jsou hlučné a podobných.

+1/0
8.4.2016 12:32
Foto

B74r22o80n30i59s38l88a35v 53G46a43b23r64y58š 2912839491

Mně hlavně na autobusech už vadí ty vibrace. Když stojí na křižovatce nebo v zastávce, děsně se to třese. Autobusy prostě dělají kravál ještě větší a s dnešní technologií stavby tramvajových tratí jen uslyšíte, jak se kovové kolo tiše odvaluje po kovové kolejnici.

+4/−1
8.4.2016 13:06

R37a60d72i32m 46V89o10d64ň98a62n25s16k82ý 5731874386819

A co teprve jejich rozjezd do kopce..

0/0
8.4.2016 21:04
Foto

B17r45o33n67i79s58l80a57v 22G63a26b50r62y59š 2172749341

Zkrátka..., Pražáci by se měli vykašlat na nějaké pochybné experimenty s elektrobusy, zavést trolejbusy (podle mých výpočtů by se hodily na více než 50 autobusových linkách v aktuálním vedení), tramvaj tam, kde je potřeba a metro tam, kde je potřeba. Ale to bychom si sem museli nastěhovat Švýcary, aby se zlepšila mentální úroveň pražských politiků.

+1/0
8.4.2016 22:09

R81a37d85i34m 52V74o89d29ň93a38n36s20k46ý 5631684346359

Tak v kopcovitém pražském terénu by byly ideální, ale do velké počáteční investice se politikům nechce...

0/0
8.4.2016 22:20
Foto

B75r84o47n25i69s79l24a50v 87G76a46b48r58y98š 2642979181

Počáteční investice by byla mnohem nižší než OpenCard. Jeden km trolejbusové tratě při pesimistickém odhadu stojí asi 40 mil. Kč. Za cenu OpenCard byste postavil asi 30 km trolejbusových tratí, samozřejmě by jich bylo víc. Ale okolo 30 km sítě dnes mají Pardubice nebo České Budějovice.

0/0
8.4.2016 22:43

M49a15r11t94i81n 91R57u76z60i63c51k31a 1122268626807

To mate pravdu...

0/0
8.4.2016 17:32

J37i34ř41í 89M85a66c66e16k 3205125864221

Více by mě zajímala analýza, kdy se to konečně začne stavět. Podle původních plánů měla trasa D být hotová před 16 lety.

+6/−1
8.4.2016 9:07

M81a55r78t36i55n 47R55u28z29i33c80k12a 1542668916297

Vzhledem k situaci ohledne pozemku u nem. Krc je to v nedohlednu. Kdyby stanici posunuli blize k zastavce Zalesi, tak tento problem bude vyresen. K nemocnici je to od Zalesi cca 5min chuze...

0/0
8.4.2016 16:59

R59a97d65i74m 29V85o76d70ň39a66n27s62k48ý 5431884716899

Co se může stát, když konečná metra je jinde než na okraji Prahy? Konečná na Pankráci extrémně přetíží navazující úsek linky C (ano, opravdu a nebudu znovu nikomu vysvětlovat proč). Konečná na náměstí Míru udělá problémy lince A, především po Můstek, kudy se bude přistupovat na B. Konečná na náměstí Republiky nepochybně přidá cestující pro B, už tak silně vytížené. I Dejvická byla z podobných důvodů ještě před rokem nejvytíženější stanicí celého metra.

+3/−1
8.4.2016 8:27

K70a63r77e18l 72D93r55d78a 6164612187

Když vidím Motol či Skalku a výstavbu na Žižkově, tak mi přijde, jestli se to nepřepočítává takto důsledně až nyní. Žižkov by si metro zasloužil.

Přestup na Hlavním nádraží a Masaryčce je více než vhodný. Ale co dál? Linka metra končící v centru? Je šance na protažení do bohnické léčebny? ;-D

Dostat zoologickou zahradu na metro by mi přišlo naprosto dokonalé. ;-)

+5/−1
8.4.2016 6:17

J10a60n 86D40l98o73u85h60ý 8136300463620

Co teprve plánovaná výstavba místo nákladového nádraží.

0/0
8.4.2016 11:01

J65a25r79o37s65l80a88v 90P40l64a95c38h51e50t35k71a 7296506786259

Ty co rikaji, ze Zizkovu rstaci tramvaje, bych rano nacpal na Lipansky do devitky. To je jak v ty povidce..."stojim na jedne noze a ani ne na vlastni". A to nechci videt, az prodaji nakladove nadrazi nejakemu developerovi.

+8/−1
8.4.2016 1:25

A21n68d56r75e13j 45O43l19e76k58s27a 3225891857121

Na Žižkově se staví a stavět bude, nákl.nádr.je dávno prodáno a jen funkcionalistickou budovu se podařilo památkově ochránit a prostor pro budoucí sídliště tak trochu zmenšit.

0/0
8.4.2016 8:45

M85i73r96o44s41l29a86v 29G76r56o21s37s11m64a43n87n 8512109284

Souhlas.

0/0
7.4.2016 22:25

A35n27d46r82e54j 45O33l68e11k20s89a 3985121587831

No to bych opravdu rád věděl, co je to za odvahu, navrhnout řešení, které nepřinese zlepšení dopravy mezi městskými celky. Ona totiž ta mhd má sloužit obyvatelstvu.

0/0
8.4.2016 9:48
Foto

B35r53o34n81i60s94l90a80v 37G97a56b34r16y18š 2212259391

Tramvaj na Vinice by byla ideální. Nevím, co máte proti ní. Tramvaje se můžou obracet na smyčce nebo na úvrati, dnes už je to jedno. Plzeň má 6 dalších samostatných radiálních větví

0/0
8.4.2016 12:32

A69n89d66r76e67j 36O23l89e95k95s28a 3275661657211

Analýzy a studie v této zemi, začínají mít pověst bolševických kampaní za svobodný Salvador. Nevěřím žádné studiii, ani analýze, kterou si objednal pražský maggisrát a jeho městské podniky. Výsledky jsou čistá propaganda Rv

+1/0
7.4.2016 22:01

A34n51d80r17e43j 27O27l67e39k36s65a 3545551887971

To je neuvěřitelné. Tak Žižkovu stačí tramvaje... no musí, musí. Zatímco z a na Nám.Republiky budou jezdit desítky tisíc lidí?8-o

Takže se bude historie opakovat. Jako s trasou A na červeňák a Petřiny - tam holt tramvaje NESTAČILY!!

+1/0
7.4.2016 21:43

M62a92r97e74k 69T42u68r26n58o85v96e67c 7705982930626

Na Náměstí Republiky možná ne, ale z/na Hlavní nádraží asi ano...

+1/0
7.4.2016 21:46

A19n41d89r22e80j 65O40l18e94k51s71a 3985471417701

Na Hl.N. ale vede Céčko, prakticky ze stejných sběrných oblastí jako plánované Déčko...

+2/0
7.4.2016 21:55

M67a43r16e97k 64T34u68r89n51o91v82e63c 7585572290596

No mně tedy nepřijde, že by v Písnici, Libuši, na Novodvorské nebo přes Thomayerku jezdilo Céčko. Ano, z těchto oblastí lidé když chtějí na metro jezdí většinou právě na Céčko, ale to musí často ještě dost popojíždět. A ty autobusy co jezdí třeba na Kačerov jsou plné až až. Navíc Déčko má být i částečnou alternativou právě k už kapacitně ne úplně vyhovujícímu Céčku.

+3/−2
7.4.2016 22:13

A96n39d41r12e45j 24O97l84e80k36s66a 3665741907951

Bavíme se o druhém konci. Pěkně jste uhnul.

0/0
8.4.2016 8:41

M27a20r53e36k 98T36u92r94n97o84v71e10c 7695882820766

Ano, začali jsme u otázky Hlavní nádraží vs. Náměstí republiky. Jenže Vy jste pak zmínil ty "sběrné oblasti jako Céčko".

O tom, že z Hlavního nádraží bude přepravní poptávka asi docela velká (a myslím si, že určitě větší, než z Náměstí Republiky).

0/0
8.4.2016 17:54

R58a46d31i22m 12V17o98d67ň32a28n18s23k82ý 5971114336769

No na Bořislavku a Veleslavín tramvaje doplněné cca desítkou autobusových linek podél opravdu nestačily.

+1/0
8.4.2016 8:19

A10n85d46r47e13j 92O59l69e46k46s14a 3595511977241

;-D No tak jo, když myslíte. Bořislavka je nic, Veleslavín jen posunutá Dejvická. Co tam máte dál?

0/0
8.4.2016 8:43

R90a53d89i17m 37V68o83d25ň13a54n68s75k17ý 5831814246869

Na nic? Oni tam jezdí lidé, víte? A není jich málo, resp. je jich zhruba stejně jako na ostatních koncových úsecích linek http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/nove-stanice-metra-a-od-otevreni-vyuzilo-33-5-milionu-lidi/1333680

0/0
8.4.2016 9:08

A70n75d92r88e95j 40O21l42e38k61s41a 3705621637711

Báječný příklad, jak lze statistiku využít pro podporu nějakého cíle, aniž by data byla relevantní.

Já tam Přes 20 let bydlel, víte? Sídliště Červený Vrch bylo dokončeno v 60.letech. Koncem sedmdesátých byly přistavěny další, asi 4 paneláky na Horoměřické a velmi nedávno jeden velký dům na místě bývalé skládky u smyčky tramvaje. To sídliště je malé a 2 tramvajové linky je bohatě obsluhovaly a - pozor - obsluhují dál! Metro je tam nadbytečné. Metro fakticky jen přestěhovalo dopravní zátěž směřující na západní periferie Prahy a letiště z Dejvické do Veleslavína.

Petřiny jsou to samé, co červeňák, staré sídliště, které se nerozšiřuje a má vlastní tramvajovou trať. Konečná Motol, pak byl jen nalezený zástupný důvod pro Bémovu kliku, jak vůbec ospravedlnit výstavbu metra za miliardy někam, kde zkrátka není potřeba.

0/0
8.4.2016 9:58

R76a20d97i91m 53V21o25d49ň41a11n30s44k58ý 5331824616619

Zvláštní. A já bych čekal, že člověka bude zajímat spíše počet cestujících. Rozhodně mě zajímá více než potřeby nějakého jedince v diskuzi a představy o potřebnosti. Takže podle vás mělo dál z Dejvické (tehdy nejvytíženější stanice celého metra) jezdit 10 autobusových linek podél trati.

+1/0
8.4.2016 10:02

A63n89d72r80e31j 31O12l57e59k95s94a 3405321827411

Člěka ale také zajímá, kam ti člověkové jedou :-) Oni totiž tím metrem jedou ve většině do toho Vele, aby přestoupili na bus do Kladna, do Slanýho, do Loun anebo na letiště. Obyvatelstvu sídliště Červený vrch metro moc nepomohlo. Stanice je na dolním okraji, s vestibulem směrem od sídliště, takže je ta stanice využitelná tak pro 30% rezidentů. Většina jde radši na tramvaj, která vede skrz sídliště a má na něm 2 další zastávky.

0/0
8.4.2016 10:26

R91a15d13i40m 73V83o31d42ň59a60n52s56k93ý 5191754836149

Metro používají místo stovek autobusů, čili užitečné je. A Bořislavka nemá možná ideálně umístěné vestibuly, ale cestující si našla taky.

+1/−1
8.4.2016 10:54

A77n79d19r97e72j 98O95l88e76k88s95a 3605291537101

Jo tak.... takže ty lidi dojedou do Kladna a do Slanýho metrem. Místo stovek autobusů. Dejte mi čas, tuhle informaci musím napřed analyzovat 8-o

0/0
8.4.2016 22:07

R78a47d12i65m 28V78o31d86ň79a67n40s30k69ý 5771544626499

Aha, takže podle vás je zkrátka výhodnější provozovat po trase Dejvická Veleslavín desítky linek narvaných autobusů než metro. Tak analyzujte, prosím pěkně.

0/−1
9.4.2016 10:38

A29n21d35r53e13j 32O92l41e14k44s84a 3165421467971

Žádné desítky tam nejezdily. Jen jedna 119ka a ty příměstské, které dříve končily na Dejvické. Přínos metra pro úsek Dejvická - Veleslavín je menší než malý. Pro eskaře fakticky žádný, pro obyvatele červeňáku malý.

0/0
9.4.2016 17:56

R41a98d56i25m 71V73o27d84ň98a58n31s28k15ý 5681744286979

Já fakt žasnu. Na Veleslavín jezdí lidí více než dost, Dejvická už není nejpřeplněnější z celého metra, autobusy nestojí v kolonách na Evropská, ale pán si plácne "malý význam" a nazdar

0/0
9.4.2016 21:35

M43i43c21h98a42l 73C35h43a79l71u86p74a 6858120729353

Nevím, co pořád řeší, tímhle tempem stejně nezačnou stavět dřív než v roce 2050.

+12/0
7.4.2016 19:58

J92a31n 38M78a97c46h77á55č 3927506533542

Konečná by se jmenovala Fešáka Huberta.

+2/0
7.4.2016 19:58

T11o74n36d45a 68H66e18j97l13í86k 1418653819887

Tak hlavně, aby déčko zvládlo ten primární účel: obchvat pro nuselák a pro centrum, aby lidi mohli objet MuFlona....

+2/0
7.4.2016 19:43

M92a55r97e33k 71H28a54l79í74k 7533888298454

Celé Déčko je vedené zbytečně moc do centra. Výhodnější by bylo vést trasu východněji přes Michle, Vršovice a křížení s A udělat na Floře ne Náměstí JIřího z Poděbrad.

Cestující, kteří pojedou k Krče do centra přestoupí na C a i ti z Jižáku budou moci snáze do východní části Prahy.

+17/−4
7.4.2016 19:39

T95o43m53á49š 33Z80e88m77a96n 3605388274445

Souhlas, centrum je dopravou uměle přehlcené a je potřeba ji trochu rozmělnit do okolních čtvrtí.

+4/−1
7.4.2016 19:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.