Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vést metro D na Žižkov se nevyplatí, říká analýza magistrátního institutu

Zatímco radnice Prahy 3 plánuje, kudy by mohla na jejím území vést nová slibovaná linka metra D, magistrátní Institut plánování a rozvoje nově zjišťuje, že by se podzemka na Žižkově kvůli nízkému počtu cestujících nevyplatila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T41o79m49á56š 55F37i71j65a13l34a 4332333263670

Spojte Prahu a Brno metrem! To bude velice záslužné!

0/0
3.5.2016 21:42

P78e67t22r 65V88i14m90r 9340844441

Tím že se nedaří vykoupit pozemky pod D tak se stavba prodlouží o mnoho let.

0/0
9.4.2016 8:22

M95a10r79t34i22n 76R77u56z53i28c75k30a 1682298106477

Ono Zizkovu by se metro hodne hodilo, dnes je obsluhovano preplnenymi 3 linkami tramvaji 5, 9, 9, 26 a 3 autobusovymi linkami 133, 136, 175, 207.. problem je, ze Zizkov potrebuje metro do centra a ne na hlavni nadrazi... Decko je nevhodne... Decko by melo byt vedeno dal smer Florenc (Nam. Republiky), Letenske nam, ... Zizkov by potreboval linku do centra treba na Nam. Republiky, Staromestskou, Ujezd... defacto v trase linky 9...

Spise ale ted chybeji tramvajove useky: 1) Napojeni JM - ...Zelivskeho-Kubanske Nam.-Sporilov-Opatov-Haje-JM. 2) Kobylysy-Bohnice. 3) Kolbenova-Letnany. 4) Sidl. Dablice-Letnany, 5) Podbaba-Suchdol, 6) Pankrac-Budejovicka-Dvorce-Zlichov, 7) Budejovicka-Brumlovka-Sporilov, 8) Vaclavske nam.-Muzeum, (pokud se umoudri P1, je to nejvhodnejsi spojeni Vinohrad) 9) Hl. nadr.-Muzeum-Mezibranska-Karlov, (pokud bude vyresena magstrala) 10) Florenc/Masarykovo nadr.-Tachovske nam.-Ohrada (pokud nebude na zizkov vedeno metro), 11) Budejovicka-Brumlovka-Kacerov-Nem. Krc-Zalesi-Tempo-Sidl. Pisnice, (pokud bude Decko v nedohlednu, ale tramvaj by i tak pomohla kapacitne a pohodlim), 12) Zalesi-Novodvorska/Sidl. Lhotka-Poliklinika Modrany.

Nez stale dokola resit elektrobusy, by se mozna vyplatilo i v narocnejsich terenech opet obnovit trolejbusy nebo hybridni autobusy (trolej + baterie nebo spalovaci motor). typicky linky 131,133,135,136,137,140,148,158,176,185,191,207 atd... (jejich zruseni bylo chybou...)

+3/−1
8.4.2016 17:31

M83a41r41t77i62n 47R56u62z32i92c47k11a 1932788176947

Oprava: 2) Bohnice-Kobylisy-Vychovatelna-Pelc-Tyrolka-Nadr. Holesovice

+1/0
8.4.2016 17:34
Foto

B15r60o55n56i46s53l35a55v 75G79a97b91r29y19š 2472229281

Zrovna před chvílí jsem to někomu psal... ;-D Trolejbusy by se hodily na více než 50 linek v aktuálním vedení.

Jo, s Vaším návrhem se dá souhlasit. :-)

0/0
8.4.2016 22:10

K14a72r59e55l 32D96r48d47a 6574412747

Tramvaje si strčte za klobouk. Jinak souhlas.

Řešil jsem proč tahat tramvaj na Jižní Město a naprosto zbytečně zničit kvůli ní celou Opatovskou a proč se tato tramvaj vlastně vyhýbá Chodovu?

Protože na Chodově je Centrum Chodov na metru, zatímco na Opatově má developer pro TESCO pozemky v Šeberově, daleko od metra a v projektu má, že je obslouží tramvají. Tedy odbočka z Opatova má obsloužit další nákupní centrum. A na Jižním Městě pak budou chaotické linky, co budou končit v Šeberově a o to méně autobusů, kterými se půjde dostat do práce a domů.

Radnice a aktivisté Prahy 11 navíc výstavbu TESCA blokují, protože to znamená odbočku z D1 zničení údolí Botiče, zničení Milíčovského lesoparku a protažení tranzitní dopravy přes Křeslice přesně jak tady kdysi poletovala JVK.

Tak hlavně, že fandové tramvají pořád melou jak bude tramvaj na Jižním Městě užitečná a že místní potřebují nutně jezdit na Spořilov a na Bohdalec tramvají.

A naprosto stejná zrůdnost je zničený Václavák, Husitská-Koněvova... a co tam ještě všechno máte za historické přežitky a dávno zrušené linky. Rv

Běžte si raději pouštět mašinky na kolejiště a nevymýšlejte nesmysly pro Prahu. ;-)

0/−3
9.4.2016 12:42

P75a82t76r46i33k 70E68g22e71r 2628930579841

Trasa metra D by v centrum Prahy měla vést z Náměstí Míru (linka A) - Hlavní nádraží (linka C) - Náměstí Republiky (linka B) - Letenské náměstí - Wolkerova - Sibiřské náměstí - Nemocnice Bubeneč - Nádraží Podbaba.

+4/−3
8.4.2016 10:28

A97n64d55r37e52j 83O79l28e95k30s29a 3605711177221

- Suchdol. Ideálně R^

+1/0
8.4.2016 10:33

R18a98d15i77m 59V72o97d42ň74a30n59s95k75ý 5581334556879

Spíš bych ho poslal do Bohnic, kde kapacitní doprava dost chybí..

+6/−1
8.4.2016 10:55
Foto

B93r57o67n50i20s93l73a60v 55G78a61b57r84y60š 2622559141

Už od doby výstavby tam měly jezdit tramvaje.

0/0
8.4.2016 12:30

R72a57d26i97m 22V65o64d88ň34a76n55s18k30ý 5941494426349

Ano, to měly. Škoda, že místní provozní náklady a emise nevidí a stále jsou schopni se držet přesvědčení, že tramvaje jsou hlučné a podobných.

+1/0
8.4.2016 12:32
Foto

B13r14o66n12i23s35l53a31v 79G20a50b56r23y67š 2142909131

Mně hlavně na autobusech už vadí ty vibrace. Když stojí na křižovatce nebo v zastávce, děsně se to třese. Autobusy prostě dělají kravál ještě větší a s dnešní technologií stavby tramvajových tratí jen uslyšíte, jak se kovové kolo tiše odvaluje po kovové kolejnici.

+4/−1
8.4.2016 13:06

R10a17d57i74m 37V91o77d26ň42a47n65s39k60ý 5391294336819

A co teprve jejich rozjezd do kopce..

0/0
8.4.2016 21:04
Foto

B55r95o53n90i47s14l93a27v 12G25a17b75r65y72š 2632159291

Zkrátka..., Pražáci by se měli vykašlat na nějaké pochybné experimenty s elektrobusy, zavést trolejbusy (podle mých výpočtů by se hodily na více než 50 autobusových linkách v aktuálním vedení), tramvaj tam, kde je potřeba a metro tam, kde je potřeba. Ale to bychom si sem museli nastěhovat Švýcary, aby se zlepšila mentální úroveň pražských politiků.

+1/0
8.4.2016 22:09

R86a91d66i95m 20V36o49d68ň74a68n23s69k50ý 5901264746669

Tak v kopcovitém pražském terénu by byly ideální, ale do velké počáteční investice se politikům nechce...

0/0
8.4.2016 22:20
Foto

B71r59o10n65i95s22l40a72v 22G83a12b59r68y83š 2602209731

Počáteční investice by byla mnohem nižší než OpenCard. Jeden km trolejbusové tratě při pesimistickém odhadu stojí asi 40 mil. Kč. Za cenu OpenCard byste postavil asi 30 km trolejbusových tratí, samozřejmě by jich bylo víc. Ale okolo 30 km sítě dnes mají Pardubice nebo České Budějovice.

0/0
8.4.2016 22:43

M47a61r37t71i29n 55R83u26z77i90c33k75a 1212988426187

To mate pravdu...

0/0
8.4.2016 17:32

J92i22ř63í 49M33a73c60e93k 3835355344881

Více by mě zajímala analýza, kdy se to konečně začne stavět. Podle původních plánů měla trasa D být hotová před 16 lety.

+6/−1
8.4.2016 9:07

M98a90r18t13i95n 13R38u88z12i47c26k75a 1832868156877

Vzhledem k situaci ohledne pozemku u nem. Krc je to v nedohlednu. Kdyby stanici posunuli blize k zastavce Zalesi, tak tento problem bude vyresen. K nemocnici je to od Zalesi cca 5min chuze...

0/0
8.4.2016 16:59

R63a61d22i51m 92V65o55d29ň21a85n98s85k67ý 5521454936659

Co se může stát, když konečná metra je jinde než na okraji Prahy? Konečná na Pankráci extrémně přetíží navazující úsek linky C (ano, opravdu a nebudu znovu nikomu vysvětlovat proč). Konečná na náměstí Míru udělá problémy lince A, především po Můstek, kudy se bude přistupovat na B. Konečná na náměstí Republiky nepochybně přidá cestující pro B, už tak silně vytížené. I Dejvická byla z podobných důvodů ještě před rokem nejvytíženější stanicí celého metra.

+3/−1
8.4.2016 8:27

K83a34r68e86l 37D71r81d19a 6394692767

Když vidím Motol či Skalku a výstavbu na Žižkově, tak mi přijde, jestli se to nepřepočítává takto důsledně až nyní. Žižkov by si metro zasloužil.

Přestup na Hlavním nádraží a Masaryčce je více než vhodný. Ale co dál? Linka metra končící v centru? Je šance na protažení do bohnické léčebny? ;-D

Dostat zoologickou zahradu na metro by mi přišlo naprosto dokonalé. ;-)

+5/−1
8.4.2016 6:17

J54a20n 72D72l26o27u55h30ý 8426980343150

Co teprve plánovaná výstavba místo nákladového nádraží.

0/0
8.4.2016 11:01

J61a67r71o17s43l43a30v 47P57l83a38c44h63e14t88k26a 7596936566569

Ty co rikaji, ze Zizkovu rstaci tramvaje, bych rano nacpal na Lipansky do devitky. To je jak v ty povidce..."stojim na jedne noze a ani ne na vlastni". A to nechci videt, az prodaji nakladove nadrazi nejakemu developerovi.

+8/−1
8.4.2016 1:25

A30n46d68r39e47j 16O70l62e29k25s68a 3875821737231

Na Žižkově se staví a stavět bude, nákl.nádr.je dávno prodáno a jen funkcionalistickou budovu se podařilo památkově ochránit a prostor pro budoucí sídliště tak trochu zmenšit.

0/0
8.4.2016 8:45

M88i56r98o96s43l33a22v 55G25r75o18s67s37m11a95n35n 8852529134

Souhlas.

0/0
7.4.2016 22:25

A67n92d38r33e10j 72O80l10e31k88s94a 3545701507241

No to bych opravdu rád věděl, co je to za odvahu, navrhnout řešení, které nepřinese zlepšení dopravy mezi městskými celky. Ona totiž ta mhd má sloužit obyvatelstvu.

0/0
8.4.2016 9:48
Foto

B42r27o62n60i32s43l74a31v 92G30a78b77r68y65š 2922399251

Tramvaj na Vinice by byla ideální. Nevím, co máte proti ní. Tramvaje se můžou obracet na smyčce nebo na úvrati, dnes už je to jedno. Plzeň má 6 dalších samostatných radiálních větví

0/0
8.4.2016 12:32

A84n25d79r83e64j 55O35l25e42k11s33a 3605691147671

Analýzy a studie v této zemi, začínají mít pověst bolševických kampaní za svobodný Salvador. Nevěřím žádné studiii, ani analýze, kterou si objednal pražský maggisrát a jeho městské podniky. Výsledky jsou čistá propaganda Rv

+1/0
7.4.2016 22:01

A53n94d83r43e74j 62O18l38e45k10s18a 3545311137251

To je neuvěřitelné. Tak Žižkovu stačí tramvaje... no musí, musí. Zatímco z a na Nám.Republiky budou jezdit desítky tisíc lidí?8-o

Takže se bude historie opakovat. Jako s trasou A na červeňák a Petřiny - tam holt tramvaje NESTAČILY!!

+1/0
7.4.2016 21:43

M17a91r72e19k 39T89u66r59n85o90v46e28c 7315192230606

Na Náměstí Republiky možná ne, ale z/na Hlavní nádraží asi ano...

+1/0
7.4.2016 21:46

A87n62d35r82e84j 32O28l75e16k55s78a 3795751207331

Na Hl.N. ale vede Céčko, prakticky ze stejných sběrných oblastí jako plánované Déčko...

+2/0
7.4.2016 21:55

M31a10r35e19k 60T50u40r23n10o92v18e91c 7955562410986

No mně tedy nepřijde, že by v Písnici, Libuši, na Novodvorské nebo přes Thomayerku jezdilo Céčko. Ano, z těchto oblastí lidé když chtějí na metro jezdí většinou právě na Céčko, ale to musí často ještě dost popojíždět. A ty autobusy co jezdí třeba na Kačerov jsou plné až až. Navíc Déčko má být i částečnou alternativou právě k už kapacitně ne úplně vyhovujícímu Céčku.

+3/−2
7.4.2016 22:13

A25n83d21r55e28j 48O28l91e87k26s65a 3625591197891

Bavíme se o druhém konci. Pěkně jste uhnul.

0/0
8.4.2016 8:41

M48a62r68e46k 91T21u58r71n30o74v61e42c 7745912350716

Ano, začali jsme u otázky Hlavní nádraží vs. Náměstí republiky. Jenže Vy jste pak zmínil ty "sběrné oblasti jako Céčko".

O tom, že z Hlavního nádraží bude přepravní poptávka asi docela velká (a myslím si, že určitě větší, než z Náměstí Republiky).

0/0
8.4.2016 17:54

R43a17d40i93m 68V30o91d83ň13a17n46s92k94ý 5871804136209

No na Bořislavku a Veleslavín tramvaje doplněné cca desítkou autobusových linek podél opravdu nestačily.

+1/0
8.4.2016 8:19

A54n54d32r59e63j 30O50l52e63k46s92a 3855731357661

;-D No tak jo, když myslíte. Bořislavka je nic, Veleslavín jen posunutá Dejvická. Co tam máte dál?

0/0
8.4.2016 8:43

R26a81d57i32m 64V50o69d56ň77a65n38s55k28ý 5621834496709

Na nic? Oni tam jezdí lidé, víte? A není jich málo, resp. je jich zhruba stejně jako na ostatních koncových úsecích linek http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/nove-stanice-metra-a-od-otevreni-vyuzilo-33-5-milionu-lidi/1333680

0/0
8.4.2016 9:08

A51n86d29r68e75j 17O23l66e87k40s32a 3365161207761

Báječný příklad, jak lze statistiku využít pro podporu nějakého cíle, aniž by data byla relevantní.

Já tam Přes 20 let bydlel, víte? Sídliště Červený Vrch bylo dokončeno v 60.letech. Koncem sedmdesátých byly přistavěny další, asi 4 paneláky na Horoměřické a velmi nedávno jeden velký dům na místě bývalé skládky u smyčky tramvaje. To sídliště je malé a 2 tramvajové linky je bohatě obsluhovaly a - pozor - obsluhují dál! Metro je tam nadbytečné. Metro fakticky jen přestěhovalo dopravní zátěž směřující na západní periferie Prahy a letiště z Dejvické do Veleslavína.

Petřiny jsou to samé, co červeňák, staré sídliště, které se nerozšiřuje a má vlastní tramvajovou trať. Konečná Motol, pak byl jen nalezený zástupný důvod pro Bémovu kliku, jak vůbec ospravedlnit výstavbu metra za miliardy někam, kde zkrátka není potřeba.

0/0
8.4.2016 9:58

R50a30d20i46m 65V25o62d49ň96a76n66s30k18ý 5121864686249

Zvláštní. A já bych čekal, že člověka bude zajímat spíše počet cestujících. Rozhodně mě zajímá více než potřeby nějakého jedince v diskuzi a představy o potřebnosti. Takže podle vás mělo dál z Dejvické (tehdy nejvytíženější stanice celého metra) jezdit 10 autobusových linek podél trati.

+1/0
8.4.2016 10:02

A75n51d97r54e66j 89O18l68e90k43s34a 3275421507671

Člěka ale také zajímá, kam ti člověkové jedou :-) Oni totiž tím metrem jedou ve většině do toho Vele, aby přestoupili na bus do Kladna, do Slanýho, do Loun anebo na letiště. Obyvatelstvu sídliště Červený vrch metro moc nepomohlo. Stanice je na dolním okraji, s vestibulem směrem od sídliště, takže je ta stanice využitelná tak pro 30% rezidentů. Většina jde radši na tramvaj, která vede skrz sídliště a má na něm 2 další zastávky.

0/0
8.4.2016 10:26

R88a87d35i17m 26V28o33d17ň11a89n51s12k55ý 5981214796289

Metro používají místo stovek autobusů, čili užitečné je. A Bořislavka nemá možná ideálně umístěné vestibuly, ale cestující si našla taky.

+1/−1
8.4.2016 10:54

A25n56d84r17e65j 19O60l21e51k55s31a 3905451167561

Jo tak.... takže ty lidi dojedou do Kladna a do Slanýho metrem. Místo stovek autobusů. Dejte mi čas, tuhle informaci musím napřed analyzovat 8-o

0/0
8.4.2016 22:07

R19a76d42i81m 93V69o49d89ň67a49n18s12k63ý 5441184576219

Aha, takže podle vás je zkrátka výhodnější provozovat po trase Dejvická Veleslavín desítky linek narvaných autobusů než metro. Tak analyzujte, prosím pěkně.

0/−1
9.4.2016 10:38

A24n18d70r57e42j 11O78l37e23k65s70a 3965411707941

Žádné desítky tam nejezdily. Jen jedna 119ka a ty příměstské, které dříve končily na Dejvické. Přínos metra pro úsek Dejvická - Veleslavín je menší než malý. Pro eskaře fakticky žádný, pro obyvatele červeňáku malý.

0/0
9.4.2016 17:56

R42a42d35i23m 26V26o19d78ň34a87n44s98k62ý 5551254126929

Já fakt žasnu. Na Veleslavín jezdí lidí více než dost, Dejvická už není nejpřeplněnější z celého metra, autobusy nestojí v kolonách na Evropská, ale pán si plácne "malý význam" a nazdar

0/0
9.4.2016 21:35

M44i16c82h73a58l 23C17h96a14l67u37p98a 6528580969543

Nevím, co pořád řeší, tímhle tempem stejně nezačnou stavět dřív než v roce 2050.

+12/0
7.4.2016 19:58

J74a69n 38M31a91c40h11á45č 3827826223432

Konečná by se jmenovala Fešáka Huberta.

+2/0
7.4.2016 19:58

T48o33n21d21a 71H36e89j58l95í45k 1298343379187

Tak hlavně, aby déčko zvládlo ten primární účel: obchvat pro nuselák a pro centrum, aby lidi mohli objet MuFlona....

+2/0
7.4.2016 19:43

M57a87r19e35k 75H90a89l33í92k 7273938208624

Celé Déčko je vedené zbytečně moc do centra. Výhodnější by bylo vést trasu východněji přes Michle, Vršovice a křížení s A udělat na Floře ne Náměstí JIřího z Poděbrad.

Cestující, kteří pojedou k Krče do centra přestoupí na C a i ti z Jižáku budou moci snáze do východní části Prahy.

+17/−4
7.4.2016 19:39

T42o69m98á90š 45Z79e68m73a92n 3565658724625

Souhlas, centrum je dopravou uměle přehlcené a je potřeba ji trochu rozmělnit do okolních čtvrtí.

+4/−1
7.4.2016 19:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.