Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje v Praze doprovází záhadný vozík, vytváří digitální mapu tratí

V posledních dnech mohou Pražané za tramvajemi potkávat zvláštní vozík, který se podobá tramvajovému podvozku. Vozík si během jízdy zaznamenává do paměti digitální verzi tratě, díky tomu pak tramvaje poznají, jaká je ideální rychlost v zatáčkách a samy budou hlásit zastávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R37o26b32e95r12t 43V49a95l20e23n25t27a 6376899897834

Fanouškům dopravy zpřístupnilo Brno data k GPS u MHD, kteří vytvořili mapu, kde se dá sledovat aktuální pozice spojů podle souřadnic, načež vznikla i aplikace pro telefony.....co takhle kdyby Praha udělala i toto?

0/0
18.4.2016 12:39

K89a36r48e41l 72D34r80d71a 6194422337

EMA má ohlídat nebezpečný průjezd oblouky a šetřit životnost tratě. K tomu má dělat rutinní činnosti za řidiče - hlášení, zapínání a vypínání světel a topení.

Při prvních pokusech se tramvaje hodně zpožďovaly. A patrně to hrozí i do budoucna. Jak nejede adrenalinem nabušený řidič, tak se jízdní řád nedá stihnout.

K tomu se budují preference na průjezd křižovatek. Minule jsem poslouchal řidiče autobusů, co si to fakt chválili... Podle všeho je to preferenční přepínání křižovatek k ničemu, asi jako když startovala EMA.

Tak snad, mohla by se snížit hlučnost tramvají na pražských křižovatkách a ještě víc ucpat doprava zevlováním tramvají blokující ostatní provoz. Počítám, že s EMou nepůjde projíždět křižovatky na červenou jako nyní. Bezpečnost především. ;-)

0/0
14.4.2016 9:33

R12a17d31i77m 13V44o12d62ň31a81n57s92k14ý 5501104586439

Už jste s těmi pohádkami o krvelačných tramvajích, co překáží vašemu Trabantu v jízdě opravdu trapný.

0/−1
14.4.2016 12:12

K83a30r71e83l 88N23o59v58o15t22n55y 2471895829640

Uz vidim, jak se na tom budou pro zabavu vozit pubertaci a opilci... No jesteze to ma i tyce na drzeni.

0/0
14.4.2016 9:22

K38a19r68e34l 11D80r90d25a 6294682217

Ten vozík nemá nárazník, světla, odrazky. V noci mi přijde nebezpečný, dá se přehlédnout. To něco takového smí do běžného provozu?

+2/0
14.4.2016 9:01

K80a55r33e85l 20T89e75s87t66e68r 9427730671336

Nesmí, smí to jen do drážního provozu.

0/0
14.4.2016 10:35

R11a16d28i54m 88V13o71d76ň45a46n66s60k26ý 5931154736609

Nikoli, je to určeno k vraždění chodců a k tomu, abyste měl méně místa pro vaši individuální dopravu.

0/0
15.4.2016 22:21

M47a82r18t31i44n 39K46u10ř73í91t65k96a 6547486438795

Tramvaj si sama reguluje rychlost a přizpůsobí se. Ptám se: Potřebuje ta tramvaj ještě vůbec řidiče?

0/0
14.4.2016 7:25

K66a41r47e27l 56Ř95e66h15á61č10e43k 9812470231392

Nové vlaky jsou vybaveny AVV (automatické vedení vlaku) dávno, metro také a teď budou vybaveny něčím podobným i tramvaje. Přesto jsou řidiči a strojvedoucí potřeba. Ne vše ještě počítač zvládne lépe než člověk.

+4/0
14.4.2016 7:28

O50n10d18ř25e79j 62Š58r50u67b45a45ř 1665671425396

Dockejte casu a budou bez ridicu. Ridit tramvaj je jednodussi nez ridit auto a auta bez ridicu uz existuji a vedou si celkem dobre

+3/0
14.4.2016 8:18

R45a71d74i93m 28V49o66d40ň79a80n50s69k14ý 5861424796949

Pokud jedou v ulici bez vlastního traťového tělesa, bez řidičů to ještě hodně dlouho nepůjde. Například od Hlubočep na Barrandov by teoreticky automatizovaný provoz podle mě mohl fungovat, po zabezpečení těch několika přechodů.

+1/0
14.4.2016 12:14

P22a90t31r24i16k 34E14g38e66r 2338320479931

Mě jen překvapuje, že v Praze nemůže jezdit K2, Anitra nebo mezi vozy T3 vlečný vůz VV60LF. Tyto typy bych uvítal na páteřních linkách.

0/−5
13.4.2016 19:55

R47a26d46i26m 63V76o23d14ň83a93n78s35k24ý 5961404956289

Anitra mi přijde vzhledově jako nejošklivější tramvaj v ČR. Jinak ale jezdí T3R.PLF, které by při větší finanční skromnosti obsloužily snadno celé město

0/0
13.4.2016 20:02

M69a86t93ú74š 62E80l98i59a49š 3590826714135

Pôvodné K2 už takmer nejazdia, je to dávno zastaraný voz. Do Prahy sa nedostal, pretože tu medzi prvými mestami začali jazdiť súpravy T3 a v čase uvedenia K2 už boli pražské požiadavky vykryté práve modelom T3. K2 je kapacitne v podstate to isté, ako dve T3. Následne, keď sa sieť rozširovala, prišli KT8 a po nich T6. KT8 ako veľkokapacitné vyriešili (čiastočne) potrebu súprav a v prípade T6 ostala flexibilita z hľadiska možnosti zvýšiť/znížiť kapacitu podľa potreby.

Anitra z polovice 90-tych rokov? Nikdy v Prahe nebola potrebná, keďže v tom čase boli KT8 a T6 relatívne nové. Z Anitri bola potom odvodená verzia 14T (Porsche), ktorá je už tiež prekonaná, nechápem načo by vám teda bola pretpotopná Anitra so schodmi vo vnútri vozu...

No a čo sa týka vlečných vozov... To bolo viac-menej núdzové riešenie ako za pomerne málo peňazí ponúknuť bezbariérové riešenie. Nejde ani tak o kapacitu na linke, aj keď tá tiež nie je zanedbateľná. Praha to riešila rekonštrukciou T3 na čiastočne nízkopodlažné T3.PLF, ktoré však sú rovnako iba polovičným a lacným riešením.

Sečteno a podtrženo - Praha momentálne obnovuje vozový park tým najlepším, čo domáci trh ponúka. Škodovky sú konkurencieschopné aj vo svete, takmer identické jazdia na Slovensku, v Maďarsku, Estónsku, Fínsku. K2, Anitra alebo vlečné vozy za T3-ojky sú akoby ste si dnes chcleli kúpiť Ladu Niva z minulého storočia. To je dôvod, prečo sa dnes nevyrábajú a nepredávajú. Prečo sa nekúpili v minulosti, to som vysvetlil vyššie.

+1/0
15.4.2016 11:29

R42a41d35i50m 23V27o47d66ň92a94n62s57k94ý 5361544116119

V obloucích, odkdy jezdí tramvaje do zatáček

+5/−3
13.4.2016 19:25

M50a20r59t40i19n 35V16a97n28ě56k 6581313882239

Já teda vidím jezdit tramvaj do zatáček každý den.

+1/−6
13.4.2016 19:50

R42a15d33i53m 28V51o51d92ň96a63n91s28k73ý 5761374956879

Tak to já jsem tramvaj s pneumatikou ještě neviděl.

+6/0
13.4.2016 20:00

J14o95s91e63f 55K26o12m40á90r25e90k 5814172224599

Tramvaji s pneumatikami se říká trolejbus ;-)

+2/0
13.4.2016 22:40

R94a75d16i97m 73V47o40d67ň95a26n65s41k88ý 5661414196439

A ten jezdí do zatáček, neboť nejede po koleji.

+1/0
13.4.2016 23:15

R84o53b60e27r54t 11P37r61a64ž94á34k 4898666715750

To vidíte blbě.

+1/−2
13.4.2016 20:48

K37a90r69e24l 45N91o37v89o92t88n18y 2841445439740

Zbytecny slovickareni...

+2/−2
14.4.2016 9:19

R58a58d92i49m 79V50o60d49ň77a23n30s85k23ý 5221944876149

Zcela chybná terminologie. Ještě k tomu chybí typická neschopnost rozeznat kolej a kolejnici, natož trolej.

+2/0
14.4.2016 12:11
Foto

R75u92d41o50l51f 70P59o10l93a82n46e80c61k72ý 3473674743865

O tomhle mi vyprávěl můj kamarád od dopravního podniku. Systém EMA. Už s ním nějaké tramvaje jezdily a je to prý dost na nic. Často vypadává a pak nehlásí stanice, často brzdí příliš brzo před obloukem, naopak dlouho po oblouku nechce rychlost pustit... Podle kamaráda jen zdržuje a není problém v nulovém provozu nabrat přes pět minut zpoždění.

+4/0
13.4.2016 18:47

J48o55s32e96f 26C77h96o29d43o94u41n86s22k78ý 4681316719310

Brzo a hlavně příliš prudce. Omezená rychlost padne z 50 na 20 během vteřiny a tramvaj se snaží vyhovět. Řidič je tam v tu chvíli jen na přijímání nadávek od cestujících, jak to řídí ;-D Já to říkám furt. Počítač NIKDY nemůže vědět lépe, co se děje před ním na trati než řidič. To není letadlo.

+1/0
14.4.2016 0:54

O48n86d54ř81e10j 17Š38r97u88b88a76ř 1285461495416

Kdyz to zvladnou auta,proc by to nazvladly tramvaje

0/−2
14.4.2016 8:16

J60o31s50e45f 11C15h92o94d29o73u43n32s95k63ý 4121846299850

Tramvaj bez řidiče? Tak na tu dobu se netěšíte, věřte mi.

+2/0
14.4.2016 9:16

K34a87r16e65l 76N34o82v20o71t94n96y 2211145969520

Tak mozna prave proto se to timhle merenim snazi vylepsit, ne? ;-)

+3/0
14.4.2016 9:20

J97i44r59i 31J81a39v69u26r45e18k 7806932242436

Ne, tímhle měřením dělají tu mapu, jelikož dřív byla jen pro linku 18.

+1/0
16.4.2016 10:21
Foto

M78a24r55t53i32n 81P46i56š40t45o25r57a 8948498256699

Pokud se to teprve připravuje, tak bylo předčasné to hodnotit.

Spíše jde o to, zda někdo dostane dostatečný prostor to odladit.

0/0
15.4.2016 13:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.