Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje v Praze doprovází záhadný vozík, vytváří digitální mapu tratí

V posledních dnech mohou Pražané za tramvajemi potkávat zvláštní vozík, který se podobá tramvajovému podvozku. Vozík si během jízdy zaznamenává do paměti digitální verzi tratě, díky tomu pak tramvaje poznají, jaká je ideální rychlost v zatáčkách a samy budou hlásit zastávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R16o45b10e17r11t 59V13a34l40e49n90t18a 6796819797444

Fanouškům dopravy zpřístupnilo Brno data k GPS u MHD, kteří vytvořili mapu, kde se dá sledovat aktuální pozice spojů podle souřadnic, načež vznikla i aplikace pro telefony.....co takhle kdyby Praha udělala i toto?

0/0
18.4.2016 12:39

K48a77r62e23l 57D41r21d11a 6234282657

EMA má ohlídat nebezpečný průjezd oblouky a šetřit životnost tratě. K tomu má dělat rutinní činnosti za řidiče - hlášení, zapínání a vypínání světel a topení.

Při prvních pokusech se tramvaje hodně zpožďovaly. A patrně to hrozí i do budoucna. Jak nejede adrenalinem nabušený řidič, tak se jízdní řád nedá stihnout.

K tomu se budují preference na průjezd křižovatek. Minule jsem poslouchal řidiče autobusů, co si to fakt chválili... Podle všeho je to preferenční přepínání křižovatek k ničemu, asi jako když startovala EMA.

Tak snad, mohla by se snížit hlučnost tramvají na pražských křižovatkách a ještě víc ucpat doprava zevlováním tramvají blokující ostatní provoz. Počítám, že s EMou nepůjde projíždět křižovatky na červenou jako nyní. Bezpečnost především. ;-)

0/0
14.4.2016 9:33

R55a30d83i50m 61V83o88d57ň10a74n19s94k50ý 5191674716209

Už jste s těmi pohádkami o krvelačných tramvajích, co překáží vašemu Trabantu v jízdě opravdu trapný.

0/−1
14.4.2016 12:12

K33a84r82e58l 27N98o59v62o39t54n19y 2911275449610

Uz vidim, jak se na tom budou pro zabavu vozit pubertaci a opilci... No jesteze to ma i tyce na drzeni.

0/0
14.4.2016 9:22

K80a75r61e72l 56D60r42d18a 6154722837

Ten vozík nemá nárazník, světla, odrazky. V noci mi přijde nebezpečný, dá se přehlédnout. To něco takového smí do běžného provozu?

+2/0
14.4.2016 9:01

K93a39r20e89l 13T33e56s37t51e95r 9287150911896

Nesmí, smí to jen do drážního provozu.

0/0
14.4.2016 10:35

R38a40d68i65m 53V95o28d97ň56a32n92s58k34ý 5621144606119

Nikoli, je to určeno k vraždění chodců a k tomu, abyste měl méně místa pro vaši individuální dopravu.

0/0
15.4.2016 22:21

M88a29r16t18i56n 38K82u26ř66í95t97k38a 6687906468315

Tramvaj si sama reguluje rychlost a přizpůsobí se. Ptám se: Potřebuje ta tramvaj ještě vůbec řidiče?

0/0
14.4.2016 7:25

K13a89r16e45l 88Ř16e25h60á10č79e85k 9362970721542

Nové vlaky jsou vybaveny AVV (automatické vedení vlaku) dávno, metro také a teď budou vybaveny něčím podobným i tramvaje. Přesto jsou řidiči a strojvedoucí potřeba. Ne vše ještě počítač zvládne lépe než člověk.

+4/0
14.4.2016 7:28

O48n32d88ř19e58j 63Š16r21u73b72a67ř 1255371375616

Dockejte casu a budou bez ridicu. Ridit tramvaj je jednodussi nez ridit auto a auta bez ridicu uz existuji a vedou si celkem dobre

+3/0
14.4.2016 8:18

R35a29d12i52m 87V73o96d44ň50a87n49s30k80ý 5571654386779

Pokud jedou v ulici bez vlastního traťového tělesa, bez řidičů to ještě hodně dlouho nepůjde. Například od Hlubočep na Barrandov by teoreticky automatizovaný provoz podle mě mohl fungovat, po zabezpečení těch několika přechodů.

+1/0
14.4.2016 12:14

P44a16t88r79i14k 83E35g56e39r 2328900189611

Mě jen překvapuje, že v Praze nemůže jezdit K2, Anitra nebo mezi vozy T3 vlečný vůz VV60LF. Tyto typy bych uvítal na páteřních linkách.

0/−5
13.4.2016 19:55

R54a89d40i96m 37V96o62d11ň37a14n59s81k68ý 5371104976779

Anitra mi přijde vzhledově jako nejošklivější tramvaj v ČR. Jinak ale jezdí T3R.PLF, které by při větší finanční skromnosti obsloužily snadno celé město

0/0
13.4.2016 20:02

M43a39t66ú77š 44E33l52i36a77š 3890796614795

Pôvodné K2 už takmer nejazdia, je to dávno zastaraný voz. Do Prahy sa nedostal, pretože tu medzi prvými mestami začali jazdiť súpravy T3 a v čase uvedenia K2 už boli pražské požiadavky vykryté práve modelom T3. K2 je kapacitne v podstate to isté, ako dve T3. Následne, keď sa sieť rozširovala, prišli KT8 a po nich T6. KT8 ako veľkokapacitné vyriešili (čiastočne) potrebu súprav a v prípade T6 ostala flexibilita z hľadiska možnosti zvýšiť/znížiť kapacitu podľa potreby.

Anitra z polovice 90-tych rokov? Nikdy v Prahe nebola potrebná, keďže v tom čase boli KT8 a T6 relatívne nové. Z Anitri bola potom odvodená verzia 14T (Porsche), ktorá je už tiež prekonaná, nechápem načo by vám teda bola pretpotopná Anitra so schodmi vo vnútri vozu...

No a čo sa týka vlečných vozov... To bolo viac-menej núdzové riešenie ako za pomerne málo peňazí ponúknuť bezbariérové riešenie. Nejde ani tak o kapacitu na linke, aj keď tá tiež nie je zanedbateľná. Praha to riešila rekonštrukciou T3 na čiastočne nízkopodlažné T3.PLF, ktoré však sú rovnako iba polovičným a lacným riešením.

Sečteno a podtrženo - Praha momentálne obnovuje vozový park tým najlepším, čo domáci trh ponúka. Škodovky sú konkurencieschopné aj vo svete, takmer identické jazdia na Slovensku, v Maďarsku, Estónsku, Fínsku. K2, Anitra alebo vlečné vozy za T3-ojky sú akoby ste si dnes chcleli kúpiť Ladu Niva z minulého storočia. To je dôvod, prečo sa dnes nevyrábajú a nepredávajú. Prečo sa nekúpili v minulosti, to som vysvetlil vyššie.

+1/0
15.4.2016 11:29

R21a51d54i19m 89V21o32d28ň56a37n33s27k61ý 5471604796159

V obloucích, odkdy jezdí tramvaje do zatáček

+5/−3
13.4.2016 19:25

M16a90r26t72i53n 55V83a19n28ě21k 6501273752279

Já teda vidím jezdit tramvaj do zatáček každý den.

+1/−6
13.4.2016 19:50

R51a58d82i93m 69V70o45d19ň53a70n53s26k77ý 5281274646279

Tak to já jsem tramvaj s pneumatikou ještě neviděl.

+6/0
13.4.2016 20:00

J46o44s61e26f 35K15o94m11á33r42e67k 5724442154759

Tramvaji s pneumatikami se říká trolejbus ;-)

+2/0
13.4.2016 22:40

R96a54d38i57m 89V12o50d35ň44a61n74s48k53ý 5361904666729

A ten jezdí do zatáček, neboť nejede po koleji.

+1/0
13.4.2016 23:15

R83o59b33e91r70t 31P49r35a49ž36á96k 4358396435550

To vidíte blbě.

+1/−2
13.4.2016 20:48

K25a24r67e86l 26N75o38v81o83t68n22y 2721985239380

Zbytecny slovickareni...

+2/−2
14.4.2016 9:19

R38a48d81i43m 79V73o83d36ň71a14n12s60k64ý 5711174786299

Zcela chybná terminologie. Ještě k tomu chybí typická neschopnost rozeznat kolej a kolejnici, natož trolej.

+2/0
14.4.2016 12:11
Foto

R46u16d61o37l59f 61P83o87l24a47n60e91c56k91ý 3213854673915

O tomhle mi vyprávěl můj kamarád od dopravního podniku. Systém EMA. Už s ním nějaké tramvaje jezdily a je to prý dost na nic. Často vypadává a pak nehlásí stanice, často brzdí příliš brzo před obloukem, naopak dlouho po oblouku nechce rychlost pustit... Podle kamaráda jen zdržuje a není problém v nulovém provozu nabrat přes pět minut zpoždění.

+4/0
13.4.2016 18:47

J26o60s55e16f 83C21h22o17d31o53u68n59s62k47ý 4611606449490

Brzo a hlavně příliš prudce. Omezená rychlost padne z 50 na 20 během vteřiny a tramvaj se snaží vyhovět. Řidič je tam v tu chvíli jen na přijímání nadávek od cestujících, jak to řídí ;-D Já to říkám furt. Počítač NIKDY nemůže vědět lépe, co se děje před ním na trati než řidič. To není letadlo.

+1/0
14.4.2016 0:54

O61n53d49ř34e44j 81Š87r27u90b25a84ř 1465201435136

Kdyz to zvladnou auta,proc by to nazvladly tramvaje

0/−2
14.4.2016 8:16

J26o10s93e17f 34C98h39o82d89o12u31n50s61k86ý 4261526949470

Tramvaj bez řidiče? Tak na tu dobu se netěšíte, věřte mi.

+2/0
14.4.2016 9:16

K70a61r32e19l 38N43o63v90o98t74n11y 2721275369670

Tak mozna prave proto se to timhle merenim snazi vylepsit, ne? ;-)

+3/0
14.4.2016 9:20

J64i54r22i 62J30a61v58u58r32e98k 7716572652446

Ne, tímhle měřením dělají tu mapu, jelikož dřív byla jen pro linku 18.

+1/0
16.4.2016 10:21
Foto

M32a52r53t32i23n 10P15i69š62t18o93r42a 8328358216559

Pokud se to teprve připravuje, tak bylo předčasné to hodnotit.

Spíše jde o to, zda někdo dostane dostatečný prostor to odladit.

0/0
15.4.2016 13:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.