Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje v Praze doprovází záhadný vozík, vytváří digitální mapu tratí

V posledních dnech mohou Pražané za tramvajemi potkávat zvláštní vozík, který se podobá tramvajovému podvozku. Vozík si během jízdy zaznamenává do paměti digitální verzi tratě, díky tomu pak tramvaje poznají, jaká je ideální rychlost v zatáčkách a samy budou hlásit zastávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R82o58b26e87r98t 64V19a43l93e44n95t25a 6136489897464

Fanouškům dopravy zpřístupnilo Brno data k GPS u MHD, kteří vytvořili mapu, kde se dá sledovat aktuální pozice spojů podle souřadnic, načež vznikla i aplikace pro telefony.....co takhle kdyby Praha udělala i toto?

0/0
18.4.2016 12:39

K88a70r78e97l 69D86r73d17a 6644182137

EMA má ohlídat nebezpečný průjezd oblouky a šetřit životnost tratě. K tomu má dělat rutinní činnosti za řidiče - hlášení, zapínání a vypínání světel a topení.

Při prvních pokusech se tramvaje hodně zpožďovaly. A patrně to hrozí i do budoucna. Jak nejede adrenalinem nabušený řidič, tak se jízdní řád nedá stihnout.

K tomu se budují preference na průjezd křižovatek. Minule jsem poslouchal řidiče autobusů, co si to fakt chválili... Podle všeho je to preferenční přepínání křižovatek k ničemu, asi jako když startovala EMA.

Tak snad, mohla by se snížit hlučnost tramvají na pražských křižovatkách a ještě víc ucpat doprava zevlováním tramvají blokující ostatní provoz. Počítám, že s EMou nepůjde projíždět křižovatky na červenou jako nyní. Bezpečnost především. ;-)

0/0
14.4.2016 9:33

R88a51d42i91m 41V55o70d84ň67a71n92s12k67ý 5641334206889

Už jste s těmi pohádkami o krvelačných tramvajích, co překáží vašemu Trabantu v jízdě opravdu trapný.

0/−1
14.4.2016 12:12

K81a96r19e72l 30N43o49v67o70t42n91y 2951845189330

Uz vidim, jak se na tom budou pro zabavu vozit pubertaci a opilci... No jesteze to ma i tyce na drzeni.

0/0
14.4.2016 9:22

K89a61r29e91l 60D52r63d69a 6414622317

Ten vozík nemá nárazník, světla, odrazky. V noci mi přijde nebezpečný, dá se přehlédnout. To něco takového smí do běžného provozu?

+2/0
14.4.2016 9:01

K35a67r97e40l 68T18e92s33t70e23r 9787880821626

Nesmí, smí to jen do drážního provozu.

0/0
14.4.2016 10:35

R68a21d16i44m 40V59o46d27ň36a77n19s97k69ý 5531984596979

Nikoli, je to určeno k vraždění chodců a k tomu, abyste měl méně místa pro vaši individuální dopravu.

0/0
15.4.2016 22:21

M55a29r10t82i65n 90K30u60ř82í66t28k92a 6557626738485

Tramvaj si sama reguluje rychlost a přizpůsobí se. Ptám se: Potřebuje ta tramvaj ještě vůbec řidiče?

0/0
14.4.2016 7:25

K20a36r56e13l 97Ř15e26h46á18č40e30k 9312690481482

Nové vlaky jsou vybaveny AVV (automatické vedení vlaku) dávno, metro také a teď budou vybaveny něčím podobným i tramvaje. Přesto jsou řidiči a strojvedoucí potřeba. Ne vše ještě počítač zvládne lépe než člověk.

+4/0
14.4.2016 7:28

O34n20d24ř33e68j 82Š79r12u30b85a83ř 1565911275336

Dockejte casu a budou bez ridicu. Ridit tramvaj je jednodussi nez ridit auto a auta bez ridicu uz existuji a vedou si celkem dobre

+3/0
14.4.2016 8:18

R79a24d45i59m 58V26o51d56ň10a49n13s62k74ý 5351694986899

Pokud jedou v ulici bez vlastního traťového tělesa, bez řidičů to ještě hodně dlouho nepůjde. Například od Hlubočep na Barrandov by teoreticky automatizovaný provoz podle mě mohl fungovat, po zabezpečení těch několika přechodů.

+1/0
14.4.2016 12:14

P44a27t92r82i41k 38E14g65e40r 2348360279231

Mě jen překvapuje, že v Praze nemůže jezdit K2, Anitra nebo mezi vozy T3 vlečný vůz VV60LF. Tyto typy bych uvítal na páteřních linkách.

0/−5
13.4.2016 19:55

R57a34d28i84m 59V15o85d19ň88a32n82s62k23ý 5821654296149

Anitra mi přijde vzhledově jako nejošklivější tramvaj v ČR. Jinak ale jezdí T3R.PLF, které by při větší finanční skromnosti obsloužily snadno celé město

0/0
13.4.2016 20:02

M76a59t85ú92š 22E73l34i49a48š 3850406934285

Pôvodné K2 už takmer nejazdia, je to dávno zastaraný voz. Do Prahy sa nedostal, pretože tu medzi prvými mestami začali jazdiť súpravy T3 a v čase uvedenia K2 už boli pražské požiadavky vykryté práve modelom T3. K2 je kapacitne v podstate to isté, ako dve T3. Následne, keď sa sieť rozširovala, prišli KT8 a po nich T6. KT8 ako veľkokapacitné vyriešili (čiastočne) potrebu súprav a v prípade T6 ostala flexibilita z hľadiska možnosti zvýšiť/znížiť kapacitu podľa potreby.

Anitra z polovice 90-tych rokov? Nikdy v Prahe nebola potrebná, keďže v tom čase boli KT8 a T6 relatívne nové. Z Anitri bola potom odvodená verzia 14T (Porsche), ktorá je už tiež prekonaná, nechápem načo by vám teda bola pretpotopná Anitra so schodmi vo vnútri vozu...

No a čo sa týka vlečných vozov... To bolo viac-menej núdzové riešenie ako za pomerne málo peňazí ponúknuť bezbariérové riešenie. Nejde ani tak o kapacitu na linke, aj keď tá tiež nie je zanedbateľná. Praha to riešila rekonštrukciou T3 na čiastočne nízkopodlažné T3.PLF, ktoré však sú rovnako iba polovičným a lacným riešením.

Sečteno a podtrženo - Praha momentálne obnovuje vozový park tým najlepším, čo domáci trh ponúka. Škodovky sú konkurencieschopné aj vo svete, takmer identické jazdia na Slovensku, v Maďarsku, Estónsku, Fínsku. K2, Anitra alebo vlečné vozy za T3-ojky sú akoby ste si dnes chcleli kúpiť Ladu Niva z minulého storočia. To je dôvod, prečo sa dnes nevyrábajú a nepredávajú. Prečo sa nekúpili v minulosti, to som vysvetlil vyššie.

+1/0
15.4.2016 11:29

R91a24d39i86m 91V78o43d89ň74a63n23s80k55ý 5941204296279

V obloucích, odkdy jezdí tramvaje do zatáček

+5/−3
13.4.2016 19:25

M55a47r45t35i56n 76V40a29n45ě59k 6931443212299

Já teda vidím jezdit tramvaj do zatáček každý den.

+1/−6
13.4.2016 19:50

R54a25d69i39m 67V33o36d90ň86a84n24s11k94ý 5721224656789

Tak to já jsem tramvaj s pneumatikou ještě neviděl.

+6/0
13.4.2016 20:00

J23o29s30e40f 91K57o92m45á47r98e66k 5284482544639

Tramvaji s pneumatikami se říká trolejbus ;-)

+2/0
13.4.2016 22:40

R70a32d39i75m 41V95o81d89ň66a41n59s76k47ý 5671394736549

A ten jezdí do zatáček, neboť nejede po koleji.

+1/0
13.4.2016 23:15

R15o97b18e69r32t 71P30r30a91ž24á51k 4178296605590

To vidíte blbě.

+1/−2
13.4.2016 20:48

K97a66r19e91l 59N23o31v69o94t14n62y 2911195659300

Zbytecny slovickareni...

+2/−2
14.4.2016 9:19

R76a38d72i16m 10V57o71d52ň48a60n19s54k48ý 5811394816469

Zcela chybná terminologie. Ještě k tomu chybí typická neschopnost rozeznat kolej a kolejnici, natož trolej.

+2/0
14.4.2016 12:11
Foto

R79u10d77o79l57f 47P24o40l83a37n22e65c68k78ý 3213634713475

O tomhle mi vyprávěl můj kamarád od dopravního podniku. Systém EMA. Už s ním nějaké tramvaje jezdily a je to prý dost na nic. Často vypadává a pak nehlásí stanice, často brzdí příliš brzo před obloukem, naopak dlouho po oblouku nechce rychlost pustit... Podle kamaráda jen zdržuje a není problém v nulovém provozu nabrat přes pět minut zpoždění.

+4/0
13.4.2016 18:47

J23o43s23e60f 11C36h24o70d40o49u68n81s87k64ý 4311266219190

Brzo a hlavně příliš prudce. Omezená rychlost padne z 50 na 20 během vteřiny a tramvaj se snaží vyhovět. Řidič je tam v tu chvíli jen na přijímání nadávek od cestujících, jak to řídí ;-D Já to říkám furt. Počítač NIKDY nemůže vědět lépe, co se děje před ním na trati než řidič. To není letadlo.

+1/0
14.4.2016 0:54

O87n50d29ř90e58j 74Š26r30u58b86a78ř 1805971905766

Kdyz to zvladnou auta,proc by to nazvladly tramvaje

0/−2
14.4.2016 8:16

J43o26s47e33f 29C97h51o64d86o16u73n71s11k49ý 4561446519660

Tramvaj bez řidiče? Tak na tu dobu se netěšíte, věřte mi.

+2/0
14.4.2016 9:16

K11a75r31e27l 31N84o47v44o80t76n37y 2901585519760

Tak mozna prave proto se to timhle merenim snazi vylepsit, ne? ;-)

+3/0
14.4.2016 9:20

J15i53r48i 82J92a91v20u45r84e42k 7836842132246

Ne, tímhle měřením dělají tu mapu, jelikož dřív byla jen pro linku 18.

+1/0
16.4.2016 10:21

M80a12r51t36i23n 95P24i55š26t93o62r84a 8838278746379

Pokud se to teprve připravuje, tak bylo předčasné to hodnotit.

Spíše jde o to, zda někdo dostane dostatečný prostor to odladit.

0/0
15.4.2016 13:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.