- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Fanouškům dopravy zpřístupnilo Brno data k GPS u MHD, kteří vytvořili mapu, kde se dá sledovat aktuální pozice spojů podle souřadnic, načež vznikla i aplikace pro telefony.....co takhle kdyby Praha udělala i toto?
EMA má ohlídat nebezpečný průjezd oblouky a šetřit životnost tratě. K tomu má dělat rutinní činnosti za řidiče - hlášení, zapínání a vypínání světel a topení.
Při prvních pokusech se tramvaje hodně zpožďovaly. A patrně to hrozí i do budoucna. Jak nejede adrenalinem nabušený řidič, tak se jízdní řád nedá stihnout.
K tomu se budují preference na průjezd křižovatek. Minule jsem poslouchal řidiče autobusů, co si to fakt chválili... Podle všeho je to preferenční přepínání křižovatek k ničemu, asi jako když startovala EMA.
Tak snad, mohla by se snížit hlučnost tramvají na pražských křižovatkách a ještě víc ucpat doprava zevlováním tramvají blokující ostatní provoz. Počítám, že s EMou nepůjde projíždět křižovatky na červenou jako nyní. Bezpečnost především.
Už jste s těmi pohádkami o krvelačných tramvajích, co překáží vašemu Trabantu v jízdě opravdu trapný.
Uz vidim, jak se na tom budou pro zabavu vozit pubertaci a opilci... No jesteze to ma i tyce na drzeni.
Ten vozík nemá nárazník, světla, odrazky. V noci mi přijde nebezpečný, dá se přehlédnout. To něco takového smí do běžného provozu?
Nesmí, smí to jen do drážního provozu.
Tramvaj si sama reguluje rychlost a přizpůsobí se. Ptám se: Potřebuje ta tramvaj ještě vůbec řidiče?
Nové vlaky jsou vybaveny AVV (automatické vedení vlaku) dávno, metro také a teď budou vybaveny něčím podobným i tramvaje. Přesto jsou řidiči a strojvedoucí potřeba. Ne vše ještě počítač zvládne lépe než člověk.
Mě jen překvapuje, že v Praze nemůže jezdit K2, Anitra nebo mezi vozy T3 vlečný vůz VV60LF. Tyto typy bych uvítal na páteřních linkách.
Anitra mi přijde vzhledově jako nejošklivější tramvaj v ČR. Jinak ale jezdí T3R.PLF, které by při větší finanční skromnosti obsloužily snadno celé město
V obloucích, odkdy jezdí tramvaje do zatáček
Já teda vidím jezdit tramvaj do zatáček každý den.
O tomhle mi vyprávěl můj kamarád od dopravního podniku. Systém EMA. Už s ním nějaké tramvaje jezdily a je to prý dost na nic. Často vypadává a pak nehlásí stanice, často brzdí příliš brzo před obloukem, naopak dlouho po oblouku nechce rychlost pustit... Podle kamaráda jen zdržuje a není problém v nulovém provozu nabrat přes pět minut zpoždění.
Brzo a hlavně příliš prudce. Omezená rychlost padne z 50 na 20 během vteřiny a tramvaj se snaží vyhovět. Řidič je tam v tu chvíli jen na přijímání nadávek od cestujících, jak to řídí Já to říkám furt. Počítač NIKDY nemůže vědět lépe, co se děje před ním na trati než řidič. To není letadlo.