Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Na ulici našli prsten za sto tisíc. Teď jim hrozí osm let vězení

Ztracený prsten za sto tisíc korun ležící na ulici i mobil za třicet tisíc zapomenutý v masážním křesle mohou nálezce dostat až na osm let do vězení. Právě takový trest hrozí za přečin zatajení věci. Policie pátrá po lidech, které při nálezu cizích cenností zachytily bezpečnostní kamery.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a35n 85Z74a66h76r56a36d10n63i94k 3714350497971

Radil bych nudícím se důchodcům aby místo vysedávání u lékaře začali nosit cetky na policejní stanici ;-D Než to policie zaprotokoluje tak uběhne nějaký ten čas a při sepisováni nálezu jim dají i kávičku a ještě se dozví nějaké ty drby ze zákulisí

policejní stanice no a je tu čas oběda ;-D

0/0
24.4.2016 21:05

P55ř67e28m13e23k 43P51a32v58k89a 8188512928861

Tuhle jsem našel na cestě prstýnek a dal ho přítelkyni, sakra, měl bych se začít bát?

0/0
22.4.2016 15:38

M90a92r66e45k 54S21l13a48b55i96h44o66u32d38e87k 7348431182953

Já jsem jednou odevzdal nalezené kompletní doklady i s platební kartou a policajti na mě koukali jak na blázna. Nechci domyslet, co se bude dít, až tam donese někdo pouťový prstýnek...

0/0
20.4.2016 14:18

A56l12e93š 72Z46e48l75i34n12k37a 1844582346

Už chybí jen agenti provokatéři, kteří budou ztrácet věci na veřejnosti.

0/−2
19.4.2016 22:19

P62e48t18r 69S37u36c79h38ý 1948179224306

To by mě zajímalo, jak té, co zvedla prsten dokáží, že jej vzala .... není to na videu vidět a může říct, že jí spadlo něco jiného.

+1/0
19.4.2016 21:22

M67i56c20h23a44l 33T55r10á55v45n84í95č30e30k 3958781858100

Zdá se to jenom mně, nebo je ta ženská co vzala ten telefon nějaká snědší?

+1/0
19.4.2016 14:43

M21a70r48t19i13n 83R29ů27ž96i17č37k66a 9614941818529

"Halóooo. Našel jsem prstýnek... zavolal odhadce a je asi za 100k... Neztratil někdo prstýnek? Halo."

a po chvilce

"...ale já našel jen jeden a ne dvacet"

----

pochopím trest za přivlastnění věci, kterou mohu identifikovat (peněženku s doklady, mobil) nebo vidím jak to někomu vypadlo a neřeknu to a seberu, ale pokud něco (naušnici, prsten...) najdu na chodníku, tak to je blbost - jak poznám cenu?

v článku chybí jaký má být správný postup a přesné rozvržení tretů v závislosti na hodnotě

navíc je tu riziko, že budu obviněn/popotahován, že se toho ztratilo víc

hledání policie, čas ... to je lepší to tam nechat

+5/−1
19.4.2016 11:32

J91a65k20u67b 14P38r57o78k27e63š 6213498162403

Normální je snad, předat věc na policii a nebo ji tam prostě nechte. Jak Vás může jen napadnout vzít si něco co Vám neříká pane?

0/0
19.4.2016 18:19

M11a51r94t95i51n 80R57ů53ž35i93č26k35a 9484721878839

http://www.denik.cz/stredocesky-kraj/nalezene-veci-policistum-nenoste-nevezmou-si-je-obec-je-ale-prevezme-20140206.html

0/0
20.4.2016 7:00

J89a23k76u51b 13P23r74o41k16e41š 6893408852303

Omlouvám se, tak na obecní úřad, každopádně pointa je stejná.

0/0
20.4.2016 15:50

M17a76r89t75i35n 25R66ů98ž40i70č30k48a 9394261508779

obecní úřad má nějakou pracovní dobu, nevím kde je pokud jsem jen turista

jak je to s nálezy v jiných státech?

- - -

proto jsem psal, že chybí v článku správný postup

0/0
20.4.2016 21:35

J89a84r90o42s72l96a71v 64P36o87r76t 7629887199905

To je zabití klasifikováno líp , polehčující okolnosti atd ...

+1/0
19.4.2016 9:39

J27i66ř15í 85O49u45k71r46o72p27e89c 5820168303639

A myslíte, že zde nejsou polehčující okolnosti atd...?

0/0
19.4.2016 13:10

J82o58s89e38f 50H15r49d52l56i19č14k34a 9489468482

to se policie o nác pěkně stará, ale když mi ukradli v listopadu před kauflandem zamčené kolo, během 15ti minut i když jen za pouhých 20tisích to se nepřetrhli, do dneska mám ku...ový

+6/0
19.4.2016 9:24

R13o20s30t79i12s80l33a40v 11M41a28j47e27r 2253822249658

Když seberu něco na ulici, tak jak mám poznat, že to není nějaký "šmuk" za 42Kč z kolotočů a je to prsten s kamenem za dvě kilča? To je tak pitomý zákon....a abychom ho mohli řádně uplatňovat, tak za chvíli budou kamery i na WC....

Dnes aby se fakt člověk bál něco sebrat ze země - protože než se dostane k tomu, aby se vypátral majitel věci, tak už bude mít nálezce klepeta a sedět na "předběžce".

0/0
19.4.2016 9:10

J43i72ř14í 27D71u59š68e85k 8772241581753

Nemusíte pátrat, odevzdáte to na policii.Ta může pátra za vás. Vám přijde normální ponechávat si věci conajdete na ulici?

+5/0
19.4.2016 10:05

M32a98r34t23i79n 61R36ů28ž81i58č27k88a 9954321668319

záeží na tom co, ale takovou ano :)

kolik času zabere nahlášení? kolik možných problémů...

hledání policejní stanice (na ulici bych to policistovi nedal), sepsání protokolu ... později možný výslech ... to když ten co to ztratil bude říkat, že toho bylo víc a zda jsem si něco nenechal

minulý měsíc jsem našel tiketku do košíku.... neměl jsem ji také dát na policii a sepsat protokol? co když k ní měl majitel vztah a byla pro něj hodnotná

kolik lidí pozná zlato a drahé kameny?

co se dá identifikovat, tak to ano, to odevzdat... peněženka, kufr, mobil...

pokud vidím, že někomu něco vypadlo, tak ho zavolám

ale pokud něco najdu na chdníku, tak proč? to jsem neukradl, to jsem našel

ta paní s prstenem, vyplatila by nálezné... kolik je? 10% ... jak může na chodníku ztratit tak drahý prsten??

navíc ta hlška tiskového mluvčího, že ani neuvažovali nebo tak něco, jak to z té kamery poznal? já tedy neviděl co zvedli, mohla to být desetikoruna, knoflík ... u toho mobilu je to zřejmé

+1/0
19.4.2016 11:42
Foto

T73o94m48a89s 75Z41y30r41e59k 9613929344663

"to jsem neukradl, to jsem našel" - tak to je síla. To jako fakt myslíte vážně? Že někdo něco ztratí je prostě smůla a že vy to najdete je vaše "štěstí"?

+1/0
19.4.2016 15:29

M74a64r66t31i94n 47R92ů11ž12i62č39k25a 9894551988829

co je přesně síla?

ztratit prsten za 100k je blbost - mohu ho někde zapomenout, ale ztratit na chodníku, pokud nesedí, tak si ho nechám upravit

nalézt něco je štěstí (a to myslím skutečně nalézt a nejen jako výmluvu "já to našel", kterou slýcháváme od menšiny)

opravdu běžíte z každým drobákem na policii... víc jsem zatím nenašel

jen jednou jsem v buse upozornil pána, že mu vypadla peněženka

ale pokud něco poctivě najdu (a nemohu určit majitele), tak dokud se neozve majitel, tak co s tím - plakátek v krámě nebo na sloupu postačí

zatím jsem to štěstí neměl.... smůlu už několikrát

ale určitě bych si rozmyslel jít s tím na policii, pokud by to nestálo skutečně za to a cenu prstýnku tedy neodhadnu, vy jo?

+1/−1
19.4.2016 16:42

J62a45k29u56b 85P84r79o95k29e55š 6663148812293

No buď s tím zajdu na polici, a nebo nemám možnost/chuť tak tu věc nechám na místě, je to nejpravděpodobnější místo, kde ji bude majitel hledat. Maximálně zamezím případnému poškození. Ve chvíli kdy si to nechám je ze mě zloděj.

+1/0
19.4.2016 18:24

M10a42r93t25i83n 62R31ů74ž36i28č38k35a 9704421188749

ale houby zloděj

zloděj krade věci, které někomu patří přímo - ví majitele

tohle je nález a pokud se najde majitel, tak náleží nálezné

nechat to na místě a proč?

+1/−1
19.4.2016 19:40

J85a85k30u57b 95P25r73o76k79e89š 6833708112483

Protože mi to nepatří. Co je to za zvrácenou logiku, že co není přivázané řetězem, tak si můžu vzít a přivlastnit? Pak se není co divit, že to v téhle zemi vypadá jak to vypadá. Jak můžete vědět, že si to tam někdo jen neodložil, nebo berete vše co není pevně ukotvené?

Je slušnost vyplatit nálezné, obzvláště v případě, že s tím měl nálezce nějakou práci nebo výlohy, ale není normální ponechat si cokoliv za co jsem se nepřičinil vlastními silami.

+1/0
19.4.2016 19:47

M80a88r29t81i61n 96R31ů73ž70i46č61k87a 9194101288609

rozlišuj krádež a rozlišuj nález ztracené věci

krádež je když něco někomu vezmu

nález je když najdu ztracenou věc... asi těžko si to někdo odloží na chodník či do křoví

+1/−1
19.4.2016 20:08

J23a47k86u54b 69P80r82o33k33e83š 6673268442923

Když něco najdu na chodníku, tak to buď odnesu na "Ztráty a nálezy" a nebo to tam nechám ležet, prostě pro to, že mi to nepatří. Pokud si to ponechám je to prostě krádež, ten kdo to udělal, jen využil situace, kdy se dotyčný nemohl bránit.

Někdo si odloží třeba na popelnici, někdo jiný to omylem shodí a než se majitel stihne otočit tak si to nějaký "nálezce" už cpe do kapsy.

Podle Vaší logiky je v pořádku někomu vybílit byt nebo dům, protože zapomněl zamknout.

Když něco najdu prostě to vrátím a když to vrátit nemůžu, nechám to na viditelném místě, poblíž toho kde jsem to našel, aby to měl možnost nalézt také až to bude hledat a aby se věc zbytečně nepoškodila. Ponechání si takové věci je morálně na stejné úrovni jako krádež. Prostě si berete něco co Vám nepatřilo a nepatří.

+1/0
19.4.2016 21:23

M78a59r73t86i47n 49R16ů88ž79i21č52k21a 9254821958189

dobře, je to tvoje volba

krádež to není

asi si nečetl můj komentář, jinak bys nemohl napsat, že je dobré vybílit dům, protože si ho někdo zapomněl zamknout - ano to je krádež/loupež

př. kde po cizím městě budu hledat policii nebo ztráty a nálezy

co se stane s takovým odevzdaným předmětem, když se nenajde majitel? propadne státu

pokud něco ztratím je to moje chyba a já musím vynaložit úsilí k nalezení

kolik úsilí vynaloží policie, když mi něco ukradnou ... neznám člověka, kterému by našli např. kolo, které měl zamčené a někdo mu ho odemkl a odvezl, takže kolik úsilí budou vynakládat k nalezení majitele odevzdané věci

a opakuji, krádež to není...

http://www.denik.cz/stredocesky-kraj/nalezene-veci-policistum-nenoste-nevezmou-si-je-obec-je-ale-prevezme-20140206.html

0/0
20.4.2016 6:59

J16a72k58u29b 76P45r83o55k78e10š 6153958582773

Četl, ale stále si myslím, že z morálního hlediska je to stejné jako krádež. Dotyčný získal něco bez práce a vlastního přičinění.

Je to naprosto stejné, vidíte něčí nezajištěný majetek a bez skrupulí si ho přivlastníte. Když necháte předmět na místě nebo ho odevzdáte, tak má dotyčný šanci ho získat zpět, u vás v kapse už ho nikdy nenajde.

Co je krádež a co je nález? Auto stojící na silnici, je ztracené? Co peněženka, která leží na kapotě toho auta? Mobil, který leží vedle? Co takhle kolo opřené o zeď.Podle čeho určujete co jste "našel" a co byste ukradl?

0/0
20.4.2016 15:59

M39a15r38t76i67n 11R24ů31ž62i77č53k33a 9674751118579

štěstí je štěstí :) ... aby zůstala rovnováha, tak někdo měl smůlu, o své věci se člověk musí starat

a to je právě rozdíl mezi tou krádeží.... nalezená věc je bez zjevného majitele... nezamčené auto nebo kolo má majitele, nezamčený byt také

nečetl ... psal jsem o tom, že tam kde se dá majitel dohledat (doklady, telefon...), tam se pokusit o vrácení

když neumíte rozlišit co je skutečná krádež, tak to je pak těžké

0/0
20.4.2016 21:41

D64e10n36i24s 77W93i66t25z26k42u 3753271189477

šmuk z kolotočů za 42? víte vůbec kolik stojí dneska jedna rána? 10 Kč, prstýnek je tam tak na 5 špejlí + zakřivení vzduchovky, to je minimálně za kilo

+2/0
19.4.2016 11:55

P44e20t40r 12M80u47n81z47a25r 1945931839206

To mě se jednou podařilo najít ztracený cizí mobil ve svým autě. Po dlouhém vyšetřování po rodině, kdo ztratil mobil, jsem si vzpomněl, že jsem před před půl rokem vezl stopaře. No nakonec se mě podařilo mu ho předat. Přestože to byl jen hloupý levný mobil, byl majitel rád.

+3/−1
19.4.2016 8:48

J79a74k52u76b 17S54e30m44e14r68á44d 2987446471231

tak to vidim na 2 roky natvrdo.... pul roku jste si nechal pro sebe cizi telefon :-)

+4/0
19.4.2016 8:53

J60a34r34o95s23l25a43v 43K92a65d93l63e75c 5271839412291

Spíš by mne zajímalo jak někdo může ztratit jen tak prsten - neměl by být brán jako spolupachatel?. Navíc je krásně vidět jak jsme sledovaní a za pár let přibudou pokuty za nevhodnou chůzi... vyplazování jazyků směrem ke kamerám... postávání jen tak... zbytečné žvanění...blbý pohled... neučesanost... pohyblivá hlídka změří jestli jste dostatečně odeorován... Ať žije svoboda!!;-D;-D;-DRv

+12/0
19.4.2016 8:38

J92o83s85e50f 73T65r67n72k86a 9129392507959

Já jsem na videu rozhodně neviděl, že by někdo prstýnek zvedal:-).... a oni je hned označí za zloděje...to je pomluva dotyční nechť se přihlásí a zažalují příslušné orgány za pomluvu.

+2/0
19.4.2016 8:13

M12i46l98o68š 86Z90a69v96ř70e93l 9461405583207

Jasně, další výchovné video. Buďte všichni poslušní

+1/0
19.4.2016 8:12

J23a90k54u26b 30M37i24c15h60á61l72e85k 6677668330352

Až osm let ve vězení za přečin zatajení věci. Idnes zase boduje se znalostí práva.

Těch 8 let je horní hranice, pokud má věc hodnotu před 5 milionů korun. Když je to přes 500 tisíc, je horní hranice 5 let, tedy oboje zločiny. Pokud bude hodnota nižší, je trestem až jeden rok nebo zákaz činnosti, což v praxi znamená, že do vězení za to půjde jen někdo, kdo už si tam něco odseděl nebo je tu nějaký jiný důležitý důvod, proč by za to měl jít sedět. Mnohem častěji přijde peněžitý trest (pokuta), pokud vůbec. A pokud má věc hodnotu méně jak 5000, nejde ani o trestný čin.

+5/0
19.4.2016 7:52

R22a14d92e96k 63F57a63i17t 6401915713311

a pokud nakradeš více než 5 milionů, udělají z tebe senátora:-P

+3/−1
19.4.2016 10:52

R31o89b 49M19a24x54i54m 4816427859183

Já vrátil na adresu tašku z doklady a peněženkou, a dostal jsem drbana prý kde je kolo :-) :-):-)8-o8-oR^!!

+9/−1
19.4.2016 7:31

J23a80n 95C84i47g94l10e32r 7138731450804

Jasně. Prstýnek odneste na policii. V životě už ho nikdo neuvidí...

+4/−1
19.4.2016 7:07

R25a66d71e25k 21F39a68i67t 6571855183171

uvidí ho paní majorová:-)

+5/0
19.4.2016 10:52

D71e61n96i88s 54W94i10t79z57k88u 3223241359427

a já hlupák tuhle vrátil v penny na pokladnu lístek z automatu na vracení flašek

+3/0
19.4.2016 6:27

J38a19n 90C31i51g54l45e68r 7458891920214

To jste udělal dobře. Ale! Věděl jste, co to je, věděl jste, komu to přinese prospěch a měl jste slušnou pravděpodobnost, že se zjistí, komu to patří. A věděl jste i cenu, což je zrovna v případě toho prstýnku dost důležitá okolnost. Protože kvůli věci za, dejme tomu, 1000,- Kč je hloupost podnikat cestu na policii. Váš čas + čas policie (zaprotokolování) = nejméně 2000,- Kč. Jaký to má smysl?

0/0
19.4.2016 7:14

J35a55n 68C96i43g96l61e14r 7908191260314

Teď mě napadá, že jediný správný postup je nechat to válet tam, kde to bylo. Jo. A to měli nálezci toho prstýnku udělat.

+1/0
19.4.2016 7:16

J97i36ř25í 30D36u53š56e88k 8782111591763

Tak na policii bude nahlášena ztráta a když popis bude odpovídat takto dostane majitel.Apokud ho niíkdo nebude pohřešovat takvám ho vrátí. Tak nevím čeho sebojíte.

+1/0
19.4.2016 10:07

M35i43l63a71n 13R26a17k95u42š68a54n 7214602543254

To dítě, které našlo na ulici nějaký prstýnek, okamžitě nerozpoznalo, že má hodnotu sto tisíc? Co je v našich školách učí?

+16/0
19.4.2016 0:00

Z62b31y51n28ě92k 68Š34a53f27a29r47č19í45k 5457328565534

Co by se stalo, kdybych teoreticky našel takový prsten za 100k, dal si ho do kapsy, ale ouha, v kapse byla díra a prsten se "ztratil"?

+2/0
18.4.2016 23:33

M18i29c17h62a96l 41C87h92a19l35u64p38a 6808140699803

Asi to samý, došlo by k zatajení nálezu?

+2/0
18.4.2016 23:51

K38a92t66e36ř82i66n17a 11V88ý45b52o64r16n70á 6590199229

Spíše ke ztrátě nálezu. Jen byste to nesměl zatajit. ;-)

+2/0
19.4.2016 8:00
Foto

T10o12m40á47š 61J65u89s63t35a 4834436699259

Takze kdyz neco najdu, tak si to necham, ale dojdu na Policii rict, ze jsem to nasel, ale bohuzel ztratil driv, nez jsem k nim dosel....a budou na me koukat jako na idiota. :-) Akorat nevim, jestli by to zaprotokolovali jako ohlaseny nalez, abych byl bez rizika trestu.

0/0
19.4.2016 10:09

P46a24v77e38l 17K51r65a29l 4708509229162

Jsem poctivý člověk a pokud naleznu věc, která mi nepatří a má slušnou hodnotu, tak ji rád vrátím.

Ale pokud tu čtu místo prosby o vrácení naopak vyhrožování, tak bych si to jako nálezce nakonec rozmyslel. :-P

+9/−1
18.4.2016 23:30

P72a60v88e32l 85M47a74ř54í25k 3802110380424

Maji si na nej davat pozor. Kradez to neni. Fakt zakony na vyliz si....

+4/−1
18.4.2016 23:19

R75o37m75a72n56a 82K73o40n73e98c37n86a 6764635183531

A neni to nejaka testovaci akce p. Sabatove...

+5/−1
18.4.2016 22:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.