Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Do ulic vyráží upravená tramvaj Porsche, už nemá podélné sedačky

Nový nátěr, sedačky vedle sebe a víc prostoru. Dopravní podnik představil veřejnosti první zrenovovanou tramvaj typu 14T přezdívanou „Porsche“. Pokud se bude cestujícím líbit, upraví tímto způsobem i ostatní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68a67r55t31i68n 69K95o89ř14í94n88e16k 5685938181684

Plukovník Šebek by se zeptal - " Komu tím prospějou ? "

+1/0
20.4.2016 16:45

O92n67d84r50a 92P74á54t17e80k 8453869904495

Není nad klasiku.

Krásné T3 plně vyhovovaly po dodělání nízkopodlažního podvozku.

Neměly problém se sněhem atd...

+2/0
20.4.2016 9:09

J14a83n 25K49a19r92e24l 71N47o45v55a41k 5236714278856

delate si srandu? mam 190 a takhle sedet proti jinemu vysokemu cloveku nemohu.. kterej liliput tenhle zlepsovak vymyslel? tomu by meli dat euro grant!!

+1/0
19.4.2016 23:44

S55t38a44n46i44s94l35a46v 98P32i93š23t48ě50k 1336818159495

To puvodni bylo lepsi.

+1/−1
19.4.2016 16:56

J10a20n 73Z65i59e11g92l96e54r 1311386181798

Zpočátku to s tramvajemi 14T vypadalo, že kvůli technické závadě budou na delší čas vyřazeny z provozu. Proto si současné vedení pražského Dopravního podniku zaslouží uznání, že tento problém dokázalo vyřešit a Porsche se vrátí do provozu dříve, než se původně předpokládalo. Změny v interiéru jsou pozitivní, je dobře, že zmizela podélná sedadla, která cestujícím hodně vadila.

+5/−2
19.4.2016 15:56

V12l36a30s34t16i52m53i15l 18S57v78o49b85o98d10a 7323968215724

Je v plánu také úprava, která ji změní na něco jiného než na pojízdné železářství?

:-)

+1/−1
19.4.2016 15:00

M35a72r71t17i22n 88R77u42z52i46c50k13a 1182898526917

No, 14T je hlukem nejhorsi, ovsem 15T ma podobnou vadu... Chvili jsem stal na zastavce a sledoval jak tramvaje prejizdeji naprosto neskodnou nerovnost ve svaru kolejnice... Prujezd T3 a KT8D5 temer nehlucne (hluk pouze od elektrozarizeni), 15T rachot (rozdrncene plechy a dily podvozku)... moc to o kvalite nesvedci... Co naplat, kdyz dokazu vyrobit dobrou tramvaj s tichym pohonem, ale kazda drobna nerovnost (listi, svar, vada na okolku, srdcovky) pri styku kolej-kolo z ni udela rincici zelezarstvi...

+1/0
19.4.2016 18:24

J86a27r25o26s39l61a44v 90V61i93n25a72r 5125922736561

Idealni mi pripada usporadani T3, kdy sedacky jsou v rade za sebou a není mozne sedet vedle sebe. Nabizeji vice prostoru pro stojici a sedici si neprekazeji. Porsche mají podle mych zkusenosti spatne vyresena madla pro drzeni stojicich. Jestli si nepletu tramvaje na lince 22, tak na IPAKu jsou vždy narvane a stojici lide bojuji o mista, kde dokážou dosáhnout na ty horni trubky.

+2/0
19.4.2016 13:37

L20u64k82á16š 39Š28l18e44h38o19f10e67r 1673539705599

Pokud vím, tak Porsche na lince 22 nejezdí...

0/0
20.4.2016 13:03

J43a16r23o15s81l93a43v 72P38o80l55č27á73k 5153407590714

Nechci být "rejpal", ale možná by bylo fajn, kdyby autor uvedl o jaký dopravní podnik se jedná.. Byť to z článku každý asi pochopí, ale i tak...

0/0
19.4.2016 13:34

W93a92l52t17e45r 61D67i18v79i87š 6297602752332

Možná je taková drobná nápověda, že to je v rubrice Praha a Středočeský kraj. Takže bych to tipoval na Dopravní podnik Beroun.

+3/0
19.4.2016 14:25

V17l33a65s38t94i78m67i74l 25S30v20o77b57o72d89a 7703328785504

Hmm, to je dobrá otázka, v kolika městech Středočeského kraje jezdí tramvaje ;-D.

+1/0
19.4.2016 14:58

J95a72k60u27b 51Š96a54f54a95n11d15a 7245227621571

V žádném. Takže na výběr toho už moc není.

0/0
19.4.2016 18:27

M47i92l17u76š45e 80W13e29l77n31o95v67á 5144940286199

Pravda.Taky jsem,pokud bylo možno,počkala raději na starší tramvaj,než sedět zády k oknu a koukat na proti na hlavy.Tato nová se mi moc líbí,ovšem taky si myslím,že nám cestujícím nevyhoví skoro nikdy nic a budeme zase remcat.:-)

+2/−1
19.4.2016 13:32

F65i50l20i79p 59N56a16v23r40á50t33i71l 2727190163974

To musej projektanti pořád vymýšlet nějaké novinky? Je v době internetu takovej problém najít na světě nějakou existující tramvaj, která v podobném provozu funguje ze všech nejlíp, a udělat to podle ní?

Připomíná mi to vývoj elektroniky na začátku století: novej model/verze neměl ze svého předchůdce skoro nic dobrého - všechno se vytvořilo znova (často hůře) a uživatele to akorát štvalo.

0/0
19.4.2016 13:20

R25a10d34i95m 63V55o42d69ň91a53n81s94k54ý 5391494596779

Tak ona nejúspěšnější a nejméně poruchová tramvaj T3 byla vytvořena v Česku, možná si myslí, že jim to proto ještě pořád musí jít. Ale nemyslete, že zahraniční vozy jsou vesměs něco výrazně lepšího než 14T..

0/0
19.4.2016 17:33

F91i49l73i11p 81N96a90v86r92á45t94i56l 2417550673254

Podle toho videa mi tato zánovní pražská tramvaj nepříjde lepší než to, čím jezdím po Norimberku. A to zdejší šaliny mají určitě přes 10 let.

Chtěl jsem svým příspěvkem říct, že někde po světě již určitě jezdí tramvaj s ideálním interiérem. Proto nemusí autoři tramvaje z příspěvku svůj interiér testovat, když jinde už otestovaný je.

V Praze nežiju, ale obecně bych řekl, že většina lidí jede tramvají jen pár zastávek, tudíž bych sedačky a sezení nevěnoval takovou pozornost. Osobně mě nejvíc štvou lidi, kteří překonají schod nástupu, zastaví se, a špekulují, kam si půjdou sednout. Čímž zdržujou. Úplně nejlepší jsou pak ti, kteří se jako první hrnou do středu vozu, aby mne pak nechali stát u dveří....a za 3 zastávky se přese mne drali ven.

+1/−1
19.4.2016 17:39

E97d52a 13D69r31á55b20e17k 7499862153737

města mají svá specifika co do rozchodu, požadavků na nízkopodlažnost, délku soupravy atd, takže nová tramvaj jsou vždy nové výzvy speciálně u těch nízkopodlažních - kam dát kola, jestli otočnej nebo neotočnej podvozek a tak dále, rozvržení sedaček je až spíš třešínka na dortu "podle možností", není to něco na čem ta tramvaj stojí nebo leží, protože super interiér vás sám o sobě nikam neodveze.

0/0
20.4.2016 13:44

I20v67a11n 10S72o92u79k69u41p 3956427128438

Víc než sedačky vedle sebe mě ser... ty madla.....musíte mít 2 metry,aby jste na ně dosáhly...ale koukám,že to tak ponechali

0/0
19.4.2016 12:30
Foto

M19a69r19i46e 22M59e96t23l78i56c85k45á 9891554461382

Jednou jsem se na to ptala a prý je to proto, že dle statistik lidstvo je vyšší ;-D Takže já, která jsem zasekla na 158cm mám prostě smůlu ;-D

+3/0
19.4.2016 13:03

L65u61k94á90š 26C75v34r44č94e83k 1486744977

Teď se tam vejde stojících ještě méně než předtím. Měli se vykašlat na sedačky vedle sebe a bylo by to lepší.

+3/−1
19.4.2016 11:54

A83l12e20x11a35n22d84e10r 70M37a37l17ý 7596414216

Líbí se mi nový nátěr více než původní, jsem rád že zmizí ty uličky plné nohou, ale to čím byly nahrazeny je snad ještě horší.

Ty sedačky proti sobě jsou na sebe natolik nalepené, že bude prakticky nemožné se neotírat koleny o člověka co sedí naproti, jak je vidět i na tom videu. Tam si sedat rozhodně nebudu.

Raději bych obětoval pár sedaček, než je tam namačkat za každou cenu.

A že s tím pořád otravuji... stále by to chtělo klimatizaci.

0/0
19.4.2016 11:18

I24v63o 82P47o43s40p75í43š46i20l 6261424447742

pokud vim, tak v Brne takhle vypadaji saliny normalne... Rv

0/0
19.4.2016 11:11

A51n38t21o32n24í94n 53D75o44u63b43e60k 3380939339

za 2,5 milionu stale chybi zcela zakladni funkce tj klimatizace??? wtf?

+2/0
19.4.2016 10:56
Foto

M66a82r65i44e 23M30e40t11l11i41c67k18á 9671724891182

Klimatizace je v tramvaji na dvě věci... Vzhledem k tomu, že se neustále otvírá, tak klimatizace nefunguje a stejně všichni otvírají okénka.....

0/−3
19.4.2016 13:04

A78l50e35x29a97n25d84r 44V45i67d47n29e28r 1137810127805

min sedacek u dveri a vic mista na stani to je zaklad

+3/0
19.4.2016 10:50

A20n79t36o60n97í31n 53D20o37u20b89e56k 3860849139

presne! sedadla ve dvou vedle sebe a hlavne naproti jsou sileny! v tech clankach kde nejsou dvere bych dal za sebou po jednom jako ve starych tramvajich. to bylo nejlepsi. drtiva vetsina lidi jezdi po jednom tak proc maji cumet do ksichtu jinym. osobne si v techto tramvajich kvuli tomu vubec nesedam. pouze v tech starych

+5/0
19.4.2016 10:57

M53a54r63t20i12n 74R35u50z97i30c97k54a 1812218816967

Ta tramvaj ma ale zasadni vadu, vyssi zatizeni na napravu by ji vyradilo z provozu... coz by se stalo, kdyby se veslo vice stojicich lidi... uz ted je "na hrane"...

0/0
19.4.2016 18:19

A59n65t36o57n92í62n 57D80o29u80b19e70k 3150949879

sedadla jsou stale hruza! nechapu proc nema zasebou po jednom sedadle ale ma stale debilni sedadla proti sobe!

navic nater zvenku je hruza. predchozi byl super. tramvaj je jinak krasna asi nejhezci co kdy v praze jezdila. pouze ale s tim predchozim naterem. tento z ni dela zrudu pro vychodni trhy

0/0
19.4.2016 10:43

L58u82k44á74š 72I49n71e98m15a83n 4384383394108

Při cestování mám rád svůj osobní prostor,a nebaví mě čučet někomu cizímu do ksichtu.Rv

0/0
19.4.2016 10:32

R75a71d97e54k 23S40ý89k59o36r19a 9907961829901

Co je na té tramvaji tak zvláštního? Vždyť toto je naprosto běžné rozložení sedaček. O tomto dělat článek je stejně zajímavé, jako dělat článek o autech se čtyřmi koly a nebo s volantem na místě řídiče místo volantu v kufru :-P

0/−4
19.4.2016 10:18

L30u65m64í45r 13V42i48t71h47a 2467197566872

Zvláštní je na tom to, že u tohoto typu tramvaje byly ssedačky uspořádány jako ve strým ruským metru. Tak proto se o tom píše. Že už to tak není. Ještě něco potřebujete zopakovat?

+4/0
19.4.2016 11:28
Foto

M66a31r72i64e 33M28e79t52l19i20c25k91á 9631974971552

Konflikty jsou díky šikmým plochám v některých tramvajích a hlavně díky lidem, kteří se otočí s batohem na zádech a vůbec neberou ohled na to, že tak ohrožují lidi na sedačkách.... Řešení těch sedaček se mi moc nelíbí, cestuji tramvajemi hodně a někdy je to fakt o nervy dostat se ze sedačku (někdy i na sedačku) u okna.... a nějak moc jich je zády ke směru jízdy a nic moc prostor.... spousta lidí jezdí nejen s malou diplomatkou nebo kabelčičkou, ale s taškami..... Zatím se fakt nejlíp sedělo v T3

+3/0
19.4.2016 9:23

K34a82r75e66l 79D78r48d29a 6914352967

Jste mimo. Nové tramvaje jsou prostorově špatně řešené. Tak nehledejte viníky v cestujících. O tom to je. Co zmrví projektanti, to se promítne do konfliktu mezi cestujícími. Pokud nemáme páky, jak postavit do latě dodavatele a provozovatele, zbývají nám jen pevné nervy a vzájemná ohleduplnost. Nenechme si vzít slušné chování. ;-)

0/−1
19.4.2016 9:48

R60a13d34e60k 45S65ý52k33o38r63a 9547661779121

Když se kdokoli a kdekoli chová bezohledně a nevidí nic jiného, než sám sebe, pak takovému jedinci nepomůže ani samostatný a prostorný vůz, který bude určen pouze pro toto individuum. Možnost by zde byla a to v případě, že by se jednalo o vůz mířící na pořážku, takový vůz by měl smysl.

Jakýkoli prostor v civilizované společnosti se dá sdílet bez konfliktů, pouze sobci se strašně diví, když někdo upozorní na jejich bezohledné chování.

+1/−1
19.4.2016 10:23

L47u20m54í48r 53V48i44t49h26a 2227627436892

Projektanti projektují blbé baťohy? 8-o

0/−1
19.4.2016 11:29

I17v86a81n 52M71i96n31á29ř 7482844587791

Za komančů se říkalo: "Raději špatně sedět, než dobře stát !!!"

0/0
19.4.2016 9:12

K35a20r73e69l 91D79r25d96a 6634422677

Včera jsem jel zase jednou žlutou super-trouper 15T. Zážiteček. Nejprve balancování na šikmé ploše na jedné noze, kde jsem nepochopil, za co se mohu držet.

Pak nové plastové sedačky. Dva lidi se vedle sebe nevejdou a jak je sedačka tvarovaná, tak si nelze na ní jak jinak sednout. Takže mě při pokusu nedrcnout do souseda řádně řízla do zadku a opět mám modřiny, jak z klandru na sedačkách T6A5 a stejně jsem se pak na souseda musel připlácnout. Ten získal dojem, že jsem pěkný nevychovanec a začal si lovit z kapsy mobil se sluchátky a dloubal mě řádně do žeber, aby si zvětšil prostor.

Tak si povzdychnu, dám oči v sloup, a dostanu šlehu do palice. Na plastových sedačkách jsou tyče na držení našroubované opět více za hlavou sedícího. Při každém drcnutí tedy hrozí omlácení hlavy o tyč. A aby tady necákalo moc krve z hlav cestujících, tak je zde vylepšení. Ta tyč má nově protikebulový plastový nárazník!

Nechápu. V Plzni nikdy neviděli tramvaj? Mám snad vyrazit do Škodovky a pohlavkovat tady projektanty, aby jim to docvaklo? Nebo si ty sedačky vyměnil DPP ve svých dílnách a je to "pražský zlepšovák" a pohlavky patří DPP?

(A ještě poznatek ze zimního provozu. Jsou tady také "jednomístné luxusní sedačky". Kupodivu... Za nimi je fukar, co sem žene čerstvý ledový vzduch. Zatímco T3 měly vyhřívané sedačky. 15T mají chlazené sedačky. Jel jsem s chřipkou a bolavou páteří. To je slast, sedět v ledovém křesle, kde trvale fučí na záda ledový vzduch.)

Tedy, kam směřovat výprask a pohlavky? Do Plzně či do Prahy? ;-D

+4/−1
19.4.2016 8:52

O92n80d48ř86e62j 20Z86d21e96r12a75d45i45č55k20a 6824695563818

Dočentl jsem ten canc do konce a ohledně té poslední otázky... Ideálně sobě za takovou pitomost.

+2/−4
19.4.2016 9:14

K97a34r95e68l 27D37r69d79a 6344412477

Jde o technické připomínky k šlendriánu za zmařené veřejné prostředky. Nejspíš jste zcela mimo, pokud takový průšvih hájíte.

0/0
19.4.2016 9:35

J45a35n 73V28a87l71o32u20c67h 6192617728600

Anebo na velké zadky? Sedačka není menší menší než "klasický" kornout v T3, ale to je přece klasika, na to se nesmí nadávat;-D.

A že máte 2 sedačky vedle sebe? Pokud i nadále dáváte přednost převozu dobytka v T3 (pár sedaček, zbytek stojí) před aspoň trochu kultivovanou MHD (více sezení, nízkopodlažnost)... Že jsou u nás dobytci, kteří sice vystupují zastávku před konečnou (nejlépe tak vytíženou jako ve Stromovce), ale sednou si u uličky, protože kdyby si sedli k oknu "určitě by si vedle sedl někdo, kdo jede až na konečnou a oni by se nedostali ven", je o něčem jiném...

A za to, že tratě (Ječná, Národní třída) jsou přeplněné a více tramvají (aby se "nejezdilo jako dobytek") se tam prostě nevejde poděkujte těm, kteří zrušili plno tratí v centru, kam se dala zátěž rozložit (Václavák, Příkopy), protože "fárat" 30m pod zem, když chci z Jindřišské k muzeu se přece znakem rozvinutého socialismu.

+4/−2
19.4.2016 9:15

K76a58r74e37l 23D81r96d55a 6494802447

Co jít těch pět kroků pěšky? To by vysoce kulturního cestujícího z tramvaje nikdy nenapadlo, že? ;-D

0/−1
19.4.2016 9:31

K43a96r22e30l 58D91r40d62a 6794592657

A Příkopy by se nejezdilo pro dvě zastávky, ale z Nuslí na Letnou, jak tomu bylo v době komunistického středověku. A to už by se fárat přímo mělo. Je to civilizované a ohleduplné ke druhým. ;-)

0/0
19.4.2016 9:43

R49a70d27i67m 47V59o58d87ň72a45n61s44k90ý 5671624416659

Víte, MHD je jaksi od toho, aby se pěšky chodit nemuselo. V Praze to denně příliš zábavné a bezpečné není, o důchodcích a invalidech nemluvě.

+1/0
19.4.2016 19:28

V52o44j90t94ě53c39h 84H89o59r12s60k75ý 7777977921112

A pořád ta tramvaj zní jako pojízdné železářství?

+3/0
19.4.2016 8:30

M20a19t13o20u55š 43K47y96n60c17l 4974817621309

Ta orientace sedaček mi byla docela příjemná. Nechápu komu to mohlo tak zásadně vadit, snad asi těm lidem, co se nacpou do tramvaje, a hned utíkají z nějakého neznámého důvodu na její druhý konec.

+3/0
19.4.2016 8:23

P61a95v59e74l 20M44o68r70a94v41e41c 1764875564967

Tak hlavně že takto upravená T14 jezdí v Brně již několik let.

0/0
19.4.2016 8:01

M22a94t46ú67š 42E79l58i58a31š 3190186964935

Tak hlavne, že to nie je T14, ale 13T, ktorá jazdí v Brne. Mimochodom, rovnako hrozný voz, ako toto.

+2/0
19.4.2016 9:01

Z43d45e41n13ě36k 38S49v64o25b13o87d57a 4426494236717

Přebarvení R^, ale sezení mi teda nejvíc vyhovuje v T3 pěkně za sebou

+2/0
19.4.2016 7:45

J78i77ř54í 89J98o48z22a 3608233290491

Me ten nater pripomina nater vozu MHD v Olomouci...

0/0
19.4.2016 5:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.