Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Do ulic vyráží upravená tramvaj Porsche, už nemá podélné sedačky

Nový nátěr, sedačky vedle sebe a víc prostoru. Dopravní podnik představil veřejnosti první zrenovovanou tramvaj typu 14T přezdívanou „Porsche“. Pokud se bude cestujícím líbit, upraví tímto způsobem i ostatní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40a36r28t71i48n 35K48o12ř63í12n34e25k 5125238691374

Plukovník Šebek by se zeptal - " Komu tím prospějou ? "

+1/0
20.4.2016 16:45

O24n15d87r67a 86P80á17t31e69k 8873479174835

Není nad klasiku.

Krásné T3 plně vyhovovaly po dodělání nízkopodlažního podvozku.

Neměly problém se sněhem atd...

+2/0
20.4.2016 9:09

J31a61n 51K46a98r87e20l 32N74o37v56a93k 5266304258616

delate si srandu? mam 190 a takhle sedet proti jinemu vysokemu cloveku nemohu.. kterej liliput tenhle zlepsovak vymyslel? tomu by meli dat euro grant!!

+1/0
19.4.2016 23:44

S63t19a32n26i80s14l35a37v 23P57i44š21t21ě43k 1246958259525

To puvodni bylo lepsi.

+1/−1
19.4.2016 16:56

J18a80n 53Z81i88e29g40l46e49r 1451356391698

Zpočátku to s tramvajemi 14T vypadalo, že kvůli technické závadě budou na delší čas vyřazeny z provozu. Proto si současné vedení pražského Dopravního podniku zaslouží uznání, že tento problém dokázalo vyřešit a Porsche se vrátí do provozu dříve, než se původně předpokládalo. Změny v interiéru jsou pozitivní, je dobře, že zmizela podélná sedadla, která cestujícím hodně vadila.

+5/−2
19.4.2016 15:56

V32l80a77s25t41i55m21i53l 14S40v35o84b44o77d86a 7163928335304

Je v plánu také úprava, která ji změní na něco jiného než na pojízdné železářství?

:-)

+1/−1
19.4.2016 15:00

M65a13r71t80i49n 52R75u18z30i65c61k27a 1562698756547

No, 14T je hlukem nejhorsi, ovsem 15T ma podobnou vadu... Chvili jsem stal na zastavce a sledoval jak tramvaje prejizdeji naprosto neskodnou nerovnost ve svaru kolejnice... Prujezd T3 a KT8D5 temer nehlucne (hluk pouze od elektrozarizeni), 15T rachot (rozdrncene plechy a dily podvozku)... moc to o kvalite nesvedci... Co naplat, kdyz dokazu vyrobit dobrou tramvaj s tichym pohonem, ale kazda drobna nerovnost (listi, svar, vada na okolku, srdcovky) pri styku kolej-kolo z ni udela rincici zelezarstvi...

+1/0
19.4.2016 18:24

J90a80r95o73s59l88a22v 47V57i71n14a73r 5865832356941

Idealni mi pripada usporadani T3, kdy sedacky jsou v rade za sebou a není mozne sedet vedle sebe. Nabizeji vice prostoru pro stojici a sedici si neprekazeji. Porsche mají podle mych zkusenosti spatne vyresena madla pro drzeni stojicich. Jestli si nepletu tramvaje na lince 22, tak na IPAKu jsou vždy narvane a stojici lide bojuji o mista, kde dokážou dosáhnout na ty horni trubky.

+2/0
19.4.2016 13:37

L41u93k14á84š 86Š12l89e19h48o32f89e86r 1103679545449

Pokud vím, tak Porsche na lince 22 nejezdí...

0/0
20.4.2016 13:03

J12a77r84o36s70l12a19v 42P95o35l57č71á79k 5433697760484

Nechci být "rejpal", ale možná by bylo fajn, kdyby autor uvedl o jaký dopravní podnik se jedná.. Byť to z článku každý asi pochopí, ale i tak...

0/0
19.4.2016 13:34

W78a97l97t71e80r 13D95i69v78i27š 6937182622702

Možná je taková drobná nápověda, že to je v rubrice Praha a Středočeský kraj. Takže bych to tipoval na Dopravní podnik Beroun.

+3/0
19.4.2016 14:25

V68l23a64s48t61i44m17i40l 36S58v49o94b10o21d33a 7213608875774

Hmm, to je dobrá otázka, v kolika městech Středočeského kraje jezdí tramvaje ;-D.

+1/0
19.4.2016 14:58

J67a71k29u85b 29Š32a44f25a59n32d32a 7205447341531

V žádném. Takže na výběr toho už moc není.

0/0
19.4.2016 18:27

M54i75l19u64š51e 81W40e26l37n38o57v26á 5644440346709

Pravda.Taky jsem,pokud bylo možno,počkala raději na starší tramvaj,než sedět zády k oknu a koukat na proti na hlavy.Tato nová se mi moc líbí,ovšem taky si myslím,že nám cestujícím nevyhoví skoro nikdy nic a budeme zase remcat.:-)

+2/−1
19.4.2016 13:32

F85i67l58i23p 75N68a12v41r37á10t56i39l 2727640393624

To musej projektanti pořád vymýšlet nějaké novinky? Je v době internetu takovej problém najít na světě nějakou existující tramvaj, která v podobném provozu funguje ze všech nejlíp, a udělat to podle ní?

Připomíná mi to vývoj elektroniky na začátku století: novej model/verze neměl ze svého předchůdce skoro nic dobrého - všechno se vytvořilo znova (často hůře) a uživatele to akorát štvalo.

0/0
19.4.2016 13:20

R74a76d76i18m 60V38o64d67ň32a46n75s41k53ý 5221784726779

Tak ona nejúspěšnější a nejméně poruchová tramvaj T3 byla vytvořena v Česku, možná si myslí, že jim to proto ještě pořád musí jít. Ale nemyslete, že zahraniční vozy jsou vesměs něco výrazně lepšího než 14T..

0/0
19.4.2016 17:33

F91i16l82i16p 75N37a89v40r84á93t65i23l 2807120613684

Podle toho videa mi tato zánovní pražská tramvaj nepříjde lepší než to, čím jezdím po Norimberku. A to zdejší šaliny mají určitě přes 10 let.

Chtěl jsem svým příspěvkem říct, že někde po světě již určitě jezdí tramvaj s ideálním interiérem. Proto nemusí autoři tramvaje z příspěvku svůj interiér testovat, když jinde už otestovaný je.

V Praze nežiju, ale obecně bych řekl, že většina lidí jede tramvají jen pár zastávek, tudíž bych sedačky a sezení nevěnoval takovou pozornost. Osobně mě nejvíc štvou lidi, kteří překonají schod nástupu, zastaví se, a špekulují, kam si půjdou sednout. Čímž zdržujou. Úplně nejlepší jsou pak ti, kteří se jako první hrnou do středu vozu, aby mne pak nechali stát u dveří....a za 3 zastávky se přese mne drali ven.

+1/−1
19.4.2016 17:39

E55d84a 36D43r76á41b23e13k 7299592103907

města mají svá specifika co do rozchodu, požadavků na nízkopodlažnost, délku soupravy atd, takže nová tramvaj jsou vždy nové výzvy speciálně u těch nízkopodlažních - kam dát kola, jestli otočnej nebo neotočnej podvozek a tak dále, rozvržení sedaček je až spíš třešínka na dortu "podle možností", není to něco na čem ta tramvaj stojí nebo leží, protože super interiér vás sám o sobě nikam neodveze.

0/0
20.4.2016 13:44

I34v32a76n 71S91o71u50k27u63p 3316317648968

Víc než sedačky vedle sebe mě ser... ty madla.....musíte mít 2 metry,aby jste na ně dosáhly...ale koukám,že to tak ponechali

0/0
19.4.2016 12:30
Foto

M44a81r45i57e 83M25e70t48l51i22c36k84á 9171644201132

Jednou jsem se na to ptala a prý je to proto, že dle statistik lidstvo je vyšší ;-D Takže já, která jsem zasekla na 158cm mám prostě smůlu ;-D

+3/0
19.4.2016 13:03

L30u46k30á51š 62C96v17r61č51e20k 1616524617

Teď se tam vejde stojících ještě méně než předtím. Měli se vykašlat na sedačky vedle sebe a bylo by to lepší.

+3/−1
19.4.2016 11:54

A77l30e61x58a71n83d69e71r 85M65a38l77ý 7356364866

Líbí se mi nový nátěr více než původní, jsem rád že zmizí ty uličky plné nohou, ale to čím byly nahrazeny je snad ještě horší.

Ty sedačky proti sobě jsou na sebe natolik nalepené, že bude prakticky nemožné se neotírat koleny o člověka co sedí naproti, jak je vidět i na tom videu. Tam si sedat rozhodně nebudu.

Raději bych obětoval pár sedaček, než je tam namačkat za každou cenu.

A že s tím pořád otravuji... stále by to chtělo klimatizaci.

0/0
19.4.2016 11:18

I94v35o 44P86o34s56p25í78š19i37l 6221374277352

pokud vim, tak v Brne takhle vypadaji saliny normalne... Rv

0/0
19.4.2016 11:11

A53n62t78o50n95í87n 25D28o32u64b54e58k 3600689689

za 2,5 milionu stale chybi zcela zakladni funkce tj klimatizace??? wtf?

+2/0
19.4.2016 10:56
Foto

M98a89r14i35e 33M91e79t34l94i23c82k51á 9931734631452

Klimatizace je v tramvaji na dvě věci... Vzhledem k tomu, že se neustále otvírá, tak klimatizace nefunguje a stejně všichni otvírají okénka.....

0/−3
19.4.2016 13:04

A49l82e47x38a50n58d68r 97V24i58d76n10e89r 1337550167285

min sedacek u dveri a vic mista na stani to je zaklad

+3/0
19.4.2016 10:50

A89n92t18o88n72í72n 75D91o93u19b50e16k 3830899949

presne! sedadla ve dvou vedle sebe a hlavne naproti jsou sileny! v tech clankach kde nejsou dvere bych dal za sebou po jednom jako ve starych tramvajich. to bylo nejlepsi. drtiva vetsina lidi jezdi po jednom tak proc maji cumet do ksichtu jinym. osobne si v techto tramvajich kvuli tomu vubec nesedam. pouze v tech starych

+5/0
19.4.2016 10:57

M39a84r29t63i46n 85R27u15z25i49c88k82a 1192418946547

Ta tramvaj ma ale zasadni vadu, vyssi zatizeni na napravu by ji vyradilo z provozu... coz by se stalo, kdyby se veslo vice stojicich lidi... uz ted je "na hrane"...

0/0
19.4.2016 18:19

A63n24t53o78n24í85n 45D58o58u91b32e31k 3680749889

sedadla jsou stale hruza! nechapu proc nema zasebou po jednom sedadle ale ma stale debilni sedadla proti sobe!

navic nater zvenku je hruza. predchozi byl super. tramvaj je jinak krasna asi nejhezci co kdy v praze jezdila. pouze ale s tim predchozim naterem. tento z ni dela zrudu pro vychodni trhy

0/0
19.4.2016 10:43

L34u85k14á33š 97I39n45e64m22a16n 4134233594878

Při cestování mám rád svůj osobní prostor,a nebaví mě čučet někomu cizímu do ksichtu.Rv

0/0
19.4.2016 10:32

R52a22d54e17k 91S45ý89k43o10r21a 9297521349181

Co je na té tramvaji tak zvláštního? Vždyť toto je naprosto běžné rozložení sedaček. O tomto dělat článek je stejně zajímavé, jako dělat článek o autech se čtyřmi koly a nebo s volantem na místě řídiče místo volantu v kufru :-P

0/−4
19.4.2016 10:18

L81u71m73í35r 11V63i53t34h59a 2497717326942

Zvláštní je na tom to, že u tohoto typu tramvaje byly ssedačky uspořádány jako ve strým ruským metru. Tak proto se o tom píše. Že už to tak není. Ještě něco potřebujete zopakovat?

+4/0
19.4.2016 11:28
Foto

M48a63r54i38e 80M21e60t29l56i67c18k61á 9711744741962

Konflikty jsou díky šikmým plochám v některých tramvajích a hlavně díky lidem, kteří se otočí s batohem na zádech a vůbec neberou ohled na to, že tak ohrožují lidi na sedačkách.... Řešení těch sedaček se mi moc nelíbí, cestuji tramvajemi hodně a někdy je to fakt o nervy dostat se ze sedačku (někdy i na sedačku) u okna.... a nějak moc jich je zády ke směru jízdy a nic moc prostor.... spousta lidí jezdí nejen s malou diplomatkou nebo kabelčičkou, ale s taškami..... Zatím se fakt nejlíp sedělo v T3

+3/0
19.4.2016 9:23

K61a21r52e31l 52D28r32d71a 6124112397

Jste mimo. Nové tramvaje jsou prostorově špatně řešené. Tak nehledejte viníky v cestujících. O tom to je. Co zmrví projektanti, to se promítne do konfliktu mezi cestujícími. Pokud nemáme páky, jak postavit do latě dodavatele a provozovatele, zbývají nám jen pevné nervy a vzájemná ohleduplnost. Nenechme si vzít slušné chování. ;-)

0/−1
19.4.2016 9:48

R45a27d13e71k 45S28ý20k87o79r56a 9867681129611

Když se kdokoli a kdekoli chová bezohledně a nevidí nic jiného, než sám sebe, pak takovému jedinci nepomůže ani samostatný a prostorný vůz, který bude určen pouze pro toto individuum. Možnost by zde byla a to v případě, že by se jednalo o vůz mířící na pořážku, takový vůz by měl smysl.

Jakýkoli prostor v civilizované společnosti se dá sdílet bez konfliktů, pouze sobci se strašně diví, když někdo upozorní na jejich bezohledné chování.

+1/−1
19.4.2016 10:23

L85u86m33í19r 80V71i81t41h73a 2407927146232

Projektanti projektují blbé baťohy? 8-o

0/−1
19.4.2016 11:29

I43v75a88n 78M41i29n10á17ř 7972134487851

Za komančů se říkalo: "Raději špatně sedět, než dobře stát !!!"

0/0
19.4.2016 9:12

K89a69r73e44l 60D43r17d79a 6844332187

Včera jsem jel zase jednou žlutou super-trouper 15T. Zážiteček. Nejprve balancování na šikmé ploše na jedné noze, kde jsem nepochopil, za co se mohu držet.

Pak nové plastové sedačky. Dva lidi se vedle sebe nevejdou a jak je sedačka tvarovaná, tak si nelze na ní jak jinak sednout. Takže mě při pokusu nedrcnout do souseda řádně řízla do zadku a opět mám modřiny, jak z klandru na sedačkách T6A5 a stejně jsem se pak na souseda musel připlácnout. Ten získal dojem, že jsem pěkný nevychovanec a začal si lovit z kapsy mobil se sluchátky a dloubal mě řádně do žeber, aby si zvětšil prostor.

Tak si povzdychnu, dám oči v sloup, a dostanu šlehu do palice. Na plastových sedačkách jsou tyče na držení našroubované opět více za hlavou sedícího. Při každém drcnutí tedy hrozí omlácení hlavy o tyč. A aby tady necákalo moc krve z hlav cestujících, tak je zde vylepšení. Ta tyč má nově protikebulový plastový nárazník!

Nechápu. V Plzni nikdy neviděli tramvaj? Mám snad vyrazit do Škodovky a pohlavkovat tady projektanty, aby jim to docvaklo? Nebo si ty sedačky vyměnil DPP ve svých dílnách a je to "pražský zlepšovák" a pohlavky patří DPP?

(A ještě poznatek ze zimního provozu. Jsou tady také "jednomístné luxusní sedačky". Kupodivu... Za nimi je fukar, co sem žene čerstvý ledový vzduch. Zatímco T3 měly vyhřívané sedačky. 15T mají chlazené sedačky. Jel jsem s chřipkou a bolavou páteří. To je slast, sedět v ledovém křesle, kde trvale fučí na záda ledový vzduch.)

Tedy, kam směřovat výprask a pohlavky? Do Plzně či do Prahy? ;-D

+4/−1
19.4.2016 8:52

O43n91d54ř24e69j 42Z65d27e84r22a19d38i26č96k25a 6224385193578

Dočentl jsem ten canc do konce a ohledně té poslední otázky... Ideálně sobě za takovou pitomost.

+2/−4
19.4.2016 9:14

K71a53r56e30l 11D40r62d40a 6654422887

Jde o technické připomínky k šlendriánu za zmařené veřejné prostředky. Nejspíš jste zcela mimo, pokud takový průšvih hájíte.

0/0
19.4.2016 9:35

J64a37n 52V16a24l43o79u84c92h 6372227788400

Anebo na velké zadky? Sedačka není menší menší než "klasický" kornout v T3, ale to je přece klasika, na to se nesmí nadávat;-D.

A že máte 2 sedačky vedle sebe? Pokud i nadále dáváte přednost převozu dobytka v T3 (pár sedaček, zbytek stojí) před aspoň trochu kultivovanou MHD (více sezení, nízkopodlažnost)... Že jsou u nás dobytci, kteří sice vystupují zastávku před konečnou (nejlépe tak vytíženou jako ve Stromovce), ale sednou si u uličky, protože kdyby si sedli k oknu "určitě by si vedle sedl někdo, kdo jede až na konečnou a oni by se nedostali ven", je o něčem jiném...

A za to, že tratě (Ječná, Národní třída) jsou přeplněné a více tramvají (aby se "nejezdilo jako dobytek") se tam prostě nevejde poděkujte těm, kteří zrušili plno tratí v centru, kam se dala zátěž rozložit (Václavák, Příkopy), protože "fárat" 30m pod zem, když chci z Jindřišské k muzeu se přece znakem rozvinutého socialismu.

+4/−2
19.4.2016 9:15

K52a96r24e58l 74D28r77d88a 6934722247

Co jít těch pět kroků pěšky? To by vysoce kulturního cestujícího z tramvaje nikdy nenapadlo, že? ;-D

0/−1
19.4.2016 9:31

K78a27r94e38l 11D41r33d17a 6554412647

A Příkopy by se nejezdilo pro dvě zastávky, ale z Nuslí na Letnou, jak tomu bylo v době komunistického středověku. A to už by se fárat přímo mělo. Je to civilizované a ohleduplné ke druhým. ;-)

0/0
19.4.2016 9:43

R87a37d84i43m 83V56o95d29ň91a44n10s50k15ý 5661604776479

Víte, MHD je jaksi od toho, aby se pěšky chodit nemuselo. V Praze to denně příliš zábavné a bezpečné není, o důchodcích a invalidech nemluvě.

+1/0
19.4.2016 19:28

V38o30j20t33ě84c55h 90H65o68r60s16k13ý 7427487631612

A pořád ta tramvaj zní jako pojízdné železářství?

+3/0
19.4.2016 8:30

M34a12t84o56u43š 94K69y43n61c17l 4354517411609

Ta orientace sedaček mi byla docela příjemná. Nechápu komu to mohlo tak zásadně vadit, snad asi těm lidem, co se nacpou do tramvaje, a hned utíkají z nějakého neznámého důvodu na její druhý konec.

+3/0
19.4.2016 8:23

P53a54v44e13l 25M20o41r24a82v69e33c 1644465274747

Tak hlavně že takto upravená T14 jezdí v Brně již několik let.

0/0
19.4.2016 8:01

M19a67t59ú53š 58E48l97i98a71š 3430946804555

Tak hlavne, že to nie je T14, ale 13T, ktorá jazdí v Brne. Mimochodom, rovnako hrozný voz, ako toto.

+2/0
19.4.2016 9:01

Z71d59e52n15ě18k 35S65v45o69b79o40d38a 4206914506417

Přebarvení R^, ale sezení mi teda nejvíc vyhovuje v T3 pěkně za sebou

+2/0
19.4.2016 7:45

J11i97ř90í 54J32o30z91a 3528813180941

Me ten nater pripomina nater vozu MHD v Olomouci...

0/0
19.4.2016 5:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.