Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Do ulic vyráží upravená tramvaj Porsche, už nemá podélné sedačky

Nový nátěr, sedačky vedle sebe a víc prostoru. Dopravní podnik představil veřejnosti první zrenovovanou tramvaj typu 14T přezdívanou „Porsche“. Pokud se bude cestujícím líbit, upraví tímto způsobem i ostatní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52a21r59t73i22n 70K76o49ř41í87n61e50k 5535948731494

Plukovník Šebek by se zeptal - " Komu tím prospějou ? "

+1/0
20.4.2016 16:45

O67n40d74r17a 24P39á60t41e43k 8933609744415

Není nad klasiku.

Krásné T3 plně vyhovovaly po dodělání nízkopodlažního podvozku.

Neměly problém se sněhem atd...

+2/0
20.4.2016 9:09

J14a44n 32K22a68r96e21l 33N64o24v22a68k 5856604958646

delate si srandu? mam 190 a takhle sedet proti jinemu vysokemu cloveku nemohu.. kterej liliput tenhle zlepsovak vymyslel? tomu by meli dat euro grant!!

+1/0
19.4.2016 23:44

S97t82a41n70i24s42l22a48v 72P85i22š59t27ě39k 1276208119175

To puvodni bylo lepsi.

+1/−1
19.4.2016 16:56

J36a52n 39Z38i84e97g61l25e13r 1261626471388

Zpočátku to s tramvajemi 14T vypadalo, že kvůli technické závadě budou na delší čas vyřazeny z provozu. Proto si současné vedení pražského Dopravního podniku zaslouží uznání, že tento problém dokázalo vyřešit a Porsche se vrátí do provozu dříve, než se původně předpokládalo. Změny v interiéru jsou pozitivní, je dobře, že zmizela podélná sedadla, která cestujícím hodně vadila.

+5/−2
19.4.2016 15:56

V78l63a76s44t21i28m13i27l 70S32v82o49b81o83d61a 7163348955114

Je v plánu také úprava, která ji změní na něco jiného než na pojízdné železářství?

:-)

+1/−1
19.4.2016 15:00

M78a33r53t35i69n 96R42u19z97i39c95k84a 1342578436947

No, 14T je hlukem nejhorsi, ovsem 15T ma podobnou vadu... Chvili jsem stal na zastavce a sledoval jak tramvaje prejizdeji naprosto neskodnou nerovnost ve svaru kolejnice... Prujezd T3 a KT8D5 temer nehlucne (hluk pouze od elektrozarizeni), 15T rachot (rozdrncene plechy a dily podvozku)... moc to o kvalite nesvedci... Co naplat, kdyz dokazu vyrobit dobrou tramvaj s tichym pohonem, ale kazda drobna nerovnost (listi, svar, vada na okolku, srdcovky) pri styku kolej-kolo z ni udela rincici zelezarstvi...

+1/0
19.4.2016 18:24

J50a93r16o90s97l88a65v 30V55i88n13a24r 5985192776291

Idealni mi pripada usporadani T3, kdy sedacky jsou v rade za sebou a není mozne sedet vedle sebe. Nabizeji vice prostoru pro stojici a sedici si neprekazeji. Porsche mají podle mych zkusenosti spatne vyresena madla pro drzeni stojicich. Jestli si nepletu tramvaje na lince 22, tak na IPAKu jsou vždy narvane a stojici lide bojuji o mista, kde dokážou dosáhnout na ty horni trubky.

+2/0
19.4.2016 13:37

L60u80k58á54š 20Š50l74e23h84o92f28e40r 1353979245339

Pokud vím, tak Porsche na lince 22 nejezdí...

0/0
20.4.2016 13:03

J50a65r64o39s88l20a68v 88P66o32l78č79á93k 5283197880604

Nechci být "rejpal", ale možná by bylo fajn, kdyby autor uvedl o jaký dopravní podnik se jedná.. Byť to z článku každý asi pochopí, ale i tak...

0/0
19.4.2016 13:34

W75a34l53t98e87r 84D10i29v92i15š 6147702342942

Možná je taková drobná nápověda, že to je v rubrice Praha a Středočeský kraj. Takže bych to tipoval na Dopravní podnik Beroun.

+3/0
19.4.2016 14:25

V57l73a78s72t43i54m48i40l 49S21v68o87b87o71d93a 7293668835394

Hmm, to je dobrá otázka, v kolika městech Středočeského kraje jezdí tramvaje ;-D.

+1/0
19.4.2016 14:58

J78a58k73u70b 33Š62a80f64a20n95d15a 7645287421371

V žádném. Takže na výběr toho už moc není.

0/0
19.4.2016 18:27

M31i16l24u54š74e 43W22e45l83n41o39v10á 5954380346729

Pravda.Taky jsem,pokud bylo možno,počkala raději na starší tramvaj,než sedět zády k oknu a koukat na proti na hlavy.Tato nová se mi moc líbí,ovšem taky si myslím,že nám cestujícím nevyhoví skoro nikdy nic a budeme zase remcat.:-)

+2/−1
19.4.2016 13:32

F48i30l40i54p 45N82a13v55r20á62t89i38l 2437440563504

To musej projektanti pořád vymýšlet nějaké novinky? Je v době internetu takovej problém najít na světě nějakou existující tramvaj, která v podobném provozu funguje ze všech nejlíp, a udělat to podle ní?

Připomíná mi to vývoj elektroniky na začátku století: novej model/verze neměl ze svého předchůdce skoro nic dobrého - všechno se vytvořilo znova (často hůře) a uživatele to akorát štvalo.

0/0
19.4.2016 13:20

R54a60d49i87m 15V21o18d94ň66a23n89s39k92ý 5611834366859

Tak ona nejúspěšnější a nejméně poruchová tramvaj T3 byla vytvořena v Česku, možná si myslí, že jim to proto ještě pořád musí jít. Ale nemyslete, že zahraniční vozy jsou vesměs něco výrazně lepšího než 14T..

0/0
19.4.2016 17:33

F32i66l43i86p 86N90a47v12r67á43t22i53l 2827110483834

Podle toho videa mi tato zánovní pražská tramvaj nepříjde lepší než to, čím jezdím po Norimberku. A to zdejší šaliny mají určitě přes 10 let.

Chtěl jsem svým příspěvkem říct, že někde po světě již určitě jezdí tramvaj s ideálním interiérem. Proto nemusí autoři tramvaje z příspěvku svůj interiér testovat, když jinde už otestovaný je.

V Praze nežiju, ale obecně bych řekl, že většina lidí jede tramvají jen pár zastávek, tudíž bych sedačky a sezení nevěnoval takovou pozornost. Osobně mě nejvíc štvou lidi, kteří překonají schod nástupu, zastaví se, a špekulují, kam si půjdou sednout. Čímž zdržujou. Úplně nejlepší jsou pak ti, kteří se jako první hrnou do středu vozu, aby mne pak nechali stát u dveří....a za 3 zastávky se přese mne drali ven.

+1/−1
19.4.2016 17:39

E88d54a 45D87r45á67b36e21k 7459872323927

města mají svá specifika co do rozchodu, požadavků na nízkopodlažnost, délku soupravy atd, takže nová tramvaj jsou vždy nové výzvy speciálně u těch nízkopodlažních - kam dát kola, jestli otočnej nebo neotočnej podvozek a tak dále, rozvržení sedaček je až spíš třešínka na dortu "podle možností", není to něco na čem ta tramvaj stojí nebo leží, protože super interiér vás sám o sobě nikam neodveze.

0/0
20.4.2016 13:44

I73v61a57n 78S63o52u21k77u22p 3636677698118

Víc než sedačky vedle sebe mě ser... ty madla.....musíte mít 2 metry,aby jste na ně dosáhly...ale koukám,že to tak ponechali

0/0
19.4.2016 12:30
Foto

M85a46r76i95e 50M82e21t50l54i14c17k47á 9471494631392

Jednou jsem se na to ptala a prý je to proto, že dle statistik lidstvo je vyšší ;-D Takže já, která jsem zasekla na 158cm mám prostě smůlu ;-D

+3/0
19.4.2016 13:03

L32u50k98á67š 53C38v16r85č42e89k 1406884697

Teď se tam vejde stojících ještě méně než předtím. Měli se vykašlat na sedačky vedle sebe a bylo by to lepší.

+3/−1
19.4.2016 11:54

A70l35e85x75a86n59d31e58r 25M93a14l20ý 7526284576

Líbí se mi nový nátěr více než původní, jsem rád že zmizí ty uličky plné nohou, ale to čím byly nahrazeny je snad ještě horší.

Ty sedačky proti sobě jsou na sebe natolik nalepené, že bude prakticky nemožné se neotírat koleny o člověka co sedí naproti, jak je vidět i na tom videu. Tam si sedat rozhodně nebudu.

Raději bych obětoval pár sedaček, než je tam namačkat za každou cenu.

A že s tím pořád otravuji... stále by to chtělo klimatizaci.

0/0
19.4.2016 11:18

I50v40o 25P12o57s48p89í22š68i11l 6561564397902

pokud vim, tak v Brne takhle vypadaji saliny normalne... Rv

0/0
19.4.2016 11:11

A62n60t52o31n79í83n 77D31o71u60b89e41k 3790169569

za 2,5 milionu stale chybi zcela zakladni funkce tj klimatizace??? wtf?

+2/0
19.4.2016 10:56
Foto

M93a57r11i19e 58M45e12t73l37i41c31k79á 9231264741392

Klimatizace je v tramvaji na dvě věci... Vzhledem k tomu, že se neustále otvírá, tak klimatizace nefunguje a stejně všichni otvírají okénka.....

0/−3
19.4.2016 13:04

A12l91e67x62a43n60d87r 71V44i78d28n68e64r 1227250677835

min sedacek u dveri a vic mista na stani to je zaklad

+3/0
19.4.2016 10:50

A64n73t52o55n46í80n 55D60o85u24b88e57k 3130649149

presne! sedadla ve dvou vedle sebe a hlavne naproti jsou sileny! v tech clankach kde nejsou dvere bych dal za sebou po jednom jako ve starych tramvajich. to bylo nejlepsi. drtiva vetsina lidi jezdi po jednom tak proc maji cumet do ksichtu jinym. osobne si v techto tramvajich kvuli tomu vubec nesedam. pouze v tech starych

+5/0
19.4.2016 10:57

M96a30r86t49i22n 52R22u42z68i38c74k79a 1262438196257

Ta tramvaj ma ale zasadni vadu, vyssi zatizeni na napravu by ji vyradilo z provozu... coz by se stalo, kdyby se veslo vice stojicich lidi... uz ted je "na hrane"...

0/0
19.4.2016 18:19

A26n63t95o57n51í31n 83D65o21u21b12e56k 3460989249

sedadla jsou stale hruza! nechapu proc nema zasebou po jednom sedadle ale ma stale debilni sedadla proti sobe!

navic nater zvenku je hruza. predchozi byl super. tramvaj je jinak krasna asi nejhezci co kdy v praze jezdila. pouze ale s tim predchozim naterem. tento z ni dela zrudu pro vychodni trhy

0/0
19.4.2016 10:43

L40u23k24á70š 43I34n75e54m40a52n 4414833264718

Při cestování mám rád svůj osobní prostor,a nebaví mě čučet někomu cizímu do ksichtu.Rv

0/0
19.4.2016 10:32

R11a39d27e76k 97S72ý92k16o16r61a 9757461319381

Co je na té tramvaji tak zvláštního? Vždyť toto je naprosto běžné rozložení sedaček. O tomto dělat článek je stejně zajímavé, jako dělat článek o autech se čtyřmi koly a nebo s volantem na místě řídiče místo volantu v kufru :-P

0/−4
19.4.2016 10:18

L11u50m65í95r 69V24i43t65h11a 2717747906502

Zvláštní je na tom to, že u tohoto typu tramvaje byly ssedačky uspořádány jako ve strým ruským metru. Tak proto se o tom píše. Že už to tak není. Ještě něco potřebujete zopakovat?

+4/0
19.4.2016 11:28
Foto

M19a65r15i20e 46M67e93t19l81i84c79k47á 9351304331162

Konflikty jsou díky šikmým plochám v některých tramvajích a hlavně díky lidem, kteří se otočí s batohem na zádech a vůbec neberou ohled na to, že tak ohrožují lidi na sedačkách.... Řešení těch sedaček se mi moc nelíbí, cestuji tramvajemi hodně a někdy je to fakt o nervy dostat se ze sedačku (někdy i na sedačku) u okna.... a nějak moc jich je zády ke směru jízdy a nic moc prostor.... spousta lidí jezdí nejen s malou diplomatkou nebo kabelčičkou, ale s taškami..... Zatím se fakt nejlíp sedělo v T3

+3/0
19.4.2016 9:23

K62a94r96e12l 47D53r88d86a 6444242127

Jste mimo. Nové tramvaje jsou prostorově špatně řešené. Tak nehledejte viníky v cestujících. O tom to je. Co zmrví projektanti, to se promítne do konfliktu mezi cestujícími. Pokud nemáme páky, jak postavit do latě dodavatele a provozovatele, zbývají nám jen pevné nervy a vzájemná ohleduplnost. Nenechme si vzít slušné chování. ;-)

0/−1
19.4.2016 9:48

R37a45d37e54k 11S16ý32k83o50r11a 9507381789371

Když se kdokoli a kdekoli chová bezohledně a nevidí nic jiného, než sám sebe, pak takovému jedinci nepomůže ani samostatný a prostorný vůz, který bude určen pouze pro toto individuum. Možnost by zde byla a to v případě, že by se jednalo o vůz mířící na pořážku, takový vůz by měl smysl.

Jakýkoli prostor v civilizované společnosti se dá sdílet bez konfliktů, pouze sobci se strašně diví, když někdo upozorní na jejich bezohledné chování.

+1/−1
19.4.2016 10:23

L28u28m65í84r 57V43i92t19h58a 2487757776872

Projektanti projektují blbé baťohy? 8-o

0/−1
19.4.2016 11:29

I12v64a75n 28M75i31n64á65ř 7732534397771

Za komančů se říkalo: "Raději špatně sedět, než dobře stát !!!"

0/0
19.4.2016 9:12

K40a12r45e82l 15D21r65d27a 6744282347

Včera jsem jel zase jednou žlutou super-trouper 15T. Zážiteček. Nejprve balancování na šikmé ploše na jedné noze, kde jsem nepochopil, za co se mohu držet.

Pak nové plastové sedačky. Dva lidi se vedle sebe nevejdou a jak je sedačka tvarovaná, tak si nelze na ní jak jinak sednout. Takže mě při pokusu nedrcnout do souseda řádně řízla do zadku a opět mám modřiny, jak z klandru na sedačkách T6A5 a stejně jsem se pak na souseda musel připlácnout. Ten získal dojem, že jsem pěkný nevychovanec a začal si lovit z kapsy mobil se sluchátky a dloubal mě řádně do žeber, aby si zvětšil prostor.

Tak si povzdychnu, dám oči v sloup, a dostanu šlehu do palice. Na plastových sedačkách jsou tyče na držení našroubované opět více za hlavou sedícího. Při každém drcnutí tedy hrozí omlácení hlavy o tyč. A aby tady necákalo moc krve z hlav cestujících, tak je zde vylepšení. Ta tyč má nově protikebulový plastový nárazník!

Nechápu. V Plzni nikdy neviděli tramvaj? Mám snad vyrazit do Škodovky a pohlavkovat tady projektanty, aby jim to docvaklo? Nebo si ty sedačky vyměnil DPP ve svých dílnách a je to "pražský zlepšovák" a pohlavky patří DPP?

(A ještě poznatek ze zimního provozu. Jsou tady také "jednomístné luxusní sedačky". Kupodivu... Za nimi je fukar, co sem žene čerstvý ledový vzduch. Zatímco T3 měly vyhřívané sedačky. 15T mají chlazené sedačky. Jel jsem s chřipkou a bolavou páteří. To je slast, sedět v ledovém křesle, kde trvale fučí na záda ledový vzduch.)

Tedy, kam směřovat výprask a pohlavky? Do Plzně či do Prahy? ;-D

+4/−1
19.4.2016 8:52

O33n11d85ř79e18j 27Z85d88e78r33a28d29i29č74k81a 6744175233708

Dočentl jsem ten canc do konce a ohledně té poslední otázky... Ideálně sobě za takovou pitomost.

+2/−4
19.4.2016 9:14

K53a74r35e16l 26D41r56d36a 6524362197

Jde o technické připomínky k šlendriánu za zmařené veřejné prostředky. Nejspíš jste zcela mimo, pokud takový průšvih hájíte.

0/0
19.4.2016 9:35

J59a23n 83V39a51l26o88u50c56h 6472877638600

Anebo na velké zadky? Sedačka není menší menší než "klasický" kornout v T3, ale to je přece klasika, na to se nesmí nadávat;-D.

A že máte 2 sedačky vedle sebe? Pokud i nadále dáváte přednost převozu dobytka v T3 (pár sedaček, zbytek stojí) před aspoň trochu kultivovanou MHD (více sezení, nízkopodlažnost)... Že jsou u nás dobytci, kteří sice vystupují zastávku před konečnou (nejlépe tak vytíženou jako ve Stromovce), ale sednou si u uličky, protože kdyby si sedli k oknu "určitě by si vedle sedl někdo, kdo jede až na konečnou a oni by se nedostali ven", je o něčem jiném...

A za to, že tratě (Ječná, Národní třída) jsou přeplněné a více tramvají (aby se "nejezdilo jako dobytek") se tam prostě nevejde poděkujte těm, kteří zrušili plno tratí v centru, kam se dala zátěž rozložit (Václavák, Příkopy), protože "fárat" 30m pod zem, když chci z Jindřišské k muzeu se přece znakem rozvinutého socialismu.

+4/−2
19.4.2016 9:15

K54a22r81e26l 17D32r46d58a 6144132747

Co jít těch pět kroků pěšky? To by vysoce kulturního cestujícího z tramvaje nikdy nenapadlo, že? ;-D

0/−1
19.4.2016 9:31

K59a97r93e68l 48D60r90d43a 6624682737

A Příkopy by se nejezdilo pro dvě zastávky, ale z Nuslí na Letnou, jak tomu bylo v době komunistického středověku. A to už by se fárat přímo mělo. Je to civilizované a ohleduplné ke druhým. ;-)

0/0
19.4.2016 9:43

R14a45d88i32m 64V84o65d66ň32a65n20s74k61ý 5141584406289

Víte, MHD je jaksi od toho, aby se pěšky chodit nemuselo. V Praze to denně příliš zábavné a bezpečné není, o důchodcích a invalidech nemluvě.

+1/0
19.4.2016 19:28

V30o88j59t54ě20c18h 79H53o32r29s12k94ý 7567537111902

A pořád ta tramvaj zní jako pojízdné železářství?

+3/0
19.4.2016 8:30

M79a18t46o36u83š 66K61y92n47c79l 4194487321419

Ta orientace sedaček mi byla docela příjemná. Nechápu komu to mohlo tak zásadně vadit, snad asi těm lidem, co se nacpou do tramvaje, a hned utíkají z nějakého neznámého důvodu na její druhý konec.

+3/0
19.4.2016 8:23

P64a89v30e71l 22M72o18r28a93v36e19c 1784425654637

Tak hlavně že takto upravená T14 jezdí v Brně již několik let.

0/0
19.4.2016 8:01

M71a75t21ú19š 82E81l94i21a13š 3440626374665

Tak hlavne, že to nie je T14, ale 13T, ktorá jazdí v Brne. Mimochodom, rovnako hrozný voz, ako toto.

+2/0
19.4.2016 9:01

Z17d39e98n41ě30k 89S63v21o73b84o40d37a 4816614246197

Přebarvení R^, ale sezení mi teda nejvíc vyhovuje v T3 pěkně za sebou

+2/0
19.4.2016 7:45

J27i15ř33í 95J38o75z14a 3968383490591

Me ten nater pripomina nater vozu MHD v Olomouci...

0/0
19.4.2016 5:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.