Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit: příspěvky podle vláken | příspěvky podle času

A zase.. Dalsi clanek o tom jake jsou revizori chudinky.. Ani si nepamatuju kdy jsem cetl rozhovor s dopravnimi policisty, kteri take jen delaji svou praci a mnohdy je s nimi lepsi domluva nez s revizorem. Ani nepamatuju kdy jsem cetl clanek s rozhovorem se sestrami z nejake velke nemocnice z akutni ambulance, kde tato devcata a muzi nemaji zadnou ochranu, zadne pravomoci nic a jsou v kontaktu s mnohem horsima vecma nez revizori..

Mě osobně na celém tom systému vadí, protože jsem balík z vesnice, a když mám zapomenutou kartu, chyti mně revizor, tak to ve stejný den nemohu zaplatit na přepážce. To fakt vymyslel užásňák. Pracuji na širším okraji Prahy, na zdokladování zapomenuté karty musím do centra znovu a samostatně. To snad, přeci, dnes v digitálním věku, dokaže pomocí mobilní sitě oveřit každý revizor. To je fakt nesmysl.

Koukám na výroční zprávy a finance. Nevidím počet revizorů, odhaduji, bude jich tak 150. Tedy, mzdové náklady tak 90 mil. ročně. Prý si přijdou na platy 35-40 tis. měsíčně.

DPP uvádí, že mu za černé jízdy utíká tak 350 mil. na tržbách ročně. Pokut je uděleno kolem 250.000 ročně. To mi přijde děsně málo na 1,2 mld. přepravených osob. Vychází to na 7 pokut na revizora denně. 1700 pokut měsíčně. Divné, ale částky pak sedí. (Uvádí se, že revizoři vyhodili při kontrolách z přepravy 5400 bezdomovců.)

Pak vidím dva údaje a nejsem z toho moudrý, DPP uvádí dva údaje. Prý pokuty mají výnosy cca 250-310 mil. ročně. a druhý údaj příjem za pokuty cca 130 mil. ročně (ale odpovídá to tak 2/3-1/2 vybraných pokut). Viděl bych to, že cca 1/2 z pokut jde na platy revizorů.

Při tržbách 4 mld. je celá sranda "revize jízdenek" o cca 3-5% tržeb.

DPP uvádí, že pohledávky za pokuty prodává vymahačské firmě za cca 12,5 mil. ročně. To jsou tisíce lidí, co se nechají tahat po soudech a exekucích.

Pak jsem našel článek, kde nějaká revizorka (?) tvrdí, že je to nechutné a zničující povolání. Že revizor schytává od lidí samé negace. Naprosté psycho.

Pak jsem našel, že v Praze jezdí cca 15 tis. chytráků, co sdílí SMS jízdenky a jezdí tak zadarmo. (1 koupí a publikuje, kdo si stáhne ve stejný čas, jede také.) Prý DPP bude mít protiopatření. A má? Je tahle skvělá služba ještě funkční? Ne že bych ji potřeboval a použil... ;-D

Jojo na revizory je nejlepsi peprovy sprej.

Kdyz uvidite revizora, striknete si ho do obliceje a reknete, ze jste alergicky na ... (doplnte si sami).

Miluju je hlavně když jedu ráno metrem, půlka vagónu je evakuována, protože tam chrápe houmeles a smrdí až k zblití a revizor nikde. Pak vyjedu po eskalátoru do vestibulu a tam jich šest řeší mladou holku. Platím a za své peníze chci jet civilizovaně a ne v plynové masce a gumových rukavicích.

No jo, ale z toho bezdomovce nic nemají, zatímco z té mladé holky pokutu vyrazí. A o to jde. Nějaké pohodlí cestujících a podobný luxus je nemůže přece zajímat. Krom toho - co byste chtěl za 10 Kč denně, že. Mě stojí doprava mnohem více, ale zase mě nikdo nemůže okrást, nakazit ani jinak obtěžovat... Všechno holt něco stojí.

mezitím 50-ka úkaček bez listku také neřeší ale malé dítě bez zákonného zástupce to je to pravé pro pánaboha s revizorským průkazem...

S revizory mám dobré zkušenosti, ale nejsem neplatící. Možná se vrátit o 50 let zpět a nakupovat jízdenku u průvodčího, ale v dnešním shonu si to neumím představit :)

Mno, ten článek mi částečně dost naštval. Naši revizoři totiž hází všechny do jednoho pytle. Já pravidelně nabíjím open card. Dříve jsem jezdila na legitku bez osobních údajů. Jednou jsem ji zapomněla doma a revizora vůbec nic nezajímalo, byl agresivní a ještě mi v jakémsi transu poškodil triko svojí propiskou. Je to drsné, ale člověk opravdu může někdy něco zapomenout. Bohužel revizory nezajímá žádná historie člověka, zda opravdu jde o úmysl nebo ne. Často pak ti, co opravdu rádi jezdí načerno vyváznout a uvíznout v síti poctivci. Což dle mého není v pořádku. Zrovna před cca týdnem jsem jela v tramvaji, kde byli 3 revizoři a hodně neplatičů. Jeden z revizorů narazil na jednoho podvodníka, se kterým se pustil do diskuze a přitom kontroloval dalšího cestujícího, který také neměl doklady. Byla zastávka, tak s tím druhým vystoupil. První si také vystoupil a klidně odešel. Takže klasický černý pasažér opět vyvázl. Je to opravdu jen o drzosti. Kdo je slušný a poctivý zaplatí za to. Takhle to u nás funguje. A co se týká bezdomovců, já nevím jak vy, ale nikdy jsem neviděla, že by je řidič řešil. Pokud půjdu za řidičem dopadne to tak, že bude mít další starosti, nestihne jízdní řád a bude z toho mít problémy. Ono by stačilo, kdyby několik chlapů ty otrapy z tramvaje vylifrovalo.

Ono by několik chlapů ty otrapy rádo vyhodilo, ale pak by se našlo několik humánních slepiček, které by na ně div nezavolaly policii, že chudáček človíček bez domova venku zmrzne.

Jo, tyhlety slepičky v čele s Frau Merkel nás jednou zahubí.

takto to bohužel nefunguje, i pokud jezdíte rok s dokladem bez údajů, revizor nemá šanci poznat že zrovna dneska jste ji nepůjčila známému

Jízdenka bez údajů je snad od toho, aby byla přenosná, ne?

Pokud si člověk zapomene doklad, tak se to dalo jít někam vyřídit a zaplatil jenom asi 50kč. U těch anonymních to asi nepůjde.

S tím bezdomovcem jsem to jednou zažil v tramvaji - řidič k někomu přišel a chtěl po něm vidět lístek. Ten neměl, tak ho vyhodil.

Chlapci, hodně rychle si oblibte naši menšinu (většinu).

Mám roční kupon a s revizory žádný problém, je to jejich práce a vždy ochotně na požádání opencard předložím...nevidím v tom žádný problém. Kdo jezdí načerno okrádá DP a s ním i všechny ostatní co mají jízdenku, no a pak pomlouvají revizory že buzerujou lidi :-/;-)

Ja mam zkusenosti jine, ctu si treba knizku a najednou mam misto pismenek placku. Bez pozdravu, bez slova prosim... stve me to, jak jsou nevychovani.

veřejný podnik .. nečekejte zákaznický přístup.. :-):-)

Necekam extra usluznost, ale standard. Dobry den, kintrola jizdenek. Mohl bych prosim videt vas jizdni doklad? V poradku, dekuji. Nashledanou. Treba takhle...

tak to chcete moc .. :-) kvůli tomu MHD nejezdím .. dnes jsem jel po hodně dlouhé době protože je vůz v servise a opět jsem utrpěl kulturní šok.. nikdy mne to nepřestane překvapovat..

Jj, nekdy je cesta MHD vyletem do jineho sveta.

souhlasím.. smradlaví důchodci, španaví bezdomovci a opilci, arogantní matky s kočárky a uječenými fakany .. ne děkuju

Mě se ještě v životě nestalo,aby revizor nepozdravil a slušně nepožádal. Asi mám kliku.

Mně přišlo, že většinou zdraví. A pokud je někdo začtený, tak by na to asi stejně nezareagoval.

To jste z toho článku pochopil jen miminum. Ve skutečnosti nám páni revizoři sdělili, že existuje skupina "profesionálních" černých pasažérů, kteří jsou nepostižitelní a proto k nim mají selektivní přístup. Ti Vás tedy, jak jste se sám vyjádřil, okrádají za přispění DP zcela pravidelně, neboť místní přepravní podmínky umožňují vstup do vozů MHD bez platného dokladu.

Systém je tedy špatně nastavený a zaměřený na sankce pro vybrané jedince, nikoliv však na boj proti černý pasažérům.

smutné je že normální lidi musí platit dost velik majlant za MHD ale hnusné, špinavé a páchnoucí cosi .. co se ještě ke všemu roztahuje .. jezdí v MHD zadarmo a nikomu to nevadí.. ;-D asi raději zůstanu u auta.. :-/ nemám náladu po práci po cestě domů ještě půl hodiny čuchat cizí smrad a fekálie..

Nemusíš bejt Colombo ani Sherlock Holmes, abys poznal že s tebou v tramvaji jede houmles... ;-D

nastoupíš a cítíš no.. super kšeft .. ;-D;-D a ještě za to platíš

Dobře a co je to platné, když to zjistíš až po nastoupení, tedy po zaplacení (pokud chceš dodržet přepravní podmínky). Pak už nezbývá nic jiného, než trpět minimálně do příští zastávky a čekat na další spoj. Pak je nějaká šance, že v něm opět nějaké individuum nebude. Časová ztráta, zejména mimo špičku nemusí být zrovna zanedbatelná a navíc ubíhá i zaplacený čas jízdenky. Takže vlastně tě v tomto případě DP okrádá, když nedokáže zajistit základní kvalitu cestování.

To je krasa jezdit autem po zasekanej Praze ;-D Nekdy i lidi co maj auto, radsi ho nekde nechaj a jedou prave MHD. Navic je to nakladnejsi, takze to je pro zazobance + prispivaj ke zhorseni ovzdusi:-/

Ročně se za jízdné získá 4 miliardy Kč. když si uvědomíme náklady na opencard a její alternativy, náklady na revizory, náklady na prodejní automaty jízdenek, náklady na tisk jízdenek, náklady na automaty na označení jízdenky, náklady na evidenci a vymáhání pokut...nevyjde to náhodou pomalu na _víc_ než na ty 4 miliardy?

Ne. Revizoři stojí méně, než vyberou a lístky budou taky stát víc, než kolik jsou náklady na tisk. K těm miliardám za jízdné je potřeba připočítat ještě dotaci od města, to je minimálně další miliarda.

s tímhle póvlem jsem v křížku pořád a to mám platný doklad...nestydím se že s těmi hulváty občas vytřu podlahu když vidím jak se chovají ke mně v a k jiným lidem...

jak se s nimi dá vytřít podlaha? Taky mám kupon a jejich hulvátské chování mi vadí, tak se podělte :-)

Nepovažuji revizora za toho , kdo by mě buzeroval", logicky proto, protože jezdím s jízdenkou. A pokud mluví o rozpoznání, vždy říkám přítelkyni když vlezeme do tramvaje "vytáhni opencard", páč oni jdou poznat na 10 mil daleko.. Revizor, čtyřicátník s nenápadnou taštičkou přes rameno, která je většinou kožená tak z roku 65, nenápadně se dívající všude kolem. Vadí mi jediná věc. Pokud někoho jednou chytíte na černo, sepište to, ale podruhé ten den už ho nechte odvést policií. Smradlavý bezďák v tramvaji je to, co si za nějakých 5 tisíc ročně fakt v MHD nepřeju. Myslím že to je jedna jediná věc, která lidem vadí.

Přesně tak, pokud by skutečně dělali svojí práci kompletně a pořádně a nešli jen po easy money z pokut od lidí, u kterých je velká pravděpodobnost, že na nich vyrejžujou, koukal bych se na ně úplně jinak.

Proč policií, jezdit na černo není trestný čin. Pokud má člověk na pokuty, tak může jezdit pořád :-). Je to sice sprosté vůči ostatním, ale nic víc než pokuta se s tím dělat nedá.

Mají pravdu, asi mám divný ksicht, ale revizoři vždycky neomylně zamíří ke mně. I když nastoupí do metra předními dveřmi a já sedím u zadních.

Já samozřejmě za poskytnutou službu platím a nechápu lidi, kteří jezdí načerno.

Ja cumim celou dobu do mobilu a temer nikdy mne nekontroluji. Cerny pasazer je totiz vetsinou ve strehu, aby pripadne dokazal vcas zmizet.

Ja mam dready a tramvajenku radeji nalepenou na cele. Jinak bych se uvyndavala k smrti. Kazdej revizor si mysli, ze jsem snadny rito.

Ale tak mam i pozitivni zkusenost. Jednou me kontrolovali a pritom jsem zjistil, ze mi nekdo ukradl penezenku(ve ktere jsem mel tramvajenku a vsechny doklady). Z me reakce asi bylo videt ze to nehraju a tak me nechali jit a nezneprijemnovali mi to jeste volanim policie.

Jícha: Samozřejmě, čím víc lidí se najde, tím líp pro nás, podnik a nakonec i pro Rittiga

Prej čím víc lidí chytí, tím líp pro ně (to jediné je pravda), pro podnik i pro nás, co platí jízdenky... Určitě... Nebyl to zrovna pražský dopravní podnik, který "vyváděl" prachy kamsi na Bahami??? Takže moje prachy za jízdenky i prachy za pokuty končí někde na soukromém účtu v daňovým ráji... nedivím se, že ten, kdo na to má žaludek, jezdí na černo...

Každého černého pasažéra, bych v neděli zavřel do klece na náměstí a kolemdoucí občané by si na něho mohli hodit rajčetem. R^

Fakt? Tak to jste dobrej!

No a huliče, kuřáky, ty co přijdou pozdě do práce, nevěrníky a opilce tak, ne?

Medicínu?

Rád způsobujete ostatním lidem těžkosti? Co kdybyste si raději došlápl na podvodníky a zloděje?

  • vlákno
  • Bronislav Gabryš ml.
  • 20.4.2016 14:25

Koukam, ze cenzurovani nejak nefunguje - cenzor vypusti vlakno a reakce se pak vkladaji do diskuze, aniz by bylo videt, na co je to reakce. Taky se mi to stalo.

Hmm opravdu plodný článek, mělo mě to něco říci? Krom toho, že z odpovědí je poznat, že revizoři asi nebudou zrovna velcí myslitelé? MHD nejezdím a když ji náhodou použiji, koupím si jízdenku buď v automatu nebo přes sms, což si myslím, že není dnes vůbec žádný problém. A klidně jsem pro, že by se mělo dělat těch kontrol víc. Kdo si nezaplatí, tak nemůže přece cestovat.

Myslitelé? Tuhle práci může dělat opravdu jen specifický typ lidí a myslitele byste mezi nimi určitě nenašel, to si buďte jist.






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.