Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Neslýchané. Pražané mají tunel a chtěli by jím i jezdit

Samotářský hostinský z Cimrmanovy Hospody na mýtince, který neměl rád lidi, asi nastoupil do kantýny v Ropidu. Nic jiného než jeho potíže s tím, že měl hospodu, ale chodili mu tam lidi, nemohlo plánovače pražské dopravy inspirovat. MHD tunelem Blanka jezdit nebude, protože by se to lidem hodilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63o67s55e32f 23B20r13o57ž64e81k 7603625112751

Jistě, na daních si ho pražané platí - ale jen ti, kteří jezdí autem. Na spotřební dani, DPH z PHM, daní z auta atd... Na MHD se naopak ještě z těchto daní vydává dalších 15 miliard (jen 4 se vyberou na jízdném).

A díky autobusovým linkám přes Barandovský most jsou nyní zavedeny bus pruhy na obou stranách kolem něj - kdo tohle chce v tunelech? Někdo, kdo se vozí za daně ostatních možná. Nikdo jiný.

+1/0
28.4.2016 16:11

P61e58t88r 32K38e70ř 8633934222748

Ono je těžké posuzovat skutečné výsledky a dopady dopravy Blankou bez funkce návazných komunikací. Hned od počátku projektu byla kritizována nájezdová rampa na most Barikádníků z důvodu málé nepropustnosti. Reakce žádná, projektant je přece ředitel zeměkoule i když dopravu viděl pouze v TV. Výsledek?? Neustálá zácpa u nájezdové rampy. To samé u výjezdu na Smíchově. Svůj díl na tom mají i kamiony a těžká vozidla, která se zde beztrestně pohybují a správa tunelu situaci neřeší. Dokážete si představit že do takového chaosu vpustí ještě MHD, jež ke všemu nemá ještě ani dostatečný výkon pro překonání výškového rozdílu v žádoucí rychlosti?? Dále, jak je možné, že se vyplatí jet z Hradecké dálnice na Brno přes Blanku?? No protože severovýchodní část komunikace - Průmyslová je nepoužitelná a dokud z ní neodstraní světla a nestane se průjezdnou, nikdy se Praha neuvolní.

0/−2
28.4.2016 9:53

J80o10s23e97f 41Š95v94e55c 6855176714863

Autobusy nemají výkon? ;-D ;-D ;-D

A jezděte MHD, ne svojí pikslou!!!

0/−1
28.4.2016 11:22

O59n89d86r26a 63P56á67t30e80k 8223269774625

Jo ROPID... To je skvadra!

0/0
28.4.2016 8:09
Foto

J29i72n94d14ř22i61c51h 91H73u32s10i21č70k61a 2685367744545

Jenom dobře. Ještě by tam časem vznik další pruh pro busy.

0/−3
27.4.2016 23:28

Š38t88e11f68a11n 16F73r24i95č72a 7402628643316

No, myslím, že to je příklad pro žáky základní školy. Rovnice začínají někde v osmě třídě. Trojčlenky mnohem dříve. Prosté dělení už ve druhé či třetí třídě. Jestliže určité množství lidí stráví v autobusech 30 minut, dopravní podnik potřebuje 30 autobusů. Jestliže stejné množství lidí stráví v autobusech jen 2 minuty, kolik bude dopravní podnik potřebovat autobusů?

0/−8
27.4.2016 22:46

P60e78t67r 11V90e42s33e65l79ý 8225365892746

Další odborník na MHD. Jenže milej pane, ty autobusy musí někdo řídit, někdo je musí nakoupit a udržovat, musíte mít na ně prostor na garážování. Navíc váš příklad je naprosto hloupý, protože nic neříká o délce samotné linky. A tu musíte projet, ať tam máte jednoho člověka nabo 100. Počet autobusů na lince je dán její délkou a časem průjezdu, nikolvěk, kolik lidí veze 2 minuty nebo hodinu.

+4/0
28.4.2016 7:26

M55a12t87ú41š 55E36l83i36a76š 3920276664315

No ale mne to príde tak, že keď sa zavedie nová linka, tí ľudia na ňu prejdú z iných, ktoré je následne možné novým požiadavkám prispôsobiť. Prípadne je možné zmeniť trasu existujúcej. Alebo chcete povedať, že hypotetická nová linka tunelom by dokázala motivovať taký počet ľudí, aby využili MHD, že sa kompletne naplní novými cestujúcimi? Výrazný zásah do systému má naň predsa priamy dopad a bolo by veľmi hlúpe robiť zmeny bez zohľadnenia tejto skutočnosti a ponechať zvyšok v aktuálnom stave.

0/0
28.4.2016 8:52

P89e26t87r 20V39e19s11e48l42ý 8125605772926

Promiňte, ale nerozumím, co jste vlastně chtěl říct. Já jsem měl jen na mysli nesmyslný příklad použití trojčlenky panem Fričem.

+1/0
28.4.2016 8:56

M50a87r58t76i74n 78K35r60u71t36ý 1648271149785

ten příklad je správný. Pokud autobus pojede 2 minuty a převeze 100 lidí, přepraví za hodinu 3000 lidí. Pokud pojede 30 minut, přepraví jich jenom 200 nemluvě o tom, že s největší pravděpodobností bude zájem o dopravu výrazně nižší.

Bude-li zadání převait 3000 lidí za hodinu, stačí mi při dvouminutovém intervalu jeden bus a jeden řidič, při 30 minutách logicky 15 busů a v nich 15 řidičů. Triviální.

Kdybyste měl problém s tím, že počítám jenom jeden směr, zkraťte čas jízdy na polovinu, případně časy vynásobte dvěma. Poměr autobusů a řidičů zůstane stejný.

0/0
28.4.2016 9:16

J37o54s66e60f 11B79r10o25ž45e55k 7493125342501

To je asi stejná logika, jako že jeden parník jede z evropy do ameriky 3 měsíce. 3 parníky tedy pojedou měsíc.;-O;-O;-O

+1/0
28.4.2016 16:12

T42o52m51á19š 47T14a47t34í59č11e24k 5910162580638

Neodolám a přidám své brněnské slovo: cháchachacha cha. Prágl nemá prachy na linku - autobusovou, jejíž zřizování a provozování je nejlevnější -, která by Pražákům zkrátila cestu o čtvrt hodiny. Dobrý, dobrý, co se v té Praze děje. Až tam pojedu, tak si s sebou vezmu pořádný měšec rozměněných dvacetikorun, abych mohl obdařit milodary davy žebráků. Přece jenom jsou to bratři Slovani. :-))

+4/−1
27.4.2016 22:17

J61a69n15a 59B81o56u81l81o11v80á 7770776151411

No, být vámi, tak se moc nesměju, vy tam máte ve vedení Brna taky pěknou skvadru a vymýšlejí tam taky pěkné bejkárny.

+1/0
28.4.2016 8:24

K18a73m49i37l 92F17i29a26l27a 7235657535770

Otevřeme tunel MHD a přivřeme ho "S"

0/0
27.4.2016 21:53

J52a51n 67H93o30z46á63k 2741505894307

Vy naivo !

0/0
27.4.2016 21:46

T76o67m59a50s 70B41e68l98e15c 4265844602852

Myslim ze Jancura se muze zridit linku, at Jim ukaze Ze to jde.

+4/0
27.4.2016 21:36

Š97i97m39o46n43-56E48r16i14c14h 40J23e16l59í41n23e39k 5900282533713

Už vidím, ja

0/0
28.4.2016 19:06

Š69i43m65o58n84-57E24r59i37c91h 90J64e69l94í90n98e29k 5270112823253

Jo už vidím, jak jim to ROPID povolí ;-D

0/0
28.4.2016 19:10
Foto

M72a37r45t43i20n 10Š55u68b24r96t 1405871264635

Vážený pane Dvořáku, v informaci pro Vašeho kolegu jsme se pokoušeli vysvětlit, že navýšení prostředků na provoz MHD v Praze bylo v posledních dvou letech poměrně vysoké (zejména vlivem zprovoznění nového úseku metra). Tj. že město na MHD rozhodně myslí. Současně jsou ale náklady na roční provoz MHD vysoké ve své celkové výši a proto je snaha tuto výši stabilizovat. To je ostatně dlouhodobý požadavek napříč veřejností. Zavedení úplně nové linky je skutečně velmi nákladnou věcí, ať je to linka jakákoliv. Pokud současně existuje řada požadavků na posílení stávajících spojů, je třeba pečlivě zvažovat, na co prostředky na provoz, které nejsou neomezené, použijeme. Nikdy bychom si na ROPIDu nedovolili říci, že nezavedeme linku proto, že by byla oblíbená. Tuto tezi formuloval pouze článek Vašeho kolegy a nezakládá se na informacích, které Váš kolega dostal. Úkolem města a ROPIDu je hospodařit s prostředky na provoz a zabývat se primárně možnostmi, jak posílit stávající linky. Proto jsme také uvedli, že na základě těchto souvislostí je provoz linky v tunelu zatím stále zvažován.

+3/−9
27.4.2016 21:24
Foto

B79r61o85n42i87s77l21a22v 74G53a21b68r41y93š 2222899441

To jste ten článek mohl rovnou napsat Vy a žádná Hospoda na mýtince by se nekonala. :-)

Je mi jasné, že provoz linky něco stojí, ale snažil bych se o to neustále navyšovat počet přepravených cestujících. Navíc tady jste se dotkl celkem vděčného tématu, kdy z některých byla cítit i ta vůle to auto doma skutečně nechat. Kasa sice není bezedná, ale ulice nejsou nafukovací a dříve nebo později tu linku stejně budete muset zavést. Jestli je pravda, že výstavba tunelového komplexu Blanka přitáhla do Prahy více aut, bude situace jen horší. Spoléhat na dokončení celého městského okruhu asi v dohledné době nelze, takže je jasné, že rychlejším řešením už tak zoufalé situace je změna MHD. Ve výroční zprávě SDP jsem si přečetl pokles 70 mil. přepravených osob mezi roky 2013 a 2014 a nijak mě to netěší.

Čekáte tedy na větší obnos peněz? Nebo na co vlastně, že to nejde realizovat třeba během půl roku?

+7/−1
27.4.2016 21:35
Foto

M98a42r97t31i48n 83Š11u54b45r39t 1605121484165

Posílená noční doprava, posily vlakové dopravy, posila linky 5, prodloužení metra A, posílení návazných autobusových linek, spolufinancování integrací oblastí Mělnicka a připravovaného Kladenska...rozpočet na MHD stále roste téměř lineárně a je potřeba s ním nakládat zodpovědně, aby bylo možné průběžně provoz MHD hradit v současném rozsahu. A bus v tunelu je nákladově v rozsahu, v němž bychom byli schopni vylepšit dopravu třeba ve 20 městských částech. Musíme pečlivě vážit každý ujetý kilometr každého spoje.

+1/−6
27.4.2016 21:52
Foto

B62r20o46n42i84s22l15a13v 60G61a91b32r50y67š 2612569331

Škoda, že podobně zodpovědní nebyli představitelé města, když se zřizovala OpenCard... Ta miliarda by se teď hodila. :-)

+10/−1
27.4.2016 22:10

P62e12t88r 83V64e20s40e77l83ý 8865515482596

Je to marný, je to marný, je to marný.

Nemáte šanci se tu prosadit rozumným vysvětlením. Lid obecný má pocit, že jediným úkolem ROPIDu je zku..it pražskou dopravu, co to dá. Tady vás ušlapou i za obyčejnou informaci. Vůbec nemá cenu se tu zapojovat do diskuzí, protože každý druhý je tu odborník na MHD a to vás musím varovat, že tu nenastoupili ti největší "borci".

+3/0
28.4.2016 7:22

J19o36s46e57f 58Š94v60e37c 6765396344473

Nechápu posílení páteční a sobotní noční dopravy, když se v ní vozí především bezďáci a haldy ožralejch :-( ti první aby měli kde spát a ti druzí aby se lépe dostali domů?

0/0
28.4.2016 11:42

M79a16r98t97i26n 49Š97t22r76o58s 4229647500528

Ale počet obyvatel Prahy ale stále roste, a tudíž logicky roste i rozpočet města - resp. jeho příjmy. Není důvod, proč by neměl úměrně tomu růst i rozpočet na dopravu.

+2/0
27.4.2016 22:01

J79o68s57e96f 70V66o52l50f35í54k 4748915729103

Z toho mi logicky vyplývá, že nejideálnější variantou tedy je aby počet obyvatel klesal.

0/0
28.4.2016 9:18

I29v56o 33Z77d50e13b58o20r41s60k43ý 3883391700111

Nevím, jestli věřit článku, jehož první věta je lež?

0/−1
27.4.2016 20:39
Foto

B95r71o95n14i77s36l12a40v 16G71a80b96r54y61š 2332169531

Nečekal jsem, že diskuze pod článek vydají na nový článek :-). Hospoda na mýtince se citovala snad stokrát. ;-D

Ale jo, ať se to rozmazává co nejvíc. Třeba si někdo v Praze uvědomí, že tudy cesta nevede.

+2/0
27.4.2016 20:29

T49o78m64á52š 79M71a60t90ě41j 9475178243172

Prostě nejsou prachy na novou linku.

Delat ji s 10 autobusy nemá cenu a je to spíš ke škodě, a na 100 autobuš nejsou peníze a jsou i jiné problémy (přetížený kulaťák).

+1/−1
27.4.2016 20:27

T40o94m51á53š 62T57a69t23í45č97e88k 5500602960538

Něco mně říká, že ti, kteří by ten rychlospoj tunelem rádi využívali, tedka jezdí po povrchu, takže dramatické scénário, jak by museli nakoupit novou kavalérii autobusů, asi nebude úplně pravdivé.

+6/−1
27.4.2016 22:25

J57i96ř86í 35B17r93o20ž 5749285312347

38 miliard- za ty peníze poslala ESA sondu Rosetta ke kometě Churyumov-Gerasimenko . Praha je nejbohatší město na světě! :-P

+4/−8
27.4.2016 19:47

J20i14ř71í 40B28r87o32ž 5749765392527

Pane Stonku, by jste osobně zainteresován na tomto pražském projektu?

0/−1
27.4.2016 20:05

P90e13t62r 91F17o51l89t24ý90n 9824276137936

Proč by měl být zainteresovan? Napsal jen fakta. Co je na nich nepravdivé?

+1/0
27.4.2016 20:23
Foto

B54o21ř10e29k 96M65e75z30n29í52k 3530973820279

Ano, přátelé, jsme tu správně. Tohle je Česká republika.

+9/0
27.4.2016 19:15

S19t65e74f83a67n 10S65u93r33o42v10j52a29k 8596362474162

...ale ne s MHD

0/0
27.4.2016 19:09

S17t20e26f28a28n 68S34u19r10o19v33j48a59k 8646192884412

Tak jsem si myslel, ze hromadna doprava je od toho hromadna, jelikoz s ni jezdi hromada lidi. Tak ne je od toho hromadna, ze po meste ma jezdit hromada prazdnych a nevyuzitych autobusu.

A argument, ze by tam mohlo byt velke zpozdeni je take uzasny. Jako by Ropid za zpozdeni cestujicim platil.

+13/0
27.4.2016 19:08

P33e48t17r 25V27o46ň10k31a 2787983759763

KOMEDIANTI, VYHÁZET ZADARMO JSOU TAM DRAHÝ!!!!!!

+2/0
27.4.2016 19:06

L15u49b81o22š 45M42a80š63í98n 9509406657828

A co zrušit Ropid ta společnost je celkem zbytečná.

+1/0
27.4.2016 19:03
Foto

B57r75o27n43i67s32l20a21v 95G20a29b32r88y69š 2192949491

Společnost jako taková zbytečná není, akorát bych vyměnil její osazenstvo.

+4/−1
27.4.2016 20:30

L28i91b56o13r 59Z36a21v13ř26e83l 8549896891912

Tak jako v Brně Kordis tak zde Ropid, absolutně zbytečný spolek pane.!!

0/−1
27.4.2016 21:21
Foto

B82r33o66n51i29s65l63a55v 88G64a80b94r30y59š 2332749321

Ne, KORDIS není zbytečný. Navíc ti lidé zrovna v KORDISu odvádějí hodně slušnou práci. Ale je mi jasné, že lidé jako Vy to nedokáží ocenit.

+2/−1
27.4.2016 21:24

T84o24m79á58š 82T61a32t31í64č23e27k 5820772290308

I když je několik bodů, které neshledávám optimálními, musím říct, že práce kterou odvádí Kordis (i DpmB) mezi vším, čím se prezentuje stát, vyniká. A to v čistě pozitivním smyslu. Takhle kdyby fungovalo všechno, máme tady Švýcarsko.

+2/0
27.4.2016 22:32

Z94d64e46n49ě53k 41P92o38l36á75k 3189399765862

Nic si z toho pražané nedělejte. Tunely jsou po celé republice. A v tom vašem se dá alespoň jezdit.:-/

+6/0
27.4.2016 19:01

J37o92z98e39f 19S41t18e30b10i45l85a 3165487795767

No, nakonec to bude hezky krytá ciklostezka ;-)

+6/0
27.4.2016 18:50
Foto

L68a44d77i66s34l93a85v 34S78t53r31n50a32d 7174531924538

;-D;-D;-D

0/0
27.4.2016 18:42

M76a84r33i83a47n19a 88K93r16á93s29n60á 7430157607251

;-DR^

+1/0
27.4.2016 18:34
Foto

M69i90c96h50a14l 82P11a12ř23í54z18e68k 8191103756171

Vždy jsem doufal ,že pracovat na magistrát politici a úřednici šli, aby prospěli městu a obyvatelům Prahy. Je vidět, že jsem se naivně zmýlil ;-)

+12/0
27.4.2016 18:32

Z90d19e30n24ě94k 39P58o55l83á60k 3399739355902

Kdyby jenom to.:-)

0/0
27.4.2016 18:59
Foto

M73a91r15t80i40n 20Š13u87b70r74t 1825191384395

Dobrý den, zkusím popsat, jak pečlivě se počítá každý kilometr, který metro, tramvaj, či autobus po městě denně najedou. Existuje plán ročních výkonů, tam se sečte, co prostředky MHD najezdí a podle toho se přijme rozpočet. A podle toho rozpočtu se pokouší MHD celý rok jezdit. Jenže je řada mimořádností a tak se pořád musí sledovat, zda se plán drží, zda se nejezdí víc. Každá výluka, změna, každý odklon. Počítají se miliony vozokilometrů. Denně jede v Praze 2000 spojů metra, 7000 spojů tramvají, 23 000 spojů autobusů a 860 vlaků. V tomto objemu je provoz obrovsky nákladný. Je to nejrozsáhlejší služba města Pražanům. Stojí to taky těch 18 miliard ročně. Tržby jsou 4 miliardy. 14 miliard je dotace z Vašich daní. Každý kilometr navíc, každá linka, tyto prostředky navýší. Není to tak, že si ukážeme na linku a hned ji zavedeme. Potřebujeme jí zaplatit a ty prostředky neleží na ulici. Možná si to neuvědomujeme, ale MHD není zdarma. Přes 30 000 spojů denně stojí hodně. A není to o tom, že někdo nechce zavádět linku proto, že by si jí lidé oblíbili. Je to o tom, že s těmi prostředky je nutné hospodařit, aby se především zajistil základní provoz stávajících linek a jejich posílení, které je městskými částmi poptáváno. Pak je potřeba velmi zodpovědně vážit, co uhradit. Zvláště, když za poslední rok tyto úhrady na MHD narostly velmi zprovozněním nového metra a posílením návazných autobusů. Město stále navyšuje prostředky na MHD, ale nemůže to dělat zcela automaticky, má to hranice zodpovědnosti za rozpočet.

+4/−3
27.4.2016 21:36

S50t79a92n 39N86o38v50á23k 5897645855204

Smůla je v tom, že někde jsou spoje katastrofálně přetížené a některé katastrofálně nevyužité. Ale jak to změnit, netuším...

Za poslední dekádu jsem autobus využil pouze jednou, takže nemohu hodnotit objektivně, ale ve všední den ve tři odpoledne jsem jel z Kunratic od servisu Jarov na Budějovickou (číslo linky si už nepamatuji) ve třech lidech - čtvrtý byl šofér.

+1/−2
27.4.2016 21:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.