Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Neslýchané. Pražané mají tunel a chtěli by jím i jezdit

Samotářský hostinský z Cimrmanovy Hospody na mýtince, který neměl rád lidi, asi nastoupil do kantýny v Ropidu. Nic jiného než jeho potíže s tím, že měl hospodu, ale chodili mu tam lidi, nemohlo plánovače pražské dopravy inspirovat. MHD tunelem Blanka jezdit nebude, protože by se to lidem hodilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77o87s53e36f 14B40r19o33ž80e13k 7403465122471

Jistě, na daních si ho pražané platí - ale jen ti, kteří jezdí autem. Na spotřební dani, DPH z PHM, daní z auta atd... Na MHD se naopak ještě z těchto daní vydává dalších 15 miliard (jen 4 se vyberou na jízdném).

A díky autobusovým linkám přes Barandovský most jsou nyní zavedeny bus pruhy na obou stranách kolem něj - kdo tohle chce v tunelech? Někdo, kdo se vozí za daně ostatních možná. Nikdo jiný.

+1/0
28.4.2016 16:11

P90e75t65r 93K93e72ř 8743424392778

Ono je těžké posuzovat skutečné výsledky a dopady dopravy Blankou bez funkce návazných komunikací. Hned od počátku projektu byla kritizována nájezdová rampa na most Barikádníků z důvodu málé nepropustnosti. Reakce žádná, projektant je přece ředitel zeměkoule i když dopravu viděl pouze v TV. Výsledek?? Neustálá zácpa u nájezdové rampy. To samé u výjezdu na Smíchově. Svůj díl na tom mají i kamiony a těžká vozidla, která se zde beztrestně pohybují a správa tunelu situaci neřeší. Dokážete si představit že do takového chaosu vpustí ještě MHD, jež ke všemu nemá ještě ani dostatečný výkon pro překonání výškového rozdílu v žádoucí rychlosti?? Dále, jak je možné, že se vyplatí jet z Hradecké dálnice na Brno přes Blanku?? No protože severovýchodní část komunikace - Průmyslová je nepoužitelná a dokud z ní neodstraní světla a nestane se průjezdnou, nikdy se Praha neuvolní.

0/−2
28.4.2016 9:53

J80o12s70e41f 53Š44v53e70c 6265876524353

Autobusy nemají výkon? ;-D ;-D ;-D

A jezděte MHD, ne svojí pikslou!!!

0/−1
28.4.2016 11:22

O52n30d72r75a 79P69á29t20e19k 8593399834865

Jo ROPID... To je skvadra!

0/0
28.4.2016 8:09
Foto

J50i96n53d11ř53i98c12h 54H24u58s33i37č47k90a 2375677854755

Jenom dobře. Ještě by tam časem vznik další pruh pro busy.

0/−3
27.4.2016 23:28

Š84t59e48f50a23n 72F31r95i94č71a 7202678713526

No, myslím, že to je příklad pro žáky základní školy. Rovnice začínají někde v osmě třídě. Trojčlenky mnohem dříve. Prosté dělení už ve druhé či třetí třídě. Jestliže určité množství lidí stráví v autobusech 30 minut, dopravní podnik potřebuje 30 autobusů. Jestliže stejné množství lidí stráví v autobusech jen 2 minuty, kolik bude dopravní podnik potřebovat autobusů?

0/−8
27.4.2016 22:46

P40e56t65r 92V55e26s24e43l53ý 8325965152236

Další odborník na MHD. Jenže milej pane, ty autobusy musí někdo řídit, někdo je musí nakoupit a udržovat, musíte mít na ně prostor na garážování. Navíc váš příklad je naprosto hloupý, protože nic neříká o délce samotné linky. A tu musíte projet, ať tam máte jednoho člověka nabo 100. Počet autobusů na lince je dán její délkou a časem průjezdu, nikolvěk, kolik lidí veze 2 minuty nebo hodinu.

+4/0
28.4.2016 7:26

M51a51t31ú37š 81E50l72i63a97š 3370126564405

No ale mne to príde tak, že keď sa zavedie nová linka, tí ľudia na ňu prejdú z iných, ktoré je následne možné novým požiadavkám prispôsobiť. Prípadne je možné zmeniť trasu existujúcej. Alebo chcete povedať, že hypotetická nová linka tunelom by dokázala motivovať taký počet ľudí, aby využili MHD, že sa kompletne naplní novými cestujúcimi? Výrazný zásah do systému má naň predsa priamy dopad a bolo by veľmi hlúpe robiť zmeny bez zohľadnenia tejto skutočnosti a ponechať zvyšok v aktuálnom stave.

0/0
28.4.2016 8:52

P37e32t12r 17V81e14s90e61l84ý 8165435702746

Promiňte, ale nerozumím, co jste vlastně chtěl říct. Já jsem měl jen na mysli nesmyslný příklad použití trojčlenky panem Fričem.

+1/0
28.4.2016 8:56

M39a58r70t26i93n 27K26r67u17t54ý 1528501819845

ten příklad je správný. Pokud autobus pojede 2 minuty a převeze 100 lidí, přepraví za hodinu 3000 lidí. Pokud pojede 30 minut, přepraví jich jenom 200 nemluvě o tom, že s největší pravděpodobností bude zájem o dopravu výrazně nižší.

Bude-li zadání převait 3000 lidí za hodinu, stačí mi při dvouminutovém intervalu jeden bus a jeden řidič, při 30 minutách logicky 15 busů a v nich 15 řidičů. Triviální.

Kdybyste měl problém s tím, že počítám jenom jeden směr, zkraťte čas jízdy na polovinu, případně časy vynásobte dvěma. Poměr autobusů a řidičů zůstane stejný.

0/0
28.4.2016 9:16

J30o78s76e58f 38B89r98o85ž85e20k 7503255242111

To je asi stejná logika, jako že jeden parník jede z evropy do ameriky 3 měsíce. 3 parníky tedy pojedou měsíc.;-O;-O;-O

+1/0
28.4.2016 16:12

T32o88m66á25š 92T21a74t42í14č37e20k 5170392240698

Neodolám a přidám své brněnské slovo: cháchachacha cha. Prágl nemá prachy na linku - autobusovou, jejíž zřizování a provozování je nejlevnější -, která by Pražákům zkrátila cestu o čtvrt hodiny. Dobrý, dobrý, co se v té Praze děje. Až tam pojedu, tak si s sebou vezmu pořádný měšec rozměněných dvacetikorun, abych mohl obdařit milodary davy žebráků. Přece jenom jsou to bratři Slovani. :-))

+4/−1
27.4.2016 22:17

J24a57n64a 41B31o16u40l15o39v84á 7410846401721

No, být vámi, tak se moc nesměju, vy tam máte ve vedení Brna taky pěknou skvadru a vymýšlejí tam taky pěkné bejkárny.

+1/0
28.4.2016 8:24

K83a15m53i12l 11F65i84a64l84a 7355887725550

Otevřeme tunel MHD a přivřeme ho "S"

0/0
27.4.2016 21:53

J46a71n 31H28o81z69á71k 2251955924597

Vy naivo !

0/0
27.4.2016 21:46

T81o79m26a58s 61B84e18l79e89c 4115414522152

Myslim ze Jancura se muze zridit linku, at Jim ukaze Ze to jde.

+4/0
27.4.2016 21:36

Š63i36m22o14n38-91E78r16i42c42h 84J67e66l63í23n12e70k 5100682183593

Už vidím, ja

0/0
28.4.2016 19:06

Š51i29m85o68n16-32E49r79i92c65h 44J40e77l22í27n42e59k 5210662113803

Jo už vidím, jak jim to ROPID povolí ;-D

0/0
28.4.2016 19:10
Foto

M74a46r82t72i92n 28Š54u65b86r40t 1405831954145

Vážený pane Dvořáku, v informaci pro Vašeho kolegu jsme se pokoušeli vysvětlit, že navýšení prostředků na provoz MHD v Praze bylo v posledních dvou letech poměrně vysoké (zejména vlivem zprovoznění nového úseku metra). Tj. že město na MHD rozhodně myslí. Současně jsou ale náklady na roční provoz MHD vysoké ve své celkové výši a proto je snaha tuto výši stabilizovat. To je ostatně dlouhodobý požadavek napříč veřejností. Zavedení úplně nové linky je skutečně velmi nákladnou věcí, ať je to linka jakákoliv. Pokud současně existuje řada požadavků na posílení stávajících spojů, je třeba pečlivě zvažovat, na co prostředky na provoz, které nejsou neomezené, použijeme. Nikdy bychom si na ROPIDu nedovolili říci, že nezavedeme linku proto, že by byla oblíbená. Tuto tezi formuloval pouze článek Vašeho kolegy a nezakládá se na informacích, které Váš kolega dostal. Úkolem města a ROPIDu je hospodařit s prostředky na provoz a zabývat se primárně možnostmi, jak posílit stávající linky. Proto jsme také uvedli, že na základě těchto souvislostí je provoz linky v tunelu zatím stále zvažován.

+3/−9
27.4.2016 21:24
Foto

B84r92o28n69i84s55l66a61v 49G28a33b35r84y10š 2832379501

To jste ten článek mohl rovnou napsat Vy a žádná Hospoda na mýtince by se nekonala. :-)

Je mi jasné, že provoz linky něco stojí, ale snažil bych se o to neustále navyšovat počet přepravených cestujících. Navíc tady jste se dotkl celkem vděčného tématu, kdy z některých byla cítit i ta vůle to auto doma skutečně nechat. Kasa sice není bezedná, ale ulice nejsou nafukovací a dříve nebo později tu linku stejně budete muset zavést. Jestli je pravda, že výstavba tunelového komplexu Blanka přitáhla do Prahy více aut, bude situace jen horší. Spoléhat na dokončení celého městského okruhu asi v dohledné době nelze, takže je jasné, že rychlejším řešením už tak zoufalé situace je změna MHD. Ve výroční zprávě SDP jsem si přečetl pokles 70 mil. přepravených osob mezi roky 2013 a 2014 a nijak mě to netěší.

Čekáte tedy na větší obnos peněz? Nebo na co vlastně, že to nejde realizovat třeba během půl roku?

+7/−1
27.4.2016 21:35
Foto

M57a51r58t70i53n 48Š85u42b39r31t 1355361774135

Posílená noční doprava, posily vlakové dopravy, posila linky 5, prodloužení metra A, posílení návazných autobusových linek, spolufinancování integrací oblastí Mělnicka a připravovaného Kladenska...rozpočet na MHD stále roste téměř lineárně a je potřeba s ním nakládat zodpovědně, aby bylo možné průběžně provoz MHD hradit v současném rozsahu. A bus v tunelu je nákladově v rozsahu, v němž bychom byli schopni vylepšit dopravu třeba ve 20 městských částech. Musíme pečlivě vážit každý ujetý kilometr každého spoje.

+1/−6
27.4.2016 21:52
Foto

B98r93o25n23i57s66l92a96v 25G34a18b84r43y54š 2682919681

Škoda, že podobně zodpovědní nebyli představitelé města, když se zřizovala OpenCard... Ta miliarda by se teď hodila. :-)

+10/−1
27.4.2016 22:10

P64e12t12r 89V36e54s54e24l48ý 8785835512266

Je to marný, je to marný, je to marný.

Nemáte šanci se tu prosadit rozumným vysvětlením. Lid obecný má pocit, že jediným úkolem ROPIDu je zku..it pražskou dopravu, co to dá. Tady vás ušlapou i za obyčejnou informaci. Vůbec nemá cenu se tu zapojovat do diskuzí, protože každý druhý je tu odborník na MHD a to vás musím varovat, že tu nenastoupili ti největší "borci".

+3/0
28.4.2016 7:22

J44o35s22e49f 29Š36v90e84c 6705796824633

Nechápu posílení páteční a sobotní noční dopravy, když se v ní vozí především bezďáci a haldy ožralejch :-( ti první aby měli kde spát a ti druzí aby se lépe dostali domů?

0/0
28.4.2016 11:42

M54a42r45t45i62n 52Š87t69r39o66s 4709757110198

Ale počet obyvatel Prahy ale stále roste, a tudíž logicky roste i rozpočet města - resp. jeho příjmy. Není důvod, proč by neměl úměrně tomu růst i rozpočet na dopravu.

+2/0
27.4.2016 22:01

J67o70s67e43f 27V23o22l73f18í72k 4598305149493

Z toho mi logicky vyplývá, že nejideálnější variantou tedy je aby počet obyvatel klesal.

0/0
28.4.2016 9:18

I64v77o 79Z41d32e16b71o10r22s77k13ý 3253411630551

Nevím, jestli věřit článku, jehož první věta je lež?

0/−1
27.4.2016 20:39
Foto

B15r67o50n73i28s26l32a24v 12G46a65b50r41y68š 2372719131

Nečekal jsem, že diskuze pod článek vydají na nový článek :-). Hospoda na mýtince se citovala snad stokrát. ;-D

Ale jo, ať se to rozmazává co nejvíc. Třeba si někdo v Praze uvědomí, že tudy cesta nevede.

+2/0
27.4.2016 20:29

T31o82m30á73š 88M89a43t78ě12j 9955698553642

Prostě nejsou prachy na novou linku.

Delat ji s 10 autobusy nemá cenu a je to spíš ke škodě, a na 100 autobuš nejsou peníze a jsou i jiné problémy (přetížený kulaťák).

+1/−1
27.4.2016 20:27

T80o19m61á66š 90T78a40t31í48č54e65k 5390842500308

Něco mně říká, že ti, kteří by ten rychlospoj tunelem rádi využívali, tedka jezdí po povrchu, takže dramatické scénário, jak by museli nakoupit novou kavalérii autobusů, asi nebude úplně pravdivé.

+6/−1
27.4.2016 22:25

J68i52ř50í 40B22r19o79ž 5359415782597

38 miliard- za ty peníze poslala ESA sondu Rosetta ke kometě Churyumov-Gerasimenko . Praha je nejbohatší město na světě! :-P

+4/−8
27.4.2016 19:47

J39i48ř23í 36B53r55o80ž 5509535602587

Pane Stonku, by jste osobně zainteresován na tomto pražském projektu?

0/−1
27.4.2016 20:05

P75e14t21r 52F52o98l35t43ý34n 9144926617746

Proč by měl být zainteresovan? Napsal jen fakta. Co je na nich nepravdivé?

+1/0
27.4.2016 20:23
Foto

B93o74ř35e10k 66M36e36z16n45í35k 3340553610609

Ano, přátelé, jsme tu správně. Tohle je Česká republika.

+9/0
27.4.2016 19:15

S52t52e66f66a68n 88S28u49r78o10v33j51a26k 8106252214302

...ale ne s MHD

0/0
27.4.2016 19:09

S88t61e96f92a18n 49S57u83r13o12v97j28a75k 8916752364712

Tak jsem si myslel, ze hromadna doprava je od toho hromadna, jelikoz s ni jezdi hromada lidi. Tak ne je od toho hromadna, ze po meste ma jezdit hromada prazdnych a nevyuzitych autobusu.

A argument, ze by tam mohlo byt velke zpozdeni je take uzasny. Jako by Ropid za zpozdeni cestujicim platil.

+13/0
27.4.2016 19:08

P66e68t40r 46V41o18ň27k74a 2347563109433

KOMEDIANTI, VYHÁZET ZADARMO JSOU TAM DRAHÝ!!!!!!

+2/0
27.4.2016 19:06

L84u19b15o30š 23M13a65š98í63n 9589436277198

A co zrušit Ropid ta společnost je celkem zbytečná.

+1/0
27.4.2016 19:03
Foto

B83r85o26n50i59s34l40a75v 89G37a58b52r89y51š 2302889741

Společnost jako taková zbytečná není, akorát bych vyměnil její osazenstvo.

+4/−1
27.4.2016 20:30

L43i24b10o83r 69Z27a87v23ř55e77l 8719696721132

Tak jako v Brně Kordis tak zde Ropid, absolutně zbytečný spolek pane.!!

0/−1
27.4.2016 21:21
Foto

B20r95o29n31i33s41l58a82v 95G75a12b19r29y76š 2702709231

Ne, KORDIS není zbytečný. Navíc ti lidé zrovna v KORDISu odvádějí hodně slušnou práci. Ale je mi jasné, že lidé jako Vy to nedokáží ocenit.

+2/−1
27.4.2016 21:24

T24o78m73á82š 98T12a18t10í25č97e62k 5460772620138

I když je několik bodů, které neshledávám optimálními, musím říct, že práce kterou odvádí Kordis (i DpmB) mezi vším, čím se prezentuje stát, vyniká. A to v čistě pozitivním smyslu. Takhle kdyby fungovalo všechno, máme tady Švýcarsko.

+2/0
27.4.2016 22:32

Z30d64e54n41ě92k 31P97o64l43á84k 3409149185672

Nic si z toho pražané nedělejte. Tunely jsou po celé republice. A v tom vašem se dá alespoň jezdit.:-/

+6/0
27.4.2016 19:01

J18o68z45e83f 17S58t54e93b38i36l96a 3275227335267

No, nakonec to bude hezky krytá ciklostezka ;-)

+6/0
27.4.2016 18:50
Foto

L59a30d58i96s49l15a97v 22S26t39r29n91a79d 7194491234708

;-D;-D;-D

0/0
27.4.2016 18:42

M14a91r57i88a92n11a 93K55r54á74s70n26á 7150957147851

;-DR^

+1/0
27.4.2016 18:34
Foto

M40i26c34h20a55l 20P28a13ř70í33z67e76k 8381623236291

Vždy jsem doufal ,že pracovat na magistrát politici a úřednici šli, aby prospěli městu a obyvatelům Prahy. Je vidět, že jsem se naivně zmýlil ;-)

+12/0
27.4.2016 18:32

Z85d82e55n18ě41k 67P70o36l57á12k 3939609335502

Kdyby jenom to.:-)

0/0
27.4.2016 18:59
Foto

M98a34r32t86i93n 77Š32u88b60r58t 1805391854325

Dobrý den, zkusím popsat, jak pečlivě se počítá každý kilometr, který metro, tramvaj, či autobus po městě denně najedou. Existuje plán ročních výkonů, tam se sečte, co prostředky MHD najezdí a podle toho se přijme rozpočet. A podle toho rozpočtu se pokouší MHD celý rok jezdit. Jenže je řada mimořádností a tak se pořád musí sledovat, zda se plán drží, zda se nejezdí víc. Každá výluka, změna, každý odklon. Počítají se miliony vozokilometrů. Denně jede v Praze 2000 spojů metra, 7000 spojů tramvají, 23 000 spojů autobusů a 860 vlaků. V tomto objemu je provoz obrovsky nákladný. Je to nejrozsáhlejší služba města Pražanům. Stojí to taky těch 18 miliard ročně. Tržby jsou 4 miliardy. 14 miliard je dotace z Vašich daní. Každý kilometr navíc, každá linka, tyto prostředky navýší. Není to tak, že si ukážeme na linku a hned ji zavedeme. Potřebujeme jí zaplatit a ty prostředky neleží na ulici. Možná si to neuvědomujeme, ale MHD není zdarma. Přes 30 000 spojů denně stojí hodně. A není to o tom, že někdo nechce zavádět linku proto, že by si jí lidé oblíbili. Je to o tom, že s těmi prostředky je nutné hospodařit, aby se především zajistil základní provoz stávajících linek a jejich posílení, které je městskými částmi poptáváno. Pak je potřeba velmi zodpovědně vážit, co uhradit. Zvláště, když za poslední rok tyto úhrady na MHD narostly velmi zprovozněním nového metra a posílením návazných autobusů. Město stále navyšuje prostředky na MHD, ale nemůže to dělat zcela automaticky, má to hranice zodpovědnosti za rozpočet.

+4/−3
27.4.2016 21:36

S76t36a77n 25N22o56v96á28k 5237585765984

Smůla je v tom, že někde jsou spoje katastrofálně přetížené a některé katastrofálně nevyužité. Ale jak to změnit, netuším...

Za poslední dekádu jsem autobus využil pouze jednou, takže nemohu hodnotit objektivně, ale ve všední den ve tři odpoledne jsem jel z Kunratic od servisu Jarov na Budějovickou (číslo linky si už nepamatuji) ve třech lidech - čtvrtý byl šofér.

+1/−2
27.4.2016 21:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.