Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Neslýchané. Pražané mají tunel a chtěli by jím i jezdit

Samotářský hostinský z Cimrmanovy Hospody na mýtince, který neměl rád lidi, asi nastoupil do kantýny v Ropidu. Nic jiného než jeho potíže s tím, že měl hospodu, ale chodili mu tam lidi, nemohlo plánovače pražské dopravy inspirovat. MHD tunelem Blanka jezdit nebude, protože by se to lidem hodilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84o57s28e24f 56B76r32o26ž43e27k 7413515762911

Jistě, na daních si ho pražané platí - ale jen ti, kteří jezdí autem. Na spotřební dani, DPH z PHM, daní z auta atd... Na MHD se naopak ještě z těchto daní vydává dalších 15 miliard (jen 4 se vyberou na jízdném).

A díky autobusovým linkám přes Barandovský most jsou nyní zavedeny bus pruhy na obou stranách kolem něj - kdo tohle chce v tunelech? Někdo, kdo se vozí za daně ostatních možná. Nikdo jiný.

+1/0
28.4.2016 16:11

P34e50t21r 90K93e85ř 8303744142858

Ono je těžké posuzovat skutečné výsledky a dopady dopravy Blankou bez funkce návazných komunikací. Hned od počátku projektu byla kritizována nájezdová rampa na most Barikádníků z důvodu málé nepropustnosti. Reakce žádná, projektant je přece ředitel zeměkoule i když dopravu viděl pouze v TV. Výsledek?? Neustálá zácpa u nájezdové rampy. To samé u výjezdu na Smíchově. Svůj díl na tom mají i kamiony a těžká vozidla, která se zde beztrestně pohybují a správa tunelu situaci neřeší. Dokážete si představit že do takového chaosu vpustí ještě MHD, jež ke všemu nemá ještě ani dostatečný výkon pro překonání výškového rozdílu v žádoucí rychlosti?? Dále, jak je možné, že se vyplatí jet z Hradecké dálnice na Brno přes Blanku?? No protože severovýchodní část komunikace - Průmyslová je nepoužitelná a dokud z ní neodstraní světla a nestane se průjezdnou, nikdy se Praha neuvolní.

0/−2
28.4.2016 9:53

J23o11s45e34f 58Š62v96e47c 6215346724903

Autobusy nemají výkon? ;-D ;-D ;-D

A jezděte MHD, ne svojí pikslou!!!

0/−1
28.4.2016 11:22

O84n23d48r95a 12P77á30t65e63k 8753729404875

Jo ROPID... To je skvadra!

0/0
28.4.2016 8:09
Foto

J76i74n10d10ř88i77c20h 52H41u11s55i40č96k67a 2795307924395

Jenom dobře. Ještě by tam časem vznik další pruh pro busy.

0/−3
27.4.2016 23:28

Š51t28e43f65a97n 52F96r82i52č53a 7482318463376

No, myslím, že to je příklad pro žáky základní školy. Rovnice začínají někde v osmě třídě. Trojčlenky mnohem dříve. Prosté dělení už ve druhé či třetí třídě. Jestliže určité množství lidí stráví v autobusech 30 minut, dopravní podnik potřebuje 30 autobusů. Jestliže stejné množství lidí stráví v autobusech jen 2 minuty, kolik bude dopravní podnik potřebovat autobusů?

0/−8
27.4.2016 22:46

P15e46t80r 86V95e47s31e55l62ý 8475525222916

Další odborník na MHD. Jenže milej pane, ty autobusy musí někdo řídit, někdo je musí nakoupit a udržovat, musíte mít na ně prostor na garážování. Navíc váš příklad je naprosto hloupý, protože nic neříká o délce samotné linky. A tu musíte projet, ať tam máte jednoho člověka nabo 100. Počet autobusů na lince je dán její délkou a časem průjezdu, nikolvěk, kolik lidí veze 2 minuty nebo hodinu.

+4/0
28.4.2016 7:26

M64a15t20ú49š 45E70l45i30a21š 3530206764575

No ale mne to príde tak, že keď sa zavedie nová linka, tí ľudia na ňu prejdú z iných, ktoré je následne možné novým požiadavkám prispôsobiť. Prípadne je možné zmeniť trasu existujúcej. Alebo chcete povedať, že hypotetická nová linka tunelom by dokázala motivovať taký počet ľudí, aby využili MHD, že sa kompletne naplní novými cestujúcimi? Výrazný zásah do systému má naň predsa priamy dopad a bolo by veľmi hlúpe robiť zmeny bez zohľadnenia tejto skutočnosti a ponechať zvyšok v aktuálnom stave.

0/0
28.4.2016 8:52

P12e15t35r 65V14e20s63e27l35ý 8605855922346

Promiňte, ale nerozumím, co jste vlastně chtěl říct. Já jsem měl jen na mysli nesmyslný příklad použití trojčlenky panem Fričem.

+1/0
28.4.2016 8:56

M54a18r94t64i94n 23K84r59u42t77ý 1418131139595

ten příklad je správný. Pokud autobus pojede 2 minuty a převeze 100 lidí, přepraví za hodinu 3000 lidí. Pokud pojede 30 minut, přepraví jich jenom 200 nemluvě o tom, že s největší pravděpodobností bude zájem o dopravu výrazně nižší.

Bude-li zadání převait 3000 lidí za hodinu, stačí mi při dvouminutovém intervalu jeden bus a jeden řidič, při 30 minutách logicky 15 busů a v nich 15 řidičů. Triviální.

Kdybyste měl problém s tím, že počítám jenom jeden směr, zkraťte čas jízdy na polovinu, případně časy vynásobte dvěma. Poměr autobusů a řidičů zůstane stejný.

0/0
28.4.2016 9:16

J11o17s92e91f 70B19r47o44ž25e30k 7953435422581

To je asi stejná logika, jako že jeden parník jede z evropy do ameriky 3 měsíce. 3 parníky tedy pojedou měsíc.;-O;-O;-O

+1/0
28.4.2016 16:12

T74o39m54á33š 56T20a25t37í34č56e58k 5960912970698

Neodolám a přidám své brněnské slovo: cháchachacha cha. Prágl nemá prachy na linku - autobusovou, jejíž zřizování a provozování je nejlevnější -, která by Pražákům zkrátila cestu o čtvrt hodiny. Dobrý, dobrý, co se v té Praze děje. Až tam pojedu, tak si s sebou vezmu pořádný měšec rozměněných dvacetikorun, abych mohl obdařit milodary davy žebráků. Přece jenom jsou to bratři Slovani. :-))

+4/−1
27.4.2016 22:17

J37a92n62a 11B59o62u20l41o67v25á 7830856201911

No, být vámi, tak se moc nesměju, vy tam máte ve vedení Brna taky pěknou skvadru a vymýšlejí tam taky pěkné bejkárny.

+1/0
28.4.2016 8:24

K74a67m60i80l 36F84i12a33l17a 7565917435720

Otevřeme tunel MHD a přivřeme ho "S"

0/0
27.4.2016 21:53

J81a46n 43H72o26z48á74k 2871365434427

Vy naivo !

0/0
27.4.2016 21:46

T81o94m63a97s 85B18e71l33e15c 4455594872962

Myslim ze Jancura se muze zridit linku, at Jim ukaze Ze to jde.

+4/0
27.4.2016 21:36

Š25i65m23o66n14-84E15r18i25c88h 37J93e34l51í66n47e45k 5130472343283

Už vidím, ja

0/0
28.4.2016 19:06

Š97i40m30o14n46-97E83r67i38c37h 32J58e45l57í60n35e17k 5820502373343

Jo už vidím, jak jim to ROPID povolí ;-D

0/0
28.4.2016 19:10
Foto

M66a16r36t13i61n 66Š14u85b69r41t 1215621784275

Vážený pane Dvořáku, v informaci pro Vašeho kolegu jsme se pokoušeli vysvětlit, že navýšení prostředků na provoz MHD v Praze bylo v posledních dvou letech poměrně vysoké (zejména vlivem zprovoznění nového úseku metra). Tj. že město na MHD rozhodně myslí. Současně jsou ale náklady na roční provoz MHD vysoké ve své celkové výši a proto je snaha tuto výši stabilizovat. To je ostatně dlouhodobý požadavek napříč veřejností. Zavedení úplně nové linky je skutečně velmi nákladnou věcí, ať je to linka jakákoliv. Pokud současně existuje řada požadavků na posílení stávajících spojů, je třeba pečlivě zvažovat, na co prostředky na provoz, které nejsou neomezené, použijeme. Nikdy bychom si na ROPIDu nedovolili říci, že nezavedeme linku proto, že by byla oblíbená. Tuto tezi formuloval pouze článek Vašeho kolegy a nezakládá se na informacích, které Váš kolega dostal. Úkolem města a ROPIDu je hospodařit s prostředky na provoz a zabývat se primárně možnostmi, jak posílit stávající linky. Proto jsme také uvedli, že na základě těchto souvislostí je provoz linky v tunelu zatím stále zvažován.

+3/−9
27.4.2016 21:24
Foto

B34r92o61n66i85s31l49a86v 60G14a44b88r93y16š 6225384290

To jste ten článek mohl rovnou napsat Vy a žádná Hospoda na mýtince by se nekonala. :-)

Je mi jasné, že provoz linky něco stojí, ale snažil bych se o to neustále navyšovat počet přepravených cestujících. Navíc tady jste se dotkl celkem vděčného tématu, kdy z některých byla cítit i ta vůle to auto doma skutečně nechat. Kasa sice není bezedná, ale ulice nejsou nafukovací a dříve nebo později tu linku stejně budete muset zavést. Jestli je pravda, že výstavba tunelového komplexu Blanka přitáhla do Prahy více aut, bude situace jen horší. Spoléhat na dokončení celého městského okruhu asi v dohledné době nelze, takže je jasné, že rychlejším řešením už tak zoufalé situace je změna MHD. Ve výroční zprávě SDP jsem si přečetl pokles 70 mil. přepravených osob mezi roky 2013 a 2014 a nijak mě to netěší.

Čekáte tedy na větší obnos peněz? Nebo na co vlastně, že to nejde realizovat třeba během půl roku?

+7/−1
27.4.2016 21:35
Foto

M95a95r92t40i34n 92Š11u84b41r79t 1815681954215

Posílená noční doprava, posily vlakové dopravy, posila linky 5, prodloužení metra A, posílení návazných autobusových linek, spolufinancování integrací oblastí Mělnicka a připravovaného Kladenska...rozpočet na MHD stále roste téměř lineárně a je potřeba s ním nakládat zodpovědně, aby bylo možné průběžně provoz MHD hradit v současném rozsahu. A bus v tunelu je nákladově v rozsahu, v němž bychom byli schopni vylepšit dopravu třeba ve 20 městských částech. Musíme pečlivě vážit každý ujetý kilometr každého spoje.

+1/−6
27.4.2016 21:52
Foto

B94r65o39n36i41s54l25a64v 16G83a79b54r32y67š 6715724970

Škoda, že podobně zodpovědní nebyli představitelé města, když se zřizovala OpenCard... Ta miliarda by se teď hodila. :-)

+10/−1
27.4.2016 22:10

P73e41t21r 25V66e84s85e98l10ý 8605815542516

Je to marný, je to marný, je to marný.

Nemáte šanci se tu prosadit rozumným vysvětlením. Lid obecný má pocit, že jediným úkolem ROPIDu je zku..it pražskou dopravu, co to dá. Tady vás ušlapou i za obyčejnou informaci. Vůbec nemá cenu se tu zapojovat do diskuzí, protože každý druhý je tu odborník na MHD a to vás musím varovat, že tu nenastoupili ti největší "borci".

+3/0
28.4.2016 7:22

J67o27s64e91f 48Š32v63e78c 6795826144413

Nechápu posílení páteční a sobotní noční dopravy, když se v ní vozí především bezďáci a haldy ožralejch :-( ti první aby měli kde spát a ti druzí aby se lépe dostali domů?

0/0
28.4.2016 11:42

M88a19r60t79i69n 42Š22t67r80o18s 4369837950388

Ale počet obyvatel Prahy ale stále roste, a tudíž logicky roste i rozpočet města - resp. jeho příjmy. Není důvod, proč by neměl úměrně tomu růst i rozpočet na dopravu.

+2/0
27.4.2016 22:01

J80o52s36e41f 92V43o19l64f25í61k 4888395289493

Z toho mi logicky vyplývá, že nejideálnější variantou tedy je aby počet obyvatel klesal.

0/0
28.4.2016 9:18

I18v29o 92Z57d17e82b76o75r35s29k39ý 3283691850691

Nevím, jestli věřit článku, jehož první věta je lež?

0/−1
27.4.2016 20:39
Foto

B59r90o80n95i20s51l20a51v 48G88a69b32r33y92š 6975894400

Nečekal jsem, že diskuze pod článek vydají na nový článek :-). Hospoda na mýtince se citovala snad stokrát. ;-D

Ale jo, ať se to rozmazává co nejvíc. Třeba si někdo v Praze uvědomí, že tudy cesta nevede.

+2/0
27.4.2016 20:29

T23o72m59á61š 25M78a76t22ě60j 9145278173112

Prostě nejsou prachy na novou linku.

Delat ji s 10 autobusy nemá cenu a je to spíš ke škodě, a na 100 autobuš nejsou peníze a jsou i jiné problémy (přetížený kulaťák).

+1/−1
27.4.2016 20:27

T74o73m32á94š 65T70a18t42í18č97e96k 5760532670468

Něco mně říká, že ti, kteří by ten rychlospoj tunelem rádi využívali, tedka jezdí po povrchu, takže dramatické scénário, jak by museli nakoupit novou kavalérii autobusů, asi nebude úplně pravdivé.

+6/−1
27.4.2016 22:25

J60i53ř81í 36B38r97o14ž 5969365182447

38 miliard- za ty peníze poslala ESA sondu Rosetta ke kometě Churyumov-Gerasimenko . Praha je nejbohatší město na světě! :-P

+4/−8
27.4.2016 19:47

J21i13ř83í 58B46r92o44ž 5469245952987

Pane Stonku, by jste osobně zainteresován na tomto pražském projektu?

0/−1
27.4.2016 20:05

P38e36t37r 81F96o14l73t61ý84n 9704206397606

Proč by měl být zainteresovan? Napsal jen fakta. Co je na nich nepravdivé?

+1/0
27.4.2016 20:23
Foto

B17o32ř90e77k 12M70e76z95n85í31k 3580143580589

Ano, přátelé, jsme tu správně. Tohle je Česká republika.

+9/0
27.4.2016 19:15

S61t14e41f16a53n 50S61u24r54o98v56j11a98k 8326742334722

...ale ne s MHD

0/0
27.4.2016 19:09

S11t73e32f51a23n 12S66u44r52o29v12j52a15k 8776762484542

Tak jsem si myslel, ze hromadna doprava je od toho hromadna, jelikoz s ni jezdi hromada lidi. Tak ne je od toho hromadna, ze po meste ma jezdit hromada prazdnych a nevyuzitych autobusu.

A argument, ze by tam mohlo byt velke zpozdeni je take uzasny. Jako by Ropid za zpozdeni cestujicim platil.

+13/0
27.4.2016 19:08

P22e56t53r 63V65o88ň98k92a 2767903309113

KOMEDIANTI, VYHÁZET ZADARMO JSOU TAM DRAHÝ!!!!!!

+2/0
27.4.2016 19:06

L70u53b31o62š 57M57a40š36í17n 9479126737718

A co zrušit Ropid ta společnost je celkem zbytečná.

+1/0
27.4.2016 19:03
Foto

B10r30o58n71i49s30l79a61v 53G19a27b79r18y44š 6835324570

Společnost jako taková zbytečná není, akorát bych vyměnil její osazenstvo.

+4/−1
27.4.2016 20:30

L46i20b46o42r 81Z74a80v88ř56e30l 8469226471742

Tak jako v Brně Kordis tak zde Ropid, absolutně zbytečný spolek pane.!!

0/−1
27.4.2016 21:21
Foto

B53r78o91n65i67s49l31a36v 70G50a48b26r43y13š 6825494230

Ne, KORDIS není zbytečný. Navíc ti lidé zrovna v KORDISu odvádějí hodně slušnou práci. Ale je mi jasné, že lidé jako Vy to nedokáží ocenit.

+2/−1
27.4.2016 21:24

T55o13m58á10š 91T37a38t28í54č76e81k 5920102420498

I když je několik bodů, které neshledávám optimálními, musím říct, že práce kterou odvádí Kordis (i DpmB) mezi vším, čím se prezentuje stát, vyniká. A to v čistě pozitivním smyslu. Takhle kdyby fungovalo všechno, máme tady Švýcarsko.

+2/0
27.4.2016 22:32

Z16d44e73n10ě26k 78P26o81l36á19k 3489949935642

Nic si z toho pražané nedělejte. Tunely jsou po celé republice. A v tom vašem se dá alespoň jezdit.:-/

+6/0
27.4.2016 19:01

J40o77z16e16f 17S89t19e87b73i61l51a 3625477225717

No, nakonec to bude hezky krytá ciklostezka ;-)

+6/0
27.4.2016 18:50
Foto

L48a43d70i17s97l20a98v 39S81t33r43n39a30d 7314891524418

;-D;-D;-D

0/0
27.4.2016 18:42

M44a62r24i98a75n85a 92K52r40á28s69n21á 7580627417131

;-DR^

+1/0
27.4.2016 18:34
Foto

M20i87c75h77a86l 94P53a41ř47í33z82e72k 8601873656831

Vždy jsem doufal ,že pracovat na magistrát politici a úřednici šli, aby prospěli městu a obyvatelům Prahy. Je vidět, že jsem se naivně zmýlil ;-)

+12/0
27.4.2016 18:32

Z18d19e28n83ě97k 72P72o56l76á64k 3679919395272

Kdyby jenom to.:-)

0/0
27.4.2016 18:59
Foto

M33a69r12t36i20n 43Š24u74b54r49t 1185821614525

Dobrý den, zkusím popsat, jak pečlivě se počítá každý kilometr, který metro, tramvaj, či autobus po městě denně najedou. Existuje plán ročních výkonů, tam se sečte, co prostředky MHD najezdí a podle toho se přijme rozpočet. A podle toho rozpočtu se pokouší MHD celý rok jezdit. Jenže je řada mimořádností a tak se pořád musí sledovat, zda se plán drží, zda se nejezdí víc. Každá výluka, změna, každý odklon. Počítají se miliony vozokilometrů. Denně jede v Praze 2000 spojů metra, 7000 spojů tramvají, 23 000 spojů autobusů a 860 vlaků. V tomto objemu je provoz obrovsky nákladný. Je to nejrozsáhlejší služba města Pražanům. Stojí to taky těch 18 miliard ročně. Tržby jsou 4 miliardy. 14 miliard je dotace z Vašich daní. Každý kilometr navíc, každá linka, tyto prostředky navýší. Není to tak, že si ukážeme na linku a hned ji zavedeme. Potřebujeme jí zaplatit a ty prostředky neleží na ulici. Možná si to neuvědomujeme, ale MHD není zdarma. Přes 30 000 spojů denně stojí hodně. A není to o tom, že někdo nechce zavádět linku proto, že by si jí lidé oblíbili. Je to o tom, že s těmi prostředky je nutné hospodařit, aby se především zajistil základní provoz stávajících linek a jejich posílení, které je městskými částmi poptáváno. Pak je potřeba velmi zodpovědně vážit, co uhradit. Zvláště, když za poslední rok tyto úhrady na MHD narostly velmi zprovozněním nového metra a posílením návazných autobusů. Město stále navyšuje prostředky na MHD, ale nemůže to dělat zcela automaticky, má to hranice zodpovědnosti za rozpočet.

+4/−3
27.4.2016 21:36

S12t29a91n 51N61o85v13á48k 5447565145474

Smůla je v tom, že někde jsou spoje katastrofálně přetížené a některé katastrofálně nevyužité. Ale jak to změnit, netuším...

Za poslední dekádu jsem autobus využil pouze jednou, takže nemohu hodnotit objektivně, ale ve všední den ve tři odpoledne jsem jel z Kunratic od servisu Jarov na Budějovickou (číslo linky si už nepamatuji) ve třech lidech - čtvrtý byl šofér.

+1/−2
27.4.2016 21:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.