- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jistě, na daních si ho pražané platí - ale jen ti, kteří jezdí autem. Na spotřební dani, DPH z PHM, daní z auta atd... Na MHD se naopak ještě z těchto daní vydává dalších 15 miliard (jen 4 se vyberou na jízdném).
A díky autobusovým linkám přes Barandovský most jsou nyní zavedeny bus pruhy na obou stranách kolem něj - kdo tohle chce v tunelech? Někdo, kdo se vozí za daně ostatních možná. Nikdo jiný.
Ono je těžké posuzovat skutečné výsledky a dopady dopravy Blankou bez funkce návazných komunikací. Hned od počátku projektu byla kritizována nájezdová rampa na most Barikádníků z důvodu málé nepropustnosti. Reakce žádná, projektant je přece ředitel zeměkoule i když dopravu viděl pouze v TV. Výsledek?? Neustálá zácpa u nájezdové rampy. To samé u výjezdu na Smíchově. Svůj díl na tom mají i kamiony a těžká vozidla, která se zde beztrestně pohybují a správa tunelu situaci neřeší. Dokážete si představit že do takového chaosu vpustí ještě MHD, jež ke všemu nemá ještě ani dostatečný výkon pro překonání výškového rozdílu v žádoucí rychlosti?? Dále, jak je možné, že se vyplatí jet z Hradecké dálnice na Brno přes Blanku?? No protože severovýchodní část komunikace - Průmyslová je nepoužitelná a dokud z ní neodstraní světla a nestane se průjezdnou, nikdy se Praha neuvolní.
Autobusy nemají výkon?
A jezděte MHD, ne svojí pikslou!!!
Jenom dobře. Ještě by tam časem vznik další pruh pro busy.
No, myslím, že to je příklad pro žáky základní školy. Rovnice začínají někde v osmě třídě. Trojčlenky mnohem dříve. Prosté dělení už ve druhé či třetí třídě. Jestliže určité množství lidí stráví v autobusech 30 minut, dopravní podnik potřebuje 30 autobusů. Jestliže stejné množství lidí stráví v autobusech jen 2 minuty, kolik bude dopravní podnik potřebovat autobusů?
Další odborník na MHD. Jenže milej pane, ty autobusy musí někdo řídit, někdo je musí nakoupit a udržovat, musíte mít na ně prostor na garážování. Navíc váš příklad je naprosto hloupý, protože nic neříká o délce samotné linky. A tu musíte projet, ať tam máte jednoho člověka nabo 100. Počet autobusů na lince je dán její délkou a časem průjezdu, nikolvěk, kolik lidí veze 2 minuty nebo hodinu.
Neodolám a přidám své brněnské slovo: cháchachacha cha. Prágl nemá prachy na linku - autobusovou, jejíž zřizování a provozování je nejlevnější -, která by Pražákům zkrátila cestu o čtvrt hodiny. Dobrý, dobrý, co se v té Praze děje. Až tam pojedu, tak si s sebou vezmu pořádný měšec rozměněných dvacetikorun, abych mohl obdařit milodary davy žebráků. Přece jenom jsou to bratři Slovani. :-))
No, být vámi, tak se moc nesměju, vy tam máte ve vedení Brna taky pěknou skvadru a vymýšlejí tam taky pěkné bejkárny.
Myslim ze Jancura se muze zridit linku, at Jim ukaze Ze to jde.
Vážený pane Dvořáku, v informaci pro Vašeho kolegu jsme se pokoušeli vysvětlit, že navýšení prostředků na provoz MHD v Praze bylo v posledních dvou letech poměrně vysoké (zejména vlivem zprovoznění nového úseku metra). Tj. že město na MHD rozhodně myslí. Současně jsou ale náklady na roční provoz MHD vysoké ve své celkové výši a proto je snaha tuto výši stabilizovat. To je ostatně dlouhodobý požadavek napříč veřejností. Zavedení úplně nové linky je skutečně velmi nákladnou věcí, ať je to linka jakákoliv. Pokud současně existuje řada požadavků na posílení stávajících spojů, je třeba pečlivě zvažovat, na co prostředky na provoz, které nejsou neomezené, použijeme. Nikdy bychom si na ROPIDu nedovolili říci, že nezavedeme linku proto, že by byla oblíbená. Tuto tezi formuloval pouze článek Vašeho kolegy a nezakládá se na informacích, které Váš kolega dostal. Úkolem města a ROPIDu je hospodařit s prostředky na provoz a zabývat se primárně možnostmi, jak posílit stávající linky. Proto jsme také uvedli, že na základě těchto souvislostí je provoz linky v tunelu zatím stále zvažován.
To jste ten článek mohl rovnou napsat Vy a žádná Hospoda na mýtince by se nekonala.
Je mi jasné, že provoz linky něco stojí, ale snažil bych se o to neustále navyšovat počet přepravených cestujících. Navíc tady jste se dotkl celkem vděčného tématu, kdy z některých byla cítit i ta vůle to auto doma skutečně nechat. Kasa sice není bezedná, ale ulice nejsou nafukovací a dříve nebo později tu linku stejně budete muset zavést. Jestli je pravda, že výstavba tunelového komplexu Blanka přitáhla do Prahy více aut, bude situace jen horší. Spoléhat na dokončení celého městského okruhu asi v dohledné době nelze, takže je jasné, že rychlejším řešením už tak zoufalé situace je změna MHD. Ve výroční zprávě SDP jsem si přečetl pokles 70 mil. přepravených osob mezi roky 2013 a 2014 a nijak mě to netěší.
Čekáte tedy na větší obnos peněz? Nebo na co vlastně, že to nejde realizovat třeba během půl roku?