Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ještě jsme neměli prokremelského prezidenta, vzpomíná Černý na růžový tank

Přesně před 25 lety přetřel výtvarník David Černý narůžovo slavný sovětský tank číslo 23 na pomníku na smíchovském náměstí Sovětských tankistů a začal velký skandál. „Už tenkrát Zeman řekl, že jsem postsprejerská generace patřící do kriminálu,“ vzpomíná na tu dobu Černý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z44b17y43n12ě19k 37P12o16p68o54v39s73k72ý 9916818877943

Je mi to hrozně líto, ale musím to sem dát. Karel Kryl:Karel Kryl: "Svoboda tisku? Jestliže máme redaktory, kteří byli zvyklí psát tendenčně, budou psát tendenčně i naKryl."

+1/0
28.4.2016 21:06

P20e13t30r 88S69e66j72k 3783932614873

A nekonečný seriál iDnes vychvalující kdejakého křiklouna a výstředníka pokračuju.

Čím a jak zlepšil tenhle patlal prosperitu společnosti????? Když ho pdporují jen sluníčkáři, kteří jsou tu taky jen ke škodě národa.

+9/−3
28.4.2016 15:01

A69n53n79a 91M63a74c63h68a72č34o88v79á 2616678224768

Tím nejlepším prezidentem myslel koho?

+3/−1
28.4.2016 14:30

K68a96r47e89l 22D32r92d23a 6264672187

Miloše Zemana. Měl důvod mu věnovat mnohá ze svých skvělých děl. ;-D

+3/−1
28.4.2016 15:35

A74n50t70o33n24í74n 23S46á25d74l47í19k 7978389223253

Pro podobné "drbany" byl asi nejlepším!

0/0
29.4.2016 9:18

J70a31n 32C67e30p57e88k 1144806560

Ač koukám jak koukám na jeho díla, tak mi jako umělec tedy nepřijde. Patlal, packal. Něco je nechutné, něco méně, ale umění v tom rozhodně nevidím. Jen opravdoví šílenci z politického přesvědčení a protestu mohou kupovat nebo finančně podporovat jeho rádoby díla. Hezkého na tom není nic.

+9/−4
28.4.2016 13:21

A70n75n47a 60M65a74c95h65a88č27o12v11á 2736148484318

Jak vidíte jeden ničit může beztrestně a jného za to samé vyhostí.

+4/0
28.4.2016 14:27

J95o12s30e87f 49H61á10j16e32k 6918920989872

Tak občana vlastní země jaksi vyhostit nelze... teda určitě ne za vandalizmus.:-)

0/−1
28.4.2016 19:57

L27a61d65i51s67l13a47v 98K64o18v72a22l 6416485932

Vyhostit nelze,ale je mozne lecit,ale u teto osoby diagnosa nevylecitelna

+2/0
29.4.2016 9:37

H23a69n56a 28U29l98r60y86c82h92o17v19á 9740403378738

Ten autobus v Londýně byl docela vtipný, ale uměním bych to tedy nenazývala v žádném případě.

+3/0
28.4.2016 15:05

S80l96a77v70o65m45í58r 16B11e10n31e41š 6922577750174

K panu Černému, nebo třeba k panu Václavu Havlovi, bych řekl toto:

Politické garnitury se od sebe liší taktikou, jak chtějí vládnout. Někteří sázejí na brutální sílu, jiní na demokracii, avšak nikoli z nějakých humanistických důvodů, nýbrž prostě proto, že je snadnější lidem nechat určitou míru svobody než se s nimi hádat o každý politický vtip chlapů i piva ve venkovských hospodách.

Ale politické garnitury se od sebe neliší v míře nemorálnosti. Ano, demokracie se nám jeví jako morálnější než diktatura, ale je to pouze taktika, nikoli nějaká ušlechtilost.

Bylo jasné, že když jsme pohřbívali starý režim, tak jsme poukazovali na jeho nemorálnost.

Ale kdy příliš moc kecá o morálce i v dobách, kdy k jedněm společenským změnám došlo a druhé jsou ještě několik desítek let daleko, ten obvykle nic jiného než prázdné řečičky nemá.

Mně osobně věční krasořečníci a kazatelé morálky, tedy lidé jako Havel nebo jako Černý, nahánějí více hrůzy než populisté typu Babiše nebo Zemana.

Boží pravdou se oháněli husité a zbyla po nich spálená země.

Revoluční morálkou se oháněli lidé kolem Marata, Héberta a Robespierra a jenom v provincii Vendée jejich vojáci zavraždili 400.000 z celkově 600.000 obyvatel jenom proto, že o obyvatelstvu tohoto departementu se vědělo, že revoluci nefandí.

Plnou hubu morálky měli i komunisté a zbyly po nich gulagy.

Důležitost morálky nelze podceňovat, ale věční krasořečníci, kteří nic jiného nenabízejí, bývají naopak největšími škůdci. To platí i pro lidi typu Václav Havel nebo David Černý. Kecy o morálce u nich mají nahradit skutečnou morálku, kterou ovšem nemají. A protože je snadnější dělat špinavosti ve jménu nějakých hlásaných (i když nedodržovaných) morálních zásad než ve jménu peněz,. tak bývají většinou ještě špinavější než ti, kteří otevřeně dělají pragmatickou politiku a o morálce hovoří pouze v rámcích povinného klišé.

+10/−8
28.4.2016 12:37

K22a15r92e62l 45D74r79d88a 6654742827

Pitomin jste se načetl až hrůza. Ono jde především o to, jakou etiku uznáváte Vy sám. Zdá se, že žádnou pěknou.

+4/−7
28.4.2016 12:48

S58l59a93v72o67m36í44r 90B24e63n77e38š 6772207490264

Etiku uznávám snad docela dobrou. Ale nevěřím krasořečníkům, kteří se jí ohánějí.

Jak v politice, tak i v osobním životě jsem si všiml, že ti, kteří nejvíce žvaní o morálce, jsou většinou buď nemorální, nebo jsou teatrální kašpaři, kteří ty své řečičky pronášejí jenom proto, aby je dávali na odiv.

+8/0
28.4.2016 12:53

A29l76e29x 92G34r26e10g95o69r 9474742372159

Nejlépe by bylo definovat přesně, co to slovo morálka vlastně znamená.

Pokud bychom brali jako základ morálky desatero v jeho základní podobě a staletím ověřené normy společenského chování, potom by se naše konzumní společnost musela v duchovní a lidské stránce od základu změnit.

+2/0
28.4.2016 13:28

K27a87r15e89l 61D10r55d16a 6374632147

Což je utopie. Základní problém, v sekularizované společnosti hledáme (tak 170 let) hodnoty, podle kterých se máme chovat. A moc nám to hledání nejde.

0/−1
28.4.2016 14:23

A58l66e60x 52G44r75e24g51o94r 9574602222459

To co jste napsal je podle mne pěkný blábol.

Je tu jistý podstatný rozdíl v sekulární a ateistické společnosti.

To, že neuznáváme základní hodnoty je ale problém podstatný, který nemá se sekularizem nic společného.

Vážit si starších a prokazovat jim alespoň minimální úctu, je normální snad všude, stejně tak je normální nekrást, vážit si rodičů, ctít základní autority,(učitele,policii) , respektovat a ctít zákony,brát ohled na druhé, neničit cizí majetek,úcta člověka k člověku a respektovat i práva a názory jiných bez urážek a odsudků. Co je na tom těžkého?

+2/0
28.4.2016 14:29

K81a58r41e59l 96D12r30d60a 6164842967

"Blábol"? Není projev pana Beneše o Vás? ;-D

Pouze jsem odkazoval na to, že doba kázání pravidel v kostele minula. A přes 170 let se hledá něco nového. Řešením nebude návrat do kostela.

Diskuse, kde hloupí strýcové hromadně nadávají a odsuzují Davida Černého, žádný respekt a úctu k českým seniorům rozhodně nevyvolává. ;-)

0/−3
28.4.2016 15:33

A74l71e47x 25G19r93e20g90o23r 9254432662659

Asi nechápete, že to není o kostele a kázání velebníčka.

Diskuse je o výměně názorů ,ale chápu, že pokud někdo nesdílí váš názor nezasluhuje ani respekt ani úctu.

A nehledá se nic nového, to si pamatujte. Tyto základní pravidla soužití ve společenstvu lidí platily celosvětově několik tisíciletí bez ohledu na náboženství. A netuším jak jste přišel na těch 170 let.

0/0
28.4.2016 17:11

K56a61r93e32l 32D42r57d66a 6754682187

Chápu to velmi dobře.

Popisujete etiku, kterou uvedete urážkami? Popřete sám sebe. Diskusi jste zhatil první větou Vy. Sám žádnou úctu druhým neprokazujete.

Máte společnost, kde 90% populace odmítá víru v Krista. Tak to asi nebude funkční recept na etické chování celé společnosti.

Vracíme se k projevu pana Beneše. Jde jen o moralizování, faleš, lhaní a mlácení prázdné slámy. Normální pokrytectví. Až na to, že za pokrytce bych označil spíš Vás a pana Beneše, než Černého s Havlem. ;-)

0/−1
29.4.2016 6:36

A13l68e95x 19G34r42e52g52o81r 9624762712379

Pane Drdo.

Nevidím nikde ve svých příspěvcích nijaké urážky vůči Vaší osobě, ale pokud jsem se dotkl nějak Vašeho jemnocitu, pak se hluboce omlouvám.A jestli za urážku považujete, že někdo o Vás prohlásí, že nechápete o co jde, potom nemá cenu s vámi nijak diskutovat.

Přesto mi ale dovolte, abych Vám připomenul, že jste to byl Vy, kdo nazývá zdejší diskutující "hloupými strejci, kteří nezasluhují žádný respekt," což pro některé jedince může být dost urážlivé.

A znovu opakuji, že jste nepochopil o co jde. Ty idee, které popisuji nemají s vírou v Boha nic společného !!! Jde o tisíciletí přebíraný a vytvářený model chování , který vznikal v důsledku vývoje lidstva , jeho potřeb.a to po tisíciletí a to myslím více jak 2000 let a je ve všech kulturách prakticky identický.

Tolik k těm hodnotám.

A znovu se ptám, kde jste přišel k tomu, že hledáme nové hodnoty 170 let?

To neumíte normálně argumentovat a jen někoho osočovat a napadat?

+2/0
29.4.2016 7:00

K97a42r11e47l 68D98r30d47a 6904742137

Celou dobu se točím na tom, že zahájíte diskusi konstatováním, že diskutujete "můj blábol". A ano, u tohoto tématu je zde plno příspěvků, které podle všech pravidel etiky jsou jen sprostotou. Takoví diskutující si žádnou úctu nezasluhují. Čím probůh?

Zhruba 170 let od konce feudalismu.

Desatero jsou příkazy na úrovni trestního zákoníku. Což je od etiky kapku daleko. Normy společenského chování soustavně prochází vývojem. Pokud neřešíte vztah k Bohu, který vesměs neuznáváme, tak proč je třeba společnost od základu změnit? Etické normy, které právě máme, jsou zcela funkční. Model chování po kterém voláte, máme.

Tedy, Vašim úvahám nerozumím. Podle mě jsou kapku zmatené. Měl jsem za to, že Vám jde o vztah k Bohu. Pokud ne, tak neexistují jiné hodnoty, které by naše společnost neuznávala a nerespektovala. Vlastně žádné řešení nenabízíte.

0/−1
29.4.2016 13:41

A45l18e96x 38G72r37e40g98o13r 9394222492979

Blábol je právě těch 170 let hledání. Nic takového neexistuje.

To, že žijeme v ateistické zemi ještě neznamená, že to platí celosvětově. V třeba Polsku ani v USA to není pravdou.

Podle Vás tedy nevadí, že lidé kradou, lžou a podvádějí, že nerespektují cizí majetek a názory.,že své rodiče odkládají do nejrůznějších ústavů a když umírají, tak pomalu nemají čas se s nimi rozloučit. Pokud je tohle model, který Vám vyhovuje, potom si takto klidně žijte a vychovávejte v něm i své děti. Pro mně je to ale nepřijatelné.

To desatero jsem zmínil právě jako obecnou veličinu. Jinak vzniklo na základě pravidel ,které lidstvo dodržovalo dávno před Kristem.

Největší maras , který komunisti zaseli do společnosti je právě ta absolutní absence morálky a projevilo se to právě po roce 1989, kdy lidé začali svobodu zaměňovat za anarchií.

A tohle nemá řešení v rovině diskuze nebo nějakých zákonů. Jediné řešení je prozření lidí a nebojte, k tomu spějeme mílovými kroky.Zatím děláme vše pro to aby se naše civilizace zhroutila stejným způsobem jako civilizace předchozí. Poslední byla Římská říše.

+1/0
29.4.2016 13:58

K11a66r79e71l 90D84r12d78a 6884652347

Podle mě si vyprávíte, co se Vám hodí. Celou dobu nevíte co se myslí "170 lety", ale teď víte, že právě na to jste reagoval....

Sekularizace se týká celého západního světa. Opouštění přísně křesťanské morálky také. 170 let se hledá lepší světský model. 170 let přehmatů a omylů. Přineslo to představy o lepším uspořádání společnosti, světové konflikty, nesmysly s eugenikou a miliony mrtvých. Podle Vás nic takového asi neexistovalo...

To co Vám vadí hodláte dle prvního příspěvku řešit zásadní změnou společnosti. Jak si ji představujete a na základě čeho? Nevím, kde jste byl posledních 25 let, ale postupná změna chování je patrná. Tady trvale probíhá evoluce naší kultury. Podle mě k lepšímu. Vliv komunistické nekulturnosti slábne. A naopak, revoluce a zásadní změny se nám neosvědčily. Proto se ptám a mám pocit, že se pletete.

Já provokování Černého beru jako součást této evoluce. Není třeba s ním souhlasit. Stačí jeho existenci akceptovat. Což tady plno lidí nezvládá. Jak když ještě žijí s Husákem na Hradě. ;-)

Což je ta nekulturnost, která Vám údajně silně vadí. ;-)

0/0
29.4.2016 16:57

A89l41e19x 96G76r48e69g21o92r 9914732262459

Tak jestli se podle Vás za posledních 25 let společnost změnila k lepšímu , pak nemá cenu dále diskutovat.

Žádný lepší model se nehledá, proto je to blábol a těch 170 let je jen třešinka na dortu.

+1/0
29.4.2016 19:59

K24a78r53e32l 77D68r97d84a 6914132467

"Blábol" beru za urážku a Vaši nevychovanost. Pranýřujete druhé a sám se chovat neumíte. Od počátku mám pocit, že jen bez užitku opakujete plané morality. Jednáte jak plno dalších tady, jen si "pěkně po soudružsku" zanadávat na druhé, v podstatě bez důvodu. Přínos ale nenesete. Rv

0/0
30.4.2016 12:04

A12l28e57x 56G15r72e34g55o52r 9724482412279

Tak tedy jinak. neblábolíte, jen hovoříte nesmysly.

Blábol není rozhodně urážka. A na nikoho tady nenadávám. Vy musíte mít ale opravdu jednoduchý život. Kdo není s \vámi je automaticky proti vám.

0/0
1.5.2016 10:07

A42n32t64o68n11í56n 15S37á49d44l57í21k 7408789103293

Pane Beneš ne vždy Vám fandím,ale nyní souhlas. Jen bych chtěl,aby ti mínusáři doložili v čem nemáte pravdu.Oni někteří hodí ten mínus nikoliv pro obsah,ale pouze k jménu autora! Také demagogie!

0/0
29.4.2016 9:25

K67a48r96e38l 72D94r57d89a 6234162297

Moralizování očividně amorálního diskutujícího? Pranýřování pokrytectví pěkným pokrytcem?

A to vše jen pro "nadávku Havlovi a Černému"? To šlo napsat pár prostými slovy a nemařit čas čtenářů prázdným nekonečným tlacháním o ničem. ;-)

0/0
29.4.2016 13:47

A67n27t73o72n75í47n 36S88á55d14l38í83k 7458969193613

Sprostá slova se hodí toliko pro sprosťáky a za ty nelze mě ani pana Beneše považovat. To,že právě Vy se máte po slavné sametové lépe,také o něcem vypovídá - asi úspěšný "podnikatel"!

0/0
29.4.2016 20:54

K83a10r44e73l 92D33r35d83a 6334502127

Pokud život dělíte na "před sametem, po sametu", sprostoty pana Beneše omlouváte a ještě mi nadáváte do "úspěšných "podnikatelů""... Dovolím si tipnout, snažím se tady reagovat na výplody kovaných soudruhů, kteří jsou svoji povahou sprostí jak dlaždiči a jen občas se sníží k sepsání diskusního příspěvku bez užití svého jadrného slovníku. ;-D

0/0
30.4.2016 12:12

J54a47k73u73b 55F93e36i47f19a75r 7719819736149

Škoda, že tento rádobyumělec a pro některé i hrdina ten tank nepomaloval třeba během Palachova týdne v r 1989 nebo na výročí ruské okupace ve stejném roce nebo dříve.

Pro mě je to xxx

+11/−5
28.4.2016 12:30

J89i54ř25í 38J63i60r40o62u42d72e89k 8776419364434

Pan Černý by asi hlavně zase potřeboval nějakou big zakázku. Ale od koho. Tam asi je drobítko ten problém;-)

+8/−6
28.4.2016 12:23

Z90d88e48n34ě44k 80S51k80ř39i81v88a19n 5594980859226

No, zase by vytvořil nějakou Entropu.;-)

+3/0
28.4.2016 16:55

M27i70l69o13s78l20a55v 68H88r70b90e14k 7115836775620

"Už tenkrát Zeman řekl, že jsem postsprejerská generace patřící do kriminálu,“ vzpomíná na tu dobu Černý."

..... a taky měl pravdu!!!!!!

+11/−7
28.4.2016 12:19

M10o13j28m85í32r 57V38r32t47o72c84h 2550743512802

Ukazuje se že největší chybou bylo už odstranění pomníku J. V. Stalina na Letné. Nebýt toho a kdyby se Čechoslováci neflákali , ale víc snažili po boku přátel z nejmilejších, nemuselo být sovětské Rusko poraženo ve studené válce od imperialistické soldatesky a své , i dnes v Česku tak oblíbené tanky , nemuselo potupně stahovat až za Ukrajinu. Pár desítek tisíc Rusů si mohlo užívat nerozbornou družbu mezi našimi národy i dnes. Ostatně to bylo plánované na věčné časy. Tak to vyčítejme především naší liknavosti a nesplnění původního plánu.

+6/−1
28.4.2016 12:14

H63a56n59a 71U16l71r32y64c79h43o78v44á 9730893468798

;-D;-D;-D;-D

+6/0
28.4.2016 12:18

Z55d14e36n19ě56k 80B98e89n69d42a 9469649158

Co takhle přemalovat Černému na růžovo jeho auto? Dalo by se to prezentovat jako "performerský hold" jeho velkému umění. Určitě by měl radost....

+8/−5
28.4.2016 12:07

M35a98r93t47i89n 37S56y50k21o71r90a 5769475479526

Ano, pakliže byl pan Černý symbolem okupace tohoto národa.

+6/−5
28.4.2016 12:09

T52o22m64á42š 10P92í38c51l 3486413341817

Prý nemá auto, jen choppera. Tam by se ta růžová vyjímala :-)

+5/−1
28.4.2016 12:10

J57i69ř12í 73J34i66r59o54u44d84e96k 8836619894384

Škoda, že pan Černý raději nepřípomíná i jiné své dílo, včetně všech souvislostí okolo něho. Dnes by asi nebylo ,,IN", neb by bylo ,,poněkud politicky nekorektní" s ohledem na současnost. Ovšem velmi a stále více než aktuální!R^

Viz.: Entropa – Wikipedie- Entropa je satirická plastika vytvořená kontroverzním českým umělcem Davidem Černým, kterého vláda České republiky pověřila vytvořením uměleckého díla symbolizujícího na průčelí budovy Justus Lipsius v Bruselu české předsednictví v Radě Evropské unie. Plastika provokujícím způsobem zobrazuje stereotypy spojované s každou ze zemí. Dílo bylo v Bruselu nainstalováno 12. ledna 2009. Jeho pohyblivé a multimediální součásti byly aktivovány při formálním spuštění dne 15. ledna 2009, spuštění se účastnili Alexandr Vondra, Milena Vicenová a autoři projektu David Černý, Tomáš Pospiszyl a Krištof Kintera.

0/−4
28.4.2016 11:52

T43o42m44á42š 18P43í55c46l 3566763131637

Entropa je náhodou překvapivě dobrá (a dokonce i politicky nekorektní). Já bych od této skvadry čekal nějakou holubici, která táhne vlaku EU kamsi za světlými zítřky. Pánové měli světlou chvilku.

+5/0
28.4.2016 12:05

J21i96ř56í 55J15i64r54o98u79d18e96k 8666199864924

R^

0/0
28.4.2016 12:13

J18i67ř25í 80S79v20i64t93á19k 6136983257487

Docela by mě zajímalo kdybych se rozjel do Plzně a přemaloval ty jejich sloupy svobody ( sice zbourané ) na černo protože jak málokdo ví v Brdech se bude stavět obří základna USA ( o rozloze okresního města ) pod výlučným velením USA s vlastními zákony proto nechápu jak může naše vláda darovat kus našeho území cizímu státu. Rusy jsme vyhnali a teď budeme okupování cizí armádou. K tomu podotýkám , že smlouva již byla podepsána. A ještě něco ať už byly dohody ve 2. svět. válce jakékoli Českou Republiku osvobodili Rusové takže jim přísluší stejné pocty jako amíkům kteří osvobodili jen část našeho území a pokud se tady budou roztahovat tak je budeme nenávidět stejně jako Rusy prostě to budou stejný okupanti. Na závěr můžou naši skvělí ovčané složit na počest nové základny zase nějakou píseň a interpreti Vyčítal a Parkanová ji mohou zazpívat.

+2/−8
28.4.2016 11:50

D11r33a55h95o30s13l48a57v86a 38H90a28v17l89o57v34á 7448777320305

Můžete mi prosím poslat nějaký zdroj Vaší informace? Jsem na slovo americká základna dost alergická, ale zatím jsem nic takového nezaznamenala.

+1/0
28.4.2016 12:00

H49a47n77a 40U95l33r52y56c12h47o51v15á 9490153968568

Bacha na ledničku a konzervy, aby na vás někde nevyskočil nějaký ten americký okupant.

+3/−1
28.4.2016 12:17

J62i11ř45í 16J48i45r30o39u34d62e72k 8306169684744

Nebude. Není proč a amíci ani nemají zájem. Spíše by jej měli ti, kteří odchodem armády, a dříve i o rusech ani nemluvě, ztratili své výhodičky;-D

0/0
28.4.2016 12:18

M35i76c94h97a62l 55Z24e10t96e59k 3918542490857

To se vám zdálo (o té základně)?8-o

0/0
28.4.2016 13:43

V84á78c11l91a11v 71R43o41u25d80e14n26s47k16ý 9432590321495

Proboha, oni už v Bohnicích pouštějí i těžké pacienty k internetu?

0/0
28.4.2016 17:02

Z42d72e26n38ě53k 17S44t11r48n10a48d 1565560896799

Poškodil věc, která mu nepatřila a způsobil tím snadno vyčíslitelnou škodu - jasný případ vandalství, poškozování cizí věci atd.

+4/−2
28.4.2016 11:50

R52o49m82a71n 37M14i96r40o92s60l23a93v 4457173177666

Pokud by byl pan Černý paní Černá, tak si vymodeluje zřejmě silikonové osmičky, aby na sebe upozornil.

+4/−3
28.4.2016 11:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.