Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy MHD zatím Blankou jezdit nebudou. Byly by oblíbené, a tedy drahé

Zástupci společnosti Ropid slibovali, že ihned po otevření Blanky budou tunelem projíždět autobusy pražské MHD. Plány se ale brzy změnily. Autobusy tak v tunelu ještě nějakou dobu řidiči neuvidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R55i92c35h77a37r52d 49F54i22a87l70a 9383688325325

To jsou účelové kecy. V Praze se zločinně promrhalo a dál promrhává tolik miliard, že je drzost se takhle vymlouvat. Absurdně drahá Blanka je poloprázdná a sloužit jedné či dvěma expresním autobusovým linkám by samozřejmě měla. Jiná věc je, že měla mít od počátku kapacitní napojení Povltavskou na východ města. Když jejímu rozšíření brání skála mohlo se to snad řešit dvoupatrovou vozovkou s oddělenými směry.

0/−1
28.4.2016 17:39
Foto

A23l48a11n 96Ř81e85p41k84a 4245126

Nechápu.. A nesnaží se pořád právě o to, aby do MHD nalákali větší počet cestujících a odlákali je z individuální dopravy? Blanka by tomu mohla asi skvěle pomoci a teď se vymlouvají na peníze. Jo, to ta miliarda za Opencard...

+1/−1
28.4.2016 8:58

T74o69m42á63š 17M23á30č43e54k 2624415761299

Tak by bylo dobré, alespoň zavést vyhrazený pruh pro MHD, když už tam ty autobusy jezdit nebudou.!!

+1/−1
28.4.2016 8:27

M63a79r34e66k 19M79a16r62t11i17n 8929104446720

Njn, ještě nedávno Krnáčová vykřikovala, že MHD v tunelu určitě ANO, že to bude přínos pro obyvatele Prahy. Tak zase prd. A pak že ta strana není populistická.

+2/0
27.4.2016 21:03

L76u26k89á54š 94T52e90p94l67ý 2354510469

Za metro do Motola bych nejradši viděl někoho sedět. To mělo přeci jezdit na letíště, ne?

+1/0
27.4.2016 20:44

A27n37d74r60e18j 12O79l92e47k65s15a 3665771157881

Ano, ne.

0/0
28.4.2016 18:14

J45i65r89i 36P11r16u16s36a 6429196895647

Podle této logiky by se mohla MHD zrušit úplně. A zároveň i zastupitelstvo, které není několik měsíců schopné se dohodnout na vedení. Myslím, že to je také dost drahé. A pak prosím vrátit daně!

+5/0
27.4.2016 20:27

L60u39c18i83a80n 74P23a21p79a20z63i88a64n 5354827631745

Zrušme ROPID a hned bude vše levnější a efektivnější!

+4/0
27.4.2016 19:52

P45e95t16r 39M47a34r27e62č46e16k 1803371119728

A co MHD úplně zrušit , kolik by se ušetřilo ? :-)

+1/0
27.4.2016 18:49
Foto

M54a12r74t46i83n 57Š11u54b37r69t 1305171694525

Dobry den, smyslem naseho sdeleni byl fakt, ze v poslednich dvou letech doslo k vyraznemu narustu prostredku na MHD, pricemz stale je mnoho pozadavku na posileni soucasnych spoju. Tudiz musime peclive zvazovat, zda prostredky pouzit na neco noveho a soucasnym cestujicim nepomoci, nebo zavest neco noveho. Zatim se soustredujeme na ty posily. Kazdy spoj MHD je relativne nakladny, ale to neznamena, ze bychom jej nezavadeli z duvodu, ze by byl obliben. Oblibene spoje jsou vsechny, ale MHD neni zdarma a potrebujeme tak peclive vazit, na ktere spoje prostredky pouzit prioritne.

+2/0
27.4.2016 18:13

M77i55c89h51a26l 71B17e36n35e89š 6249438112546

A to, že posílení nového třeba může znamenat, že toho současného nebude tolik třeba, to jste asi nezvážili, co?

+2/0
27.4.2016 21:19

M43a50r95t58i43n 14Č82a60p63e61k 6380611987984

Jenže je jen omezený počet kilometrů, které lez najezdit. Takže pokud není možné ty kilometry jinde ušetřit - nebude dostatečný úbytek cestujících na jiných linkách - nemůžou se spoje vypravit.

0/0
28.4.2016 23:00

P21e58t38r 91Č95e57r41m38á45k 9388595559820

Není mi úplně jasné proč se k autobusové dopravě vyjadřuje nějakej aktivista z cyklofašistického sdružení, každopádně je dobře že zaznělo že mhd stojí ročně 14miliard korun, což je absolutně neadekvátní částka vzhledem k počtu lidí co to používají, a naopak to chybí v té dopravní infrastruktuře - aby se mohla dokončit a skutečně tak ulevit dopravě a usnadnit život lidem.

0/−7
27.4.2016 17:30

M12a84r13i39á56n 31J20o40s93e67f75í73k 1293551287218

Opravdu si myslíte že za 14 miliard se dá vyřešit dopravní situace v Praze? :) Projeďte se někdy metrem a představte si každého jednoho člověka v autě. To by byla panečku kolona. Autofašisti by asi hodně brečeli ať se lidi vrátí na kola a do metra. R^

+3/−1
27.4.2016 18:02

P84e68t64r 18Č55e96r73m89á25k 9318525269500

Za 14 miliard každý rok?? Jestli vyřešit těžko říct, ale zásadně zlepšit rozhodně ano. A nikdo neříkal nic o rušení metra, ale ta část která v něm dnes jezdí a přejdou na auto taky bude nemalá ať budou dotace jakékoliv, takže je lepší smysluplně investovat tam kde to hoří už dneska.R^

0/−3
27.4.2016 18:40

M53i47c27h15a67l 53C11h17a77l36u75p95a 6688640369273

Otázka je, jak by se to reálně zlepšilo - řada lidí jezdit vlastním autem nemůže a za ty miliardy by se daly sice postavit další silnice, ale jezdilo by po nich víc aut, takže by se zvýšila hustota provozu a musely by se stavět další silnice atd. Jenže v centru se nedají pro nedostatek místa stavět už teď a stejně je to tam ucpané.

+2/−1
27.4.2016 18:58

P61e12t88r 64Č63e26r81m40á43k 9968425309930

První věta nedává smysl - on někdo někoho chce nutit do ježdění autem? Nikoliv. Pro začátek by stačilo uvést stav infrastruktury do stavu odpovídajícího dnešnímu počtu aut, to nijak samo o sobě nezvyšuje počet aut, pouze to umožní plynulou dopravu a tedy jasný přínos pro všechny. Naopak když se to nezačně dělat, problém to bude dvojnásobný - současný kritický stav se bude stále častěji pohybovat na hraně kolapsu - a to právě proto že aut přibývá, a to zcela bez ohledu na stav infrastruktury. A nikdo neříkal nic o tom že má vést tranzitní infrastruktura centrem - naopak by tu dopravu z centra odvedla. Takže kdyby byla infrastruktura lepší tak naopak hustota provozu poklesne.

0/−2
27.4.2016 20:59

M82i59c57h30a25l 72C25h59a32l74u18p10a 6168270249633

Pochopil jsem, že jste chtěl omezit peníze do MHD a dát to do dopravní infrastruktury. Bez dotace ale MHD nejde provozovat, ta si na sebe nevydělá.

0/−1
27.4.2016 22:07

P10e76t69r 96Č92e55r66m25á97k 9888515579620

Omezit dotace neznamená zrušit dotace. Dotovat bude samozřejmě potřeba vždy, ale pouze na zajištění základní dopravní obsužnosti - to je smysl mhd.

0/−3
27.4.2016 22:56

M50a51r71i69á73n 80J93o55s11e85f14í77k 1953461387738

Tak když přestanete MHD dotovat, vpodstatě ho tím zrušíte. Náklady na to, aby lidé co ho používají měli po čem bez kolon jezdit autem, by byli mnohonásobně vyšší. Za 14 miliard ročně toho moc nepostavíte.

+1/−1
27.4.2016 19:13

P14e41t51r 73Č40e37r79m27á65k 9938165899600

Ale kdeže. Většinu dotací spolknou investice a nikoliv provoz, dále je absurdně nízké jízdné které ztrátu pouze prohloubilo ale celkový odliv cestujících nezastavilo, nemluvě o tom že samotný DPP pořád funguje jako socialistický moloch, to s efektivitou práce nemá co dělat. Takže žádné rušení by se nekonalo, jen by se holt nedělali zakázky za desítky miliard na nové tramvaje a busy a nastavil by se normální systém fungující jinde. Není normální že Praha má jednu z top 5 mhd v EU ale denně stojí cestování s ní jen 10 Kč.

Za 14 miliard ročně toho postavím sakra hodně, slavná Blanka označovaná jako megaprojekt stála ročně cca 4 miliardy, takže Rv

0/−4
27.4.2016 21:07

M36a69r16i98á60n 43J32o59s47e64f75í52k 1923351957758

To je jedno co spolknou dotace. Investice do nových autobusů, tramvají a metra jsou také potřeba. Ve špinavé a drahé MHD bude jezdit ještě míň lidí, pak budou větší zácpy a i kdyby bylo nekonečné množství peněz, místo kde mohou být silnice není nafukovací, navíc je prospěšné dýchat něco jiného než výfukové plyny. Nemyslím si že Praha má nějakou top MHD. Samozřejmě na fungování Dpp je určitě co zlepšovat. Nejlepší by bylo, vytvořit konkurenční prostředí, i když nevím jak. ČD konkurence posunula v kvalitě služeb hodně daleko dopředu.

0/−1
27.4.2016 21:53

P51e90t69r 61Č46e12r51m22á82k 9588195989970

To jedno není, obnova vozového parku je potřeba ale pouze v nezbytné míře, nikoliv to co se děje v posledních x letech. Smysl samozřejmě není v žádné čistotě, protože ty vozy vypadají po pár měsích stejně jako starý T3, smysl je dělat zakázky. Myslet si to třeba nemusíte, ale v porovnání mhd je Praha v top 5, což zcela odpovídá, když se člověk podívá jak vypadá mhd jinde, v jakých vozech se jezdí v německu, francii, kolik tam stojí jízdné a pod., tak je Praha vskutku zlatá. A s tím právě kontrastuje ten stav komunikací, který je tristní a není to o žádném nafukování silnic, ale o vytvoření normální sítě komunikací o patřičné kapacitě která u nás není. Západní města zvládají dalko větší množství aut, takže to je jen o přístupu a správném určení priorit.

0/−2
27.4.2016 23:02

M39a45r10i75á88n 17J78o24s27e68f76í32k 1743521967298

Nový vůz má po pár měsících dobře fungující topení a klimatizaci, když se zavřou dveře natáhne tam, je často nízkopodlažní, což ocení hlavně maminky s kočárky, mají lepší podvozek, jsou tišší, mají menší náklady na provoz atd. Blanka stála přes 40 miliard a investice do silnic jsou ročně několikanásobně vyšší než do MHD,což je v pořádku, ale určitě by tyto investice neměli být na úkor třeba nákupu nových vozů. Měl by jste být rád, že se dá po Praze relativně dobře alespoň nějak dopravit. Ušetřit několik miliard ročne a dát je do stavby silnic není řešení, protože s nižší úrovní a vyšší cenou hromadné dopravy se lidé přesednou do aut, takže se sice třeba zvýší počet silnic, ale ne stav dopravy, protože bude v ulicích více aut. Nevím jak v Německu, ale ve Francii už několik let jezdí například automatické metro bez řidičů a vozy jsou velmi moderní. To určitě levné nebylo. Jízdenka mě tehdy stála kolem jednoho eura, což vzhledem k tomu jak je v Paříži draze není vůbec moc....

0/−1
28.4.2016 6:52

P23e92t71r 14Č74e72r67m19á23k 9198455109530

Dělat z mhd je luxus který si můžu dovolit když na to mám, nikoliv když jsem dotován z veřejných peněz. Stejně jako některá skupina ocení nízkopodlažní autobus, jiná nový asfalt na vozovce, v tom není žádný rozdíl, a zatímco nízkopodlažní je už dnes velké procento vozů, stav vozovek je ve výrazně horším stavu. Blanka stála ročně pár miliard korun, takže z rozpočtu dpp by se dali stavět bez mála 3x Blanky najednou! Investice do infrastruktury jsou samozřejmě mnohonásobně menší než do MHD, a to ještě velkou část z těchto investic opět spotřebovává MHD takže se nenechte vysmát. Pak si nepleťte příčinu a důsledek - mhd lidé opouští tak jako tak, to je trend trvající již mnoho let a je to přirozený vývoj reagující na životní úroveň, takže přesto že podmínky jsou stále horší a horší, aut je více a lidí v mhd méně. Takže investovat do infrastruktury je nutný důsledek toho že je (a hlavně bude)více aut, nikoliv naopak. V relativně bohatém Mnichově jezdí některé vlaky že původní sovětská metra jsou proti tomu kočáry, a jízdenka stojí 2.5 eura. A opět to důležité - mají řádně vybudovanou infrastrukturu a zvládají daleko větší počet aut, Praha dneska kolabuje při každy větší dopravní nehoďe nebo opravě...Rv

0/−1
28.4.2016 9:37

M61a58r91i19á75n 87J55o75s53e63f89í94k 1983611837898

Silnice se staví z jakých peněz? Prosím hlavně nevytahujte argument že platíte dálniční známku a daně z pohonných hmot. To totiž na stavbu silnic rozhodně nestačí. Chápu, že sinice jsou potřeba, ale určitě ne na úkor hromadné dopravy. Právě kvůli tomu, že se zvyšuje životní úroveň, musí se zvyšovat i úroveň hromadné dopravy, aby ji lidé používali. Pokud bude dráha a nekvalitní, bude odliv lidí daleko větší a za ty miliardy co by se ušetřili, by dostatečné množství silnic nikdo nepostavil. Když jste u vlaků v Německu, porovnejte je s tím co provozují české dráhy. Dost s toho, čemu u nás říkáme nový vlak, je to, co v Rakousku vyřadili a pořídili nové stroje. Jaká jízdenka stojí 2.5 eura. Já si u nás také umím koupit jízdenku třeba za 1500 Kč. Mají infrastrukturu, i kvalitní hromadnou dopravu. Obojí je ve městech potřeba.

+2/−1
28.4.2016 14:08

P47e29t42r 74Č89e18r15m21á79k 9838455739950

Zaregistroval jste že se bavíme o Praze a pražském rozpočtu? Ten má něco společného s dálničníma známka nebo co? Víte kolik tedy jde z rozpočtu na komunikace a kolika na mhd? No podle toho co jste napsal evidentně nevíte. Infrastruktura by se měla v případě Prahy budovat právě na úkor mhd, a to ze dvou zásadních důvodů - roky se investuje do mhd masivně na úkor infrastruktury a proto tu máme mhd v top 5 ale silnice jak na balkáně, a jednak lidé co opouští mhd v naprosté většině přesedají do aut, takže je logické že se s nimi přestouvá i ta potŕeba dotovat (rozdělovat peníze občanů mezi služby občanům). Pak jste na velkém omylu - všechny západní země s daleko vyšší životní úrovní mají naopak daleko nižší procento obyvatel využivajícíh mhd - znakem vyspělosti je tedy právě naopak rozvinutá infrastruktura. U nás je zatím ten počet lidí v mhd stále vysoký (cca 50%) ale setrvale rok od roku pomalu klesá. Staví se tímto tempem infrastruktura? Nestaví, dělá se přesně ta diletantská politika kterou jste tu popsal - než bych investoval peníze tam kde jsou už dnes akutně potřeba, budu je bezedně lít do černé díry kterou tím stejně neudržím, a Prahu radši uvrhnu do dopravního kolapsu.

A ano vlaky jsou u nás zastaralé, ale to je jiný příběh státního molochu jménem čd. A bavíme se samozřejmě o normální jízdence do mhd.

Takže závěrem - obojí je vě městě potřeba, proto je nyní potřeba dostat úroveň infrastruktury alespoň na úrověn mhd, a pak se teprve můžeme bavit co a jak.R^

0/−1
28.4.2016 22:10

M11a26r48i69á10n 18J33o76s78e22f92í15k 1193471147268

Víte co? sedněte zítra ráno do toho perfektního levného top metra a neplýtvejme tady časem dobrou noc.Rv

+1/0
28.4.2016 22:34

P37e30t18r 77Č24e23r56m60á19k 9158425259260

Nemám tu potřebu, ale nebudu kvůli tomu psál bludy jako vy.Rv

0/0
29.4.2016 22:21

M29a67r81t43i95n 69Č28a25p98e97k 6450451297474

A co takhle uštřit za další různé Blanky a rovnou se snažit zabránit úbytku cestujících v MHD? Ostatně na západě si už svou chybu v podobě podpory automobilismu výstavbou dalších a dalších silnic pochopili a za velké peníze se snaží dostat lidi zpět do MHD, jelikož je to pro ně v dlouhodobém výhledu levnější.

Na přepravu velkého množství cestujících je MHD levnější, jelikož má na stejnou kapacitu nižší spotřebu všeho - jak energie, tak i prostoru. To že tomu tak v reálu není je dáno tím, že je IAD uměle zvýhodňována, jelikož nemusí do výsledné ceny započítávat veškeré náklady.

+2/−1
28.4.2016 23:13

P20e19t97r 20Č94e22r16m69á46k 9418565689790

To je naprostá utopie a nesmysl. Na západě si žádnou chybu nepřipouští, pouze dělají politiku eu která předstírá ekologii a vzhledem k tomu že infrastruktura je na úrovni tak logicky investují do mhd. Realita je taková že zatímco ve vyspělých zemích EU používá mhd 20-30% lidí, u nás skoro 50%. Takže zastavit úbýtek nelze, ta propast kam to směřuje je přiliš veliká, a bavíme se jen o tom jak rychle to na tu úrově klesne. MHD je naopak z hlediska veřejných rozpočtů dražší, a to jak z hlediska energie tak prostorů.

0/−1
29.4.2016 22:29

M18a69r55t85i61n 71Č66a73p79e76k 6870891797314

Jak může být MHD náročnější? Spočítáme si to: Jedna tramvaj 15T má rozměry 31,5x2,5m, výkon 720kW a obsaditelnost 210 cestujících. To máme 3,4kW na osobu a 0,4m2 na osobu. Běžné auto (Octavia) má rozměry 4,5x1,7m, výkon od 60kW a 5 míst. To je 12kW na osobu a 1,5m2 na osobu. Takže jak může být MHD dražší když má 3x menší nároky na energii i prostor?

A to, že 50% procent lidí využívá hromadnou je pro nás velké plus, jelikož se snadno můžeme vyhnout epoše, kdy se města změní v jedno velké parkoviště. Například Los Angeles tvoří z 1/3 silnice a parkoviště a stejně to nestačí a jaký tam mají nádherný smog. A za nárůstem počtu cestujících na britských železnicích (vrátily se na čísla ze šedesátých let) stojí mimo jiné i totálně ucpané silnice a dálnice.

0/0
30.4.2016 18:29

P81e41t60r 89Č61e24r25m20á24k 9898665319160

Rozumíte termínům dražší a náročnější??8-o MHD je dražší protože kilometr metra nebo kolejí pro tramvaj stojí několikrát více než bežná komunikace, to stejné přepravní prostředek - auto stojí pár set tisíc, kolejové vozidlo mhd desítky milionů!

To že u nás stále tolik lidí využívá mhd je skutečně plus, nicméně je to pouze pozůstatek doby minulé který se navíc stále zmenšuje. S amerikou nesrovnávejte, tam když půjdete pár metrů po ulici tak budete divný, ale bežná evropská města zvládají přiměrěné počty vozidel zcela normálně.

0/0
3.5.2016 15:04

M27i19c71h69a36l 35C32h85a68l39u28p37a 6758730619583

Jízdné je celkem nízké, ale s vysokým ji lidé využívat nebudou. Pokud se přehnaně zvýší jízdné, tak to dopadne jako s vodou - sníží se spotřeba (tj počet cestujících), pak zvýší cenu, to zase sníží počet cestujících atd.

Ve srovnání se západem je tu jízdné nižší, ale taky nižší platy. A jednotlivé jízdenky mi na naše poměry taky nepřijdou přehnaně levné.

+2/−1
27.4.2016 22:10

P46e41t46r 25Č44e27r79m66á19k 9748365299280

Jízdé je extrémně nízké, a to i na naší životní úroveň. 10 korun denně! Nesmysl. A vámi prezentovaná ekonomická úvaha zde nefunguje - dnes používá mhd menší % lidí než když bylo jízdné v původní výši, a důvod je jednochý - pokles poćtu lidí kteří pravidelně využívají mhd je setrvalý trend a jízdné to nemůže zvrátit, pouze zbrzdit a prohloubit ztrátu.

0/−3
27.4.2016 23:06

J17a40n 70W50a56c75l16a57v 7704695807178

Vás udělat ministrem dopravy, to by byla výhra. Rv;-D

+2/−1
27.4.2016 18:57

P61e54t15r 37Č13e92r84m95á82k 9488255159720

Něco k věci, nebo jen kecy? Rv;-)

0/−1
27.4.2016 20:59

A68n85d71r56e35j 19O55l65e76k92s12a 3975191687431

Pan Čermák, to je tvrďák. Jeho názory nepřebijete, protože on se cítí majitelem Pravdy.:-/

0/−1
28.4.2016 18:20

P90e17t88r 64Č39e66r72m56á98k 9588575299310

Názory jsou věcí člověka, argumnety věcí faktu. Zkuste nekecat a napsat něco k věci a ideálně to podložit fakty, nikoliv vlastní domněnkou nebo pocitem. ;-)

0/0
28.4.2016 22:12

J91i24ř23í 55B73o67č18e60k 6119844115836

Jasný, takže už nejde o hluk, smrad a ekologii, proč bejt ze Smíchova v Troji za 20 minut když se můžu v mastný tyči potit hodinu a smrdím co chvíli na semaforech. Chybí zvracející emotikon.

+3/0
27.4.2016 17:23

Z18d60e36n45ě58k 70N36u10t81z 3974728796816

Možná by to chtělo anketu o nejoblíbenější tramvaj a tu pak zrušit, aby klesly náklady.......8-o

+4/0
27.4.2016 17:19

P24e64t79r 30H41e88l61l61e55r 5163296734804

Já bych to zavedl i u politiků :-P

0/0
27.4.2016 18:30

B16l93a54ž87e26j 49M80o14t38y80č71k72a 8907977315820

Ten tunel přinesl do Prahy tolik aut, že moje hodnocení se změnilo v záporné. Uplně vyvrací tvrzení, že každá nová silnice musí být přínosem.

+2/−3
27.4.2016 16:57
Foto

B71r30o87n23i73s75l93a37v 77G86a30b31r62y75š 2702739831

Tomu se říká Braessův paradox v praxi. :-) Lokální zlepšení může znamenat globální zhoršení.

+1/0
27.4.2016 17:01

T12o63m16a35s 10N90o78v34o93t96n25y 1971264136185

A odkud?

+2/0
27.4.2016 17:06

J88o87s64e18f 97D90v18o84ř15á41č23e50k 9542524355515

ja si myslím že je to skvělý plán radních, 30minutová vyjíždka v mhd po povrchu prahy v přecpaném busu, lidé nejezděte auty v blance a nezkracujte si cestu o 20minut, jo tím najakaji lidi do mhd, fakt nechapu pražský radní, blanka predražená, open kard ............................, nalakat lidi do mhd a zkrátit cestu do prace......................., vysvětlí mi to někdo

0/0
27.4.2016 16:57

T59o50m19á24š 36K56u98č68e65r80a 5877722837252

To je jak v té hře Smojlaka a Svěráka "Hospoda na mýtince" ...chodili mu tam lidi, a tak hospodu postavil uprostřed lesa....;-D

+2/0
27.4.2016 16:27

A13n83t89o15n32í45n 72P61o84p94e46l55á18k 7436910164720

......považuju za nejdůležitější informaci, že tunelem jezdí čím dál víc aut....takže vnější okruh pod zemí prostředkem města.....plán B nemáme.....počkáme si, až se to po......

+1/0
27.4.2016 16:25

V91í79t55ě69z55s90l60a57v 48K78l50o80z50í91k 3481289334537

Ja myslel ze mhd je sluzba obcanum města, asi jsem se pletl.

+2/0
27.4.2016 16:22

J50o66s38e48f 50D61v54o28ř72á50č74e70k 9132314205725

kdy si politici naposled mysleli to samé co občané a jednali tak?

0/0
27.4.2016 16:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.