Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy MHD zatím Blankou jezdit nebudou. Byly by oblíbené, a tedy drahé

Zástupci společnosti Ropid slibovali, že ihned po otevření Blanky budou tunelem projíždět autobusy pražské MHD. Plány se ale brzy změnily. Autobusy tak v tunelu ještě nějakou dobu řidiči neuvidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R98i70c81h73a26r58d 14F65i30a18l93a 9843928945255

To jsou účelové kecy. V Praze se zločinně promrhalo a dál promrhává tolik miliard, že je drzost se takhle vymlouvat. Absurdně drahá Blanka je poloprázdná a sloužit jedné či dvěma expresním autobusovým linkám by samozřejmě měla. Jiná věc je, že měla mít od počátku kapacitní napojení Povltavskou na východ města. Když jejímu rozšíření brání skála mohlo se to snad řešit dvoupatrovou vozovkou s oddělenými směry.

0/−1
28.4.2016 17:39

A12l95a86n 38Ř78e22p30k78a 4945586

Nechápu.. A nesnaží se pořád právě o to, aby do MHD nalákali větší počet cestujících a odlákali je z individuální dopravy? Blanka by tomu mohla asi skvěle pomoci a teď se vymlouvají na peníze. Jo, to ta miliarda za Opencard...

+1/−1
28.4.2016 8:58

T22o90m80á19š 89M23á14č49e39k 2984295631729

Tak by bylo dobré, alespoň zavést vyhrazený pruh pro MHD, když už tam ty autobusy jezdit nebudou.!!

+1/−1
28.4.2016 8:27

M94a39r94e98k 81M56a38r21t38i67n 8519424556650

Njn, ještě nedávno Krnáčová vykřikovala, že MHD v tunelu určitě ANO, že to bude přínos pro obyvatele Prahy. Tak zase prd. A pak že ta strana není populistická.

+2/0
27.4.2016 21:03

L33u86k64á77š 90T86e25p13l66ý 2334550399

Za metro do Motola bych nejradši viděl někoho sedět. To mělo přeci jezdit na letíště, ne?

+1/0
27.4.2016 20:44

A93n89d45r63e95j 95O48l32e90k98s83a 3225481327651

Ano, ne.

0/0
28.4.2016 18:14

J46i83r32i 38P76r44u57s80a 6619736315377

Podle této logiky by se mohla MHD zrušit úplně. A zároveň i zastupitelstvo, které není několik měsíců schopné se dohodnout na vedení. Myslím, že to je také dost drahé. A pak prosím vrátit daně!

+5/0
27.4.2016 20:27

L75u57c90i71a71n 52P52a61p48a74z74i71a55n 5924327741335

Zrušme ROPID a hned bude vše levnější a efektivnější!

+4/0
27.4.2016 19:52

P13e51t38r 67M30a77r29e44č93e77k 1933461199828

A co MHD úplně zrušit , kolik by se ušetřilo ? :-)

+1/0
27.4.2016 18:49
Foto

M88a73r68t71i74n 98Š37u22b68r95t 1695261704185

Dobry den, smyslem naseho sdeleni byl fakt, ze v poslednich dvou letech doslo k vyraznemu narustu prostredku na MHD, pricemz stale je mnoho pozadavku na posileni soucasnych spoju. Tudiz musime peclive zvazovat, zda prostredky pouzit na neco noveho a soucasnym cestujicim nepomoci, nebo zavest neco noveho. Zatim se soustredujeme na ty posily. Kazdy spoj MHD je relativne nakladny, ale to neznamena, ze bychom jej nezavadeli z duvodu, ze by byl obliben. Oblibene spoje jsou vsechny, ale MHD neni zdarma a potrebujeme tak peclive vazit, na ktere spoje prostredky pouzit prioritne.

+2/0
27.4.2016 18:13

M60i82c82h21a81l 56B58e32n91e68š 6559788712376

A to, že posílení nového třeba může znamenat, že toho současného nebude tolik třeba, to jste asi nezvážili, co?

+2/0
27.4.2016 21:19

M76a73r57t25i39n 91Č85a96p85e30k 6570741957894

Jenže je jen omezený počet kilometrů, které lez najezdit. Takže pokud není možné ty kilometry jinde ušetřit - nebude dostatečný úbytek cestujících na jiných linkách - nemůžou se spoje vypravit.

0/0
28.4.2016 23:00

P81e42t97r 13Č17e21r83m20á94k 9818635619340

Není mi úplně jasné proč se k autobusové dopravě vyjadřuje nějakej aktivista z cyklofašistického sdružení, každopádně je dobře že zaznělo že mhd stojí ročně 14miliard korun, což je absolutně neadekvátní částka vzhledem k počtu lidí co to používají, a naopak to chybí v té dopravní infrastruktuře - aby se mohla dokončit a skutečně tak ulevit dopravě a usnadnit život lidem.

0/−7
27.4.2016 17:30

M65a81r98i26á94n 37J98o44s93e47f54í86k 1783321627958

Opravdu si myslíte že za 14 miliard se dá vyřešit dopravní situace v Praze? :) Projeďte se někdy metrem a představte si každého jednoho člověka v autě. To by byla panečku kolona. Autofašisti by asi hodně brečeli ať se lidi vrátí na kola a do metra. R^

+3/−1
27.4.2016 18:02

P61e62t17r 60Č67e49r58m70á51k 9718595539650

Za 14 miliard každý rok?? Jestli vyřešit těžko říct, ale zásadně zlepšit rozhodně ano. A nikdo neříkal nic o rušení metra, ale ta část která v něm dnes jezdí a přejdou na auto taky bude nemalá ať budou dotace jakékoliv, takže je lepší smysluplně investovat tam kde to hoří už dneska.R^

0/−3
27.4.2016 18:40

M78i74c60h77a66l 29C25h86a13l62u46p95a 6548860939523

Otázka je, jak by se to reálně zlepšilo - řada lidí jezdit vlastním autem nemůže a za ty miliardy by se daly sice postavit další silnice, ale jezdilo by po nich víc aut, takže by se zvýšila hustota provozu a musely by se stavět další silnice atd. Jenže v centru se nedají pro nedostatek místa stavět už teď a stejně je to tam ucpané.

+2/−1
27.4.2016 18:58

P26e37t88r 30Č24e42r28m56á11k 9658255329380

První věta nedává smysl - on někdo někoho chce nutit do ježdění autem? Nikoliv. Pro začátek by stačilo uvést stav infrastruktury do stavu odpovídajícího dnešnímu počtu aut, to nijak samo o sobě nezvyšuje počet aut, pouze to umožní plynulou dopravu a tedy jasný přínos pro všechny. Naopak když se to nezačně dělat, problém to bude dvojnásobný - současný kritický stav se bude stále častěji pohybovat na hraně kolapsu - a to právě proto že aut přibývá, a to zcela bez ohledu na stav infrastruktury. A nikdo neříkal nic o tom že má vést tranzitní infrastruktura centrem - naopak by tu dopravu z centra odvedla. Takže kdyby byla infrastruktura lepší tak naopak hustota provozu poklesne.

0/−2
27.4.2016 20:59

M74i33c76h55a77l 25C72h93a19l21u12p47a 6198570109703

Pochopil jsem, že jste chtěl omezit peníze do MHD a dát to do dopravní infrastruktury. Bez dotace ale MHD nejde provozovat, ta si na sebe nevydělá.

0/−1
27.4.2016 22:07

P63e23t62r 64Č27e34r43m70á32k 9518465559140

Omezit dotace neznamená zrušit dotace. Dotovat bude samozřejmě potřeba vždy, ale pouze na zajištění základní dopravní obsužnosti - to je smysl mhd.

0/−3
27.4.2016 22:56

M11a14r91i58á38n 38J68o49s75e71f31í58k 1173251857828

Tak když přestanete MHD dotovat, vpodstatě ho tím zrušíte. Náklady na to, aby lidé co ho používají měli po čem bez kolon jezdit autem, by byli mnohonásobně vyšší. Za 14 miliard ročně toho moc nepostavíte.

+1/−1
27.4.2016 19:13

P14e83t28r 84Č46e51r62m67á20k 9508885159330

Ale kdeže. Většinu dotací spolknou investice a nikoliv provoz, dále je absurdně nízké jízdné které ztrátu pouze prohloubilo ale celkový odliv cestujících nezastavilo, nemluvě o tom že samotný DPP pořád funguje jako socialistický moloch, to s efektivitou práce nemá co dělat. Takže žádné rušení by se nekonalo, jen by se holt nedělali zakázky za desítky miliard na nové tramvaje a busy a nastavil by se normální systém fungující jinde. Není normální že Praha má jednu z top 5 mhd v EU ale denně stojí cestování s ní jen 10 Kč.

Za 14 miliard ročně toho postavím sakra hodně, slavná Blanka označovaná jako megaprojekt stála ročně cca 4 miliardy, takže Rv

0/−4
27.4.2016 21:07

M36a78r26i88á42n 19J97o54s60e29f71í11k 1243461907428

To je jedno co spolknou dotace. Investice do nových autobusů, tramvají a metra jsou také potřeba. Ve špinavé a drahé MHD bude jezdit ještě míň lidí, pak budou větší zácpy a i kdyby bylo nekonečné množství peněz, místo kde mohou být silnice není nafukovací, navíc je prospěšné dýchat něco jiného než výfukové plyny. Nemyslím si že Praha má nějakou top MHD. Samozřejmě na fungování Dpp je určitě co zlepšovat. Nejlepší by bylo, vytvořit konkurenční prostředí, i když nevím jak. ČD konkurence posunula v kvalitě služeb hodně daleko dopředu.

0/−1
27.4.2016 21:53

P68e26t28r 84Č48e47r61m37á28k 9398585509330

To jedno není, obnova vozového parku je potřeba ale pouze v nezbytné míře, nikoliv to co se děje v posledních x letech. Smysl samozřejmě není v žádné čistotě, protože ty vozy vypadají po pár měsích stejně jako starý T3, smysl je dělat zakázky. Myslet si to třeba nemusíte, ale v porovnání mhd je Praha v top 5, což zcela odpovídá, když se člověk podívá jak vypadá mhd jinde, v jakých vozech se jezdí v německu, francii, kolik tam stojí jízdné a pod., tak je Praha vskutku zlatá. A s tím právě kontrastuje ten stav komunikací, který je tristní a není to o žádném nafukování silnic, ale o vytvoření normální sítě komunikací o patřičné kapacitě která u nás není. Západní města zvládají dalko větší množství aut, takže to je jen o přístupu a správném určení priorit.

0/−2
27.4.2016 23:02

M48a62r25i49á92n 14J69o74s15e87f38í53k 1633551837328

Nový vůz má po pár měsících dobře fungující topení a klimatizaci, když se zavřou dveře natáhne tam, je často nízkopodlažní, což ocení hlavně maminky s kočárky, mají lepší podvozek, jsou tišší, mají menší náklady na provoz atd. Blanka stála přes 40 miliard a investice do silnic jsou ročně několikanásobně vyšší než do MHD,což je v pořádku, ale určitě by tyto investice neměli být na úkor třeba nákupu nových vozů. Měl by jste být rád, že se dá po Praze relativně dobře alespoň nějak dopravit. Ušetřit několik miliard ročne a dát je do stavby silnic není řešení, protože s nižší úrovní a vyšší cenou hromadné dopravy se lidé přesednou do aut, takže se sice třeba zvýší počet silnic, ale ne stav dopravy, protože bude v ulicích více aut. Nevím jak v Německu, ale ve Francii už několik let jezdí například automatické metro bez řidičů a vozy jsou velmi moderní. To určitě levné nebylo. Jízdenka mě tehdy stála kolem jednoho eura, což vzhledem k tomu jak je v Paříži draze není vůbec moc....

0/−1
28.4.2016 6:52

P15e71t34r 51Č33e70r30m84á87k 9268885699130

Dělat z mhd je luxus který si můžu dovolit když na to mám, nikoliv když jsem dotován z veřejných peněz. Stejně jako některá skupina ocení nízkopodlažní autobus, jiná nový asfalt na vozovce, v tom není žádný rozdíl, a zatímco nízkopodlažní je už dnes velké procento vozů, stav vozovek je ve výrazně horším stavu. Blanka stála ročně pár miliard korun, takže z rozpočtu dpp by se dali stavět bez mála 3x Blanky najednou! Investice do infrastruktury jsou samozřejmě mnohonásobně menší než do MHD, a to ještě velkou část z těchto investic opět spotřebovává MHD takže se nenechte vysmát. Pak si nepleťte příčinu a důsledek - mhd lidé opouští tak jako tak, to je trend trvající již mnoho let a je to přirozený vývoj reagující na životní úroveň, takže přesto že podmínky jsou stále horší a horší, aut je více a lidí v mhd méně. Takže investovat do infrastruktury je nutný důsledek toho že je (a hlavně bude)více aut, nikoliv naopak. V relativně bohatém Mnichově jezdí některé vlaky že původní sovětská metra jsou proti tomu kočáry, a jízdenka stojí 2.5 eura. A opět to důležité - mají řádně vybudovanou infrastrukturu a zvládají daleko větší počet aut, Praha dneska kolabuje při každy větší dopravní nehoďe nebo opravě...Rv

0/−1
28.4.2016 9:37

M16a53r78i98á95n 62J76o42s40e61f75í25k 1983711547408

Silnice se staví z jakých peněz? Prosím hlavně nevytahujte argument že platíte dálniční známku a daně z pohonných hmot. To totiž na stavbu silnic rozhodně nestačí. Chápu, že sinice jsou potřeba, ale určitě ne na úkor hromadné dopravy. Právě kvůli tomu, že se zvyšuje životní úroveň, musí se zvyšovat i úroveň hromadné dopravy, aby ji lidé používali. Pokud bude dráha a nekvalitní, bude odliv lidí daleko větší a za ty miliardy co by se ušetřili, by dostatečné množství silnic nikdo nepostavil. Když jste u vlaků v Německu, porovnejte je s tím co provozují české dráhy. Dost s toho, čemu u nás říkáme nový vlak, je to, co v Rakousku vyřadili a pořídili nové stroje. Jaká jízdenka stojí 2.5 eura. Já si u nás také umím koupit jízdenku třeba za 1500 Kč. Mají infrastrukturu, i kvalitní hromadnou dopravu. Obojí je ve městech potřeba.

+2/−1
28.4.2016 14:08

P40e31t33r 45Č34e19r73m95á52k 9818585339740

Zaregistroval jste že se bavíme o Praze a pražském rozpočtu? Ten má něco společného s dálničníma známka nebo co? Víte kolik tedy jde z rozpočtu na komunikace a kolika na mhd? No podle toho co jste napsal evidentně nevíte. Infrastruktura by se měla v případě Prahy budovat právě na úkor mhd, a to ze dvou zásadních důvodů - roky se investuje do mhd masivně na úkor infrastruktury a proto tu máme mhd v top 5 ale silnice jak na balkáně, a jednak lidé co opouští mhd v naprosté většině přesedají do aut, takže je logické že se s nimi přestouvá i ta potŕeba dotovat (rozdělovat peníze občanů mezi služby občanům). Pak jste na velkém omylu - všechny západní země s daleko vyšší životní úrovní mají naopak daleko nižší procento obyvatel využivajícíh mhd - znakem vyspělosti je tedy právě naopak rozvinutá infrastruktura. U nás je zatím ten počet lidí v mhd stále vysoký (cca 50%) ale setrvale rok od roku pomalu klesá. Staví se tímto tempem infrastruktura? Nestaví, dělá se přesně ta diletantská politika kterou jste tu popsal - než bych investoval peníze tam kde jsou už dnes akutně potřeba, budu je bezedně lít do černé díry kterou tím stejně neudržím, a Prahu radši uvrhnu do dopravního kolapsu.

A ano vlaky jsou u nás zastaralé, ale to je jiný příběh státního molochu jménem čd. A bavíme se samozřejmě o normální jízdence do mhd.

Takže závěrem - obojí je vě městě potřeba, proto je nyní potřeba dostat úroveň infrastruktury alespoň na úrověn mhd, a pak se teprve můžeme bavit co a jak.R^

0/−1
28.4.2016 22:10

M93a28r17i35á95n 17J77o31s26e78f54í15k 1673441317228

Víte co? sedněte zítra ráno do toho perfektního levného top metra a neplýtvejme tady časem dobrou noc.Rv

+1/0
28.4.2016 22:34

P98e79t66r 65Č12e62r76m57á97k 9818435149120

Nemám tu potřebu, ale nebudu kvůli tomu psál bludy jako vy.Rv

0/0
29.4.2016 22:21

M52a80r28t18i64n 66Č57a18p72e74k 6470621857234

A co takhle uštřit za další různé Blanky a rovnou se snažit zabránit úbytku cestujících v MHD? Ostatně na západě si už svou chybu v podobě podpory automobilismu výstavbou dalších a dalších silnic pochopili a za velké peníze se snaží dostat lidi zpět do MHD, jelikož je to pro ně v dlouhodobém výhledu levnější.

Na přepravu velkého množství cestujících je MHD levnější, jelikož má na stejnou kapacitu nižší spotřebu všeho - jak energie, tak i prostoru. To že tomu tak v reálu není je dáno tím, že je IAD uměle zvýhodňována, jelikož nemusí do výsledné ceny započítávat veškeré náklady.

+2/−1
28.4.2016 23:13

P51e77t40r 66Č74e52r82m52á12k 9908675729410

To je naprostá utopie a nesmysl. Na západě si žádnou chybu nepřipouští, pouze dělají politiku eu která předstírá ekologii a vzhledem k tomu že infrastruktura je na úrovni tak logicky investují do mhd. Realita je taková že zatímco ve vyspělých zemích EU používá mhd 20-30% lidí, u nás skoro 50%. Takže zastavit úbýtek nelze, ta propast kam to směřuje je přiliš veliká, a bavíme se jen o tom jak rychle to na tu úrově klesne. MHD je naopak z hlediska veřejných rozpočtů dražší, a to jak z hlediska energie tak prostorů.

0/−1
29.4.2016 22:29

M51a58r36t24i72n 72Č28a73p96e36k 6950121777724

Jak může být MHD náročnější? Spočítáme si to: Jedna tramvaj 15T má rozměry 31,5x2,5m, výkon 720kW a obsaditelnost 210 cestujících. To máme 3,4kW na osobu a 0,4m2 na osobu. Běžné auto (Octavia) má rozměry 4,5x1,7m, výkon od 60kW a 5 míst. To je 12kW na osobu a 1,5m2 na osobu. Takže jak může být MHD dražší když má 3x menší nároky na energii i prostor?

A to, že 50% procent lidí využívá hromadnou je pro nás velké plus, jelikož se snadno můžeme vyhnout epoše, kdy se města změní v jedno velké parkoviště. Například Los Angeles tvoří z 1/3 silnice a parkoviště a stejně to nestačí a jaký tam mají nádherný smog. A za nárůstem počtu cestujících na britských železnicích (vrátily se na čísla ze šedesátých let) stojí mimo jiné i totálně ucpané silnice a dálnice.

0/0
30.4.2016 18:29

P14e35t14r 29Č12e26r49m34á79k 9678255689610

Rozumíte termínům dražší a náročnější??8-o MHD je dražší protože kilometr metra nebo kolejí pro tramvaj stojí několikrát více než bežná komunikace, to stejné přepravní prostředek - auto stojí pár set tisíc, kolejové vozidlo mhd desítky milionů!

To že u nás stále tolik lidí využívá mhd je skutečně plus, nicméně je to pouze pozůstatek doby minulé který se navíc stále zmenšuje. S amerikou nesrovnávejte, tam když půjdete pár metrů po ulici tak budete divný, ale bežná evropská města zvládají přiměrěné počty vozidel zcela normálně.

0/0
3.5.2016 15:04

M29i10c78h36a50l 91C34h16a58l46u60p74a 6898660499533

Jízdné je celkem nízké, ale s vysokým ji lidé využívat nebudou. Pokud se přehnaně zvýší jízdné, tak to dopadne jako s vodou - sníží se spotřeba (tj počet cestujících), pak zvýší cenu, to zase sníží počet cestujících atd.

Ve srovnání se západem je tu jízdné nižší, ale taky nižší platy. A jednotlivé jízdenky mi na naše poměry taky nepřijdou přehnaně levné.

+2/−1
27.4.2016 22:10

P51e43t63r 96Č78e78r27m96á71k 9648565919260

Jízdé je extrémně nízké, a to i na naší životní úroveň. 10 korun denně! Nesmysl. A vámi prezentovaná ekonomická úvaha zde nefunguje - dnes používá mhd menší % lidí než když bylo jízdné v původní výši, a důvod je jednochý - pokles poćtu lidí kteří pravidelně využívají mhd je setrvalý trend a jízdné to nemůže zvrátit, pouze zbrzdit a prohloubit ztrátu.

0/−3
27.4.2016 23:06

J78a68n 98W14a20c98l73a28v 7984555207528

Vás udělat ministrem dopravy, to by byla výhra. Rv;-D

+2/−1
27.4.2016 18:57

P66e54t88r 52Č53e22r58m98á79k 9388335609710

Něco k věci, nebo jen kecy? Rv;-)

0/−1
27.4.2016 20:59

A82n49d82r80e64j 84O45l42e88k79s76a 3615691787671

Pan Čermák, to je tvrďák. Jeho názory nepřebijete, protože on se cítí majitelem Pravdy.:-/

0/−1
28.4.2016 18:20

P75e35t51r 87Č53e53r21m34á37k 9548275519960

Názory jsou věcí člověka, argumnety věcí faktu. Zkuste nekecat a napsat něco k věci a ideálně to podložit fakty, nikoliv vlastní domněnkou nebo pocitem. ;-)

0/0
28.4.2016 22:12

J91i45ř49í 44B47o42č36e58k 6909464435696

Jasný, takže už nejde o hluk, smrad a ekologii, proč bejt ze Smíchova v Troji za 20 minut když se můžu v mastný tyči potit hodinu a smrdím co chvíli na semaforech. Chybí zvracející emotikon.

+3/0
27.4.2016 17:23

Z73d19e77n73ě21k 89N83u43t90z 3334548856456

Možná by to chtělo anketu o nejoblíbenější tramvaj a tu pak zrušit, aby klesly náklady.......8-o

+4/0
27.4.2016 17:19

P16e27t71r 25H54e36l46l43e47r 5503526404424

Já bych to zavedl i u politiků :-P

0/0
27.4.2016 18:30

B23l37a51ž18e84j 87M18o28t78y44č43k59a 8267637435180

Ten tunel přinesl do Prahy tolik aut, že moje hodnocení se změnilo v záporné. Uplně vyvrací tvrzení, že každá nová silnice musí být přínosem.

+2/−3
27.4.2016 16:57
Foto

B15r67o90n63i98s41l25a64v 43G45a20b96r36y35š 2672349431

Tomu se říká Braessův paradox v praxi. :-) Lokální zlepšení může znamenat globální zhoršení.

+1/0
27.4.2016 17:01

T77o75m55a90s 82N48o66v77o27t36n81y 1381644386725

A odkud?

+2/0
27.4.2016 17:06

J13o34s41e82f 61D75v43o81ř22á86č73e48k 9772204905525

ja si myslím že je to skvělý plán radních, 30minutová vyjíždka v mhd po povrchu prahy v přecpaném busu, lidé nejezděte auty v blance a nezkracujte si cestu o 20minut, jo tím najakaji lidi do mhd, fakt nechapu pražský radní, blanka predražená, open kard ............................, nalakat lidi do mhd a zkrátit cestu do prace......................., vysvětlí mi to někdo

0/0
27.4.2016 16:57

T75o18m26á47š 86K87u27č32e29r33a 5847812147422

To je jak v té hře Smojlaka a Svěráka "Hospoda na mýtince" ...chodili mu tam lidi, a tak hospodu postavil uprostřed lesa....;-D

+2/0
27.4.2016 16:27

A36n77t17o47n92í12n 92P84o72p66e44l92á42k 7146180984880

......považuju za nejdůležitější informaci, že tunelem jezdí čím dál víc aut....takže vnější okruh pod zemí prostředkem města.....plán B nemáme.....počkáme si, až se to po......

+1/0
27.4.2016 16:25

V66í35t83ě15z30s48l89a84v 25K16l19o63z37í89k 3601779784597

Ja myslel ze mhd je sluzba obcanum města, asi jsem se pletl.

+2/0
27.4.2016 16:22

J94o40s40e27f 88D58v90o44ř58á12č92e54k 9232244295445

kdy si politici naposled mysleli to samé co občané a jednali tak?

0/0
27.4.2016 16:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.