Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy MHD zatím Blankou jezdit nebudou. Byly by oblíbené, a tedy drahé

Zástupci společnosti Ropid slibovali, že ihned po otevření Blanky budou tunelem projíždět autobusy pražské MHD. Plány se ale brzy změnily. Autobusy tak v tunelu ještě nějakou dobu řidiči neuvidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R22i30c88h69a70r44d 19F79i52a33l89a 9473858425175

To jsou účelové kecy. V Praze se zločinně promrhalo a dál promrhává tolik miliard, že je drzost se takhle vymlouvat. Absurdně drahá Blanka je poloprázdná a sloužit jedné či dvěma expresním autobusovým linkám by samozřejmě měla. Jiná věc je, že měla mít od počátku kapacitní napojení Povltavskou na východ města. Když jejímu rozšíření brání skála mohlo se to snad řešit dvoupatrovou vozovkou s oddělenými směry.

0/−1
28.4.2016 17:39
Foto

A70l45a74n 91Ř58e37p63k25a 4115966

Nechápu.. A nesnaží se pořád právě o to, aby do MHD nalákali větší počet cestujících a odlákali je z individuální dopravy? Blanka by tomu mohla asi skvěle pomoci a teď se vymlouvají na peníze. Jo, to ta miliarda za Opencard...

+1/−1
28.4.2016 8:58

T61o58m65á36š 14M91á97č56e67k 2664605831549

Tak by bylo dobré, alespoň zavést vyhrazený pruh pro MHD, když už tam ty autobusy jezdit nebudou.!!

+1/−1
28.4.2016 8:27

M74a59r21e36k 62M75a70r90t48i35n 8859554506560

Njn, ještě nedávno Krnáčová vykřikovala, že MHD v tunelu určitě ANO, že to bude přínos pro obyvatele Prahy. Tak zase prd. A pak že ta strana není populistická.

+2/0
27.4.2016 21:03

L41u87k71á84š 65T73e67p72l82ý 2594240269

Za metro do Motola bych nejradši viděl někoho sedět. To mělo přeci jezdit na letíště, ne?

+1/0
27.4.2016 20:44

A29n96d49r38e74j 49O19l60e30k27s98a 3255371617351

Ano, ne.

0/0
28.4.2016 18:14

J36i69r19i 39P49r57u51s51a 6249786945757

Podle této logiky by se mohla MHD zrušit úplně. A zároveň i zastupitelstvo, které není několik měsíců schopné se dohodnout na vedení. Myslím, že to je také dost drahé. A pak prosím vrátit daně!

+5/0
27.4.2016 20:27

L27u79c16i85a38n 75P48a58p50a92z98i96a21n 5154407941215

Zrušme ROPID a hned bude vše levnější a efektivnější!

+4/0
27.4.2016 19:52

P70e71t68r 38M21a42r46e22č49e84k 1753711559978

A co MHD úplně zrušit , kolik by se ušetřilo ? :-)

+1/0
27.4.2016 18:49
Foto

M24a95r54t43i42n 49Š21u23b86r61t 1225751844755

Dobry den, smyslem naseho sdeleni byl fakt, ze v poslednich dvou letech doslo k vyraznemu narustu prostredku na MHD, pricemz stale je mnoho pozadavku na posileni soucasnych spoju. Tudiz musime peclive zvazovat, zda prostredky pouzit na neco noveho a soucasnym cestujicim nepomoci, nebo zavest neco noveho. Zatim se soustredujeme na ty posily. Kazdy spoj MHD je relativne nakladny, ale to neznamena, ze bychom jej nezavadeli z duvodu, ze by byl obliben. Oblibene spoje jsou vsechny, ale MHD neni zdarma a potrebujeme tak peclive vazit, na ktere spoje prostredky pouzit prioritne.

+2/0
27.4.2016 18:13

M20i42c38h51a20l 55B12e17n33e16š 6889678722486

A to, že posílení nového třeba může znamenat, že toho současného nebude tolik třeba, to jste asi nezvážili, co?

+2/0
27.4.2016 21:19

M25a35r63t81i78n 47Č11a81p25e60k 6950621717594

Jenže je jen omezený počet kilometrů, které lez najezdit. Takže pokud není možné ty kilometry jinde ušetřit - nebude dostatečný úbytek cestujících na jiných linkách - nemůžou se spoje vypravit.

0/0
28.4.2016 23:00

P58e80t75r 97Č65e60r45m39á51k 9478295449510

Není mi úplně jasné proč se k autobusové dopravě vyjadřuje nějakej aktivista z cyklofašistického sdružení, každopádně je dobře že zaznělo že mhd stojí ročně 14miliard korun, což je absolutně neadekvátní částka vzhledem k počtu lidí co to používají, a naopak to chybí v té dopravní infrastruktuře - aby se mohla dokončit a skutečně tak ulevit dopravě a usnadnit život lidem.

0/−7
27.4.2016 17:30

M21a87r30i36á53n 80J47o73s71e36f58í92k 1163381197598

Opravdu si myslíte že za 14 miliard se dá vyřešit dopravní situace v Praze? :) Projeďte se někdy metrem a představte si každého jednoho člověka v autě. To by byla panečku kolona. Autofašisti by asi hodně brečeli ať se lidi vrátí na kola a do metra. R^

+3/−1
27.4.2016 18:02

P89e24t92r 40Č57e73r34m23á68k 9178865799950

Za 14 miliard každý rok?? Jestli vyřešit těžko říct, ale zásadně zlepšit rozhodně ano. A nikdo neříkal nic o rušení metra, ale ta část která v něm dnes jezdí a přejdou na auto taky bude nemalá ať budou dotace jakékoliv, takže je lepší smysluplně investovat tam kde to hoří už dneska.R^

0/−3
27.4.2016 18:40

M21i44c58h12a58l 70C36h39a69l19u89p21a 6848190499493

Otázka je, jak by se to reálně zlepšilo - řada lidí jezdit vlastním autem nemůže a za ty miliardy by se daly sice postavit další silnice, ale jezdilo by po nich víc aut, takže by se zvýšila hustota provozu a musely by se stavět další silnice atd. Jenže v centru se nedají pro nedostatek místa stavět už teď a stejně je to tam ucpané.

+2/−1
27.4.2016 18:58

P72e54t16r 29Č91e34r38m30á58k 9798395569110

První věta nedává smysl - on někdo někoho chce nutit do ježdění autem? Nikoliv. Pro začátek by stačilo uvést stav infrastruktury do stavu odpovídajícího dnešnímu počtu aut, to nijak samo o sobě nezvyšuje počet aut, pouze to umožní plynulou dopravu a tedy jasný přínos pro všechny. Naopak když se to nezačně dělat, problém to bude dvojnásobný - současný kritický stav se bude stále častěji pohybovat na hraně kolapsu - a to právě proto že aut přibývá, a to zcela bez ohledu na stav infrastruktury. A nikdo neříkal nic o tom že má vést tranzitní infrastruktura centrem - naopak by tu dopravu z centra odvedla. Takže kdyby byla infrastruktura lepší tak naopak hustota provozu poklesne.

0/−2
27.4.2016 20:59

M39i21c40h85a90l 40C46h58a56l36u60p88a 6858590549833

Pochopil jsem, že jste chtěl omezit peníze do MHD a dát to do dopravní infrastruktury. Bez dotace ale MHD nejde provozovat, ta si na sebe nevydělá.

0/−1
27.4.2016 22:07

P50e45t88r 25Č73e29r43m42á72k 9758295199290

Omezit dotace neznamená zrušit dotace. Dotovat bude samozřejmě potřeba vždy, ale pouze na zajištění základní dopravní obsužnosti - to je smysl mhd.

0/−3
27.4.2016 22:56

M81a98r89i96á82n 67J78o77s80e98f27í18k 1133231967798

Tak když přestanete MHD dotovat, vpodstatě ho tím zrušíte. Náklady na to, aby lidé co ho používají měli po čem bez kolon jezdit autem, by byli mnohonásobně vyšší. Za 14 miliard ročně toho moc nepostavíte.

+1/−1
27.4.2016 19:13

P68e13t48r 77Č75e74r39m93á67k 9858655919950

Ale kdeže. Většinu dotací spolknou investice a nikoliv provoz, dále je absurdně nízké jízdné které ztrátu pouze prohloubilo ale celkový odliv cestujících nezastavilo, nemluvě o tom že samotný DPP pořád funguje jako socialistický moloch, to s efektivitou práce nemá co dělat. Takže žádné rušení by se nekonalo, jen by se holt nedělali zakázky za desítky miliard na nové tramvaje a busy a nastavil by se normální systém fungující jinde. Není normální že Praha má jednu z top 5 mhd v EU ale denně stojí cestování s ní jen 10 Kč.

Za 14 miliard ročně toho postavím sakra hodně, slavná Blanka označovaná jako megaprojekt stála ročně cca 4 miliardy, takže Rv

0/−4
27.4.2016 21:07

M52a28r63i26á48n 37J53o60s97e88f76í85k 1143711637898

To je jedno co spolknou dotace. Investice do nových autobusů, tramvají a metra jsou také potřeba. Ve špinavé a drahé MHD bude jezdit ještě míň lidí, pak budou větší zácpy a i kdyby bylo nekonečné množství peněz, místo kde mohou být silnice není nafukovací, navíc je prospěšné dýchat něco jiného než výfukové plyny. Nemyslím si že Praha má nějakou top MHD. Samozřejmě na fungování Dpp je určitě co zlepšovat. Nejlepší by bylo, vytvořit konkurenční prostředí, i když nevím jak. ČD konkurence posunula v kvalitě služeb hodně daleko dopředu.

0/−1
27.4.2016 21:53

P96e64t26r 30Č44e91r17m26á70k 9508165349600

To jedno není, obnova vozového parku je potřeba ale pouze v nezbytné míře, nikoliv to co se děje v posledních x letech. Smysl samozřejmě není v žádné čistotě, protože ty vozy vypadají po pár měsích stejně jako starý T3, smysl je dělat zakázky. Myslet si to třeba nemusíte, ale v porovnání mhd je Praha v top 5, což zcela odpovídá, když se člověk podívá jak vypadá mhd jinde, v jakých vozech se jezdí v německu, francii, kolik tam stojí jízdné a pod., tak je Praha vskutku zlatá. A s tím právě kontrastuje ten stav komunikací, který je tristní a není to o žádném nafukování silnic, ale o vytvoření normální sítě komunikací o patřičné kapacitě která u nás není. Západní města zvládají dalko větší množství aut, takže to je jen o přístupu a správném určení priorit.

0/−2
27.4.2016 23:02

M13a25r80i22á84n 84J55o98s54e85f74í69k 1363181147588

Nový vůz má po pár měsících dobře fungující topení a klimatizaci, když se zavřou dveře natáhne tam, je často nízkopodlažní, což ocení hlavně maminky s kočárky, mají lepší podvozek, jsou tišší, mají menší náklady na provoz atd. Blanka stála přes 40 miliard a investice do silnic jsou ročně několikanásobně vyšší než do MHD,což je v pořádku, ale určitě by tyto investice neměli být na úkor třeba nákupu nových vozů. Měl by jste být rád, že se dá po Praze relativně dobře alespoň nějak dopravit. Ušetřit několik miliard ročne a dát je do stavby silnic není řešení, protože s nižší úrovní a vyšší cenou hromadné dopravy se lidé přesednou do aut, takže se sice třeba zvýší počet silnic, ale ne stav dopravy, protože bude v ulicích více aut. Nevím jak v Německu, ale ve Francii už několik let jezdí například automatické metro bez řidičů a vozy jsou velmi moderní. To určitě levné nebylo. Jízdenka mě tehdy stála kolem jednoho eura, což vzhledem k tomu jak je v Paříži draze není vůbec moc....

0/−1
28.4.2016 6:52

P11e88t69r 66Č39e77r88m11á75k 9758175359560

Dělat z mhd je luxus který si můžu dovolit když na to mám, nikoliv když jsem dotován z veřejných peněz. Stejně jako některá skupina ocení nízkopodlažní autobus, jiná nový asfalt na vozovce, v tom není žádný rozdíl, a zatímco nízkopodlažní je už dnes velké procento vozů, stav vozovek je ve výrazně horším stavu. Blanka stála ročně pár miliard korun, takže z rozpočtu dpp by se dali stavět bez mála 3x Blanky najednou! Investice do infrastruktury jsou samozřejmě mnohonásobně menší než do MHD, a to ještě velkou část z těchto investic opět spotřebovává MHD takže se nenechte vysmát. Pak si nepleťte příčinu a důsledek - mhd lidé opouští tak jako tak, to je trend trvající již mnoho let a je to přirozený vývoj reagující na životní úroveň, takže přesto že podmínky jsou stále horší a horší, aut je více a lidí v mhd méně. Takže investovat do infrastruktury je nutný důsledek toho že je (a hlavně bude)více aut, nikoliv naopak. V relativně bohatém Mnichově jezdí některé vlaky že původní sovětská metra jsou proti tomu kočáry, a jízdenka stojí 2.5 eura. A opět to důležité - mají řádně vybudovanou infrastrukturu a zvládají daleko větší počet aut, Praha dneska kolabuje při každy větší dopravní nehoďe nebo opravě...Rv

0/−1
28.4.2016 9:37

M10a77r85i47á35n 47J85o61s15e91f86í77k 1433961197398

Silnice se staví z jakých peněz? Prosím hlavně nevytahujte argument že platíte dálniční známku a daně z pohonných hmot. To totiž na stavbu silnic rozhodně nestačí. Chápu, že sinice jsou potřeba, ale určitě ne na úkor hromadné dopravy. Právě kvůli tomu, že se zvyšuje životní úroveň, musí se zvyšovat i úroveň hromadné dopravy, aby ji lidé používali. Pokud bude dráha a nekvalitní, bude odliv lidí daleko větší a za ty miliardy co by se ušetřili, by dostatečné množství silnic nikdo nepostavil. Když jste u vlaků v Německu, porovnejte je s tím co provozují české dráhy. Dost s toho, čemu u nás říkáme nový vlak, je to, co v Rakousku vyřadili a pořídili nové stroje. Jaká jízdenka stojí 2.5 eura. Já si u nás také umím koupit jízdenku třeba za 1500 Kč. Mají infrastrukturu, i kvalitní hromadnou dopravu. Obojí je ve městech potřeba.

+2/−1
28.4.2016 14:08

P54e74t65r 98Č21e21r49m26á64k 9938725479900

Zaregistroval jste že se bavíme o Praze a pražském rozpočtu? Ten má něco společného s dálničníma známka nebo co? Víte kolik tedy jde z rozpočtu na komunikace a kolika na mhd? No podle toho co jste napsal evidentně nevíte. Infrastruktura by se měla v případě Prahy budovat právě na úkor mhd, a to ze dvou zásadních důvodů - roky se investuje do mhd masivně na úkor infrastruktury a proto tu máme mhd v top 5 ale silnice jak na balkáně, a jednak lidé co opouští mhd v naprosté většině přesedají do aut, takže je logické že se s nimi přestouvá i ta potŕeba dotovat (rozdělovat peníze občanů mezi služby občanům). Pak jste na velkém omylu - všechny západní země s daleko vyšší životní úrovní mají naopak daleko nižší procento obyvatel využivajícíh mhd - znakem vyspělosti je tedy právě naopak rozvinutá infrastruktura. U nás je zatím ten počet lidí v mhd stále vysoký (cca 50%) ale setrvale rok od roku pomalu klesá. Staví se tímto tempem infrastruktura? Nestaví, dělá se přesně ta diletantská politika kterou jste tu popsal - než bych investoval peníze tam kde jsou už dnes akutně potřeba, budu je bezedně lít do černé díry kterou tím stejně neudržím, a Prahu radši uvrhnu do dopravního kolapsu.

A ano vlaky jsou u nás zastaralé, ale to je jiný příběh státního molochu jménem čd. A bavíme se samozřejmě o normální jízdence do mhd.

Takže závěrem - obojí je vě městě potřeba, proto je nyní potřeba dostat úroveň infrastruktury alespoň na úrověn mhd, a pak se teprve můžeme bavit co a jak.R^

0/−1
28.4.2016 22:10

M20a19r19i47á72n 96J84o96s82e87f81í66k 1723491837768

Víte co? sedněte zítra ráno do toho perfektního levného top metra a neplýtvejme tady časem dobrou noc.Rv

+1/0
28.4.2016 22:34

P79e60t43r 90Č91e45r30m42á68k 9578875659460

Nemám tu potřebu, ale nebudu kvůli tomu psál bludy jako vy.Rv

0/0
29.4.2016 22:21

M30a70r52t22i24n 23Č81a76p68e95k 6330211547574

A co takhle uštřit za další různé Blanky a rovnou se snažit zabránit úbytku cestujících v MHD? Ostatně na západě si už svou chybu v podobě podpory automobilismu výstavbou dalších a dalších silnic pochopili a za velké peníze se snaží dostat lidi zpět do MHD, jelikož je to pro ně v dlouhodobém výhledu levnější.

Na přepravu velkého množství cestujících je MHD levnější, jelikož má na stejnou kapacitu nižší spotřebu všeho - jak energie, tak i prostoru. To že tomu tak v reálu není je dáno tím, že je IAD uměle zvýhodňována, jelikož nemusí do výsledné ceny započítávat veškeré náklady.

+2/−1
28.4.2016 23:13

P91e77t26r 54Č47e98r42m86á24k 9228145109280

To je naprostá utopie a nesmysl. Na západě si žádnou chybu nepřipouští, pouze dělají politiku eu která předstírá ekologii a vzhledem k tomu že infrastruktura je na úrovni tak logicky investují do mhd. Realita je taková že zatímco ve vyspělých zemích EU používá mhd 20-30% lidí, u nás skoro 50%. Takže zastavit úbýtek nelze, ta propast kam to směřuje je přiliš veliká, a bavíme se jen o tom jak rychle to na tu úrově klesne. MHD je naopak z hlediska veřejných rozpočtů dražší, a to jak z hlediska energie tak prostorů.

0/−1
29.4.2016 22:29

M72a88r14t14i49n 95Č40a45p66e20k 6230601357694

Jak může být MHD náročnější? Spočítáme si to: Jedna tramvaj 15T má rozměry 31,5x2,5m, výkon 720kW a obsaditelnost 210 cestujících. To máme 3,4kW na osobu a 0,4m2 na osobu. Běžné auto (Octavia) má rozměry 4,5x1,7m, výkon od 60kW a 5 míst. To je 12kW na osobu a 1,5m2 na osobu. Takže jak může být MHD dražší když má 3x menší nároky na energii i prostor?

A to, že 50% procent lidí využívá hromadnou je pro nás velké plus, jelikož se snadno můžeme vyhnout epoše, kdy se města změní v jedno velké parkoviště. Například Los Angeles tvoří z 1/3 silnice a parkoviště a stejně to nestačí a jaký tam mají nádherný smog. A za nárůstem počtu cestujících na britských železnicích (vrátily se na čísla ze šedesátých let) stojí mimo jiné i totálně ucpané silnice a dálnice.

0/0
30.4.2016 18:29

P94e12t91r 46Č67e79r90m71á49k 9908405439270

Rozumíte termínům dražší a náročnější??8-o MHD je dražší protože kilometr metra nebo kolejí pro tramvaj stojí několikrát více než bežná komunikace, to stejné přepravní prostředek - auto stojí pár set tisíc, kolejové vozidlo mhd desítky milionů!

To že u nás stále tolik lidí využívá mhd je skutečně plus, nicméně je to pouze pozůstatek doby minulé který se navíc stále zmenšuje. S amerikou nesrovnávejte, tam když půjdete pár metrů po ulici tak budete divný, ale bežná evropská města zvládají přiměrěné počty vozidel zcela normálně.

0/0
3.5.2016 15:04

M47i87c83h38a98l 19C23h62a13l78u91p29a 6718570279553

Jízdné je celkem nízké, ale s vysokým ji lidé využívat nebudou. Pokud se přehnaně zvýší jízdné, tak to dopadne jako s vodou - sníží se spotřeba (tj počet cestujících), pak zvýší cenu, to zase sníží počet cestujících atd.

Ve srovnání se západem je tu jízdné nižší, ale taky nižší platy. A jednotlivé jízdenky mi na naše poměry taky nepřijdou přehnaně levné.

+2/−1
27.4.2016 22:10

P20e16t40r 86Č73e71r90m21á30k 9668425489810

Jízdé je extrémně nízké, a to i na naší životní úroveň. 10 korun denně! Nesmysl. A vámi prezentovaná ekonomická úvaha zde nefunguje - dnes používá mhd menší % lidí než když bylo jízdné v původní výši, a důvod je jednochý - pokles poćtu lidí kteří pravidelně využívají mhd je setrvalý trend a jízdné to nemůže zvrátit, pouze zbrzdit a prohloubit ztrátu.

0/−3
27.4.2016 23:06

J26a63n 22W18a62c22l97a78v 7354845607258

Vás udělat ministrem dopravy, to by byla výhra. Rv;-D

+2/−1
27.4.2016 18:57

P56e41t98r 22Č54e47r17m42á54k 9938795349120

Něco k věci, nebo jen kecy? Rv;-)

0/−1
27.4.2016 20:59

A40n72d25r91e27j 78O52l79e24k30s61a 3375161627931

Pan Čermák, to je tvrďák. Jeho názory nepřebijete, protože on se cítí majitelem Pravdy.:-/

0/−1
28.4.2016 18:20

P14e57t41r 79Č55e36r58m25á58k 9228185229930

Názory jsou věcí člověka, argumnety věcí faktu. Zkuste nekecat a napsat něco k věci a ideálně to podložit fakty, nikoliv vlastní domněnkou nebo pocitem. ;-)

0/0
28.4.2016 22:12

J40i48ř71í 69B42o83č59e81k 6359634435676

Jasný, takže už nejde o hluk, smrad a ekologii, proč bejt ze Smíchova v Troji za 20 minut když se můžu v mastný tyči potit hodinu a smrdím co chvíli na semaforech. Chybí zvracející emotikon.

+3/0
27.4.2016 17:23

Z80d72e75n27ě77k 59N27u40t54z 3474498466486

Možná by to chtělo anketu o nejoblíbenější tramvaj a tu pak zrušit, aby klesly náklady.......8-o

+4/0
27.4.2016 17:19

P53e56t14r 24H98e43l14l70e39r 5853836814894

Já bych to zavedl i u politiků :-P

0/0
27.4.2016 18:30

B66l73a77ž44e32j 32M76o46t87y54č85k48a 8417447575940

Ten tunel přinesl do Prahy tolik aut, že moje hodnocení se změnilo v záporné. Uplně vyvrací tvrzení, že každá nová silnice musí být přínosem.

+2/−3
27.4.2016 16:57
Foto

B62r84o10n32i33s92l40a13v 77G20a63b10r62y20š 6425894420

Tomu se říká Braessův paradox v praxi. :-) Lokální zlepšení může znamenat globální zhoršení.

+1/0
27.4.2016 17:01

T69o59m66a75s 13N27o23v70o17t67n59y 1381604116695

A odkud?

+2/0
27.4.2016 17:06

J23o44s32e97f 80D66v42o79ř47á40č53e21k 9232464345435

ja si myslím že je to skvělý plán radních, 30minutová vyjíždka v mhd po povrchu prahy v přecpaném busu, lidé nejezděte auty v blance a nezkracujte si cestu o 20minut, jo tím najakaji lidi do mhd, fakt nechapu pražský radní, blanka predražená, open kard ............................, nalakat lidi do mhd a zkrátit cestu do prace......................., vysvětlí mi to někdo

0/0
27.4.2016 16:57

T52o58m97á47š 86K44u95č19e95r14a 5197312337442

To je jak v té hře Smojlaka a Svěráka "Hospoda na mýtince" ...chodili mu tam lidi, a tak hospodu postavil uprostřed lesa....;-D

+2/0
27.4.2016 16:27

A27n81t13o97n92í96n 97P67o44p24e12l27á85k 6388721721127

......považuju za nejdůležitější informaci, že tunelem jezdí čím dál víc aut....takže vnější okruh pod zemí prostředkem města.....plán B nemáme.....počkáme si, až se to po......

+1/0
27.4.2016 16:25
Foto

V57í70t42ě25z84s11l12a31v 35K98l35o88z83í62k 3321579244947

Ja myslel ze mhd je sluzba obcanum města, asi jsem se pletl.

+2/0
27.4.2016 16:22

J36o39s19e47f 41D46v54o90ř63á33č84e27k 9202794335415

kdy si politici naposled mysleli to samé co občané a jednali tak?

0/0
27.4.2016 16:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.