Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odmítl se legitimovat, skončil v poutech. Policie tvrdí, že nepochybila

Na internetu se objevilo video, na kterém policejní hlídka spolu s vojáky zadržuje muže v prostorách řetězce rychlého občerstvení poté, co se odmítne legitimovat. Z videa však nebylo patrné, co se odehrálo předtím. Policie pak později odpoledne uvedla, že nijak nepochybila. A dodala, že mladíka kontrolovala proto, že na místě spal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a19r47o98s62l78a71v 13H88a80m32á54č33e32k 6323956618872

Při vydávání občanského průkazů mi úřednice magistrátu říkala, že je lepší jí sebou nenosit kvůli ztrátě, že je nutná pouze k jednání s úřady...

a to komando si na tom člověku vybíjí svoje mindráky...X

+2/−8
4.5.2016 11:55

P16e26t56r 58Č20e95j53k83a 7556685379662

Rv To je ovšem chyba úřednice magistrátu. Občanka se zkrátka normálně nosí.

+3/−2
4.5.2016 12:46

M34i69c49h68a37l 37C26h53a52l52u15p97a 6138610479693

Tak když si někdo hraje na tvrďáka, tak ať se nediví, když si na něj hrajou i ostatní. Povinností je nosit u sebe průkaz totožnosti, pokud jej člověk nemá, tak ho vezmou na zjištění totožnosti. Kdyby normálně šel s nimi, tak se mu nic nestane. Předpokládám, že tohle bude ten typ nic jsem neudělal, nikam nepůjdu.

+5/−1
3.5.2016 23:08

M44a31r82e59k 42T13u90r32n40o83v60e36c 7135192930266

No pozor - pokud by povinností bylo u sebe nosit občanku, můžete odkázat na nějaký zákon, který by tuto povinnost občanům stanovoval? Pokud vím, žádný takový zákon neexistuje. Dle zákona 328/1999 Sb. jsme máte sice povinnost občanský průkaz mít, ale zákon neříká, že ho musíte nosit všude sebou.

Ale jinak souhlasím, pokud by dotyčný jedinec se choval normálně a nemachroval, určitě by na zemi neskončil, situace by se dala řešit i normálně. Fakt z tohohle nemám pocit, že bychom žili v nějakém policejním státě. A ten člověk, co to natáčel a jenom to pořád sprostě komentoval ve mně moc sympatií také nevzbuzuje...

+4/−1
4.5.2016 1:17

M43i61c23h97a84l 83C63h93a68l44u44p63a 6728500599173

Tak asi nemusí - http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1114735-bez-obcanky-ani-na-krok-povinnost-nebo-mytus

Nicméně člověk musí mít jiný doklad nebo jeho totožnost potvrdit někdo jiný, kdo jej má - chtěl bych ale vidět, jak tomu bude někdo věřit. Jinak může skončit na služebně za účelem zjištění totožnosti, takže bych to s sebou stejně raději nosil. Jinak stát se může cokoliv, třeba člověka srazí auto a bez dokladů pak budou kdovíjak dlouho zjišťovat, kdo jim to vlastně leží na JIPce.

+2/0
4.5.2016 8:22

O44t15t23o 20H47a53l16í91ř 9663587458956

Oba byli evidentně kamarádi a střízlivý nebyl ani jeden. Ale u podobných jedinců sympatie vzbudili - podle projevů na diskuzích.

+2/−2
4.5.2016 8:36

L53u65k26a49s 43P21o81k69o98r34n71y 7594471298652

Policie pochybila, mela hned sehnat i tu druhou smazku co to natacela. Lidi si pletou demokraci s anarchii, i kdyz u tech smazek se ani neni cemu divit Rv

+6/−2
3.5.2016 22:50

P73e67t55r 68B66u42d10í29k 7685140802156

To ale zase ne, i kdyz souhlasim, ze kameraman by si to asi zaslouzil. Toho cloveka zadrzeli proto, ze nechtel prokazat totoznost.

Predstavte si, ze byste se dostal k nejakemu policejnimu zakroku, o kterem byste si myslel, ze je nezakonny. Byl byste rad, kdyby sebrali za nataceni i vas?

+1/0
4.5.2016 10:13

P94e17t16r 16B28í35l27e96k 7243787279235

břečínek natáčí, škoda, že se nerozplakal. Bobišek.

+2/0
3.5.2016 21:28

P39e39t76r 47S44o80r51v60o10n 3335505270976

jak vyplýva ze záznamu taktika -zásahu hura na něj odpovídá úrovni výcviku zasahujícich.Takto si autoritu kvuli banalitě vynucuje jen ichtyl a jedno v jaké uniformě.pokud tedy máme policii a armádu této úrovně nedivím se hromadnému ozbrojování ovčanstva;-D

+3/−13
3.5.2016 15:20

J12a75n39a 20V65y95s80k39o39č76i73l91o27v64á 8417218119674

R^R^

0/−3
3.5.2016 18:26

P58e88t38r 55Š37i13k32ý81ř 2347325387545

Pomerne k smichu tenhle zakrok......pupkaty policajt s trema klukama co maji byt profesionalove si nedokazou poradne poradit s jednim mladikem a trva jim asi pet minut nasadit mu pouta. To by mne zajimalo co by se delo pokmud by narazili na skutecny odpor......;-D

+4/−9
3.5.2016 13:40
Foto

F94r83a65n87t30i33š51e67k 14H23r31a42b10a98l 3103729526628

Snažili se jednat co nejjemněji, aby si náhodou chudák smažka nestěžovala na modřiny.

Kdyby se do toho opravdu obuli, tak věřím, že by to bylo jiné divadlo.

+13/−2
3.5.2016 17:21

J85a29n87a 32V82y68s18k73o30č12i17l42o23v56á 8167118319784

Aby se do toho opravdu obuli??! To si tedy, chudáci, vybrali cíl!RvRvRv Proč ho nazýváte smažka? Vás tu taky nikdo bezdůvodně neuráží!

+2/−11
3.5.2016 18:28

M17o61n76i21k87a 59R98o54l75l16o22v36á 5133312196805

Dobrá, tak uživatel psychotropních látek.Lidově prostě smazka.

+8/0
3.5.2016 19:55

O68t52t34o 16H60a81l28í21ř 9583317658956

Tak si poslechněte jeho hlasové projevy nebo se podívejte na jeho pohyby - je buď nalitý nebo pod drogami. Je to zcela zjevné. Vy normálně za střízliva usínáte v nákupním centru nebo na veřejných místech?

+6/0
4.5.2016 8:34
Foto

F79r17a84n93t97i78š93e44k 11H19r18a98b72a82l 3243419666178

Koukám, že se má reakce nedobře zařadila, tak jí kopíruji sem:

Vezmu to v obráceném pořadí:

Proč ho nazývám smažka - Monika Rollová vysvětlila význam označení. A užil jsem ho proto, že na mě ve videu působil jako když má "dojezd".

Trochu jsem i spadnul do stereotypu a předsudků a rovnou přiznám, že k takovýmto jedincům nemám příliš důvěry ani pochopení.

K "vybrání si cíle" a "aby se do toho opravdu obuli". Psal jsem kdyby - na videu je vidět, že se všichni zasahující snaží o co nejmírnější použití síly. A to kdyby byla reakce na pochybnosti Patra Šikýře. Jsem si totiž jistý, že pokud by se vojáci přestali ovládat a "cíl", potažmo i šamšulu, který se snažil fyzicky intervenovat do zásahu, opravdu natvrdo usadit, bylo by video mnohem kratší. (Mimochodem fyzická intervence do zásahu policie je nezákonná a dává právo zasahujícímu intervenujícího zpacifikovat donucovacími prostředky)

Vkládám odkaz na vyjádření policie - tj pohled druhé strany:

http://svobodneforum.cz/policie-o-zadrzeni-mladika-na-florenci-o-svevoli-se-nejednalo-muz-se-na-sluzebne-omluvil/

+2/0
4.5.2016 8:39

S74t14a20n14i74s46l57a95v 71H55y78s57k98ý 2387389432571

Hrabale, Hrabale, kdo je u tebe smažka? Tvé rodiče? Nebo tvé děti?

0/0
4.5.2016 12:09
Foto

F94r98a37n42t15i52š24e46k 67H43r26a16b87a97l 3133789916238

O kousek výš jsem to zkusil vysvětlit. Nevím, co touto otázkou sledujete, asi jde pokus o provokaci a odpověď ani není očekávaná.

Mé děti jsou ještě dost mladé, na to, aby se dostali ke kvalifikaci "smažka" a rodiče, ti mají občanky a očkovaní jsou, tak ať klidně smaží.

+1/0
4.5.2016 22:33

D89o91m68i12n20i56k49a 81I31p87s32e60r18o69v44á 9498667454

zajímalo by mě, zda by se někteří z vás toho týpka zastávali, pokud by vás třeba hodinku před tím okradl nebo by vám dal nůž na krk... Pokud mě Policie vyzve k předložení dokladu totožnosti,tak to není nic o tom - nebýt ovce, doklady neukážu. A pokud ano, tak pak musím počítat s tím, že můžu dostat přes držku ....;-)

+9/0
3.5.2016 13:33

P67e79t42r 97Š67i88k37ý78ř 2247795657665

Ano, policejni stat tak funguje, jinde musi mit policie k vyzvani na predlozeni dkokladu zykonny duvod.

navic po shladnuti videa jsem byl od smichu dost unaveny.....tihle lide by nas meli branit pred nekym kdyz si nedokazou ve ctyrech ani poradit s mladikem ktery jim neukazal doklady? Vzdyt s nim bojuji asi pet minut aby ho vubec dokazali spoutat, hlavne ze maj nove automaticke kvery ti vojacci.;-D;-D

+2/−14
3.5.2016 13:37

P79e53t29r 46K24a52l65u35s 4950268840648

Ano...protoze s nim jednaji v rukavickach, aby nahodou nejaky pitomec nerekl nic o neprimerenem zasahu. Kdyby se do toho opreli, tak je tu milion nazoru jak jsou zbytecne kruti a ze je to policejni brutalita... Zamyslete se nad sebou...na jednu stranu jim zakazujete cokoliv udelat, na druhou stranu je osocujete, ze nic nedokazou... Rozumny clovek pri vyzve policajta k predlozeni dokladu tyto doklady predlozi.... a nevymysli milion duvodu k tomu proc by policajt tyto doklady po nem nemel chtit...A vubec to neberu jako utok na moji svobodu, kdyz mne policajt vyzve k predlozeni dokladu. A taky verim tomu, ze ti vasi "vojacci" kdyby bylo potreba, tak s nim zametou raz dva...

+9/0
3.5.2016 16:21

M70a92r58e44k 82T18u45r53n58o46v42e34c 7435572920116

No tak mají automatické zbraně. A co jako? To je jako měli použít, nebo jak byste si to představoval?

+1/0
4.5.2016 1:19

O23t81t77o 35H12a65l30í51ř 9163877338296

Tohle není o policejním státě. Pro vás je problém ukázat doklady? Reálným důvodem může být třeba to, že jste celostátně hledaná osoba. Jinak nevím, proč by se člověk s celým mozkem bránil takové banalitě, jako ukázat občanku. Když vás zastaví policie v autě, taky odmítnete ukázat řidičák?

+3/0
4.5.2016 8:39

O95t11t19o 70H62a57l43í95ř 9953787438416

Možná byste nás měl chránit vy. Kdy začnete?

+1/0
4.5.2016 8:40

J71a29n23a 30V17y86s22k79o94č71i34l82o44v16á 8397688379374

Kdyby vás okradl, kdyby vám dal nůž na krk...kdyby, kdyby. On nic takového neudělal!!

0/−4
3.5.2016 18:29

J92a76n 29M22a34c62h 6456325626797

Jak to víte? Vy jste byla jeho stínem?

+1/0
3.5.2016 22:54

M98a59r15e27k 12T43u93r40n45o17v30e97c 7115212490106

Třeba ne, ale občas se takhle při takových náhodných kontrolách vyhmátne i někdo, kdo třeba něco udělal a je po něm vyhlášeno pátrání. Já bych s takovou kontrolou fakt problém neměl - kdo ale problémy dělá, tak už jen kvůli tomu je podezřelý a ať se pak nediví...

0/0
4.5.2016 1:20

O38t84t87o 28H50a13l37í67ř 9513507648516

Jak to víte? Byla jste tam s ním?

0/0
4.5.2016 8:40

R16o87m67a70n 63Z58v98ě95ř22i28n64a 9411715457385

ani sem to nedokoukal.

To odrazeni od steny je jasny kladeni odporu a jen si vykoledoval tvrdsi pristup.

I kdyby potom nasledovalo kdovico tak jen mi to jedno. S policii se proste nediskutuje a uz vubec nepere. Kam bysme se jako dostali kdybysme policajty sikanovali za kzdej takovej zakrok ? (kterej je navic uplne opravnenej)

+19/−1
3.5.2016 8:46

J90a30n71a 77V27y11s84k61o17č47i74l61o58v55á 8767588609924

Oprávněnej? Ubohej.

0/−10
3.5.2016 18:31

M38o87n38i28k62a 37R47o62l49l14o26v65á 5323862776675

Na tvrdší přístup vůbec nedošlo........

+1/0
3.5.2016 19:57

P98e76t31r 78M85u34d15r13y15c63h 7264832477473

Hm, tak natáčej kámo.

0/−3
3.5.2016 8:34

M65á51r16i79a 78K16o50v61á11č18o50v78á 4489444577900

Nezlobte se na mne, ja nemám problém prokázat se dokladem totožnosti. Někdo se zase potřeboval zviditelnit na videu.Kameraman J. Čeněk, pracující jako "Šaman, čarotvůrce,čaroděj,malíř,fotograf,designer,terapeut,léčitel"- viz jeho profil - kdyby byl v USA i s dredovým maníkem, již by tady nebyli. (byla jsem tam, vím). Ať zkusí v třeba jen v Irsku, UK nedat idkartu a vynadat policajtům, by viděl tu"svobodu, demokracii".Kameraman ani netuší, že "po útocích v Belgii se ulicemi Prahy,Brna a Ostravy pohybují vojáci se samopaly, obvykle je doprovází i policista".(A ne jak říká:"on nemá občanku a oni mají kvůli tomu zbraně".)Taky by se mohl naučit základům v zemi,kde žije...Šaman.

+19/−1
3.5.2016 8:32

P80e51t74r 79N87o77v81ý 9391243528

Říkal jsem si, kdy se objeví informace o kameramanovi a ejhle, netrvalo to dlouho...

+1/−2
3.5.2016 8:46

D62o33m24i57n72i31k 77C11e66r59n24y 5255163984609

Povinná ID karta byla v UK před pár lety zrušena.

0/0
3.5.2016 22:09

P57e24t29r 69S45p55a66t68z56i72e44r41e72r 7664772725344

tak je vidět, že oběma aktérům...myslím toho dredáče a i toho co to natáčel chybí vojna jako sůl. Ty by potřebovali naučit trochu disciplíny. Ten co to natáčel mi přišel jak kdyby mu bylo deset s tím co tam mlel. V armádě by je neučili k čemu jsou zbraně a kdo je smí používat. A to že voják má zbraň neznamená, že jí na někoho míří...to ani nesmí...pokud nejde o život. Jen jí nosí. A to že jí má u sebe...no ...je to voják...je to jeho práce. Chránit stát. Ale jak říkám..hošíci co se drží máminy sukně a nepoznali co to je vojna, tohle nikdy nepochopí.

+17/−1
3.5.2016 8:28

M50a63r63t86i38n85a 60B76r56a69b42e90n40c65o35v68á 4793365298669

On asi chtěl, aby si ty zbraně odložili na nejbližší stolek a pak teprve dotyčného pacifikovali.

0/0
5.5.2016 8:50

J20a54n 16C17e65p55e10k 1104856460

Který normální slušný občan spí v řetězci rychlého občerstvení, má dredy až na zem a odmítá policejní hlídce dát občanku? Já být majitelem podniku, tak na něj zavolám policajty sám.

+9/−1
3.5.2016 8:12

J38a98n81a 51V90y65s44k96o70č84i42l18o68v97á 8967358659414

To o vás dost vypovídá.Rv To, že má někdo dredy, neznamená, že je apriori špatný člověk.

0/−7
3.5.2016 18:33

T78o16m14á86š 50N52a66v40r19á57t79i72l 6407609762704

Neuposlechnutí výzvy policie má jednoznačné následky. A komu se nezdá přiměřenost zásahu, tak bych vám přál vidět jak to "vrčí" např. ve Francii a Belgii, popřípadě v Británii.

A ti vojáci tam jsou právě proto co se v posledních měsících stalo ve Francii a Belgii. Když by se na nádraží ukázal "čmoud" s AK-47 tak hrdinný kameraman amatér, tedy jestli stihne zdrhnout bude křičet kde je policie a vojáci.

+13/−1
3.5.2016 8:02
Foto

F33r14a90n58t23i44š12e45k 39H58r80a76b46a46l 3193679306438

Já se přiznám, že se mi přiměřenost zásahu nezdá. Podle mne postupovali příliš jemně. Ovšem je mi jasné, že by v případě byť jediné modřiny následovala mnohem větší histerie a služební popotahování.

+5/−1
3.5.2016 17:25

L67i17b39o34r 22H41e98g33l34a35s 5489896225129

Sfrčená lůza se poflakuje po nádražích a dalších veřejných prostranstvích a když pak přijde na policejní kontrolu, jsou všichni hrdinové a ohánějí se svými právy... Dobrá práce policie! Já bych ještě přitvrdil a nes_al se tam s ním půl hodiny!!

+11/−1
3.5.2016 7:57

M56i90r37o73s31l73a82v 64K71u11d50r20n92a 6846621724204

Policejní stát, a toto se může stát komukoliv, pokud policajt uzná, že se mu jen tak nelíbíte. Tak tohle jste chtěli, kvůli tomuhle jste zvonili klíči?

+2/−27
3.5.2016 7:26

P70a14v20e26l 19Š62v92e78s78t27k24a 3208775199

Pane Kudrno, dobře víte, že to tak není. A právě kvůli tomu, aby kdejaký policajt toto beztrestně nemohl se zvonilo. Ale pokud znáte svá práva, tak si nastudujte i své povinnosti.

+12/−2
3.5.2016 7:42

M89i67r68o74s88l55a81v 93K98u69d83r51n67a 6336701304154

Vážený pane Švestko, já naštěstí žiji ve státě, kde se demokratická práva dodržují a za celých 16 let co zde žiji, se mě nikdy nestalo, že by po mě kdokoliv chtěl průkaz totožnosti jenom pro to, že se mu nelíbí můj ksicht.

+2/−7
3.5.2016 9:15

M47i71c62h38a29l 18J91u40r81s73a 7807514948653

Asi nespite dost casto ve fastfoodu na zemi a nejste dostatecne zmastenej.. ;-)

+9/−1
3.5.2016 9:34

J50a60r32o41s30l34a26v 87K82u64t88h19a20n 1567347219347

Chtít občanku je proti demokratickým právům? A na to s tím ksichtem jste přišel jak?

+9/−1
3.5.2016 12:24

P54a17v95e18l 71Š16v56e61s48t60k82a 3588725179

Takže jste zvonil, abyste po 11 letech mohl opustit stát, ve kterém jste bojoval proti režimu. Já nezvonil (bylo mě 10 let), ale vím, že žít v demokratickém státě nejsou jen práva, ale i povinnosti. Není povinnost mít u sebe OP, ale je povinnost prokázat svou totožnost, pokud na základě zákona o policii o to policista požádá. Je to tam poměrně přesně definováno, kdy může. A pokud OP nemáte u sebe (já také nenosím vždy u sebe) tak jsou další možnosti jak totožnost prokázat. Kartička ZP, ŘP, třeba i platební karta. Policista poté vysílačkou ověří totožnost, pokud je vše OK, tak nemá opravdu důvod nikoho tahat na základnu... Pokud se totožnost nepodaří zjistit dostatečně, má možnost vás předvést... Opět podle zákona. A věřte, že i policisté jsou kontrolováni a každý může podat ne jeho jednání stížnost, která je prošetřena. a žádný policista nemá rád, když se řeší na něj stížnost, to mi věřte.

+6/−2
3.5.2016 14:52

L23u56b73o27š 10L17i10b39i10c79h 8319824793734

Tim jako myslite to setreni GIPSU kdy fizlove setri fizly? Podle vaseho prispevku je jasne ze Vas pojem o svobode je ponekud poznamenan bolsevickou mentalitou konecne ale v teto zemi nejste zdaleka jediny. Odvolavate se na zakon, napadlo Vas nekdy ze i zakon muze byt spatny?A Co se tyce vsech tech chytraku co v zivote nevytahli paty z rodne visky a znaji Ameriku jenom z filmu, ujistuji Vas ze v USA si Vas policista ani nevsimne pokud opravdu neporusujete zakon.Vim to, stravil jsem tam pul zivota.

0/−6
3.5.2016 20:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.