Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Razicí stroje jsou po vybudování metra bez práce, brzy budou zastaralé

Na zakázku vyrobené razicí stroje za stovky milionů korun, které prodloužily pražské metro až do Motola, nemají už čtyři roky práci. A kvůli rychlému zastarávání technologie by brzy nemusely být vhodné ani pro pro stavbu metra D, kde jejich vlastník, Metrostav, počítal s jejich nasazením

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P61a82v83e79l 39K19o28z49a 2973641166

To nechapu... KDyz jsou ty stroje dobre na metro D tedka, jaky je duvod jejich "zastarani" a nemoznosti je pouzit za 5 let? Ze bude mit vyrobce novejsi radu snad nijak jejich kvalitu nesnizuje... Jasne, s novejsim strojem by se to mozna udelalo o trochu rychleji, ale jinak me nenapada duvod, proc je uz ted odepsat.

+35/−1
3.5.2016 19:09

L61u75b18o89š 86H74o35l59í31k 5287980182640

Jediný faktor, který mne napadá je energetická a "personální" náročnost, eventuelně rychlost, ale tak významný posun technologie, aby to za 20 let znamenalo úsporu v ceně nový stroj vs. repase starého vážně pochybuji.

+5/0
3.5.2016 19:18

P92e38t18r 70V58e44s27e81l17ý 8245705522476

Nekompatibilita s novými typy ostění, staré jsou nedostupné nebo drahé. Nedostupnost řezacích nástrojů. Ono toho může být hodně.

+6/−1
3.5.2016 19:25

Z77d62e13n18ě45k 13H63r35u71b53ý 5675478611976

Pokud byly vyrobeny na zakázku, tak to smysl nedává. Jakákoliv komponenta by byla vyrobena opět na zakázku. To co píšete by dávalo smysl, kdyby šlo o ukončenou hromadnou výrobu.

+1/0
3.5.2016 19:50

K40a46r80e38l 62T74e28s85t11e11r 9567900631476

Jde o to, jestli by je měl kdo vyrobit. A jestli by třeba starý typ ostění bylo vůbec možné kvůli normám/technologickým požadavkům možné použít.

+3/−1
3.5.2016 20:01

J33i54ř60í 46E47r49b96e72n 1553234826947

Vzhledem k tomu, že původní výrobní firma dosud existuje a ke krachu se rozhodně nechystá, tak bych se o dodávky součástek nestrachoval.

A betonové ostění na míru dokáže vyrobit každá lepší panelárna, každý úsek tunel to má jinak...

+1/0
3.5.2016 20:15

J54a38k31u84b 50Š33a96f45a85n45d36a 7845177761281

Vy děláte, jako by ty segmenty ostění byla přinejmenším vesmírná technologie.

0/0
5.5.2016 7:35

P90e61t12r 60K54o49u25t11e26c91k30ý 6104210117677

Dostupnost náhradních dílů na "starý" model?

+1/0
3.5.2016 21:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.