Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Razicí stroje jsou po vybudování metra bez práce, brzy budou zastaralé

Na zakázku vyrobené razicí stroje za stovky milionů korun, které prodloužily pražské metro až do Motola, nemají už čtyři roky práci. A kvůli rychlému zastarávání technologie by brzy nemusely být vhodné ani pro pro stavbu metra D, kde jejich vlastník, Metrostav, počítal s jejich nasazením

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L49u34k62á59š 81P63a58v27l37u51c59h 5745699499590

Proč se takové stroje v cyklu 4 let nakupují, místo pronájmu je celkem jasné....

0/0
4.5.2016 15:02

M72a22r72t98i10n 52V80e61v24e50r55k80a 8502578374

Podle mě je to jeden z výsledků současného neschopného vedení města, které si jen honí triko nad stavbami, které se začaly budovat v minulosti, ale nic nového se teď prakticky neplánuje, neprojektuje, nestaví. Na přípravě těchto velkých staveb je potřeba neustále pracovat a místo neustálého odkládání termínů zahájení výstavby, prostě začít stavět, třeba na dluh, ale prostě něco dělat.

0/0
4.5.2016 11:27

J22a29n 63C12e56p10e87k 1664906910

Článek zajímavý po technické stránce, ale brečet nad tím, že Metrostavu již zaplacené stroje leží ladem ve skladu a není pro ně práce, nebudu.

0/0
4.5.2016 10:39

Z32d11e20n12e90k 31N62o47v38o30h64r59a65d58s82k68ý 6711484180365

Holt pověst Metrostavu a jeho "tunelů" už znají i v zahraničí ...

0/0
4.5.2016 9:53

J81a17n 68Č98e38k40a20l 7669915594844

Pláč Metrostavu je dojemný, ale jelikož je určitě mají v rámci minulé zakázky zaplacené, tak je to už jen jejich problém. Podle mne se spíš snaží o PR tlak na město, aby dostali stavbu linky D zase oni (a mohli ji zase odfláknout).

0/0
4.5.2016 9:28

V55l80a17d76i50s70l59a32v 29A91d42a22m36e72c 2625628151298

Tak by mohli vrtat tunel pod Červenohorským sedlem.;-D

0/0
4.5.2016 9:12

J87a37n 49Č57e64k19a25l 7419215724594

Tunel pro jeden pruh? ;-D

0/0
4.5.2016 9:29

K21a95r55e77l 45V19a78c58h80u41t 9973222259883

Já myslím, že BRNU by se mohly hodit ... ;-)

+2/0
4.5.2016 8:48

J43o49s94e42f 36B75r76o15ž47e14k 7313445962251

Kdy už konečně začnou razit tunely pro radlickou radiálu? Tyhle štíty se na to sice nehodí, ale alespoň na servisní tunel by je využít mohli............

0/0
4.5.2016 8:33

P96e61t18r 58K85o71u18t95e86c43k90ý 6624820137337

Na Radlické servisní tunel nebude, "jen" dvě plnoprofilové trouby s propojkama.

0/0
4.5.2016 8:53

J86o89s24e33f 67B31r69o30ž98e83k 7963825152571

Servisní tunel v části pod Dívčími hrady být musí.

0/0
4.5.2016 18:43

J50o55s10e22f 63M61i29k33u48l36í52k 8804467616

Tak otázkou je kolik Praha dává za ty pozemky, jestli 3 stovky, tak pak se nemůžou divit, že neprodají jinak se píše že své pořizovací náklady tak již Tonda s Adélou společnosti přinesli zpět. Jsem nevěděl, že ty štíty jsou živé věci a že je to živý Tonda s Adélou. Mělo by být snad přinesly, jako ty štíty přinesly.

0/0
4.5.2016 7:49

J50o73s91e73f 80N59o23v17á20k 8381927372410

Ve světe takovéto stroje cirkulují a pracují v různých zemích.

0/0
4.5.2016 5:14

J18i74n87d88ř12i48c45h 86Š89k50o28p51e14k 4635511870795

jenže když majitel neche, aby dělali konkurenční zakázky, nezbývá stroji čekat, až sám majitel nějakou vhodnou vyhraje

+5/0
4.5.2016 6:48

V32á72c31l76a94v 71J28e39b51a17v30ý 8710599633816

Tak pokud jsou ty stroje teď vhodné pro ražbu linky D, tak budou stejně vhodné i potom. Je úplně jedno, že Herrenknecht vymyslí novější štít s účinností o 5% větší, když je vstupní investice tak vysoká. A nedokážu si moc představit, že někdo přijde s nějakou absolutně revoluční myšlenkou. Ten štít má hlavu, hydraulický systém rozepření a posunu, dopravník pro odvod materiálu a něco pro výrobu primárního ostění. Žádný zázrak technologie, prostě hrubá mašina na tvrdou práci...jako kdyby někdo přišel s převratným vynálezem elektrické vrtačky. :-P

Prostě kecy a tlaky na urychlení výstavby. Ne že bych si linku D nepřál, protože metro je nejlepší způsob cestování přeplněným městem a pomůže všem.

+5/0
4.5.2016 0:35

J79a78k50u18b 47Š10a67f57a28n26d49a 7765497261181

Souhlas, akorát že zde se žádné primární ostění nepoužívá.

0/0
5.5.2016 7:18

J86a90r94o97s87l41a86v 56Š12i64m30á59č40e62k 6134257639208

Žádné kecy, je odsouzeníhodné, že investoři nechtějí objednat u metrostavců ďouru podle jejich vrtáků.

0/0
5.5.2016 11:28

J65i82r98i 56L17a35l59a 4642258137

Tonda s Adelou jiz mely davno razit pokracovani metra na letiste... Bohuzel Praha u minimalne 4 roky stagnuje...

0/0
3.5.2016 23:56

Z59d55e93n78ě23k 42Z30a38b75a61v75a 1502914316484

a) Praha stagnuje od Kolibříka

b) na letiště raději po zemi, a ještě lépe, protože rychleji (!) vlakem

c) děkujeme Metrostavu za hezký PR článek ;-) EU

+3/0
4.5.2016 6:15

J53o27s49e36f 94M24i11k84u66l83í42k 8194397836

Spíš od té doby, co tam Kolibřík není, protože Kolibřík si potřeboval nakrást pro sebe a své známé, tak se stavělo. Jeje Kolibřík by stavěl jako divý.

+3/0
4.5.2016 7:50

J69a48n 32D26l83o95u55h69ý 8516460963420

sice kradl, ale stavěl pro Pražany. R^

+1/0
4.5.2016 9:56

Z74d48e12n43ě24k 89Z76a18b63a17v19a 1382294876584

jo a jak už někdo psal - čím budovali tunely na koridoru Pha - Plzeň? He? ;-O

0/−1
4.5.2016 6:18

P69e37t93r 79K33o89u54t16e23c52k33ý 6184350917827

Tunely? Jediný významnější je ten u Ejpovic razí trochu větší štít (trochu= o 3m v průměru, jak je ostatně v článku zmíněno).

0/0
4.5.2016 8:56

J75o13s38e62f 49B62r82o33ž68e52k 7413305302611

Pokračování metra na letiště nebude v podzemí, ale po povrchu. Stačí se podívat na mapu.

0/0
4.5.2016 8:32

J38a93n 95D95l47o84u42h56ý 8666720513290

pokračování metra na letiště nebude..... ;-D

0/0
4.5.2016 9:57

J42o88h89a90n 81Z51i26n79g41e15l 7982664473941

!Společnost však logicky nechce Tondu s Adélou prodat nějakému konkurentovi, který by pak mohl zakázku na novou linku metra soutěžit se staršími a levnými stroji, a nabídnout tak Praze lepší cenu než Metrostav, který by musel nakupovat razicí štíty nové."

Snadná pomoc. Tak ať o neprodávají a nabídnou lepší cenu oni.

+8/0
3.5.2016 23:40

J86a13n 35L37u91k69á34š 7537833583362

Coz se jim snadno muze podarit, jelikoz porizeni razicich stitu uz nebude u nich naklad na tuto stavbu.

0/0
4.5.2016 9:31

J21o86h16a50n 28Z46i65n21g30e29l 7922424773691

Ano. Tak proč to vůbec řeší?

0/0
4.5.2016 21:53

D88a14n49i30e32l 93K39r57o51n96e38r 7314384806807

Tak udelame z nudy ten tunel na Jadran, kdyz uz teda neni co...

+3/0
3.5.2016 23:34

L94u87k15á41š 63N69o63v19á38k 4226686432553

Jsem úplně dojat...:-P

Je mi úplně fuk, s čím Všechnostav počítal, štíty se mu už násobně zaplatily při předražené stavbě V.A, netratí na nich vůbec nic.

A za pozornost stojí jejich nabídky v zahraničí a v ČR. To dáme co Škoda "Kypr" transportation, univerzální projektant retra 90s Metrostav, nebo parazit jménem.SUDOP...[>-]

+7/0
3.5.2016 23:20

J27a74n 93B70a56r66t12a 7641838331601

Veta "brzy budou zastarale" na mne spise pusobi jako vyhruzka stavaru vuci statu, resp. mestu. Doporucuji napriste namisto drahych a "starnoucich" razicich stroju krumpáč, ten nestarne.

+6/−2
3.5.2016 23:13

P64a96v63e45l 18V22e96t17e83š39n34í41k 7875118245987

Tu stavbu podzemní dráhy v Bangkoku bych chtěl vidět. Město postavené v deltě řeky na měkkých naplaveninách. Hádám, že proti tomu je výstavba metra v Praze čajíčkem pro batolata...

+4/0
3.5.2016 23:13

V34á93c21l17a63v 60J83e40b75a13v66ý 8730709773266

Třeba to tam budou mrazit ;-D

0/0
4.5.2016 0:36

M21i64l53a75n 65W16e28l10s26e25r 5602588268911

metrostave, co planovany zeleznicni tunel u chotycan nedaleko CB?

0/−1
3.5.2016 23:08

P43e15t69r 42K67o77u70t71e25c96k14ý 6234330687157

To je spíš otázka na investora, ne? :)

+1/0
4.5.2016 8:57

J54a33n 45Č16e23k23a75l 7449345574914

Nečtete článek? Tyhle štíty mají menší průměr, než je potřeba na železniční trať.

+3/0
4.5.2016 9:30

J16a93n 94H90l12e11d67í47k 8418969958416

milý Metrostave, v Brně je schválen tunel pro tramvaj na ul. Žabovřeské, v prostoru už zbořené malé německé osady Steinmühle--Kamenného Mlýna, ještě stojí malinká zvonička. Ten tunýlek má být dlouhý cca 350 metrů, pro vás problém na 10 prac. dnů, nemohli byste, prosím, pomoct ?

+1/−1
3.5.2016 22:47

M13i98l54a48n 48K55r71á52l 8823588941701

Když to někdo dobře zaplatí...

0/0
4.5.2016 9:22

L91u25c51i13e 78B67l70a45n83i74c70k76á 2765333949121

...a co začít razit tunel mezi USA a Evropou....to by chvíli vydrželo.....:-)

0/−1
3.5.2016 22:32

J54o84s37e17f 58M90i42k16u67l74í36k 8884617146

no to by se měli vetřelci, hned bych je tam pustil ať jdou.

0/0
4.5.2016 7:52

M18i56l97a33n 98K85r59á64l 8673738361601

a nejlépe cyklostezka;-D

0/0
4.5.2016 9:23

J56a37r38o77s70l24a59v 69L97á96z31e86ň22s10k82ý 3443443132410

Metrostav ve Finsku postaví 3km metra za půl miliardy? A u nás stálo 6km prodloužení Áčka 20 mld? To je nějaký divný, ne? :-)

+11/−3
3.5.2016 22:11

J81i82ř79í 66S24t77r52a34k18a 9528896272638

Ve finsku se kope ve skále a to je mnohem jednodušší než v měkké půdě a s barák nad hlavou.

+8/0
3.5.2016 22:43

J80a96r44o14s77l88a14v 21L38á91z16e21ň34s20k21ý 3983133242290

No, ale že by to bylo 20x levnější? Navíc ve Finsku ty baráky nad hlavou mají nejspíš taky..

+4/0
3.5.2016 22:52

V64á41c53l76a75v 70J23e10b27a89v50ý 8270179793676

A v Norsku je hromada tunelů, které jen nahrubo vystřílejí ve skále, dají tam vozovku a natáhnou drát se světly. Těžko srovnávat.

+1/0
4.5.2016 0:38

O16l24d64ř77i66c55h 98Š29t53ě90p73á54n88e66k 7412346156374

Řekl bych to jinak , za české ceny by si nikde ve světě ani neškrábli. Takže Tondu a Adélu , by si mohli strčit tak akorát víte kam. Protože u nás jsou peníze tak na jeden velký tunel cca za 20-30 let. A Metrostav už těch tunelů ) v praze) udělal dost.;-)

+2/0
4.5.2016 0:37

P70a61v31e36l 30S67o43b63o88t85k31a 5860744

COŽE??

Pokud je technologie zapacená, no, tak to tedy musí být safra pokrok aby se nevyplatilo ji použít a nakoupit místo ní novou.

Mám takový dojem, že se tu zase razí nějaký tunel - protože kdyby se nekupovaly nové štíty, cena by musela akceptovat nulovou amortizaci těch znovupoužitých štítů a ne cenu nových + marži na nich, že??

+11/0
3.5.2016 22:09

J98a40n 66Č14e95k43a35l 7569725644224

Je to jen pokus Metrostavu o tlak na zahájení stavby Déčka...

0/0
4.5.2016 9:31

M10a85r12t25i34n 42P85i64s45á88r 6450272464786

a nyní, kdo mi poví, jak to bylo v Praze za bolšouna při stavbě metra, když jeden sovětský razící kombajn byl poslán proti tomu v protisměru o několik metrů níže, aby ho ten druhý v klídku zahrabal ..

0/−5
3.5.2016 21:58

Z93d96e44n12ě66k 23F97i65b26i74c24h 4327629444900

Metrostav je může klidně beze strachu prodat. Než se na linku D seženou potřebná povolení, pozemky, peníze a než se vše schválí, tak bude ze strojů jen hromada zrezlého šrotu :-)

+12/0
3.5.2016 21:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.