Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Razicí stroje jsou po vybudování metra bez práce, brzy budou zastaralé

Na zakázku vyrobené razicí stroje za stovky milionů korun, které prodloužily pražské metro až do Motola, nemají už čtyři roky práci. A kvůli rychlému zastarávání technologie by brzy nemusely být vhodné ani pro pro stavbu metra D, kde jejich vlastník, Metrostav, počítal s jejich nasazením

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L94u29k74á12š 10P76a10v65l28u24c71h 5655879729380

Proč se takové stroje v cyklu 4 let nakupují, místo pronájmu je celkem jasné....

0/0
4.5.2016 15:02

M69a24r62t57i67n 97V89e12v62e32r45k88a 8482618704

Podle mě je to jeden z výsledků současného neschopného vedení města, které si jen honí triko nad stavbami, které se začaly budovat v minulosti, ale nic nového se teď prakticky neplánuje, neprojektuje, nestaví. Na přípravě těchto velkých staveb je potřeba neustále pracovat a místo neustálého odkládání termínů zahájení výstavby, prostě začít stavět, třeba na dluh, ale prostě něco dělat.

0/0
4.5.2016 11:27

J66a54n 81C22e62p69e87k 1884576360

Článek zajímavý po technické stránce, ale brečet nad tím, že Metrostavu již zaplacené stroje leží ladem ve skladu a není pro ně práce, nebudu.

0/0
4.5.2016 10:39

Z89d13e38n38e61k 54N94o52v42o16h86r57a90d50s96k96ý 6381714480765

Holt pověst Metrostavu a jeho "tunelů" už znají i v zahraničí ...

0/0
4.5.2016 9:53

J40a20n 26Č66e53k15a20l 7159605754984

Pláč Metrostavu je dojemný, ale jelikož je určitě mají v rámci minulé zakázky zaplacené, tak je to už jen jejich problém. Podle mne se spíš snaží o PR tlak na město, aby dostali stavbu linky D zase oni (a mohli ji zase odfláknout).

0/0
4.5.2016 9:28

V35l72a10d40i18s86l73a33v 69A90d93a94m29e63c 2795968901708

Tak by mohli vrtat tunel pod Červenohorským sedlem.;-D

0/0
4.5.2016 9:12

J64a72n 58Č27e18k59a58l 7919225714184

Tunel pro jeden pruh? ;-D

0/0
4.5.2016 9:29

K48a83r46e81l 40V86a31c28h50u66t 9873512979243

Já myslím, že BRNU by se mohly hodit ... ;-)

+2/0
4.5.2016 8:48

J17o49s26e30f 47B88r35o22ž24e88k 7203355762551

Kdy už konečně začnou razit tunely pro radlickou radiálu? Tyhle štíty se na to sice nehodí, ale alespoň na servisní tunel by je využít mohli............

0/0
4.5.2016 8:33

P91e80t58r 93K61o61u61t51e19c57k47ý 6334910757727

Na Radlické servisní tunel nebude, "jen" dvě plnoprofilové trouby s propojkama.

0/0
4.5.2016 8:53

J30o97s84e17f 28B92r52o19ž74e90k 7343295232701

Servisní tunel v části pod Dívčími hrady být musí.

0/0
4.5.2016 18:43

J31o91s29e60f 54M71i57k85u39l56í45k 8624547966

Tak otázkou je kolik Praha dává za ty pozemky, jestli 3 stovky, tak pak se nemůžou divit, že neprodají jinak se píše že své pořizovací náklady tak již Tonda s Adélou společnosti přinesli zpět. Jsem nevěděl, že ty štíty jsou živé věci a že je to živý Tonda s Adélou. Mělo by být snad přinesly, jako ty štíty přinesly.

0/0
4.5.2016 7:49

J17o71s10e64f 42N46o51v67á22k 8501687362980

Ve světe takovéto stroje cirkulují a pracují v různých zemích.

0/0
4.5.2016 5:14

J38i48n29d69ř37i41c38h 47Š35k54o13p40e31k 4105711220545

jenže když majitel neche, aby dělali konkurenční zakázky, nezbývá stroji čekat, až sám majitel nějakou vhodnou vyhraje

+5/0
4.5.2016 6:48

V59á81c40l96a22v 67J28e34b63a79v34ý 8790339173206

Tak pokud jsou ty stroje teď vhodné pro ražbu linky D, tak budou stejně vhodné i potom. Je úplně jedno, že Herrenknecht vymyslí novější štít s účinností o 5% větší, když je vstupní investice tak vysoká. A nedokážu si moc představit, že někdo přijde s nějakou absolutně revoluční myšlenkou. Ten štít má hlavu, hydraulický systém rozepření a posunu, dopravník pro odvod materiálu a něco pro výrobu primárního ostění. Žádný zázrak technologie, prostě hrubá mašina na tvrdou práci...jako kdyby někdo přišel s převratným vynálezem elektrické vrtačky. :-P

Prostě kecy a tlaky na urychlení výstavby. Ne že bych si linku D nepřál, protože metro je nejlepší způsob cestování přeplněným městem a pomůže všem.

+5/0
4.5.2016 0:35

J84a44k58u57b 89Š37a75f35a23n67d68a 7455547611121

Souhlas, akorát že zde se žádné primární ostění nepoužívá.

0/0
5.5.2016 7:18

J24a51r95o10s95l19a53v 67Š40i36m61á51č13e77k 6574237559308

Žádné kecy, je odsouzeníhodné, že investoři nechtějí objednat u metrostavců ďouru podle jejich vrtáků.

0/0
5.5.2016 11:28

J94i30r46i 65L23a63l63a 4322168157

Tonda s Adelou jiz mely davno razit pokracovani metra na letiste... Bohuzel Praha u minimalne 4 roky stagnuje...

0/0
3.5.2016 23:56

Z83d53e97n82ě78k 12Z77a20b37a37v17a 1232754896894

a) Praha stagnuje od Kolibříka

b) na letiště raději po zemi, a ještě lépe, protože rychleji (!) vlakem

c) děkujeme Metrostavu za hezký PR článek ;-) EU

+3/0
4.5.2016 6:15

J26o63s75e33f 32M44i20k55u88l34í65k 8804777846

Spíš od té doby, co tam Kolibřík není, protože Kolibřík si potřeboval nakrást pro sebe a své známé, tak se stavělo. Jeje Kolibřík by stavěl jako divý.

+3/0
4.5.2016 7:50

J81a45n 41D85l47o62u56h81ý 8626670333740

sice kradl, ale stavěl pro Pražany. R^

+1/0
4.5.2016 9:56

Z79d12e27n91ě86k 16Z69a75b32a47v10a 1562814826484

jo a jak už někdo psal - čím budovali tunely na koridoru Pha - Plzeň? He? ;-O

0/−1
4.5.2016 6:18

P43e51t92r 54K45o95u41t52e55c71k81ý 6884520367687

Tunely? Jediný významnější je ten u Ejpovic razí trochu větší štít (trochu= o 3m v průměru, jak je ostatně v článku zmíněno).

0/0
4.5.2016 8:56

J80o22s64e97f 69B39r52o70ž41e77k 7743175192591

Pokračování metra na letiště nebude v podzemí, ale po povrchu. Stačí se podívat na mapu.

0/0
4.5.2016 8:32

J96a40n 39D64l79o18u48h21ý 8746780383830

pokračování metra na letiště nebude..... ;-D

0/0
4.5.2016 9:57

J69o74h46a25n 34Z80i32n94g77e28l 7442274833781

!Společnost však logicky nechce Tondu s Adélou prodat nějakému konkurentovi, který by pak mohl zakázku na novou linku metra soutěžit se staršími a levnými stroji, a nabídnout tak Praze lepší cenu než Metrostav, který by musel nakupovat razicí štíty nové."

Snadná pomoc. Tak ať o neprodávají a nabídnou lepší cenu oni.

+8/0
3.5.2016 23:40

J14a97n 31L22u66k31á34š 7427943743502

Coz se jim snadno muze podarit, jelikoz porizeni razicich stitu uz nebude u nich naklad na tuto stavbu.

0/0
4.5.2016 9:31

J58o87h56a60n 42Z10i89n29g40e55l 7812954933621

Ano. Tak proč to vůbec řeší?

0/0
4.5.2016 21:53

D49a35n86i63e28l 21K94r47o95n39e44r 7224534656717

Tak udelame z nudy ten tunel na Jadran, kdyz uz teda neni co...

+3/0
3.5.2016 23:34

L62u45k42á50š 50N82o31v44á48k 4276856432363

Jsem úplně dojat...:-P

Je mi úplně fuk, s čím Všechnostav počítal, štíty se mu už násobně zaplatily při předražené stavbě V.A, netratí na nich vůbec nic.

A za pozornost stojí jejich nabídky v zahraničí a v ČR. To dáme co Škoda "Kypr" transportation, univerzální projektant retra 90s Metrostav, nebo parazit jménem.SUDOP...[>-]

+7/0
3.5.2016 23:20

J64a47n 57B26a35r28t14a 7801978551411

Veta "brzy budou zastarale" na mne spise pusobi jako vyhruzka stavaru vuci statu, resp. mestu. Doporucuji napriste namisto drahych a "starnoucich" razicich stroju krumpáč, ten nestarne.

+6/−2
3.5.2016 23:13

P55a38v63e50l 59V31e97t87e45š63n68í91k 7465628525227

Tu stavbu podzemní dráhy v Bangkoku bych chtěl vidět. Město postavené v deltě řeky na měkkých naplaveninách. Hádám, že proti tomu je výstavba metra v Praze čajíčkem pro batolata...

+4/0
3.5.2016 23:13

V65á14c51l25a11v 35J61e20b41a90v85ý 8950279473666

Třeba to tam budou mrazit ;-D

0/0
4.5.2016 0:36

M81i46l85a19n 93W54e67l93s87e95r 5872548898111

metrostave, co planovany zeleznicni tunel u chotycan nedaleko CB?

0/−1
3.5.2016 23:08

P78e64t78r 71K74o90u24t93e13c26k53ý 6134120397287

To je spíš otázka na investora, ne? :)

+1/0
4.5.2016 8:57

J39a21n 91Č27e25k11a20l 7109755424274

Nečtete článek? Tyhle štíty mají menší průměr, než je potřeba na železniční trať.

+3/0
4.5.2016 9:30

J21a45n 57H36l15e46d16í29k 8408219308266

milý Metrostave, v Brně je schválen tunel pro tramvaj na ul. Žabovřeské, v prostoru už zbořené malé německé osady Steinmühle--Kamenného Mlýna, ještě stojí malinká zvonička. Ten tunýlek má být dlouhý cca 350 metrů, pro vás problém na 10 prac. dnů, nemohli byste, prosím, pomoct ?

+1/−1
3.5.2016 22:47

M55i71l75a67n 51K82r92á50l 8513658631691

Když to někdo dobře zaplatí...

0/0
4.5.2016 9:22

L65u75c62i72e 84B77l54a77n94i41c72k12á 2585553889481

...a co začít razit tunel mezi USA a Evropou....to by chvíli vydrželo.....:-)

0/−1
3.5.2016 22:32

J65o95s20e87f 28M90i74k71u52l34í52k 8574927496

no to by se měli vetřelci, hned bych je tam pustil ať jdou.

0/0
4.5.2016 7:52

M76i69l79a92n 65K48r69á52l 8563558431751

a nejlépe cyklostezka;-D

0/0
4.5.2016 9:23

J48a59r40o12s64l92a36v 14L11á84z68e52ň81s47k84ý 3873103412520

Metrostav ve Finsku postaví 3km metra za půl miliardy? A u nás stálo 6km prodloužení Áčka 20 mld? To je nějaký divný, ne? :-)

+11/−3
3.5.2016 22:11

J11i29ř12í 91S95t42r77a61k32a 9988946522638

Ve finsku se kope ve skále a to je mnohem jednodušší než v měkké půdě a s barák nad hlavou.

+8/0
3.5.2016 22:43

J42a83r25o36s22l22a32v 87L64á66z44e74ň83s20k50ý 3833113842640

No, ale že by to bylo 20x levnější? Navíc ve Finsku ty baráky nad hlavou mají nejspíš taky..

+4/0
3.5.2016 22:52

V55á23c89l73a28v 57J48e16b31a25v73ý 8800129883266

A v Norsku je hromada tunelů, které jen nahrubo vystřílejí ve skále, dají tam vozovku a natáhnou drát se světly. Těžko srovnávat.

+1/0
4.5.2016 0:38

O48l62d69ř61i87c28h 30Š22t64ě45p56á30n58e66k 7212476966204

Řekl bych to jinak , za české ceny by si nikde ve světě ani neškrábli. Takže Tondu a Adélu , by si mohli strčit tak akorát víte kam. Protože u nás jsou peníze tak na jeden velký tunel cca za 20-30 let. A Metrostav už těch tunelů ) v praze) udělal dost.;-)

+2/0
4.5.2016 0:37

P87a17v28e93l 50S18o63b73o25t65k49a 5910634

COŽE??

Pokud je technologie zapacená, no, tak to tedy musí být safra pokrok aby se nevyplatilo ji použít a nakoupit místo ní novou.

Mám takový dojem, že se tu zase razí nějaký tunel - protože kdyby se nekupovaly nové štíty, cena by musela akceptovat nulovou amortizaci těch znovupoužitých štítů a ne cenu nových + marži na nich, že??

+11/0
3.5.2016 22:09

J72a93n 93Č61e45k48a24l 7129675944684

Je to jen pokus Metrostavu o tlak na zahájení stavby Déčka...

0/0
4.5.2016 9:31

M61a62r22t90i85n 72P57i62s42á14r 6780372804306

a nyní, kdo mi poví, jak to bylo v Praze za bolšouna při stavbě metra, když jeden sovětský razící kombajn byl poslán proti tomu v protisměru o několik metrů níže, aby ho ten druhý v klídku zahrabal ..

0/−5
3.5.2016 21:58

Z67d28e52n33ě54k 15F55i25b52i91c56h 4647729584120

Metrostav je může klidně beze strachu prodat. Než se na linku D seženou potřebná povolení, pozemky, peníze a než se vše schválí, tak bude ze strojů jen hromada zrezlého šrotu :-)

+12/0
3.5.2016 21:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.