Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské tramvaje blokují špatně stojící auta. Řidiči o chybě často neví

Řidiči nedodržují bezpečnou vzdálenost od tramvají. Ale nevědí o tom. Podle strážníků by toto pravidlo měl znát každý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a18n 55Z60i76e71g23l53e43r 1911226571498

To je špatně. Pokud někde špatně parkující auta blokují jízdu tramvají, měla by být odtažena. Na druhé straně bych se přimlouval za to, aby v dopravních předpisech nebyla uvedena konkrétní vzdálenost od tělesa, ale bylo napsáno, že řidič musí auto zaparkovat tak, aby netvořilo překážku provozu.

0/0
18.5.2016 17:15

P77e19t76r 45B38a28č83a87v46č46í52k 3753838791459

A proto, my senochrupové z Vidlákovic, do matičky stověžaté raději nejedeme.;-D

0/0
18.5.2016 10:35

P66e76t81r 64Č16e58r71m84á44k 9878275799380

Především by toto pravidlo mělo být dávno zrušeno. Nedává žádný smysl aby mezi zaparkovaným vozidlem a kolejovým tělesem mělo být 3,5metru místa, jednak to je skutečně mnohdy velký problém, a jednak na mnoha místech v Praze (Palackého most, Vinohradská, atd...) jezdí tramvaje od aut sotva půl metru a problém to není, a to se nezřídka jedná o mnohadesítekmetrů dlouhé kolony...

+1/−3
13.5.2016 19:38

M65i62r46o11s12l23a74v 46G30r28o13s62s60m80a24n71n 8132849914

Na Palackého mostě to problém je, zvláště na východní straně. Na Vinohradské by právě dodržování tohoto pravidla výrazně zlepšilo plynulost průjezdu MHD.

Navíc je třeba vnímat, že zákon nemluví o vzdálenosti 3,5 metru od tělesa, ale opravdu od vnější kolejnice, kterou tramvaj svým obrysem překonává přibližně o 0,5 m. Normový průjezdný průřez, který zajišťuje bezpečný odstup, je ještě o další půlmetr větší.

0/−1
13.5.2016 21:57

P91e77t85r 65Č20e56r50m89á16k 9338415569200

Na Vinohradské se to řešit dá, tam jsou dostatečně široké chodníky kam by se to dalo posunout, ale to by nesměla být zelená lobby. Naopak na Palackého je to docela na krev, a tam se paradoxně o zůžení chodníku uvažuje, protože tam to skutečně tramvaje brzdí. Každopádně to nijak nemění nesmyslnost toho předpisu pro parkování - když můžou tramvaje dnes a denně míjet auta skutečně sotva o půl metr, tak proč by zaparkované auto mělo mít distanc 3,5 nedává logiku obecně, a v podmínkách dopravy v klidu v Praze už tuplem ne.

0/0
13.5.2016 22:42

M47a55r31t83i98n 50N72o69v14o97t46n57ý 8780121557773

Proč se autor článku nenaučí správně česky?????

"Pražské tramvaje blokují špatně stojící auta"

Tramvaje ta auta neblokují, naopak jsou jimi blokována!

+2/−4
12.5.2016 20:40

V57á22c41l12a34v 87H60o78s95c36h 8546608322671

kazde auto by asi melo mit na sobe viditelne umistnene telefonni cislo, nebo i dve, aby auto proste co nejrychleji zmizelo a ne tam hned tahat odtahovku.

0/0
12.5.2016 15:25

P22a88v70e91l 24S14t58r39n72a61d 5223328867782

Každé auto by mělo parkovat tak, aby nevadilo průjezdu MHD. O telefonním čísle může uvažovat jen ignorant...

+3/0
13.5.2016 20:11

M49a18r40t54i94n 22B58u21r98á54k 2850583942510

když platí onen výmysl z Xtých let, tak proč jsou ZPS hned vedle kolejí (M.Horákové, Spálená,.....). a Když už tak nutně MP bazíruje na zákonech a vyhláškách, proč se nezajímají o auta stojící méně než 5m od křižovatky? a proč ignorují nepovolené zábory? a proč.....

prostě buzerace, buzerace, buzerace - zruště MP a do ulic vyžeňte úředníky, kteří aspoň znají svůj "rajon" a mají defakto stejné pravomoci. a střelbu na prchající delikventy nechte raději PČR ;-)

0/−5
12.5.2016 15:02

M86i72r95o21s47l46a84v 57G85r86o86s50s29m27a49n79n 8892129114

ZPS je místní úprava, která je nadřazena úpravě obecné. Opravdu není důvod na 3,5 trvat třeba ve Spálené.

Jestli bude buzerovat MP nebo úředník, je mi jedno, pokud budou buzerovat dostatečně účinně.

+3/0
12.5.2016 18:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.