Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské tramvaje blokují špatně stojící auta. Řidiči o chybě často neví

Řidiči nedodržují bezpečnou vzdálenost od tramvají. Ale nevědí o tom. Podle strážníků by toto pravidlo měl znát každý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a10n 41Z70i37e29g49l92e61r 1951716421618

To je špatně. Pokud někde špatně parkující auta blokují jízdu tramvají, měla by být odtažena. Na druhé straně bych se přimlouval za to, aby v dopravních předpisech nebyla uvedena konkrétní vzdálenost od tělesa, ale bylo napsáno, že řidič musí auto zaparkovat tak, aby netvořilo překážku provozu.

0/0
18.5.2016 17:15
Foto

P24e60t46r 91B10a28č28a58v95č22í43k 3923568661719

A proto, my senochrupové z Vidlákovic, do matičky stověžaté raději nejedeme.;-D

0/0
18.5.2016 10:35

P73e40t10r 91Č82e17r34m21á83k 9258765429210

Především by toto pravidlo mělo být dávno zrušeno. Nedává žádný smysl aby mezi zaparkovaným vozidlem a kolejovým tělesem mělo být 3,5metru místa, jednak to je skutečně mnohdy velký problém, a jednak na mnoha místech v Praze (Palackého most, Vinohradská, atd...) jezdí tramvaje od aut sotva půl metru a problém to není, a to se nezřídka jedná o mnohadesítekmetrů dlouhé kolony...

+1/−3
13.5.2016 19:38

M32i71r74o65s38l60a46v 39G54r56o85s65s93m29a98n81n 8232219404

Na Palackého mostě to problém je, zvláště na východní straně. Na Vinohradské by právě dodržování tohoto pravidla výrazně zlepšilo plynulost průjezdu MHD.

Navíc je třeba vnímat, že zákon nemluví o vzdálenosti 3,5 metru od tělesa, ale opravdu od vnější kolejnice, kterou tramvaj svým obrysem překonává přibližně o 0,5 m. Normový průjezdný průřez, který zajišťuje bezpečný odstup, je ještě o další půlmetr větší.

0/−1
13.5.2016 21:57

P17e16t98r 15Č39e98r68m31á23k 9688625849740

Na Vinohradské se to řešit dá, tam jsou dostatečně široké chodníky kam by se to dalo posunout, ale to by nesměla být zelená lobby. Naopak na Palackého je to docela na krev, a tam se paradoxně o zůžení chodníku uvažuje, protože tam to skutečně tramvaje brzdí. Každopádně to nijak nemění nesmyslnost toho předpisu pro parkování - když můžou tramvaje dnes a denně míjet auta skutečně sotva o půl metr, tak proč by zaparkované auto mělo mít distanc 3,5 nedává logiku obecně, a v podmínkách dopravy v klidu v Praze už tuplem ne.

0/0
13.5.2016 22:42

M17a43r42t28i78n 31N70o83v91o16t44n79ý 8630611377593

Proč se autor článku nenaučí správně česky?????

"Pražské tramvaje blokují špatně stojící auta"

Tramvaje ta auta neblokují, naopak jsou jimi blokována!

+2/−4
12.5.2016 20:40

V48á54c88l95a76v 60H97o21s40c66h 8586398552161

kazde auto by asi melo mit na sobe viditelne umistnene telefonni cislo, nebo i dve, aby auto proste co nejrychleji zmizelo a ne tam hned tahat odtahovku.

0/0
12.5.2016 15:25

P40a85v35e72l 96S40t44r34n73a78d 5773228377832

Každé auto by mělo parkovat tak, aby nevadilo průjezdu MHD. O telefonním čísle může uvažovat jen ignorant...

+3/0
13.5.2016 20:11

M38a30r46t92i33n 51B59u16r35á35k 2360613542460

když platí onen výmysl z Xtých let, tak proč jsou ZPS hned vedle kolejí (M.Horákové, Spálená,.....). a Když už tak nutně MP bazíruje na zákonech a vyhláškách, proč se nezajímají o auta stojící méně než 5m od křižovatky? a proč ignorují nepovolené zábory? a proč.....

prostě buzerace, buzerace, buzerace - zruště MP a do ulic vyžeňte úředníky, kteří aspoň znají svůj "rajon" a mají defakto stejné pravomoci. a střelbu na prchající delikventy nechte raději PČR ;-)

0/−5
12.5.2016 15:02

M51i28r33o59s53l34a56v 15G34r56o31s50s34m74a57n57n 8612529854

ZPS je místní úprava, která je nadřazena úpravě obecné. Opravdu není důvod na 3,5 trvat třeba ve Spálené.

Jestli bude buzerovat MP nebo úředník, je mi jedno, pokud budou buzerovat dostatečně účinně.

+3/0
12.5.2016 18:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.