Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské tramvaje blokují špatně stojící auta. Řidiči o chybě často neví

Řidiči nedodržují bezpečnou vzdálenost od tramvají. Ale nevědí o tom. Podle strážníků by toto pravidlo měl znát každý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a79n 54Z68i30e50g94l43e80r 1721156871548

To je špatně. Pokud někde špatně parkující auta blokují jízdu tramvají, měla by být odtažena. Na druhé straně bych se přimlouval za to, aby v dopravních předpisech nebyla uvedena konkrétní vzdálenost od tělesa, ale bylo napsáno, že řidič musí auto zaparkovat tak, aby netvořilo překážku provozu.

0/0
18.5.2016 17:15

P24e39t37r 54B24a63č59a89v23č14í55k 3313728911819

A proto, my senochrupové z Vidlákovic, do matičky stověžaté raději nejedeme.;-D

0/0
18.5.2016 10:35

P72e18t47r 84Č64e91r24m68á64k 9378505619320

Především by toto pravidlo mělo být dávno zrušeno. Nedává žádný smysl aby mezi zaparkovaným vozidlem a kolejovým tělesem mělo být 3,5metru místa, jednak to je skutečně mnohdy velký problém, a jednak na mnoha místech v Praze (Palackého most, Vinohradská, atd...) jezdí tramvaje od aut sotva půl metru a problém to není, a to se nezřídka jedná o mnohadesítekmetrů dlouhé kolony...

+1/−3
13.5.2016 19:38

M77i28r13o41s67l49a31v 48G75r15o17s64s94m31a92n66n 8492229984

Na Palackého mostě to problém je, zvláště na východní straně. Na Vinohradské by právě dodržování tohoto pravidla výrazně zlepšilo plynulost průjezdu MHD.

Navíc je třeba vnímat, že zákon nemluví o vzdálenosti 3,5 metru od tělesa, ale opravdu od vnější kolejnice, kterou tramvaj svým obrysem překonává přibližně o 0,5 m. Normový průjezdný průřez, který zajišťuje bezpečný odstup, je ještě o další půlmetr větší.

0/−1
13.5.2016 21:57

P77e12t61r 17Č64e66r13m89á31k 9258675899850

Na Vinohradské se to řešit dá, tam jsou dostatečně široké chodníky kam by se to dalo posunout, ale to by nesměla být zelená lobby. Naopak na Palackého je to docela na krev, a tam se paradoxně o zůžení chodníku uvažuje, protože tam to skutečně tramvaje brzdí. Každopádně to nijak nemění nesmyslnost toho předpisu pro parkování - když můžou tramvaje dnes a denně míjet auta skutečně sotva o půl metr, tak proč by zaparkované auto mělo mít distanc 3,5 nedává logiku obecně, a v podmínkách dopravy v klidu v Praze už tuplem ne.

0/0
13.5.2016 22:42

M22a97r66t45i85n 52N88o14v52o59t34n42ý 8410771987963

Proč se autor článku nenaučí správně česky?????

"Pražské tramvaje blokují špatně stojící auta"

Tramvaje ta auta neblokují, naopak jsou jimi blokována!

+2/−4
12.5.2016 20:40

V91á75c96l87a38v 61H54o74s65c94h 8766108462411

kazde auto by asi melo mit na sobe viditelne umistnene telefonni cislo, nebo i dve, aby auto proste co nejrychleji zmizelo a ne tam hned tahat odtahovku.

0/0
12.5.2016 15:25

P26a59v47e27l 78S81t33r35n30a63d 5693198737592

Každé auto by mělo parkovat tak, aby nevadilo průjezdu MHD. O telefonním čísle může uvažovat jen ignorant...

+3/0
13.5.2016 20:11

M81a31r34t34i89n 34B32u91r91á97k 2830453222690

když platí onen výmysl z Xtých let, tak proč jsou ZPS hned vedle kolejí (M.Horákové, Spálená,.....). a Když už tak nutně MP bazíruje na zákonech a vyhláškách, proč se nezajímají o auta stojící méně než 5m od křižovatky? a proč ignorují nepovolené zábory? a proč.....

prostě buzerace, buzerace, buzerace - zruště MP a do ulic vyžeňte úředníky, kteří aspoň znají svůj "rajon" a mají defakto stejné pravomoci. a střelbu na prchající delikventy nechte raději PČR ;-)

0/−5
12.5.2016 15:02

M29i56r22o13s15l28a17v 81G93r60o30s24s68m49a76n34n 8672529804

ZPS je místní úprava, která je nadřazena úpravě obecné. Opravdu není důvod na 3,5 trvat třeba ve Spálené.

Jestli bude buzerovat MP nebo úředník, je mi jedno, pokud budou buzerovat dostatečně účinně.

+3/0
12.5.2016 18:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.