Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit: příspěvky podle vláken | příspěvky podle času

A jsme opět oblíbeného tématu, jak arogantní bezohlední dopraváci zprasili Olšanskou. Co aby si Metro jako hlavní problém "ohleduplné dopravy" v Praze vůči maminkám s kočárky a vozíčkářům podalo zdejší bezohledné zaměstnance DPP, co mají tu drzost prohlašovat, že kočárku do schodů samozřejmě vždy pomohou. Až na to, že ty schody tam osobně vybudují a 24 hodin u nich rozhodně nestojí. Rv;-D

Dělala se rekonstrukce trati na Žižkov a v zájmu DPP je pouze technický stav trati. Bezbariérovost, vzhled, zeleň... to je pro DPP luxus, který musí platit městská část nebo svatý Dyndy, ale ne doprava. Luxus skončil na Olšanském náměstí. (Navíc, právě Praha 3 do naposled mizerně udělaného Olšanského náměstí nalila opět miliony.) V Olšanské se udělala laciná trať se štěrkovým otevřeným kolejovým svrškem, dnes plným špíny a bordelu, který nelze nikde přejít, aby si chodec v těch šutrech nezlomil nohu. Bezbariérový přechod zde není ani jeden. A to je Olšanská dlouhá 1 km, je zde plno úřadů, sociálka, kde se točí vozíčkáři, kočárky a lidi o holích a poliklinika Prahy 3 plná seniorů.

Teprve až když chodci tady padali v šutrácích do kolejiště, tak se milostivě udělala místa pro přecházení na zastávkách tramvaje. Posledně u toho místa přejela 26 jakousi postarší paní, samozřejmě to byla, podle zdejších empatických ohleduplných dopraváků, nějaká opilá troska, co spáchala sebevraždu. Rv

Když necháme řešení města na tramvajové lobby a DPP, dopadne to jako v Olšanské. Bariéra, kterou nelze překonat v délce 1 km uprostřed Prahy. Právě se v Olšanské postavily stovky bytů. Takže po DPP a developerech bude muset přijít radnice a ulici od základů přebudovat, aby se zde dalo žít.

Nezklamal... Opět jste suverénním vítězem klání o blábol měsíce.

Navíc po x-té recyklovaný blábol.

Na Vás osobně je tam asi 20 odkazů. :-P

Stanice Muzeum už má bezbariérový přístup delší dobu a to jak na linku A, tak na linku C. Nedávno, když byly dokončeny výtahy v přestupní stanici Můstek, tak mají bezbariérový přístup všechny tři přestupní stanice v centru, Muzeum, Florenc a Můstek. Tempo zřizování bezbariérových přístupů v pražském metru je podle mně i vzhledem k velké hloubce některých stanic a složitějších geologických poměrů v pražském podzemí uspokojující.

Až na to, že se dělaly po Praze roky demonstrace vozíčkářů, než Praha otočila pozornost a začala urychleně budovat bezbariérovou MHD.

Neslo to průšvihy Vodičkova, Lazarská, Národní třída, Letenské náměstí a totální palbu "Holešovice", kde se budovatelé tramvajových zastávek pro komplikovanost a neochotu na bezbariérovost vykašlali a teprve demonstrace jim vysvětlily, že pánové asi dělají svoji práci kapku blbě.

(Např. mizerně dopadla Olšanská, kde proběhla bariérová rekonstrukce. Smůla. A na další dlouhé roky. Tak se fakticky na bezbariérovost v Praze kašle.)

To hodnocení "uspokojující stav", který snad platí dnes, nebylo vůbec zadarmo. Muselo se zlomit myšlení "pařezů v dopravě". ;-)

Výstavba výtahu ve stanici metra Roztyly (linka C) mohla počkat. Myslím si, že stanice metra Kačerov (linka C) výtah více potřebuje! Je to nejrychlejší spojení s Thomayerovou nemocnicí. Ke státnicím Budějovická a Roztyly přitom část autobusů nebyla přetrasována!

  • vlákno
  • Patrik Eger
  • 16.5.2016 16:28

Počítám, že Roztyly byly levnější a vešly se do plánu dříve podle finančních prostředků, co byly k dispozici. Pořadí je to poslední, co bych řešil, hlavně, že se buduje. ;-)

Ona se nějak předělává stanice Muzeum? To je snad nějaký omyl, ne?

Bezbariérový přestup je zde komplikovaný. Eskalátor na C jezdí jen jedním směrem. Ale čekal bych, že nějaké změny zde nejsou v plánu.

Spíš jsem tady zažil nouzové zastavení eskalátoru, z "legrace". Pokud by potkalo vozíčkáře či kočárek na eskalátoru, asi by to moc velká zábava nebyla. Výtah by se měl upřednostňovat i z důvodu bezpečnosti.

Tedy, je správné použít s kočárkem eskalátor, pokud je na stanici výtah?

Ja neviém čo majú dajaké kočáriky s decámi jazdít v metre. Veď preto majú kolečká a mali by jazdít po povrche, kde decká móžu dýchať čerstvý luft.

A naviác decká sa neumejú chováť a obťažujú nas platících cestujúcich, tým svojím revom, fňukaním, vrtěním sa... a vóbec prosto do MHD nepatrijá.

Jo tak, když někdo v zemi ani metro nemá, že ;-) a děcka už vůbec ne...

Toto je nejaký trápny troll, od slovenčiny má tento prejav na míle ďaleko.

Jako ironie dobré. Až na to, že jste to trefil. Tohle je propagátorka aktivního života s kočárkem. Jejím zájmem by měly být pěší tůry napříč Prahou. A ne bezbariérová MHD. ;-)

Jo to je teď hrozná móda, jezdit s kočárkama nazdařbůh po celé Praze křížem krážem. Před pár lety to byla jen zajímavá historka mezi kolegy, jak se mi snažili dostat 5 a víc kočárků do tramvaje, dnes to je na denním pořádku a pochybuji, že by o tolik zvýšila porodnost pražských žen ;-D

Afektované matky, pro které je kult dítěte vším - svoloč.

Bohužel tohle kazí obraz všech matek... :-P

"Hendikepovaná" maminka pobavila... Eskalátory jedním směrem myslí jako co? Čekal bych, že kritizuje schodiště, vedle kterého je jeden eskalátor, co jede jen jedním směrem. Ale kolik takových v metru je?

A to že si musím bezbariérovou cestu předem a jinak plánovat? To stojí za kritiku?

Je hezké, že myslí na vozíčkáře, ale pak je vlastně hned urazí... Prostě pobavila. O problematice bezbariérového cestování snad uvažuje poprvé a to píše blog o cestování.

To jako Metro hodlá pokračovat v podobně naivním tlachání, když si žádá zaslat urychleně nějaké tipy na kritiku? Ach jo. ;-)

No kolik takových je - já si teď rychle vybavuji třeba Jiřák nebo Karlák. A to jsou zrovna docela důležité stanice s velkým provozem. Na tom Karláku taky třeba nechápu, proč výstup směrem k Atriu je realizován tak, že je tam nejprve pár normálních schodů a o pár metrů dál pak teprve vedle klasických schodů i eskalátor. Podle mně to ten eskalátor takto pro méně pohyblivé lidi dost degraduje. To asi vymýšlel nějaký inženýr...

Vozíčkář nemá na eskalátoru co dělat z důvodu bezpečnosti. Kočárek je na tom lépe. Vozíčkáři jezdí eskalátory v podstatě v rozporu s předpisy. Ale jen na mechaničáku. Električák musí mít výtah.

Je tedy běžné vystoupit výtahem někde na druhé straně ulice a pak přejíždět na přestupy přes půl čtvrti. Hrůzostrašná je stanice Nádraží Holešovice a "bezbariérová cesta" MHD do ZOO. To je horror, co DPP a Praha vymyslely a provozují. Přestup z metra na autobus do ZOO je o 500-700 metrech pobíhání po Holešovicích a bezbariérová cesta není značená, takže se vracíte a hledáte... To aby se mimopražští nenudili a Praze pořádně nadávali. ;-D

DPP zajišťuje pečlivě autobusy, ZOO je celá bezbariérová a pak jedna stanice metra tomu nasadí korunu a je to bariéra jako hrom. Ta nedomyšlenost služby, co nás stojí miliony a přitom neslouží dobře, je tragická.

Co se týká maminek, třeba Háje mají jeden výstup bariérový, včetně eskalátorů jen na jednu stranu. Druhý bezbariérový. Dá se vyjet výtahem a přes Galaxii to po povrchu obejít k druhému vstupu. Věčně tady potkávám maminky, co žádají aby jim druzí cestující pomohly s kočárkem bariérovým výstupem. Zdá se mi to trochu hloupé, ušetřit 5 minut chůze za cenu obtěžování druhých o službičku. (Mám pocit, že zhruba v tomto duchu uvažování je tento článek. "Jak to, že tam kam chci jít, není vše bezbariérové?") ;-)

S čím nesouhlasíte, když dáváte minusy?

Asi s vaším hloupým názorem, nebo za co myslíte, že se takový minus obvykle dává ?

Zda s cestou do ZOO nebo s těmi maminkami, co se tlačí do bariérových výstupů a žádají pomoc druhých?

Komplet, jak je vaším dobrym zvykem.

I laik snad pochopí, že stanice metra v podzemí nemusí být umístěna (a obvykle ani nemůže, tudíž není) tak, aby případný výtah ústil poblíž vestibulu, kde se dá očekávat větší koncentrace cestujících a tudíž je tam logicky návazná doprava.

Není to tedy ničím výmyslem nebo zlomyslností nýbrž nutností!

Tedy laik pochopí, Drda nikdy...

Vy asi máte dlouhé vedení. Na co reagujete? Já Vám popisuji, že na Nádraží Holešovice musí vozíčkář při přestupu do ZOO přejít po chodnících 500-700 metrů a že cesta není značená a že se zde bloudí.

Což je nedomyšlenost, bariéra, co by šla odstranit "laciným turistickým značením" a v podstatě námět co by měl DPP u takových řešení zlepšit. Tento stav není dobrý.

A Vy z toho vypotíte, že to "takto" musí být a přidáte urážky? Rv:-P

Tak jed tramvaji.

To si moc nepomuže, protože plno tramvaji neni nizkopodlažnich

A má být ? Dveře snad mají všechny...

Jistě, dříve byl v každé tramvaji průvodčí, který by pomohl, dnes nikdo a Vy byste jistě také nepomohl.

Samozřejmě pomohl, tak jako běžně pomáhá každý. ;-)

Čerstvý zážitek s 22. Potřebovali jsme chytit bezbariérovou tramvaj a chybělo nám pár kroků na zastávku. Zrovna jela bezbariérová 22. Řidič, když nás viděl na přechodu, na to honem šlápl, aby na nás snad nemusel čekat a ještě nás snad nakládat. ;-D Přitom poloprázdná tramvaj.

Další bezbariérová jela za 40 minut. Což jsme zjistili vzápětí. Ta "ochota" takového řidiče s vědomím, že někoho na vozíku nechá mrznout 40 minut zbůhdarma na zastávce, docela bolí. :-P

Není důvod si dopraváků příliš vážit. Jejich ochota má stále trhliny. ;-D

1/ na MHD se nedobíhá, na MHD se čeká, zvlášť pokud požadujete nějakou službu (nízkopodlažnost) navíc

b/ kdy to bylo? večer, kdy je interval 20 minut nebo ve špičku, kdy je 4 minuty? Totiž těch 10 sekund, o které ve špičku spoj zdržíte může znamenat, že nestihne zelenou na křižovatce, z 10s je minuta, což při intervalu 4 minut znamená, že na další stanici už čeká o čtvrtinu cestujících více, jejich odbavení znamená další zdržení... a za 5 stanic ji ten (stále prázdnější, protože zpožděná tram mu sbírá cestující) následující spoj dojede, blokují křižovatky dalším linkám... Jo, Vy (ač na zastávce pozdě) se vezete, ale stovky dalších zdržujete. Je to méně "hulvátské" než řidič snažící se jet "podle not"?

Jak píšete, není důvod si rozežraných cestujících vážit. Jejich oprsklost nezná hranic (viz ona kočárkářka; když vidíte ty sumy, které stojí výtah kličkující z 30m hloubky mezi základy domů, přičemž vedlejší stanice metra je bezbariérově přístupná a tramvaj mezi nimi jede furt, je to na palici...).

Cha chá. Sprostá nadávka na cestující si zaslouží samé plusy od lidí, co se motají kolem dopravy. 2:1. Dopraváci prokazují co jsou zač. ;-D

Co naděláte se 40 minutovým intervalem? Pokud to ujede před nosem, je to jako by MHD v Praze neexistovala. Popření celé MHD.

Bylo to v pátek večer. Intervaly 8 minut. Minimum cestujících. Chvilku se podle mě na přicházejícího vozíčkáře počkat dalo.

Obecně, připomínka pro Metro, bezbariérové tramvaje mají intervaly dost prapodivné. Někdy mile překvapí, někdy nemile. Je to dost loterie. Máme předimenzovanou MHD a vozíčkář aby si neustále ověřoval spoje jak na vesnici, protože mu to zcela libovolně v čase někdy jede po 5 či 15 minutách a někdy po 40 - 60. Je to pak trvale taková doprava na baterky.

Samozřejmě při srovnání s běžným cestujícím, co jízdní řád zpravidla neřeší.

Prichazejici vozickar...to je trochu oxymoron,ne? !)

Ne není.

Jde po svych...nebo JEDE?

Oxymóron je zde možný jediný: "ohleduplný dopravák z diskuse iDNES".

Občas máte celkem smysluplné a pak z vás vypadne takováhle perla...

Bohužel nepíšete kdy a kde se vám to stalo, každopádně ale měla včera linka 22 z 22 pořadí jen 7 vysokých, takže nejdelší čekání, které vás mohlo postihnout, bylo 16 minut v případě, že jste měli smůlu na následující vysoký spoj.

Vaší chybou jste nestihli první spoj, takže odvolávání se na řidiče, který vás samozřejmě nemusel vidět, tušit že chcete jet zrovna s ním, nebo prostě z provozních důvodů nemohl čekat na opozdilce, je z vaší strany dost sobecké.

Byla to smůla, co zrovna potká Drdu. ;-D Máte také smůlu... Koukám že bezbariérová 22 ve všední den má jen dvě 40 minutové pauzy. Jednu po 20. a jednu po 22. V opačném směru má jednu 60 minutovou po 21. hodině. Jinka jezdí dobře. Smůla takto se trefit.

Řidič nás viděl a podle mě váhal, pak jel. Nemusel pochopit, že s ním chceme jet. (Nasazuji a přeháním.) Ale při vědomí, že za ním hodně dlouho nic dalšího nejede, jezdí tady jen 22 a přitom vidí vozíčkáře... Asi mu mělo zapálit, že je jeho služeb třeba. ;-)

Psal jste o aktuálním zážitku v neděli večer, tudíž jsem předpokládal víkend.

V týdnu je samozřejmě situace velmi podobná, z 41 pořadí jich je většinou více než polovina bezbariérových, takže přibližně co 8 minut ve špičce nebo 16 minut mimo špičku přijede bezbarierový spoj. Garantovaný je pak přibližně každý třetí...

Celkem by mě zajímalo, kde jste byl, jelikož zrovna 22 málokde jezdí sama, resp.jediné takové místo je Pražský hrad a částečně Vršovické náměstí. Při vědomí, že za pár minut jede další spoj, se skutečně obvykle na dobíhající nečeká, jde to naprosto proti zájmu zákazníků.

O neděli jsem nepsal. A naopak uvádím, že tento řidič nejspíš mohl vědět, že 40 minut za ním nic bezbariérového nejede.

Ale on věděl, že za ním jede další bezbarierový spoj a rozhodl se netrestat cestující zbytečným čekáním.

A to předjímáme něco, o čem se můžeme jen dohadovat, tedy že o vás skutečně mohl vědět.

"Tento řidič nejspíš věděl, že 40 minut po něm další spoj nejede a že když ujede vozíčkáři, má tento vozíčkář zaděláno na velký problém. Přesto mu ujel, a to večer, když jel s poloprázdnou tramvají."

Co je těžkého na tom, abyste takovéto sdělení pochopil? Nemůžete požádat nějakého kolegu z DPP, aby Vám to pomalu přečetl a čemu nebude rozumět, aby Vám několikrát zopakoval či vysvětlil?

Těžkého by na tom nebylo nic, kdyby se to ovšem aspoň částečně zakládalo na pravdě, což ale tak není.

Realita je taková, a to už se opakujeme, že vozíčkář nebyl na zastávce v době odjezdu spoje a řidič i kdyby o něm věděl, tak při takto krátkém intervalu do příjezdu dalšího NP spoje, nesmí bezdůvodně zdržovat dopravu dalších cestujících.

A že další NP spoj následoval, to už jsme si taky vysvětlili.

? Vždyť jste mimo. To děláte záměrně? Řidič nejspíš jednal oprávněně podle "arogantních předpisů DPP". Je z obliga, to jistě. Jen o slušnosti to moc není.

Další NP spoj jel za 40 minut. To mi nepřijde jako banalita. My museli zvolit jinou dopravu. Takže nás MHD ošklivě vypekla. A to se Praha snaží o bezbariérovou dopravu, stojí to miliony a pak má vozíčkář smůlu dík tomu, "že se na cestující v Praze z principu nečeká".

Ten řidič znehodnotil snažení celého DPP a haldu veřejných financí. Tak hlavně, že byl dle zákona DPP v právu.

Jinak mám pocit, že nám tady něco nalháváte. Měl jsem za to, že fakta jsou zřejmá.

Pomuze.






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.