Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jízda s kočárky je v některých stanicích metra ještě komplikovaná

Cestování s kočárkem po Praze má stále své slabiny. Ačkoli stanice Dejvická má dva výtahy, oba ústí jedním směrem, stěžuje si Edita Berková, propagátorka strolleringu, cvičení s kočárkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K39a14r26e41l 13D85r78d30a 6604732787

A jsme opět oblíbeného tématu, jak arogantní bezohlední dopraváci zprasili Olšanskou. Co aby si Metro jako hlavní problém "ohleduplné dopravy" v Praze vůči maminkám s kočárky a vozíčkářům podalo zdejší bezohledné zaměstnance DPP, co mají tu drzost prohlašovat, že kočárku do schodů samozřejmě vždy pomohou. Až na to, že ty schody tam osobně vybudují a 24 hodin u nich rozhodně nestojí. Rv;-D

Dělala se rekonstrukce trati na Žižkov a v zájmu DPP je pouze technický stav trati. Bezbariérovost, vzhled, zeleň... to je pro DPP luxus, který musí platit městská část nebo svatý Dyndy, ale ne doprava. Luxus skončil na Olšanském náměstí. (Navíc, právě Praha 3 do naposled mizerně udělaného Olšanského náměstí nalila opět miliony.) V Olšanské se udělala laciná trať se štěrkovým otevřeným kolejovým svrškem, dnes plným špíny a bordelu, který nelze nikde přejít, aby si chodec v těch šutrech nezlomil nohu. Bezbariérový přechod zde není ani jeden. A to je Olšanská dlouhá 1 km, je zde plno úřadů, sociálka, kde se točí vozíčkáři, kočárky a lidi o holích a poliklinika Prahy 3 plná seniorů.

Teprve až když chodci tady padali v šutrácích do kolejiště, tak se milostivě udělala místa pro přecházení na zastávkách tramvaje. Posledně u toho místa přejela 26 jakousi postarší paní, samozřejmě to byla, podle zdejších empatických ohleduplných dopraváků, nějaká opilá troska, co spáchala sebevraždu. Rv

Když necháme řešení města na tramvajové lobby a DPP, dopadne to jako v Olšanské. Bariéra, kterou nelze překonat v délce 1 km uprostřed Prahy. Právě se v Olšanské postavily stovky bytů. Takže po DPP a developerech bude muset přijít radnice a ulici od základů přebudovat, aby se zde dalo žít.

0/−1
17.5.2016 10:11

J15i19ř16í 70K54r16e22j46č60í28k 2247408704906

Nezklamal... Opět jste suverénním vítězem klání o blábol měsíce.

Navíc po x-té recyklovaný blábol.

0/0
17.5.2016 12:20

K72a27r68e44l 35D17r92d53a 6544532387

Na Vás osobně je tam asi 20 odkazů. :-P

0/0
17.5.2016 16:45

J86a82n 60Z72i42e54g19l46e67r 1771306651968

Stanice Muzeum už má bezbariérový přístup delší dobu a to jak na linku A, tak na linku C. Nedávno, když byly dokončeny výtahy v přestupní stanici Můstek, tak mají bezbariérový přístup všechny tři přestupní stanice v centru, Muzeum, Florenc a Můstek. Tempo zřizování bezbariérových přístupů v pražském metru je podle mně i vzhledem k velké hloubce některých stanic a složitějších geologických poměrů v pražském podzemí uspokojující.

+2/0
16.5.2016 16:43

K37a78r15e71l 61D55r25d72a 6554492397

Až na to, že se dělaly po Praze roky demonstrace vozíčkářů, než Praha otočila pozornost a začala urychleně budovat bezbariérovou MHD.

Neslo to průšvihy Vodičkova, Lazarská, Národní třída, Letenské náměstí a totální palbu "Holešovice", kde se budovatelé tramvajových zastávek pro komplikovanost a neochotu na bezbariérovost vykašlali a teprve demonstrace jim vysvětlily, že pánové asi dělají svoji práci kapku blbě.

(Např. mizerně dopadla Olšanská, kde proběhla bariérová rekonstrukce. Smůla. A na další dlouhé roky. Tak se fakticky na bezbariérovost v Praze kašle.)

To hodnocení "uspokojující stav", který snad platí dnes, nebylo vůbec zadarmo. Muselo se zlomit myšlení "pařezů v dopravě". ;-)

0/−1
17.5.2016 6:08

P67a19t85r35i66k 85E61g64e61r 2428660329601

Výstavba výtahu ve stanici metra Roztyly (linka C) mohla počkat. Myslím si, že stanice metra Kačerov (linka C) výtah více potřebuje! Je to nejrychlejší spojení s Thomayerovou nemocnicí. Ke státnicím Budějovická a Roztyly přitom část autobusů nebyla přetrasována!

0/0
16.5.2016 16:28

K73a27r73e14l 92D13r22d51a 6604702177

Počítám, že Roztyly byly levnější a vešly se do plánu dříve podle finančních prostředků, co byly k dispozici. Pořadí je to poslední, co bych řešil, hlavně, že se buduje. ;-)

0/0
17.5.2016 6:15

K55a11r30e90l 98D38r64d41a 6424302147

Ona se nějak předělává stanice Muzeum? To je snad nějaký omyl, ne?

Bezbariérový přestup je zde komplikovaný. Eskalátor na C jezdí jen jedním směrem. Ale čekal bych, že nějaké změny zde nejsou v plánu.

Spíš jsem tady zažil nouzové zastavení eskalátoru, z "legrace". Pokud by potkalo vozíčkáře či kočárek na eskalátoru, asi by to moc velká zábava nebyla. Výtah by se měl upřednostňovat i z důvodu bezpečnosti.

Tedy, je správné použít s kočárkem eskalátor, pokud je na stanici výtah?

+1/0
16.5.2016 14:41

K33a67r82e79l 80M26a65r13t64i69n56e53c 6978448806204

Ja neviém čo majú dajaké kočáriky s decámi jazdít v metre. Veď preto majú kolečká a mali by jazdít po povrche, kde decká móžu dýchať čerstvý luft.

A naviác decká sa neumejú chováť a obťažujú nas platících cestujúcich, tým svojím revom, fňukaním, vrtěním sa... a vóbec prosto do MHD nepatrijá.

+1/−5
15.5.2016 18:14

R78o51m36a87n 17P47o77l78á64č64e70k 5656339765

Jo tak, když někdo v zemi ani metro nemá, že ;-) a děcka už vůbec ne...

+3/0
15.5.2016 18:50

M35a88t40ú69š 93E15l30i23a32š 3950846574165

Toto je nejaký trápny troll, od slovenčiny má tento prejav na míle ďaleko.

0/0
16.5.2016 10:15

K46a97r57e31l 56D27r28d84a 6894162427

Jako ironie dobré. Až na to, že jste to trefil. Tohle je propagátorka aktivního života s kočárkem. Jejím zájmem by měly být pěší tůry napříč Prahou. A ne bezbariérová MHD. ;-)

+4/0
15.5.2016 19:09

J95o85s89e14f 24C25h55o10d78o87u43n66s23k38ý 4501756889650

Jo to je teď hrozná móda, jezdit s kočárkama nazdařbůh po celé Praze křížem krážem. Před pár lety to byla jen zajímavá historka mezi kolegy, jak se mi snažili dostat 5 a víc kočárků do tramvaje, dnes to je na denním pořádku a pochybuji, že by o tolik zvýšila porodnost pražských žen ;-D

+9/−1
15.5.2016 18:10

R28o40b12e58r41t 41V80o17n43d23r48k15a 9913453820962

Afektované matky, pro které je kult dítěte vším - svoloč.

+8/−3
15.5.2016 17:46

R72o18m25a26n 97P16o50l84á77č27e12k 5406439925

Bohužel tohle kazí obraz všech matek... :-P

+2/0
15.5.2016 18:51

K16a50r38e28l 70D74r39d47a 6534572327

"Hendikepovaná" maminka pobavila... Eskalátory jedním směrem myslí jako co? Čekal bych, že kritizuje schodiště, vedle kterého je jeden eskalátor, co jede jen jedním směrem. Ale kolik takových v metru je?

A to že si musím bezbariérovou cestu předem a jinak plánovat? To stojí za kritiku?

Je hezké, že myslí na vozíčkáře, ale pak je vlastně hned urazí... Prostě pobavila. O problematice bezbariérového cestování snad uvažuje poprvé a to píše blog o cestování.

To jako Metro hodlá pokračovat v podobně naivním tlachání, když si žádá zaslat urychleně nějaké tipy na kritiku? Ach jo. ;-)

+3/0
15.5.2016 17:42

M17a81r41e61k 72T94u97r83n25o65v41e59c 7715662220886

No kolik takových je - já si teď rychle vybavuji třeba Jiřák nebo Karlák. A to jsou zrovna docela důležité stanice s velkým provozem. Na tom Karláku taky třeba nechápu, proč výstup směrem k Atriu je realizován tak, že je tam nejprve pár normálních schodů a o pár metrů dál pak teprve vedle klasických schodů i eskalátor. Podle mně to ten eskalátor takto pro méně pohyblivé lidi dost degraduje. To asi vymýšlel nějaký inženýr...

0/0
16.5.2016 0:35

K26a79r23e38l 49D72r49d17a 6964752727

Vozíčkář nemá na eskalátoru co dělat z důvodu bezpečnosti. Kočárek je na tom lépe. Vozíčkáři jezdí eskalátory v podstatě v rozporu s předpisy. Ale jen na mechaničáku. Električák musí mít výtah.

Je tedy běžné vystoupit výtahem někde na druhé straně ulice a pak přejíždět na přestupy přes půl čtvrti. Hrůzostrašná je stanice Nádraží Holešovice a "bezbariérová cesta" MHD do ZOO. To je horror, co DPP a Praha vymyslely a provozují. Přestup z metra na autobus do ZOO je o 500-700 metrech pobíhání po Holešovicích a bezbariérová cesta není značená, takže se vracíte a hledáte... To aby se mimopražští nenudili a Praze pořádně nadávali. ;-D

DPP zajišťuje pečlivě autobusy, ZOO je celá bezbariérová a pak jedna stanice metra tomu nasadí korunu a je to bariéra jako hrom. Ta nedomyšlenost služby, co nás stojí miliony a přitom neslouží dobře, je tragická.

Co se týká maminek, třeba Háje mají jeden výstup bariérový, včetně eskalátorů jen na jednu stranu. Druhý bezbariérový. Dá se vyjet výtahem a přes Galaxii to po povrchu obejít k druhému vstupu. Věčně tady potkávám maminky, co žádají aby jim druzí cestující pomohly s kočárkem bariérovým výstupem. Zdá se mi to trochu hloupé, ušetřit 5 minut chůze za cenu obtěžování druhých o službičku. (Mám pocit, že zhruba v tomto duchu uvažování je tento článek. "Jak to, že tam kam chci jít, není vše bezbariérové?") ;-)

0/−3
16.5.2016 14:28

K74a17r66e34l 63D66r92d89a 6334182337

S čím nesouhlasíte, když dáváte minusy?

0/0
17.5.2016 5:48

J15i32ř14í 56K27r37e73j89č66í61k 2577848234666

Asi s vaším hloupým názorem, nebo za co myslíte, že se takový minus obvykle dává ?

0/−1
17.5.2016 8:25

K40a29r82e44l 41D34r63d95a 6314322767

Zda s cestou do ZOO nebo s těmi maminkami, co se tlačí do bariérových výstupů a žádají pomoc druhých?

0/−1
17.5.2016 10:13

J58i40ř77í 92K77r75e87j80č92í74k 2897338924546

Komplet, jak je vaším dobrym zvykem.

I laik snad pochopí, že stanice metra v podzemí nemusí být umístěna (a obvykle ani nemůže, tudíž není) tak, aby případný výtah ústil poblíž vestibulu, kde se dá očekávat větší koncentrace cestujících a tudíž je tam logicky návazná doprava.

Není to tedy ničím výmyslem nebo zlomyslností nýbrž nutností!

Tedy laik pochopí, Drda nikdy...

0/0
17.5.2016 12:28

K22a42r16e19l 21D26r31d53a 6674332477

Vy asi máte dlouhé vedení. Na co reagujete? Já Vám popisuji, že na Nádraží Holešovice musí vozíčkář při přestupu do ZOO přejít po chodnících 500-700 metrů a že cesta není značená a že se zde bloudí.

Což je nedomyšlenost, bariéra, co by šla odstranit "laciným turistickým značením" a v podstatě námět co by měl DPP u takových řešení zlepšit. Tento stav není dobrý.

A Vy z toho vypotíte, že to "takto" musí být a přidáte urážky? Rv:-P

0/0
17.5.2016 17:14

P20e55t91r 83B68á18č10a 8805786685965

Tak jed tramvaji.

+7/−3
15.5.2016 15:31

R94o96m88a84n 69S14t29o90n49e94k 1899883299901

To si moc nepomuže, protože plno tramvaji neni nizkopodlažnich

+3/−4
15.5.2016 20:59

J57i86ř20í 15K54r14e71j54č55í67k 2307958954336

A má být ? Dveře snad mají všechny...

+4/−2
15.5.2016 21:51

L66u89c52i23a85n 25P46a19p30a35z56i26a33n 5754827511295

Jistě, dříve byl v každé tramvaji průvodčí, který by pomohl, dnes nikdo a Vy byste jistě také nepomohl.

+1/−5
15.5.2016 22:06

J65i71ř91í 20K30r89e75j34č63í34k 2507518304646

Samozřejmě pomohl, tak jako běžně pomáhá každý. ;-)

+4/0
15.5.2016 22:37

K72a17r94e34l 59D52r76d13a 6144532487

Čerstvý zážitek s 22. Potřebovali jsme chytit bezbariérovou tramvaj a chybělo nám pár kroků na zastávku. Zrovna jela bezbariérová 22. Řidič, když nás viděl na přechodu, na to honem šlápl, aby na nás snad nemusel čekat a ještě nás snad nakládat. ;-D Přitom poloprázdná tramvaj.

Další bezbariérová jela za 40 minut. Což jsme zjistili vzápětí. Ta "ochota" takového řidiče s vědomím, že někoho na vozíku nechá mrznout 40 minut zbůhdarma na zastávce, docela bolí. :-P

Není důvod si dopraváků příliš vážit. Jejich ochota má stále trhliny. ;-D

0/−5
15.5.2016 23:42

J66a83n 57V37a79l95o70u13c47h 6632337148220

1/ na MHD se nedobíhá, na MHD se čeká, zvlášť pokud požadujete nějakou službu (nízkopodlažnost) navíc

b/ kdy to bylo? večer, kdy je interval 20 minut nebo ve špičku, kdy je 4 minuty? Totiž těch 10 sekund, o které ve špičku spoj zdržíte může znamenat, že nestihne zelenou na křižovatce, z 10s je minuta, což při intervalu 4 minut znamená, že na další stanici už čeká o čtvrtinu cestujících více, jejich odbavení znamená další zdržení... a za 5 stanic ji ten (stále prázdnější, protože zpožděná tram mu sbírá cestující) následující spoj dojede, blokují křižovatky dalším linkám... Jo, Vy (ač na zastávce pozdě) se vezete, ale stovky dalších zdržujete. Je to méně "hulvátské" než řidič snažící se jet "podle not"?

Jak píšete, není důvod si rozežraných cestujících vážit. Jejich oprsklost nezná hranic (viz ona kočárkářka; když vidíte ty sumy, které stojí výtah kličkující z 30m hloubky mezi základy domů, přičemž vedlejší stanice metra je bezbariérově přístupná a tramvaj mezi nimi jede furt, je to na palici...).

+6/0
16.5.2016 5:10

K45a10r75e87l 31D89r95d67a 6984702827

Cha chá. Sprostá nadávka na cestující si zaslouží samé plusy od lidí, co se motají kolem dopravy. 2:1. Dopraváci prokazují co jsou zač. ;-D

Co naděláte se 40 minutovým intervalem? Pokud to ujede před nosem, je to jako by MHD v Praze neexistovala. Popření celé MHD.

Bylo to v pátek večer. Intervaly 8 minut. Minimum cestujících. Chvilku se podle mě na přicházejícího vozíčkáře počkat dalo.

Obecně, připomínka pro Metro, bezbariérové tramvaje mají intervaly dost prapodivné. Někdy mile překvapí, někdy nemile. Je to dost loterie. Máme předimenzovanou MHD a vozíčkář aby si neustále ověřoval spoje jak na vesnici, protože mu to zcela libovolně v čase někdy jede po 5 či 15 minutách a někdy po 40 - 60. Je to pak trvale taková doprava na baterky.

Samozřejmě při srovnání s běžným cestujícím, co jízdní řád zpravidla neřeší.

0/−2
16.5.2016 13:50

J19a37n 51J33í97c51h61a 8670480718631

Prichazejici vozickar...to je trochu oxymoron,ne? !)

+1/0
16.5.2016 15:19

K15a27r95e83l 38D78r47d82a 6104492137

Ne není.

0/0
17.5.2016 5:50

J81a87n 58J75í87c81h23a 8560790678231

Jde po svych...nebo JEDE?

+1/0
17.5.2016 6:51

K73a28r51e53l 47D15r94d11a 6654652507

Oxymóron je zde možný jediný: "ohleduplný dopravák z diskuse iDNES".

0/0
17.5.2016 10:17

J81i94ř58í 90K46r60e27j30č25í69k 2437158554626

Občas máte celkem smysluplné a pak z vás vypadne takováhle perla...

Bohužel nepíšete kdy a kde se vám to stalo, každopádně ale měla včera linka 22 z 22 pořadí jen 7 vysokých, takže nejdelší čekání, které vás mohlo postihnout, bylo 16 minut v případě, že jste měli smůlu na následující vysoký spoj.

Vaší chybou jste nestihli první spoj, takže odvolávání se na řidiče, který vás samozřejmě nemusel vidět, tušit že chcete jet zrovna s ním, nebo prostě z provozních důvodů nemohl čekat na opozdilce, je z vaší strany dost sobecké.

+4/0
16.5.2016 8:57

K73a32r63e79l 53D90r90d94a 6904522777

Byla to smůla, co zrovna potká Drdu. ;-D Máte také smůlu... Koukám že bezbariérová 22 ve všední den má jen dvě 40 minutové pauzy. Jednu po 20. a jednu po 22. V opačném směru má jednu 60 minutovou po 21. hodině. Jinka jezdí dobře. Smůla takto se trefit.

Řidič nás viděl a podle mě váhal, pak jel. Nemusel pochopit, že s ním chceme jet. (Nasazuji a přeháním.) Ale při vědomí, že za ním hodně dlouho nic dalšího nejede, jezdí tady jen 22 a přitom vidí vozíčkáře... Asi mu mělo zapálit, že je jeho služeb třeba. ;-)

0/0
16.5.2016 14:04

J41i83ř41í 42K86r97e82j47č41í15k 2637268964446

Psal jste o aktuálním zážitku v neděli večer, tudíž jsem předpokládal víkend.

V týdnu je samozřejmě situace velmi podobná, z 41 pořadí jich je většinou více než polovina bezbariérových, takže přibližně co 8 minut ve špičce nebo 16 minut mimo špičku přijede bezbarierový spoj. Garantovaný je pak přibližně každý třetí...

Celkem by mě zajímalo, kde jste byl, jelikož zrovna 22 málokde jezdí sama, resp.jediné takové místo je Pražský hrad a částečně Vršovické náměstí. Při vědomí, že za pár minut jede další spoj, se skutečně obvykle na dobíhající nečeká, jde to naprosto proti zájmu zákazníků.

0/0
16.5.2016 19:05

K62a39r59e51l 52D40r22d95a 6904722817

O neděli jsem nepsal. A naopak uvádím, že tento řidič nejspíš mohl vědět, že 40 minut za ním nic bezbariérového nejede.

0/0
17.5.2016 5:53

J41i31ř22í 73K58r86e13j16č23í15k 2767848874386

Ale on věděl, že za ním jede další bezbarierový spoj a rozhodl se netrestat cestující zbytečným čekáním.

A to předjímáme něco, o čem se můžeme jen dohadovat, tedy že o vás skutečně mohl vědět.

0/0
17.5.2016 8:30

K71a60r66e23l 57D20r15d66a 6444902607

"Tento řidič nejspíš věděl, že 40 minut po něm další spoj nejede a že když ujede vozíčkáři, má tento vozíčkář zaděláno na velký problém. Přesto mu ujel, a to večer, když jel s poloprázdnou tramvají."

Co je těžkého na tom, abyste takovéto sdělení pochopil? Nemůžete požádat nějakého kolegu z DPP, aby Vám to pomalu přečetl a čemu nebude rozumět, aby Vám několikrát zopakoval či vysvětlil?

0/0
17.5.2016 10:26

J40i53ř47í 22K64r44e92j68č59í54k 2757708724826

Těžkého by na tom nebylo nic, kdyby se to ovšem aspoň částečně zakládalo na pravdě, což ale tak není.

Realita je taková, a to už se opakujeme, že vozíčkář nebyl na zastávce v době odjezdu spoje a řidič i kdyby o něm věděl, tak při takto krátkém intervalu do příjezdu dalšího NP spoje, nesmí bezdůvodně zdržovat dopravu dalších cestujících.

A že další NP spoj následoval, to už jsme si taky vysvětlili.

0/0
17.5.2016 12:36

K28a60r20e82l 39D84r54d71a 6224802787

? Vždyť jste mimo. To děláte záměrně? Řidič nejspíš jednal oprávněně podle "arogantních předpisů DPP". Je z obliga, to jistě. Jen o slušnosti to moc není.

Další NP spoj jel za 40 minut. To mi nepřijde jako banalita. My museli zvolit jinou dopravu. Takže nás MHD ošklivě vypekla. A to se Praha snaží o bezbariérovou dopravu, stojí to miliony a pak má vozíčkář smůlu dík tomu, "že se na cestující v Praze z principu nečeká".

Ten řidič znehodnotil snažení celého DPP a haldu veřejných financí. Tak hlavně, že byl dle zákona DPP v právu.

Jinak mám pocit, že nám tady něco nalháváte. Měl jsem za to, že fakta jsou zřejmá.

0/0
17.5.2016 16:57

P54e82t43r 62B76á74č86a 8315236275425

Pomuze.

0/0
15.5.2016 23:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.