Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Při předjíždění odstavným pruhem skončil motorkář pod autem silničářů

Vážná dopravní nehoda, při které se střetla motorka s žacím strojem na sekání příkopů, se stala ve čtvrtek ráno kousek za Benešovem. Motorkář je vážně zraněný, vrtulník ho převezl do pražské nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M37a26r51t62i13n 63K12l28u22m47p37a78r 5666128297164

A dobře mu tak...:-)

+1/0
27.5.2016 14:32

P58e48t81r 52B24u93r73d27a 3950355109407

Kdo moc chvátá, ať jde pěšky. Přeji motorkáři, aby mohl moc chvátat (myslím tím uzdravení, aby mohl chodit pěšky).

+1/0
27.5.2016 13:14

J75o16s22e93f 46T25r89n18k43a 9879862777699

Hlavně, že se někomu jinému nic nestalo....a doufám, že dotyčný se z toho dostane a seberou mu papíry na hóódně dlouho, než dostane rozum.

+1/0
27.5.2016 12:43

M40o42n85i88k38a 44M30i11k30u77š17o38v58á 2126439513345

Kdo chce kam... ;-€

0/0
27.5.2016 12:09

M66a77r63t70i52n 15K34r42u42p51i21č20k71a 1707608130829

Doufám, že se z toho vykřeše...

+1/0
27.5.2016 9:23

P82a61v86e37l 66V89e78r39n54e37r 1143653862227

njn, zase jeden, co si myslel, ze fyzikalni zakony a dopravni predpisy jsou jedno a to samy. proste "devil", jak ma napsano na vyfuku.

0/0
27.5.2016 8:19

F56r65a19n30t19i23s97e87k 36M61i55k95e91s 8183897570162

Bohuzel predjizdel z prave strany, nedavno tu byl o tom clanek!!

+2/0
27.5.2016 7:28

Z55d34e75n28ě81k 64Z95a98b87a83v40a 1962774306764

A kdy bude D3 dodělaná do Prahy? Kolik mrtvých nemuselo být? To samé na severu na neexistujícím úseku D8...

0/−5
27.5.2016 5:16

M54a39r64t54i62n 49R51a89y84m94a34n 4352808703968

Za to ze motorkar predjizdi odstavnm pruhem kamion nema zadno vinu nedostavena dalnice. Off topic.

+6/0
27.5.2016 7:41

I70r49e96n30a 57P41l21a93c74h10e23t31k31o39v66á 3904584400787

nestalo by za uvahu, aby vozidla silnicaru byla nejak vyrazneji oznacena?

+1/−10
27.5.2016 3:28

Z50d62e53n44ě94k 66Z14a44b90a32v56a 1392244386894

Asi myslíte reflexní oranžový nátěr a žluté majáky? Ano to by chtělo... ;-)

+2/0
27.5.2016 5:15

P23e90t98r 56B71ř44é43ť44a 88N54o49v28á29k 8590273136740

Pani třeba měla na mysli růžovou barvu a nápis hellou kitty ;-D

+6/0
27.5.2016 8:17

P93a12v29e43l 26N15o12c63a53r 6969309706275

sry to mělo být mínus

0/0
27.5.2016 10:30

M69a97r91t40i25n 75V90o12j67á43č17e28k 9633897541476

;-D

0/0
28.5.2016 13:38

J83i83r72i 29O80s45v21a19l56d 2965854966917

Jak by vyresilo vyraznejsi oznaceni to ze motorkar vjede do odstavneho pruhu i kdyz pres kamion nevidi co v nem je?

+1/0
27.5.2016 11:17

J28o47s23e72f 70T83r50n35k88a 9449502227729

to byl pokus vtip?

0/0
27.5.2016 12:44

P35e67t22r 25B61u24r56d25a 3680225569517

Třeba 100 m před vozidlem silničářů chlap s baseballovou pálkou natřenou na červeno-žluto a každého nepozorného by praštil.

+3/0
27.5.2016 13:17

K45a34r85e82l 83B28a89r92t19á48č95e93k 9542919152135

zerty stranou Plachetkova....

0/0
28.5.2016 13:42

J21a94r48o31s16l18a19v 53L96e40b44e70d50a 3756599347660

Tady je teda zas hloupých kydů...

1) Předjížděl kamion zprava odstavným pruhem a zezadu to narval do sekačky.

Jel někam, kam neviděl, a jel tak rychle, že nestihl zastavit ani jinak zareagovat, aby z toho vybruslil. Velká chyba, na niž doplatil.

2) Neexistuje žádný návrh na změnu zákona, který by povolil použití odstavného pruhu pro předjíždění motorkami.

V tom návrhu jde o podjíždění pomalu jedoucí nebo stojící kolony dostatečně širokým pruhem; osobně si myslím, že je to neskonalá blbost a měli by to naopak zakázat i cyklistům.

S motorkáři žádný problém nemám, ač dost jezdím po jejich oblíbené trase (E50 přes Buchláky). Plně chápu jejich nechuť k dodržování šikanózních omezení rychlosti. Sleduju provoz (i za sebou) a nepatřím mezi vyplašené řidiče vystresované z předjetí motorkou, o které neměli tušení. Spíš se jim snažím nepřekážet uhnutím vpravo a za to mi většinou i poděkují.

+10/0
26.5.2016 23:46

R30a34d59i63m 52K14a26l60a28s 2620856712281

Co to je za devotní větu? "Plně chápu jejich nechuť k dodržování šikanózních omezení rychlosti."

Více vlastní suverenity a dodržování předpisů, pak bude na silnicích bezpečno.

0/0
27.5.2016 9:38

J69a68r19o52s13l73a73v 34L44e37b24e42d85a 3526839287520

Více dodržování předpisů vede jen ke stresu :-P

(Jste si jistý, že rozumíte významu té věty a významu slova devótní?)

+1/0
27.5.2016 10:09

J43i88r70i 36O33s67v54a49l68d 2895324706877

Stres z nutnosti dodrzovat predpisy je typicky treba pro lidi s poruchou osobnosti.

+4/0
27.5.2016 11:33

J54a32r81o77s70l74a60v 96L71e84b60e41d84a 3966459317650

Takže když mi vadí dodržovat rychlost do 30 km/h při projíždění kolem naprosto opuštěné stavby, mám poruchu osobnosti?

Podle mě je spíš nenormální ten, kdo ji respektuje.

+1/−2
27.5.2016 12:36

M60a42r42t74i29n 95K10a90r45á11s63e13k 1448834509634

Nic si z toho nedělejte. Lidí co potřebují aby jim někdo říkal co nejjasněji co mají dělat, je veliká hromada. proto máme u moci levicové strany, jejichž politika je "co nejvíc se o vás budeme starat a říkat vám co máte dělat a vy budete mít minimální odpovědnost za svá rozhodnutí". Nekteří lidé prostě mají raději před zatáčkou ceduli s omezením rychlosti, než ceduli s upozorněním na zatáčku a potřebu sami se rozhodnout, jakou rychlostí jsou právě oni schopni zatáčku bezpečně projet. Proto ze silnic téměř zmizely upozorňovací značky, kterých máme solidní plejádu a nahradily je značky s více nebo méně odpovídajícím omezením rychlosti, obvykle bez vysvětlení, kvůli čemu že je ta rychlost omezená. Obvykle jde o relativně zdravé omezení - dalších 20 - 30 km na alibizmus.

0/0
29.5.2016 21:55

J56a81r90o60s17l81a18v 66L55e70b14e20d94a 3476699197270

Ale ne, zas tak moc si z toho nedělám... Se značkami máte pravdu. Ještě bych doplnil, že máme i Doporučenou rychlost, ovšem dnes už je její použití téměř raritou.

Omezení rychlosti mimo obec je samo o sobě dost hloupost (výjimky se najdou, moc jich není), protože platí stejně pro naprosto rozdílná vozidla, řidiče a podmínky. To je další z aspektů, z nichž plyne i ten 'alibismus' - kromě Vámi popsaného. Rv

0/0
29.5.2016 22:45

O13l38d89ř38i22c35h 36Ř80e86z34n72í95k 7925372114198

a máme dnešního výherce Darwinovi ceny, hlavní cena let vrtulníkem ;-D

+6/−1
26.5.2016 23:32

J77i38r24i 54O69s58v78a33l74d 2295574916887

Mame tady vyherce o nejhloupejsi pochopeni smyslu Darwinovy ceny.

0/0
27.5.2016 11:18

J94a97n 41S54v84o41b54o60d35a 3447562642794

Diskuze je plná předsudků vůči motorkářům. Určitě porušil předpisy a taky za to draze zaplatil. Ale nejsou všichni stejní. Navíc to riskování motorkářů ohrožuje především je samotné. Nevím, že by motorkáři pravidelně přizabili jiného účastníka provozu, jak se to děje denně s auty. Naopak řidiči aut často přehlédnou motorku a nemusí jet ani příliš rychle.

Problém je, že tyhle motorky jsou zběsile rychlé. Reagují ve zlomku vteřiny na pootočení plynu a to je ten zážitek a důvod, proč se na nich jezdí. Sám jsem tuhle motorku vyzkoušel a je to prostě adrenalinový sport. Je to nepohodlné, hlučné a pro běžného člověka úplně nepochopitelné. Stejně jako třeba lezení po skalách, freediving nebo lyžování mimo sjezdovky. Bohužel někteří to zkoušejí mimo uzavřený okruh (stejně jako řidiči aut) a občas to nevyjde. Ale málokdy ublíží někomu jinému než sobě.

Sám mám velkou cestovní motorku a ten zážitek je prostě někde jinde proti autu, proto na tom jezdíme. Není to zakázané (zatím) a je na každém, jak se dokáže krotit. Mě osobně nelákají vysoké rychlosti, takže mám největší strach z těch nevyježděných řidičů, kteří jezdí "opatrně" a nedají mi přednost, kde mají.

+7/0
26.5.2016 22:49

O29l57d44ř70i61c43h 12Ř11e27z19n55í63k 7565532594668

50 x vyšší pravděpodobnost smrtelného úrazu na motorce než při jízdě automobilem...

0/0
26.5.2016 23:33

M62a91r76t43i90n 91L35a41c51o 7183956558

R^

0/0
26.5.2016 23:38

V58i51l93i66a88m 89N38o30v87a13k 7674247880879

Velmi rozumny komentar. Uz jsem si myslel ze jsem to vecer psal ja. Taky mam velkou silnicni motorku a zatim jsem nikoho neohrozil jenom ja jsem skoncil po narazu auta zezadu v prikopu (zatim jednou). Vim ze hodne jich riskuje ale v nasi zemi jiz samotna jizda na moto je totalni riziko

+3/0
27.5.2016 7:20

P77e87t84r 89B37u86r94d93a 3710515799307

"Není to zakázané (zatím) ..."

Proč by měla být zakázána jízda na motocyklu? A jet odstavným pruhem, jet na 50 km/h 150 nebo na 90 km/h 200 už zakázané je.

0/0
27.5.2016 13:21

J87a37n 31S13v28o53b47o56d51a 3747252872744

Protože stát potažmo EU, čím dál lépe ví, co je pro nás dobré a co máme dělat. A trochu se bojím, že je jen otázkou času, než si někdo všimne, že se pokutují řidiči aut, když nejsou připoutaní, zatímco ti na těch vratkých jednostopých vozidlech připoutaní být nemusí a vůbec, jsou tak nějak nechránění, tak jim to zakážeme a zachráníme je.

Nebo se třeba začne výkonovým omezením, až skončíme u skútrů. Asi by mě to ani nepřekvapilo, spějeme k čím dál větší nesvobodě.

+1/0
28.5.2016 11:32

T66o25m39á77š 58V34a61l53d12e23r 7473550609

Tady každý motocyklista píše jak je krotký a slušný. Tomu se ani nechce věřit. Pokud to jde, tak motocyklistovi uhnu on pak nastaví pravou nohu a jede se dál. Někdy ovšem nejde uhnout a pak vidím jak jsou netrpělivý, splašený a bezmozkový. Vždy poznáte, kdy daný účastník provozu udělal chybu a kdy jde do toho hlava nehlava. Ale když jim adrenalin stojí za život O.K. jejich volba když se zabijí sami. Bohužel někdy sejmou pod zem i ostatní účastníky nehody.

0/0
29.5.2016 9:42

M79a18r60t63i79n 51K86a68r12á10s97e84k 1848244769424

Taky mám velkou cestovní motorku (až mám pocit že tu mají cesťáci sraz) a souhlasím s kolegy výše. Ohledně toho předjíždění, mám vždycky když začne sezona pocit, že jsou motorkáži co se jedou projet a motorkáři co jedou za cílem, jen k tomu použijí tu krásnou možnost jízdu si užít. Jako člověk co najede ročně o moc víc autem něž na motorce je docela jasně rozeznávám. A ono chování typu viditelné znervoznění, když nejde předjet člověka co jede výrazně pomaleji, tím lidé cestující na motorce zas tolik netrpívají. Ona i cestovní motorka dokáže předjet auto na mnohokrát kratším úseku, než většina aut a tak není zase takový problém počkat si na vhodné místo. Je těch míst výrazně víc, než když sedíte v autě. Pomalejším a navíc níž. Za chování typu sleduji a dám možnost předjet děkuji za všechny, co mají možnost to ocenit.

0/0
29.5.2016 22:06

T45o13m72á96š 25V70a70l65d25e22r 7263280759

Souhlasím s vámi. Neuhýbám v zatáčkách, v nepřehledných úsecích. Psal jsem o většině motocyklistů co jsou v předklonu nahrbeni nad palivovou nádrží. Ti mne mnohem častěji předjíždějí na plné čáře. Je mi úplně jedno jestli jsou rychlejší. A věřte mi, že v autě jsem v zatáčkách dost rychlý a stačí mi tomu můj pruh a nemusím přejíždět plnou čáru. Byly doby, kdy jsem pořádně vylekal řidiče řezající zatáčku přes plnou čáru proti mne.:-) Rychle se vraceli do svých pruhů. Ale jak píšu je to jejich volba. Přitom na okruhu by si užili mnohem více legrace a nebezpečné zábavy s minimem ohrožování druhých účastníků provozu. Jak tvrdím chybu může udělat každý, ale vědomě riskovat každou jízdu, to ne.

0/0
29.5.2016 22:55

P84e23t83r 56Z67d72e38n94ě87k 2934729114

A takovouhle krávovinu chtějí někteří "takyzákonodárci" uzákonit. Dej blbci razítko...

+3/−2
26.5.2016 19:58
Foto

J15a63r24o40s91l73a20v 83B21e65ň20o 2736587447180

Nejezdete jak blazni na tech zacich strojich... ;)

+9/0
26.5.2016 19:26

J47a94n 48J67o35r68d91a26n 5861247389

Akorát že nešlo o předjíždění ale o PODJÍŽDĚNÍ!!

Tady může být pisálkem opravdu každý ;-€

+2/−4
26.5.2016 19:06

M26i50c48h47a57l 18B10a95š19t16a 6564340335474

A v poslední fázi o podlétávání.

+3/0
26.5.2016 19:38

J16a43n 64J29o13r19d96a32n 5641907109

R^

0/0
2.6.2016 15:51

J49o36s46e42f 23Š47o37l26t63e57s 8684458720173

To těžko. Motorkář narazil do žacího stroje zepředu. Musel by tedy podjíždět v protisměru.

+1/−6
26.5.2016 21:22

J11i73ř62í 34S11c90h69m24i29d28t 5340363954825

a na to jste přišel sám?Rv

0/−1
26.5.2016 22:53

J14a40n 93J85o57r46d18a81n 5621637959

To co máte na krku neslouží jen jako věšák pro čepici X

0/0
2.6.2016 15:50

J68i28ř18í 68Š89t46ě97d90r21a 5120452441967

K podjíždění nedošlo, tomu právě zabránil položením motorky.

0/0
27.5.2016 10:50

J62a10n 40J34o17r28d17a85n 5501547229

;-D R^

0/0
2.6.2016 15:50

P32a62v82e86l 36C98h29l21u98b38n42a 7717606558397

Tohle nebylo za horizontem ani zatáčkou. Předjížděl zprava? :-/

+4/0
26.5.2016 18:51

M80a36r44i84á80n 68B94e95d32n57á16r83i73k 9441551190278

Přesně tak, byla tam dvojitá plná čára, tak to vzal zprava a tam byl žací stroj, tak ho chtěl podjet.

+3/0
26.5.2016 21:23

F73i95l45i36p 63H20o64f22e81r33e45k 4681297379780

no a kudy měl předjíždět, když tam chtěl být první?! v pravo dvojitá plná, tak to dá rozum, že to šupnu doprava, tam přece nikdo nejezdí...

0/0
27.5.2016 8:07

J78i76n46d80ř50i65c73h 52H37r66a59d39e29c24k54ý 6765529282252

asi podle hesla: vem ́ ho zprava, tam to nečeká!

+2/0
26.5.2016 18:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.