- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Platit roční poplatek za modrou zónu a k tomu ještě 900/měsíc za podzemní parkování? Opravdu výhodné.
Ideální by bylo, kdyby to sloužilo jako P+R pro středočechy - to bohužel ale nepůjde, protože dostat se tam trvá hodně dlouho.
Tak to je super, že nastaví cenu parkování tak "výhodně", že to bude stejně drahé jako v centru Vídně.
Pro srovnání: parkovací dům v centru Plzně stojí 10 Kč za hodinu (v noci 5 Kč za hodinu) a stejně tam moc lidí neparkuje a radši si připlatí, aby mohli zastavit na dražším místě třeba přímo u obchodu nebo u úřadu. (I když chápu, že v Praze u modrých zón tu volbu mít nebudou).
No a keby tám na tem Letenskom pláce na povrche tiéž vyznačkováli parkovacijé miestá, hnedkáj by to mohlo byť o ďalších najmeněj 500 viácej.
Veď kto po tej plání dneskáj chodí ??? A tak prečo tam má byť ibá semtám dajaký tén církus, či prvomájová zhromažděnijá komunýstov,
...aspoň to budě vyúžíté a něbuděm musiéť čučáť na dajáke tjé červené prápory, transpárenty a potkávať tám teho Jakešá a ďalších pozvóstátkov totálýty.
Je to park, chodí tam spousta normálních lidí každý den. Zcela v pořádku to je jen příležitostné parkoviště.
V Praze je podle statistik 1 026 108 provozovaných vozidel, takže nevidím moc reálně, že by těch tisíc něčemu zásadně pomohlo, na druhou stranu to je lepší než nic.
V místě to amyslím pomůže dost.
Otázka druhá je. Kolik těch aut, když odečtete leasingovky, firmy jen v Praze hlášené nebo s pobočkami mimo prahu atd, skutečně jezdí? Myslím že pár set tisíc aut můžete v klidu odečíst. Není výjimkou sice ostravská firma ale její auta mají vesměs pražské značky.
Jen když se podívám po nejbližší rodině a nikdo z nich v praze nežije jde zhruba o 5 aut.
Všechny tyhle projekty jdou proti občanům, protože dříve nebo později se to zvrhne v projekt na vydělávání peněz. Většinou se ziskem pro soukromé subjekty (Jedna firma to bude "udržovat", druhá "hlídat", třetí "uklízet", čtvrtá "provozovat" atd...) postavený ovšem za veřejné peníze. Ani tento projekt není vyjímkou. Cenově zcela mimo.
Co je levnější? Uklid firmou která to udělá a stroje atd používá i jinde? Nebo aby všechno koupila městská část a ty stroje po většinu času stály nevyužité. Navíc efektivita úředníků je obecně známá. Tipuju že v režii města by to bylo tak 3x dražší od nákupu po provoz.
A co teprv, kdyby si o tu slavnou "Parkovací kartu" zažádali všichni obyvatelé Prahy. To by se ten skvělý systém modrých zón naprosto zhroutil...
Proč by se měl zhroutit?
Systém se nezhroutí, pokud někteří majitelé nezaparkují.
Já tedy nevím, ale ceny se mi zdají vysoké. První hodina za 50? Pro někoho to asi není moc, ale pro normálního mimopražského zaměstnance hodně. Nejsme ve Vídni a nemáme takové platy jako ve Vídni. Za parking v Drážďanech za celý den dáme 3,50 E, tj. asi 95 Kč. A tady za půl dne 150? No to je fakt hnus. Nic to nevyřeší. Takže zase budu hledat místo, kde to půjde zadarmo.
Tak je to dost, ale jen blázen by jezdil do Prahy autem denně.
Auta z povrchu nezmizí, uvolněná místa budou zaplněna velmi rychle. Jen Škodovek se vyrobí 1200 denně.
Tisíc míst? "A není to málo, Antone Pavloviči?"