Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlodráha do Kladna může vést pod pražskými Střešovicemi v tunelech

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) pokračuje v přípravě trati z Prahy na Letiště Václava Havla a do Kladna. Aktuálně se stále počítá s tím, že Prahou 6 povede pod zemí. A to hned ve dvou jednokolejných tunelech. Ministerstvo dopravy dalo investorovi zelenou s podmínkou, že ověří, zda je záměr vést trať ekonomicky efektivní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a67n 35Z61i78e47g15l88e81r 1781766461808

Pojem rychlodráha je samozřejmě novinářsky nepřesný. Jednalo by se o normální dvojkolejnou elektrifikovanou železnici na Letiště Václava Havla. Nápad na vedení části tratě tunely není špatný. Je potřeba si uvědomit, že se bude jednat o velký zásah do života lidí v Praze 6.

0/0
6.6.2016 21:33
Foto

M15i82c74h45a25l 43S16m24í15t34k66a 8834374643756

Pořád se tu řeší zahloubení, proč tedy neudělají spojku tunelem někde od hlavní trati v souběhu s tunelem blanka a vlak na letiště by mohl jet klidně i z hlavního nádraží a obsloužit i Holešovice a mohla by na letiště být veden vlak klidně od Kolína nebo Benešova.

0/−1
6.6.2016 12:45

M18i18c92h63a80l 83G95r43i53v87a16l67s71k51ý 8793752407485

Rychlodráha opravdu ? Stačí železniční spojení ( S- Bann).Opravit koleje na 110,ooKm do Kladna a odbočku na letiště.Metro se nevyplatí (cena a provoz je nejdražší).:-)

0/0
4.6.2016 21:31

R58a53d86e12k 21J79a27n65a47t78a 9435676774512

Patrně jste naletěl novinářům a jejich prázdnému pojmu "rychlodráha".

Vždycky to měla být normální příměstská železnice (po německu S-Bahn), nic jiného.

0/0
4.6.2016 23:10

A82n39t79o73n85í23n 64Š95á18l48a 4318571199750

V tunelech?

Slavnostní otevření v roce 2116:-P

0/0
4.6.2016 8:07

K43a72r35e58l 35D45r77d20a 6884152957

Výborně, tak už tady máme nápad na zbourání Masaryčky. To bude asi někdo od Penty. ;-D

Minule jsem procházel Hradčanskou. Zrovna jel vláček... On fakt někdo v Praze pustí dráhu s provozem jak metro po chodníku na pomezí Dejvic a Hradčan? Rv

A Střešovice, Veleslavín, Liboc, Ruzyni... trať je roky poškozuje. Je hezké, ochránit Střešovice, ale prohlašovat Veleslavín za konec Prahy a dál pokračovat bez ochrany bydlení, v dnešní době, kapku na hlavu, ne? Rv:-P

Takže tady máme ideální řešení - podzemní dráha až na letiště, bez Masaryčky a pěkně vedle trasy metra A. A to se vyplatí. Rv;-D

A když tunely, já bych dělal novu trať od Vltavy přes pole kolem Nebušic. Rovnou, rychlou. A tuhle pomalou klikatici Prahou 6 bych změnil na cyklostezku a parky. R^

0/−1
4.6.2016 6:03

R22a45d25e46k 27J10a84n19a64t83a 9425706154882

a) kde vidíte ten nápad na zbourání Masaryčky?

b) v oblasti Hradčanské má být modernizová trať zahloubena ve všech uvažovaných variantách. Dokonce tam už za tím učelem při stavbě Blanky založili podzemní stěny.

c) poškozuje? Dovolím si upozornit, že ta trať tam byla dříve, než naprostá většina domů. Stejně tomu je i u ostatních tratí v Praze. A naopak tehdy železnice přispěla k rozvoji. Které město odmítlo v tom 19. století železnici, zpravidla na tom hodně prodělalo.

d) vedle trasy A? Vždyť je to v souběhu jenom mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Zbylá část trasy je jinak.

e) od Vltavy kolem Nebušic? Co byste tím vyřešil? Taky by tam musel být tunel, ještě delší (kvůli terénu). Navíc by taková trať neměla zastávky na P6, kam hodně lidí z Kladna dojíždí, protože to je nejblíž, tak si našli práci tam. Takže ti by dál plnili P6 autama.

+1/0
4.6.2016 10:23

K27a82r61e44l 47D80r62d70a 6514312747

a) Níže na diskusi. A také první projekt, co převzala Penta, měl v plánu nejprve Masaryčku obestavět kancelářemi, pak ji zrušit a udělat v prostoru kolejiště park. Tomuto řešení nic nebrání.

b) Aha. Měl jsem pocit, že jsem viděl na vizualizaci Hradčanskou povrchovou. Teď ji vidím pod zemí. Jen mě napadá, že cestující nemají dopravu pod zemí rádi a proto se vyhýbají metru. (Jel jsem vlakem nedávno do Budějovic. Hnus fialový. Všude protihlukové stěny. Takže cestující z vlaku kouká 2 hodiny do betonových panelů. Nepříjemná doprava. Přitom by to šlo dělat s výhledem.)

c) Co vyhovovalo v 19. století, může být dnes přežitek vhodný ke zrušení. Dnes ta trať generuje dopravní omezení, zanedbanost a nepořádek. Čtvrť spíš degraduje a nerozvíjí. A většina lidí dnes použije jinou dopravu. Nově lze navíc čekat nárůst hluku. Přitom sprejeři to za 3 roky uvedou do stejné zanedbanosti jako před modernizací.

d) Pokud jde o přepravu z Prahy 6 do centra, je to předimenzovaný souběh. Tramvají, metra a nyní železnice.

e) Auta to nevyřeší. Kladeňáci dnes preferují autobusy nebo IAD. Vlak jim přijde nepraktický. Podle mě se dráha staví bez dostatečné poptávky na Kladně. Pro letiště to bude jen další nešikovné řešení s nucenými přestupy. A že by místní na Praze 6 upřednostňovali vlak před MHD? Tady si stavitelé argumenty notně vymýšlí. Co to prověřit nějakým referendem místních?

Přes Nebušice bych omezil počet zastávek. Cesta z Kladna a letiště by byla rychlejší. A trať by byla zachována.

Nakonec se "zbytečná trať" staví jen proto, že to někdo v EU neobhájil a a dle "norem EU" má mít evropské významné letiště železnici. Protože je to zvykem v Německu. Jde jen o zachování lukrativnosti Ruzyně. Vůbec nejde o dopravu cestujících. A také jde o peníze EU, které zaplatí rekonstrukci trati na Kladno na kterou nemáme 70 let peníze. ;-)

0/−1
5.6.2016 8:12

R52a83d42e41k 72J72a50n74a76t72a 9765496594902

a) v plánu je Masaryčku buď zachovat pro některé vlaky, nebo změnit na železniční muzeum (boží nen ve světe neobvyklé). Zcela zrušit jsem nidke neviděl.

b) cestující se vyhýbají metru? Bydlím v Praze celý život a tohodle jsem si ještě nevšiml. Naopak, mnozí to mají tak, že buď metro nebo nic. Otázka "je to na metru?" je typická.

c) i dnes platí, že železnice sídla rozvíjí. Ceny nemovitostí v obcích, kde je Esko do Prahy, jsou vyšší, než tam, kde je jen bus. Protože lidi chtějí bydlet tam, odkud se pohodlně dostanou do práce.

d) takže byste končil vlaky na Veleslavíně, pak byste nahnal lidi do metra, načež by tito vystoupili na Hradčanské a dále pokračovali do Holešovic vlakem či tramvají? Když se dnes podíváte na vlak Kladno-Praha, většina lidí je jede až do centra.

e) Kladeňáci preferujují spíše busy nebo IAD proto, že vlak je kvůli infrastruktuře tragický. Pomalý a má dlouhé intervaly (oproti jiným tratím v okolí Prahy). Pokud zde postavíte, to, co je jinde, není důvodu, proč by neměli přejít na vlak, jako jinde (Kralupy, Čelákovice, Říčany, atd.). O poptávky se nebojte. Kladno je největší středočešké město a relace Kladno-Praha ne je nejsilněší relace dojížďky v republice.

Váš poslední odstavec je rozporuplný. Píšete, že nejde o dopravu cestujících a zároveň tvrdíte, že to zvýší lukrativnost Ruzyně (pro koho, snad pro Marťany? pro cestujicí) a že to je rekonstrukce trati na Kladno (což je taky pro cestující, pro koho jiného). A že to EU zadotuje? TO je snad v pořádku. Dlohodobá politika EU je podporovat úsporné železnice oproti silnicím (spalujícím dovozovou ropu) a když jsou některé národy přiblbé a nepochopí to samy, tak je lze namotivovat dotacemi.

+1/0
5.6.2016 10:03

R48o46b47e54r90t 10P11r29a68ž18á62k 4268746505340

S panem Drdou je marno se přít.

0/−1
5.6.2016 21:42

K42a51r93e92l 70D73r25d52a 6774902207

b) To vychází z nekonečných debat s tramvajovou lobby tady. Viz Pražák a spol. A z mých zkušeností. Fakt jsou cestující, co preferují povrchovou dopravu a především tramvaje paralelně k metru. Jde jak o příjemnější dopravu, kratší nástupy a přestupy a častější zastávky na povrchu.

V Praze si jednotlivé druhy dopravy konkurují a přetahují se o cestující. Rv

c) To platí někde za Prahou. Trať v centru Prahy přínosem pro Pražany není dobrých 50-70 let.

d) Nevím z čeho vycházíte? Hloupý příklad.

e) Mám několik známých na Kladně. Autobus je levnější a rychlejší. Staví lépe dle potřeb cestujících. Kolega třeba tvrdí, že většina "Pražanů" žije kolem něj na sídlišti. Autobus do Prahy mají za domem. K nádraží to mají všichni dost daleko. Nejspíš by k vlaku museli jezdit zdejším autobusem. Tedy víc času, víc peněz, víc přestupů. Vlak využijí spíš starousedlíci, kterých zase do Prahy moc nejezdí.

Nyní nadává na prodloužení metra. Veleslavín je ucpaný a nestíhá. Takže se mu cesta do práce oproti přestupu na Dejvické prodloužila. Autobusy zde dlouho popojíždí než pustí cestující do metra.

Pak nikdo neposunul odjezdy autobusů na Kladno. Jen je přenesl z Dejvické. Takže mu spoje ujíždí přesně o ten čas, který potřebuje metro na dokodrcání se z Dejvické na Veleslavín. Prostě Česko.

A nemá potřebu jezdit na Masaryčku. Centrem jen projede na Žižkov. Takže vlak by ho stejně nutil někde přestupovat na spoj, co ho vyveze na Žižkov. Dnes to projede Áčkem rovnou z Veleslavína. Vlak nepotřebuje. Pravidelně nechává auto na Praze 6 u metra. Potřeboval by P+R, co tady byly naslibovány.

Poptávku obyvatel Kladna po vlaku bych chtěl vidět ověřenou.

f) Podle mě některá z českých firem lobbovala v Bruselu za železnici a pak nám byla železnice Bruselem nařízena. Podvod a podraz. Vyhrožuje se vyškrtnutím letiště bez železnice z hlavní sítě. Proto se vyplatí železnici udělat, i když ji nikdo nepotřebuje.

0/−1
6.6.2016 1:07

L91u95k37á26š 49S43e11d53l97á43č25e26k 1603317737330

Další výstřel, který jenom odezní. Ostrava už má dráhu na letiště dávno vybudovanou a Praha za stejné peníze, jenom na papíře. ;-D

0/−1
4.6.2016 3:12

M25i33r78o56s97l98a49v 44Z31i82k55m87u26n33d 6928692627798

Jenže tu trať si "zaplatil" kraj a nepatří SŽDC, ale jde o regionální trať Moravskoslezského kraje ... jede tam denně špičkově úžasných 9 párů vlaků ...

+1/0
4.6.2016 14:34

J18a14r90o52s67l28a24v 30Š51k89o27d35a 6424718969491

Kdyby propláceli taxíky, tak to vyjde na stejno.

0/−1
4.6.2016 1:31

P98e28t97r 44P22e91t56r 6923932668873

S podvody a cenama pražských taxikářů by se svezlo sotva pár desítek turistů

+1/0
5.6.2016 1:16

J23i37ř74í 50C54a62p79u22l68i42č 3725647595410

Jeden opravdu skromný dotaz pro management SDŽC. Nevyšlo by levněji ty třeba lidi vozit kyvadlově nějakými opravdu velmi drahými vrtulníky?

Nemůžu se totiž zbavit dojmu, že Američané dopraví levněji a hlavně dřív prvního člověka na Mars než SŽDC prvního cestujícího "rychlodráhou" z Prahy do Kladna.

+3/−3
3.6.2016 19:12

R76a56d58e26k 95J49a82n90a75t33a 9745716284662

SŽDC by to nejraděli postavila normálně po povrchu (jako ostatní tratě v Praze), místo pro druhou kolej tam je - vykácí se křoví, vykoupí pár domů, místo šikmých svahu zářezů kolmá zeď.

Všechny tanečky s tunely se dělají akorát kvůli pár vlivným křiklounům z Prahy 6.

+2/−2
3.6.2016 19:19

B26o57h96u57s11l40a11v 92K75r49á72l71í62k 2591380179366

Tak ať si Kladeňáci jezdí po Kladně, jestli se jim Praha 6 nelíbí. Pražáci courat do Kladna nepotřebujou.

+2/−2
3.6.2016 19:39

R62a47d12e45k 44J96a76n96a26t14a 9315606514752

Většina lidí na Praze 6 ani pořádně neví, kde ta trať je. Ale zblbnout se nechají. Jinak je to klasické NIMBY v kombinaci s neznalostí (Evropská dělá mnohem větší kravál a tahle stavba by umožnila ji zklidnit).

+6/−1
3.6.2016 19:46

J82i43n22d95ř20i44c24h 63H29r40a83d79e18c52k33ý 6865339622672

maně se mi vybavila scéna z filmu trhák:

režisér: "...to je nádraží, ale všechno si to postavíme sami."

producent zděšeně: " to bude drahý!!"

architekt potměšile: " bude..."

0/0
3.6.2016 17:57
Foto

Z95b21y33n26ě31k 80M59e30l60i83c36h78a41r 9345737895389

Může, co by ne... A tím to končí... Kdo ví, zda se dožiju její stavby (stejně jako D3 a jiných potřebných dopravních staveb, napadá mě R35 a R43)

+3/0
3.6.2016 16:35

V49l62a27s72t22i98m28i70l 60S64v87o33b72o39d79a 7683928555634

Jsme v ČR, takže bych to viděl na nejdražší, tj. patrně tu fialovou variantu ;-D.

+4/−1
3.6.2016 16:16

A58n26t90o25n59í24n 63D79o91u60b51e55k 3440629949

v prvni rade je nutne predelat trasui a vest ji z hlavniho nadrazi a ne nesmyslne z odriznuteho masarykova

+2/−1
3.6.2016 15:47

R47a70d44e94k 82J22a15n55a69t25a 9715956864532

Trať od Bubnů lze zaústit i na hlavní nádraží - do jeho spodního patra (projekt Nové spojení 2). Ovšem to je velká akce, ke které zatím Praha mentálně nedospěla.

Zatím se může jezdit na Masaryčku, budem dost rádi, když se zvládne alespoň to.

+6/0
3.6.2016 15:51

J56a20n 48B77a19r41t21ů58n47ě66k 9572588289353

Přesně, Masaryčka je sice fajn, ale z Bubnů by měla být možnost odbočení na Hl.n. Praha, problém by to neměl být, jen na české poměry se zas budou řešit pozemky, kde stejně nic kloudného není x let. A o penězích nemůže být ani řeč, protože EU fond by přímé spojené letiště s hl.n. velmi výrazně zadotoval.

0/0
3.6.2016 15:56

R19a18d18e53k 70N77o91v19a34k 9964713519520

se dá jet úvratí, ale až od Invalidovny

0/0
3.6.2016 16:12

L70u30d98v87í28k 75G35a45j50d13o77š34í31k 2835873324762

To je ale trochu jiný problém.

0/0
3.6.2016 16:03

V47i34k92y79r 45B61o17h27u34m19i61l 47S85t51r15a67n87s49k37y 9487788396819

No, vzpomeneme-li propadů tunelu Blanka, pak bych to zase tak na "minimální" zátěž občanů neviděl;-D

0/−1
3.6.2016 15:47

L91u88d67v15í40k 28G49a92j13d85o56š58í47k 2575723354682

To co se navrhuj půjde hodně hluboko pod zemí v podstatě ve skále. Takže propad hrozí jen minimálně.

+3/0
3.6.2016 16:03

J90a69r92o66s73l97a64v 61Š71i66m42á43č60e83k 6974187519108

Jednokolejný železniční tunel je užší než ten silniční. To je profil méně příznivý pro rychlokomínování. Navíc se Metrostavu blíží konec ražeb u Ejpovic, vrtáci jsou zaplaceni, tak budou uloženi pro případné budoucí nasazení (ale desítky let asi nevydrží). Ani tato technologie není příznivá ambulantním odbočkám na povrch.

+3/0
3.6.2016 16:54

J89a76n 55P75r98i84c25h57y60s38t91a67l 8191258243

Tu propagandu si pan autor mohl odpustit. Cozpak nedokazete takovyto clanek napsat neutralne?

0/0
3.6.2016 15:20

M68i56r18o45s24l28a90v 12Z52i68k61m16u58n52d 6128572507948

Především nejde o "rychlodráhu", ale o zcela normální železniční trať ...

+10/−2
3.6.2016 15:00

B57o81h57u22s25l70a17v 51K25r46á36l69í14k 2561270299906

Všechny rychlodráhy jsou zcela normální tratě.

+5/0
3.6.2016 15:20

R36a89d71e36k 81J98a74n12a17t46a 9785656154582

Tato diskuze nemá smysl. "Rychlodráha" je termín vynalezený křiklouny z Prahy 6 za účelem strašení veřejnosti. Nemá technický význam, takže nemá snysl o něm diskutovat.

+2/0
3.6.2016 15:27

R80a50d71e61k 42N66o56v41a46k 9384723129530

Ano. Rychlodráha je v evropských podmínkách trať s rychlostí 200km a výše.

V podmínkách Prahy kdy je dána nejvyšší rychlost 80/60km za hodinu jde o pouhou lokální trať

+3/−2
3.6.2016 15:30

J75a82n 64B14a87r39t60ů74n67ě78k 9672748829823

Tak ono by to mohlo v tunelu jen 150,- kdyby to vedlo nějak přímo a zastávky nebyly tak časté, realita ale bude taková, že to nebude rychlejší než nyní, navíc se ani nepočítá v zastávkách s třetí předjížděcí kolejí, aby trať mohla mít jdnak courací S-bahn a jednak expres

0/0
3.6.2016 15:59

L19u17d33v38í84k 19G87a55j28d41o94š84í62k 2445943524432

Rychlodtáha to má být proto, že bude mít jen minimum zastávek. Nikoliv proto, jak rychle pojedou vlaky.

+1/0
3.6.2016 16:06

R63a79d54e97k 29J52a41n89a36t53a 9825226704132

Kdepak. Oproti dnešku mají na trati zastávky přibýt, např. u Výstaviště.

0/0
3.6.2016 16:07

L86u59d83v46í33k 23G98a87j91d65o30š63í32k 2195133764262

To je ale pořád méně zastávek, než by měl mít příměstský vlak.

0/0
3.6.2016 16:10

R79a25d45e14k 93N37o84v89a64k 9914473589650

I 4 zastávky ve městě jsou dost

0/0
3.6.2016 16:13

J14a42n 57B37a18r35t78ů96n70ě39k 9432748869883

Ať přibydou, ale ať je sem tam i ta předjížděcí kolej a trať může využívat jak S-bahn, tak vlak, který zvládne trasu dostatečně rychle, aby namotivoval lidi snížit své pohodlí z auta a tím vlakem jet.

+1/0
3.6.2016 16:13

L76u64d29v32í86k 59G37a13j96d35o98š91í31k 2985563684302

Na více kolejí není místo (dnes je tam jedna a ani dvě koleje se tam nevejdou). Krom toho obslužnost městských čtvrtí už řeší nedávno vybudované metro, takže není důvod vymýšlet S-bahn.

0/0
3.6.2016 16:22

M61i39r36o60s87l16a94v 10Z77i97k29m18u84n12d 6388172477178

Můžete ty "rychlodráhy" vyjmenovat ... "rychlodráha" není vysokorychlostní trať ...

Pojem rychlodráha čerpá z otrockého překladu "rakouského" výrazu SCHNELLBAHN WIEN, označujícího vlaky systému S-Bahn ...

viz : https://www.google.cz/?gws_rd=ssl#q=schnellbahn

V Německu S-Bahn = Stadtbahn (městská dráha)

Protože trasy S-Bahn začaly překračovat "hranice" metropolí, tak se uchytilo jako "universální" označení vlaků pro příměstskou dopravu. Trasy vlaků S-Bahn měří v řadě případů, zejména v Německu, více než 100 km, mnohde protínají více spolkových zemí s cestovní dobou až ke 4 hodinám ...

Ve Švýcarsku třeba Airolo - Chiasso (původní Gotthardbahn) nebo Porrentruy - Olten (cestovní doba cca 2 hodiny).

+1/0
4.6.2016 14:55

R34a44d68e60k 98Č37o11s 3446316388268

Takže my jsme mohli mít za necelé 4mld metro až na letiště a to bylo drahý. Tak abychom ušetřili, postavíme za 30mld rychlodráhu. Rozumím tomu správně?

+3/−5
3.6.2016 14:46

R13a79d50e11k 18J80a45n60a38t87a 9585346314192

Nerozumíte. Jedná se o především o kapacitní a rychlé spojení Kladna a Prahy. To metrem neuděláte.

+12/−3
3.6.2016 14:48
Foto

T61o17m93á21š 33B69a84l82v90í31n 1340615112392

To není pravda. Projekt rychlodráhy je od počátku rozdělen na dvě části - Druhá část - Veleslavín - Kladno - je už schválena a bude se realizovat. První část má zpoždění kvůli Praze 6 a to část Masaryčka - Veleslavín. Tuto část ale velmi dobře supluje metro. Vhodnou kombinací obou lze pak docílit rychlého spojení jak letiště tak Kladna.

+4/−4
3.6.2016 15:05

R97a58d52e83k 65J83a73n27a78t16a 9765306914552

Končit vlaky na předměstí u metra nedává smysl. Likvidujete tím výhody vlaku. Přetížíte centrální úsek metra. Vlaky od Hradce taky nekončí ve Vysočanech a od Plzně na Smíchově.

+9/0
3.6.2016 15:14

J19a28n 75B19a46r50t47ů30n16ě33k 9972688409293

Přesně tak, je krátkozraké říci, že by stačilo vést vlak na Veleslavín, tam přestupte, dojeďte na Můstek/Muzeum a tam přestupte a dojeďte na hlavák/autobusák na Florenci

+4/0
3.6.2016 16:01

J87i28ř76í 55Z79a16t61l78o45u73k68a47l 3458439381876

To je sice pravda, ale asi to tak nakonec alespoň dočasně dopadne, dokud na Praze 6 nepřestanou dělat obstrukce. Dokud bude existovat stará trať, ten kousek z Holešovic na Veleslavín bude možné dostavět vždycky.

+1/0
4.6.2016 2:33

L43u13d76v38í73k 71G54a24j24d59o91š77í51k 2295853964532

Nechápete. Metro je určeno pro obyvatele Prahy (6). Rychlodráha pro Kladeňáky a pro ty, co jedou na letiště. To jsou dva neslučitelné koncepty. První potřebují spoustu zastávek, druzí porřebují rychlé spojení s minimem zastávek.

+3/0
3.6.2016 16:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.