Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlodráha do Kladna může vést pod pražskými Střešovicemi v tunelech

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) pokračuje v přípravě trati z Prahy na Letiště Václava Havla a do Kladna. Aktuálně se stále počítá s tím, že Prahou 6 povede pod zemí. A to hned ve dvou jednokolejných tunelech. Ministerstvo dopravy dalo investorovi zelenou s podmínkou, že ověří, zda je záměr vést trať ekonomicky efektivní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a66n 59Z72i82e18g51l96e92r 1651706351838

Pojem rychlodráha je samozřejmě novinářsky nepřesný. Jednalo by se o normální dvojkolejnou elektrifikovanou železnici na Letiště Václava Havla. Nápad na vedení části tratě tunely není špatný. Je potřeba si uvědomit, že se bude jednat o velký zásah do života lidí v Praze 6.

0/0
6.6.2016 21:33
Foto

M25i84c67h19a34l 85S22m26í12t79k97a 8424924203156

Pořád se tu řeší zahloubení, proč tedy neudělají spojku tunelem někde od hlavní trati v souběhu s tunelem blanka a vlak na letiště by mohl jet klidně i z hlavního nádraží a obsloužit i Holešovice a mohla by na letiště být veden vlak klidně od Kolína nebo Benešova.

0/−1
6.6.2016 12:45

M58i39c70h36a70l 93G98r62i98v33a77l92s49k57ý 8433682627155

Rychlodráha opravdu ? Stačí železniční spojení ( S- Bann).Opravit koleje na 110,ooKm do Kladna a odbočku na letiště.Metro se nevyplatí (cena a provoz je nejdražší).:-)

0/0
4.6.2016 21:31

R92a48d92e83k 74J96a73n97a23t48a 9855606404892

Patrně jste naletěl novinářům a jejich prázdnému pojmu "rychlodráha".

Vždycky to měla být normální příměstská železnice (po německu S-Bahn), nic jiného.

0/0
4.6.2016 23:10

A97n46t48o62n94í44n 64Š89á26l31a 4688841559920

V tunelech?

Slavnostní otevření v roce 2116:-P

0/0
4.6.2016 8:07

K71a68r67e20l 45D37r98d70a 6224732637

Výborně, tak už tady máme nápad na zbourání Masaryčky. To bude asi někdo od Penty. ;-D

Minule jsem procházel Hradčanskou. Zrovna jel vláček... On fakt někdo v Praze pustí dráhu s provozem jak metro po chodníku na pomezí Dejvic a Hradčan? Rv

A Střešovice, Veleslavín, Liboc, Ruzyni... trať je roky poškozuje. Je hezké, ochránit Střešovice, ale prohlašovat Veleslavín za konec Prahy a dál pokračovat bez ochrany bydlení, v dnešní době, kapku na hlavu, ne? Rv:-P

Takže tady máme ideální řešení - podzemní dráha až na letiště, bez Masaryčky a pěkně vedle trasy metra A. A to se vyplatí. Rv;-D

A když tunely, já bych dělal novu trať od Vltavy přes pole kolem Nebušic. Rovnou, rychlou. A tuhle pomalou klikatici Prahou 6 bych změnil na cyklostezku a parky. R^

0/−1
4.6.2016 6:03

R72a62d72e80k 60J75a47n92a87t93a 9135186804732

a) kde vidíte ten nápad na zbourání Masaryčky?

b) v oblasti Hradčanské má být modernizová trať zahloubena ve všech uvažovaných variantách. Dokonce tam už za tím učelem při stavbě Blanky založili podzemní stěny.

c) poškozuje? Dovolím si upozornit, že ta trať tam byla dříve, než naprostá většina domů. Stejně tomu je i u ostatních tratí v Praze. A naopak tehdy železnice přispěla k rozvoji. Které město odmítlo v tom 19. století železnici, zpravidla na tom hodně prodělalo.

d) vedle trasy A? Vždyť je to v souběhu jenom mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Zbylá část trasy je jinak.

e) od Vltavy kolem Nebušic? Co byste tím vyřešil? Taky by tam musel být tunel, ještě delší (kvůli terénu). Navíc by taková trať neměla zastávky na P6, kam hodně lidí z Kladna dojíždí, protože to je nejblíž, tak si našli práci tam. Takže ti by dál plnili P6 autama.

+1/0
4.6.2016 10:23

K27a50r13e32l 70D25r88d50a 6794362547

a) Níže na diskusi. A také první projekt, co převzala Penta, měl v plánu nejprve Masaryčku obestavět kancelářemi, pak ji zrušit a udělat v prostoru kolejiště park. Tomuto řešení nic nebrání.

b) Aha. Měl jsem pocit, že jsem viděl na vizualizaci Hradčanskou povrchovou. Teď ji vidím pod zemí. Jen mě napadá, že cestující nemají dopravu pod zemí rádi a proto se vyhýbají metru. (Jel jsem vlakem nedávno do Budějovic. Hnus fialový. Všude protihlukové stěny. Takže cestující z vlaku kouká 2 hodiny do betonových panelů. Nepříjemná doprava. Přitom by to šlo dělat s výhledem.)

c) Co vyhovovalo v 19. století, může být dnes přežitek vhodný ke zrušení. Dnes ta trať generuje dopravní omezení, zanedbanost a nepořádek. Čtvrť spíš degraduje a nerozvíjí. A většina lidí dnes použije jinou dopravu. Nově lze navíc čekat nárůst hluku. Přitom sprejeři to za 3 roky uvedou do stejné zanedbanosti jako před modernizací.

d) Pokud jde o přepravu z Prahy 6 do centra, je to předimenzovaný souběh. Tramvají, metra a nyní železnice.

e) Auta to nevyřeší. Kladeňáci dnes preferují autobusy nebo IAD. Vlak jim přijde nepraktický. Podle mě se dráha staví bez dostatečné poptávky na Kladně. Pro letiště to bude jen další nešikovné řešení s nucenými přestupy. A že by místní na Praze 6 upřednostňovali vlak před MHD? Tady si stavitelé argumenty notně vymýšlí. Co to prověřit nějakým referendem místních?

Přes Nebušice bych omezil počet zastávek. Cesta z Kladna a letiště by byla rychlejší. A trať by byla zachována.

Nakonec se "zbytečná trať" staví jen proto, že to někdo v EU neobhájil a a dle "norem EU" má mít evropské významné letiště železnici. Protože je to zvykem v Německu. Jde jen o zachování lukrativnosti Ruzyně. Vůbec nejde o dopravu cestujících. A také jde o peníze EU, které zaplatí rekonstrukci trati na Kladno na kterou nemáme 70 let peníze. ;-)

0/−1
5.6.2016 8:12

R79a75d24e13k 89J37a34n73a97t31a 9805906184642

a) v plánu je Masaryčku buď zachovat pro některé vlaky, nebo změnit na železniční muzeum (boží nen ve světe neobvyklé). Zcela zrušit jsem nidke neviděl.

b) cestující se vyhýbají metru? Bydlím v Praze celý život a tohodle jsem si ještě nevšiml. Naopak, mnozí to mají tak, že buď metro nebo nic. Otázka "je to na metru?" je typická.

c) i dnes platí, že železnice sídla rozvíjí. Ceny nemovitostí v obcích, kde je Esko do Prahy, jsou vyšší, než tam, kde je jen bus. Protože lidi chtějí bydlet tam, odkud se pohodlně dostanou do práce.

d) takže byste končil vlaky na Veleslavíně, pak byste nahnal lidi do metra, načež by tito vystoupili na Hradčanské a dále pokračovali do Holešovic vlakem či tramvají? Když se dnes podíváte na vlak Kladno-Praha, většina lidí je jede až do centra.

e) Kladeňáci preferujují spíše busy nebo IAD proto, že vlak je kvůli infrastruktuře tragický. Pomalý a má dlouhé intervaly (oproti jiným tratím v okolí Prahy). Pokud zde postavíte, to, co je jinde, není důvodu, proč by neměli přejít na vlak, jako jinde (Kralupy, Čelákovice, Říčany, atd.). O poptávky se nebojte. Kladno je největší středočešké město a relace Kladno-Praha ne je nejsilněší relace dojížďky v republice.

Váš poslední odstavec je rozporuplný. Píšete, že nejde o dopravu cestujících a zároveň tvrdíte, že to zvýší lukrativnost Ruzyně (pro koho, snad pro Marťany? pro cestujicí) a že to je rekonstrukce trati na Kladno (což je taky pro cestující, pro koho jiného). A že to EU zadotuje? TO je snad v pořádku. Dlohodobá politika EU je podporovat úsporné železnice oproti silnicím (spalujícím dovozovou ropu) a když jsou některé národy přiblbé a nepochopí to samy, tak je lze namotivovat dotacemi.

+1/0
5.6.2016 10:03

R54o30b91e67r97t 68P59r86a46ž27á85k 4948476505580

S panem Drdou je marno se přít.

0/−1
5.6.2016 21:42

K74a31r81e45l 35D79r10d33a 6884972667

b) To vychází z nekonečných debat s tramvajovou lobby tady. Viz Pražák a spol. A z mých zkušeností. Fakt jsou cestující, co preferují povrchovou dopravu a především tramvaje paralelně k metru. Jde jak o příjemnější dopravu, kratší nástupy a přestupy a častější zastávky na povrchu.

V Praze si jednotlivé druhy dopravy konkurují a přetahují se o cestující. Rv

c) To platí někde za Prahou. Trať v centru Prahy přínosem pro Pražany není dobrých 50-70 let.

d) Nevím z čeho vycházíte? Hloupý příklad.

e) Mám několik známých na Kladně. Autobus je levnější a rychlejší. Staví lépe dle potřeb cestujících. Kolega třeba tvrdí, že většina "Pražanů" žije kolem něj na sídlišti. Autobus do Prahy mají za domem. K nádraží to mají všichni dost daleko. Nejspíš by k vlaku museli jezdit zdejším autobusem. Tedy víc času, víc peněz, víc přestupů. Vlak využijí spíš starousedlíci, kterých zase do Prahy moc nejezdí.

Nyní nadává na prodloužení metra. Veleslavín je ucpaný a nestíhá. Takže se mu cesta do práce oproti přestupu na Dejvické prodloužila. Autobusy zde dlouho popojíždí než pustí cestující do metra.

Pak nikdo neposunul odjezdy autobusů na Kladno. Jen je přenesl z Dejvické. Takže mu spoje ujíždí přesně o ten čas, který potřebuje metro na dokodrcání se z Dejvické na Veleslavín. Prostě Česko.

A nemá potřebu jezdit na Masaryčku. Centrem jen projede na Žižkov. Takže vlak by ho stejně nutil někde přestupovat na spoj, co ho vyveze na Žižkov. Dnes to projede Áčkem rovnou z Veleslavína. Vlak nepotřebuje. Pravidelně nechává auto na Praze 6 u metra. Potřeboval by P+R, co tady byly naslibovány.

Poptávku obyvatel Kladna po vlaku bych chtěl vidět ověřenou.

f) Podle mě některá z českých firem lobbovala v Bruselu za železnici a pak nám byla železnice Bruselem nařízena. Podvod a podraz. Vyhrožuje se vyškrtnutím letiště bez železnice z hlavní sítě. Proto se vyplatí železnici udělat, i když ji nikdo nepotřebuje.

0/−1
6.6.2016 1:07

L78u44k81á52š 45S58e93d66l26á93č96e82k 1813677937920

Další výstřel, který jenom odezní. Ostrava už má dráhu na letiště dávno vybudovanou a Praha za stejné peníze, jenom na papíře. ;-D

0/−1
4.6.2016 3:12

M38i95r26o93s88l83a25v 33Z98i98k54m82u84n53d 6968122687408

Jenže tu trať si "zaplatil" kraj a nepatří SŽDC, ale jde o regionální trať Moravskoslezského kraje ... jede tam denně špičkově úžasných 9 párů vlaků ...

+1/0
4.6.2016 14:34

J89a25r14o92s80l37a11v 80Š33k63o76d48a 6984778409861

Kdyby propláceli taxíky, tak to vyjde na stejno.

0/−1
4.6.2016 1:31

P70e36t72r 13P77e93t29r 6583532468133

S podvody a cenama pražských taxikářů by se svezlo sotva pár desítek turistů

+1/0
5.6.2016 1:16

J21i81ř72í 96C93a24p50u77l78i87č 3455247885920

Jeden opravdu skromný dotaz pro management SDŽC. Nevyšlo by levněji ty třeba lidi vozit kyvadlově nějakými opravdu velmi drahými vrtulníky?

Nemůžu se totiž zbavit dojmu, že Američané dopraví levněji a hlavně dřív prvního člověka na Mars než SŽDC prvního cestujícího "rychlodráhou" z Prahy do Kladna.

+3/−3
3.6.2016 19:12

R18a59d60e55k 60J98a76n51a97t81a 9695396654622

SŽDC by to nejraděli postavila normálně po povrchu (jako ostatní tratě v Praze), místo pro druhou kolej tam je - vykácí se křoví, vykoupí pár domů, místo šikmých svahu zářezů kolmá zeď.

Všechny tanečky s tunely se dělají akorát kvůli pár vlivným křiklounům z Prahy 6.

+2/−2
3.6.2016 19:19

B94o95h55u49s44l33a88v 97K60r66á81l33í57k 2101610989356

Tak ať si Kladeňáci jezdí po Kladně, jestli se jim Praha 6 nelíbí. Pražáci courat do Kladna nepotřebujou.

+2/−2
3.6.2016 19:39

R21a82d20e69k 44J67a12n92a46t36a 9695836894372

Většina lidí na Praze 6 ani pořádně neví, kde ta trať je. Ale zblbnout se nechají. Jinak je to klasické NIMBY v kombinaci s neznalostí (Evropská dělá mnohem větší kravál a tahle stavba by umožnila ji zklidnit).

+6/−1
3.6.2016 19:46

J64i58n87d81ř82i41c94h 79H64r13a19d98e92c73k36ý 6505759892972

maně se mi vybavila scéna z filmu trhák:

režisér: "...to je nádraží, ale všechno si to postavíme sami."

producent zděšeně: " to bude drahý!!"

architekt potměšile: " bude..."

0/0
3.6.2016 17:57
Foto

Z55b57y55n54ě92k 59M37e53l56i96c96h29a24r 9695397275749

Může, co by ne... A tím to končí... Kdo ví, zda se dožiju její stavby (stejně jako D3 a jiných potřebných dopravních staveb, napadá mě R35 a R43)

+3/0
3.6.2016 16:35

V69l27a77s66t40i41m28i16l 59S45v74o37b65o94d59a 7783848435784

Jsme v ČR, takže bych to viděl na nejdražší, tj. patrně tu fialovou variantu ;-D.

+4/−1
3.6.2016 16:16

A19n13t94o31n55í86n 47D81o67u83b94e38k 3630559609

v prvni rade je nutne predelat trasui a vest ji z hlavniho nadrazi a ne nesmyslne z odriznuteho masarykova

+2/−1
3.6.2016 15:47

R80a57d22e41k 25J26a37n48a42t24a 9615256894112

Trať od Bubnů lze zaústit i na hlavní nádraží - do jeho spodního patra (projekt Nové spojení 2). Ovšem to je velká akce, ke které zatím Praha mentálně nedospěla.

Zatím se může jezdit na Masaryčku, budem dost rádi, když se zvládne alespoň to.

+6/0
3.6.2016 15:51

J46a49n 39B36a60r17t71ů73n94ě31k 9792918589593

Přesně, Masaryčka je sice fajn, ale z Bubnů by měla být možnost odbočení na Hl.n. Praha, problém by to neměl být, jen na české poměry se zas budou řešit pozemky, kde stejně nic kloudného není x let. A o penězích nemůže být ani řeč, protože EU fond by přímé spojené letiště s hl.n. velmi výrazně zadotoval.

0/0
3.6.2016 15:56

R31a64d16e20k 80N15o24v12a66k 9534283619810

se dá jet úvratí, ale až od Invalidovny

0/0
3.6.2016 16:12

L63u61d17v92í70k 56G79a31j43d64o12š13í48k 2885163614892

To je ale trochu jiný problém.

0/0
3.6.2016 16:03

V60i33k67y76r 26B77o17h51u43m84i86l 43S81t85r18a97n35s17k22y 9877388186449

No, vzpomeneme-li propadů tunelu Blanka, pak bych to zase tak na "minimální" zátěž občanů neviděl;-D

0/−1
3.6.2016 15:47

L77u38d87v98í14k 17G42a25j17d49o76š91í94k 2935143474832

To co se navrhuj půjde hodně hluboko pod zemí v podstatě ve skále. Takže propad hrozí jen minimálně.

+3/0
3.6.2016 16:03

J98a51r36o71s92l86a60v 78Š92i14m22á80č93e72k 6614527879888

Jednokolejný železniční tunel je užší než ten silniční. To je profil méně příznivý pro rychlokomínování. Navíc se Metrostavu blíží konec ražeb u Ejpovic, vrtáci jsou zaplaceni, tak budou uloženi pro případné budoucí nasazení (ale desítky let asi nevydrží). Ani tato technologie není příznivá ambulantním odbočkám na povrch.

+3/0
3.6.2016 16:54

J48a38n 77P13r44i11c69h78y93s15t92a22l 8141308683

Tu propagandu si pan autor mohl odpustit. Cozpak nedokazete takovyto clanek napsat neutralne?

0/0
3.6.2016 15:20

M37i88r85o80s72l84a50v 36Z30i20k12m29u43n23d 6758252497168

Především nejde o "rychlodráhu", ale o zcela normální železniční trať ...

+10/−2
3.6.2016 15:00

B14o64h19u15s95l16a35v 11K23r92á55l85í80k 2101900219656

Všechny rychlodráhy jsou zcela normální tratě.

+5/0
3.6.2016 15:20

R83a74d70e24k 14J97a11n57a91t42a 9805356654272

Tato diskuze nemá smysl. "Rychlodráha" je termín vynalezený křiklouny z Prahy 6 za účelem strašení veřejnosti. Nemá technický význam, takže nemá snysl o něm diskutovat.

+2/0
3.6.2016 15:27

R88a53d16e10k 65N59o31v92a79k 9554703709570

Ano. Rychlodráha je v evropských podmínkách trať s rychlostí 200km a výše.

V podmínkách Prahy kdy je dána nejvyšší rychlost 80/60km za hodinu jde o pouhou lokální trať

+3/−2
3.6.2016 15:30

J80a44n 39B12a38r31t56ů91n50ě78k 9902988669173

Tak ono by to mohlo v tunelu jen 150,- kdyby to vedlo nějak přímo a zastávky nebyly tak časté, realita ale bude taková, že to nebude rychlejší než nyní, navíc se ani nepočítá v zastávkách s třetí předjížděcí kolejí, aby trať mohla mít jdnak courací S-bahn a jednak expres

0/0
3.6.2016 15:59

L57u13d73v54í75k 57G74a65j41d73o10š35í61k 2435893934252

Rychlodtáha to má být proto, že bude mít jen minimum zastávek. Nikoliv proto, jak rychle pojedou vlaky.

+1/0
3.6.2016 16:06

R53a43d50e30k 23J61a39n52a13t18a 9355486734242

Kdepak. Oproti dnešku mají na trati zastávky přibýt, např. u Výstaviště.

0/0
3.6.2016 16:07

L97u52d73v88í15k 10G93a22j81d24o12š64í12k 2125693224112

To je ale pořád méně zastávek, než by měl mít příměstský vlak.

0/0
3.6.2016 16:10

R55a63d47e65k 26N85o43v51a43k 9124723489490

I 4 zastávky ve městě jsou dost

0/0
3.6.2016 16:13

J67a59n 10B36a18r69t11ů88n24ě58k 9302678159213

Ať přibydou, ale ať je sem tam i ta předjížděcí kolej a trať může využívat jak S-bahn, tak vlak, který zvládne trasu dostatečně rychle, aby namotivoval lidi snížit své pohodlí z auta a tím vlakem jet.

+1/0
3.6.2016 16:13

L95u37d49v42í95k 33G92a20j75d43o81š65í39k 2475703974312

Na více kolejí není místo (dnes je tam jedna a ani dvě koleje se tam nevejdou). Krom toho obslužnost městských čtvrtí už řeší nedávno vybudované metro, takže není důvod vymýšlet S-bahn.

0/0
3.6.2016 16:22

M72i41r97o43s15l11a74v 61Z52i98k66m49u88n44d 6578792327558

Můžete ty "rychlodráhy" vyjmenovat ... "rychlodráha" není vysokorychlostní trať ...

Pojem rychlodráha čerpá z otrockého překladu "rakouského" výrazu SCHNELLBAHN WIEN, označujícího vlaky systému S-Bahn ...

viz : https://www.google.cz/?gws_rd=ssl#q=schnellbahn

V Německu S-Bahn = Stadtbahn (městská dráha)

Protože trasy S-Bahn začaly překračovat "hranice" metropolí, tak se uchytilo jako "universální" označení vlaků pro příměstskou dopravu. Trasy vlaků S-Bahn měří v řadě případů, zejména v Německu, více než 100 km, mnohde protínají více spolkových zemí s cestovní dobou až ke 4 hodinám ...

Ve Švýcarsku třeba Airolo - Chiasso (původní Gotthardbahn) nebo Porrentruy - Olten (cestovní doba cca 2 hodiny).

+1/0
4.6.2016 14:55

R16a61d39e52k 25Č33o56s 3836656548518

Takže my jsme mohli mít za necelé 4mld metro až na letiště a to bylo drahý. Tak abychom ušetřili, postavíme za 30mld rychlodráhu. Rozumím tomu správně?

+3/−5
3.6.2016 14:46

R39a63d27e25k 36J57a36n17a76t90a 9355746804532

Nerozumíte. Jedná se o především o kapacitní a rychlé spojení Kladna a Prahy. To metrem neuděláte.

+12/−3
3.6.2016 14:48

T33o36m70á85š 98B33a85l17v90í64n 1460915302252

To není pravda. Projekt rychlodráhy je od počátku rozdělen na dvě části - Druhá část - Veleslavín - Kladno - je už schválena a bude se realizovat. První část má zpoždění kvůli Praze 6 a to část Masaryčka - Veleslavín. Tuto část ale velmi dobře supluje metro. Vhodnou kombinací obou lze pak docílit rychlého spojení jak letiště tak Kladna.

+4/−4
3.6.2016 15:05

R73a86d30e45k 29J19a22n45a48t33a 9615866304722

Končit vlaky na předměstí u metra nedává smysl. Likvidujete tím výhody vlaku. Přetížíte centrální úsek metra. Vlaky od Hradce taky nekončí ve Vysočanech a od Plzně na Smíchově.

+9/0
3.6.2016 15:14

J55a64n 79B86a57r98t90ů96n85ě96k 9662308659323

Přesně tak, je krátkozraké říci, že by stačilo vést vlak na Veleslavín, tam přestupte, dojeďte na Můstek/Muzeum a tam přestupte a dojeďte na hlavák/autobusák na Florenci

+4/0
3.6.2016 16:01

J71i62ř78í 44Z36a21t43l89o69u89k54a70l 3408879861466

To je sice pravda, ale asi to tak nakonec alespoň dočasně dopadne, dokud na Praze 6 nepřestanou dělat obstrukce. Dokud bude existovat stará trať, ten kousek z Holešovic na Veleslavín bude možné dostavět vždycky.

+1/0
4.6.2016 2:33

L33u21d12v23í61k 36G84a59j43d30o33š75í11k 2335773974532

Nechápete. Metro je určeno pro obyvatele Prahy (6). Rychlodráha pro Kladeňáky a pro ty, co jedou na letiště. To jsou dva neslučitelné koncepty. První potřebují spoustu zastávek, druzí porřebují rychlé spojení s minimem zastávek.

+3/0
3.6.2016 16:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.