Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlodráha do Kladna může vést pod pražskými Střešovicemi v tunelech

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) pokračuje v přípravě trati z Prahy na Letiště Václava Havla a do Kladna. Aktuálně se stále počítá s tím, že Prahou 6 povede pod zemí. A to hned ve dvou jednokolejných tunelech. Ministerstvo dopravy dalo investorovi zelenou s podmínkou, že ověří, zda je záměr vést trať ekonomicky efektivní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a55n 11Z68i96e45g13l73e12r 1701426711518

Pojem rychlodráha je samozřejmě novinářsky nepřesný. Jednalo by se o normální dvojkolejnou elektrifikovanou železnici na Letiště Václava Havla. Nápad na vedení části tratě tunely není špatný. Je potřeba si uvědomit, že se bude jednat o velký zásah do života lidí v Praze 6.

0/0
6.6.2016 21:33
Foto

M65i50c25h39a29l 43S60m57í26t98k63a 8544304923266

Pořád se tu řeší zahloubení, proč tedy neudělají spojku tunelem někde od hlavní trati v souběhu s tunelem blanka a vlak na letiště by mohl jet klidně i z hlavního nádraží a obsloužit i Holešovice a mohla by na letiště být veden vlak klidně od Kolína nebo Benešova.

0/−1
6.6.2016 12:45

M14i41c81h42a41l 67G65r92i86v86a83l98s34k18ý 8213342217115

Rychlodráha opravdu ? Stačí železniční spojení ( S- Bann).Opravit koleje na 110,ooKm do Kladna a odbočku na letiště.Metro se nevyplatí (cena a provoz je nejdražší).:-)

0/0
4.6.2016 21:31

R90a39d27e93k 33J67a82n53a59t52a 9355676174492

Patrně jste naletěl novinářům a jejich prázdnému pojmu "rychlodráha".

Vždycky to měla být normální příměstská železnice (po německu S-Bahn), nic jiného.

0/0
4.6.2016 23:10

A28n14t20o56n50í49n 54Š47á34l67a 4828971619760

V tunelech?

Slavnostní otevření v roce 2116:-P

0/0
4.6.2016 8:07

K67a69r39e24l 64D30r21d81a 6914912397

Výborně, tak už tady máme nápad na zbourání Masaryčky. To bude asi někdo od Penty. ;-D

Minule jsem procházel Hradčanskou. Zrovna jel vláček... On fakt někdo v Praze pustí dráhu s provozem jak metro po chodníku na pomezí Dejvic a Hradčan? Rv

A Střešovice, Veleslavín, Liboc, Ruzyni... trať je roky poškozuje. Je hezké, ochránit Střešovice, ale prohlašovat Veleslavín za konec Prahy a dál pokračovat bez ochrany bydlení, v dnešní době, kapku na hlavu, ne? Rv:-P

Takže tady máme ideální řešení - podzemní dráha až na letiště, bez Masaryčky a pěkně vedle trasy metra A. A to se vyplatí. Rv;-D

A když tunely, já bych dělal novu trať od Vltavy přes pole kolem Nebušic. Rovnou, rychlou. A tuhle pomalou klikatici Prahou 6 bych změnil na cyklostezku a parky. R^

0/−1
4.6.2016 6:03

R89a12d24e72k 41J35a13n43a34t55a 9975506134842

a) kde vidíte ten nápad na zbourání Masaryčky?

b) v oblasti Hradčanské má být modernizová trať zahloubena ve všech uvažovaných variantách. Dokonce tam už za tím učelem při stavbě Blanky založili podzemní stěny.

c) poškozuje? Dovolím si upozornit, že ta trať tam byla dříve, než naprostá většina domů. Stejně tomu je i u ostatních tratí v Praze. A naopak tehdy železnice přispěla k rozvoji. Které město odmítlo v tom 19. století železnici, zpravidla na tom hodně prodělalo.

d) vedle trasy A? Vždyť je to v souběhu jenom mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Zbylá část trasy je jinak.

e) od Vltavy kolem Nebušic? Co byste tím vyřešil? Taky by tam musel být tunel, ještě delší (kvůli terénu). Navíc by taková trať neměla zastávky na P6, kam hodně lidí z Kladna dojíždí, protože to je nejblíž, tak si našli práci tam. Takže ti by dál plnili P6 autama.

+1/0
4.6.2016 10:23

K92a95r80e81l 76D54r78d30a 6574852757

a) Níže na diskusi. A také první projekt, co převzala Penta, měl v plánu nejprve Masaryčku obestavět kancelářemi, pak ji zrušit a udělat v prostoru kolejiště park. Tomuto řešení nic nebrání.

b) Aha. Měl jsem pocit, že jsem viděl na vizualizaci Hradčanskou povrchovou. Teď ji vidím pod zemí. Jen mě napadá, že cestující nemají dopravu pod zemí rádi a proto se vyhýbají metru. (Jel jsem vlakem nedávno do Budějovic. Hnus fialový. Všude protihlukové stěny. Takže cestující z vlaku kouká 2 hodiny do betonových panelů. Nepříjemná doprava. Přitom by to šlo dělat s výhledem.)

c) Co vyhovovalo v 19. století, může být dnes přežitek vhodný ke zrušení. Dnes ta trať generuje dopravní omezení, zanedbanost a nepořádek. Čtvrť spíš degraduje a nerozvíjí. A většina lidí dnes použije jinou dopravu. Nově lze navíc čekat nárůst hluku. Přitom sprejeři to za 3 roky uvedou do stejné zanedbanosti jako před modernizací.

d) Pokud jde o přepravu z Prahy 6 do centra, je to předimenzovaný souběh. Tramvají, metra a nyní železnice.

e) Auta to nevyřeší. Kladeňáci dnes preferují autobusy nebo IAD. Vlak jim přijde nepraktický. Podle mě se dráha staví bez dostatečné poptávky na Kladně. Pro letiště to bude jen další nešikovné řešení s nucenými přestupy. A že by místní na Praze 6 upřednostňovali vlak před MHD? Tady si stavitelé argumenty notně vymýšlí. Co to prověřit nějakým referendem místních?

Přes Nebušice bych omezil počet zastávek. Cesta z Kladna a letiště by byla rychlejší. A trať by byla zachována.

Nakonec se "zbytečná trať" staví jen proto, že to někdo v EU neobhájil a a dle "norem EU" má mít evropské významné letiště železnici. Protože je to zvykem v Německu. Jde jen o zachování lukrativnosti Ruzyně. Vůbec nejde o dopravu cestujících. A také jde o peníze EU, které zaplatí rekonstrukci trati na Kladno na kterou nemáme 70 let peníze. ;-)

0/−1
5.6.2016 8:12

R54a73d89e49k 78J88a89n54a36t38a 9675626544932

a) v plánu je Masaryčku buď zachovat pro některé vlaky, nebo změnit na železniční muzeum (boží nen ve světe neobvyklé). Zcela zrušit jsem nidke neviděl.

b) cestující se vyhýbají metru? Bydlím v Praze celý život a tohodle jsem si ještě nevšiml. Naopak, mnozí to mají tak, že buď metro nebo nic. Otázka "je to na metru?" je typická.

c) i dnes platí, že železnice sídla rozvíjí. Ceny nemovitostí v obcích, kde je Esko do Prahy, jsou vyšší, než tam, kde je jen bus. Protože lidi chtějí bydlet tam, odkud se pohodlně dostanou do práce.

d) takže byste končil vlaky na Veleslavíně, pak byste nahnal lidi do metra, načež by tito vystoupili na Hradčanské a dále pokračovali do Holešovic vlakem či tramvají? Když se dnes podíváte na vlak Kladno-Praha, většina lidí je jede až do centra.

e) Kladeňáci preferujují spíše busy nebo IAD proto, že vlak je kvůli infrastruktuře tragický. Pomalý a má dlouhé intervaly (oproti jiným tratím v okolí Prahy). Pokud zde postavíte, to, co je jinde, není důvodu, proč by neměli přejít na vlak, jako jinde (Kralupy, Čelákovice, Říčany, atd.). O poptávky se nebojte. Kladno je největší středočešké město a relace Kladno-Praha ne je nejsilněší relace dojížďky v republice.

Váš poslední odstavec je rozporuplný. Píšete, že nejde o dopravu cestujících a zároveň tvrdíte, že to zvýší lukrativnost Ruzyně (pro koho, snad pro Marťany? pro cestujicí) a že to je rekonstrukce trati na Kladno (což je taky pro cestující, pro koho jiného). A že to EU zadotuje? TO je snad v pořádku. Dlohodobá politika EU je podporovat úsporné železnice oproti silnicím (spalujícím dovozovou ropu) a když jsou některé národy přiblbé a nepochopí to samy, tak je lze namotivovat dotacemi.

+1/0
5.6.2016 10:03

R76o79b82e87r45t 41P65r95a89ž18á31k 4708776175980

S panem Drdou je marno se přít.

0/−1
5.6.2016 21:42

K43a19r30e47l 28D62r15d55a 6564572107

b) To vychází z nekonečných debat s tramvajovou lobby tady. Viz Pražák a spol. A z mých zkušeností. Fakt jsou cestující, co preferují povrchovou dopravu a především tramvaje paralelně k metru. Jde jak o příjemnější dopravu, kratší nástupy a přestupy a častější zastávky na povrchu.

V Praze si jednotlivé druhy dopravy konkurují a přetahují se o cestující. Rv

c) To platí někde za Prahou. Trať v centru Prahy přínosem pro Pražany není dobrých 50-70 let.

d) Nevím z čeho vycházíte? Hloupý příklad.

e) Mám několik známých na Kladně. Autobus je levnější a rychlejší. Staví lépe dle potřeb cestujících. Kolega třeba tvrdí, že většina "Pražanů" žije kolem něj na sídlišti. Autobus do Prahy mají za domem. K nádraží to mají všichni dost daleko. Nejspíš by k vlaku museli jezdit zdejším autobusem. Tedy víc času, víc peněz, víc přestupů. Vlak využijí spíš starousedlíci, kterých zase do Prahy moc nejezdí.

Nyní nadává na prodloužení metra. Veleslavín je ucpaný a nestíhá. Takže se mu cesta do práce oproti přestupu na Dejvické prodloužila. Autobusy zde dlouho popojíždí než pustí cestující do metra.

Pak nikdo neposunul odjezdy autobusů na Kladno. Jen je přenesl z Dejvické. Takže mu spoje ujíždí přesně o ten čas, který potřebuje metro na dokodrcání se z Dejvické na Veleslavín. Prostě Česko.

A nemá potřebu jezdit na Masaryčku. Centrem jen projede na Žižkov. Takže vlak by ho stejně nutil někde přestupovat na spoj, co ho vyveze na Žižkov. Dnes to projede Áčkem rovnou z Veleslavína. Vlak nepotřebuje. Pravidelně nechává auto na Praze 6 u metra. Potřeboval by P+R, co tady byly naslibovány.

Poptávku obyvatel Kladna po vlaku bych chtěl vidět ověřenou.

f) Podle mě některá z českých firem lobbovala v Bruselu za železnici a pak nám byla železnice Bruselem nařízena. Podvod a podraz. Vyhrožuje se vyškrtnutím letiště bez železnice z hlavní sítě. Proto se vyplatí železnici udělat, i když ji nikdo nepotřebuje.

0/−1
6.6.2016 1:07

L34u59k63á15š 13S16e35d55l47á86č26e74k 1633187957700

Další výstřel, který jenom odezní. Ostrava už má dráhu na letiště dávno vybudovanou a Praha za stejné peníze, jenom na papíře. ;-D

0/−1
4.6.2016 3:12

M85i54r17o22s92l10a45v 15Z66i88k54m55u60n67d 6598452687818

Jenže tu trať si "zaplatil" kraj a nepatří SŽDC, ale jde o regionální trať Moravskoslezského kraje ... jede tam denně špičkově úžasných 9 párů vlaků ...

+1/0
4.6.2016 14:34

J36a20r48o41s18l95a20v 24Š11k94o36d82a 6744988419461

Kdyby propláceli taxíky, tak to vyjde na stejno.

0/−1
4.6.2016 1:31

P40e90t48r 61P39e47t15r 6553922208163

S podvody a cenama pražských taxikářů by se svezlo sotva pár desítek turistů

+1/0
5.6.2016 1:16

J89i49ř80í 96C70a28p13u49l46i35č 3265717805110

Jeden opravdu skromný dotaz pro management SDŽC. Nevyšlo by levněji ty třeba lidi vozit kyvadlově nějakými opravdu velmi drahými vrtulníky?

Nemůžu se totiž zbavit dojmu, že Američané dopraví levněji a hlavně dřív prvního člověka na Mars než SŽDC prvního cestujícího "rychlodráhou" z Prahy do Kladna.

+3/−3
3.6.2016 19:12

R54a67d37e18k 55J73a53n60a33t84a 9845466374442

SŽDC by to nejraděli postavila normálně po povrchu (jako ostatní tratě v Praze), místo pro druhou kolej tam je - vykácí se křoví, vykoupí pár domů, místo šikmých svahu zářezů kolmá zeď.

Všechny tanečky s tunely se dělají akorát kvůli pár vlivným křiklounům z Prahy 6.

+2/−2
3.6.2016 19:19

B95o29h98u79s77l58a15v 68K18r83á30l92í34k 2281430759216

Tak ať si Kladeňáci jezdí po Kladně, jestli se jim Praha 6 nelíbí. Pražáci courat do Kladna nepotřebujou.

+2/−2
3.6.2016 19:39

R86a98d25e13k 30J42a73n91a65t47a 9615406344322

Většina lidí na Praze 6 ani pořádně neví, kde ta trať je. Ale zblbnout se nechají. Jinak je to klasické NIMBY v kombinaci s neznalostí (Evropská dělá mnohem větší kravál a tahle stavba by umožnila ji zklidnit).

+6/−1
3.6.2016 19:46

J27i67n79d64ř60i88c88h 37H84r80a55d87e58c59k50ý 6155449752132

maně se mi vybavila scéna z filmu trhák:

režisér: "...to je nádraží, ale všechno si to postavíme sami."

producent zděšeně: " to bude drahý!!"

architekt potměšile: " bude..."

0/0
3.6.2016 17:57
Foto

Z90b59y28n92ě68k 83M41e98l64i74c37h72a93r 9265287815409

Může, co by ne... A tím to končí... Kdo ví, zda se dožiju její stavby (stejně jako D3 a jiných potřebných dopravních staveb, napadá mě R35 a R43)

+3/0
3.6.2016 16:35

V92l92a20s57t52i17m44i63l 24S41v15o88b20o20d59a 7133808835274

Jsme v ČR, takže bych to viděl na nejdražší, tj. patrně tu fialovou variantu ;-D.

+4/−1
3.6.2016 16:16

A81n90t76o72n10í70n 94D67o10u49b55e33k 3830319779

v prvni rade je nutne predelat trasui a vest ji z hlavniho nadrazi a ne nesmyslne z odriznuteho masarykova

+2/−1
3.6.2016 15:47

R21a28d57e30k 60J66a34n82a20t40a 9335646104592

Trať od Bubnů lze zaústit i na hlavní nádraží - do jeho spodního patra (projekt Nové spojení 2). Ovšem to je velká akce, ke které zatím Praha mentálně nedospěla.

Zatím se může jezdit na Masaryčku, budem dost rádi, když se zvládne alespoň to.

+6/0
3.6.2016 15:51

J95a66n 14B15a17r31t37ů21n18ě92k 9752618409703

Přesně, Masaryčka je sice fajn, ale z Bubnů by měla být možnost odbočení na Hl.n. Praha, problém by to neměl být, jen na české poměry se zas budou řešit pozemky, kde stejně nic kloudného není x let. A o penězích nemůže být ani řeč, protože EU fond by přímé spojené letiště s hl.n. velmi výrazně zadotoval.

0/0
3.6.2016 15:56

R62a53d45e46k 87N69o64v36a28k 9594163159620

se dá jet úvratí, ale až od Invalidovny

0/0
3.6.2016 16:12

L42u55d21v43í45k 21G56a68j25d90o32š33í35k 2205173224502

To je ale trochu jiný problém.

0/0
3.6.2016 16:03

V98i33k54y26r 89B44o78h92u92m47i16l 59S29t25r45a52n94s18k61y 9127868236289

No, vzpomeneme-li propadů tunelu Blanka, pak bych to zase tak na "minimální" zátěž občanů neviděl;-D

0/−1
3.6.2016 15:47

L59u28d18v33í89k 29G54a72j14d94o33š95í97k 2495913554872

To co se navrhuj půjde hodně hluboko pod zemí v podstatě ve skále. Takže propad hrozí jen minimálně.

+3/0
3.6.2016 16:03

J88a29r31o22s88l31a96v 84Š27i74m89á90č76e96k 6144247919248

Jednokolejný železniční tunel je užší než ten silniční. To je profil méně příznivý pro rychlokomínování. Navíc se Metrostavu blíží konec ražeb u Ejpovic, vrtáci jsou zaplaceni, tak budou uloženi pro případné budoucí nasazení (ale desítky let asi nevydrží). Ani tato technologie není příznivá ambulantním odbočkám na povrch.

+3/0
3.6.2016 16:54

J12a30n 60P18r43i28c96h35y39s95t89a78l 8891238383

Tu propagandu si pan autor mohl odpustit. Cozpak nedokazete takovyto clanek napsat neutralne?

0/0
3.6.2016 15:20

M15i88r72o35s38l70a39v 88Z12i76k39m32u74n29d 6768572157168

Především nejde o "rychlodráhu", ale o zcela normální železniční trať ...

+10/−2
3.6.2016 15:00

B71o94h51u72s96l15a29v 90K38r23á63l65í29k 2491600949856

Všechny rychlodráhy jsou zcela normální tratě.

+5/0
3.6.2016 15:20

R28a23d11e63k 18J22a56n35a78t71a 9885186334612

Tato diskuze nemá smysl. "Rychlodráha" je termín vynalezený křiklouny z Prahy 6 za účelem strašení veřejnosti. Nemá technický význam, takže nemá snysl o něm diskutovat.

+2/0
3.6.2016 15:27

R66a67d13e70k 45N79o10v82a11k 9404853979420

Ano. Rychlodráha je v evropských podmínkách trať s rychlostí 200km a výše.

V podmínkách Prahy kdy je dána nejvyšší rychlost 80/60km za hodinu jde o pouhou lokální trať

+3/−2
3.6.2016 15:30

J83a81n 84B10a18r21t62ů56n18ě54k 9212848759383

Tak ono by to mohlo v tunelu jen 150,- kdyby to vedlo nějak přímo a zastávky nebyly tak časté, realita ale bude taková, že to nebude rychlejší než nyní, navíc se ani nepočítá v zastávkách s třetí předjížděcí kolejí, aby trať mohla mít jdnak courací S-bahn a jednak expres

0/0
3.6.2016 15:59

L71u42d95v17í44k 13G44a91j75d21o26š97í38k 2285243514642

Rychlodtáha to má být proto, že bude mít jen minimum zastávek. Nikoliv proto, jak rychle pojedou vlaky.

+1/0
3.6.2016 16:06

R82a17d39e55k 93J92a73n56a34t51a 9765656584912

Kdepak. Oproti dnešku mají na trati zastávky přibýt, např. u Výstaviště.

0/0
3.6.2016 16:07

L17u88d71v55í70k 25G63a57j35d98o86š73í50k 2965733294852

To je ale pořád méně zastávek, než by měl mít příměstský vlak.

0/0
3.6.2016 16:10

R45a90d55e82k 66N61o85v16a59k 9874773879180

I 4 zastávky ve městě jsou dost

0/0
3.6.2016 16:13

J51a27n 29B85a74r31t71ů68n32ě43k 9752218619673

Ať přibydou, ale ať je sem tam i ta předjížděcí kolej a trať může využívat jak S-bahn, tak vlak, který zvládne trasu dostatečně rychle, aby namotivoval lidi snížit své pohodlí z auta a tím vlakem jet.

+1/0
3.6.2016 16:13

L40u40d45v47í57k 47G76a35j67d84o72š30í52k 2795983874572

Na více kolejí není místo (dnes je tam jedna a ani dvě koleje se tam nevejdou). Krom toho obslužnost městských čtvrtí už řeší nedávno vybudované metro, takže není důvod vymýšlet S-bahn.

0/0
3.6.2016 16:22

M12i70r29o48s97l95a62v 87Z32i11k66m59u26n34d 6208962397518

Můžete ty "rychlodráhy" vyjmenovat ... "rychlodráha" není vysokorychlostní trať ...

Pojem rychlodráha čerpá z otrockého překladu "rakouského" výrazu SCHNELLBAHN WIEN, označujícího vlaky systému S-Bahn ...

viz : https://www.google.cz/?gws_rd=ssl#q=schnellbahn

V Německu S-Bahn = Stadtbahn (městská dráha)

Protože trasy S-Bahn začaly překračovat "hranice" metropolí, tak se uchytilo jako "universální" označení vlaků pro příměstskou dopravu. Trasy vlaků S-Bahn měří v řadě případů, zejména v Německu, více než 100 km, mnohde protínají více spolkových zemí s cestovní dobou až ke 4 hodinám ...

Ve Švýcarsku třeba Airolo - Chiasso (původní Gotthardbahn) nebo Porrentruy - Olten (cestovní doba cca 2 hodiny).

+1/0
4.6.2016 14:55

R40a48d36e19k 56Č77o15s 3786716478978

Takže my jsme mohli mít za necelé 4mld metro až na letiště a to bylo drahý. Tak abychom ušetřili, postavíme za 30mld rychlodráhu. Rozumím tomu správně?

+3/−5
3.6.2016 14:46

R94a13d83e58k 22J33a40n61a79t82a 9375736284182

Nerozumíte. Jedná se o především o kapacitní a rychlé spojení Kladna a Prahy. To metrem neuděláte.

+12/−3
3.6.2016 14:48

T49o79m72á79š 62B70a63l91v63í74n 1760595712282

To není pravda. Projekt rychlodráhy je od počátku rozdělen na dvě části - Druhá část - Veleslavín - Kladno - je už schválena a bude se realizovat. První část má zpoždění kvůli Praze 6 a to část Masaryčka - Veleslavín. Tuto část ale velmi dobře supluje metro. Vhodnou kombinací obou lze pak docílit rychlého spojení jak letiště tak Kladna.

+4/−4
3.6.2016 15:05

R88a10d71e86k 15J19a26n31a93t21a 9285386164232

Končit vlaky na předměstí u metra nedává smysl. Likvidujete tím výhody vlaku. Přetížíte centrální úsek metra. Vlaky od Hradce taky nekončí ve Vysočanech a od Plzně na Smíchově.

+9/0
3.6.2016 15:14

J79a38n 16B17a73r39t73ů49n41ě60k 9632978279323

Přesně tak, je krátkozraké říci, že by stačilo vést vlak na Veleslavín, tam přestupte, dojeďte na Můstek/Muzeum a tam přestupte a dojeďte na hlavák/autobusák na Florenci

+4/0
3.6.2016 16:01

J33i30ř86í 58Z40a76t86l12o32u65k54a39l 3178779921666

To je sice pravda, ale asi to tak nakonec alespoň dočasně dopadne, dokud na Praze 6 nepřestanou dělat obstrukce. Dokud bude existovat stará trať, ten kousek z Holešovic na Veleslavín bude možné dostavět vždycky.

+1/0
4.6.2016 2:33

L69u45d49v68í80k 44G46a70j45d91o88š81í91k 2965573414692

Nechápete. Metro je určeno pro obyvatele Prahy (6). Rychlodráha pro Kladeňáky a pro ty, co jedou na letiště. To jsou dva neslučitelné koncepty. První potřebují spoustu zastávek, druzí porřebují rychlé spojení s minimem zastávek.

+3/0
3.6.2016 16:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.