Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlodráha do Kladna může vést pod pražskými Střešovicemi v tunelech

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) pokračuje v přípravě trati z Prahy na Letiště Václava Havla a do Kladna. Aktuálně se stále počítá s tím, že Prahou 6 povede pod zemí. A to hned ve dvou jednokolejných tunelech. Ministerstvo dopravy dalo investorovi zelenou s podmínkou, že ověří, zda je záměr vést trať ekonomicky efektivní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a27n 50Z17i70e44g77l31e96r 1431286981858

Pojem rychlodráha je samozřejmě novinářsky nepřesný. Jednalo by se o normální dvojkolejnou elektrifikovanou železnici na Letiště Václava Havla. Nápad na vedení části tratě tunely není špatný. Je potřeba si uvědomit, že se bude jednat o velký zásah do života lidí v Praze 6.

0/0
6.6.2016 21:33
Foto

M66i19c48h60a47l 59S21m41í44t74k33a 8584384813596

Pořád se tu řeší zahloubení, proč tedy neudělají spojku tunelem někde od hlavní trati v souběhu s tunelem blanka a vlak na letiště by mohl jet klidně i z hlavního nádraží a obsloužit i Holešovice a mohla by na letiště být veden vlak klidně od Kolína nebo Benešova.

0/−1
6.6.2016 12:45

M60i93c56h82a75l 83G87r82i24v50a43l37s23k29ý 8803182657235

Rychlodráha opravdu ? Stačí železniční spojení ( S- Bann).Opravit koleje na 110,ooKm do Kladna a odbočku na letiště.Metro se nevyplatí (cena a provoz je nejdražší).:-)

0/0
4.6.2016 21:31

R38a56d60e27k 82J86a15n85a63t84a 9515276574412

Patrně jste naletěl novinářům a jejich prázdnému pojmu "rychlodráha".

Vždycky to měla být normální příměstská železnice (po německu S-Bahn), nic jiného.

0/0
4.6.2016 23:10

A61n28t70o12n85í45n 33Š11á77l36a 4348191149320

V tunelech?

Slavnostní otevření v roce 2116:-P

0/0
4.6.2016 8:07

K97a21r62e66l 66D45r10d34a 6974422217

Výborně, tak už tady máme nápad na zbourání Masaryčky. To bude asi někdo od Penty. ;-D

Minule jsem procházel Hradčanskou. Zrovna jel vláček... On fakt někdo v Praze pustí dráhu s provozem jak metro po chodníku na pomezí Dejvic a Hradčan? Rv

A Střešovice, Veleslavín, Liboc, Ruzyni... trať je roky poškozuje. Je hezké, ochránit Střešovice, ale prohlašovat Veleslavín za konec Prahy a dál pokračovat bez ochrany bydlení, v dnešní době, kapku na hlavu, ne? Rv:-P

Takže tady máme ideální řešení - podzemní dráha až na letiště, bez Masaryčky a pěkně vedle trasy metra A. A to se vyplatí. Rv;-D

A když tunely, já bych dělal novu trať od Vltavy přes pole kolem Nebušic. Rovnou, rychlou. A tuhle pomalou klikatici Prahou 6 bych změnil na cyklostezku a parky. R^

0/−1
4.6.2016 6:03

R69a76d88e30k 13J41a95n91a11t75a 9945586774312

a) kde vidíte ten nápad na zbourání Masaryčky?

b) v oblasti Hradčanské má být modernizová trať zahloubena ve všech uvažovaných variantách. Dokonce tam už za tím učelem při stavbě Blanky založili podzemní stěny.

c) poškozuje? Dovolím si upozornit, že ta trať tam byla dříve, než naprostá většina domů. Stejně tomu je i u ostatních tratí v Praze. A naopak tehdy železnice přispěla k rozvoji. Které město odmítlo v tom 19. století železnici, zpravidla na tom hodně prodělalo.

d) vedle trasy A? Vždyť je to v souběhu jenom mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Zbylá část trasy je jinak.

e) od Vltavy kolem Nebušic? Co byste tím vyřešil? Taky by tam musel být tunel, ještě delší (kvůli terénu). Navíc by taková trať neměla zastávky na P6, kam hodně lidí z Kladna dojíždí, protože to je nejblíž, tak si našli práci tam. Takže ti by dál plnili P6 autama.

+1/0
4.6.2016 10:23

K30a89r37e78l 34D91r72d82a 6824872517

a) Níže na diskusi. A také první projekt, co převzala Penta, měl v plánu nejprve Masaryčku obestavět kancelářemi, pak ji zrušit a udělat v prostoru kolejiště park. Tomuto řešení nic nebrání.

b) Aha. Měl jsem pocit, že jsem viděl na vizualizaci Hradčanskou povrchovou. Teď ji vidím pod zemí. Jen mě napadá, že cestující nemají dopravu pod zemí rádi a proto se vyhýbají metru. (Jel jsem vlakem nedávno do Budějovic. Hnus fialový. Všude protihlukové stěny. Takže cestující z vlaku kouká 2 hodiny do betonových panelů. Nepříjemná doprava. Přitom by to šlo dělat s výhledem.)

c) Co vyhovovalo v 19. století, může být dnes přežitek vhodný ke zrušení. Dnes ta trať generuje dopravní omezení, zanedbanost a nepořádek. Čtvrť spíš degraduje a nerozvíjí. A většina lidí dnes použije jinou dopravu. Nově lze navíc čekat nárůst hluku. Přitom sprejeři to za 3 roky uvedou do stejné zanedbanosti jako před modernizací.

d) Pokud jde o přepravu z Prahy 6 do centra, je to předimenzovaný souběh. Tramvají, metra a nyní železnice.

e) Auta to nevyřeší. Kladeňáci dnes preferují autobusy nebo IAD. Vlak jim přijde nepraktický. Podle mě se dráha staví bez dostatečné poptávky na Kladně. Pro letiště to bude jen další nešikovné řešení s nucenými přestupy. A že by místní na Praze 6 upřednostňovali vlak před MHD? Tady si stavitelé argumenty notně vymýšlí. Co to prověřit nějakým referendem místních?

Přes Nebušice bych omezil počet zastávek. Cesta z Kladna a letiště by byla rychlejší. A trať by byla zachována.

Nakonec se "zbytečná trať" staví jen proto, že to někdo v EU neobhájil a a dle "norem EU" má mít evropské významné letiště železnici. Protože je to zvykem v Německu. Jde jen o zachování lukrativnosti Ruzyně. Vůbec nejde o dopravu cestujících. A také jde o peníze EU, které zaplatí rekonstrukci trati na Kladno na kterou nemáme 70 let peníze. ;-)

0/−1
5.6.2016 8:12

R31a84d60e22k 41J36a29n37a90t26a 9685436804742

a) v plánu je Masaryčku buď zachovat pro některé vlaky, nebo změnit na železniční muzeum (boží nen ve světe neobvyklé). Zcela zrušit jsem nidke neviděl.

b) cestující se vyhýbají metru? Bydlím v Praze celý život a tohodle jsem si ještě nevšiml. Naopak, mnozí to mají tak, že buď metro nebo nic. Otázka "je to na metru?" je typická.

c) i dnes platí, že železnice sídla rozvíjí. Ceny nemovitostí v obcích, kde je Esko do Prahy, jsou vyšší, než tam, kde je jen bus. Protože lidi chtějí bydlet tam, odkud se pohodlně dostanou do práce.

d) takže byste končil vlaky na Veleslavíně, pak byste nahnal lidi do metra, načež by tito vystoupili na Hradčanské a dále pokračovali do Holešovic vlakem či tramvají? Když se dnes podíváte na vlak Kladno-Praha, většina lidí je jede až do centra.

e) Kladeňáci preferujují spíše busy nebo IAD proto, že vlak je kvůli infrastruktuře tragický. Pomalý a má dlouhé intervaly (oproti jiným tratím v okolí Prahy). Pokud zde postavíte, to, co je jinde, není důvodu, proč by neměli přejít na vlak, jako jinde (Kralupy, Čelákovice, Říčany, atd.). O poptávky se nebojte. Kladno je největší středočešké město a relace Kladno-Praha ne je nejsilněší relace dojížďky v republice.

Váš poslední odstavec je rozporuplný. Píšete, že nejde o dopravu cestujících a zároveň tvrdíte, že to zvýší lukrativnost Ruzyně (pro koho, snad pro Marťany? pro cestujicí) a že to je rekonstrukce trati na Kladno (což je taky pro cestující, pro koho jiného). A že to EU zadotuje? TO je snad v pořádku. Dlohodobá politika EU je podporovat úsporné železnice oproti silnicím (spalujícím dovozovou ropu) a když jsou některé národy přiblbé a nepochopí to samy, tak je lze namotivovat dotacemi.

+1/0
5.6.2016 10:03

R93o38b27e12r55t 13P62r83a44ž45á54k 4718556725500

S panem Drdou je marno se přít.

0/−1
5.6.2016 21:42

K47a85r92e11l 78D80r56d44a 6794682487

b) To vychází z nekonečných debat s tramvajovou lobby tady. Viz Pražák a spol. A z mých zkušeností. Fakt jsou cestující, co preferují povrchovou dopravu a především tramvaje paralelně k metru. Jde jak o příjemnější dopravu, kratší nástupy a přestupy a častější zastávky na povrchu.

V Praze si jednotlivé druhy dopravy konkurují a přetahují se o cestující. Rv

c) To platí někde za Prahou. Trať v centru Prahy přínosem pro Pražany není dobrých 50-70 let.

d) Nevím z čeho vycházíte? Hloupý příklad.

e) Mám několik známých na Kladně. Autobus je levnější a rychlejší. Staví lépe dle potřeb cestujících. Kolega třeba tvrdí, že většina "Pražanů" žije kolem něj na sídlišti. Autobus do Prahy mají za domem. K nádraží to mají všichni dost daleko. Nejspíš by k vlaku museli jezdit zdejším autobusem. Tedy víc času, víc peněz, víc přestupů. Vlak využijí spíš starousedlíci, kterých zase do Prahy moc nejezdí.

Nyní nadává na prodloužení metra. Veleslavín je ucpaný a nestíhá. Takže se mu cesta do práce oproti přestupu na Dejvické prodloužila. Autobusy zde dlouho popojíždí než pustí cestující do metra.

Pak nikdo neposunul odjezdy autobusů na Kladno. Jen je přenesl z Dejvické. Takže mu spoje ujíždí přesně o ten čas, který potřebuje metro na dokodrcání se z Dejvické na Veleslavín. Prostě Česko.

A nemá potřebu jezdit na Masaryčku. Centrem jen projede na Žižkov. Takže vlak by ho stejně nutil někde přestupovat na spoj, co ho vyveze na Žižkov. Dnes to projede Áčkem rovnou z Veleslavína. Vlak nepotřebuje. Pravidelně nechává auto na Praze 6 u metra. Potřeboval by P+R, co tady byly naslibovány.

Poptávku obyvatel Kladna po vlaku bych chtěl vidět ověřenou.

f) Podle mě některá z českých firem lobbovala v Bruselu za železnici a pak nám byla železnice Bruselem nařízena. Podvod a podraz. Vyhrožuje se vyškrtnutím letiště bez železnice z hlavní sítě. Proto se vyplatí železnici udělat, i když ji nikdo nepotřebuje.

0/−1
6.6.2016 1:07

L74u30k86á15š 60S55e56d13l39á62č55e80k 1363837877470

Další výstřel, který jenom odezní. Ostrava už má dráhu na letiště dávno vybudovanou a Praha za stejné peníze, jenom na papíře. ;-D

0/−1
4.6.2016 3:12

M49i24r66o69s80l56a85v 53Z40i74k41m11u92n47d 6938472427178

Jenže tu trať si "zaplatil" kraj a nepatří SŽDC, ale jde o regionální trať Moravskoslezského kraje ... jede tam denně špičkově úžasných 9 párů vlaků ...

+1/0
4.6.2016 14:34

J37a41r96o38s84l98a25v 51Š42k86o90d15a 6664268899431

Kdyby propláceli taxíky, tak to vyjde na stejno.

0/−1
4.6.2016 1:31

P16e29t22r 98P67e28t43r 6423742858243

S podvody a cenama pražských taxikářů by se svezlo sotva pár desítek turistů

+1/0
5.6.2016 1:16

J54i19ř90í 68C18a47p29u56l56i49č 3215397675530

Jeden opravdu skromný dotaz pro management SDŽC. Nevyšlo by levněji ty třeba lidi vozit kyvadlově nějakými opravdu velmi drahými vrtulníky?

Nemůžu se totiž zbavit dojmu, že Američané dopraví levněji a hlavně dřív prvního člověka na Mars než SŽDC prvního cestujícího "rychlodráhou" z Prahy do Kladna.

+3/−3
3.6.2016 19:12

R38a23d98e62k 34J18a24n21a59t41a 9735346434482

SŽDC by to nejraděli postavila normálně po povrchu (jako ostatní tratě v Praze), místo pro druhou kolej tam je - vykácí se křoví, vykoupí pár domů, místo šikmých svahu zářezů kolmá zeď.

Všechny tanečky s tunely se dělají akorát kvůli pár vlivným křiklounům z Prahy 6.

+2/−2
3.6.2016 19:19

B19o96h64u63s97l83a70v 42K51r28á81l66í46k 2691430929946

Tak ať si Kladeňáci jezdí po Kladně, jestli se jim Praha 6 nelíbí. Pražáci courat do Kladna nepotřebujou.

+2/−2
3.6.2016 19:39

R88a53d54e39k 14J44a79n49a76t98a 9425596594942

Většina lidí na Praze 6 ani pořádně neví, kde ta trať je. Ale zblbnout se nechají. Jinak je to klasické NIMBY v kombinaci s neznalostí (Evropská dělá mnohem větší kravál a tahle stavba by umožnila ji zklidnit).

+6/−1
3.6.2016 19:46

J83i14n79d46ř58i84c56h 40H82r82a94d71e79c80k67ý 6705539772652

maně se mi vybavila scéna z filmu trhák:

režisér: "...to je nádraží, ale všechno si to postavíme sami."

producent zděšeně: " to bude drahý!!"

architekt potměšile: " bude..."

0/0
3.6.2016 17:57
Foto

Z46b83y79n87ě19k 14M61e83l23i31c84h37a82r 9905337975629

Může, co by ne... A tím to končí... Kdo ví, zda se dožiju její stavby (stejně jako D3 a jiných potřebných dopravních staveb, napadá mě R35 a R43)

+3/0
3.6.2016 16:35

V65l33a83s18t47i57m70i71l 43S42v64o98b81o15d54a 7643928225204

Jsme v ČR, takže bych to viděl na nejdražší, tj. patrně tu fialovou variantu ;-D.

+4/−1
3.6.2016 16:16

A13n26t70o41n95í10n 43D19o97u55b22e79k 3560819159

v prvni rade je nutne predelat trasui a vest ji z hlavniho nadrazi a ne nesmyslne z odriznuteho masarykova

+2/−1
3.6.2016 15:47

R15a30d92e57k 98J35a19n25a75t71a 9965846414252

Trať od Bubnů lze zaústit i na hlavní nádraží - do jeho spodního patra (projekt Nové spojení 2). Ovšem to je velká akce, ke které zatím Praha mentálně nedospěla.

Zatím se může jezdit na Masaryčku, budem dost rádi, když se zvládne alespoň to.

+6/0
3.6.2016 15:51

J39a71n 89B78a22r93t46ů94n90ě86k 9172148489723

Přesně, Masaryčka je sice fajn, ale z Bubnů by měla být možnost odbočení na Hl.n. Praha, problém by to neměl být, jen na české poměry se zas budou řešit pozemky, kde stejně nic kloudného není x let. A o penězích nemůže být ani řeč, protože EU fond by přímé spojené letiště s hl.n. velmi výrazně zadotoval.

0/0
3.6.2016 15:56

R26a30d62e17k 26N76o10v34a71k 9444223839930

se dá jet úvratí, ale až od Invalidovny

0/0
3.6.2016 16:12

L10u93d68v98í24k 11G93a67j82d32o10š44í87k 2685193384152

To je ale trochu jiný problém.

0/0
3.6.2016 16:03

V50i94k86y45r 98B54o19h89u68m64i24l 15S10t55r65a38n10s45k10y 9327878916129

No, vzpomeneme-li propadů tunelu Blanka, pak bych to zase tak na "minimální" zátěž občanů neviděl;-D

0/−1
3.6.2016 15:47

L53u14d43v97í61k 72G37a18j89d94o66š92í27k 2955573114492

To co se navrhuj půjde hodně hluboko pod zemí v podstatě ve skále. Takže propad hrozí jen minimálně.

+3/0
3.6.2016 16:03

J59a18r54o46s79l62a82v 76Š43i15m87á32č19e16k 6264587919438

Jednokolejný železniční tunel je užší než ten silniční. To je profil méně příznivý pro rychlokomínování. Navíc se Metrostavu blíží konec ražeb u Ejpovic, vrtáci jsou zaplaceni, tak budou uloženi pro případné budoucí nasazení (ale desítky let asi nevydrží). Ani tato technologie není příznivá ambulantním odbočkám na povrch.

+3/0
3.6.2016 16:54

J41a65n 56P56r27i41c56h33y19s42t61a48l 8411518443

Tu propagandu si pan autor mohl odpustit. Cozpak nedokazete takovyto clanek napsat neutralne?

0/0
3.6.2016 15:20

M60i71r79o46s65l73a51v 59Z30i27k66m49u84n80d 6888492447348

Především nejde o "rychlodráhu", ale o zcela normální železniční trať ...

+10/−2
3.6.2016 15:00

B62o26h45u91s12l89a23v 89K55r52á49l24í94k 2721450879576

Všechny rychlodráhy jsou zcela normální tratě.

+5/0
3.6.2016 15:20

R44a45d21e36k 68J88a15n35a39t60a 9905706524302

Tato diskuze nemá smysl. "Rychlodráha" je termín vynalezený křiklouny z Prahy 6 za účelem strašení veřejnosti. Nemá technický význam, takže nemá snysl o něm diskutovat.

+2/0
3.6.2016 15:27

R91a27d23e78k 35N98o67v69a88k 9324753289970

Ano. Rychlodráha je v evropských podmínkách trať s rychlostí 200km a výše.

V podmínkách Prahy kdy je dána nejvyšší rychlost 80/60km za hodinu jde o pouhou lokální trať

+3/−2
3.6.2016 15:30

J19a16n 32B92a13r96t32ů54n13ě32k 9972928369393

Tak ono by to mohlo v tunelu jen 150,- kdyby to vedlo nějak přímo a zastávky nebyly tak časté, realita ale bude taková, že to nebude rychlejší než nyní, navíc se ani nepočítá v zastávkách s třetí předjížděcí kolejí, aby trať mohla mít jdnak courací S-bahn a jednak expres

0/0
3.6.2016 15:59

L66u72d39v32í28k 12G32a56j96d80o93š20í88k 2895733564872

Rychlodtáha to má být proto, že bude mít jen minimum zastávek. Nikoliv proto, jak rychle pojedou vlaky.

+1/0
3.6.2016 16:06

R60a50d90e94k 29J16a66n86a73t29a 9755886934252

Kdepak. Oproti dnešku mají na trati zastávky přibýt, např. u Výstaviště.

0/0
3.6.2016 16:07

L84u97d68v11í95k 58G10a56j25d75o62š18í51k 2985923184422

To je ale pořád méně zastávek, než by měl mít příměstský vlak.

0/0
3.6.2016 16:10

R79a56d43e47k 52N45o43v46a65k 9724443549820

I 4 zastávky ve městě jsou dost

0/0
3.6.2016 16:13

J55a67n 12B65a18r21t29ů88n77ě96k 9872138349243

Ať přibydou, ale ať je sem tam i ta předjížděcí kolej a trať může využívat jak S-bahn, tak vlak, který zvládne trasu dostatečně rychle, aby namotivoval lidi snížit své pohodlí z auta a tím vlakem jet.

+1/0
3.6.2016 16:13

L42u20d64v67í93k 65G86a95j41d59o77š42í62k 2345633404852

Na více kolejí není místo (dnes je tam jedna a ani dvě koleje se tam nevejdou). Krom toho obslužnost městských čtvrtí už řeší nedávno vybudované metro, takže není důvod vymýšlet S-bahn.

0/0
3.6.2016 16:22

M64i12r42o29s93l15a84v 89Z80i87k52m11u58n55d 6448272307118

Můžete ty "rychlodráhy" vyjmenovat ... "rychlodráha" není vysokorychlostní trať ...

Pojem rychlodráha čerpá z otrockého překladu "rakouského" výrazu SCHNELLBAHN WIEN, označujícího vlaky systému S-Bahn ...

viz : https://www.google.cz/?gws_rd=ssl#q=schnellbahn

V Německu S-Bahn = Stadtbahn (městská dráha)

Protože trasy S-Bahn začaly překračovat "hranice" metropolí, tak se uchytilo jako "universální" označení vlaků pro příměstskou dopravu. Trasy vlaků S-Bahn měří v řadě případů, zejména v Německu, více než 100 km, mnohde protínají více spolkových zemí s cestovní dobou až ke 4 hodinám ...

Ve Švýcarsku třeba Airolo - Chiasso (původní Gotthardbahn) nebo Porrentruy - Olten (cestovní doba cca 2 hodiny).

+1/0
4.6.2016 14:55

R35a10d14e50k 87Č94o59s 3356526878748

Takže my jsme mohli mít za necelé 4mld metro až na letiště a to bylo drahý. Tak abychom ušetřili, postavíme za 30mld rychlodráhu. Rozumím tomu správně?

+3/−5
3.6.2016 14:46

R58a93d35e46k 21J32a10n91a94t48a 9155786764222

Nerozumíte. Jedná se o především o kapacitní a rychlé spojení Kladna a Prahy. To metrem neuděláte.

+12/−3
3.6.2016 14:48

T76o43m93á82š 14B42a25l42v33í37n 1390805242242

To není pravda. Projekt rychlodráhy je od počátku rozdělen na dvě části - Druhá část - Veleslavín - Kladno - je už schválena a bude se realizovat. První část má zpoždění kvůli Praze 6 a to část Masaryčka - Veleslavín. Tuto část ale velmi dobře supluje metro. Vhodnou kombinací obou lze pak docílit rychlého spojení jak letiště tak Kladna.

+4/−4
3.6.2016 15:05

R46a69d67e62k 96J25a32n92a27t64a 9475326444352

Končit vlaky na předměstí u metra nedává smysl. Likvidujete tím výhody vlaku. Přetížíte centrální úsek metra. Vlaky od Hradce taky nekončí ve Vysočanech a od Plzně na Smíchově.

+9/0
3.6.2016 15:14

J35a61n 30B31a37r37t21ů60n64ě52k 9472548599263

Přesně tak, je krátkozraké říci, že by stačilo vést vlak na Veleslavín, tam přestupte, dojeďte na Můstek/Muzeum a tam přestupte a dojeďte na hlavák/autobusák na Florenci

+4/0
3.6.2016 16:01

J39i18ř85í 54Z34a79t51l80o61u89k82a26l 3398449811976

To je sice pravda, ale asi to tak nakonec alespoň dočasně dopadne, dokud na Praze 6 nepřestanou dělat obstrukce. Dokud bude existovat stará trať, ten kousek z Holešovic na Veleslavín bude možné dostavět vždycky.

+1/0
4.6.2016 2:33

L88u16d71v16í18k 53G86a12j85d15o24š25í52k 2645163334292

Nechápete. Metro je určeno pro obyvatele Prahy (6). Rychlodráha pro Kladeňáky a pro ty, co jedou na letiště. To jsou dva neslučitelné koncepty. První potřebují spoustu zastávek, druzí porřebují rychlé spojení s minimem zastávek.

+3/0
3.6.2016 16:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.