Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit: příspěvky podle vláken | příspěvky podle času

Pojem rychlodráha je samozřejmě novinářsky nepřesný. Jednalo by se o normální dvojkolejnou elektrifikovanou železnici na Letiště Václava Havla. Nápad na vedení části tratě tunely není špatný. Je potřeba si uvědomit, že se bude jednat o velký zásah do života lidí v Praze 6.

Pořád se tu řeší zahloubení, proč tedy neudělají spojku tunelem někde od hlavní trati v souběhu s tunelem blanka a vlak na letiště by mohl jet klidně i z hlavního nádraží a obsloužit i Holešovice a mohla by na letiště být veden vlak klidně od Kolína nebo Benešova.

Rychlodráha opravdu ? Stačí železniční spojení ( S- Bann).Opravit koleje na 110,ooKm do Kladna a odbočku na letiště.Metro se nevyplatí (cena a provoz je nejdražší).:-)

Patrně jste naletěl novinářům a jejich prázdnému pojmu "rychlodráha".

Vždycky to měla být normální příměstská železnice (po německu S-Bahn), nic jiného.

V tunelech?

Slavnostní otevření v roce 2116:-P

Výborně, tak už tady máme nápad na zbourání Masaryčky. To bude asi někdo od Penty. ;-D

Minule jsem procházel Hradčanskou. Zrovna jel vláček... On fakt někdo v Praze pustí dráhu s provozem jak metro po chodníku na pomezí Dejvic a Hradčan? Rv

A Střešovice, Veleslavín, Liboc, Ruzyni... trať je roky poškozuje. Je hezké, ochránit Střešovice, ale prohlašovat Veleslavín za konec Prahy a dál pokračovat bez ochrany bydlení, v dnešní době, kapku na hlavu, ne? Rv:-P

Takže tady máme ideální řešení - podzemní dráha až na letiště, bez Masaryčky a pěkně vedle trasy metra A. A to se vyplatí. Rv;-D

A když tunely, já bych dělal novu trať od Vltavy přes pole kolem Nebušic. Rovnou, rychlou. A tuhle pomalou klikatici Prahou 6 bych změnil na cyklostezku a parky. R^

a) kde vidíte ten nápad na zbourání Masaryčky?

b) v oblasti Hradčanské má být modernizová trať zahloubena ve všech uvažovaných variantách. Dokonce tam už za tím učelem při stavbě Blanky založili podzemní stěny.

c) poškozuje? Dovolím si upozornit, že ta trať tam byla dříve, než naprostá většina domů. Stejně tomu je i u ostatních tratí v Praze. A naopak tehdy železnice přispěla k rozvoji. Které město odmítlo v tom 19. století železnici, zpravidla na tom hodně prodělalo.

d) vedle trasy A? Vždyť je to v souběhu jenom mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Zbylá část trasy je jinak.

e) od Vltavy kolem Nebušic? Co byste tím vyřešil? Taky by tam musel být tunel, ještě delší (kvůli terénu). Navíc by taková trať neměla zastávky na P6, kam hodně lidí z Kladna dojíždí, protože to je nejblíž, tak si našli práci tam. Takže ti by dál plnili P6 autama.

a) Níže na diskusi. A také první projekt, co převzala Penta, měl v plánu nejprve Masaryčku obestavět kancelářemi, pak ji zrušit a udělat v prostoru kolejiště park. Tomuto řešení nic nebrání.

b) Aha. Měl jsem pocit, že jsem viděl na vizualizaci Hradčanskou povrchovou. Teď ji vidím pod zemí. Jen mě napadá, že cestující nemají dopravu pod zemí rádi a proto se vyhýbají metru. (Jel jsem vlakem nedávno do Budějovic. Hnus fialový. Všude protihlukové stěny. Takže cestující z vlaku kouká 2 hodiny do betonových panelů. Nepříjemná doprava. Přitom by to šlo dělat s výhledem.)

c) Co vyhovovalo v 19. století, může být dnes přežitek vhodný ke zrušení. Dnes ta trať generuje dopravní omezení, zanedbanost a nepořádek. Čtvrť spíš degraduje a nerozvíjí. A většina lidí dnes použije jinou dopravu. Nově lze navíc čekat nárůst hluku. Přitom sprejeři to za 3 roky uvedou do stejné zanedbanosti jako před modernizací.

d) Pokud jde o přepravu z Prahy 6 do centra, je to předimenzovaný souběh. Tramvají, metra a nyní železnice.

e) Auta to nevyřeší. Kladeňáci dnes preferují autobusy nebo IAD. Vlak jim přijde nepraktický. Podle mě se dráha staví bez dostatečné poptávky na Kladně. Pro letiště to bude jen další nešikovné řešení s nucenými přestupy. A že by místní na Praze 6 upřednostňovali vlak před MHD? Tady si stavitelé argumenty notně vymýšlí. Co to prověřit nějakým referendem místních?

Přes Nebušice bych omezil počet zastávek. Cesta z Kladna a letiště by byla rychlejší. A trať by byla zachována.

Nakonec se "zbytečná trať" staví jen proto, že to někdo v EU neobhájil a a dle "norem EU" má mít evropské významné letiště železnici. Protože je to zvykem v Německu. Jde jen o zachování lukrativnosti Ruzyně. Vůbec nejde o dopravu cestujících. A také jde o peníze EU, které zaplatí rekonstrukci trati na Kladno na kterou nemáme 70 let peníze. ;-)

a) v plánu je Masaryčku buď zachovat pro některé vlaky, nebo změnit na železniční muzeum (boží nen ve světe neobvyklé). Zcela zrušit jsem nidke neviděl.

b) cestující se vyhýbají metru? Bydlím v Praze celý život a tohodle jsem si ještě nevšiml. Naopak, mnozí to mají tak, že buď metro nebo nic. Otázka "je to na metru?" je typická.

c) i dnes platí, že železnice sídla rozvíjí. Ceny nemovitostí v obcích, kde je Esko do Prahy, jsou vyšší, než tam, kde je jen bus. Protože lidi chtějí bydlet tam, odkud se pohodlně dostanou do práce.

d) takže byste končil vlaky na Veleslavíně, pak byste nahnal lidi do metra, načež by tito vystoupili na Hradčanské a dále pokračovali do Holešovic vlakem či tramvají? Když se dnes podíváte na vlak Kladno-Praha, většina lidí je jede až do centra.

e) Kladeňáci preferujují spíše busy nebo IAD proto, že vlak je kvůli infrastruktuře tragický. Pomalý a má dlouhé intervaly (oproti jiným tratím v okolí Prahy). Pokud zde postavíte, to, co je jinde, není důvodu, proč by neměli přejít na vlak, jako jinde (Kralupy, Čelákovice, Říčany, atd.). O poptávky se nebojte. Kladno je největší středočešké město a relace Kladno-Praha ne je nejsilněší relace dojížďky v republice.

Váš poslední odstavec je rozporuplný. Píšete, že nejde o dopravu cestujících a zároveň tvrdíte, že to zvýší lukrativnost Ruzyně (pro koho, snad pro Marťany? pro cestujicí) a že to je rekonstrukce trati na Kladno (což je taky pro cestující, pro koho jiného). A že to EU zadotuje? TO je snad v pořádku. Dlohodobá politika EU je podporovat úsporné železnice oproti silnicím (spalujícím dovozovou ropu) a když jsou některé národy přiblbé a nepochopí to samy, tak je lze namotivovat dotacemi.

S panem Drdou je marno se přít.

b) To vychází z nekonečných debat s tramvajovou lobby tady. Viz Pražák a spol. A z mých zkušeností. Fakt jsou cestující, co preferují povrchovou dopravu a především tramvaje paralelně k metru. Jde jak o příjemnější dopravu, kratší nástupy a přestupy a častější zastávky na povrchu.

V Praze si jednotlivé druhy dopravy konkurují a přetahují se o cestující. Rv

c) To platí někde za Prahou. Trať v centru Prahy přínosem pro Pražany není dobrých 50-70 let.

d) Nevím z čeho vycházíte? Hloupý příklad.

e) Mám několik známých na Kladně. Autobus je levnější a rychlejší. Staví lépe dle potřeb cestujících. Kolega třeba tvrdí, že většina "Pražanů" žije kolem něj na sídlišti. Autobus do Prahy mají za domem. K nádraží to mají všichni dost daleko. Nejspíš by k vlaku museli jezdit zdejším autobusem. Tedy víc času, víc peněz, víc přestupů. Vlak využijí spíš starousedlíci, kterých zase do Prahy moc nejezdí.

Nyní nadává na prodloužení metra. Veleslavín je ucpaný a nestíhá. Takže se mu cesta do práce oproti přestupu na Dejvické prodloužila. Autobusy zde dlouho popojíždí než pustí cestující do metra.

Pak nikdo neposunul odjezdy autobusů na Kladno. Jen je přenesl z Dejvické. Takže mu spoje ujíždí přesně o ten čas, který potřebuje metro na dokodrcání se z Dejvické na Veleslavín. Prostě Česko.

A nemá potřebu jezdit na Masaryčku. Centrem jen projede na Žižkov. Takže vlak by ho stejně nutil někde přestupovat na spoj, co ho vyveze na Žižkov. Dnes to projede Áčkem rovnou z Veleslavína. Vlak nepotřebuje. Pravidelně nechává auto na Praze 6 u metra. Potřeboval by P+R, co tady byly naslibovány.

Poptávku obyvatel Kladna po vlaku bych chtěl vidět ověřenou.

f) Podle mě některá z českých firem lobbovala v Bruselu za železnici a pak nám byla železnice Bruselem nařízena. Podvod a podraz. Vyhrožuje se vyškrtnutím letiště bez železnice z hlavní sítě. Proto se vyplatí železnici udělat, i když ji nikdo nepotřebuje.

Další výstřel, který jenom odezní. Ostrava už má dráhu na letiště dávno vybudovanou a Praha za stejné peníze, jenom na papíře. ;-D

Jenže tu trať si "zaplatil" kraj a nepatří SŽDC, ale jde o regionální trať Moravskoslezského kraje ... jede tam denně špičkově úžasných 9 párů vlaků ...

Kdyby propláceli taxíky, tak to vyjde na stejno.

S podvody a cenama pražských taxikářů by se svezlo sotva pár desítek turistů

Jeden opravdu skromný dotaz pro management SDŽC. Nevyšlo by levněji ty třeba lidi vozit kyvadlově nějakými opravdu velmi drahými vrtulníky?

Nemůžu se totiž zbavit dojmu, že Američané dopraví levněji a hlavně dřív prvního člověka na Mars než SŽDC prvního cestujícího "rychlodráhou" z Prahy do Kladna.

SŽDC by to nejraděli postavila normálně po povrchu (jako ostatní tratě v Praze), místo pro druhou kolej tam je - vykácí se křoví, vykoupí pár domů, místo šikmých svahu zářezů kolmá zeď.

Všechny tanečky s tunely se dělají akorát kvůli pár vlivným křiklounům z Prahy 6.

Tak ať si Kladeňáci jezdí po Kladně, jestli se jim Praha 6 nelíbí. Pražáci courat do Kladna nepotřebujou.

Většina lidí na Praze 6 ani pořádně neví, kde ta trať je. Ale zblbnout se nechají. Jinak je to klasické NIMBY v kombinaci s neznalostí (Evropská dělá mnohem větší kravál a tahle stavba by umožnila ji zklidnit).

maně se mi vybavila scéna z filmu trhák:

režisér: "...to je nádraží, ale všechno si to postavíme sami."

producent zděšeně: " to bude drahý!!"

architekt potměšile: " bude..."

Může, co by ne... A tím to končí... Kdo ví, zda se dožiju její stavby (stejně jako D3 a jiných potřebných dopravních staveb, napadá mě R35 a R43)

Jsme v ČR, takže bych to viděl na nejdražší, tj. patrně tu fialovou variantu ;-D.

v prvni rade je nutne predelat trasui a vest ji z hlavniho nadrazi a ne nesmyslne z odriznuteho masarykova

Trať od Bubnů lze zaústit i na hlavní nádraží - do jeho spodního patra (projekt Nové spojení 2). Ovšem to je velká akce, ke které zatím Praha mentálně nedospěla.

Zatím se může jezdit na Masaryčku, budem dost rádi, když se zvládne alespoň to.

Přesně, Masaryčka je sice fajn, ale z Bubnů by měla být možnost odbočení na Hl.n. Praha, problém by to neměl být, jen na české poměry se zas budou řešit pozemky, kde stejně nic kloudného není x let. A o penězích nemůže být ani řeč, protože EU fond by přímé spojené letiště s hl.n. velmi výrazně zadotoval.

se dá jet úvratí, ale až od Invalidovny

To je ale trochu jiný problém.

No, vzpomeneme-li propadů tunelu Blanka, pak bych to zase tak na "minimální" zátěž občanů neviděl;-D

To co se navrhuj půjde hodně hluboko pod zemí v podstatě ve skále. Takže propad hrozí jen minimálně.

Jednokolejný železniční tunel je užší než ten silniční. To je profil méně příznivý pro rychlokomínování. Navíc se Metrostavu blíží konec ražeb u Ejpovic, vrtáci jsou zaplaceni, tak budou uloženi pro případné budoucí nasazení (ale desítky let asi nevydrží). Ani tato technologie není příznivá ambulantním odbočkám na povrch.

Tu propagandu si pan autor mohl odpustit. Cozpak nedokazete takovyto clanek napsat neutralne?

Především nejde o "rychlodráhu", ale o zcela normální železniční trať ...

Všechny rychlodráhy jsou zcela normální tratě.

Tato diskuze nemá smysl. "Rychlodráha" je termín vynalezený křiklouny z Prahy 6 za účelem strašení veřejnosti. Nemá technický význam, takže nemá snysl o něm diskutovat.

Ano. Rychlodráha je v evropských podmínkách trať s rychlostí 200km a výše.

V podmínkách Prahy kdy je dána nejvyšší rychlost 80/60km za hodinu jde o pouhou lokální trať

Tak ono by to mohlo v tunelu jen 150,- kdyby to vedlo nějak přímo a zastávky nebyly tak časté, realita ale bude taková, že to nebude rychlejší než nyní, navíc se ani nepočítá v zastávkách s třetí předjížděcí kolejí, aby trať mohla mít jdnak courací S-bahn a jednak expres

Rychlodtáha to má být proto, že bude mít jen minimum zastávek. Nikoliv proto, jak rychle pojedou vlaky.

Kdepak. Oproti dnešku mají na trati zastávky přibýt, např. u Výstaviště.

To je ale pořád méně zastávek, než by měl mít příměstský vlak.

I 4 zastávky ve městě jsou dost

Ať přibydou, ale ať je sem tam i ta předjížděcí kolej a trať může využívat jak S-bahn, tak vlak, který zvládne trasu dostatečně rychle, aby namotivoval lidi snížit své pohodlí z auta a tím vlakem jet.

Na více kolejí není místo (dnes je tam jedna a ani dvě koleje se tam nevejdou). Krom toho obslužnost městských čtvrtí už řeší nedávno vybudované metro, takže není důvod vymýšlet S-bahn.

Můžete ty "rychlodráhy" vyjmenovat ... "rychlodráha" není vysokorychlostní trať ...

Pojem rychlodráha čerpá z otrockého překladu "rakouského" výrazu SCHNELLBAHN WIEN, označujícího vlaky systému S-Bahn ...

viz : https://www.google.cz/?gws_rd=ssl#q=schnellbahn

V Německu S-Bahn = Stadtbahn (městská dráha)

Protože trasy S-Bahn začaly překračovat "hranice" metropolí, tak se uchytilo jako "universální" označení vlaků pro příměstskou dopravu. Trasy vlaků S-Bahn měří v řadě případů, zejména v Německu, více než 100 km, mnohde protínají více spolkových zemí s cestovní dobou až ke 4 hodinám ...

Ve Švýcarsku třeba Airolo - Chiasso (původní Gotthardbahn) nebo Porrentruy - Olten (cestovní doba cca 2 hodiny).

Takže my jsme mohli mít za necelé 4mld metro až na letiště a to bylo drahý. Tak abychom ušetřili, postavíme za 30mld rychlodráhu. Rozumím tomu správně?

Nerozumíte. Jedná se o především o kapacitní a rychlé spojení Kladna a Prahy. To metrem neuděláte.

To není pravda. Projekt rychlodráhy je od počátku rozdělen na dvě části - Druhá část - Veleslavín - Kladno - je už schválena a bude se realizovat. První část má zpoždění kvůli Praze 6 a to část Masaryčka - Veleslavín. Tuto část ale velmi dobře supluje metro. Vhodnou kombinací obou lze pak docílit rychlého spojení jak letiště tak Kladna.

Končit vlaky na předměstí u metra nedává smysl. Likvidujete tím výhody vlaku. Přetížíte centrální úsek metra. Vlaky od Hradce taky nekončí ve Vysočanech a od Plzně na Smíchově.

Přesně tak, je krátkozraké říci, že by stačilo vést vlak na Veleslavín, tam přestupte, dojeďte na Můstek/Muzeum a tam přestupte a dojeďte na hlavák/autobusák na Florenci

To je sice pravda, ale asi to tak nakonec alespoň dočasně dopadne, dokud na Praze 6 nepřestanou dělat obstrukce. Dokud bude existovat stará trať, ten kousek z Holešovic na Veleslavín bude možné dostavět vždycky.

Nechápete. Metro je určeno pro obyvatele Prahy (6). Rychlodráha pro Kladeňáky a pro ty, co jedou na letiště. To jsou dva neslučitelné koncepty. První potřebují spoustu zastávek, druzí porřebují rychlé spojení s minimem zastávek.






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.