Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V centru Prahy se srazily tramvaje, jedna se po vykolejení naklonila

Odpoledne se v centru Prahy srazily dvě tramvaje, jedna z nich vykolejila a zůstala po nehodě nakloněná. Nehoda v křižovatce ulice Na Poříčí se obešla bez zranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16i75l88a69n 73M59a89j30e82r89č43í84k 1170310194106

když to nechápete, tak přímo musím napsat, že jste tak tupej, že platí:

1.) i řidič je člověk = při nouzovém brždění hrozí i jeho zranění

2.) jen ojediněle v tramvaji nejede jediný cestující, jehož zranění hrozí při nouzovém brždění!!

0/0
14.6.2016 6:44

K47a83r54e75l 35B18a47r47t48á13č86e80k 9292889812755

no co...Pisa ma naklonenou vez Praha tramvaj...

+2/0
12.6.2016 9:29

M90i34r44o64s86l77a75v 85S24l28á58m49a 1501153865935

Jak má člověk nazvat tramvajáka, který při odbočování vpravo z ulice Na Poříčí do Havlíčkovy ulice těsně mine vlevo vybočujícím ! předkem tramvaje špatně zaparkované auto za rohem v Havlíčkově ulici a s klidem to auto orve vpravo vybočujícím ! středem tramvaje?

+2/−2
11.6.2016 17:28

M65a20r76t38i13n 90F30r97y37š50č30o69k 7723193107926

Jak má člověk nazvat řidiče, který v Havlíčkově ulici parkuje jako **** a brání průjezdu tramvají?

+6/−1
11.6.2016 22:39

M18i66r93o82s86l53a23v 68S18l67á61m16a 1591973965425

To sem právě nejde napsat :-P ...

0/0
11.6.2016 23:52

M26a91r24t18i22n 53V71e98s14e45l36ý 1460568157236

Adept na tučnou pokutu.

0/0
13.6.2016 9:45

E15d28a 64D41r83á21b14e17k 7219962173297

oboje vybočuje vpravo

0/−1
12.6.2016 13:22

M45i39l23a48n 39M52a87j53e79r93č91í79k 1630930934786

střed tramvaje (její ucelené skříně / jednoho tzv. článku) VYBOČUJE JEDNÍM SMĚREM – TZV. DOVNITŘ OBLOUKU (na stranu odbočování/"zatáčení")!!

a čela (přední i zadní) tramvaje (každého jejího „samostatného“vozu) VYBOČUJÍ DRUHÝM/OPAČNÝM SMĚREM – TZV. VNĚ OBLOUKU !!

0/0
13.6.2016 9:32

M50i27r75o22s12l54a55v 87S93l66á23m31a 1221833135215

Sem se nedají psát pravdivé příspěvky - stačí, abyste v něm b·l·b·a nazvali b·l·b·e·m či i·d·i·o·t·a nazvali i·d·i·o·t·e·m a příspěvek nikde :-/ ...

+2/0
11.6.2016 17:20

M15i33l36o68š 89S96i96c92h68i61n42g20e36r 5833768886274

couvni a jedeme dál

0/0
11.6.2016 16:08

P34e65t93r30a 93J27a89n82á34k53o71v39á 2657410946909

Jasný viník č. 8... Alespoň, že se nic vážného nestalo...

0/0
11.6.2016 9:47

P80e74t40r 67N34ě87m53e29c 4810533490217

Tramvaj "Divoká Šárka" se pěkně rozdivočela ;-)

+3/0
11.6.2016 9:43

V45a61c19l89a33v 13P86e28r18o89u20t16k45a 6858657524341

za hodinu zprovoznit slušnej výkon.

0/0
11.6.2016 9:40

K63a12r30e47l 28D55r19d45a 6314912457

Včera byl neurotický den. Řidiči dělali hrozné skopičiny. Asi to dělá změna počasí. Navíc zákon schválnosti, zarazit MHD v pátek při odchodu na víkend.

Jinak myškování osobáků před tramvají je brutus bezohlednost. Je to takové, to se dá v pohodě stihnout. A většinou to projede. Jenže řidič tramvaje musí brzdit, takže 100 cestujících sebou mele a riskuje zranění, aby hulvát v osobáku ušetřil pár vteřin. V Praze milion případů za den.

Jako chodce mě zaráží, kolik tramvají jezdí poslední dobou na červenou. Resp. chodec má zelenou a po přechodu jede tramvaj.

Jak jsem pochopil, v Praze se zkouší nově řízené křižovatky a tramvaje měly dostat signál "pozor". Což umožňuje řidičům tramvají projíždět "oranžovou" jako to dělají řidiči osobáků. Jenže tramvaj pak překáží v křižovatce kapku déle než osobák.

K tomu se přechody vylepšují, aby chodce co nejvíc připravily o čas a pak je omezují tramvaje... Zrovna včera odpoledne před Bílou labutí. Chodcům to tady nově odměřuje vteřinky zelené a na přechodu přitom frčí tramvaj.

Přijdou mi křižovatky v Praze nějaké rozvrtané. Tak hlavně zda to někdo vyhodnocuje a máme se těšit na "doladění" či se zavádí novinky a až podle počtu nehod a mrtvých se za pár let usoudí, že je to třeba ještě vyladit. ;-)

http://www.mestskadoprava.eu/nove-tramvajove-navesti/nova-tramvajova-signalizace-41

+3/−4
11.6.2016 7:21

M22i74r47o50s76l78a47v 72G44r81o15s62s53m76a82n89n 8632349314

Zelené pro chodce se naopak už mnoho let téměř plošně prodlužují, protože někteří chodci a řidiči nevědí, že zelená slouží pouze ke vstoupení a vyžadují, aby svítila celou dobu přecházení, což stejně nejde. U Bílé labutě jsou koleje od chodníku aspoň 4 metry, takže když chodec vstoupí na přechod, hned tak do vyklizující tramvaje nenarazí. Signál pozor pro tramvaje se nezkouší a ze zákona mohou projíždět signál stůj, pokud by již nestihly zastavit. Podobně jako když žlutou nemají auta (doplňkové šipky).

+2/−1
11.6.2016 9:43

K48a32r10e93l 28D50r29d73a 6274162987

Zaslechl jsem tak před týdnem řidiče autobusů jak nadávali na nějaký systém, kdy si mohou přepnout křižovatku pro svůj průjezd a moc to prý nefunguje. Čekal bych, že pro tramvaje bude něco podobného. Nevím co je to dynamicky řízená křižovatka? Nemá dnes už dopravní policie nějaké páky, jak modifikovat provoz křižovatky podle provozu, viz policejní kamery na silnicích. Čekal bych, že už to musí běžet. To samé signál "pozor" pro tramvaje. Vždyť se změny před pár lety připravovaly... Podle mě se toho musí "zkoušet" po Praze plno a spíš o tom nic netušíte.

Ta zelená pro chodce může být i pro jedoucího cyklistu, pak může nastat kolize. A vyklizující tramvaj? Na Olšanském náměstí jsem si všiml, že tramvaj k přechodu také teprve přijíždí, když už chodci jdou. Opouštění křižovatky si představuji jinak. Ale může to být o seřízení signalizace.

Jinak mám pocit, že když nám vadí myškující řidiči, tak je to plošný problém. Že když na to přijde, na hraně s předpisy jezdí i řidiči MHD.

0/0
11.6.2016 14:46

M53i12r20o51s15l43a51v 69G38r66o47s92s18m52a58n49n 8752699454

Preference tramvají i autobusů v Praze funguje primárně bez zásahu řidiče. Tramvaje jsou detekovány pomocí trolejových kontaktů, či jiných pasivních zařízení, a preferenci mají na 77 % SSZ. Autobusy vysílají datové telegramy. Nikdo moc neví, kolik SSZ preferenci BUS umí, protože to opravdu ne vždy funguje. Dynamicky řízená křižovatka se vyznačuje různými délkami, výběrem a sledem fází, vše dle nároků z detektorů (smyčky, kamery, tlačítka, kontakty, ...) Jde o opak pevného programu, kdy jsou všechny zelené stejně dlouhé. Existují i různé mezistupně mezi oběma variantami. U SSZ připojených k dopravní ústředně je možné dálkově dělat kdeco, například zapnout určitou zelenou při průjezdu kolony, nebo měnit programy.

Jakási obdoba signálu pozor byla před cca 10 lety realizovány na 3 SSZ. Jednalo se o blikání výzvového návěstidla pro TRAM před koncem volna. Na 2 SSZ již byla zrušena, poslední dožije zřejmě letos či napřesrok. Další slepou uličkou byla tzv. Dubova návěstidla, která se zkoušela v Braníku někdy v roce 2010. Už tam také nejsou. A poslední větví jsou pražcová návěstidla (dle německého vzoru), která slouží striktně jako vnitropodniková signalizace DP, převážně pro krytí úseků se špatným rozhledem. Těch je po Praze několik, obsahují pozor, ale myslím, že u dalších realizací již bude vypuštěno, protože právě v tomto případě nemá pozor význam.

Zelená pro chodce je pouze pro chodce.

Pokud někde tramvaj vjíždí do přechodu, kde už svítí zelená, může to být přesně, jak říkáte. "Seřídit" konkrétní SSZ. Ale taky mohla být tramvaj zdržena nějakým autem v křižovatce, pomalou jízdou přes poruchu apod.

+3/0
11.6.2016 15:44

K64a55r21e10l 53D22r22d79a 6294982567

Tedy signál "pozor" pro tramvaje neprošel a v Praze se zavádět nebude? Řidiči se přitom orientují podle ostatních světel. Takže "pozor" vlastně mají na světlech pro auta či podle přepnutí přechodů... Ne že by to tak nemohlo zůstat. Také jezdím často podle rubových stran značek a podle semaforů v kolizních směrech. Ale u MHD bych čekal potřebu přímých pokynů.

Na Olšanském ve směru Nákladové nádraží projíždí tramvaj křižovatkou předepsanou rychlostí, a tedy pomalu. Pokud najede na poslední chvíli, přijíždí k přechodu na druhé straně náměstí, když už tady jdou chodci. Zrovna je to přechod před základní školou, ráno plný dětí. Do toho řidiči aut, co koukají projet křižovatkou a přechody i mezi chodci... Tady si to koleduje o průšvih.

Přitom SSZ tady právě prošla kompletní přestavbou. Čekal jsem řešení myškujících osobáků a zavedení "pozor". Zlepšení neregistruji. Jsou snad jen změny u Odříčkovy - Lupáčovy.

0/0
12.6.2016 7:41

M14i30r65o44s37l12a51v 12G70r48o48s93s94m63a10n39n 8902519684

V Praze je ročně řádově tisíc nehod s účastí tramvaje. Vinou chybějícího pozor to ale není žádná, nebo zanedbatelné množství. V dynamickém řízení se orientuje podle jiných signálů hůře, ale současným zaváděním preference tramvají potřeba pozor spíše klesá, protože křižovatky na tramvaj čekají a ukončení volna těsně před vlakem není tak časté. Pokud chceme snížit nehodovost, je třeba se zaměřit na skutečné příčiny.

Jestli máte na mysli křižovatku Táboritská - Ondříčkova, není tam pomalu, lze jet do 50 km/h. Pouze když se tam loni dělaly sítě, bylo omezení. Sousední Olšanské náměstí má rychlosti nižší, ale to asi nemyslíte.

+1/0
12.6.2016 15:04

Z11d53e14n80ě51k 53W42o12l66f 9381920637325

Asi podle zvyku brzdil zvonkem.

+12/−14
10.6.2016 23:50

B69o80h62u27s36l73a24v 55K97r73á97l96í25k 2601250459526

Pokud tramvaj na někoho zvoní, tak většinou na magory, co se s gumokolkou nacpou na koleje těsně před rozjetou tramvaj a pak se divěj, že ta to nezamázne na fleku. Na vás asi musej zvonit hodně často, že?

+11/−4
11.6.2016 1:47
Foto

J82i30n37d59ř97i13c10h 48H24u89s94i10č83k72a 2775837264345

Největší magoři jsou ti, co řídí tramvaj. Ve městě to nemá co dělat. Akorát to brzdí provoz.

+4/−13
11.6.2016 12:12

D23a11n 82H13e26l36e23k13a79l 6156837352919

Jako že by pro plynulost dopravy a dýchatelnost vzduchu bylo lepší, kdyby místo 1 tramvaje jelo 50 aut?

+8/−1
11.6.2016 15:47

L26u66k23á55š 71Č35e71r70n77ý 2627778218831

Hm naopak Husičko, ve městech nemají co dělat auta a hlupáci jako vy.

+7/−1
11.6.2016 20:05

F29r55a23n10t30i22š98e36k 11K44o69u78d13e11l46k93a 3337947643

Podle zvyku?Pokud trmavaj musí prudce brzdit začne automaticky zvonit sama.

+5/0
11.6.2016 9:50

M88i96r78o43s70l27a15v 58T53e62i45s47s14i90g 1420176665893

Tak hlavně že všichni (skoro všichni) řidiči tramvají v Praze vědí, kde mají tlačítko zvonku.

Ale kde mají brzdu při vjezdu do křižovatky z vedlejší ulice (linka 8), to ne. Stejně jako netuší nic o maximální povolené rychlosti 20 km.h-1 v pěší zóně, o tom, že tamtéž nesmějí omezit ani ohrozit chodce. O povinnosti dát přednost chodcům, kteří přecházejí silnici, na niž tramvaj v křižovatce odbočuje. A nic na těchto zákonem daných povinnostech nemění skutečnost, že podle téhož zákona jsou zároveň chodci povinni dát vždy přednost tramvaji.

+5/−14
10.6.2016 23:37

J78i83ř71í 35K65r24e31j52č75í67k 2347348764546

Tak samozřejmě to vědí, díky za osvěžení. Teď jen aby to věděli i ostatní účastníci silničního provozu. ;-)

+1/−1
10.6.2016 23:45

M67i23r32o85s50l22a52v 81T25e62i54s73s65i95g 1640876695923

Opravdu to vědí, pane kolego?

To by bylo potom ještě mnohem horší, než jsem si myslel.

Chtěl jste naznačit, že ta denně tisíckrát opakovaná porušování

zákona o provozu na silničních komunikacích na pěších zónách

na Václavském náměstí i na náměstí Republiky nevyplývají z neznalosti

zákona, ale jsou páchána svévolně a úmyslně? O odbočování mezi přecházející

chodce na kterékoli pražské křižovatce v centru bez světelné signalizace ani nehovoře.

+3/−6
11.6.2016 0:00

B79o14h53u20s92l62a41v 63K21r27á50l46í34k 2291850909796

Máte v té vaší úvaze spoustu chyb. Při odbočování platí vůči chodcům pouze povinnost neohrozit. A na pěší zóně řidiči rozhodně nemají povinnost chodce neomezit. Když už ta pravidla neznáte, tak si je proboha aspoň přečtěte, než začnete dělat chytrého.

+6/−1
11.6.2016 1:57

M90i67l56a66n 53M47a95j68e18r79č90í58k 1350870874976

PODÍVEJTE SE KOLIKRÁT DENNĚJSOU V PRAZE PORUŠOVÁNA ŘIDIČI TZV. IAD (individuální automobilové dopravy) USTANOVENÍ ZÁKONA 361/2000SB. - O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH (viz http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/legislativa/361-od-20-02-2016.pdf ):

§13,odst 1 - „ .... PODÉL TRAMVAJE SE JEZDÍVPRAVO, POKUD NENÍ DOPRAVNÍ ZNAČKOU „OBJÍŽDĚNÍ TRAMVAJE“ POVOLENA JÍZDA VLEVO.“!!

§15, odst.1 - POVINNOSTIZASTAVIT ZA TRAMVAJÍ V ZASTÁVCE TRAMVAJE BEZ NÁSTUPNÍHO OSTRŮVKU !!

0/−3
11.6.2016 4:00

J40i54ř71í 10K56r29e68j54č85í10k 2347418774386

Chtělo by to asi nastudovat zákon dřív, než se jím začnete ohánět.

Prokazujete fatální neznalost. ;-)

0/0
12.6.2016 14:13

M35i87l74a25n 73M29a23j36e35r66č56í51k 1830810494156

Velmi se obávám se, že sipletete oficiální pojmy jako např. "NESMÍ OHROZIT" s Vašimi špatnými dojmy"DÁT PŘEDNOST" ČI "NESMĚT OMEZIT" - viz Zákon 361/2000Sb. oprovozu na pozemních komunikacích (včetně komentáře a judikatury) - http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/legislativa/361-od-20-02-2016.pdf :

+2/−2
11.6.2016 1:42

M85i39l62a48n 93M73a23j89e33r70č97í12k 1790520224646

(ve Vámi jistě myšlených)

- §5, odst.2 – „ŘIDIČNESMÍ“ , odrážka g) totiž obsahuje:

„OHROZITCHODCE PŘECHÁZEJÍCÍHO POZEMNÍ KOMUNIKACI, NA KTEROU ŘIDIČ ODBOČUJE, a dálenesmí ohrozit chodce při odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci,při vjíždění na pozemní komunikaci a při otáčení nebo couvání,“

= O PŘEDNOSTI CHODCŮ SE ROZHODNĚ NEPÍŠE!!

- § 39, odst. 5) „v obytné zóně a PĚŠÍ ZÓNĚ SMÍ ŘIDIČJET RYCHLOSTÍ NEJVÝŠE 20 KM.H-1. PŘITOM MUSÍ DBÁT ZVÝŠENÉ OHLEDUPLNOSTI VŮČICHODCŮM, KTERÉ NESMÍ OHROZIT; V PŘÍPADĚ NUTNOSTI MUSÍZASTAVIT VOZIDLO. Stání je dovoleno jenna místech označených jako parkoviště.“

..........

odst. 7) „v obytné zóně a PĚŠÍZÓNĚ MUSÍ CHODCI UMOŽNIT VOZIDLŮM JÍZDU. Toplatí i pro děti hrající si v obytné zóně.“

= O ZÁKAZU OMEZENÍ CHODCŮ TAKÉ NENÍ ANI PÍSMENKO!!

+1/−2
11.6.2016 1:45

M90i79l54a13n 82M19a23j68e83r13č29í14k 1530150454866

(zatímco NAOPAK VUSTANOVENÍCH)

- §5. odst.2 – „ŘIDIČNESMÍ“ . odr. f) JE PSÁNO:

„OHROZIT NEBO OMEZIT CHODCE, KTERÝ PŘECHÁZÍ POZEMNÍKOMUNIKACI PO PŘECHODU PRO CHODCE NEBO KTERÝ ZJEVNĚ HODLÁ PŘECHÁZET POZEMNÍKOMUNIKACI PO PŘECHODU PRO CHODCE, v případě potřeby je řidič povinen izastavit vozidlo před přechodem pro chodce; TYTO POVINNOSTI SE NEVZTAHUJÍ NAŘIDIČE TRAMVAJE,“

- §54, odst. 3) SE NAŘIZUJE:

„Jakmile vstoupí chodec na přechod pro chodce nebona vozovku, nesmí se tam bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat. Nevidomý chodecsignalizuje úmysl přejít vozovku mávnutím bílou slepeckou holí ve směrupřecházení. CHODEC NESMÍ VSTUPOVAT NA PŘECHOD PRO CHODCE NEBO NA VOZOVKU,PŘIJÍŽDĚJÍ-LI VOZIDLA S PRÁVEM PŘEDNOSTNÍ JÍZDY; NACHÁZÍ-LI SE NA PŘECHODU PROCHODCE NEBO NA VOZOVCE, MUSÍ NEPRODLENĚ UVOLNIT PROSTOR PRO PROJETÍ TĚCHTOVOZIDEL. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovkubezprostředně před blížícím se vozidlem. CHODEC MUSÍ DÁT PŘEDNOST TRAMVAJI.“

+1/−2
11.6.2016 1:48

M14i79r24o94s78l38a44v 60G73r83o91s12s30m21a55n81n 8542909604

Tramvaj v pěší zóně chodce omezit může. Když už se oháníte zákony, je třeba se je naučit, protože jinak pojdete vlastní zbraní :-)

+2/−1
11.6.2016 9:50

J14a37k46u31b 76Š25a92f63a89n54d19a 7465277351211

Podle jakého paragrafu dává přednost tramvaj chodcům? A pokud tam jsou semafory, na jako křižovatce má volno stejně odbočující tramvaj a zelenou chodci?

0/0
11.6.2016 10:36

M96a98r38t27i85n 61K44ř92í38ž 9983262210477

Prostě šla okolo nějaká slečna, tramvajak se zakoukal kam neměl a bylo to.

0/0
10.6.2016 22:42

A72d56o46l59f 61S54c40h58w67a58r47z 6795844732544

Jde vidět že na vině je lidský faktor )

+1/−2
10.6.2016 21:41

M16a64r47t73i75n 19S23t55a52n37ě15k 3971693430177

lidsky faktor je na vine u 98 prcent dopravnich nehod (nejenom MHD)

+4/0
10.6.2016 22:10

B32o59h13u55s90l42a17v 59K83r72á94l61í39k 2501900469116

Lidský faktor jistě. Ale teď jde o to, kterému člověku ten faktor patřil. Lidský faktor stojí i za většinou technických závad.

+3/0
11.6.2016 1:52

P86a89t86r73i60k 52E45g38e59r 2118920319561

Pěkný zajímalo by mě kudy jezdil autobus 207 ten nejspíše vynechával zst. Bílá Labuť - Náměstí Republiky - Dlouhá třída. Zajímavé je, že to nebylo na webovce DP. No minimálně dva autobusy mohl DP stáhnout na trasu Strossmaeyerovo náměstí - Dlouhá třída - Náměstí Republiky (B).

0/0
10.6.2016 21:16

B55o70h24u59s35l86a75v 38K82r21á97l14í62k 2101790569826

A na náměstí Republiky by se otáčel na dvoře kostela?

0/0
11.6.2016 2:25

F15i61l89i14p 21V78a56l42d70e17r 1678278414414

Nedokážu si představit to dilema: Vystoupit/nevystoupit? Převrátí se to během výstupu/nepřevrátí se to?

Nicméně v takových chvílích člověk reaguje více pudově než rozumově...

Ještě že se nic nestalo!!!

+3/0
10.6.2016 19:31

L23u37k37a27s 34N47o78v24y 4134704715146

Takhle nakloněné bývají normálně v zatáčkách ;-D;-D;-D

+2/−4
10.6.2016 20:11

R78o88m69a97n 51B64a81r75t94o41š41e51k 3446900675

Tramvaje a v zatáčkách? Asi jako výhybky na dálnici.

+2/−5
10.6.2016 21:56

M27a64r79t17i21n 51K78ř83í76ž 9343822550187

Nojo, tramvaj zatáčí v oblouku, no. I když je tramvajové těleso ve vozovce. Tedy oblouk v zatáčce, jede pak tramvaj do zatáčky nebo do oblouku?

+2/−1
10.6.2016 22:41

B14o89h58u28s41l17a10v 67K72r72á64l13í45k 2641450819956

Tyhle blbce vyrábějí na nějaké průmyslovce? Zatáčka je směrový oblouk. Kdo to neví, tomu to vysvětlují pravidla silničního provozu, resp. popis dopravní značky v prováděcí vyhlášce.

+2/−2
11.6.2016 1:54

M84a82r42t78i61n 59Č32a62p59e61k 6980141917724

Na dopravních - drážní doprava nemá zatáčky, ale oblouky. :-)

+2/0
11.6.2016 9:00

D68a18n 72H71e15l82e22k19a37l 6906107542909

Což je pro účely laické diskuze věcně vzato totéž. V odborných kruzích budiž, ale opravovat to tady je poměrně ubohé. (Jen znak potřeby honit si triko svou rádoby chytrostí. Což není míněno na Vás, ale na OP.)

+1/0
11.6.2016 15:54

M24i14c75h85a43l 12K80r49e10j22č39a 5528396356653

Tak jedna brzdila druhou a ta jich chtela predjet. No ak dyz ji nepustila pred sebe tak to zkusila spodem... :-)

+4/−6
10.6.2016 18:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.