Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V centru Prahy se srazily tramvaje, jedna se po vykolejení naklonila

Odpoledne se v centru Prahy srazily dvě tramvaje, jedna z nich vykolejila a zůstala po nehodě nakloněná. Nehoda v křižovatce ulice Na Poříčí se obešla bez zranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75i10l85a62n 31M62a66j35e70r16č33í24k 1860870334946

když to nechápete, tak přímo musím napsat, že jste tak tupej, že platí:

1.) i řidič je člověk = při nouzovém brždění hrozí i jeho zranění

2.) jen ojediněle v tramvaji nejede jediný cestující, jehož zranění hrozí při nouzovém brždění!!

0/0
14.6.2016 6:44

K67a63r56e98l 35B25a19r96t49á68č43e48k 9962279262165

no co...Pisa ma naklonenou vez Praha tramvaj...

+2/0
12.6.2016 9:29

M30i88r86o55s46l72a75v 86S73l64á14m17a 1131163325345

Jak má člověk nazvat tramvajáka, který při odbočování vpravo z ulice Na Poříčí do Havlíčkovy ulice těsně mine vlevo vybočujícím ! předkem tramvaje špatně zaparkované auto za rohem v Havlíčkově ulici a s klidem to auto orve vpravo vybočujícím ! středem tramvaje?

+2/−2
11.6.2016 17:28

M10a12r92t61i57n 98F90r59y89š88č23o62k 7293283377536

Jak má člověk nazvat řidiče, který v Havlíčkově ulici parkuje jako **** a brání průjezdu tramvají?

+6/−1
11.6.2016 22:39

M88i26r93o96s10l76a57v 93S87l69á34m69a 1211123925435

To sem právě nejde napsat :-P ...

0/0
11.6.2016 23:52

M45a19r47t93i33n 64V57e31s97e37l65ý 1560598227676

Adept na tučnou pokutu.

0/0
13.6.2016 9:45

E55d37a 60D27r85á21b34e33k 7339542973737

oboje vybočuje vpravo

0/−1
12.6.2016 13:22

M87i73l30a48n 87M94a78j27e20r79č42í29k 1340670714986

střed tramvaje (její ucelené skříně / jednoho tzv. článku) VYBOČUJE JEDNÍM SMĚREM – TZV. DOVNITŘ OBLOUKU (na stranu odbočování/"zatáčení")!!

a čela (přední i zadní) tramvaje (každého jejího „samostatného“vozu) VYBOČUJÍ DRUHÝM/OPAČNÝM SMĚREM – TZV. VNĚ OBLOUKU !!

0/0
13.6.2016 9:32

M72i21r10o44s74l12a78v 42S60l83á17m31a 1201843245495

Sem se nedají psát pravdivé příspěvky - stačí, abyste v něm b·l·b·a nazvali b·l·b·e·m či i·d·i·o·t·a nazvali i·d·i·o·t·e·m a příspěvek nikde :-/ ...

+2/0
11.6.2016 17:20

M34i89l69o56š 76S87i77c61h79i94n57g74e93r 5403928276484

couvni a jedeme dál

0/0
11.6.2016 16:08

P35e59t21r54a 63J97a85n94á87k86o13v86á 2577170346659

Jasný viník č. 8... Alespoň, že se nic vážného nestalo...

0/0
11.6.2016 9:47

P94e43t97r 25N31ě84m43e48c 4630793540137

Tramvaj "Divoká Šárka" se pěkně rozdivočela ;-)

+3/0
11.6.2016 9:43

V47a29c89l89a81v 83P34e12r94o70u91t83k61a 6888107734731

za hodinu zprovoznit slušnej výkon.

0/0
11.6.2016 9:40

K32a87r32e19l 11D45r59d28a 6334132747

Včera byl neurotický den. Řidiči dělali hrozné skopičiny. Asi to dělá změna počasí. Navíc zákon schválnosti, zarazit MHD v pátek při odchodu na víkend.

Jinak myškování osobáků před tramvají je brutus bezohlednost. Je to takové, to se dá v pohodě stihnout. A většinou to projede. Jenže řidič tramvaje musí brzdit, takže 100 cestujících sebou mele a riskuje zranění, aby hulvát v osobáku ušetřil pár vteřin. V Praze milion případů za den.

Jako chodce mě zaráží, kolik tramvají jezdí poslední dobou na červenou. Resp. chodec má zelenou a po přechodu jede tramvaj.

Jak jsem pochopil, v Praze se zkouší nově řízené křižovatky a tramvaje měly dostat signál "pozor". Což umožňuje řidičům tramvají projíždět "oranžovou" jako to dělají řidiči osobáků. Jenže tramvaj pak překáží v křižovatce kapku déle než osobák.

K tomu se přechody vylepšují, aby chodce co nejvíc připravily o čas a pak je omezují tramvaje... Zrovna včera odpoledne před Bílou labutí. Chodcům to tady nově odměřuje vteřinky zelené a na přechodu přitom frčí tramvaj.

Přijdou mi křižovatky v Praze nějaké rozvrtané. Tak hlavně zda to někdo vyhodnocuje a máme se těšit na "doladění" či se zavádí novinky a až podle počtu nehod a mrtvých se za pár let usoudí, že je to třeba ještě vyladit. ;-)

http://www.mestskadoprava.eu/nove-tramvajove-navesti/nova-tramvajova-signalizace-41

+3/−4
11.6.2016 7:21

M76i15r10o28s41l90a49v 66G22r96o74s32s98m62a97n33n 8512239624

Zelené pro chodce se naopak už mnoho let téměř plošně prodlužují, protože někteří chodci a řidiči nevědí, že zelená slouží pouze ke vstoupení a vyžadují, aby svítila celou dobu přecházení, což stejně nejde. U Bílé labutě jsou koleje od chodníku aspoň 4 metry, takže když chodec vstoupí na přechod, hned tak do vyklizující tramvaje nenarazí. Signál pozor pro tramvaje se nezkouší a ze zákona mohou projíždět signál stůj, pokud by již nestihly zastavit. Podobně jako když žlutou nemají auta (doplňkové šipky).

+2/−1
11.6.2016 9:43

K42a83r69e73l 40D91r31d92a 6454832407

Zaslechl jsem tak před týdnem řidiče autobusů jak nadávali na nějaký systém, kdy si mohou přepnout křižovatku pro svůj průjezd a moc to prý nefunguje. Čekal bych, že pro tramvaje bude něco podobného. Nevím co je to dynamicky řízená křižovatka? Nemá dnes už dopravní policie nějaké páky, jak modifikovat provoz křižovatky podle provozu, viz policejní kamery na silnicích. Čekal bych, že už to musí běžet. To samé signál "pozor" pro tramvaje. Vždyť se změny před pár lety připravovaly... Podle mě se toho musí "zkoušet" po Praze plno a spíš o tom nic netušíte.

Ta zelená pro chodce může být i pro jedoucího cyklistu, pak může nastat kolize. A vyklizující tramvaj? Na Olšanském náměstí jsem si všiml, že tramvaj k přechodu také teprve přijíždí, když už chodci jdou. Opouštění křižovatky si představuji jinak. Ale může to být o seřízení signalizace.

Jinak mám pocit, že když nám vadí myškující řidiči, tak je to plošný problém. Že když na to přijde, na hraně s předpisy jezdí i řidiči MHD.

0/0
11.6.2016 14:46

M70i57r80o58s35l88a69v 72G52r69o48s42s61m76a56n65n 8322569134

Preference tramvají i autobusů v Praze funguje primárně bez zásahu řidiče. Tramvaje jsou detekovány pomocí trolejových kontaktů, či jiných pasivních zařízení, a preferenci mají na 77 % SSZ. Autobusy vysílají datové telegramy. Nikdo moc neví, kolik SSZ preferenci BUS umí, protože to opravdu ne vždy funguje. Dynamicky řízená křižovatka se vyznačuje různými délkami, výběrem a sledem fází, vše dle nároků z detektorů (smyčky, kamery, tlačítka, kontakty, ...) Jde o opak pevného programu, kdy jsou všechny zelené stejně dlouhé. Existují i různé mezistupně mezi oběma variantami. U SSZ připojených k dopravní ústředně je možné dálkově dělat kdeco, například zapnout určitou zelenou při průjezdu kolony, nebo měnit programy.

Jakási obdoba signálu pozor byla před cca 10 lety realizovány na 3 SSZ. Jednalo se o blikání výzvového návěstidla pro TRAM před koncem volna. Na 2 SSZ již byla zrušena, poslední dožije zřejmě letos či napřesrok. Další slepou uličkou byla tzv. Dubova návěstidla, která se zkoušela v Braníku někdy v roce 2010. Už tam také nejsou. A poslední větví jsou pražcová návěstidla (dle německého vzoru), která slouží striktně jako vnitropodniková signalizace DP, převážně pro krytí úseků se špatným rozhledem. Těch je po Praze několik, obsahují pozor, ale myslím, že u dalších realizací již bude vypuštěno, protože právě v tomto případě nemá pozor význam.

Zelená pro chodce je pouze pro chodce.

Pokud někde tramvaj vjíždí do přechodu, kde už svítí zelená, může to být přesně, jak říkáte. "Seřídit" konkrétní SSZ. Ale taky mohla být tramvaj zdržena nějakým autem v křižovatce, pomalou jízdou přes poruchu apod.

+3/0
11.6.2016 15:44

K21a18r15e70l 70D90r17d41a 6684362197

Tedy signál "pozor" pro tramvaje neprošel a v Praze se zavádět nebude? Řidiči se přitom orientují podle ostatních světel. Takže "pozor" vlastně mají na světlech pro auta či podle přepnutí přechodů... Ne že by to tak nemohlo zůstat. Také jezdím často podle rubových stran značek a podle semaforů v kolizních směrech. Ale u MHD bych čekal potřebu přímých pokynů.

Na Olšanském ve směru Nákladové nádraží projíždí tramvaj křižovatkou předepsanou rychlostí, a tedy pomalu. Pokud najede na poslední chvíli, přijíždí k přechodu na druhé straně náměstí, když už tady jdou chodci. Zrovna je to přechod před základní školou, ráno plný dětí. Do toho řidiči aut, co koukají projet křižovatkou a přechody i mezi chodci... Tady si to koleduje o průšvih.

Přitom SSZ tady právě prošla kompletní přestavbou. Čekal jsem řešení myškujících osobáků a zavedení "pozor". Zlepšení neregistruji. Jsou snad jen změny u Odříčkovy - Lupáčovy.

0/0
12.6.2016 7:41

M97i14r82o80s35l27a51v 50G37r18o63s77s70m91a92n50n 8172969824

V Praze je ročně řádově tisíc nehod s účastí tramvaje. Vinou chybějícího pozor to ale není žádná, nebo zanedbatelné množství. V dynamickém řízení se orientuje podle jiných signálů hůře, ale současným zaváděním preference tramvají potřeba pozor spíše klesá, protože křižovatky na tramvaj čekají a ukončení volna těsně před vlakem není tak časté. Pokud chceme snížit nehodovost, je třeba se zaměřit na skutečné příčiny.

Jestli máte na mysli křižovatku Táboritská - Ondříčkova, není tam pomalu, lze jet do 50 km/h. Pouze když se tam loni dělaly sítě, bylo omezení. Sousední Olšanské náměstí má rychlosti nižší, ale to asi nemyslíte.

+1/0
12.6.2016 15:04

Z36d98e46n42ě72k 32W65o86l19f 9671270577105

Asi podle zvyku brzdil zvonkem.

+12/−14
10.6.2016 23:50

B46o43h71u44s59l79a51v 39K24r81á28l94í56k 2401440779776

Pokud tramvaj na někoho zvoní, tak většinou na magory, co se s gumokolkou nacpou na koleje těsně před rozjetou tramvaj a pak se divěj, že ta to nezamázne na fleku. Na vás asi musej zvonit hodně často, že?

+11/−4
11.6.2016 1:47
Foto

J50i98n43d85ř98i20c60h 71H20u58s68i39č41k81a 2195607624405

Největší magoři jsou ti, co řídí tramvaj. Ve městě to nemá co dělat. Akorát to brzdí provoz.

+4/−13
11.6.2016 12:12

D37a30n 58H89e37l55e52k22a26l 6276467252909

Jako že by pro plynulost dopravy a dýchatelnost vzduchu bylo lepší, kdyby místo 1 tramvaje jelo 50 aut?

+8/−1
11.6.2016 15:47

L31u18k41á26š 27Č23e24r46n32ý 2217718498301

Hm naopak Husičko, ve městech nemají co dělat auta a hlupáci jako vy.

+7/−1
11.6.2016 20:05

F81r98a81n98t19i43š93e10k 16K57o29u59d70e87l42k86a 3927427343

Podle zvyku?Pokud trmavaj musí prudce brzdit začne automaticky zvonit sama.

+5/0
11.6.2016 9:50

M93i67r46o31s10l64a90v 46T48e92i14s19s85i50g 1170726535393

Tak hlavně že všichni (skoro všichni) řidiči tramvají v Praze vědí, kde mají tlačítko zvonku.

Ale kde mají brzdu při vjezdu do křižovatky z vedlejší ulice (linka 8), to ne. Stejně jako netuší nic o maximální povolené rychlosti 20 km.h-1 v pěší zóně, o tom, že tamtéž nesmějí omezit ani ohrozit chodce. O povinnosti dát přednost chodcům, kteří přecházejí silnici, na niž tramvaj v křižovatce odbočuje. A nic na těchto zákonem daných povinnostech nemění skutečnost, že podle téhož zákona jsou zároveň chodci povinni dát vždy přednost tramvaji.

+5/−14
10.6.2016 23:37

J27i18ř13í 31K90r24e59j21č66í55k 2347808594396

Tak samozřejmě to vědí, díky za osvěžení. Teď jen aby to věděli i ostatní účastníci silničního provozu. ;-)

+1/−1
10.6.2016 23:45

M77i47r54o62s44l77a80v 43T27e95i54s16s12i48g 1420196635253

Opravdu to vědí, pane kolego?

To by bylo potom ještě mnohem horší, než jsem si myslel.

Chtěl jste naznačit, že ta denně tisíckrát opakovaná porušování

zákona o provozu na silničních komunikacích na pěších zónách

na Václavském náměstí i na náměstí Republiky nevyplývají z neznalosti

zákona, ale jsou páchána svévolně a úmyslně? O odbočování mezi přecházející

chodce na kterékoli pražské křižovatce v centru bez světelné signalizace ani nehovoře.

+3/−6
11.6.2016 0:00

B88o57h75u33s31l72a75v 32K70r87á97l45í22k 2661430739406

Máte v té vaší úvaze spoustu chyb. Při odbočování platí vůči chodcům pouze povinnost neohrozit. A na pěší zóně řidiči rozhodně nemají povinnost chodce neomezit. Když už ta pravidla neznáte, tak si je proboha aspoň přečtěte, než začnete dělat chytrého.

+6/−1
11.6.2016 1:57

M47i94l54a37n 75M58a82j90e16r75č83í22k 1210780564916

PODÍVEJTE SE KOLIKRÁT DENNĚJSOU V PRAZE PORUŠOVÁNA ŘIDIČI TZV. IAD (individuální automobilové dopravy) USTANOVENÍ ZÁKONA 361/2000SB. - O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH (viz http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/legislativa/361-od-20-02-2016.pdf ):

§13,odst 1 - „ .... PODÉL TRAMVAJE SE JEZDÍVPRAVO, POKUD NENÍ DOPRAVNÍ ZNAČKOU „OBJÍŽDĚNÍ TRAMVAJE“ POVOLENA JÍZDA VLEVO.“!!

§15, odst.1 - POVINNOSTIZASTAVIT ZA TRAMVAJÍ V ZASTÁVCE TRAMVAJE BEZ NÁSTUPNÍHO OSTRŮVKU !!

0/−3
11.6.2016 4:00

J18i91ř12í 63K54r26e80j85č22í16k 2917448814836

Chtělo by to asi nastudovat zákon dřív, než se jím začnete ohánět.

Prokazujete fatální neznalost. ;-)

0/0
12.6.2016 14:13

M86i72l38a18n 93M24a19j87e23r98č91í42k 1250960904206

Velmi se obávám se, že sipletete oficiální pojmy jako např. "NESMÍ OHROZIT" s Vašimi špatnými dojmy"DÁT PŘEDNOST" ČI "NESMĚT OMEZIT" - viz Zákon 361/2000Sb. oprovozu na pozemních komunikacích (včetně komentáře a judikatury) - http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/legislativa/361-od-20-02-2016.pdf :

+2/−2
11.6.2016 1:42

M59i19l51a52n 13M74a41j20e85r31č23í67k 1240680654476

(ve Vámi jistě myšlených)

- §5, odst.2 – „ŘIDIČNESMÍ“ , odrážka g) totiž obsahuje:

„OHROZITCHODCE PŘECHÁZEJÍCÍHO POZEMNÍ KOMUNIKACI, NA KTEROU ŘIDIČ ODBOČUJE, a dálenesmí ohrozit chodce při odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci,při vjíždění na pozemní komunikaci a při otáčení nebo couvání,“

= O PŘEDNOSTI CHODCŮ SE ROZHODNĚ NEPÍŠE!!

- § 39, odst. 5) „v obytné zóně a PĚŠÍ ZÓNĚ SMÍ ŘIDIČJET RYCHLOSTÍ NEJVÝŠE 20 KM.H-1. PŘITOM MUSÍ DBÁT ZVÝŠENÉ OHLEDUPLNOSTI VŮČICHODCŮM, KTERÉ NESMÍ OHROZIT; V PŘÍPADĚ NUTNOSTI MUSÍZASTAVIT VOZIDLO. Stání je dovoleno jenna místech označených jako parkoviště.“

..........

odst. 7) „v obytné zóně a PĚŠÍZÓNĚ MUSÍ CHODCI UMOŽNIT VOZIDLŮM JÍZDU. Toplatí i pro děti hrající si v obytné zóně.“

= O ZÁKAZU OMEZENÍ CHODCŮ TAKÉ NENÍ ANI PÍSMENKO!!

+1/−2
11.6.2016 1:45

M19i31l88a20n 82M13a83j42e82r30č78í12k 1710210104836

(zatímco NAOPAK VUSTANOVENÍCH)

- §5. odst.2 – „ŘIDIČNESMÍ“ . odr. f) JE PSÁNO:

„OHROZIT NEBO OMEZIT CHODCE, KTERÝ PŘECHÁZÍ POZEMNÍKOMUNIKACI PO PŘECHODU PRO CHODCE NEBO KTERÝ ZJEVNĚ HODLÁ PŘECHÁZET POZEMNÍKOMUNIKACI PO PŘECHODU PRO CHODCE, v případě potřeby je řidič povinen izastavit vozidlo před přechodem pro chodce; TYTO POVINNOSTI SE NEVZTAHUJÍ NAŘIDIČE TRAMVAJE,“

- §54, odst. 3) SE NAŘIZUJE:

„Jakmile vstoupí chodec na přechod pro chodce nebona vozovku, nesmí se tam bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat. Nevidomý chodecsignalizuje úmysl přejít vozovku mávnutím bílou slepeckou holí ve směrupřecházení. CHODEC NESMÍ VSTUPOVAT NA PŘECHOD PRO CHODCE NEBO NA VOZOVKU,PŘIJÍŽDĚJÍ-LI VOZIDLA S PRÁVEM PŘEDNOSTNÍ JÍZDY; NACHÁZÍ-LI SE NA PŘECHODU PROCHODCE NEBO NA VOZOVCE, MUSÍ NEPRODLENĚ UVOLNIT PROSTOR PRO PROJETÍ TĚCHTOVOZIDEL. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovkubezprostředně před blížícím se vozidlem. CHODEC MUSÍ DÁT PŘEDNOST TRAMVAJI.“

+1/−2
11.6.2016 1:48

M93i12r55o82s92l38a80v 21G41r27o31s72s10m50a72n53n 8422539334

Tramvaj v pěší zóně chodce omezit může. Když už se oháníte zákony, je třeba se je naučit, protože jinak pojdete vlastní zbraní :-)

+2/−1
11.6.2016 9:50

J92a17k80u36b 56Š35a19f69a81n95d38a 7485737311381

Podle jakého paragrafu dává přednost tramvaj chodcům? A pokud tam jsou semafory, na jako křižovatce má volno stejně odbočující tramvaj a zelenou chodci?

0/0
11.6.2016 10:36

M72a21r22t81i54n 79K50ř76í77ž 9653802200417

Prostě šla okolo nějaká slečna, tramvajak se zakoukal kam neměl a bylo to.

0/0
10.6.2016 22:42

A41d56o34l69f 27S87c16h75w23a75r98z 6565834682974

Jde vidět že na vině je lidský faktor )

+1/−2
10.6.2016 21:41

M25a13r78t57i51n 71S76t61a40n60ě98k 3521523400127

lidsky faktor je na vine u 98 prcent dopravnich nehod (nejenom MHD)

+4/0
10.6.2016 22:10

B70o74h24u76s37l35a70v 68K30r84á24l61í59k 2441220359696

Lidský faktor jistě. Ale teď jde o to, kterému člověku ten faktor patřil. Lidský faktor stojí i za většinou technických závad.

+3/0
11.6.2016 1:52

P21a51t60r74i85k 33E68g68e64r 2948920199281

Pěkný zajímalo by mě kudy jezdil autobus 207 ten nejspíše vynechával zst. Bílá Labuť - Náměstí Republiky - Dlouhá třída. Zajímavé je, že to nebylo na webovce DP. No minimálně dva autobusy mohl DP stáhnout na trasu Strossmaeyerovo náměstí - Dlouhá třída - Náměstí Republiky (B).

0/0
10.6.2016 21:16

B45o62h45u21s15l34a41v 16K40r72á53l44í58k 2711360199276

A na náměstí Republiky by se otáčel na dvoře kostela?

0/0
11.6.2016 2:25

F26i28l34i38p 40V11a78l36d83e50r 1558188724394

Nedokážu si představit to dilema: Vystoupit/nevystoupit? Převrátí se to během výstupu/nepřevrátí se to?

Nicméně v takových chvílích člověk reaguje více pudově než rozumově...

Ještě že se nic nestalo!!!

+3/0
10.6.2016 19:31

L77u58k12a49s 60N26o47v39y 4874924635806

Takhle nakloněné bývají normálně v zatáčkách ;-D;-D;-D

+2/−4
10.6.2016 20:11

R78o17m39a37n 61B41a59r46t77o74š83e88k 3146610655

Tramvaje a v zatáčkách? Asi jako výhybky na dálnici.

+2/−5
10.6.2016 21:56

M83a30r82t85i97n 66K42ř75í84ž 9553312750917

Nojo, tramvaj zatáčí v oblouku, no. I když je tramvajové těleso ve vozovce. Tedy oblouk v zatáčce, jede pak tramvaj do zatáčky nebo do oblouku?

+2/−1
10.6.2016 22:41

B78o86h39u41s74l59a31v 71K96r56á88l23í57k 2351610129746

Tyhle blbce vyrábějí na nějaké průmyslovce? Zatáčka je směrový oblouk. Kdo to neví, tomu to vysvětlují pravidla silničního provozu, resp. popis dopravní značky v prováděcí vyhlášce.

+2/−2
11.6.2016 1:54

M23a44r97t60i63n 18Č14a16p64e23k 6460411537804

Na dopravních - drážní doprava nemá zatáčky, ale oblouky. :-)

+2/0
11.6.2016 9:00

D39a65n 66H66e90l44e51k24a54l 6406927862739

Což je pro účely laické diskuze věcně vzato totéž. V odborných kruzích budiž, ale opravovat to tady je poměrně ubohé. (Jen znak potřeby honit si triko svou rádoby chytrostí. Což není míněno na Vás, ale na OP.)

+1/0
11.6.2016 15:54

M93i72c49h40a80l 72K20r42e86j77č41a 5258786356343

Tak jedna brzdila druhou a ta jich chtela predjet. No ak dyz ji nepustila pred sebe tak to zkusila spodem... :-)

+4/−6
10.6.2016 18:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.