Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V centru Prahy se srazily tramvaje, jedna se po vykolejení naklonila

Odpoledne se v centru Prahy srazily dvě tramvaje, jedna z nich vykolejila a zůstala po nehodě nakloněná. Nehoda v křižovatce ulice Na Poříčí se obešla bez zranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i95l49a16n 58M48a81j78e15r69č58í96k 1730790264216

když to nechápete, tak přímo musím napsat, že jste tak tupej, že platí:

1.) i řidič je člověk = při nouzovém brždění hrozí i jeho zranění

2.) jen ojediněle v tramvaji nejede jediný cestující, jehož zranění hrozí při nouzovém brždění!!

0/0
14.6.2016 6:44

K13a43r39e92l 39B36a51r34t20á20č70e59k 9512599102955

no co...Pisa ma naklonenou vez Praha tramvaj...

+2/0
12.6.2016 9:29

M85i76r71o81s54l86a71v 43S68l32á10m97a 1681143835865

Jak má člověk nazvat tramvajáka, který při odbočování vpravo z ulice Na Poříčí do Havlíčkovy ulice těsně mine vlevo vybočujícím ! předkem tramvaje špatně zaparkované auto za rohem v Havlíčkově ulici a s klidem to auto orve vpravo vybočujícím ! středem tramvaje?

+2/−2
11.6.2016 17:28

M43a50r57t74i77n 51F14r17y53š25č94o47k 7763323377556

Jak má člověk nazvat řidiče, který v Havlíčkově ulici parkuje jako **** a brání průjezdu tramvají?

+6/−1
11.6.2016 22:39

M68i62r20o96s18l44a66v 26S71l95á34m17a 1351533645165

To sem právě nejde napsat :-P ...

0/0
11.6.2016 23:52

M36a83r25t10i11n 34V27e44s71e63l37ý 1380918337656

Adept na tučnou pokutu.

0/0
13.6.2016 9:45

E45d93a 54D38r15á93b86e78k 7979832413137

oboje vybočuje vpravo

0/−1
12.6.2016 13:22

M81i27l96a80n 98M59a88j21e92r16č37í53k 1430450744346

střed tramvaje (její ucelené skříně / jednoho tzv. článku) VYBOČUJE JEDNÍM SMĚREM – TZV. DOVNITŘ OBLOUKU (na stranu odbočování/"zatáčení")!!

a čela (přední i zadní) tramvaje (každého jejího „samostatného“vozu) VYBOČUJÍ DRUHÝM/OPAČNÝM SMĚREM – TZV. VNĚ OBLOUKU !!

0/0
13.6.2016 9:32

M53i17r37o33s48l40a87v 22S80l24á59m21a 1491153275255

Sem se nedají psát pravdivé příspěvky - stačí, abyste v něm b·l·b·a nazvali b·l·b·e·m či i·d·i·o·t·a nazvali i·d·i·o·t·e·m a příspěvek nikde :-/ ...

+2/0
11.6.2016 17:20

M69i31l44o27š 74S82i37c78h12i21n72g39e66r 5103938696284

couvni a jedeme dál

0/0
11.6.2016 16:08

P61e34t90r56a 17J63a51n38á83k10o84v10á 2767710866889

Jasný viník č. 8... Alespoň, že se nic vážného nestalo...

0/0
11.6.2016 9:47

P21e83t22r 10N57ě58m70e78c 4580313360667

Tramvaj "Divoká Šárka" se pěkně rozdivočela ;-)

+3/0
11.6.2016 9:43

V58a55c79l29a88v 91P86e80r35o68u61t67k92a 6878897814521

za hodinu zprovoznit slušnej výkon.

0/0
11.6.2016 9:40

K77a34r49e84l 49D54r25d81a 6684702127

Včera byl neurotický den. Řidiči dělali hrozné skopičiny. Asi to dělá změna počasí. Navíc zákon schválnosti, zarazit MHD v pátek při odchodu na víkend.

Jinak myškování osobáků před tramvají je brutus bezohlednost. Je to takové, to se dá v pohodě stihnout. A většinou to projede. Jenže řidič tramvaje musí brzdit, takže 100 cestujících sebou mele a riskuje zranění, aby hulvát v osobáku ušetřil pár vteřin. V Praze milion případů za den.

Jako chodce mě zaráží, kolik tramvají jezdí poslední dobou na červenou. Resp. chodec má zelenou a po přechodu jede tramvaj.

Jak jsem pochopil, v Praze se zkouší nově řízené křižovatky a tramvaje měly dostat signál "pozor". Což umožňuje řidičům tramvají projíždět "oranžovou" jako to dělají řidiči osobáků. Jenže tramvaj pak překáží v křižovatce kapku déle než osobák.

K tomu se přechody vylepšují, aby chodce co nejvíc připravily o čas a pak je omezují tramvaje... Zrovna včera odpoledne před Bílou labutí. Chodcům to tady nově odměřuje vteřinky zelené a na přechodu přitom frčí tramvaj.

Přijdou mi křižovatky v Praze nějaké rozvrtané. Tak hlavně zda to někdo vyhodnocuje a máme se těšit na "doladění" či se zavádí novinky a až podle počtu nehod a mrtvých se za pár let usoudí, že je to třeba ještě vyladit. ;-)

http://www.mestskadoprava.eu/nove-tramvajove-navesti/nova-tramvajova-signalizace-41

+3/−4
11.6.2016 7:21

M63i22r96o85s37l83a78v 38G29r64o20s83s84m16a62n52n 8322539174

Zelené pro chodce se naopak už mnoho let téměř plošně prodlužují, protože někteří chodci a řidiči nevědí, že zelená slouží pouze ke vstoupení a vyžadují, aby svítila celou dobu přecházení, což stejně nejde. U Bílé labutě jsou koleje od chodníku aspoň 4 metry, takže když chodec vstoupí na přechod, hned tak do vyklizující tramvaje nenarazí. Signál pozor pro tramvaje se nezkouší a ze zákona mohou projíždět signál stůj, pokud by již nestihly zastavit. Podobně jako když žlutou nemají auta (doplňkové šipky).

+2/−1
11.6.2016 9:43

K68a68r87e35l 79D95r85d80a 6184112647

Zaslechl jsem tak před týdnem řidiče autobusů jak nadávali na nějaký systém, kdy si mohou přepnout křižovatku pro svůj průjezd a moc to prý nefunguje. Čekal bych, že pro tramvaje bude něco podobného. Nevím co je to dynamicky řízená křižovatka? Nemá dnes už dopravní policie nějaké páky, jak modifikovat provoz křižovatky podle provozu, viz policejní kamery na silnicích. Čekal bych, že už to musí běžet. To samé signál "pozor" pro tramvaje. Vždyť se změny před pár lety připravovaly... Podle mě se toho musí "zkoušet" po Praze plno a spíš o tom nic netušíte.

Ta zelená pro chodce může být i pro jedoucího cyklistu, pak může nastat kolize. A vyklizující tramvaj? Na Olšanském náměstí jsem si všiml, že tramvaj k přechodu také teprve přijíždí, když už chodci jdou. Opouštění křižovatky si představuji jinak. Ale může to být o seřízení signalizace.

Jinak mám pocit, že když nám vadí myškující řidiči, tak je to plošný problém. Že když na to přijde, na hraně s předpisy jezdí i řidiči MHD.

0/0
11.6.2016 14:46

M47i30r31o83s27l23a70v 75G39r18o19s61s62m87a66n50n 8642789864

Preference tramvají i autobusů v Praze funguje primárně bez zásahu řidiče. Tramvaje jsou detekovány pomocí trolejových kontaktů, či jiných pasivních zařízení, a preferenci mají na 77 % SSZ. Autobusy vysílají datové telegramy. Nikdo moc neví, kolik SSZ preferenci BUS umí, protože to opravdu ne vždy funguje. Dynamicky řízená křižovatka se vyznačuje různými délkami, výběrem a sledem fází, vše dle nároků z detektorů (smyčky, kamery, tlačítka, kontakty, ...) Jde o opak pevného programu, kdy jsou všechny zelené stejně dlouhé. Existují i různé mezistupně mezi oběma variantami. U SSZ připojených k dopravní ústředně je možné dálkově dělat kdeco, například zapnout určitou zelenou při průjezdu kolony, nebo měnit programy.

Jakási obdoba signálu pozor byla před cca 10 lety realizovány na 3 SSZ. Jednalo se o blikání výzvového návěstidla pro TRAM před koncem volna. Na 2 SSZ již byla zrušena, poslední dožije zřejmě letos či napřesrok. Další slepou uličkou byla tzv. Dubova návěstidla, která se zkoušela v Braníku někdy v roce 2010. Už tam také nejsou. A poslední větví jsou pražcová návěstidla (dle německého vzoru), která slouží striktně jako vnitropodniková signalizace DP, převážně pro krytí úseků se špatným rozhledem. Těch je po Praze několik, obsahují pozor, ale myslím, že u dalších realizací již bude vypuštěno, protože právě v tomto případě nemá pozor význam.

Zelená pro chodce je pouze pro chodce.

Pokud někde tramvaj vjíždí do přechodu, kde už svítí zelená, může to být přesně, jak říkáte. "Seřídit" konkrétní SSZ. Ale taky mohla být tramvaj zdržena nějakým autem v křižovatce, pomalou jízdou přes poruchu apod.

+3/0
11.6.2016 15:44

K11a92r37e61l 11D43r74d85a 6264882507

Tedy signál "pozor" pro tramvaje neprošel a v Praze se zavádět nebude? Řidiči se přitom orientují podle ostatních světel. Takže "pozor" vlastně mají na světlech pro auta či podle přepnutí přechodů... Ne že by to tak nemohlo zůstat. Také jezdím často podle rubových stran značek a podle semaforů v kolizních směrech. Ale u MHD bych čekal potřebu přímých pokynů.

Na Olšanském ve směru Nákladové nádraží projíždí tramvaj křižovatkou předepsanou rychlostí, a tedy pomalu. Pokud najede na poslední chvíli, přijíždí k přechodu na druhé straně náměstí, když už tady jdou chodci. Zrovna je to přechod před základní školou, ráno plný dětí. Do toho řidiči aut, co koukají projet křižovatkou a přechody i mezi chodci... Tady si to koleduje o průšvih.

Přitom SSZ tady právě prošla kompletní přestavbou. Čekal jsem řešení myškujících osobáků a zavedení "pozor". Zlepšení neregistruji. Jsou snad jen změny u Odříčkovy - Lupáčovy.

0/0
12.6.2016 7:41

M12i70r37o64s26l89a61v 11G88r48o80s56s24m97a59n16n 8352479234

V Praze je ročně řádově tisíc nehod s účastí tramvaje. Vinou chybějícího pozor to ale není žádná, nebo zanedbatelné množství. V dynamickém řízení se orientuje podle jiných signálů hůře, ale současným zaváděním preference tramvají potřeba pozor spíše klesá, protože křižovatky na tramvaj čekají a ukončení volna těsně před vlakem není tak časté. Pokud chceme snížit nehodovost, je třeba se zaměřit na skutečné příčiny.

Jestli máte na mysli křižovatku Táboritská - Ondříčkova, není tam pomalu, lze jet do 50 km/h. Pouze když se tam loni dělaly sítě, bylo omezení. Sousední Olšanské náměstí má rychlosti nižší, ale to asi nemyslíte.

+1/0
12.6.2016 15:04

Z55d31e12n30ě98k 71W19o67l30f 9491510377545

Asi podle zvyku brzdil zvonkem.

+12/−14
10.6.2016 23:50

B85o87h15u47s34l97a70v 76K87r62á88l48í29k 2451230629506

Pokud tramvaj na někoho zvoní, tak většinou na magory, co se s gumokolkou nacpou na koleje těsně před rozjetou tramvaj a pak se divěj, že ta to nezamázne na fleku. Na vás asi musej zvonit hodně často, že?

+11/−4
11.6.2016 1:47
Foto

J36i48n48d13ř43i29c10h 49H37u92s17i31č41k60a 2465217364705

Největší magoři jsou ti, co řídí tramvaj. Ve městě to nemá co dělat. Akorát to brzdí provoz.

+4/−13
11.6.2016 12:12

D35a92n 21H81e37l75e45k67a67l 6226817782359

Jako že by pro plynulost dopravy a dýchatelnost vzduchu bylo lepší, kdyby místo 1 tramvaje jelo 50 aut?

+8/−1
11.6.2016 15:47

L95u15k78á22š 13Č87e50r51n68ý 2157978958151

Hm naopak Husičko, ve městech nemají co dělat auta a hlupáci jako vy.

+7/−1
11.6.2016 20:05

F63r54a55n12t52i37š92e74k 86K69o39u53d21e72l66k75a 3607867663

Podle zvyku?Pokud trmavaj musí prudce brzdit začne automaticky zvonit sama.

+5/0
11.6.2016 9:50

M57i66r20o26s61l48a43v 32T85e28i66s86s22i84g 1320226905213

Tak hlavně že všichni (skoro všichni) řidiči tramvají v Praze vědí, kde mají tlačítko zvonku.

Ale kde mají brzdu při vjezdu do křižovatky z vedlejší ulice (linka 8), to ne. Stejně jako netuší nic o maximální povolené rychlosti 20 km.h-1 v pěší zóně, o tom, že tamtéž nesmějí omezit ani ohrozit chodce. O povinnosti dát přednost chodcům, kteří přecházejí silnici, na niž tramvaj v křižovatce odbočuje. A nic na těchto zákonem daných povinnostech nemění skutečnost, že podle téhož zákona jsou zároveň chodci povinni dát vždy přednost tramvaji.

+5/−14
10.6.2016 23:37

J65i69ř54í 85K59r18e44j49č67í90k 2257828744176

Tak samozřejmě to vědí, díky za osvěžení. Teď jen aby to věděli i ostatní účastníci silničního provozu. ;-)

+1/−1
10.6.2016 23:45

M27i41r47o47s52l38a93v 62T18e14i17s56s30i81g 1260686885593

Opravdu to vědí, pane kolego?

To by bylo potom ještě mnohem horší, než jsem si myslel.

Chtěl jste naznačit, že ta denně tisíckrát opakovaná porušování

zákona o provozu na silničních komunikacích na pěších zónách

na Václavském náměstí i na náměstí Republiky nevyplývají z neznalosti

zákona, ale jsou páchána svévolně a úmyslně? O odbočování mezi přecházející

chodce na kterékoli pražské křižovatce v centru bez světelné signalizace ani nehovoře.

+3/−6
11.6.2016 0:00

B75o64h94u27s21l71a17v 12K80r22á79l51í17k 2121520589696

Máte v té vaší úvaze spoustu chyb. Při odbočování platí vůči chodcům pouze povinnost neohrozit. A na pěší zóně řidiči rozhodně nemají povinnost chodce neomezit. Když už ta pravidla neznáte, tak si je proboha aspoň přečtěte, než začnete dělat chytrého.

+6/−1
11.6.2016 1:57

M80i47l84a68n 61M27a12j61e50r77č12í86k 1620320984126

PODÍVEJTE SE KOLIKRÁT DENNĚJSOU V PRAZE PORUŠOVÁNA ŘIDIČI TZV. IAD (individuální automobilové dopravy) USTANOVENÍ ZÁKONA 361/2000SB. - O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH (viz http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/legislativa/361-od-20-02-2016.pdf ):

§13,odst 1 - „ .... PODÉL TRAMVAJE SE JEZDÍVPRAVO, POKUD NENÍ DOPRAVNÍ ZNAČKOU „OBJÍŽDĚNÍ TRAMVAJE“ POVOLENA JÍZDA VLEVO.“!!

§15, odst.1 - POVINNOSTIZASTAVIT ZA TRAMVAJÍ V ZASTÁVCE TRAMVAJE BEZ NÁSTUPNÍHO OSTRŮVKU !!

0/−3
11.6.2016 4:00

J64i17ř20í 22K10r29e75j39č49í57k 2807828654956

Chtělo by to asi nastudovat zákon dřív, než se jím začnete ohánět.

Prokazujete fatální neznalost. ;-)

0/0
12.6.2016 14:13

M14i13l70a21n 44M31a14j90e23r47č91í64k 1700920144246

Velmi se obávám se, že sipletete oficiální pojmy jako např. "NESMÍ OHROZIT" s Vašimi špatnými dojmy"DÁT PŘEDNOST" ČI "NESMĚT OMEZIT" - viz Zákon 361/2000Sb. oprovozu na pozemních komunikacích (včetně komentáře a judikatury) - http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/legislativa/361-od-20-02-2016.pdf :

+2/−2
11.6.2016 1:42

M27i88l80a49n 52M93a41j46e69r61č70í54k 1280140454296

(ve Vámi jistě myšlených)

- §5, odst.2 – „ŘIDIČNESMÍ“ , odrážka g) totiž obsahuje:

„OHROZITCHODCE PŘECHÁZEJÍCÍHO POZEMNÍ KOMUNIKACI, NA KTEROU ŘIDIČ ODBOČUJE, a dálenesmí ohrozit chodce při odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci,při vjíždění na pozemní komunikaci a při otáčení nebo couvání,“

= O PŘEDNOSTI CHODCŮ SE ROZHODNĚ NEPÍŠE!!

- § 39, odst. 5) „v obytné zóně a PĚŠÍ ZÓNĚ SMÍ ŘIDIČJET RYCHLOSTÍ NEJVÝŠE 20 KM.H-1. PŘITOM MUSÍ DBÁT ZVÝŠENÉ OHLEDUPLNOSTI VŮČICHODCŮM, KTERÉ NESMÍ OHROZIT; V PŘÍPADĚ NUTNOSTI MUSÍZASTAVIT VOZIDLO. Stání je dovoleno jenna místech označených jako parkoviště.“

..........

odst. 7) „v obytné zóně a PĚŠÍZÓNĚ MUSÍ CHODCI UMOŽNIT VOZIDLŮM JÍZDU. Toplatí i pro děti hrající si v obytné zóně.“

= O ZÁKAZU OMEZENÍ CHODCŮ TAKÉ NENÍ ANI PÍSMENKO!!

+1/−2
11.6.2016 1:45

M94i53l73a98n 26M50a87j77e97r73č92í72k 1290440574816

(zatímco NAOPAK VUSTANOVENÍCH)

- §5. odst.2 – „ŘIDIČNESMÍ“ . odr. f) JE PSÁNO:

„OHROZIT NEBO OMEZIT CHODCE, KTERÝ PŘECHÁZÍ POZEMNÍKOMUNIKACI PO PŘECHODU PRO CHODCE NEBO KTERÝ ZJEVNĚ HODLÁ PŘECHÁZET POZEMNÍKOMUNIKACI PO PŘECHODU PRO CHODCE, v případě potřeby je řidič povinen izastavit vozidlo před přechodem pro chodce; TYTO POVINNOSTI SE NEVZTAHUJÍ NAŘIDIČE TRAMVAJE,“

- §54, odst. 3) SE NAŘIZUJE:

„Jakmile vstoupí chodec na přechod pro chodce nebona vozovku, nesmí se tam bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat. Nevidomý chodecsignalizuje úmysl přejít vozovku mávnutím bílou slepeckou holí ve směrupřecházení. CHODEC NESMÍ VSTUPOVAT NA PŘECHOD PRO CHODCE NEBO NA VOZOVKU,PŘIJÍŽDĚJÍ-LI VOZIDLA S PRÁVEM PŘEDNOSTNÍ JÍZDY; NACHÁZÍ-LI SE NA PŘECHODU PROCHODCE NEBO NA VOZOVCE, MUSÍ NEPRODLENĚ UVOLNIT PROSTOR PRO PROJETÍ TĚCHTOVOZIDEL. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovkubezprostředně před blížícím se vozidlem. CHODEC MUSÍ DÁT PŘEDNOST TRAMVAJI.“

+1/−2
11.6.2016 1:48

M34i35r39o91s12l26a53v 20G70r34o51s81s59m58a71n18n 8112729694

Tramvaj v pěší zóně chodce omezit může. Když už se oháníte zákony, je třeba se je naučit, protože jinak pojdete vlastní zbraní :-)

+2/−1
11.6.2016 9:50

J26a29k15u97b 76Š11a12f50a78n10d68a 7275357141881

Podle jakého paragrafu dává přednost tramvaj chodcům? A pokud tam jsou semafory, na jako křižovatce má volno stejně odbočující tramvaj a zelenou chodci?

0/0
11.6.2016 10:36

M29a92r74t53i27n 78K10ř63í37ž 9913972150287

Prostě šla okolo nějaká slečna, tramvajak se zakoukal kam neměl a bylo to.

0/0
10.6.2016 22:42

A49d11o84l70f 55S73c41h61w29a36r62z 6895984742744

Jde vidět že na vině je lidský faktor )

+1/−2
10.6.2016 21:41

M19a12r16t26i77n 70S38t77a43n57ě54k 3891263650777

lidsky faktor je na vine u 98 prcent dopravnich nehod (nejenom MHD)

+4/0
10.6.2016 22:10

B16o77h95u83s11l76a25v 96K70r60á71l36í10k 2651220629276

Lidský faktor jistě. Ale teď jde o to, kterému člověku ten faktor patřil. Lidský faktor stojí i za většinou technických závad.

+3/0
11.6.2016 1:52

P14a35t53r35i84k 81E36g57e20r 2328500239111

Pěkný zajímalo by mě kudy jezdil autobus 207 ten nejspíše vynechával zst. Bílá Labuť - Náměstí Republiky - Dlouhá třída. Zajímavé je, že to nebylo na webovce DP. No minimálně dva autobusy mohl DP stáhnout na trasu Strossmaeyerovo náměstí - Dlouhá třída - Náměstí Republiky (B).

0/0
10.6.2016 21:16

B83o24h95u51s30l83a93v 25K72r97á92l14í45k 2641160439376

A na náměstí Republiky by se otáčel na dvoře kostela?

0/0
11.6.2016 2:25

F22i31l93i36p 85V90a21l51d30e94r 1698368894534

Nedokážu si představit to dilema: Vystoupit/nevystoupit? Převrátí se to během výstupu/nepřevrátí se to?

Nicméně v takových chvílích člověk reaguje více pudově než rozumově...

Ještě že se nic nestalo!!!

+3/0
10.6.2016 19:31

L73u82k69a76s 57N39o58v44y 4374684125406

Takhle nakloněné bývají normálně v zatáčkách ;-D;-D;-D

+2/−4
10.6.2016 20:11

R36o60m30a49n 26B30a23r82t20o29š29e73k 3966330835

Tramvaje a v zatáčkách? Asi jako výhybky na dálnici.

+2/−5
10.6.2016 21:56

M98a98r88t34i87n 82K53ř28í31ž 9743872570137

Nojo, tramvaj zatáčí v oblouku, no. I když je tramvajové těleso ve vozovce. Tedy oblouk v zatáčce, jede pak tramvaj do zatáčky nebo do oblouku?

+2/−1
10.6.2016 22:41

B77o76h92u34s34l54a63v 60K31r80á77l48í23k 2171430549636

Tyhle blbce vyrábějí na nějaké průmyslovce? Zatáčka je směrový oblouk. Kdo to neví, tomu to vysvětlují pravidla silničního provozu, resp. popis dopravní značky v prováděcí vyhlášce.

+2/−2
11.6.2016 1:54

M95a78r33t55i59n 45Č48a44p23e57k 6820411977734

Na dopravních - drážní doprava nemá zatáčky, ale oblouky. :-)

+2/0
11.6.2016 9:00

D37a71n 19H14e43l35e94k48a51l 6696337762289

Což je pro účely laické diskuze věcně vzato totéž. V odborných kruzích budiž, ale opravovat to tady je poměrně ubohé. (Jen znak potřeby honit si triko svou rádoby chytrostí. Což není míněno na Vás, ale na OP.)

+1/0
11.6.2016 15:54

M20i84c74h74a20l 73K67r78e19j34č57a 5278416546883

Tak jedna brzdila druhou a ta jich chtela predjet. No ak dyz ji nepustila pred sebe tak to zkusila spodem... :-)

+4/−6
10.6.2016 18:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.