- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přežilo to Rakousko-Uhersko okupaci i znárodnění. A novodobý kapitalismus neustálo. Je to smutné. A Takhle dopadlo mnoho slavných a vynikajících českých firem. Jen v Brně Zbrojovka , Královopolská strojírna , Tesla, Meopta ,Lacrum, mrazírny brněnská jatka. atd. atd. Čeští privatizátoři to vytuneloval a ti zahraniční to nechali padnout jako nežádoucí konkurenci. Jediná vydařená privatizace byla automobilka Škoda.
Ale Miroslave, můžete mi prozradit jaké světové výrobky vámi zmiňované firmy produkovaly? Odpověď: Žádné. Vyráběly šunty, vhodné tak leda na "trhy" RVHP. Prostě nestačily konkurenci, zkrachovaly.
Prvobytně-pospolný kapitalismus českého dolíčku, jehož "vůdcové" na co sáhli, to zprivatizovali (rozkradli). Bylo kde brát, protože firem jako ČKD bylo dost a dost.
hlavni rozkradačka začala v roce 1948
Na průmyslové zóny na zelené louce se peníze najdou, na obnovu a využití podobných budov se bohužel kašle...
Protože je to pro případného investora mimořádně nevýhodné. Jsou tam staré ekologické zátěže a podobně. Navíc prohlášením budov za památku je prakticky vyloučené je nějak dál reálně používat.
Je zajimavy, ze dokud se moci nechopis socani (v jakekoliv barve) a jejich regulace, tak to funguje.
Zvláštní, že ČKD vcelku ještě dost slušně fungovalo až do doby, než ho zprivatizovalo INPRO Jiřího Marouška a následně ho poslal do kopru finanční úřad, vymáhající daňové miliardy z nezaplacené zakázky.
Likvidace smíchovské tramvajky, libeňské lokomotivky i vysočanské elektrotechniky měla spoustu příčin...
Spíše obraz nekonkurenceschopnosti socialistického molochu, který nenašel odbyt mimo státy RVHP.
Ještě se podívám panu Ptáčkovi na Daňka.