Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit: příspěvky podle vláken | příspěvky podle času

"Hlavní je vyřešit linku metra D" ... ale až po parkovištích P+R 8-o

.. Kroužíte kolem témat úspor, zdražení jízdného, a stavby metra D. Přitom pražská doprava akutně nejvíc potřebuje nová parkoviště P+R a motivační systém pro jejich používání. Stavbou P+R zabijete dvě mouchy jednou ranou: přivedete panu Gillarovi nové zákazníky (nebudou třeba úspory ani dražší jízdné) a současně zmírníte příval aut a zácpy.

Odstavných parkovišť P+R je sotva desetina plánovaného počtu, např. v západní části Prahy se krčí ubohé tři stovky míst. P+R na Zličíně je od brzkého rána beznadějně obsazené.

Za P+R dostane Praha přes 10 miliard na stavbu dvoukolejky na letiště a do Kladna. Právě garance využívání P+R je stěžejní podmínkou dotace z evropských fondů pro tuto železnici. Vlakové spojení na letiště překvapivě až takový přínos pro Prahu nemá.

Tot otázka... Jsou období kdy např. do metra C se vejdete asi jako sardinka. To samé je B v centrální části... A takhle by se mohlo pokračovat...

A tož dófám, že nepřejmenujete tu našú lítačku.;-(

Posílal jsem návrh na ROPID i p. Dolínkovi kterému se myšlenka líbila. Ze zst. Nádraží Vršovice jsem pro linku 182 ta by měla být vedena v plánované trase metra D až do zst. Sídliště Písnice. Přitom by mohlo dojít k úpravě u linek 193, 215. Úsek Otakarova - Náměstí Bratří Synků zvládne nově tramvajová linka 6.

  • vlákno
  • Patrik Eger
  • 13.6.2016 13:48

Přesně tak! Než bude funkční metro D mělo by být nádraží Vršovice přímo spojené po povrchu do Písnice linkou která trasu kopíruje. Čím dřív to bude jenom lépe.

Máte pocit, že na písnickém sídlišti bydlí větší počet vršovických nádražáků? Nebo že Vietnamci ze SAPA mají většinou svých obchůdků právě u vršovického nádraží?

Ano, Libuš si dávno zaslouží přímé spojení s Pankráci a dopravním uzlem nádraží Vršovice kde zastavují denně desítky vlaků a navazují tramvaje. Odlehčilo by to Kačerovu atp.. Tato linka by byla využívána podobně jako linka 150 která spojuje Zelivskeho Kačerov a Komořany

Nakonec vrchem vedené metro bude díky výkupům pozemků dražší, než kdyby se stavělo klasicky v tunelu.

D bude po zemí ne? Akorát je i tak potřeba umístit vestibuly, vzduchotechniku atd.

mám pocit že právě část u konečné bude vrchem a proto ty problémy ...

Nejvetsi problemy s pozemky jsou take u nemocnice krc, pritom by stacilo posunout stanico vice do primeho smeru ke krizovatce zalesi,...

Ad "pritom by stacilo posunout stanico vice do primeho smeru ke krizovatce zalesi": Ono posunout stanici nebude tak jednoduché jak si přestavujete. Na tu trasu je již hotový projekt. Posunout stanic, znamená kompletně přeprojektovat tunely vedoucí k té zastávce. Stanice je totiž nesmí být z kopce nebo do zatáčky. Podle mě by se posunutí zastávky opravdu hodně prodražilo.

Jako bonus inžernýských sítí tam bude taky mraky...

Myslím si, že nový šéf pražského Dopravního podniku by měl dostat šanci. Dopředu někoho zavrhovat mně nepřipadá férové. A priority typu výstavba nové linky metra trasy D nebo lepší vymáhání peněz od dlužníků mně připadají rozumné.

No ať se na mě nikdo nezlobí, ale při pohledu na Českou poštu bych těžko hledal větší známku nekompetentnosti než být "bývalý ředitel divize rozvoje a strategie České pošty"...

Hlavně, aby to nebyl Dvořák II .

Jen aby ten tunel nebyl větší než na dvě soupravy






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.