Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kladno chce stejně jako Praha 6 trať rychlodráhy na svém území v tunelu

Vedení Kladna se ohradilo proti stávajícímu návrhu rychlodráhy, která má vést do Prahy, a nechalo si vypracovat vlastní řešení. Navrhuje v něm variantní vedení trati, vedení vlaku novou tunelovou tratí či zkrácení doby pro většinu obyvatel města jedoucích do Prahy o 15 až 20 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R44a92d58e72k 12N29o66v27a38k 9214393629760

Pro mě za mě, když chtějí, ať si na svém území podzemku postaví.

Ale za své.

Všechny tyhle návrhy (Kladno, P-6) jsou jen snahou o zablokování stavby.

+1/−1
14.6.2016 11:05

R78o91m89a97n 66B82a13r27t65o55š98e61k 3306190725

Kladno tak trochu požaduje metro, v překladu...

+1/0
14.6.2016 10:59

M23a96t55ú75š 66E15l30i29a68š 3180616234535

A je to nanajvýš rozumný nápad.

0/0
14.6.2016 11:24

M95a42r53e68k 43M89a62t21u35c25h79a 3860242493201

Cim vic sleduju ty ruzne navrhy vcetne odhadovanych milliard na vystavbu, tim vic si preju aby Praha dodelala metro do na letiste (mluvime uz jen o 3 stanicich), postavila P+R u Sestky jak bylo drive plnovano a rychlodraha byla postavena od Kladna k letisti.

+1/0
14.6.2016 8:51

P97a90t46r20i67k 82E92g57e22r 2878650829661

Praha 4 chce zase metro D Náměstí Míru (A) - Náměstí Bratří Synků - Pankrác (C) - Písnice. Dočasným řešením je klubový autobus 182 Nádraží Vršovice - Otakarova - Náměstí Bratří Synků - Jezerka - Pankrác (C) - Na Strži - Nádraží Krč - Nemocnice Krč - Sulická - Novodvorská - Nové dvory - Jirčanská - Sídliště Písnice tím by se dala upravit trasa linek 193, 197, 215.

0/0
13.6.2016 21:27

J89a30k49u59b 71B73e32z54n98o21s41k98a 9987603126

Rychlodráha Kladno-Praha se řeší už přes dvacet let, a minimálně ještě dalších dvacet let řešit bude, takže mě toto téma nechává naprosto chladným;-D;-D;-D

+7/0
13.6.2016 19:11

S71v40a95t78o90p80l19u69k 26H24ř12í85b23e48k 3947553556341

Nakonec z toho opět vychází nejlépe varianta kdy se pro Kladno opraví a zmodernizuje stávající trať a na letiště dotáhne metro přes Ruzyň. Na Veleslavíně se vytvoří propojení metra a vlaku podzemním podchodem a bude.

Kladno bude pořešené přímou tratí s komfortním přestupem na metro.

Letiště kvalitním rychlým spojením.

+6/−1
13.6.2016 17:00

D78a54n45i93e40l 36D52r74n86e53c 6901359786672

Byť je to docela šílené, tak to dává větší smysl než zbytečné zahloubení v Praze 6, neboť tady se alespoň zlepší dopravní obslužnost. Ale stejně si myslím, že by se výsledek této studie měl akorát zanést do územního plánu, třeba se za 40 let bude hodit, dnes by bylo výhodnější investovat ušetřené peníze do zlepšení dopravy ve městě. To ostatně i na té Praze 6 by bylo lepší vést železnici po povrchu a za ušetřené peníze opravit všechny ulice na povrchu (vím, na to jdou peníze odjinud, ale stejně).

+2/0
13.6.2016 16:49

J83a41k55u50b 56F69e13i74f18a21r 7789439566719

Tak to postavme jen na letiště a Kladno ať si dělá co chce, ne?

+1/−1
13.6.2016 16:31

J46a41n 60V25o84j53t73í81š56e36k 6452641515486

Staví to stát.

0/0
13.6.2016 21:41

R16a32d26e34k 88Č32e28r39m16á48k 9148978640757

Kladno není Praha a proto žádné miliardy na "metro" nedostane - a upřímně by to byl nesmysl.

0/−3
13.6.2016 16:10

R78a36d82e61k 92Č94e13r50m22á40k 9198938230197

Jestli Praha dostane miliardy na zahloubení, tak Kladno určitě ne. Další nesmyslné studie jenom oddálí stavbu o dalších 30 let.!! Argumentace Volfa a spol. je samozřejmě zcela nesmyslná. Jak bude asi odtržené Sletiště8-o - to je prostě pitomost. Po městě má dopravu zajistit MHD. Ostatně dnes se k vlakovému nádraží MHD zrovna moc nehrne (na tom by měli zapracovat) a i dnes by mělo být u nádraží více parkovacího místa, což tedy zoufale není!!Jestli si Volf myslí, že bude něco jako metro na Kladně, tak se hluboce mýlí. Proboha už žádné další studie;-O.

+5/−2
13.6.2016 15:59

M59i98r24o20s14l61a36v 12G88r61o18s66s48m27a11n53n 8752799544

Když si může vymýšlet Praha 6, proč ne Kladno, nebo kdokoli jiný... A přitom použít stejně nesmyslnou argumentaci: trať rozdělí území. Jenže přátelé, ta trať tam už dnes je a přecházet se nesmí.

+2/0
13.6.2016 15:45

R19a15d77o98s62l12a58v 52K13l81a14u93d78a 5384148294562

Je tady jeden drobnej rozdíl. Pražáci tu "rychlodráhu", na rozdíl od Kladeňáků nepotřebují.

+1/0
13.6.2016 15:49

M49i88r87o59s24l52a34v 93G10r83o37s63s32m20a86n43n 8232689984

Nepotřebují, ale pak se musí připravit na další růst silniční dopravy, protože Kladeňáci nějak jezdit musí. Stejně tak doprava z letiště.

0/0
13.6.2016 15:52

R53a30d24o56s11l12a82v 97K17l56a24u86d19a 5234808964352

Nemusí. Stát jim vyhoví a flákne trať pod zem.

0/0
13.6.2016 15:55

M90i66r58o90s34l74a68v 12G73r24o48s58s93m17a45n25n 8452299124

Je otázka, jakou lavinu požadavků to vyvolá. SŽDC pak už nepřiloží ani kolej. Hradec, Budějovice, Domažlice, Zlín... Všichni to budou chtít "fláknout" pod zem. A budou mít pravdu. Trať na Praze 6 totiž z většiny také žádnou zástavbou nevede.

+1/0
13.6.2016 15:59

R28a74d40o57s21l69a35v 86K52l68a49u54d18a 5384898174322

Já to neschvaluju. Říkám jen že oni mají trumfy v rukávu.

0/0
13.6.2016 16:03

P11a50v62e95l 49M87a98t37o67u59š57e61k 5170517928764

Pražák potřebuje mít jen 4 auta a pak se divit, že nemá kde parkovat.

0/−1
13.6.2016 15:58

R60a93d16o25s36l10a79v 64K49l80a58u15d73a 5934498654272

?

0/0
13.6.2016 16:03

R38o92m43a78n 49B32a34r51t58o82š11e74k 3396890615

Víte o nějakém takovém?

0/0
14.6.2016 11:01

R97a60d41o76s94l10a16v 74K49l81a40u98d16a 5494328924652

Mimochodem není to ten Volf, který se tak zuby nehty bránil zavedení PID? Smyslem železnice fakt není objíždět všechna sídliště ve městě. K tomu slouží MHD. Takže na OC, Lítačku, nebo je jedno jak se to jmenuje, se Kladeňák dostane z domova kam potřebuje.

+6/0
13.6.2016 15:31

P17a95v89e23l 10M42a81t53o83u89š83e51k 5960637738514

Naopak, červeně vyznačená varianta by nic neobjížděla, naopak by vedla skoro nejkratší trasou. Pokud Kladno něco doslova objíždí (obloukem), pak je to právě stávající trať. Pražané by taky asi nevítali hlavní nádraží třeba na konci Uhříněvsi. Městskou dopravu a železnici není třeba donekonečna oddělovat, ideální je naopak integrace železnice do městské dopravy.

+1/0
13.6.2016 15:37

R68a53d75o42s18l88a31v 37K86l68a38u67d91a 5354448194592

Tím "objíždět" mám na mysli budovat na každém sídlišti nádraží. Jistěže je dobré integrovat železnici do MHD. Třeba na Kladně z Dubí na "hlavák", Ale budovat pod celým městem tunel je zkrátka hloupost.

+1/0
13.6.2016 15:42

P18a19v31e93l 70M84a59t97o93u50š26e25k 5900977848764

Nemusí to být hloupost, naopak je to pokrokové řešení, které se v západní Evropě dávno bere jako optimální. Jenže Češi v tomto uvažují jako za Rakouska-Uherska a železnici stále berou jako něco, co jim je na obtíž a do čeho je škoda investovat. Pokud něco řeší, tak aby je železnice nerušila (že by ji využívali, o tom spousta z nich vůbec neuvažuje), což je i případ této trati. Ale právě pokud by železnice vedla podobně jako metro, najednou by ji mnozí, i z řad současných odpůrců, využívat začali. Nehledě k tomu, že trať Praha - Kladno má sloužit především právě obyvatelům Kladna (pominu-li letiště), ale zatím si své podmínky neustále kladou jen Pražáci, kteří stále řvou, aby jim nevedla támhle a támhle (to, že jim tady smrdí ulice v čele s Evropskou, výduchy ze silničních tunelů apod., jim zjevně nevadí). Tak ať konečně k té železnici řeknou své Kladeňáci!

0/0
13.6.2016 15:57

R34a64d80o78s27l32a97v 17K68l84a23u73d52a 5854908644482

Dělá vám problém pochopit, že Kladno je zkrátka velmi malé město?

+2/0
13.6.2016 16:01

P41a46v55e64l 30M73a81t89o81u20š93e80k 5200707768394

Buď jsem já nechápavý, nebo vy máte myšlení ovlivněné dlouholetou politikou, v níž je železnice prezentována jako přežitek. Kladno lze považovat za malé město, které si žádnou moderní železnici nezaslouží a stačí mu lehce omlazená 160 let stará lokálka (takováto příměstská či meziměstská železnice je v rámci Evropy unikát, v tom špatném smyslu), nebo jako velké předměstí Prahy, které by si ji třeba zasloužilo. Tím spíše, že mezi Prahou a Kladnem je letiště. Navíc je velmi pravděpodobné, že by mezi Prahou a Kladnem vyrostly nové obytné zóny s přímým napojením na novou trať.

0/0
13.6.2016 16:16

R81a25d10o79s37l79a89v 85K32l86a12u98d46a 5334508634352

Máte pravdu. Jste nechápavý. Rozhodně železnici nepovažuju za přežitek. Není mi jasné čemu říkáte "lehce omlazená". Dojte pochopitelně k dost citelnému narovnání trati. Jak byste si to představoval jinak? Že vezmete lidem podél trati jejich zastávku a povede to jinudy? Navíc tady se dost blbě něco takového buduje. Je tady hodně vesnic. To chcete bourat domy? V Evropě se postupuje úplně stejně. Tedy kromě výstavby VRT.

0/0
13.6.2016 16:26

P59a51v65e47l 31M69a43t16o96u36š49e87k 5220877748514

Nehledě k tomu: viděl jste někdy, kolik cestujících jezdí denně vlakem do Prahy z Kolína? Je jisté, že z Kladna by jich bylo ještě nesrovnatelně víc - Kladno je větší, blíže k Praze a pracovních příležitostí má oproti Kolínu myslím méně.

0/0
13.6.2016 16:20

R95a22d14o75s64l67a14v 66K64l77a96u86d79a 5904458854522

A jak to souvisí s tím, že to chtějí zahloubit do země, kde budou čtyři stanice? 8-o

0/0
13.6.2016 16:31

C26h84r20i35s73t43i92a39n 45M30o82r63g46e44n73s24t34e93r36n 5385596586944

Ve vyspelych zemich je primestska zeleznice (S-Bahn) soucasti MHD.

0/0
14.6.2016 14:17

P82e61t80r 65P91e46t29r 6263442148113

:D:D:D Tak Praha chce zahloubení aby se nenarušila historická a vilová část čtvrti a Kladno aby to lidi nerušilo kolem paneláků no :D

+1/0
13.6.2016 15:17

P68ř70e88m40e70k 48H69o81m34o31l82a 5828115415626

Přemýšlím jestli se dá cestovat pomocí studie ;-D

+1/0
13.6.2016 15:05

R22a65d66o51s59l24a66v 36K25l51a21u62d36a 5464988114652

To sice ne, ale dá se na ní slušně podojit stát:-)

0/0
13.6.2016 15:17

P28a41v42e14l 52M44a62t64o88u88š75e70k 5600787968644

Ačkoli nejsem Kladeňák, myslím, že určitou logiku to má. Současná poloha nádraží opravdu není moc šťastná. Když už se to má stavět, tak ať to zase není jen polovičaté řešení. Hlavně ať už se ale něco dělá, ne jen kecá!

+1/0
13.6.2016 15:04

R60a83d17o60s77l62a51v 54K14l62a25u29d36a 5164548864322

Ten tunel by měl cca 9 km. V něm by byly čtyři stanice, některé by musely být hodně hluboko. Navíc délka nástupiště cca 170 metrů... Pražské metro má něco málo nad 100 metrů. Dovedete si představit na kolik by to přišlo? A zároveň kolik by stál provoz? Existuje vůbec nějaké město v Evropě, nebo i jinde, kde by někdo něco podobného vymyslel? Jo třeba tramvajovlak, ten nejen že řeší stejný problém, ale je zároveň daleko levnější. Tohle je zkrátka neskutečný přepych, který si 70.000 obyvatel fakt nezaslouží.

+3/0
13.6.2016 15:16

P80e27t81r 98K29o17u22t31e87c93k35ý 6764590537897

Aneb každej si bude diktovat požadavky "na tunel" a ve výsledku budou mít všichni ho*** pardon, nic.

0/0
13.6.2016 15:32

P42a65v71e84l 25M93a15t49o78u89š59e48k 5810467458614

V německých městech (Mnichov, Berlín, Lipsko, ...) vede železnice pod zemí úplně běžně. Podobně ve Vídni. Praze by něco takového také hodně pomohlo (současná kapacita nádraží toho již moc neumožní) a prý je to i v územním plánu. Kladno je sice proti jmenovaným městům malé, ale to s tím nemusí souviset. Pokud by se vlaky zaplnily (a zároveň rapidně klesl provoz na silnicích), smysl by to mělo. Nehledě k tomu, že by v Kladně mohly začínat/končit i mnohé dálkové spoje, klidně i pendolina, a mít zastávku na letišti.

0/0
13.6.2016 15:33

J82i30n82d38r96a 79V82o61š63t98a 1474564739572

ano, ve velkých městech to smysl má. V řiti jako Kladno metro budovat nelze. Teda lze, ale je to úplná pitomost. To by se ty stanice musely zaplňovat každých deset minut, což je kromě ranní špičky naprosto nereálné.

0/0
13.6.2016 15:47

P29a37v12e70l 38M93a50t82o11u17š86e21k 5410297388574

Kladno je zhruba stejná řiť jako Jižní Město. Proč má na Jižní Město jezdit každé 2 minuty metro a na Kladno lokálka z poloviny 19. století? Berte Kladno jako předměstí Prahy a třeba vám to pak začne jinak uvažovat!

0/0
13.6.2016 16:26

R73a48d50o57s72l93a38v 70K61l45a84u87d33a 5604938674922

Jižní město je sídliště. Je součástí Prahy. Jsou tam přestupní terminály na autobusy směřující na východ od Prahy. Je první pražskou městskou částí od Brna a Budějovic. Samo o sobě má cca 70.000 obyvatel, ale na něj navazují další obce.

+2/0
13.6.2016 16:42

R14a42d39o21s79l74a17v 67K41l47a80u30d19a 5674508414352

Bože ty to vidíš;-D Tak předně v Praze je hlavní nádraží omezeno kapacitně. Není kam ho rozšířit. Navíc je tam i problém s převýšením u tratě která by na něj měla vést. Nemám nic prosti tunelům. Ani těm ve městech. Ale musejí mít nějaké opodstatnění. Nikdo je nebuduje pro srandu.

+3/0
13.6.2016 15:48

P51a72v18e33l 10M55a42t72o10u76š58e65k 5930777568924

Já se s vámi nehodlám hádat. V Praze je hl. n. omezeno kapacitně (byť to většina "odborníků" odmítá chápat), na Kladně je omezeně použitelné kvůli své nešťastné poloze na samém okraji města, která potřebám obyvatel Kladna dávno nevyhovuje. Nevím, kdo jiný by se k tomu měl mít právo vyjádřit, než právě obyvatelé Kladna, kterých se to nejvíce týká.

0/0
13.6.2016 16:04

R53a48d25o94s27l62a67v 74K50l15a61u90d89a 5404358264472

Ať se klidně vyjadřují... ale to je tak všechno, co s tím můžou dělat. Nikdo jim na to prachy nedá. Většina nádraží stávala na okraji města. Až po čase se stala středobodem.

0/0
13.6.2016 16:08

R90a34d52o93s83l80a42v 82K77l17a74u39d19a 5754528124732

Tak jako Slaňáka mě to nepřekvapuje... Na Kladně jim myšlení nikdy moc nešlo:-P Tohle se ale vymyká všemu. Kladno chce aby mu stát postavil metro. S něčím takovým nepřišlo ani Brno.

+14/−2
13.6.2016 14:46

M26a24r11t26i39n 34C19h49o57v58a50n79e80c 3201456321486

V Brně musí nejprve to nádraží odsunout z centra, jak horečně plánují, aby zjistili, že jim v centru (podobně jako v Kladně) chybí, a teprve následně začnou požadovat ono "metro".

Ale rychlá vlaková podzemka je, jak už někdo výše zmiňoval, poměrně běžná, i když nevím, jak v městech typu Kladno.

+4/0
13.6.2016 15:49

R56a85d31o50s59l63a43v 62K43l84a60u10d20a 5954858484862

V městech typu Kladno nic takového pochopitelně není.

+1/0
13.6.2016 15:54

D65a19n12i45e74l 94D27r83n44e32c 6821429966352

Brno má v plánu něco podobného, jmenuje se to Severojižní kolejový diametr http://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.aspx?ID=164918&TypeID=2

0/0
13.6.2016 16:15

M64a93t85ú36š 94E26l52i75a63š 3460816764905

Lenže to, čo navrhuje Kladno, je veľmi rozumný nápad. V skratke - štát ide opraviť kľukatú jednokoľajku navrhnutú v 19 storočí. Miesto toho je tu návrh, aby keď už sa ide investovať, aby sa to spravilo podľa súčasných potrieb a trendov. Čiže aby sa trať narovnala a aby obslúžila jedno z najväčších miest v kraji oveľa, oveľa lepšie. Presne takto by sa malo postupovať a takto to napríklad funguje v Nemecku. Máte tam S-Bahn, ktorý je v podstate regionálna železnica a v mnohých dedinách alebo menších mestách v okolí regionálnej metropoly ich obsluhuje rýchlou a pohodlnou železnicou. Kde je napísané, že regionálna železnica musí mať jednu stanicu v každom meste? Keď už cez to mesto vedie najkratšia trasa, prečo to nedať pod zem? A už keď to bude pod zemou, čo bráni vybudovať tam dve alebo tri stanice? Zbavíte sa potencionálne stoviek áut, ktoré by inak stáli v zápche nie v Kladne, nie na výpadovke, ale v Prahe. Ľudia totiž budú mať v dochádzkovej vzdialenosti železnicu, ktorá ich každých 15 alebo 20 minút dopraví priamo do mesta rýchlejšie a komfortnejšie ako auto, s ktorým by museli riešiť problém parkovania a prípadný prestup na MHD.

+1/0
14.6.2016 11:39

R34a88d57o48s54l93a42v 33K78l22a45u20d21a 5364328744292

Nejmenší město kde mají S-Bahn má 202.000 obyvatel. Oficiální varianta má na kladně dvě zastávky, potencionálně tři... Kladno nádraží, Kladno město, případně Kladno Ostrovec, nebo i Švermov.... Ta varianta kterou navrhuje radnice řeší jen část Kladna a to té horní... Od Kročehlav po Rozdělov, ale třeba od autobusového nádraží, od Poldovky, ze Švermova... budou zastávky velmi daleko. Udělat tunel, nebo udělat v tunelu zastávku, není totéž. Ta zastávka musí být daleko větší, náklady jsou astronomické. To nemluvím o provozních nákladech.

0/−1
14.6.2016 12:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.