Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kladno chce stejně jako Praha 6 trať rychlodráhy na svém území v tunelu

Vedení Kladna se ohradilo proti stávajícímu návrhu rychlodráhy, která má vést do Prahy, a nechalo si vypracovat vlastní řešení. Navrhuje v něm variantní vedení trati, vedení vlaku novou tunelovou tratí či zkrácení doby pro většinu obyvatel města jedoucích do Prahy o 15 až 20 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R46a91d54e48k 84N14o68v31a54k 9234983859450

Pro mě za mě, když chtějí, ať si na svém území podzemku postaví.

Ale za své.

Všechny tyhle návrhy (Kladno, P-6) jsou jen snahou o zablokování stavby.

+1/−1
14.6.2016 11:05

R82o23m28a35n 47B38a47r82t72o46š98e82k 3646720225

Kladno tak trochu požaduje metro, v překladu...

+1/0
14.6.2016 10:59

M42a70t60ú51š 72E53l61i65a72š 3820636664865

A je to nanajvýš rozumný nápad.

0/0
14.6.2016 11:24

M13a80r98e18k 37M15a31t17u39c43h20a 3150682683721

Cim vic sleduju ty ruzne navrhy vcetne odhadovanych milliard na vystavbu, tim vic si preju aby Praha dodelala metro do na letiste (mluvime uz jen o 3 stanicich), postavila P+R u Sestky jak bylo drive plnovano a rychlodraha byla postavena od Kladna k letisti.

+1/0
14.6.2016 8:51

P55a54t65r29i40k 55E88g83e62r 2578230919311

Praha 4 chce zase metro D Náměstí Míru (A) - Náměstí Bratří Synků - Pankrác (C) - Písnice. Dočasným řešením je klubový autobus 182 Nádraží Vršovice - Otakarova - Náměstí Bratří Synků - Jezerka - Pankrác (C) - Na Strži - Nádraží Krč - Nemocnice Krč - Sulická - Novodvorská - Nové dvory - Jirčanská - Sídliště Písnice tím by se dala upravit trasa linek 193, 197, 215.

0/0
13.6.2016 21:27
Foto

J57a54k52u83b 70B59e79z91n46o89s55k59a 9517153136

Rychlodráha Kladno-Praha se řeší už přes dvacet let, a minimálně ještě dalších dvacet let řešit bude, takže mě toto téma nechává naprosto chladným;-D;-D;-D

+7/0
13.6.2016 19:11

S36v50a45t13o83p87l19u27k 27H43ř36í40b23e96k 3467603246221

Nakonec z toho opět vychází nejlépe varianta kdy se pro Kladno opraví a zmodernizuje stávající trať a na letiště dotáhne metro přes Ruzyň. Na Veleslavíně se vytvoří propojení metra a vlaku podzemním podchodem a bude.

Kladno bude pořešené přímou tratí s komfortním přestupem na metro.

Letiště kvalitním rychlým spojením.

+6/−1
13.6.2016 17:00

D98a58n83i89e35l 43D18r88n80e19c 6641209696872

Byť je to docela šílené, tak to dává větší smysl než zbytečné zahloubení v Praze 6, neboť tady se alespoň zlepší dopravní obslužnost. Ale stejně si myslím, že by se výsledek této studie měl akorát zanést do územního plánu, třeba se za 40 let bude hodit, dnes by bylo výhodnější investovat ušetřené peníze do zlepšení dopravy ve městě. To ostatně i na té Praze 6 by bylo lepší vést železnici po povrchu a za ušetřené peníze opravit všechny ulice na povrchu (vím, na to jdou peníze odjinud, ale stejně).

+2/0
13.6.2016 16:49

J50a85k56u22b 21F19e18i42f48a37r 7359509446299

Tak to postavme jen na letiště a Kladno ať si dělá co chce, ne?

+1/−1
13.6.2016 16:31

J65a93n 10V38o41j46t51í56š29e46k 6242111935936

Staví to stát.

0/0
13.6.2016 21:41

R17a10d62e17k 72Č47e89r37m50á34k 9498148130667

Kladno není Praha a proto žádné miliardy na "metro" nedostane - a upřímně by to byl nesmysl.

0/−3
13.6.2016 16:10

R19a55d64e83k 98Č88e33r85m18á35k 9788338460927

Jestli Praha dostane miliardy na zahloubení, tak Kladno určitě ne. Další nesmyslné studie jenom oddálí stavbu o dalších 30 let.!! Argumentace Volfa a spol. je samozřejmě zcela nesmyslná. Jak bude asi odtržené Sletiště8-o - to je prostě pitomost. Po městě má dopravu zajistit MHD. Ostatně dnes se k vlakovému nádraží MHD zrovna moc nehrne (na tom by měli zapracovat) a i dnes by mělo být u nádraží více parkovacího místa, což tedy zoufale není!!Jestli si Volf myslí, že bude něco jako metro na Kladně, tak se hluboce mýlí. Proboha už žádné další studie;-O.

+5/−2
13.6.2016 15:59

M66i19r96o19s25l23a35v 48G73r28o77s96s38m37a53n74n 8882369424

Když si může vymýšlet Praha 6, proč ne Kladno, nebo kdokoli jiný... A přitom použít stejně nesmyslnou argumentaci: trať rozdělí území. Jenže přátelé, ta trať tam už dnes je a přecházet se nesmí.

+2/0
13.6.2016 15:45

R84a46d72o81s39l12a14v 70K30l90a37u38d49a 5104968704402

Je tady jeden drobnej rozdíl. Pražáci tu "rychlodráhu", na rozdíl od Kladeňáků nepotřebují.

+1/0
13.6.2016 15:49

M36i39r88o89s40l70a80v 45G16r12o60s95s42m43a45n51n 8892609564

Nepotřebují, ale pak se musí připravit na další růst silniční dopravy, protože Kladeňáci nějak jezdit musí. Stejně tak doprava z letiště.

0/0
13.6.2016 15:52

R92a37d66o17s20l52a15v 56K46l89a37u95d41a 5654228474592

Nemusí. Stát jim vyhoví a flákne trať pod zem.

0/0
13.6.2016 15:55

M47i52r53o74s90l45a32v 98G53r74o86s57s90m85a59n49n 8502769134

Je otázka, jakou lavinu požadavků to vyvolá. SŽDC pak už nepřiloží ani kolej. Hradec, Budějovice, Domažlice, Zlín... Všichni to budou chtít "fláknout" pod zem. A budou mít pravdu. Trať na Praze 6 totiž z většiny také žádnou zástavbou nevede.

+1/0
13.6.2016 15:59

R68a31d77o46s35l24a44v 55K77l16a29u39d30a 5944848134462

Já to neschvaluju. Říkám jen že oni mají trumfy v rukávu.

0/0
13.6.2016 16:03

P17a80v12e91l 44M17a66t77o27u98š54e13k 5770567908874

Pražák potřebuje mít jen 4 auta a pak se divit, že nemá kde parkovat.

0/−1
13.6.2016 15:58

R19a78d37o69s16l27a60v 55K88l54a92u33d44a 5664628154822

?

0/0
13.6.2016 16:03

R22o41m68a74n 20B34a23r20t67o18š24e88k 3526100585

Víte o nějakém takovém?

0/0
14.6.2016 11:01

R38a50d20o26s57l43a40v 88K30l55a12u88d24a 5424428594462

Mimochodem není to ten Volf, který se tak zuby nehty bránil zavedení PID? Smyslem železnice fakt není objíždět všechna sídliště ve městě. K tomu slouží MHD. Takže na OC, Lítačku, nebo je jedno jak se to jmenuje, se Kladeňák dostane z domova kam potřebuje.

+6/0
13.6.2016 15:31

P48a30v65e24l 31M23a97t53o24u58š47e18k 5450667468534

Naopak, červeně vyznačená varianta by nic neobjížděla, naopak by vedla skoro nejkratší trasou. Pokud Kladno něco doslova objíždí (obloukem), pak je to právě stávající trať. Pražané by taky asi nevítali hlavní nádraží třeba na konci Uhříněvsi. Městskou dopravu a železnici není třeba donekonečna oddělovat, ideální je naopak integrace železnice do městské dopravy.

+1/0
13.6.2016 15:37

R43a94d93o55s46l57a48v 80K52l48a28u17d44a 5984778354572

Tím "objíždět" mám na mysli budovat na každém sídlišti nádraží. Jistěže je dobré integrovat železnici do MHD. Třeba na Kladně z Dubí na "hlavák", Ale budovat pod celým městem tunel je zkrátka hloupost.

+1/0
13.6.2016 15:42

P77a49v31e43l 44M16a36t22o71u42š84e92k 5790837888654

Nemusí to být hloupost, naopak je to pokrokové řešení, které se v západní Evropě dávno bere jako optimální. Jenže Češi v tomto uvažují jako za Rakouska-Uherska a železnici stále berou jako něco, co jim je na obtíž a do čeho je škoda investovat. Pokud něco řeší, tak aby je železnice nerušila (že by ji využívali, o tom spousta z nich vůbec neuvažuje), což je i případ této trati. Ale právě pokud by železnice vedla podobně jako metro, najednou by ji mnozí, i z řad současných odpůrců, využívat začali. Nehledě k tomu, že trať Praha - Kladno má sloužit především právě obyvatelům Kladna (pominu-li letiště), ale zatím si své podmínky neustále kladou jen Pražáci, kteří stále řvou, aby jim nevedla támhle a támhle (to, že jim tady smrdí ulice v čele s Evropskou, výduchy ze silničních tunelů apod., jim zjevně nevadí). Tak ať konečně k té železnici řeknou své Kladeňáci!

0/0
13.6.2016 15:57

R45a79d46o48s13l10a90v 80K83l71a81u93d89a 5184248794222

Dělá vám problém pochopit, že Kladno je zkrátka velmi malé město?

+2/0
13.6.2016 16:01

P59a66v26e24l 19M98a88t66o43u73š24e63k 5870717638394

Buď jsem já nechápavý, nebo vy máte myšlení ovlivněné dlouholetou politikou, v níž je železnice prezentována jako přežitek. Kladno lze považovat za malé město, které si žádnou moderní železnici nezaslouží a stačí mu lehce omlazená 160 let stará lokálka (takováto příměstská či meziměstská železnice je v rámci Evropy unikát, v tom špatném smyslu), nebo jako velké předměstí Prahy, které by si ji třeba zasloužilo. Tím spíše, že mezi Prahou a Kladnem je letiště. Navíc je velmi pravděpodobné, že by mezi Prahou a Kladnem vyrostly nové obytné zóny s přímým napojením na novou trať.

0/0
13.6.2016 16:16

R51a98d28o40s85l54a77v 58K50l59a72u33d42a 5314638284142

Máte pravdu. Jste nechápavý. Rozhodně železnici nepovažuju za přežitek. Není mi jasné čemu říkáte "lehce omlazená". Dojte pochopitelně k dost citelnému narovnání trati. Jak byste si to představoval jinak? Že vezmete lidem podél trati jejich zastávku a povede to jinudy? Navíc tady se dost blbě něco takového buduje. Je tady hodně vesnic. To chcete bourat domy? V Evropě se postupuje úplně stejně. Tedy kromě výstavby VRT.

0/0
13.6.2016 16:26

P79a29v26e71l 51M35a80t57o81u69š35e75k 5260947988284

Nehledě k tomu: viděl jste někdy, kolik cestujících jezdí denně vlakem do Prahy z Kolína? Je jisté, že z Kladna by jich bylo ještě nesrovnatelně víc - Kladno je větší, blíže k Praze a pracovních příležitostí má oproti Kolínu myslím méně.

0/0
13.6.2016 16:20

R63a48d18o94s49l35a15v 88K67l72a59u35d64a 5334228194952

A jak to souvisí s tím, že to chtějí zahloubit do země, kde budou čtyři stanice? 8-o

0/0
13.6.2016 16:31

C59h17r51i47s67t10i73a47n 81M14o83r51g82e33n64s72t15e77r81n 5555326636544

Ve vyspelych zemich je primestska zeleznice (S-Bahn) soucasti MHD.

0/0
14.6.2016 14:17

P23e37t14r 77P75e54t92r 6573562268783

:D:D:D Tak Praha chce zahloubení aby se nenarušila historická a vilová část čtvrti a Kladno aby to lidi nerušilo kolem paneláků no :D

+1/0
13.6.2016 15:17
Foto

P65ř86e57m80e95k 48H43o57m66o31l31a 5468835495946

Přemýšlím jestli se dá cestovat pomocí studie ;-D

+1/0
13.6.2016 15:05

R62a58d55o40s63l73a95v 62K37l19a63u31d97a 5924888564362

To sice ne, ale dá se na ní slušně podojit stát:-)

0/0
13.6.2016 15:17

P35a14v66e76l 24M34a81t42o21u73š96e32k 5910907298374

Ačkoli nejsem Kladeňák, myslím, že určitou logiku to má. Současná poloha nádraží opravdu není moc šťastná. Když už se to má stavět, tak ať to zase není jen polovičaté řešení. Hlavně ať už se ale něco dělá, ne jen kecá!

+1/0
13.6.2016 15:04

R79a91d43o11s26l61a14v 69K34l30a70u42d26a 5454648764742

Ten tunel by měl cca 9 km. V něm by byly čtyři stanice, některé by musely být hodně hluboko. Navíc délka nástupiště cca 170 metrů... Pražské metro má něco málo nad 100 metrů. Dovedete si představit na kolik by to přišlo? A zároveň kolik by stál provoz? Existuje vůbec nějaké město v Evropě, nebo i jinde, kde by někdo něco podobného vymyslel? Jo třeba tramvajovlak, ten nejen že řeší stejný problém, ale je zároveň daleko levnější. Tohle je zkrátka neskutečný přepych, který si 70.000 obyvatel fakt nezaslouží.

+3/0
13.6.2016 15:16

P93e20t79r 81K27o47u33t73e96c52k98ý 6974390447287

Aneb každej si bude diktovat požadavky "na tunel" a ve výsledku budou mít všichni ho*** pardon, nic.

0/0
13.6.2016 15:32

P43a92v27e10l 54M54a19t72o98u96š52e93k 5630487258744

V německých městech (Mnichov, Berlín, Lipsko, ...) vede železnice pod zemí úplně běžně. Podobně ve Vídni. Praze by něco takového také hodně pomohlo (současná kapacita nádraží toho již moc neumožní) a prý je to i v územním plánu. Kladno je sice proti jmenovaným městům malé, ale to s tím nemusí souviset. Pokud by se vlaky zaplnily (a zároveň rapidně klesl provoz na silnicích), smysl by to mělo. Nehledě k tomu, že by v Kladně mohly začínat/končit i mnohé dálkové spoje, klidně i pendolina, a mít zastávku na letišti.

0/0
13.6.2016 15:33

J19i29n57d97r79a 49V55o62š53t19a 1374294199142

ano, ve velkých městech to smysl má. V řiti jako Kladno metro budovat nelze. Teda lze, ale je to úplná pitomost. To by se ty stanice musely zaplňovat každých deset minut, což je kromě ranní špičky naprosto nereálné.

0/0
13.6.2016 15:47

P71a93v84e52l 97M33a27t63o32u30š83e46k 5790847748524

Kladno je zhruba stejná řiť jako Jižní Město. Proč má na Jižní Město jezdit každé 2 minuty metro a na Kladno lokálka z poloviny 19. století? Berte Kladno jako předměstí Prahy a třeba vám to pak začne jinak uvažovat!

0/0
13.6.2016 16:26

R69a34d80o76s89l78a81v 46K47l93a47u64d56a 5444268894632

Jižní město je sídliště. Je součástí Prahy. Jsou tam přestupní terminály na autobusy směřující na východ od Prahy. Je první pražskou městskou částí od Brna a Budějovic. Samo o sobě má cca 70.000 obyvatel, ale na něj navazují další obce.

+2/0
13.6.2016 16:42

R94a35d58o19s20l50a91v 56K55l95a37u23d42a 5694708864102

Bože ty to vidíš;-D Tak předně v Praze je hlavní nádraží omezeno kapacitně. Není kam ho rozšířit. Navíc je tam i problém s převýšením u tratě která by na něj měla vést. Nemám nic prosti tunelům. Ani těm ve městech. Ale musejí mít nějaké opodstatnění. Nikdo je nebuduje pro srandu.

+3/0
13.6.2016 15:48

P49a12v47e41l 24M91a21t47o14u14š84e62k 5160867138934

Já se s vámi nehodlám hádat. V Praze je hl. n. omezeno kapacitně (byť to většina "odborníků" odmítá chápat), na Kladně je omezeně použitelné kvůli své nešťastné poloze na samém okraji města, která potřebám obyvatel Kladna dávno nevyhovuje. Nevím, kdo jiný by se k tomu měl mít právo vyjádřit, než právě obyvatelé Kladna, kterých se to nejvíce týká.

0/0
13.6.2016 16:04

R82a84d58o26s43l58a83v 88K30l44a81u53d33a 5154348754762

Ať se klidně vyjadřují... ale to je tak všechno, co s tím můžou dělat. Nikdo jim na to prachy nedá. Většina nádraží stávala na okraji města. Až po čase se stala středobodem.

0/0
13.6.2016 16:08

R94a24d51o31s79l42a46v 70K16l46a16u92d48a 5194348284592

Tak jako Slaňáka mě to nepřekvapuje... Na Kladně jim myšlení nikdy moc nešlo:-P Tohle se ale vymyká všemu. Kladno chce aby mu stát postavil metro. S něčím takovým nepřišlo ani Brno.

+14/−2
13.6.2016 14:46

M83a21r70t65i89n 28C58h21o78v19a66n24e97c 3791196851606

V Brně musí nejprve to nádraží odsunout z centra, jak horečně plánují, aby zjistili, že jim v centru (podobně jako v Kladně) chybí, a teprve následně začnou požadovat ono "metro".

Ale rychlá vlaková podzemka je, jak už někdo výše zmiňoval, poměrně běžná, i když nevím, jak v městech typu Kladno.

+4/0
13.6.2016 15:49

R91a88d51o60s14l26a78v 72K52l47a81u36d95a 5724298144552

V městech typu Kladno nic takového pochopitelně není.

+1/0
13.6.2016 15:54

D49a63n15i89e14l 94D92r20n10e32c 6781559176652

Brno má v plánu něco podobného, jmenuje se to Severojižní kolejový diametr http://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.aspx?ID=164918&TypeID=2

0/0
13.6.2016 16:15

M96a17t87ú26š 45E76l97i79a94š 3900926474805

Lenže to, čo navrhuje Kladno, je veľmi rozumný nápad. V skratke - štát ide opraviť kľukatú jednokoľajku navrhnutú v 19 storočí. Miesto toho je tu návrh, aby keď už sa ide investovať, aby sa to spravilo podľa súčasných potrieb a trendov. Čiže aby sa trať narovnala a aby obslúžila jedno z najväčších miest v kraji oveľa, oveľa lepšie. Presne takto by sa malo postupovať a takto to napríklad funguje v Nemecku. Máte tam S-Bahn, ktorý je v podstate regionálna železnica a v mnohých dedinách alebo menších mestách v okolí regionálnej metropoly ich obsluhuje rýchlou a pohodlnou železnicou. Kde je napísané, že regionálna železnica musí mať jednu stanicu v každom meste? Keď už cez to mesto vedie najkratšia trasa, prečo to nedať pod zem? A už keď to bude pod zemou, čo bráni vybudovať tam dve alebo tri stanice? Zbavíte sa potencionálne stoviek áut, ktoré by inak stáli v zápche nie v Kladne, nie na výpadovke, ale v Prahe. Ľudia totiž budú mať v dochádzkovej vzdialenosti železnicu, ktorá ich každých 15 alebo 20 minút dopraví priamo do mesta rýchlejšie a komfortnejšie ako auto, s ktorým by museli riešiť problém parkovania a prípadný prestup na MHD.

+1/0
14.6.2016 11:39

R76a84d82o46s47l20a52v 39K54l80a70u86d92a 5584498134922

Nejmenší město kde mají S-Bahn má 202.000 obyvatel. Oficiální varianta má na kladně dvě zastávky, potencionálně tři... Kladno nádraží, Kladno město, případně Kladno Ostrovec, nebo i Švermov.... Ta varianta kterou navrhuje radnice řeší jen část Kladna a to té horní... Od Kročehlav po Rozdělov, ale třeba od autobusového nádraží, od Poldovky, ze Švermova... budou zastávky velmi daleko. Udělat tunel, nebo udělat v tunelu zastávku, není totéž. Ta zastávka musí být daleko větší, náklady jsou astronomické. To nemluvím o provozních nákladech.

0/−1
14.6.2016 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.