Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kladno chce stejně jako Praha 6 trať rychlodráhy na svém území v tunelu

Vedení Kladna se ohradilo proti stávajícímu návrhu rychlodráhy, která má vést do Prahy, a nechalo si vypracovat vlastní řešení. Navrhuje v něm variantní vedení trati, vedení vlaku novou tunelovou tratí či zkrácení doby pro většinu obyvatel města jedoucích do Prahy o 15 až 20 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R87a27d25e24k 84N94o55v72a32k 9394253239140

Pro mě za mě, když chtějí, ať si na svém území podzemku postaví.

Ale za své.

Všechny tyhle návrhy (Kladno, P-6) jsou jen snahou o zablokování stavby.

+1/−1
14.6.2016 11:05

R24o95m16a82n 44B86a93r60t40o54š71e11k 3416300875

Kladno tak trochu požaduje metro, v překladu...

+1/0
14.6.2016 10:59

M17a37t43ú27š 18E97l13i35a15š 3200826184545

A je to nanajvýš rozumný nápad.

0/0
14.6.2016 11:24

M83a32r83e98k 10M14a38t74u26c22h98a 3160222453571

Cim vic sleduju ty ruzne navrhy vcetne odhadovanych milliard na vystavbu, tim vic si preju aby Praha dodelala metro do na letiste (mluvime uz jen o 3 stanicich), postavila P+R u Sestky jak bylo drive plnovano a rychlodraha byla postavena od Kladna k letisti.

+1/0
14.6.2016 8:51

P71a53t23r52i74k 66E65g93e95r 2978150169211

Praha 4 chce zase metro D Náměstí Míru (A) - Náměstí Bratří Synků - Pankrác (C) - Písnice. Dočasným řešením je klubový autobus 182 Nádraží Vršovice - Otakarova - Náměstí Bratří Synků - Jezerka - Pankrác (C) - Na Strži - Nádraží Krč - Nemocnice Krč - Sulická - Novodvorská - Nové dvory - Jirčanská - Sídliště Písnice tím by se dala upravit trasa linek 193, 197, 215.

0/0
13.6.2016 21:27
Foto

J69a11k72u61b 78B48e76z18n70o71s11k36a 9907223896

Rychlodráha Kladno-Praha se řeší už přes dvacet let, a minimálně ještě dalších dvacet let řešit bude, takže mě toto téma nechává naprosto chladným;-D;-D;-D

+7/0
13.6.2016 19:11

S24v43a20t94o61p55l62u60k 95H39ř42í87b27e37k 3877113936971

Nakonec z toho opět vychází nejlépe varianta kdy se pro Kladno opraví a zmodernizuje stávající trať a na letiště dotáhne metro přes Ruzyň. Na Veleslavíně se vytvoří propojení metra a vlaku podzemním podchodem a bude.

Kladno bude pořešené přímou tratí s komfortním přestupem na metro.

Letiště kvalitním rychlým spojením.

+6/−1
13.6.2016 17:00

D27a15n25i48e46l 37D73r68n48e11c 6811229256822

Byť je to docela šílené, tak to dává větší smysl než zbytečné zahloubení v Praze 6, neboť tady se alespoň zlepší dopravní obslužnost. Ale stejně si myslím, že by se výsledek této studie měl akorát zanést do územního plánu, třeba se za 40 let bude hodit, dnes by bylo výhodnější investovat ušetřené peníze do zlepšení dopravy ve městě. To ostatně i na té Praze 6 by bylo lepší vést železnici po povrchu a za ušetřené peníze opravit všechny ulice na povrchu (vím, na to jdou peníze odjinud, ale stejně).

+2/0
13.6.2016 16:49

J54a74k79u61b 87F19e53i64f17a49r 7769329456609

Tak to postavme jen na letiště a Kladno ať si dělá co chce, ne?

+1/−1
13.6.2016 16:31

J58a80n 81V69o16j38t73í17š74e74k 6962811315916

Staví to stát.

0/0
13.6.2016 21:41

R16a60d78e82k 23Č58e42r52m56á36k 9238838540617

Kladno není Praha a proto žádné miliardy na "metro" nedostane - a upřímně by to byl nesmysl.

0/−3
13.6.2016 16:10

R97a74d71e24k 90Č23e20r66m28á21k 9168868190477

Jestli Praha dostane miliardy na zahloubení, tak Kladno určitě ne. Další nesmyslné studie jenom oddálí stavbu o dalších 30 let.!! Argumentace Volfa a spol. je samozřejmě zcela nesmyslná. Jak bude asi odtržené Sletiště8-o - to je prostě pitomost. Po městě má dopravu zajistit MHD. Ostatně dnes se k vlakovému nádraží MHD zrovna moc nehrne (na tom by měli zapracovat) a i dnes by mělo být u nádraží více parkovacího místa, což tedy zoufale není!!Jestli si Volf myslí, že bude něco jako metro na Kladně, tak se hluboce mýlí. Proboha už žádné další studie;-O.

+5/−2
13.6.2016 15:59

M98i15r64o15s87l60a58v 55G69r92o18s86s27m15a34n55n 8562319824

Když si může vymýšlet Praha 6, proč ne Kladno, nebo kdokoli jiný... A přitom použít stejně nesmyslnou argumentaci: trať rozdělí území. Jenže přátelé, ta trať tam už dnes je a přecházet se nesmí.

+2/0
13.6.2016 15:45

R21a18d10o12s81l90a17v 81K49l42a67u76d36a 5494948534512

Je tady jeden drobnej rozdíl. Pražáci tu "rychlodráhu", na rozdíl od Kladeňáků nepotřebují.

+1/0
13.6.2016 15:49

M70i17r94o92s13l52a15v 78G16r14o95s14s42m71a63n83n 8132969384

Nepotřebují, ale pak se musí připravit na další růst silniční dopravy, protože Kladeňáci nějak jezdit musí. Stejně tak doprava z letiště.

0/0
13.6.2016 15:52

R98a12d81o24s80l77a18v 22K12l25a80u46d31a 5614818834492

Nemusí. Stát jim vyhoví a flákne trať pod zem.

0/0
13.6.2016 15:55

M35i89r18o65s93l32a74v 85G21r77o16s69s13m92a32n51n 8662549484

Je otázka, jakou lavinu požadavků to vyvolá. SŽDC pak už nepřiloží ani kolej. Hradec, Budějovice, Domažlice, Zlín... Všichni to budou chtít "fláknout" pod zem. A budou mít pravdu. Trať na Praze 6 totiž z většiny také žádnou zástavbou nevede.

+1/0
13.6.2016 15:59

R88a91d24o24s93l39a12v 63K34l66a73u52d59a 5864248574232

Já to neschvaluju. Říkám jen že oni mají trumfy v rukávu.

0/0
13.6.2016 16:03

P87a71v14e78l 16M38a68t10o11u51š97e31k 5580937638174

Pražák potřebuje mít jen 4 auta a pak se divit, že nemá kde parkovat.

0/−1
13.6.2016 15:58

R42a94d56o20s75l23a36v 91K68l50a28u46d35a 5564818874442

?

0/0
13.6.2016 16:03

R19o62m94a49n 68B81a63r54t23o91š86e14k 3416750725

Víte o nějakém takovém?

0/0
14.6.2016 11:01

R19a45d26o90s67l46a47v 73K44l22a20u65d19a 5324748544692

Mimochodem není to ten Volf, který se tak zuby nehty bránil zavedení PID? Smyslem železnice fakt není objíždět všechna sídliště ve městě. K tomu slouží MHD. Takže na OC, Lítačku, nebo je jedno jak se to jmenuje, se Kladeňák dostane z domova kam potřebuje.

+6/0
13.6.2016 15:31

P19a86v49e40l 68M66a73t23o91u65š61e31k 5480867368734

Naopak, červeně vyznačená varianta by nic neobjížděla, naopak by vedla skoro nejkratší trasou. Pokud Kladno něco doslova objíždí (obloukem), pak je to právě stávající trať. Pražané by taky asi nevítali hlavní nádraží třeba na konci Uhříněvsi. Městskou dopravu a železnici není třeba donekonečna oddělovat, ideální je naopak integrace železnice do městské dopravy.

+1/0
13.6.2016 15:37

R55a36d88o39s90l30a97v 71K88l59a37u58d25a 5544328484462

Tím "objíždět" mám na mysli budovat na každém sídlišti nádraží. Jistěže je dobré integrovat železnici do MHD. Třeba na Kladně z Dubí na "hlavák", Ale budovat pod celým městem tunel je zkrátka hloupost.

+1/0
13.6.2016 15:42

P27a93v54e36l 41M50a77t52o77u75š80e84k 5520957348824

Nemusí to být hloupost, naopak je to pokrokové řešení, které se v západní Evropě dávno bere jako optimální. Jenže Češi v tomto uvažují jako za Rakouska-Uherska a železnici stále berou jako něco, co jim je na obtíž a do čeho je škoda investovat. Pokud něco řeší, tak aby je železnice nerušila (že by ji využívali, o tom spousta z nich vůbec neuvažuje), což je i případ této trati. Ale právě pokud by železnice vedla podobně jako metro, najednou by ji mnozí, i z řad současných odpůrců, využívat začali. Nehledě k tomu, že trať Praha - Kladno má sloužit především právě obyvatelům Kladna (pominu-li letiště), ale zatím si své podmínky neustále kladou jen Pražáci, kteří stále řvou, aby jim nevedla támhle a támhle (to, že jim tady smrdí ulice v čele s Evropskou, výduchy ze silničních tunelů apod., jim zjevně nevadí). Tak ať konečně k té železnici řeknou své Kladeňáci!

0/0
13.6.2016 15:57

R90a63d94o84s25l77a88v 88K76l51a18u38d24a 5964478424232

Dělá vám problém pochopit, že Kladno je zkrátka velmi malé město?

+2/0
13.6.2016 16:01

P83a31v91e81l 47M24a84t21o85u22š54e26k 5850457638134

Buď jsem já nechápavý, nebo vy máte myšlení ovlivněné dlouholetou politikou, v níž je železnice prezentována jako přežitek. Kladno lze považovat za malé město, které si žádnou moderní železnici nezaslouží a stačí mu lehce omlazená 160 let stará lokálka (takováto příměstská či meziměstská železnice je v rámci Evropy unikát, v tom špatném smyslu), nebo jako velké předměstí Prahy, které by si ji třeba zasloužilo. Tím spíše, že mezi Prahou a Kladnem je letiště. Navíc je velmi pravděpodobné, že by mezi Prahou a Kladnem vyrostly nové obytné zóny s přímým napojením na novou trať.

0/0
13.6.2016 16:16

R74a34d89o37s62l31a48v 15K65l58a88u41d49a 5384798384482

Máte pravdu. Jste nechápavý. Rozhodně železnici nepovažuju za přežitek. Není mi jasné čemu říkáte "lehce omlazená". Dojte pochopitelně k dost citelnému narovnání trati. Jak byste si to představoval jinak? Že vezmete lidem podél trati jejich zastávku a povede to jinudy? Navíc tady se dost blbě něco takového buduje. Je tady hodně vesnic. To chcete bourat domy? V Evropě se postupuje úplně stejně. Tedy kromě výstavby VRT.

0/0
13.6.2016 16:26

P71a68v73e42l 11M52a49t19o73u39š65e43k 5710907168544

Nehledě k tomu: viděl jste někdy, kolik cestujících jezdí denně vlakem do Prahy z Kolína? Je jisté, že z Kladna by jich bylo ještě nesrovnatelně víc - Kladno je větší, blíže k Praze a pracovních příležitostí má oproti Kolínu myslím méně.

0/0
13.6.2016 16:20

R35a49d72o56s15l59a62v 81K85l26a88u34d53a 5704578414252

A jak to souvisí s tím, že to chtějí zahloubit do země, kde budou čtyři stanice? 8-o

0/0
13.6.2016 16:31

C77h24r75i88s69t72i80a50n 27M87o90r81g70e92n66s81t86e23r87n 5175806436214

Ve vyspelych zemich je primestska zeleznice (S-Bahn) soucasti MHD.

0/0
14.6.2016 14:17

P16e91t55r 84P63e24t65r 6123802338273

:D:D:D Tak Praha chce zahloubení aby se nenarušila historická a vilová část čtvrti a Kladno aby to lidi nerušilo kolem paneláků no :D

+1/0
13.6.2016 15:17
Foto

P93ř76e39m65e64k 75H91o15m86o70l70a 5988245335316

Přemýšlím jestli se dá cestovat pomocí studie ;-D

+1/0
13.6.2016 15:05

R51a65d56o68s34l44a44v 12K69l96a24u87d26a 5364608844202

To sice ne, ale dá se na ní slušně podojit stát:-)

0/0
13.6.2016 15:17

P57a52v97e89l 51M31a58t22o24u75š55e50k 5450917408604

Ačkoli nejsem Kladeňák, myslím, že určitou logiku to má. Současná poloha nádraží opravdu není moc šťastná. Když už se to má stavět, tak ať to zase není jen polovičaté řešení. Hlavně ať už se ale něco dělá, ne jen kecá!

+1/0
13.6.2016 15:04

R41a71d98o55s22l98a82v 59K74l69a67u49d86a 5744788354842

Ten tunel by měl cca 9 km. V něm by byly čtyři stanice, některé by musely být hodně hluboko. Navíc délka nástupiště cca 170 metrů... Pražské metro má něco málo nad 100 metrů. Dovedete si představit na kolik by to přišlo? A zároveň kolik by stál provoz? Existuje vůbec nějaké město v Evropě, nebo i jinde, kde by někdo něco podobného vymyslel? Jo třeba tramvajovlak, ten nejen že řeší stejný problém, ale je zároveň daleko levnější. Tohle je zkrátka neskutečný přepych, který si 70.000 obyvatel fakt nezaslouží.

+3/0
13.6.2016 15:16

P60e50t70r 34K40o98u44t97e56c19k67ý 6874600337157

Aneb každej si bude diktovat požadavky "na tunel" a ve výsledku budou mít všichni ho*** pardon, nic.

0/0
13.6.2016 15:32

P83a36v84e63l 61M39a96t58o69u48š25e81k 5620187348494

V německých městech (Mnichov, Berlín, Lipsko, ...) vede železnice pod zemí úplně běžně. Podobně ve Vídni. Praze by něco takového také hodně pomohlo (současná kapacita nádraží toho již moc neumožní) a prý je to i v územním plánu. Kladno je sice proti jmenovaným městům malé, ale to s tím nemusí souviset. Pokud by se vlaky zaplnily (a zároveň rapidně klesl provoz na silnicích), smysl by to mělo. Nehledě k tomu, že by v Kladně mohly začínat/končit i mnohé dálkové spoje, klidně i pendolina, a mít zastávku na letišti.

0/0
13.6.2016 15:33

J95i29n64d84r50a 68V36o10š71t64a 1574644899242

ano, ve velkých městech to smysl má. V řiti jako Kladno metro budovat nelze. Teda lze, ale je to úplná pitomost. To by se ty stanice musely zaplňovat každých deset minut, což je kromě ranní špičky naprosto nereálné.

0/0
13.6.2016 15:47

P70a23v45e62l 65M59a89t24o73u55š62e91k 5110857258274

Kladno je zhruba stejná řiť jako Jižní Město. Proč má na Jižní Město jezdit každé 2 minuty metro a na Kladno lokálka z poloviny 19. století? Berte Kladno jako předměstí Prahy a třeba vám to pak začne jinak uvažovat!

0/0
13.6.2016 16:26

R81a88d32o69s71l68a95v 48K63l24a10u83d91a 5954818424672

Jižní město je sídliště. Je součástí Prahy. Jsou tam přestupní terminály na autobusy směřující na východ od Prahy. Je první pražskou městskou částí od Brna a Budějovic. Samo o sobě má cca 70.000 obyvatel, ale na něj navazují další obce.

+2/0
13.6.2016 16:42

R54a76d12o46s98l52a73v 58K81l54a18u32d57a 5674498844542

Bože ty to vidíš;-D Tak předně v Praze je hlavní nádraží omezeno kapacitně. Není kam ho rozšířit. Navíc je tam i problém s převýšením u tratě která by na něj měla vést. Nemám nic prosti tunelům. Ani těm ve městech. Ale musejí mít nějaké opodstatnění. Nikdo je nebuduje pro srandu.

+3/0
13.6.2016 15:48

P81a67v42e30l 52M12a26t95o98u51š59e16k 5320767738294

Já se s vámi nehodlám hádat. V Praze je hl. n. omezeno kapacitně (byť to většina "odborníků" odmítá chápat), na Kladně je omezeně použitelné kvůli své nešťastné poloze na samém okraji města, která potřebám obyvatel Kladna dávno nevyhovuje. Nevím, kdo jiný by se k tomu měl mít právo vyjádřit, než právě obyvatelé Kladna, kterých se to nejvíce týká.

0/0
13.6.2016 16:04

R33a56d19o22s80l81a46v 57K20l88a23u86d26a 5154568594972

Ať se klidně vyjadřují... ale to je tak všechno, co s tím můžou dělat. Nikdo jim na to prachy nedá. Většina nádraží stávala na okraji města. Až po čase se stala středobodem.

0/0
13.6.2016 16:08

R46a24d23o10s47l11a74v 85K49l10a10u24d52a 5584768444122

Tak jako Slaňáka mě to nepřekvapuje... Na Kladně jim myšlení nikdy moc nešlo:-P Tohle se ale vymyká všemu. Kladno chce aby mu stát postavil metro. S něčím takovým nepřišlo ani Brno.

+14/−2
13.6.2016 14:46

M33a20r40t72i72n 10C31h83o19v63a87n38e79c 3921946981186

V Brně musí nejprve to nádraží odsunout z centra, jak horečně plánují, aby zjistili, že jim v centru (podobně jako v Kladně) chybí, a teprve následně začnou požadovat ono "metro".

Ale rychlá vlaková podzemka je, jak už někdo výše zmiňoval, poměrně běžná, i když nevím, jak v městech typu Kladno.

+4/0
13.6.2016 15:49

R84a62d59o29s85l55a43v 36K41l81a45u43d67a 5404468514242

V městech typu Kladno nic takového pochopitelně není.

+1/0
13.6.2016 15:54

D80a45n28i35e72l 24D90r25n37e47c 6861569696162

Brno má v plánu něco podobného, jmenuje se to Severojižní kolejový diametr http://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.aspx?ID=164918&TypeID=2

0/0
13.6.2016 16:15

M15a24t43ú72š 23E84l81i47a63š 3950456414275

Lenže to, čo navrhuje Kladno, je veľmi rozumný nápad. V skratke - štát ide opraviť kľukatú jednokoľajku navrhnutú v 19 storočí. Miesto toho je tu návrh, aby keď už sa ide investovať, aby sa to spravilo podľa súčasných potrieb a trendov. Čiže aby sa trať narovnala a aby obslúžila jedno z najväčších miest v kraji oveľa, oveľa lepšie. Presne takto by sa malo postupovať a takto to napríklad funguje v Nemecku. Máte tam S-Bahn, ktorý je v podstate regionálna železnica a v mnohých dedinách alebo menších mestách v okolí regionálnej metropoly ich obsluhuje rýchlou a pohodlnou železnicou. Kde je napísané, že regionálna železnica musí mať jednu stanicu v každom meste? Keď už cez to mesto vedie najkratšia trasa, prečo to nedať pod zem? A už keď to bude pod zemou, čo bráni vybudovať tam dve alebo tri stanice? Zbavíte sa potencionálne stoviek áut, ktoré by inak stáli v zápche nie v Kladne, nie na výpadovke, ale v Prahe. Ľudia totiž budú mať v dochádzkovej vzdialenosti železnicu, ktorá ich každých 15 alebo 20 minút dopraví priamo do mesta rýchlejšie a komfortnejšie ako auto, s ktorým by museli riešiť problém parkovania a prípadný prestup na MHD.

+1/0
14.6.2016 11:39

R85a50d51o32s50l85a64v 21K58l79a81u22d48a 5684148584182

Nejmenší město kde mají S-Bahn má 202.000 obyvatel. Oficiální varianta má na kladně dvě zastávky, potencionálně tři... Kladno nádraží, Kladno město, případně Kladno Ostrovec, nebo i Švermov.... Ta varianta kterou navrhuje radnice řeší jen část Kladna a to té horní... Od Kročehlav po Rozdělov, ale třeba od autobusového nádraží, od Poldovky, ze Švermova... budou zastávky velmi daleko. Udělat tunel, nebo udělat v tunelu zastávku, není totéž. Ta zastávka musí být daleko větší, náklady jsou astronomické. To nemluvím o provozních nákladech.

0/−1
14.6.2016 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.