Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auta na Malostranském náměstí vystřídají lavičky i sousedské snídaně

Po čtyřiceti letech zmizí z jednoho z nejvýznamnějších historických náměstí v Praze řady stojících aut. Magistrát by chtěl, aby se z Malostranského náměstí stalo místo pro pořádání sousedských snídaní, pořádání divadel pro děti a dalších akcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a41n 35B83a69r72t78ů11n12ě67k 9462148249883

Návrh mi přijde dost tristní.

Pokud je předpoklad, že náměstí bude využíváno velmi často (alespoň 183 dní v roce) k veřejným akcím, kde budou stánky, pódium apod., tak ok s mírou vydláždění. V opačném případě tam teda nevidím žádnou zeleň, jen čtyři ubohé stromy nalepené na budově. Chce to udělat více zeleně, trošku zatraktivnit a namotivovat lidi, aby se tam zdrželi nebo posadili na lavičku, takhle to tak maximálně rychle projdou, takže dejme tomu spodní část vydlážděná, ale horní zeleň.

Je to velmi centrální náměstí, takže určitě bych z toho neudělal globální zeleň s uličkama v celém jeho prostoru, ale min. horní část by mohla vypadat jako třeba nám. Marienhof v Mnichově. Spodní obdobně jako Marienplatz. Auta se úplně odstranit nedají, protože není jiná alternativa, kudy by mohli projíždět.

0/0
17.6.2016 20:35

K68a35r93e64l 86D67r86d13a 6174912987

Katolické nesmyly. Nenávistné přepisování české historie. Nejlépe vyhlazení Čechů v Česku. To je cíl. A opět to skončí vyvražděním proněmeckých katolíků v Praze... Rv;-D

Já měl za to, že jde zatím jen o zrušení parkoviště u tramvaje. Díky Vám koukám, že v projektu jde o vrácení důstojnosti sloupu Nejsvětější Trojice. Tedy likvidace parkování a vytvoření horního náměstí s volnou plochou před sloupem. Vznikne tak důstojný vstup do svatého Mikuláše.

Nikde nevidím ani náznak bezbariérového řešení. Zatracení katolíci. Vozíčkáři a další spodina "postižených" do katolického kostela stále asi nepatří. Najíždění do pražských kostelů je skutečné peklo. Tomu říkám humánní víra. :-P

Tedy stromy na horním náměstí být nemohou, protože by nedůstojně konkurovaly katolickému sloupu a ten by nevynikl. A to je cíl. Musí zde být rozpálená betonová placka bez laviček. ;-D

V Mnichově na Mariánském náměstí straší první mariánský sloup. Postavený jako vděk, že rozhněvaní Švédové nevyhladili Mnichov a nesrovnali ho se zemí, jako předtím vyvraždili katolíci protestantský Magdeburg. Je to skutečný vzor protičeskému sloupu na Staromáku a sloupu ve Vídni. Přitom ten Vídeňský byl dávno odsunut do okolí Pasova (Wernstein am Inn) a zírá bojovně přes řeku Inn z Rakouska do Německa. Tak ještě pustit nějakou tu katolickou nevraživost na Čechy, nejlépe v centru Prahy. :-P

0/0
18.6.2016 12:00

K78a55r84e91l 34D15r42d91a 6334902767

Mariánské náměstí v Mnichově je pěší zónou bez tramvají. V Praze by se musela doprava odtud vytěsnit komplet, aby se mohlo jít podobnou cestou. Muselo by se řešit jak ji nahradit a kudy? Hodila by se přesně tady stanice metra. Ale to je na nějakou trasu metra E v daleké budoucnosti. A pokud se to celé dělá, aby zde půl roku v roce překážely místo aut stánky, a to by mělo v Praze logiku, tak tu volná plocha pro klidné posezení stejně nebude. Jako není na Václaváku ani na Staromáku. Všude straší jen draze placené předzahrádky. :-P

Je ale jasné jak vrah Radecký souvisí s protičeským Mariánským sloupem. Vzal bych si příklad z hrdiny Želivského. Radeckého je třeba předat na náves do Chomutic, pražský Mariánský sloup postavit někam nad Vltavu na Živohošť (kde katolíci povraždili poprvé husity) a Pražanům dát konečně "svatý klid" od katolického cíleného běsnění, lavičky a pár stromů. ;-D

https://goo.gl/maps/7eD8nHaYuYA2

https://goo.gl/maps/td3sMmyJQVq

0/0
18.6.2016 12:04

K78a68r83e42l 10D14r27d67a 6194372267

Ta letecká fotka jasně ukazuje v čem je problém. Uprostřed náměstí stojí kostel a ubytovna jezuitů. Z náměstí se staly 4 ulice. Pak řešte prostor náměstí. ;-D

Běžná praxe zástavby náměstí v minulosti. S tím, že Malá Strana Václavák vlastně nepotřebuje, tak není důvod plochu náměstí nějak zvlášť chránit. A teď dojde na změnu přístupu radnice? Kapku plácnutí do vody mimo realitu.

Například, mezi Ovocným a Uhelným trhem bývalo náměstí, které v zástavbě zmizelo. Nebo, zastavěný Staromák se postupně stává náměstím až poslední dobou, jak se povedlo domy uprostřed náměstí zbourat. Ještě tam překáží zbytek radnice s orlojem, aby tam mohli Kabáti dělat koncerty. ;-D

0/0
17.6.2016 7:05

T16o85m92a17s 98N97o86v57o96t34n42y 1841894276935

Takže další zabitý veřejný prostor (cyklo)aktivisty. Jako spodek Václaváku. Neříkám že je ideální mít z celého náměstí parkoviště, ale mít tam prostor, který bude věčně prázdný, taky ničemu nepomůže. Prý sousedské snídaně... vždyť tam žádní rezidenti prakticky nejsou...

+1/0
16.6.2016 19:17

J18a76n 61V14o22j90t97í91š56e34k 6802541665816

Jak byste si teda vy představoval náměstí?

0/0
17.6.2016 0:13

K85a48r82o71l62í49n97a 98B27r16o43d15s75k93á 4527459825920

To tam z toho nemůžou udělat něco normálního? Nejdřív parkoviště, teď sousedské snídaně. Nešlo by zrušit parkoviště a SZ?

+1/0
16.6.2016 18:13

K25a15r94e49l 15D15r25d35a 6174932457

Tady je ale obhájců pomníku vraha Radeckého... Přitom to Češi projeli na celé čáře. Tak asi svůj masakr a prohru potřebují náležitě oslavovat i dnes. Rv:-P

Jde samozřejmě o 1848 a jaro národů. Radeckého kolega Windischgrätz, přišel při pouličních studentských nepokojích v Celetné o manželku, rozenou Schwarzenbergovou, rozstřílel Prahu a situaci uklidnil. Uváděn je masakr v Běchovicích. Celkem se uvádí 43 mrtvých a 63 zraněných. Taková česká "kapesní revoluce", když v Maďarsku padlo 50 tis. lidí.

Němci řešili sjednocení Německa. Ve hře bylo Německo s Prahou v centru. Palacký odmítl, že by se Slované měli na sjednocení Německa na národnostním principu Němců podílet. Naopak svolal do Prahy Slovanský sjezd a rozjel austroslavismus. Slované sjednocení pod Vídní a bez Moskvy. Dvě německé říše Německo a Rakousko, Rakousko chránící drobné neněmecké národy.

Vyvolalo to první konflikt s českými Němci, kteří se viděli v Německu bez ohledu na Čechy.

Češi, místo udávání tónu slovanským národům pod Vídní, přišli v roce 1848 na dlouhá léta o všechna práva. Havlíček byl poslán 1851 do Brixenu. Naprostá česká prohra. Konec idee pokojného soužití Čechů a Němců pod Vídní.

Ano, to potřebuje oslavné pomníky Radeckého, to má fakt logiku. :-P

0/0
16.6.2016 13:45

K81a27r53e29l 74D21r84d59a 6224372767

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sjednocen%C3%AD_N%C4%9Bmecka

http://texty.citanka.cz/palacky/isr2-a.html

0/0
16.6.2016 13:52

P94e19t59r 55Č69e16r24m13á48k 9218505879380

Diletantství v praxi. V době kdy je absolutní deficit parkovacích míst zrušit parkoviště bez náhrady je šílené. A plány zelené ekoteroristky Kolínské (Praha 6 se dodnes vzpamatovává z jejího krátkého působení) jak tam budou happeningy a soudské snídaně je opravdu vtipná, lokalitu to naopak totálně umrtví a stane se z ní skanzen pro turisty a hrstku místních. Rv

+5/0
16.6.2016 9:56

J85a45n 43V76o56j36t41í13š62e45k 6872891855106

Kdežto dneska tam každej jezdí autem, aby tam zaparkoval a trávil tam čas. Vážně... tyhle kecy o umrtvování bez aut jsou taková blbost.

+1/−2
16.6.2016 12:11

P82e66t84r 70Č64e47r19m85á89k 9598455189210

Pochopitelně, nikdo si tam neodstavuje auto jen tak pro legraci. Všude kde tuhle blbost udělali je to stejné, totální umrtvní lokality a pouze turisti, důvod je prostý - když se tam lidi nemají jak dostat, zkrátka tam nejsou ;-)

0/0
16.6.2016 12:39

J14o55s34e40f 38S24c67h88m74i51d82t 5653117453912

Oni tam budou stavět nějakej betonovej sarkofág jako v Černobylu, že se tam nepůjde dostat? Já myslel, že tam jezdí tramvaj, lanovka, autobus a jde tam dojít i pěšky.

+2/−2
16.6.2016 14:41

P55e24t66r 79Č30e23r30m80á35k 9798335899510

Nepůjde se tam dostat, když nemáte kde zaparkovat tak tam prostě nepojedete. Pěšky se to týká přesně pouze té hrstky místních o kterých píšu, a mhd jezdí sotva půlka lidí takže to nijak neřeší ten problém.

0/−2
16.6.2016 17:28

J98a55n 82V40o47j25t37í57š38e14k 6592741275216

"Když tam nemáte kde zaparkovat, tak tam prostě nepojedete." To možná platí pro vás, ale vsadil bych se, že jste tam nejezdil ani do teď.

+3/−1
16.6.2016 18:05

P17e25t11r 14Č62e12r27m40á75k 9928645879960

To platí pro všechny kteří tam tím autem jezdí. Kdyby tam chtěli chodit pěšky tak to dělají už dneska (otázka by byla odkud tak by asi chodili...).

0/0
17.6.2016 12:37

J82a73n 98V59o15j33t26í88š29e67k 6512271855176

To platí pro těch pár lidí, kteří tam jezdí autem. Ano. Tramvají a pěšky se tam dostává lidí násobně více, protože to taky má větší logiku. To jest fakt. A tito lidé prostě dostanou ve využívání náměstí přednost. A jestli se ptáte, odkud tam ti lidé chodí, tak třeba z okolních čtvrtí, kde jich tisíce bydlej, z Hradu, kam jich každej rok 6 milionů přijede a taky tam vystupujou z těch tramvají, který tam jezděj ve špičce snad po dvou minutách.

0/−1
17.6.2016 12:54

P43e27t19r 16Č15e12r12m22á65k 9348755699870

To platí pro všechny kteří tam jezdí autem. Pěšky se tam dostanou pouze turisté, mhd naprostý minimum lidí (to kolik jich tam projíždní nemá nic společného s tím kolik jich tam vystupuje) z toho zase většina turistů a pár rezidentů. Takže ano, pro ně to bude super skanzen, ovšem normální život vymizí, pouze turistické atrakce. Přesný opak než by si centrum zasloužilo. Rv

0/0
20.6.2016 22:48

J33a68n 79V89o75j59t27í53š83e38k 6542541505116

"mhd naprostý minimum lidí" Buď jste slepej nebo jste tam nikdy nebyl, a nebo jenom lžete. Já tam třeba chodím pěšky a bydlim v Dejvíc? Co jsem? Turista? Sluníčkář? Nenormální magor?

0/0
21.6.2016 1:12

J32a87n 56V58o86j76t93í83š23e66k 6852591845946

To vůbec není pravda. Lidé, kteří na náměstí pobývají a využívají ho, se tam v drtivé většině dostanou jinak, než autem. Na Malostranskym náměstí, kde jsou dnes ta parkoviště stejně soukromá a které je na královské cestě, to platí obvzlášť. A k žádnýmu totálnímu umrtvování lokalit, ze kterejch jsou vyháněna auta nedochází. Krásný příklad je třeba náměstí Republiky, náměstí Svobody v Brně a podobně.

+2/−2
16.6.2016 18:02

T70o17m73a83s 44N45o92v30o48t77n75y 1661674636585

Náměstí Svobody v Brně je mrtvé totálně. Prohání se tam jen pumpičky a pak tam posedávají bezďáci. Normální člověk tam nemá důvod vůbec chodit, pokud není na náměstí jednou měsíčně nějaká akce

+1/0
16.6.2016 19:19

J87a63n 61V63o10j78t33í19š74e87k 6922921495556

Blbost. Lidí je tam spousta. Ještě jsem ho nezažil prázdný.

0/−1
17.6.2016 0:11

P23e13t25r 73Č32e81r76m64á69k 9208155189110

Turistů je tam spousta, a jako skanzen pro ně to bude dobré, normální obyvatelé tam v podstatě skoro nejsou, a těch pár co ano se tam nějak dostat musí.

0/0
17.6.2016 12:38

J49a77n 82V29o18j39t34í34š12e34k 6942831255476

Jo takže lidi, kteří nejezdí autem nejsou normální? A vůbec, co je nenormálního na turistech? A kde se na náměstí Svobody turisti berou? Brno zas tak turisticky navštěvovaný není.

0/−1
17.6.2016 12:57

P97e98t94r 50Č51e52r74m35á74k 9598925459810

Nenormálního na turistech je to že to je skupina lidí která vytváří pouze umělý dojem života, a svojí přitomnosti podporuje pouze některé místní aktivity, zpravidla ty které pak bežný obyvatel toho města neocení, a v okamžiku kdy turismus zakolísá (což se děje bežně, stačí špatné počasí, blbý kurz, bezpečnostní situace atd.) tak je z toho město duchů. To zná a nebo časem pozná každá lokalita která vsadí kartu jen na turismus a naopak nepodporuje přirozený život.

0/0
20.6.2016 22:52

J81a33n 92V51o58j91t77í83š40e91k 6682841635246

Umělý dojem života? To to jsou jako loutky nebo co? Jste se zbláznil, nebo o co vám jde? Turisti jsou naprosto normální lidi, kteří utrácejí normální peníze v naprosto normálníc podnicích. Žádný běžný kolísání se neděje, naopak se děje stabilní růst. A hlavně: Žádnej rozpor mezi prostorem pro místní a prostorem pro turisty neexistuje. Obojí jsou normální, stejní, lidé.

"To zná a nebo časem pozná každá lokalita která vsadí kartu jen na turismus" Jmenujte takovou lokalitu.

0/0
21.6.2016 1:17

P30e20t78r 29Č89e16r44m77á64k 9748685629640

Nesmysl, většina lidí se tam dostává právě autem. Soukromé parkoviště je naprosto v pořádku, můžou na něm parkovat právě všichni, nikoliv jen poslanci neno hrstka rezidentů. Náměstí republiky je špatný příklad, protože tam je v okolí spousta podzemních garáží a lidi se tam tedy dostanou.

0/0
17.6.2016 12:41

J36a23n 13V32o36j72t57í51š11e18k 6812461915476

Víte co? Postavte se na náměstí Republiky a ptejte se kolemjdoucích, jak se tam dostali. Udělejte si anketu a přesvědčte se.

0/−1
17.6.2016 13:14

P63e67t17r 36Č65e87r38m53á25k 9958395139380

To spíš doporučuju Vám, stačí se podívat na intenzitu dopravy v této části Prahy, a je jasné že auto je tam bežný dopravní prostředek a právě proto tam je daleko živěji než v lokalitách které jsou ryze turistické.

0/0
20.6.2016 22:53

J47a14n 67V28o81j95t36í50š69e37k 6682421215156

To není pravda. Vy lžete tak nehorázně, až je to únavný. Soudnej člověk nemůže tvrdit, že se na náměstí Republiky dostává nejvíc lidí autem. Vždyť je to tak nesmyslná krávovina, že to ani není možný. Když se tam postavíte, tak zjistíte, že tam každou minutu projde mnohem víc lidí, než je těch parkovacích míst v okolí. Umíte vůbec počítat? Znáte to tam vůec? Jezdíte tam?

0/0
21.6.2016 1:23
Foto

K72a29r11e95l 82D96v68o79r20a57k 2482138742366

Zůstane jen několik parkovacích míst po jeho obvodu, a to jako kompromis ke stížnostem poslanců, kteří na náměstí, sousedícím s Poslaneckou sněmovnou, parkují.

+1/0
16.6.2016 8:28

K81a97r16e91l 33D43r20d47a 6424892987

Proč je to tady zase? Ta samá pitomá informace, znovu a znovu. To je placená PR?

Návrat prohabsburského Radeckého je nesmysl. Jak návrat tanku na Smíchov. A když, proč nevracet pročeského Denise? Zastávky tramvaje vítězného "super návrhu" jsou životu nebezpečný nesmysl. Proč je to tady znovu a znovu? Auta se místo kroužení po náměstí mají pustit přes tramvajové zastávky. Pokud teď obtěžují chodce relativně málo, nově to tady bude jak na magistrále. Kdo tady tak urputně lže, že jde o klid a bezpečnost?

Tak mi přijde, že radnice sem smí podle nějakých "norem" pustit projíždějící auta jen tehdy, pokud je současně vytěsní z parkoviště, co je tady roky. Takže nejde o předzahrádky a tanečky, ale o přesunutí dopravy mezi chodce.

Nejde spíš o nějaký katolicko - monarchistický truc? Zlepší se pozice nemovitostí, kolem kterých nově nepůjde doprava. Třeba se začne ve velkém přebudovávat vstup do sv. Mikuláše. A návrat Radeckého oslaví hlavně prskající antizemanovci usilující o návrat českého krále. Skutečné změny k lepšímu, hurá zpět do středověku. Rv:-P

+1/−5
16.6.2016 7:14

J50a64k95u92b 39R47e92i53t81e64r 2345230988564

Zastydlý protihabusburský příspěvek. Srovnejte období 1850-1910 a 1950-2010 a uvidíte, že být součástí R-U vůbec nebylo špatné. Radecký byl vynikající voják a stratég a svůj pomník si zaslouží.

Nicméně vyhnání aut z náměstí je vlhký sen každého člena Strany zelených a je naprostá šílenost. Zabije to celý prostor a bude tam mrtvo jako na náměstí v Ostravě.

+3/−1
16.6.2016 8:11

J15a68n 66V92o20j79t78í30š10e67k 6712301765196

Auta = živo?

0/−1
16.6.2016 12:12

P77e94t35r 85Č21e95r42m42á72k 9868795199540

Ano. Autem přijedou lidi, když se tam nemají jak dostat, nejsou tam a jedou jinam.

0/−2
16.6.2016 12:37

M59a91r70t57i84n 17V45e27v74e53r53k32a 8202308294

Zrovna sem se dá dostat dost pohodlně MHD nebo pěšky.

+1/0
16.6.2016 14:21

P63e37t30r 18Č70e83r74m86á39k 9488115139230

Vám asi ušlo že se bavíme o lidech kteří tam jedou autem, takže MHD s tím nemá co dělat. A pěšky to už je úplně výsměch, pěšky se tam dostanou zase jen ta hrstka místních případně turisti co bloumají po Praze.

0/0
16.6.2016 17:30

J71a95n 78V22o10j34t28í37š38e20k 6862231405906

Vám asi ušlo, že se bavíme o tom, jestli tam bude živo a to tam bude i bez aut. Dokonce tam bude živo mnohem víc.

+2/−1
16.6.2016 18:06

P13e50t80r 62Č11e74r22m77á44k 9668715489690

Živo tam nebude vůbec, umrtvená lokalita kde se bude proménadovat pár místních, turisti (ty opravdu nijak oživení nepřispějí, to je pouze umělý dojem), a pák sluníčkářů a zelených magorů. A naopak normální lidi co dneska tu lokalitu navštěvovali a ten skutečný život tam vytvářeli zmizí.

0/0
17.6.2016 12:43

J83a15n 40V19o82j14t31í54š77e73k 6402321845126

Tohle prostě není pravda. Vy máte zkreslený představy, vydáváte je za pravdu a nenecháte si to vymluvit. Padesát let urbanistickýho plánování a výzkumu prostě ukazuje něco jinýho. Lokality, kde je dána přednost jinejm druhům dopravy, než individuální, ožívají. To je fakt a je to vidět i přímo v Praze. Poznámku o tom, že turisti v podstatě nejsou lidi, nechápu. A normální lidi jezdí i jinak než autem, slučovat jízdu autem a "normálnost," jak to vy neustále děláte, je ukázková demagogie. Tak když to nechápete tak prostě počítejte. Na tom parkovišti je kolik míst? 30? Vážně těch 30 lidí poškodí svou absencí to náměstí tak strašně moc?

A vysvětlete mi, co znamená, podle vás, "skutečný život."

0/−1
17.6.2016 13:11

P90e34t27r 42Č94e39r92m71á45k 9578845989370

To je holá realita. Píšete naprosté bludy, kterákoliv lokalita se uzavře dopravě tak trpí, protože se logicky raději přesunou tam kam se pohodlně dostanou, než aby podstupovali bůhvíjaké komplikace a ve výsledku stejné zjistili že jít do lokality kde pomalu ani nikdo nemluví jejich řečí je k ničemu. Urbanistický vývoj právě jasně dokazuje jak nesmyslná ta sluníčkářská ideologie je, centra měst (tedy místa kde se vždy koncentroval život, byl tam ruch, samozřejmě i hluk a věci s přitomností lidí souvisejicí) se tzv. "Zklidňují" a vylidňují, vznikají nesmyslná prostranství která jsou pak prázdná, a naopak na periferiích kde by zástavba měla zvolna ustupovat a přejít ve volnou krajinu se dnes staví ostošest, hustota lidí stoupá, staví se megalomanská obchodní centra jako náhrada toho pravého centra, tím pádem rostou nároky na infrastrukturu, protože se všichni potřebují přesouvat na dlouhé vzdálenosti, a celý urbanistický systém je tedy postaven zcela na hlavu! RvRvRv;-)

A ano, jezdit autem je zcela normální, jsme evropané a máme stále dokonce velký podprůměr co se týče využivání aut, co se asi bude dít až se to procento srovná?? A demagogie je tu plácat nesmysly o urbanismu a nevědět ani kolik míst se má rušit a kolik to denně sebere té lokalitě lidí. 30 to opravdu neni. ;-)

0/0
20.6.2016 23:05

J10a93n 60V22o50j60t64í44š32e97k 6102131195196

"Kterákoliv lokalita se uzavře dopravě tak trpí" To není pravda. Není. Já nevim, jak vám to mám jinak říct, ale tohle je váš ničím nepodloženej pocit, to není pravda.

Ta "sluníčkářská ideologie" se u nás prosazuje jen v ojedinělých případech v posledních letech, nemá za následek to, co popisujete, to je naopak následek přehnanýho protežování automobilismu.

"A ano, jezdit autem je zcela normální..." Já netvrdím, že není. To vy tvrdíte, že cokoliv jinýho, včetně chůze, je nenormální. Což je opět kravina.

"a máme stále dokonce velký podprůměr co se týče využivání aut" Ano. Ovšem to je výhoda. Všude na západě se ten podíl snaží snížit jak můžou a jenom blázen (jako vy) považuje za úspěch jim jít naproti a dorovnat tu příšernou úroveň, která všude dělá problémy.

Kolik přesně míst se tam ruší nevím, co vím, je, že ti poslanci tam stejně jet musej, akorát si zaparkujou jinde, a tý lokalitě to nijak neublíží. A ta vaše mantra, že turisti nepřinášejí život, mi snad ani nestojí za komentář, jenom ukazuje, že máte hodně zvláštní představy.

0/0
21.6.2016 1:09

M45a34r75t50i40n 26V72e30v52e27r33k75a 8192768214

Prostě tam parkoviště nebude a basta ;-D P.S. a zajímalo by mě, jestli jste Čermák nebo Šedivý :-)

0/−1
17.6.2016 9:51

M69a81r34t82i75n 30V60e27v61e88r70k30a 8662688364

Nebo tam bude mrtvo jako na náměstí Republiky či Staroměstském náměstí.

0/0
16.6.2016 12:29

P26e39t84r 29Č56e47r68m17á53k 9828635799500

Staromák je dobrý příklad - pouze turistický skanzen a okolo náměstí republiky je spousta podzemních garáží.

+1/0
16.6.2016 12:48

K43a87r74e51l 86D32r61d25a 6754292427

Radecký bojoval za zachování monarchie proti národním státům, republice a fakticky demokracii. Má být v lapidáriu jako Hitler, Gottwald a Stalin. Na náměstí nemá v 21. století, co pohledávat. Stalin byl taky vítězný válečník, ale jeho pomníky netolerujeme.

Po roce 1848 si můžete lehce spočítat, že 50. léta byla co do "politických procesů", naplněných věznic a likvidací nepohodlných hodně podobná. Takže buď víte kulové nebo cíleně lžete.

Vaše vlastizrada a zaostalost je dost průhledná. Svoji zastydlost si proberte laskavě sám doma před zrcadlem. Rv

Jezdím sem občas s autem. Parkovat se tady nedá. Takže omezení náhodných návštěvníků, případných zákazníků, bude minimální, protože omezení jsou již nyní. Řidiči budou jen omezeni ještě víc. Osud parkoviště nám může být šumák. Jde ale o poslance. Tak si umím představit, že dalším krokem budou podzemní garáže za 10 mld. zaplacené z našich kapes, náhradou za těch pár zrušených parkovacích míst, Rv

A minusy ostatních si přebírám jako vřískot nad vrahem Radeckým. Vaše volba, když tu protičeskou nenávist musíte mít... Kritické je podle mě nové řešení dopravy a nebezpečné tramvajové zastávky. To by se tady publikovat jako "skvělé řešení" nemělo a kritika takových vražedných vynálezů by se neměla ani minusovat. Pokud nejste příznivci Radeckého s potřebou masakrovat Pražany. ;-)

+1/−1
16.6.2016 12:42

J87a83k17u24b 60R69e95i16t60e26r 2115930908884

Vlastizrada? Zajímavé, Habsburkové byli legitimní čeští králové.

Naopak to byli lidé z Maffie a spol, kteří zradili a díky mnoha vojákům, kteří zradili svou přísahu, vybudovali umělý státní útvar, který vydržel necelých 20 let. Opravdu úspěch ve srovnání s 300 lety tzv. rakouského útlaku....

0/0
17.6.2016 9:36

K29a73r10e74l 80D10r22d50a 6204822737

Ano, vlastizrada. Pokud se cítíte Rakušanem, co tady ještě pohledáváte?Odsuny proběhly do roku 1946. To jste zaspal dobu. ;-)

Nahoře mám rok 1848. Procházel jsem Metternicha. Mír v Evropě stál na potlačení jakýchkoliv "národních hnutí". To byla cílená politika. Už tehdy se rozhodlo, že když nechceme jít s Němci a podrazit Vídeň, jak o to usilovali tehdy už i čeští Němci, musíme jít svoji vlastní cestou, protože Vídeň na své Čechy poslala vojáky. Přitom čeští obrozenci se postavili proti všem Němcům v Evropě a hájili význam Vídně a nabízeli Němcům naopak Německou říši pod Vídní.

Němci šli cestou Berlína. Jejich volba. Česká snaha o věrnost monarchii vyzněla do prázdna. Česká samostatnost při další válečné porážce Vídně, pak fakticky vlastizradou nebyla. To byla ukázka zdravého rozumu. ;-)

0/0
17.6.2016 17:35

J24a29n 42V44o17j21t49í19š51e41k 6722391545566

Habsburkové byli naši legitimní panovníci a zasloužili by si pomníky si taky.

+1/0
16.6.2016 12:13

K83a86r57e28l 34D41r93d82a 6614672577

„Kol dokola Čechů chlouba a uprostřed stojí trouba.“

František I. Rakouský má svůj pomník na nábřeží. Byl dostavěn 1850 jako potupa revolučních snah 1848 a oslava starých pořádků. Tak byl "ostuda" císař 1919 forem lupnut do lapidária. V roce 2003 starosta Prahy 1 pomník opravil a sochu vrátil. Bylo to všem šumák.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Krannerova_ka%C5%A1na

Naopak posametoví přepisovači české historie odstranili - nevrátili na Karlák sochu Jana Želivského v roce 1995. Připomínala tady defenestraci proradných podvodných "vlastizrádných" politiků. Tak musela pryč. ;-D

http://www.ceskenarodnilisty.cz/clanky/jan-zelivsky-na-karlovo-namesti-patri.html

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pra%C5%BEsk%C3%A1_defenestrace_(1419)

0/0
18.6.2016 10:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.