Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Libuše pojede sto tramvají denně. Na novém úseku zastaví čtyřikrát

Dva kilometry nových kolejí položí stavbaři do tří let na jihu metropole. Po novém úseku, který propojí Modřany a Libuš, každý den prosviští asi stovka tramvajových souprav. U stanice chystané trasy metra D trať zakončí smyčka, v úseku vyrostou čtyři nové zastávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V53l76a11d48i14m23í92r 83H64o80l22ý 8724881396667

Hlavně, aby se už někdy začalo stavět metro D. Samozřejmě, až na nám. Míru. Konečná první etapy na Pankráci je nic neřešící zhovadilost.

+2/0
23.6.2016 15:48

R95o56m21a83n 43B24a38r75t60o59š65e65k 3436430925

Jste asi první, kdo si uvědomuje, co konečná D na Pankráci může způsobit..už jsem se kvůli tomu hádal s kdekým, kdo si myslí, že na C kvůli tomu nepřibude ani jeden cestující

+2/0
23.6.2016 16:36

O68l88d61ř14i32c60h 48J14a50n58e29č89e67k 8179446963111

100 tramvají denně? To je průměrný interval skoro 12 minut 8-o to není ani celá jedna linka...?? A proti tomu 15 přes noc je nějaké přehnané. Tedy pokud mluvíme o denní lince a noční lince a nikoliv o noci jakožto řekněme 22:00 - 6:00.

0/−1
23.6.2016 12:29

J37o60s16e30f 11C21h50o53d77o26u50n82s48k79ý 4581896949910

Rozumím, že z něčeho můžete mít pocit, ale nikdy asi nepochopím, že si nedáte tu práci (tedy, že by to byla nějaká hrozná práce se říct nedá) a nepodíváte se na jízdní řád linky 52 a zjistíte, že to číslo 15 spojů odpovídá této lince už dnes.

Ano, jestli je v Praze špičkový interval 8 minut, mimo 10 / 15 a 20 večer, tak se v průměru za celý den dostanete na 12 minut v průměru (což upřímně nechápu, co tohle číslo komu řekne, protože nic neznamená). Dnes linka 17 má na Levského 226 spojů ovšem jezdí v polovičním intervalu a 226/2=113, kupodivu jsme se dostali k tomu číslu o kterém mluví v tom článku. Co tam máte dál? Budete vyšoklý z toho že 1+1 je 2? ;-D

+4/0
23.6.2016 13:02

A60n68t66o77n28í91n 16N62o64v53á56k 7311407630587

No tak je to jedna linka. Taky mě šoklo, že se bude stavět nová trať pro pouhých 100 spojů denně. Má cenu kvůli jedné lince stavět novou trať?

0/0
25.6.2016 12:39

J37o15s36e23f 91C57h48o18d35o16u19n65s64k69ý 4981396939740

Pro lidi, co argumentují, že Modřanská trať vede jakousi oklikou bych rád řekl, že většina cestujících z této oblasti jede na Palackého náměstí. Jízdní doba z obratiště Levského je 22 minut. 4 zastávky navíc bude tak 5 minut. Tedy cestující z Libuše se dostanou na metro v centru za 27 minut.

Linkou 215 + =C= na I.P.Pavlova např. trvá bez přestupu a bez kolon v Krči 21 minut s delším intervalem než mají tramvaje (a to výrazně, 215 má interval ve špičce 8 a mimo 15 minut. Tramvaje 2 minuty a 10 mimo). Takže cestujícím, co z Libuše potřebují na metro =B= se výrazně zkrátí a zpohodlní cesta. Např. pro ty, co cestují k Andělu, jde o desítky minut.

+1/0
23.6.2016 12:02

O75l40d32ř18i68c10h 67J45a66n92e32č46e61k 8919546433531

V zásadě souhlas, záleží na tom, jestli potřebujete na Béčko nebo na Céčko. Pro Béčkaře to bude vítané zlepšení, pro Céčkaře se nic nezmění, to až s výstavbou Déčka. Pro koho to není velký rozdíl, získá pohodlnější alternativu.

Jinak ale nemůžete uvažovat špičkový interval tramvají 2 minuty - ten platí od Levského dál, na nové trati to bude 8 minut, čili stejně jako autobus.

Po výstavbě Déčka se předpokládám spousta modřanských přesune z tramvají přes Braník do metra, takže lepší spojení od něj bude určitě potřeba.

+3/0
23.6.2016 12:35

J45o96s46e53f 51C42h60o68d61o36u45n63s34k58ý 4801736649330

To je asi pravda, že tam bude asi jen jedna běžná linka, ale neřešme linkové vedení. Tahle TT je tak v nedohlednu, že se dřív dostaví pražský okruh. Beru to podle toho, jak se k financování MHD staví magistrát: "ani korunu navíc".

0/0
23.6.2016 13:06

J97o65s52e16f 50K50o14m29á98r92e11k 5594692304539

"Buduje se tam obří rezidenční projekt..." - a kolik asi přispějí developeři na dopravní obslužnost? Prd jako vždy?

0/0
23.6.2016 11:18

P27a75t80r48i56k 40E66g32e42r 2508350839361

Bude-li tramvaj linky 6 jezdit v trase Nádraží Vršovice - Otakarova - I.P. Pavlova (C) - Karlovo náměstí (B) - Václavské náměstí (A/B) [Můstek] - Masarykovo nádraží (B) [Náměstí Republiky] - Florenc (B/C) - Invalidovna (B) - Palmovka (B) nahradí tak z části metro linky D na úseku Nádraží Vršovice - Otakarova - Náměstí Bratří Synků - Jezerka - Pankrác (C) - Na Strži - Nádraží Krč - Nemocnice Krč - Zálesí - Novodvorská - Nové dvory - Janovská - Sídliště Libuš by měl jezdit autobus například linky 182.

+1/0
23.6.2016 11:02

J76a96n 50Č80e70k97a89l 7579955464784

Kolikrát jsme tyhle plány už slyšeli?

+2/0
23.6.2016 8:54

R86o12m50a64n 32P46o12l50á83č44e84k 5986769275

1) Úvrat? Máme 50 vozů KTN a žádné další obousměrné. Jak tedy pokryjeme tuto trat?

2) Stejná věc se plánuje i na Pankráci, opět s úvratí... Takže už plánovači mají linku o ničem Pankrác - Albertov - Libuš?8-o

Druhá věc je, že metro D se slibuje už roky... Minimálně roku 87 a vlastně se ani nekoplo a první etapa se jenom zkracuje. Dokud tam nebude metro, tak stejně lid včetně radnice bude řvát za autobus na Kačerov...

+2/0
23.6.2016 8:52

J97o36s69e17f 80C74h20o30d68o17u56n39s18k80ý 4521696309520

Jo, ta etapovitost mě taky dostala...tohle asi architekt netuší, jako vždy je ten, kdo to nakreslil odtržený od reality :-) Pokud se doopravdy začne tahle TT kopat, musí tam udělat provizorní smyčku jako je na Barrandově, jiné řešení nevidim.

+1/0
23.6.2016 12:04

J18a68n 46V66o27j26t97í17š27e19k 6422371365956

Tohle určitě nedělal architekt.

0/0
23.6.2016 16:35

O96l23d41ř54i60c77h 41J66a14n59e63č33e30k 8659866683561

Co blbnete, tam bude stačit jedna jediná KTN, protože trať bude zatím postavena jednokolejná, a tak tam bude pendlovat jeden vůz mezi Modřany a Libuší :-P a na Pankrác budou ze Synkáče pendlovat dva ;-)

Ne vážně: i kdyby jízdní doba linky bylo 60 minut jedním směrem, stačí na obsluhu celé linky cca. 25 vozů - čili kapacita je na dvě úvraťové linky. Spíš je ale potřeba počítat s tím, že úvratě se často dělají dočasně při výlukách a je potřeba mít vozy i na to.

Linka Pankrác - Albertov - Výtoň - Libuš je samozřejmě o ničem, ale kdyby se neobracela hned přes Výtoň, ale Myslíkovou nebo přes Národní třídu, tak už to stačí.

A pokud opravdu DPP nechce na Novodvorské na těch 25 let než bude metro stavět smyčku, tak ať tam dají aspoň obratový trojúhelník, i když nevím, v čem by byl lepší než smyčka, když místo na ni tak jako tak je a časem ho budou potřebovat.

0/0
23.6.2016 12:49

J53a74n 41V86a40l93o80u20c71h 6982627658770

"Déčko" v nedohlednu, už ze současné konečné je to na metro 22 minut (plus dlouhá cesta na Palackého náměstí z tramvaje na nástupiště metra), z nové konečné dalších 5 minut navíc... To je terno. A 100 tramvají denně - to je špičkový interval 7,5min., v sedle 15, tedy taky nic moc.

0/0
23.6.2016 7:26

R91o41m20a58n 26P76o35l90á91č87e85k 5136189815

Taky si myslím, že Kačerov zůstane atraktivnější jako přestup na metro...

+1/0
23.6.2016 8:53

P42a95v59e20l 47M69a64t66o95u49š65e13k 5420317818614

Záleží na tom, kam kdo cestuje. Každý nedojíždí do okolí trasy C. Na Kačerov si lidé za ty roky zvykli, ale v řadě případů není spojení přes něj tak ideální, jak je mnozí prezentují.

+6/0
23.6.2016 9:08

R24o74m88a21n 28B52a74r14t88o60š77e64k 3656880385

Ono ne každý jezdí "někam na metro" ale obvykle na konkrétní místo ve městě. A na Béčko nebo jinam po trase 17ky to rozhodně rychlejší bude

+5/0
23.6.2016 9:04

R78o57m60a83n 59P60o60l91á11č20e95k 5916549555

Tot otázka. Pořád tam zůstává poměrně zranitelná Výton a Vyšehradský tunel...

0/0
23.6.2016 10:34

R83o55m52a38n 76B22a95r90t89o39š67e91k 3706590695

To mi fakt nepřijde zásadní ani jako důvod, proč by tramvaj měla končit tam, kde teď.

0/0
23.6.2016 11:36

O15l98d77ř67i69c17h 51J57a70n30e10č32e73k 8789256353961

pro busy zase zasekaná Krč

+2/0
23.6.2016 12:50

L29i30b43o17r 48M86o52h92o46u88t 3276917908882

Celá trať od Přístaviště do Modřan je plánovačský zmetek.Odtažená od obyt.zón,daleko ke stanicím a přestupům,místo průtahu Braníkem a Modřany dlouhý objezd,Libuš tramvaj asi potřebuje,ale myslím že to pět nedopadne dobře a nebude vytížená.

+1/−1
23.6.2016 7:06

P11a90v86e12l 42M38a32t46o13u35š83e32k 5380547488274

Tramvaj, která má mít slušné jízdní doby, nemůže kličkovat ulicemi jako na Malé Straně. Autobusy jezdí v sídlištích jako jsou Modřeny nebo Libuš taky jen po nejhlavnějších ulicích, úplně srovnatelně s tramvají.

+8/0
23.6.2016 7:52

R75o63m42a48n 70P36o51l30á27č56e84k 5316809895

Ale tady je to úplně ulítlé... Navíc např. Barrandov dokazuje, že i do sídliště jde dostat tramvaj poměrně civilizovaně.

+1/−1
23.6.2016 8:54

P59a66v81e29l 19M45a71t46o86u13š59e25k 5940587848204

Na zastávky počínaje Poliklinikou Modřany až po konečnou je to od sídliště kousek. Nevím, v čem je takový problém. Mohlo by to být ještě blíž, to je fakt, ale na druhou stranu - kolik lidí v Praze to má na frekventovanou MHD, kterou se dostane bez přestupu až do samotného centra, méně než 5 minut pěšky? Z mnoha míst na Jižním Městě to mají dál. Je to něco za něco. Klidné bydlení a větší vzdálenost k MHD, nebo hlučné bydlení a (v lepším případě) blíže k MHD.

+3/0
23.6.2016 9:18
Foto

B42r13o74n70i34s84l53a30v 61G59a69b68r55y57š 6165504560

Lidi nevědí, co chtějí. Anebo vědí, ale už své rozhodnutí nedokážou domyslet do konce. Přestěhují se sice někam, kde je klid a levnější živobytí, ale to je vykoupeno nutností pořídit si auto a použít ho.

Dost hezké povídání o tom napsala dr. Braun-Kohlová v knize Cesty městem.

+3/0
23.6.2016 11:12

R53o68m11a12n 28B19a76r80t87o59š82e32k 3756770655

Vy jste také jeden z těch, co tvrdí, že MHD = hluk?

0/0
23.6.2016 11:38

P20a84v52e19l 60M55a14t15o46u30š68e48k 5750267878794

To tvrdíte vy. Ale MHD bude logicky v místě, kde je nebo velmi pravděpodobně bude i silná koncentrace individuální dopravy. Jinými slovy, MHD vždy bude sledovat hlavní přepravní proudy, jinak nebude mít moc smysl. Pokud bude stanice tramvaje nebo metra v polích, kde nevede žádná jiná komunikace, tak tam snad ani nemusí být, protože tam patrně nikdo ani nebude bydlet, a tudíž nastupovat. Dokud se nezakáže motorismus a k MHD nebude jediná možná přístupová cesta než pěší, vždy půjde s MHD ruku v ruce hluk, byť jej nemusí sama produkovat.

0/0
23.6.2016 14:03

R61o12m71a36n 57B81a90r32t36o93š81e73k 3126300535

Tak s tím samozřejmě souhlasím, ale jen kvůli tramvajím tam doprava asi nepřibude. Leda by se naučili Středočeši někde podél tramvají zde parkovat a jezdit ní do města, ale to by spíš provoz zeslábl.. a metro D má mít obří P+R u depa Písnice

+1/0
23.6.2016 14:37

R82u92d59o82l12f 47H55r94a52z47d32í80r43a 1785429603918

To by vám braničtí dali, jim tam protáhnout tramvaj...

0/0
23.6.2016 8:43

L18i97b79o60r 49M29o82h28o61u26t 3256777808122

Pamatujete jak tam jezdila původně a do smyčky Braník?

0/0
23.6.2016 8:53

R84a91d46e74k 88J91a23h50n 8336657595345

Když jsem šel do první třídy, mělo být metro na Libuši do dvou let. Pro upřesnění, když jsem do té první třídy chodil, tak na stěně jako prezident visel Gustáv Husák. A už zase plánují metro do dvou- tří let. K smíchu

+8/−2
22.6.2016 23:56

R14a75d48o22s89l75a11v 72K75l31a69u14d63a 5194418314852

Metro na Libuš bylo v projektu Metroprojektu z roku 1987 a bylo součástí etapy, která měla proběhnout mezi roky 1995 až 2010. Jestli někdo tvrdil za Husáka o metru za dva roky, tak jen JPP.

+5/0
23.6.2016 5:39

R32e77n24é 49C61v39r43k67a89l 9496469516846

Plánek potvrzující výše uvedené (pochází ze slavnostního otevření trasy III.B na tehdejší Dukelskou) naleznete zde:

http://rickr.rajce.idnes.cz/Plany_metra/

0/0
23.6.2016 10:51

V41l30a36d44i52m44í15r 71H50o23l15ý 8144801256877

Ta trasa E na plánku vypadá zajímavě.

0/0
23.6.2016 15:50

R82e64n57é 70C37v27r55k51a19l 9716739426806

Zárodek budoucí okružní trasy. Dnes zcela mimo realitu, jednak na ní nikdo nedá peníze a hlavně došlo k zalomení stávajících tras na koncích do "okružnosti" (C v oblasti Proseka a Letňan, A od Veleslavína po Motol).

0/0
23.6.2016 16:10

P32a49v38e59l 87M44a11t42o68u20š74e35k 5590447188714

Je fakt, že trasa D byla už na pláncích, které se rozdávaly někdy kolem zprovoznění prvního úseku C, tj. v roce 1974, možná už i dříve při nějakých dnech otevřených dveří do ještě nedokončených stanic.

+5/0
23.6.2016 7:54

J19a68n 46N51o59t12a 6412785193330

a pokračování Kunratice, Šeberov, Chodov? to by do budoucna určitě být mělo už kvůli dvěma trasám metra

+6/0
22.6.2016 23:34

P38a88t20r64i70k 20E63g82e31r 2218630269691

Určitě ze Spořilova se plánuje prodloužení na Jižní Město v trase autobusových linek 136, 213. Z Nádraží Hostivař pak prodloužení do Petrovic v trase autobusové linky 125. Od Opatova má pak trasa tramvají vést po trase autobusové linky 165.

+2/0
23.6.2016 11:06
Foto

P78a81v28e72l 89P32e20c91h 9198821426507

A jak to vlastně dopadlo s těmi delfíny? Točna má být tam, kde měly stát.

0/0
22.6.2016 23:13

B34o32h81u77s89l70a29v 35K58r54á90l77í97k 2981210519376

Do tří let? Tak to se nějak oddaluje. Ještě v roce 1995 to mělo být postavené do dvou let.

+1/0
22.6.2016 22:53

D32a54v55i48d 88D64u32š86e22k 5191677260247

Super. To už tam mělo být dávno...

+1/0
22.6.2016 22:11

R55o56m68a39n 47B38a84r92t60o91š38e66k 3256870135

Že ještě dnes někdo předkládá argumenty o hluku, nechápu. Trať lze postavit prakticky neslyšnou, jediný problém může být s kříženími.

+11/0
22.6.2016 22:07

J30a73n 78F79i82a68l63a 7364927615699

Hluční pasažéři. :-)

+1/0
23.6.2016 8:25

T98o94m65á79š 12U12l20r13y97c31h 1486593709350

Ze všech navrhovaných tratí ta zcela nejzbytečnější. Ano, do té doby, než bude postaveno metro, je trať naprosto bez významu. To si politici, kteří to schvalují, myslí, že obyvatelé Libuše budou jezdit tramvají několik desítek dlouhých minut okružní trasou kolem Modřan, když je dnes 215 za pár minut vyhodí na Kačerově?

Po zprovoznění Déčka bude tramvajová trať fungovat jako napaječ Modřan na nejbližší metro. Stavba by se měla koordinovat.

+5/−9
22.6.2016 21:38

O57n76d40ř26e87j 33S11e60m12e23c43k39ý 8841576598285

Nesouhlasím s vámi. Zaprvé bude nové tramvajové spojení zajímavé pro lidi, kteří dojíždějí na Prahu 5 a obecně jihozápadní segment Prahy, za druhé je velká část sídliště kolem konečné linky 215 součástí Prahy 12 a jeho obyvatelé tak získají kvalitnější spojení k centru P12 (pošta, poliklinika, městský úřad).

+11/0
22.6.2016 21:54

R63o17m69a48n 42B29a23r57t89o27š62e27k 3656640695

Takže podle vás je lepší, když trať končí kousek před hustým sídlištěm, které by jí už dnes mohlo dodat ohromné množství lidí? Ano, lépe s metrem, ale z vlastní zkušenosti vím, že i takto ohromně pomůže

+5/−1
22.6.2016 22:05
Foto

B12r52o31n15i38s47l48a68v 59G19a95b81r31y50š 6275544600

Koukám, že tomu rozumíte :-P. Linka 215 slouží pro jiný směr a tramvajové linky na prodloužené trati také pro jiný směr. Pokud vím, tramvaj na Kačerov nejede, takže s okružní jízdou jste mimo.

Tramvaj na Praze 4 spojuje sídliště, polikliniku, nádraží a zase sídliště. Z Modřan se do Libuše a zpět tak pohodlně nedostanete a Praha je dost rozsáhlá na to, aby se počítalo i s cestami, které se nutně netýkají centra nebo metra.

+5/−1
22.6.2016 22:32

B84o43h24u78s21l37a15v 44K29r49á97l35í16k 2441940429206

A přitom by stačilo, aby linka 165 měla poloviční interval a aby na ní jezdil nějaký normální dopravce.

+1/0
22.6.2016 22:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.