Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Libuše pojede sto tramvají denně. Na novém úseku zastaví čtyřikrát

Dva kilometry nových kolejí položí stavbaři do tří let na jihu metropole. Po novém úseku, který propojí Modřany a Libuš, každý den prosviští asi stovka tramvajových souprav. U stanice chystané trasy metra D trať zakončí smyčka, v úseku vyrostou čtyři nové zastávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V26l55a23d26i59m67í28r 13H41o47l71ý 8644141956857

Hlavně, aby se už někdy začalo stavět metro D. Samozřejmě, až na nám. Míru. Konečná první etapy na Pankráci je nic neřešící zhovadilost.

+2/0
23.6.2016 15:48

R92o27m18a60n 92B70a83r41t74o90š62e26k 3926470305

Jste asi první, kdo si uvědomuje, co konečná D na Pankráci může způsobit..už jsem se kvůli tomu hádal s kdekým, kdo si myslí, že na C kvůli tomu nepřibude ani jeden cestující

+2/0
23.6.2016 16:36

O51l63d74ř98i30c96h 92J92a20n12e22č89e19k 8209536103471

100 tramvají denně? To je průměrný interval skoro 12 minut 8-o to není ani celá jedna linka...?? A proti tomu 15 přes noc je nějaké přehnané. Tedy pokud mluvíme o denní lince a noční lince a nikoliv o noci jakožto řekněme 22:00 - 6:00.

0/−1
23.6.2016 12:29

J92o24s42e73f 22C83h61o35d55o71u81n50s68k15ý 4111206939270

Rozumím, že z něčeho můžete mít pocit, ale nikdy asi nepochopím, že si nedáte tu práci (tedy, že by to byla nějaká hrozná práce se říct nedá) a nepodíváte se na jízdní řád linky 52 a zjistíte, že to číslo 15 spojů odpovídá této lince už dnes.

Ano, jestli je v Praze špičkový interval 8 minut, mimo 10 / 15 a 20 večer, tak se v průměru za celý den dostanete na 12 minut v průměru (což upřímně nechápu, co tohle číslo komu řekne, protože nic neznamená). Dnes linka 17 má na Levského 226 spojů ovšem jezdí v polovičním intervalu a 226/2=113, kupodivu jsme se dostali k tomu číslu o kterém mluví v tom článku. Co tam máte dál? Budete vyšoklý z toho že 1+1 je 2? ;-D

+4/0
23.6.2016 13:02

A29n10t38o95n65í95n 34N25o50v89á57k 7921317640477

No tak je to jedna linka. Taky mě šoklo, že se bude stavět nová trať pro pouhých 100 spojů denně. Má cenu kvůli jedné lince stavět novou trať?

0/0
25.6.2016 12:39

J62o78s98e32f 86C77h51o90d46o93u51n30s20k69ý 4421176889980

Pro lidi, co argumentují, že Modřanská trať vede jakousi oklikou bych rád řekl, že většina cestujících z této oblasti jede na Palackého náměstí. Jízdní doba z obratiště Levského je 22 minut. 4 zastávky navíc bude tak 5 minut. Tedy cestující z Libuše se dostanou na metro v centru za 27 minut.

Linkou 215 + =C= na I.P.Pavlova např. trvá bez přestupu a bez kolon v Krči 21 minut s delším intervalem než mají tramvaje (a to výrazně, 215 má interval ve špičce 8 a mimo 15 minut. Tramvaje 2 minuty a 10 mimo). Takže cestujícím, co z Libuše potřebují na metro =B= se výrazně zkrátí a zpohodlní cesta. Např. pro ty, co cestují k Andělu, jde o desítky minut.

+1/0
23.6.2016 12:02

O25l36d79ř46i63c27h 76J76a86n67e21č45e96k 8779596843311

V zásadě souhlas, záleží na tom, jestli potřebujete na Béčko nebo na Céčko. Pro Béčkaře to bude vítané zlepšení, pro Céčkaře se nic nezmění, to až s výstavbou Déčka. Pro koho to není velký rozdíl, získá pohodlnější alternativu.

Jinak ale nemůžete uvažovat špičkový interval tramvají 2 minuty - ten platí od Levského dál, na nové trati to bude 8 minut, čili stejně jako autobus.

Po výstavbě Déčka se předpokládám spousta modřanských přesune z tramvají přes Braník do metra, takže lepší spojení od něj bude určitě potřeba.

+3/0
23.6.2016 12:35

J51o31s20e70f 39C50h58o47d59o70u53n13s14k79ý 4561506149320

To je asi pravda, že tam bude asi jen jedna běžná linka, ale neřešme linkové vedení. Tahle TT je tak v nedohlednu, že se dřív dostaví pražský okruh. Beru to podle toho, jak se k financování MHD staví magistrát: "ani korunu navíc".

0/0
23.6.2016 13:06

J49o20s81e42f 44K15o19m11á63r32e35k 5584542514609

"Buduje se tam obří rezidenční projekt..." - a kolik asi přispějí developeři na dopravní obslužnost? Prd jako vždy?

0/0
23.6.2016 11:18

P83a21t64r66i87k 53E95g38e87r 2268670169321

Bude-li tramvaj linky 6 jezdit v trase Nádraží Vršovice - Otakarova - I.P. Pavlova (C) - Karlovo náměstí (B) - Václavské náměstí (A/B) [Můstek] - Masarykovo nádraží (B) [Náměstí Republiky] - Florenc (B/C) - Invalidovna (B) - Palmovka (B) nahradí tak z části metro linky D na úseku Nádraží Vršovice - Otakarova - Náměstí Bratří Synků - Jezerka - Pankrác (C) - Na Strži - Nádraží Krč - Nemocnice Krč - Zálesí - Novodvorská - Nové dvory - Janovská - Sídliště Libuš by měl jezdit autobus například linky 182.

+1/0
23.6.2016 11:02

J83a63n 40Č87e55k73a37l 7459205694884

Kolikrát jsme tyhle plány už slyšeli?

+2/0
23.6.2016 8:54

R75o65m29a49n 93P24o34l21á98č61e53k 5956459845

1) Úvrat? Máme 50 vozů KTN a žádné další obousměrné. Jak tedy pokryjeme tuto trat?

2) Stejná věc se plánuje i na Pankráci, opět s úvratí... Takže už plánovači mají linku o ničem Pankrác - Albertov - Libuš?8-o

Druhá věc je, že metro D se slibuje už roky... Minimálně roku 87 a vlastně se ani nekoplo a první etapa se jenom zkracuje. Dokud tam nebude metro, tak stejně lid včetně radnice bude řvát za autobus na Kačerov...

+2/0
23.6.2016 8:52

J46o43s94e23f 52C53h27o47d13o77u79n68s93k70ý 4971776339470

Jo, ta etapovitost mě taky dostala...tohle asi architekt netuší, jako vždy je ten, kdo to nakreslil odtržený od reality :-) Pokud se doopravdy začne tahle TT kopat, musí tam udělat provizorní smyčku jako je na Barrandově, jiné řešení nevidim.

+1/0
23.6.2016 12:04

J10a94n 77V22o87j76t88í93š12e43k 6932331325196

Tohle určitě nedělal architekt.

0/0
23.6.2016 16:35

O44l51d69ř36i92c50h 95J26a44n57e27č25e71k 8249546393491

Co blbnete, tam bude stačit jedna jediná KTN, protože trať bude zatím postavena jednokolejná, a tak tam bude pendlovat jeden vůz mezi Modřany a Libuší :-P a na Pankrác budou ze Synkáče pendlovat dva ;-)

Ne vážně: i kdyby jízdní doba linky bylo 60 minut jedním směrem, stačí na obsluhu celé linky cca. 25 vozů - čili kapacita je na dvě úvraťové linky. Spíš je ale potřeba počítat s tím, že úvratě se často dělají dočasně při výlukách a je potřeba mít vozy i na to.

Linka Pankrác - Albertov - Výtoň - Libuš je samozřejmě o ničem, ale kdyby se neobracela hned přes Výtoň, ale Myslíkovou nebo přes Národní třídu, tak už to stačí.

A pokud opravdu DPP nechce na Novodvorské na těch 25 let než bude metro stavět smyčku, tak ať tam dají aspoň obratový trojúhelník, i když nevím, v čem by byl lepší než smyčka, když místo na ni tak jako tak je a časem ho budou potřebovat.

0/0
23.6.2016 12:49

J11a82n 30V58a44l89o67u31c16h 6462637598250

"Déčko" v nedohlednu, už ze současné konečné je to na metro 22 minut (plus dlouhá cesta na Palackého náměstí z tramvaje na nástupiště metra), z nové konečné dalších 5 minut navíc... To je terno. A 100 tramvají denně - to je špičkový interval 7,5min., v sedle 15, tedy taky nic moc.

0/0
23.6.2016 7:26

R14o18m53a57n 59P59o28l37á50č39e95k 5146779425

Taky si myslím, že Kačerov zůstane atraktivnější jako přestup na metro...

+1/0
23.6.2016 8:53

P64a69v60e26l 78M56a13t54o32u48š88e84k 5170797678704

Záleží na tom, kam kdo cestuje. Každý nedojíždí do okolí trasy C. Na Kačerov si lidé za ty roky zvykli, ale v řadě případů není spojení přes něj tak ideální, jak je mnozí prezentují.

+6/0
23.6.2016 9:08

R43o59m62a84n 41B23a16r27t66o94š79e31k 3726410895

Ono ne každý jezdí "někam na metro" ale obvykle na konkrétní místo ve městě. A na Béčko nebo jinam po trase 17ky to rozhodně rychlejší bude

+5/0
23.6.2016 9:04

R61o40m22a35n 65P46o84l47á79č67e11k 5636319185

Tot otázka. Pořád tam zůstává poměrně zranitelná Výton a Vyšehradský tunel...

0/0
23.6.2016 10:34

R69o73m21a57n 82B68a61r53t25o57š33e56k 3536970225

To mi fakt nepřijde zásadní ani jako důvod, proč by tramvaj měla končit tam, kde teď.

0/0
23.6.2016 11:36

O61l32d32ř58i17c98h 32J76a67n42e14č96e73k 8259156723221

pro busy zase zasekaná Krč

+2/0
23.6.2016 12:50

L52i94b57o35r 16M19o25h58o31u10t 3856957768422

Celá trať od Přístaviště do Modřan je plánovačský zmetek.Odtažená od obyt.zón,daleko ke stanicím a přestupům,místo průtahu Braníkem a Modřany dlouhý objezd,Libuš tramvaj asi potřebuje,ale myslím že to pět nedopadne dobře a nebude vytížená.

+1/−1
23.6.2016 7:06

P88a40v48e66l 16M77a40t72o11u70š51e44k 5880497638634

Tramvaj, která má mít slušné jízdní doby, nemůže kličkovat ulicemi jako na Malé Straně. Autobusy jezdí v sídlištích jako jsou Modřeny nebo Libuš taky jen po nejhlavnějších ulicích, úplně srovnatelně s tramvají.

+8/0
23.6.2016 7:52

R78o10m51a59n 44P11o12l64á36č26e22k 5426579775

Ale tady je to úplně ulítlé... Navíc např. Barrandov dokazuje, že i do sídliště jde dostat tramvaj poměrně civilizovaně.

+1/−1
23.6.2016 8:54

P32a89v70e64l 70M18a42t75o48u65š43e21k 5320567638644

Na zastávky počínaje Poliklinikou Modřany až po konečnou je to od sídliště kousek. Nevím, v čem je takový problém. Mohlo by to být ještě blíž, to je fakt, ale na druhou stranu - kolik lidí v Praze to má na frekventovanou MHD, kterou se dostane bez přestupu až do samotného centra, méně než 5 minut pěšky? Z mnoha míst na Jižním Městě to mají dál. Je to něco za něco. Klidné bydlení a větší vzdálenost k MHD, nebo hlučné bydlení a (v lepším případě) blíže k MHD.

+3/0
23.6.2016 9:18
Foto

B74r35o18n66i45s16l95a35v 82G54a38b45r12y79š 2612279391

Lidi nevědí, co chtějí. Anebo vědí, ale už své rozhodnutí nedokážou domyslet do konce. Přestěhují se sice někam, kde je klid a levnější živobytí, ale to je vykoupeno nutností pořídit si auto a použít ho.

Dost hezké povídání o tom napsala dr. Braun-Kohlová v knize Cesty městem.

+3/0
23.6.2016 11:12

R52o92m28a53n 28B83a91r55t45o33š13e92k 3116890795

Vy jste také jeden z těch, co tvrdí, že MHD = hluk?

0/0
23.6.2016 11:38

P17a71v61e47l 17M48a20t86o82u74š39e87k 5620147398454

To tvrdíte vy. Ale MHD bude logicky v místě, kde je nebo velmi pravděpodobně bude i silná koncentrace individuální dopravy. Jinými slovy, MHD vždy bude sledovat hlavní přepravní proudy, jinak nebude mít moc smysl. Pokud bude stanice tramvaje nebo metra v polích, kde nevede žádná jiná komunikace, tak tam snad ani nemusí být, protože tam patrně nikdo ani nebude bydlet, a tudíž nastupovat. Dokud se nezakáže motorismus a k MHD nebude jediná možná přístupová cesta než pěší, vždy půjde s MHD ruku v ruce hluk, byť jej nemusí sama produkovat.

0/0
23.6.2016 14:03

R85o80m92a92n 13B70a45r30t17o33š74e88k 3696710315

Tak s tím samozřejmě souhlasím, ale jen kvůli tramvajím tam doprava asi nepřibude. Leda by se naučili Středočeši někde podél tramvají zde parkovat a jezdit ní do města, ale to by spíš provoz zeslábl.. a metro D má mít obří P+R u depa Písnice

+1/0
23.6.2016 14:37

R88u53d48o65l93f 17H10r79a32z13d82í41r70a 1525549133928

To by vám braničtí dali, jim tam protáhnout tramvaj...

0/0
23.6.2016 8:43

L41i93b66o16r 29M96o85h14o11u25t 3266987248442

Pamatujete jak tam jezdila původně a do smyčky Braník?

0/0
23.6.2016 8:53

R97a22d12e17k 97J19a64h72n 8516777805225

Když jsem šel do první třídy, mělo být metro na Libuši do dvou let. Pro upřesnění, když jsem do té první třídy chodil, tak na stěně jako prezident visel Gustáv Husák. A už zase plánují metro do dvou- tří let. K smíchu

+8/−2
22.6.2016 23:56

R70a98d87o14s59l63a78v 70K95l38a77u64d81a 5334508794892

Metro na Libuš bylo v projektu Metroprojektu z roku 1987 a bylo součástí etapy, která měla proběhnout mezi roky 1995 až 2010. Jestli někdo tvrdil za Husáka o metru za dva roky, tak jen JPP.

+5/0
23.6.2016 5:39

R16e83n63é 32C87v47r43k58a50l 9476149826756

Plánek potvrzující výše uvedené (pochází ze slavnostního otevření trasy III.B na tehdejší Dukelskou) naleznete zde:

http://rickr.rajce.idnes.cz/Plany_metra/

0/0
23.6.2016 10:51

V30l25a38d48i84m25í14r 22H21o65l44ý 8454731116837

Ta trasa E na plánku vypadá zajímavě.

0/0
23.6.2016 15:50

R34e52n26é 84C24v92r61k71a95l 9576479216496

Zárodek budoucí okružní trasy. Dnes zcela mimo realitu, jednak na ní nikdo nedá peníze a hlavně došlo k zalomení stávajících tras na koncích do "okružnosti" (C v oblasti Proseka a Letňan, A od Veleslavína po Motol).

0/0
23.6.2016 16:10

P11a23v41e65l 22M61a57t48o53u84š65e63k 5840927718964

Je fakt, že trasa D byla už na pláncích, které se rozdávaly někdy kolem zprovoznění prvního úseku C, tj. v roce 1974, možná už i dříve při nějakých dnech otevřených dveří do ještě nedokončených stanic.

+5/0
23.6.2016 7:54

J86a52n 73N41o73t25a 6932875963610

a pokračování Kunratice, Šeberov, Chodov? to by do budoucna určitě být mělo už kvůli dvěma trasám metra

+6/0
22.6.2016 23:34

P36a63t65r51i36k 76E92g71e50r 2648310149171

Určitě ze Spořilova se plánuje prodloužení na Jižní Město v trase autobusových linek 136, 213. Z Nádraží Hostivař pak prodloužení do Petrovic v trase autobusové linky 125. Od Opatova má pak trasa tramvají vést po trase autobusové linky 165.

+2/0
23.6.2016 11:06
Foto

P88a32v76e13l 71P10e58c39h 9758771346607

A jak to vlastně dopadlo s těmi delfíny? Točna má být tam, kde měly stát.

0/0
22.6.2016 23:13

B60o67h75u39s36l97a46v 77K24r98á30l84í86k 2431380859916

Do tří let? Tak to se nějak oddaluje. Ještě v roce 1995 to mělo být postavené do dvou let.

+1/0
22.6.2016 22:53

D30a31v41i65d 47D65u51š51e48k 5891267960137

Super. To už tam mělo být dávno...

+1/0
22.6.2016 22:11

R96o86m86a27n 75B26a34r95t21o37š32e66k 3396730325

Že ještě dnes někdo předkládá argumenty o hluku, nechápu. Trať lze postavit prakticky neslyšnou, jediný problém může být s kříženími.

+11/0
22.6.2016 22:07

J28a83n 66F29i52a83l57a 7124287935309

Hluční pasažéři. :-)

+1/0
23.6.2016 8:25

T19o86m84á58š 55U60l27r95y33c96h 1106253629690

Ze všech navrhovaných tratí ta zcela nejzbytečnější. Ano, do té doby, než bude postaveno metro, je trať naprosto bez významu. To si politici, kteří to schvalují, myslí, že obyvatelé Libuše budou jezdit tramvají několik desítek dlouhých minut okružní trasou kolem Modřan, když je dnes 215 za pár minut vyhodí na Kačerově?

Po zprovoznění Déčka bude tramvajová trať fungovat jako napaječ Modřan na nejbližší metro. Stavba by se měla koordinovat.

+5/−9
22.6.2016 21:38

O34n20d13ř42e79j 36S77e29m92e71c41k39ý 8821536138395

Nesouhlasím s vámi. Zaprvé bude nové tramvajové spojení zajímavé pro lidi, kteří dojíždějí na Prahu 5 a obecně jihozápadní segment Prahy, za druhé je velká část sídliště kolem konečné linky 215 součástí Prahy 12 a jeho obyvatelé tak získají kvalitnější spojení k centru P12 (pošta, poliklinika, městský úřad).

+11/0
22.6.2016 21:54

R49o82m19a65n 64B83a28r86t22o79š93e69k 3116160475

Takže podle vás je lepší, když trať končí kousek před hustým sídlištěm, které by jí už dnes mohlo dodat ohromné množství lidí? Ano, lépe s metrem, ale z vlastní zkušenosti vím, že i takto ohromně pomůže

+5/−1
22.6.2016 22:05
Foto

B61r48o85n60i67s68l58a30v 92G70a50b57r88y27š 2702859171

Koukám, že tomu rozumíte :-P. Linka 215 slouží pro jiný směr a tramvajové linky na prodloužené trati také pro jiný směr. Pokud vím, tramvaj na Kačerov nejede, takže s okružní jízdou jste mimo.

Tramvaj na Praze 4 spojuje sídliště, polikliniku, nádraží a zase sídliště. Z Modřan se do Libuše a zpět tak pohodlně nedostanete a Praha je dost rozsáhlá na to, aby se počítalo i s cestami, které se nutně netýkají centra nebo metra.

+5/−1
22.6.2016 22:32

B32o42h69u64s12l24a86v 18K37r58á68l23í51k 2371240499596

A přitom by stačilo, aby linka 165 měla poloviční interval a aby na ní jezdil nějaký normální dopravce.

+1/0
22.6.2016 22:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.