Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Libuše pojede sto tramvají denně. Na novém úseku zastaví čtyřikrát

Dva kilometry nových kolejí položí stavbaři do tří let na jihu metropole. Po novém úseku, který propojí Modřany a Libuš, každý den prosviští asi stovka tramvajových souprav. U stanice chystané trasy metra D trať zakončí smyčka, v úseku vyrostou čtyři nové zastávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V67l66a33d74i14m17í54r 83H40o83l97ý 8534811356727

Hlavně, aby se už někdy začalo stavět metro D. Samozřejmě, až na nám. Míru. Konečná první etapy na Pankráci je nic neřešící zhovadilost.

+2/0
23.6.2016 15:48

R47o20m24a71n 81B69a30r12t94o29š91e78k 3246150505

Jste asi první, kdo si uvědomuje, co konečná D na Pankráci může způsobit..už jsem se kvůli tomu hádal s kdekým, kdo si myslí, že na C kvůli tomu nepřibude ani jeden cestující

+2/0
23.6.2016 16:36

O28l79d30ř88i96c18h 97J38a55n36e24č16e79k 8499366793311

100 tramvají denně? To je průměrný interval skoro 12 minut 8-o to není ani celá jedna linka...?? A proti tomu 15 přes noc je nějaké přehnané. Tedy pokud mluvíme o denní lince a noční lince a nikoliv o noci jakožto řekněme 22:00 - 6:00.

0/−1
23.6.2016 12:29

J86o33s75e60f 65C64h23o80d46o64u38n54s21k37ý 4401786899650

Rozumím, že z něčeho můžete mít pocit, ale nikdy asi nepochopím, že si nedáte tu práci (tedy, že by to byla nějaká hrozná práce se říct nedá) a nepodíváte se na jízdní řád linky 52 a zjistíte, že to číslo 15 spojů odpovídá této lince už dnes.

Ano, jestli je v Praze špičkový interval 8 minut, mimo 10 / 15 a 20 večer, tak se v průměru za celý den dostanete na 12 minut v průměru (což upřímně nechápu, co tohle číslo komu řekne, protože nic neznamená). Dnes linka 17 má na Levského 226 spojů ovšem jezdí v polovičním intervalu a 226/2=113, kupodivu jsme se dostali k tomu číslu o kterém mluví v tom článku. Co tam máte dál? Budete vyšoklý z toho že 1+1 je 2? ;-D

+4/0
23.6.2016 13:02

A28n33t92o37n64í48n 81N67o44v67á62k 7491627680487

No tak je to jedna linka. Taky mě šoklo, že se bude stavět nová trať pro pouhých 100 spojů denně. Má cenu kvůli jedné lince stavět novou trať?

0/0
25.6.2016 12:39

J91o90s38e88f 61C25h16o17d60o52u68n82s43k98ý 4821376899820

Pro lidi, co argumentují, že Modřanská trať vede jakousi oklikou bych rád řekl, že většina cestujících z této oblasti jede na Palackého náměstí. Jízdní doba z obratiště Levského je 22 minut. 4 zastávky navíc bude tak 5 minut. Tedy cestující z Libuše se dostanou na metro v centru za 27 minut.

Linkou 215 + =C= na I.P.Pavlova např. trvá bez přestupu a bez kolon v Krči 21 minut s delším intervalem než mají tramvaje (a to výrazně, 215 má interval ve špičce 8 a mimo 15 minut. Tramvaje 2 minuty a 10 mimo). Takže cestujícím, co z Libuše potřebují na metro =B= se výrazně zkrátí a zpohodlní cesta. Např. pro ty, co cestují k Andělu, jde o desítky minut.

+1/0
23.6.2016 12:02

O18l56d38ř59i68c36h 78J96a29n55e27č96e12k 8699156503451

V zásadě souhlas, záleží na tom, jestli potřebujete na Béčko nebo na Céčko. Pro Béčkaře to bude vítané zlepšení, pro Céčkaře se nic nezmění, to až s výstavbou Déčka. Pro koho to není velký rozdíl, získá pohodlnější alternativu.

Jinak ale nemůžete uvažovat špičkový interval tramvají 2 minuty - ten platí od Levského dál, na nové trati to bude 8 minut, čili stejně jako autobus.

Po výstavbě Déčka se předpokládám spousta modřanských přesune z tramvají přes Braník do metra, takže lepší spojení od něj bude určitě potřeba.

+3/0
23.6.2016 12:35

J49o49s10e13f 12C26h84o76d21o79u97n34s45k83ý 4351586789600

To je asi pravda, že tam bude asi jen jedna běžná linka, ale neřešme linkové vedení. Tahle TT je tak v nedohlednu, že se dřív dostaví pražský okruh. Beru to podle toho, jak se k financování MHD staví magistrát: "ani korunu navíc".

0/0
23.6.2016 13:06

J91o41s42e31f 11K19o64m94á59r88e62k 5504982774919

"Buduje se tam obří rezidenční projekt..." - a kolik asi přispějí developeři na dopravní obslužnost? Prd jako vždy?

0/0
23.6.2016 11:18

P63a43t86r88i79k 15E39g52e81r 2578560809721

Bude-li tramvaj linky 6 jezdit v trase Nádraží Vršovice - Otakarova - I.P. Pavlova (C) - Karlovo náměstí (B) - Václavské náměstí (A/B) [Můstek] - Masarykovo nádraží (B) [Náměstí Republiky] - Florenc (B/C) - Invalidovna (B) - Palmovka (B) nahradí tak z části metro linky D na úseku Nádraží Vršovice - Otakarova - Náměstí Bratří Synků - Jezerka - Pankrác (C) - Na Strži - Nádraží Krč - Nemocnice Krč - Zálesí - Novodvorská - Nové dvory - Janovská - Sídliště Libuš by měl jezdit autobus například linky 182.

+1/0
23.6.2016 11:02

J82a70n 91Č47e32k19a23l 7199125274484

Kolikrát jsme tyhle plány už slyšeli?

+2/0
23.6.2016 8:54

R90o48m17a66n 94P23o69l79á30č41e81k 5496489695

1) Úvrat? Máme 50 vozů KTN a žádné další obousměrné. Jak tedy pokryjeme tuto trat?

2) Stejná věc se plánuje i na Pankráci, opět s úvratí... Takže už plánovači mají linku o ničem Pankrác - Albertov - Libuš?8-o

Druhá věc je, že metro D se slibuje už roky... Minimálně roku 87 a vlastně se ani nekoplo a první etapa se jenom zkracuje. Dokud tam nebude metro, tak stejně lid včetně radnice bude řvát za autobus na Kačerov...

+2/0
23.6.2016 8:52

J97o54s61e88f 59C73h53o38d91o22u87n96s24k28ý 4891636829600

Jo, ta etapovitost mě taky dostala...tohle asi architekt netuší, jako vždy je ten, kdo to nakreslil odtržený od reality :-) Pokud se doopravdy začne tahle TT kopat, musí tam udělat provizorní smyčku jako je na Barrandově, jiné řešení nevidim.

+1/0
23.6.2016 12:04

J26a48n 97V40o97j72t56í67š87e76k 6602401115316

Tohle určitě nedělal architekt.

0/0
23.6.2016 16:35

O52l77d33ř63i61c30h 52J52a93n61e56č93e77k 8979986513891

Co blbnete, tam bude stačit jedna jediná KTN, protože trať bude zatím postavena jednokolejná, a tak tam bude pendlovat jeden vůz mezi Modřany a Libuší :-P a na Pankrác budou ze Synkáče pendlovat dva ;-)

Ne vážně: i kdyby jízdní doba linky bylo 60 minut jedním směrem, stačí na obsluhu celé linky cca. 25 vozů - čili kapacita je na dvě úvraťové linky. Spíš je ale potřeba počítat s tím, že úvratě se často dělají dočasně při výlukách a je potřeba mít vozy i na to.

Linka Pankrác - Albertov - Výtoň - Libuš je samozřejmě o ničem, ale kdyby se neobracela hned přes Výtoň, ale Myslíkovou nebo přes Národní třídu, tak už to stačí.

A pokud opravdu DPP nechce na Novodvorské na těch 25 let než bude metro stavět smyčku, tak ať tam dají aspoň obratový trojúhelník, i když nevím, v čem by byl lepší než smyčka, když místo na ni tak jako tak je a časem ho budou potřebovat.

0/0
23.6.2016 12:49

J65a58n 31V33a10l70o66u56c87h 6412907858760

"Déčko" v nedohlednu, už ze současné konečné je to na metro 22 minut (plus dlouhá cesta na Palackého náměstí z tramvaje na nástupiště metra), z nové konečné dalších 5 minut navíc... To je terno. A 100 tramvají denně - to je špičkový interval 7,5min., v sedle 15, tedy taky nic moc.

0/0
23.6.2016 7:26

R76o60m21a66n 53P46o93l36á12č62e17k 5726539455

Taky si myslím, že Kačerov zůstane atraktivnější jako přestup na metro...

+1/0
23.6.2016 8:53

P83a13v94e58l 68M46a86t93o81u78š97e52k 5170657168724

Záleží na tom, kam kdo cestuje. Každý nedojíždí do okolí trasy C. Na Kačerov si lidé za ty roky zvykli, ale v řadě případů není spojení přes něj tak ideální, jak je mnozí prezentují.

+6/0
23.6.2016 9:08

R88o60m66a26n 84B94a82r20t53o61š56e62k 3636950235

Ono ne každý jezdí "někam na metro" ale obvykle na konkrétní místo ve městě. A na Béčko nebo jinam po trase 17ky to rozhodně rychlejší bude

+5/0
23.6.2016 9:04

R59o55m34a82n 53P92o81l32á49č88e81k 5786419685

Tot otázka. Pořád tam zůstává poměrně zranitelná Výton a Vyšehradský tunel...

0/0
23.6.2016 10:34

R10o39m37a29n 38B73a56r16t36o60š88e29k 3836140165

To mi fakt nepřijde zásadní ani jako důvod, proč by tramvaj měla končit tam, kde teď.

0/0
23.6.2016 11:36

O88l33d40ř85i65c48h 96J81a82n61e78č16e38k 8279376123261

pro busy zase zasekaná Krč

+2/0
23.6.2016 12:50

L51i50b52o32r 29M43o34h32o66u52t 3286727938332

Celá trať od Přístaviště do Modřan je plánovačský zmetek.Odtažená od obyt.zón,daleko ke stanicím a přestupům,místo průtahu Braníkem a Modřany dlouhý objezd,Libuš tramvaj asi potřebuje,ale myslím že to pět nedopadne dobře a nebude vytížená.

+1/−1
23.6.2016 7:06

P18a76v25e59l 65M51a92t75o30u13š56e53k 5670597668284

Tramvaj, která má mít slušné jízdní doby, nemůže kličkovat ulicemi jako na Malé Straně. Autobusy jezdí v sídlištích jako jsou Modřeny nebo Libuš taky jen po nejhlavnějších ulicích, úplně srovnatelně s tramvají.

+8/0
23.6.2016 7:52

R88o98m58a71n 77P43o61l83á69č89e15k 5626979945

Ale tady je to úplně ulítlé... Navíc např. Barrandov dokazuje, že i do sídliště jde dostat tramvaj poměrně civilizovaně.

+1/−1
23.6.2016 8:54

P78a18v88e38l 69M39a22t66o70u59š32e74k 5300497748744

Na zastávky počínaje Poliklinikou Modřany až po konečnou je to od sídliště kousek. Nevím, v čem je takový problém. Mohlo by to být ještě blíž, to je fakt, ale na druhou stranu - kolik lidí v Praze to má na frekventovanou MHD, kterou se dostane bez přestupu až do samotného centra, méně než 5 minut pěšky? Z mnoha míst na Jižním Městě to mají dál. Je to něco za něco. Klidné bydlení a větší vzdálenost k MHD, nebo hlučné bydlení a (v lepším případě) blíže k MHD.

+3/0
23.6.2016 9:18
Foto

B74r74o64n47i62s28l24a31v 54G74a25b40r89y75š 2462399761

Lidi nevědí, co chtějí. Anebo vědí, ale už své rozhodnutí nedokážou domyslet do konce. Přestěhují se sice někam, kde je klid a levnější živobytí, ale to je vykoupeno nutností pořídit si auto a použít ho.

Dost hezké povídání o tom napsala dr. Braun-Kohlová v knize Cesty městem.

+3/0
23.6.2016 11:12

R34o34m48a64n 39B88a37r15t31o38š97e48k 3136220215

Vy jste také jeden z těch, co tvrdí, že MHD = hluk?

0/0
23.6.2016 11:38

P19a93v24e39l 97M59a41t59o92u67š82e93k 5230817758944

To tvrdíte vy. Ale MHD bude logicky v místě, kde je nebo velmi pravděpodobně bude i silná koncentrace individuální dopravy. Jinými slovy, MHD vždy bude sledovat hlavní přepravní proudy, jinak nebude mít moc smysl. Pokud bude stanice tramvaje nebo metra v polích, kde nevede žádná jiná komunikace, tak tam snad ani nemusí být, protože tam patrně nikdo ani nebude bydlet, a tudíž nastupovat. Dokud se nezakáže motorismus a k MHD nebude jediná možná přístupová cesta než pěší, vždy půjde s MHD ruku v ruce hluk, byť jej nemusí sama produkovat.

0/0
23.6.2016 14:03

R23o92m97a94n 25B36a20r45t85o37š42e41k 3886250815

Tak s tím samozřejmě souhlasím, ale jen kvůli tramvajím tam doprava asi nepřibude. Leda by se naučili Středočeši někde podél tramvají zde parkovat a jezdit ní do města, ale to by spíš provoz zeslábl.. a metro D má mít obří P+R u depa Písnice

+1/0
23.6.2016 14:37

R51u62d14o31l95f 60H17r41a26z92d73í54r95a 1565939233338

To by vám braničtí dali, jim tam protáhnout tramvaj...

0/0
23.6.2016 8:43

L54i43b84o55r 14M27o95h81o82u77t 3526697278102

Pamatujete jak tam jezdila původně a do smyčky Braník?

0/0
23.6.2016 8:53

R69a77d85e40k 41J19a59h79n 8436167615805

Když jsem šel do první třídy, mělo být metro na Libuši do dvou let. Pro upřesnění, když jsem do té první třídy chodil, tak na stěně jako prezident visel Gustáv Husák. A už zase plánují metro do dvou- tří let. K smíchu

+8/−2
22.6.2016 23:56

R12a50d80o24s88l91a23v 19K85l55a40u35d46a 5444178484222

Metro na Libuš bylo v projektu Metroprojektu z roku 1987 a bylo součástí etapy, která měla proběhnout mezi roky 1995 až 2010. Jestli někdo tvrdil za Husáka o metru za dva roky, tak jen JPP.

+5/0
23.6.2016 5:39

R81e63n70é 98C91v13r76k20a25l 9616149736746

Plánek potvrzující výše uvedené (pochází ze slavnostního otevření trasy III.B na tehdejší Dukelskou) naleznete zde:

http://rickr.rajce.idnes.cz/Plany_metra/

0/0
23.6.2016 10:51

V98l78a93d33i24m54í11r 68H88o60l56ý 8184241246467

Ta trasa E na plánku vypadá zajímavě.

0/0
23.6.2016 15:50

R59e92n95é 11C20v67r60k51a90l 9816209476146

Zárodek budoucí okružní trasy. Dnes zcela mimo realitu, jednak na ní nikdo nedá peníze a hlavně došlo k zalomení stávajících tras na koncích do "okružnosti" (C v oblasti Proseka a Letňan, A od Veleslavína po Motol).

0/0
23.6.2016 16:10

P13a72v39e18l 45M20a56t61o41u23š30e62k 5470527928124

Je fakt, že trasa D byla už na pláncích, které se rozdávaly někdy kolem zprovoznění prvního úseku C, tj. v roce 1974, možná už i dříve při nějakých dnech otevřených dveří do ještě nedokončených stanic.

+5/0
23.6.2016 7:54

J23a89n 76N88o39t60a 6322645123620

a pokračování Kunratice, Šeberov, Chodov? to by do budoucna určitě být mělo už kvůli dvěma trasám metra

+6/0
22.6.2016 23:34

P16a48t36r13i50k 14E16g96e65r 2258300479711

Určitě ze Spořilova se plánuje prodloužení na Jižní Město v trase autobusových linek 136, 213. Z Nádraží Hostivař pak prodloužení do Petrovic v trase autobusové linky 125. Od Opatova má pak trasa tramvají vést po trase autobusové linky 165.

+2/0
23.6.2016 11:06
Foto

P13a67v84e28l 78P75e47c72h 9258661486767

A jak to vlastně dopadlo s těmi delfíny? Točna má být tam, kde měly stát.

0/0
22.6.2016 23:13

B90o42h58u73s52l50a74v 16K81r14á18l34í38k 2721250559496

Do tří let? Tak to se nějak oddaluje. Ještě v roce 1995 to mělo být postavené do dvou let.

+1/0
22.6.2016 22:53

D85a77v81i75d 27D73u31š54e41k 5521877640897

Super. To už tam mělo být dávno...

+1/0
22.6.2016 22:11

R89o80m86a36n 58B71a57r33t22o73š55e41k 3896970585

Že ještě dnes někdo předkládá argumenty o hluku, nechápu. Trať lze postavit prakticky neslyšnou, jediný problém může být s kříženími.

+11/0
22.6.2016 22:07

J60a88n 16F60i90a32l38a 7874667115729

Hluční pasažéři. :-)

+1/0
23.6.2016 8:25

T68o36m28á20š 96U85l50r91y24c36h 1466123239530

Ze všech navrhovaných tratí ta zcela nejzbytečnější. Ano, do té doby, než bude postaveno metro, je trať naprosto bez významu. To si politici, kteří to schvalují, myslí, že obyvatelé Libuše budou jezdit tramvají několik desítek dlouhých minut okružní trasou kolem Modřan, když je dnes 215 za pár minut vyhodí na Kačerově?

Po zprovoznění Déčka bude tramvajová trať fungovat jako napaječ Modřan na nejbližší metro. Stavba by se měla koordinovat.

+5/−9
22.6.2016 21:38

O97n26d73ř14e35j 43S37e74m71e93c52k46ý 8371726678615

Nesouhlasím s vámi. Zaprvé bude nové tramvajové spojení zajímavé pro lidi, kteří dojíždějí na Prahu 5 a obecně jihozápadní segment Prahy, za druhé je velká část sídliště kolem konečné linky 215 součástí Prahy 12 a jeho obyvatelé tak získají kvalitnější spojení k centru P12 (pošta, poliklinika, městský úřad).

+11/0
22.6.2016 21:54

R91o29m34a84n 12B30a14r12t75o68š89e97k 3836320235

Takže podle vás je lepší, když trať končí kousek před hustým sídlištěm, které by jí už dnes mohlo dodat ohromné množství lidí? Ano, lépe s metrem, ale z vlastní zkušenosti vím, že i takto ohromně pomůže

+5/−1
22.6.2016 22:05
Foto

B86r91o17n92i15s64l83a40v 66G45a93b64r34y67š 2602589771

Koukám, že tomu rozumíte :-P. Linka 215 slouží pro jiný směr a tramvajové linky na prodloužené trati také pro jiný směr. Pokud vím, tramvaj na Kačerov nejede, takže s okružní jízdou jste mimo.

Tramvaj na Praze 4 spojuje sídliště, polikliniku, nádraží a zase sídliště. Z Modřan se do Libuše a zpět tak pohodlně nedostanete a Praha je dost rozsáhlá na to, aby se počítalo i s cestami, které se nutně netýkají centra nebo metra.

+5/−1
22.6.2016 22:32

B33o61h43u27s76l38a50v 76K22r71á37l66í53k 2381890489796

A přitom by stačilo, aby linka 165 měla poloviční interval a aby na ní jezdil nějaký normální dopravce.

+1/0
22.6.2016 22:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.