- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kouzlo dopravy je v její plynulosti, teda:
1. dostavět Pražský okruh a vyřešit problém zbytečného tranzitu přes centrum
2. nezastavět každou volnou plochu kancelářemi nebo byty
3. budovat parkoviště nedzemní i podzemní, pokud to jde
4. budovat PR parkoviště ve smyslupných lokalitách
5. nedávat semafory na každý roh
6. nedělat přechody bez světelné signalizace po 20 metrech
7. zrušit nesmyslé pruhy pro cyklisty, kteří tam stejně nejezdí a nechat 2 jízdní pruhy pro auta
...a ještě by se dalo pokračovat
Kdybyste místo těchhle kravin ty zóny radši úplně zrušili.
Carsharing samozřejmě nevyřeší nic. To je využitelné pouze pro lidi, co auto stejně nemají a potřebují ho jednou za čas a zároveň jsou dostatečně flexibilní časově. Pokud chcete auto v carsharingu používat např. pro rodinu o víkendu a svátcích, kdy to chce většina, tak prostě většina má smůlu nebo musí rezervovat hodně dopředu. Carsharing je slepá cesta, která je využitelná pro naprosto minimální počet lidí. A navíc pokud auto potřebuju fakt málo, tak stačí půjčovna nebo taxík. Žádný opruz že auto stojí někde na druhé straně města, že ho musím vrátit do určité doby atd. Carsharing je byznys pouze pro provozovatele a v 9 z 10 případů by bez dotací ani nefungoval. Viz slavná Rekola.
Aby to fungovalo, musí být těch aut hodně, ale pořád to bude míň, než kolik by jich v centru bylo kdyby každý jel svým. A na dovolenou a víkendy s rodinou bude každý mít svoje auto.
Zase zbytečně striktní regulace, které službu prodražují a tím ji udělají nepříliš zajímavou. Např. takové šestileté auto zpravidla není žádný vrak, má mnohem blíže novému autu - stačil by bohatě ten požadavek na Euro 5.