Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha 4 plánuje elektrobus bez řidiče, uveze jen osm cestujících

Radnice Prahy 4 se připojí do celoevropského projektu vývoje elektromobilu, který nepotřebuje řidiče. Jezdit by měl přes Thomayerovu nemocnici a IKEM, aby ulevil přeplněným parkovištím. Jedinou nevýhodou je, že uveze jen osm cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J44o97s43e47f 36V31o24r67á32č45e49k 5571112228833

Aha tak autobus pro 8 osob bez řidiče vynalezla EU (ze které UK správně utekla) v kabině bude několik dispečerů a jeden na místě řidiče 8-o

+3/−1
24.6.2016 8:59

J38a54n 91V72a98l11o95u88c46h 6722337808410

Tak si to v DPP shrneme:

V Metru traťové zabezpečovače na A i C v podstatě umožňují bezobslužný provoz (a s trochou tolerance to umí i stará ARS na B. Ale neužívá se, neboť je obava ze "skokanů".

Už nějaký pátek se pracuje na elektronické mapě tramvajové sítě, kdy by podle ní pak tramvaje přibržďovaly před zatáčkami a rychlostními omezeními (co to asi udělá se zpožděními, kdy tomu nebude řidič schopen na nějakém přehledném úseku trochu "naložit", je věc jiná). Výsledky zatím nic moc.

A teď výkřik z temnoty, že pustíme něco bez pevné jízdní dráhy bez řidiče do toho mumraje pod Kačerovem a nemocnice, kde je kvůli zaparkovaným autům jízdní dráha o pár čísel širší než to vozítko...

No, fandí si hoši (anebo spíš - z jejich peněz to není?)...

+4/0
24.6.2016 5:05

M34a82r58t20i23n 33M50a23i87k95s95n26a80r 3784293498542

Uvidíme, zatím to vypadá že Google cars jsou bezpečnější než řízené vozidla (přeci jen tyhle vozidla automaticky kontrolují 365° kolem sebe několikrát za vteřinu, to žádný řidič nezvládá)

+2/0
24.6.2016 9:42

J90a73r76o30s27l40a55v 52P46o84s47p19í96š74i13l 2501819425486

S Vaším názorem souhlasím, ale těch stupňů tam máte trochu moc.

+3/0
24.6.2016 10:38

M86i39l44a76n 71N70o50v58o95t55n27ý 3320761481901

Prostě kouká trochu i za roh ;-)

0/0
24.6.2016 10:55

M80a58r13t21i17n 52N12e66b75e48s12k13ý 7906310917752

Občas mrkne nahoru....

0/0
24.6.2016 12:22

M98a45r79t62i25n 56R95u15z59i75c80k59a 1952288626697

1) ars neumoznuje avv, nelzena nem spustit bezobsluzny system, ars je nahrazovano lza na lince B.

2) ano, lza na lince A umoznuje automaticky provoz, nejakou chvili se testoval automaticky obrat souprav ve stanici dejvicka, matra na lince C take umoznuje automaticky provoz, v obou pripadech, ale z bezpecnostniho hlediska jako treba pad osoby, predmetu, zvirete do kolejiste, a take kvuli verejnosti a odborum se spusteni neocekava.

3) elektronicka mala tram site se zpracovava napr. umozni automaticke hlaseni zastavek a dalsi... Pribrzdovani tramvaji v zatackach jiz dnes funguje v novych tramvajich, tramvaj par veci prakticky dela sama a nesouvisi s el. mapou site... Na zpozdeni to vliv nema, tram hlida rychlost v obloucich... A samozrejme i max. rychlost, ktera je na rovnych usecich 60km/h...

4) radeji nez maly autobus s automatickym provozem, ktery budou ridit/hlidat dva lide, videl prodlouzeni tramvaji z pankrace pres budejovickou a kacerov k nem. krc a ikem (dalsi smer Budejovicka-Dvorce-Zlichov a Nem. Krc-Zalesi-Tempo....) a automaticky provoz v metru, kde neni nutne budovat nelropustne steny na nastupistich, staci jen steny cca 1m vysoke jako v Japonsku,... Nez nekdo preleze, tak jej nekdo zase stahne zpatky, a prelezeni muzou hlidat cidla... Nechtenym padum, zviratum to zabrani...

0/0
25.6.2016 9:47

Ř70e15h93o53ř 46V70l35a95s83á71k 2674384681666

Z té Budějovické na Kačerov a k nemocnici, nebyl by to na tramvaj moc velký sklon? Kudy by to mělo vést?

0/0
25.6.2016 22:12

M59a37r13t79i28n 85R95u84z75i33c61k97a 1602408706527

Drive trat vedla Jihlavskou ulici z Budejovicke a konecna smycka Kacerov byla pod dnesni magistralou. To uz nebude uplne mozne kvuli novym stavbam na Budejovicke, na byvale smycce budejovicka je novostavba a v Jihlavske ulici take u magistraly vyrostla stavba... nemozne to ale neni, jen by musela odbocit do Batelovske a protahnout se Jihlavskou... Pokud se kouknete na mapu, tak ve velke casti Jihlavske ulici je po zruseni trati stale velky prostor a u magistraly na Kacerove ten sklon je minimalni.

Moznost je jeste jedna a to Vyskocilovou kolem Brumlovky a Michelskou ulici, po ktere dnes jezdi autobusy...

http://www.tundria.com/trams/CZE/Prague-1965.shtml

0/0
26.6.2016 12:14

J70i57ř84í 41J42o84z36a 3478393370191

Tyto hura akce mam nejradsi (mysleno ironicky)... baterie drahe, musi se menit snad po peti letech... v zime to ma problemy (baterie zamrzaji), technologie elektrobusu zni fajn, ale pokud nekdo nevymysli vykonne baterie kdy se bude moci na jeden zatah ujet vzdalenost alespon 500 km do niceho bych se nepoustel. Jina situace je u tzv. duobusu (trolejbus s bateriemi)... kdy trolejbus muze vyuzit usek bez troleji (napr. vyluky, dopravni nehody apod.), vyhoda je i v tom, ze baterie se nabiji z troleji... takove trolejbusy si nyni porizuji v Ceskych Budejovicich... tam to smysl ma, kort kdyz to vyuzi i na lince kde chybi cca. 1 km troleji...

+1/−1
24.6.2016 3:53

M83a77r53t87i67n 45M91a26i53k55s26n10a75r 3734843388692

A víte kdy se ty baterie vymyslí? Až se to začne používat. Stejné jako s efektivitou spalovacích motorů. Tím více se teď bude investovat do e-mobility, tím rychleji se bude toto odvětví rozvíjet. Protože větší zájem = větší investice = rychlejší vývoj.

+2/0
24.6.2016 9:43

K91a47r19e93l 34K41o11ř20í52n36e34k 1731101653509

To mi připomíná povídku Š+G "Návstěva cirkusu": "Pravda, kapela nebyla z nejpočetnějších, ale oba muzikanti, harmonikář a dirigent, dělali, co mohli."

+6/0
24.6.2016 0:08

M89a75r22t16i32n 45N93e61č68a24s 8263953533569

Uveze 8 cestujících, z toho 6 budou dispečeři R^

+2/0
23.6.2016 22:43

J67a57n 56N66o55v90ý 3278253589467

Dobrý je, že to bude jezdit mezi nemocnicema...Protože do tohohle když nabourá kolo tak je to totálka...

+3/0
23.6.2016 21:06

P52a76t24r19i66k 51E53g89e75r 2198980609771

Já bych v areálu Thomayerovi nemocnice zavedl midibusovou linku jako je tomu v areálu Nemocnice Bulovka a číslo linky bych dal 104. Linka 293 má být stejně zrušena.

0/−1
23.6.2016 20:56

Ř16e33h96o85ř 49V79l18a44s56á62k 2434674761276

Každý krok směrem k povolení automobilů bez řidiče dobrý. A jestli je potřeba nějaký mezistav, kdy se řidiči říká dispečer a jediné, co má za úkol, je v případě potřeby autobus zastavit ... no tak budiž.

I když jinak je ten projekt podle všeho dost blbost. A tenhle autobus na rozdíl od toho druhého nebude mít naftové vytápění? Jako že bude nevytápěný? ;-D

Že by vyráběli teplo z elektřiny, to se mi moc nezdá....

+1/−4
23.6.2016 20:42

P42a19v59e71l 60B63a69l78a 7677786526123

Elektromobily v podobě autobusů jsou paskvil, jaký nemá obdoby. Akumulátory jsou tak drahé a při jejich výrobě dojde k takovému ekologickému zatížení, že následný efekt čistého provozu jen zástěrka k upoutání pozornosti. nebo k případným dotacím na provoz. Krátký dojezd, v zimě problém s vyhříváním,servis při poruše trvá dlouho, zkrátka zatím o ničem. CNG je v dnešní době daleko výhodnější a spolehlivější.

+9/−4
23.6.2016 20:36

A71d72a16m 77N47ě19m17e78c 4495423571141

A nějaký zdroj k tomu máte? Myslím k té ekologické zátěži... Jinak většina vašich námitek mi přijde lehce vyvratitelná poukázáním na to, že se jedná o pilotní projekt nové technologie, která zatím není plošně nasazována, nýbrž spíš zkoušena v ostrém provozu. Než se začne uvažovat o masivním nasazení, třeba se technické parametry technologie zlepší. Zvlášť co se týká dojezdu, je v posledních letech vidět markantní zefektivnění. A pořizovací cena i cena servisu bude jistě s rostoucím prodejem klesat. Jestli vy byste v polovině dvacátého století nezavrhoval počítače, protože zabírají celou místnost. ;-)

+3/−1
23.6.2016 20:51

P77e44t50r 12K94o24l79á50ř 2898347204791

To jsou nesmysly, zkus si něco zjistit třeba o technologii baterií, které používá BMW ...

+1/−1
23.6.2016 21:26

D26a46v47i96d 18H36e65r28i42a47n 6184446377781

BREXIT a pak CZEXIT, tohle hradí EU...;-€

0/−8
23.6.2016 20:33

O25l34d60ř96i76c10h 60Š54t93ě26p22á66n82e53k 7972116216464

Ano , tak tomu říkám vynález. Elektromobil, který nepotřebuje řidiče.Uveze 8 lidí + řidiče.

A řidiče, kterého nepotřebuje , nahradí dva dispečeři , takže uveze jen 7 lidí.

To musí být strašně úsporné.8-o

+17/−1
23.6.2016 20:24

R62o35b61e11r70t 19H69o22m76o39l71k39a 2350152732261

Jeden z nich bude ale ve velíně, ne v busu...

+1/0
24.6.2016 12:34

O98n55d89ř91e56j 20S28e70m51e31c83k50ý 8521216298405

"V kabině bude sedět několik dispečerů" -to je nějaký blábol, ne? Nebo cestující pojedou na střeše?

+16/0
23.6.2016 20:14

J36i71r81i 11J26a23v63u50r37e63k 7326312822646

Jak na ten stroj koukám, tak cestující budou tlačit, aby se to vůbec pohybovalo. Tím také odpadá nutnost v zimě topit, protože se při tom zahřejí sami. Zvlášť, pokud jich pojede míň, než osum a budou mít naspěch. ;-D

+3/0
23.6.2016 22:12

J89a17n 91W66a54c52l21a29v 7884525167898

Tak koukám, že redaktorskej nedostal tištěný prospekt a opisoval nesourodé poznámky typu "jeden pán povídal ...". Jen tak může vzniknout takovýto nesmysl: uveze jen osm cestujících... Pro větší bezpečnost bude v kabině řidiče sedět několik dispečerů.

„... další dispečer bude sedět na místě řidiče."

Zdroj:http://praha.idnes.cz/praha-4-planuje-elektrobus-bez-ridice-dvw-/praha-zpravy.aspx?c=A160623_145158_praha-zpravy_rsr

+1/0
24.6.2016 8:33

A58l48e35š 28M69e64t19l40i13c63k33ý 4722984844909

Takže se řidiči bude říkat dispečer.... :D

+7/0
23.6.2016 20:06

M48i64c92h86a96l 87S86v40o76b58o85d66a 1769281163815

Jo a bude jich tam několik. Ale zas to bude bez řidiče...

+14/0
23.6.2016 20:14

P39e93t36r 64K24o25l18á93ř 2678227524611

Nechci slevu zadarmo ...

+3/0
23.6.2016 21:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.