Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha 4 plánuje elektrobus bez řidiče, uveze jen osm cestujících

Radnice Prahy 4 se připojí do celoevropského projektu vývoje elektromobilu, který nepotřebuje řidiče. Jezdit by měl přes Thomayerovu nemocnici a IKEM, aby ulevil přeplněným parkovištím. Jedinou nevýhodou je, že uveze jen osm cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J49o34s74e94f 26V35o47r26á60č48e70k 5921252788433

Aha tak autobus pro 8 osob bez řidiče vynalezla EU (ze které UK správně utekla) v kabině bude několik dispečerů a jeden na místě řidiče 8-o

+3/−1
24.6.2016 8:59

J92a30n 36V21a40l67o19u51c71h 6942917518670

Tak si to v DPP shrneme:

V Metru traťové zabezpečovače na A i C v podstatě umožňují bezobslužný provoz (a s trochou tolerance to umí i stará ARS na B. Ale neužívá se, neboť je obava ze "skokanů".

Už nějaký pátek se pracuje na elektronické mapě tramvajové sítě, kdy by podle ní pak tramvaje přibržďovaly před zatáčkami a rychlostními omezeními (co to asi udělá se zpožděními, kdy tomu nebude řidič schopen na nějakém přehledném úseku trochu "naložit", je věc jiná). Výsledky zatím nic moc.

A teď výkřik z temnoty, že pustíme něco bez pevné jízdní dráhy bez řidiče do toho mumraje pod Kačerovem a nemocnice, kde je kvůli zaparkovaným autům jízdní dráha o pár čísel širší než to vozítko...

No, fandí si hoši (anebo spíš - z jejich peněz to není?)...

+4/0
24.6.2016 5:05

M23a58r23t67i25n 26M36a80i88k35s29n40a82r 3134473738952

Uvidíme, zatím to vypadá že Google cars jsou bezpečnější než řízené vozidla (přeci jen tyhle vozidla automaticky kontrolují 365° kolem sebe několikrát za vteřinu, to žádný řidič nezvládá)

+2/0
24.6.2016 9:42

J85a45r25o20s34l33a16v 98P57o21s39p82í12š10i33l 2821789125116

S Vaším názorem souhlasím, ale těch stupňů tam máte trochu moc.

+3/0
24.6.2016 10:38

M35i13l76a97n 52N62o13v94o17t80n56ý 3640711771741

Prostě kouká trochu i za roh ;-)

0/0
24.6.2016 10:55

M18a56r36t57i88n 35N16e67b66e14s96k97ý 7856350957562

Občas mrkne nahoru....

0/0
24.6.2016 12:22

M13a11r46t48i92n 19R46u72z57i30c37k97a 1282118566677

1) ars neumoznuje avv, nelzena nem spustit bezobsluzny system, ars je nahrazovano lza na lince B.

2) ano, lza na lince A umoznuje automaticky provoz, nejakou chvili se testoval automaticky obrat souprav ve stanici dejvicka, matra na lince C take umoznuje automaticky provoz, v obou pripadech, ale z bezpecnostniho hlediska jako treba pad osoby, predmetu, zvirete do kolejiste, a take kvuli verejnosti a odborum se spusteni neocekava.

3) elektronicka mala tram site se zpracovava napr. umozni automaticke hlaseni zastavek a dalsi... Pribrzdovani tramvaji v zatackach jiz dnes funguje v novych tramvajich, tramvaj par veci prakticky dela sama a nesouvisi s el. mapou site... Na zpozdeni to vliv nema, tram hlida rychlost v obloucich... A samozrejme i max. rychlost, ktera je na rovnych usecich 60km/h...

4) radeji nez maly autobus s automatickym provozem, ktery budou ridit/hlidat dva lide, videl prodlouzeni tramvaji z pankrace pres budejovickou a kacerov k nem. krc a ikem (dalsi smer Budejovicka-Dvorce-Zlichov a Nem. Krc-Zalesi-Tempo....) a automaticky provoz v metru, kde neni nutne budovat nelropustne steny na nastupistich, staci jen steny cca 1m vysoke jako v Japonsku,... Nez nekdo preleze, tak jej nekdo zase stahne zpatky, a prelezeni muzou hlidat cidla... Nechtenym padum, zviratum to zabrani...

0/0
25.6.2016 9:47

Ř14e36h90o75ř 55V31l22a75s28á44k 2194934541636

Z té Budějovické na Kačerov a k nemocnici, nebyl by to na tramvaj moc velký sklon? Kudy by to mělo vést?

0/0
25.6.2016 22:12

M26a69r21t33i53n 63R34u38z81i98c20k63a 1102678966177

Drive trat vedla Jihlavskou ulici z Budejovicke a konecna smycka Kacerov byla pod dnesni magistralou. To uz nebude uplne mozne kvuli novym stavbam na Budejovicke, na byvale smycce budejovicka je novostavba a v Jihlavske ulici take u magistraly vyrostla stavba... nemozne to ale neni, jen by musela odbocit do Batelovske a protahnout se Jihlavskou... Pokud se kouknete na mapu, tak ve velke casti Jihlavske ulici je po zruseni trati stale velky prostor a u magistraly na Kacerove ten sklon je minimalni.

Moznost je jeste jedna a to Vyskocilovou kolem Brumlovky a Michelskou ulici, po ktere dnes jezdi autobusy...

http://www.tundria.com/trams/CZE/Prague-1965.shtml

0/0
26.6.2016 12:14

J49i65ř57í 38J92o59z43a 3298113810871

Tyto hura akce mam nejradsi (mysleno ironicky)... baterie drahe, musi se menit snad po peti letech... v zime to ma problemy (baterie zamrzaji), technologie elektrobusu zni fajn, ale pokud nekdo nevymysli vykonne baterie kdy se bude moci na jeden zatah ujet vzdalenost alespon 500 km do niceho bych se nepoustel. Jina situace je u tzv. duobusu (trolejbus s bateriemi)... kdy trolejbus muze vyuzit usek bez troleji (napr. vyluky, dopravni nehody apod.), vyhoda je i v tom, ze baterie se nabiji z troleji... takove trolejbusy si nyni porizuji v Ceskych Budejovicich... tam to smysl ma, kort kdyz to vyuzi i na lince kde chybi cca. 1 km troleji...

+1/−1
24.6.2016 3:53

M69a30r57t98i52n 27M92a13i67k86s93n57a92r 3424753548912

A víte kdy se ty baterie vymyslí? Až se to začne používat. Stejné jako s efektivitou spalovacích motorů. Tím více se teď bude investovat do e-mobility, tím rychleji se bude toto odvětví rozvíjet. Protože větší zájem = větší investice = rychlejší vývoj.

+2/0
24.6.2016 9:43

K65a90r30e53l 77K20o94ř52í46n25e70k 1661351903329

To mi připomíná povídku Š+G "Návstěva cirkusu": "Pravda, kapela nebyla z nejpočetnějších, ale oba muzikanti, harmonikář a dirigent, dělali, co mohli."

+6/0
24.6.2016 0:08

M70a74r64t18i33n 98N67e46č16a64s 8383293543189

Uveze 8 cestujících, z toho 6 budou dispečeři R^

+2/0
23.6.2016 22:43

J64a95n 27N14o51v62ý 3198603439907

Dobrý je, že to bude jezdit mezi nemocnicema...Protože do tohohle když nabourá kolo tak je to totálka...

+3/0
23.6.2016 21:06

P19a62t55r16i11k 32E46g41e95r 2718850279771

Já bych v areálu Thomayerovi nemocnice zavedl midibusovou linku jako je tomu v areálu Nemocnice Bulovka a číslo linky bych dal 104. Linka 293 má být stejně zrušena.

0/−1
23.6.2016 20:56

Ř66e30h91o97ř 54V23l88a49s89á49k 2444804291536

Každý krok směrem k povolení automobilů bez řidiče dobrý. A jestli je potřeba nějaký mezistav, kdy se řidiči říká dispečer a jediné, co má za úkol, je v případě potřeby autobus zastavit ... no tak budiž.

I když jinak je ten projekt podle všeho dost blbost. A tenhle autobus na rozdíl od toho druhého nebude mít naftové vytápění? Jako že bude nevytápěný? ;-D

Že by vyráběli teplo z elektřiny, to se mi moc nezdá....

+1/−4
23.6.2016 20:42

P62a83v37e22l 19B41a72l97a 7707526616453

Elektromobily v podobě autobusů jsou paskvil, jaký nemá obdoby. Akumulátory jsou tak drahé a při jejich výrobě dojde k takovému ekologickému zatížení, že následný efekt čistého provozu jen zástěrka k upoutání pozornosti. nebo k případným dotacím na provoz. Krátký dojezd, v zimě problém s vyhříváním,servis při poruše trvá dlouho, zkrátka zatím o ničem. CNG je v dnešní době daleko výhodnější a spolehlivější.

+9/−4
23.6.2016 20:36

A81d31a47m 28N59ě83m58e64c 4645473531511

A nějaký zdroj k tomu máte? Myslím k té ekologické zátěži... Jinak většina vašich námitek mi přijde lehce vyvratitelná poukázáním na to, že se jedná o pilotní projekt nové technologie, která zatím není plošně nasazována, nýbrž spíš zkoušena v ostrém provozu. Než se začne uvažovat o masivním nasazení, třeba se technické parametry technologie zlepší. Zvlášť co se týká dojezdu, je v posledních letech vidět markantní zefektivnění. A pořizovací cena i cena servisu bude jistě s rostoucím prodejem klesat. Jestli vy byste v polovině dvacátého století nezavrhoval počítače, protože zabírají celou místnost. ;-)

+3/−1
23.6.2016 20:51

P22e21t34r 80K78o83l56á67ř 2598767844141

To jsou nesmysly, zkus si něco zjistit třeba o technologii baterií, které používá BMW ...

+1/−1
23.6.2016 21:26

D68a59v49i46d 19H39e70r51i65a66n 6224436117921

BREXIT a pak CZEXIT, tohle hradí EU...;-€

0/−8
23.6.2016 20:33

O77l35d72ř57i71c86h 30Š78t57ě40p36á63n14e43k 7492656326544

Ano , tak tomu říkám vynález. Elektromobil, který nepotřebuje řidiče.Uveze 8 lidí + řidiče.

A řidiče, kterého nepotřebuje , nahradí dva dispečeři , takže uveze jen 7 lidí.

To musí být strašně úsporné.8-o

+17/−1
23.6.2016 20:24

R61o23b89e33r19t 27H55o17m81o98l62k54a 2980892792841

Jeden z nich bude ale ve velíně, ne v busu...

+1/0
24.6.2016 12:34

O15n31d93ř12e14j 96S82e88m11e18c19k54ý 8351376128105

"V kabině bude sedět několik dispečerů" -to je nějaký blábol, ne? Nebo cestující pojedou na střeše?

+16/0
23.6.2016 20:14

J44i66r81i 87J13a54v26u54r11e64k 7146312262136

Jak na ten stroj koukám, tak cestující budou tlačit, aby se to vůbec pohybovalo. Tím také odpadá nutnost v zimě topit, protože se při tom zahřejí sami. Zvlášť, pokud jich pojede míň, než osum a budou mít naspěch. ;-D

+3/0
23.6.2016 22:12

J40a46n 83W28a38c27l70a30v 7494635397118

Tak koukám, že redaktorskej nedostal tištěný prospekt a opisoval nesourodé poznámky typu "jeden pán povídal ...". Jen tak může vzniknout takovýto nesmysl: uveze jen osm cestujících... Pro větší bezpečnost bude v kabině řidiče sedět několik dispečerů.

„... další dispečer bude sedět na místě řidiče."

Zdroj:http://praha.idnes.cz/praha-4-planuje-elektrobus-bez-ridice-dvw-/praha-zpravy.aspx?c=A160623_145158_praha-zpravy_rsr

+1/0
24.6.2016 8:33

A32l10e18š 10M81e54t96l62i20c42k18ý 4902814594159

Takže se řidiči bude říkat dispečer.... :D

+7/0
23.6.2016 20:06

M49i10c49h92a61l 71S97v76o72b69o16d97a 1839381233265

Jo a bude jich tam několik. Ale zas to bude bez řidiče...

+14/0
23.6.2016 20:14

P27e57t11r 32K25o46l11á82ř 2598337634911

Nechci slevu zadarmo ...

+3/0
23.6.2016 21:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.