Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha 4 plánuje elektrobus bez řidiče, uveze jen osm cestujících

Radnice Prahy 4 se připojí do celoevropského projektu vývoje elektromobilu, který nepotřebuje řidiče. Jezdit by měl přes Thomayerovu nemocnici a IKEM, aby ulevil přeplněným parkovištím. Jedinou nevýhodou je, že uveze jen osm cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J77o29s90e83f 80V46o91r25á50č55e65k 5401632408383

Aha tak autobus pro 8 osob bez řidiče vynalezla EU (ze které UK správně utekla) v kabině bude několik dispečerů a jeden na místě řidiče 8-o

+3/−1
24.6.2016 8:59

J38a76n 75V77a47l56o33u64c60h 6352637458860

Tak si to v DPP shrneme:

V Metru traťové zabezpečovače na A i C v podstatě umožňují bezobslužný provoz (a s trochou tolerance to umí i stará ARS na B. Ale neužívá se, neboť je obava ze "skokanů".

Už nějaký pátek se pracuje na elektronické mapě tramvajové sítě, kdy by podle ní pak tramvaje přibržďovaly před zatáčkami a rychlostními omezeními (co to asi udělá se zpožděními, kdy tomu nebude řidič schopen na nějakém přehledném úseku trochu "naložit", je věc jiná). Výsledky zatím nic moc.

A teď výkřik z temnoty, že pustíme něco bez pevné jízdní dráhy bez řidiče do toho mumraje pod Kačerovem a nemocnice, kde je kvůli zaparkovaným autům jízdní dráha o pár čísel širší než to vozítko...

No, fandí si hoši (anebo spíš - z jejich peněz to není?)...

+4/0
24.6.2016 5:05

M78a30r85t49i87n 87M30a20i87k73s74n42a58r 3974123758202

Uvidíme, zatím to vypadá že Google cars jsou bezpečnější než řízené vozidla (přeci jen tyhle vozidla automaticky kontrolují 365° kolem sebe několikrát za vteřinu, to žádný řidič nezvládá)

+2/0
24.6.2016 9:42

J65a58r68o50s28l56a29v 23P18o62s54p64í39š58i27l 2111159455296

S Vaším názorem souhlasím, ale těch stupňů tam máte trochu moc.

+3/0
24.6.2016 10:38

M68i25l51a75n 20N27o49v12o11t44n87ý 3580311881501

Prostě kouká trochu i za roh ;-)

0/0
24.6.2016 10:55

M68a14r76t45i59n 73N65e36b78e34s75k55ý 7576240567412

Občas mrkne nahoru....

0/0
24.6.2016 12:22

M53a61r81t16i93n 23R81u57z33i78c54k28a 1772308146327

1) ars neumoznuje avv, nelzena nem spustit bezobsluzny system, ars je nahrazovano lza na lince B.

2) ano, lza na lince A umoznuje automaticky provoz, nejakou chvili se testoval automaticky obrat souprav ve stanici dejvicka, matra na lince C take umoznuje automaticky provoz, v obou pripadech, ale z bezpecnostniho hlediska jako treba pad osoby, predmetu, zvirete do kolejiste, a take kvuli verejnosti a odborum se spusteni neocekava.

3) elektronicka mala tram site se zpracovava napr. umozni automaticke hlaseni zastavek a dalsi... Pribrzdovani tramvaji v zatackach jiz dnes funguje v novych tramvajich, tramvaj par veci prakticky dela sama a nesouvisi s el. mapou site... Na zpozdeni to vliv nema, tram hlida rychlost v obloucich... A samozrejme i max. rychlost, ktera je na rovnych usecich 60km/h...

4) radeji nez maly autobus s automatickym provozem, ktery budou ridit/hlidat dva lide, videl prodlouzeni tramvaji z pankrace pres budejovickou a kacerov k nem. krc a ikem (dalsi smer Budejovicka-Dvorce-Zlichov a Nem. Krc-Zalesi-Tempo....) a automaticky provoz v metru, kde neni nutne budovat nelropustne steny na nastupistich, staci jen steny cca 1m vysoke jako v Japonsku,... Nez nekdo preleze, tak jej nekdo zase stahne zpatky, a prelezeni muzou hlidat cidla... Nechtenym padum, zviratum to zabrani...

0/0
25.6.2016 9:47

Ř74e88h89o22ř 33V68l84a55s12á88k 2724514441706

Z té Budějovické na Kačerov a k nemocnici, nebyl by to na tramvaj moc velký sklon? Kudy by to mělo vést?

0/0
25.6.2016 22:12

M91a86r53t13i44n 95R48u81z55i54c32k28a 1222808286477

Drive trat vedla Jihlavskou ulici z Budejovicke a konecna smycka Kacerov byla pod dnesni magistralou. To uz nebude uplne mozne kvuli novym stavbam na Budejovicke, na byvale smycce budejovicka je novostavba a v Jihlavske ulici take u magistraly vyrostla stavba... nemozne to ale neni, jen by musela odbocit do Batelovske a protahnout se Jihlavskou... Pokud se kouknete na mapu, tak ve velke casti Jihlavske ulici je po zruseni trati stale velky prostor a u magistraly na Kacerove ten sklon je minimalni.

Moznost je jeste jedna a to Vyskocilovou kolem Brumlovky a Michelskou ulici, po ktere dnes jezdi autobusy...

http://www.tundria.com/trams/CZE/Prague-1965.shtml

0/0
26.6.2016 12:14

J57i58ř30í 52J79o67z34a 3438173830761

Tyto hura akce mam nejradsi (mysleno ironicky)... baterie drahe, musi se menit snad po peti letech... v zime to ma problemy (baterie zamrzaji), technologie elektrobusu zni fajn, ale pokud nekdo nevymysli vykonne baterie kdy se bude moci na jeden zatah ujet vzdalenost alespon 500 km do niceho bych se nepoustel. Jina situace je u tzv. duobusu (trolejbus s bateriemi)... kdy trolejbus muze vyuzit usek bez troleji (napr. vyluky, dopravni nehody apod.), vyhoda je i v tom, ze baterie se nabiji z troleji... takove trolejbusy si nyni porizuji v Ceskych Budejovicich... tam to smysl ma, kort kdyz to vyuzi i na lince kde chybi cca. 1 km troleji...

+1/−1
24.6.2016 3:53

M36a13r14t50i40n 23M61a86i66k73s74n84a17r 3834913438452

A víte kdy se ty baterie vymyslí? Až se to začne používat. Stejné jako s efektivitou spalovacích motorů. Tím více se teď bude investovat do e-mobility, tím rychleji se bude toto odvětví rozvíjet. Protože větší zájem = větší investice = rychlejší vývoj.

+2/0
24.6.2016 9:43

K89a15r55e13l 36K64o41ř23í30n91e90k 1331621203949

To mi připomíná povídku Š+G "Návstěva cirkusu": "Pravda, kapela nebyla z nejpočetnějších, ale oba muzikanti, harmonikář a dirigent, dělali, co mohli."

+6/0
24.6.2016 0:08

M59a28r22t78i50n 13N90e14č60a93s 8613723823729

Uveze 8 cestujících, z toho 6 budou dispečeři R^

+2/0
23.6.2016 22:43

J22a68n 87N34o88v52ý 3118373729987

Dobrý je, že to bude jezdit mezi nemocnicema...Protože do tohohle když nabourá kolo tak je to totálka...

+3/0
23.6.2016 21:06

P47a72t37r19i31k 70E62g13e63r 2788350889711

Já bych v areálu Thomayerovi nemocnice zavedl midibusovou linku jako je tomu v areálu Nemocnice Bulovka a číslo linky bych dal 104. Linka 293 má být stejně zrušena.

0/−1
23.6.2016 20:56

Ř23e92h41o98ř 11V94l19a73s91á57k 2504174321126

Každý krok směrem k povolení automobilů bez řidiče dobrý. A jestli je potřeba nějaký mezistav, kdy se řidiči říká dispečer a jediné, co má za úkol, je v případě potřeby autobus zastavit ... no tak budiž.

I když jinak je ten projekt podle všeho dost blbost. A tenhle autobus na rozdíl od toho druhého nebude mít naftové vytápění? Jako že bude nevytápěný? ;-D

Že by vyráběli teplo z elektřiny, to se mi moc nezdá....

+1/−4
23.6.2016 20:42

P97a73v66e92l 32B55a22l40a 7767756816823

Elektromobily v podobě autobusů jsou paskvil, jaký nemá obdoby. Akumulátory jsou tak drahé a při jejich výrobě dojde k takovému ekologickému zatížení, že následný efekt čistého provozu jen zástěrka k upoutání pozornosti. nebo k případným dotacím na provoz. Krátký dojezd, v zimě problém s vyhříváním,servis při poruše trvá dlouho, zkrátka zatím o ničem. CNG je v dnešní době daleko výhodnější a spolehlivější.

+9/−4
23.6.2016 20:36

A89d40a58m 18N13ě47m33e95c 4735413561531

A nějaký zdroj k tomu máte? Myslím k té ekologické zátěži... Jinak většina vašich námitek mi přijde lehce vyvratitelná poukázáním na to, že se jedná o pilotní projekt nové technologie, která zatím není plošně nasazována, nýbrž spíš zkoušena v ostrém provozu. Než se začne uvažovat o masivním nasazení, třeba se technické parametry technologie zlepší. Zvlášť co se týká dojezdu, je v posledních letech vidět markantní zefektivnění. A pořizovací cena i cena servisu bude jistě s rostoucím prodejem klesat. Jestli vy byste v polovině dvacátého století nezavrhoval počítače, protože zabírají celou místnost. ;-)

+3/−1
23.6.2016 20:51

P10e41t63r 34K55o25l86á11ř 2978677644391

To jsou nesmysly, zkus si něco zjistit třeba o technologii baterií, které používá BMW ...

+1/−1
23.6.2016 21:26

D96a84v13i43d 58H81e25r65i27a27n 6154776257821

BREXIT a pak CZEXIT, tohle hradí EU...;-€

0/−8
23.6.2016 20:33

O53l12d83ř36i38c66h 27Š22t92ě89p90á86n84e61k 7882796836314

Ano , tak tomu říkám vynález. Elektromobil, který nepotřebuje řidiče.Uveze 8 lidí + řidiče.

A řidiče, kterého nepotřebuje , nahradí dva dispečeři , takže uveze jen 7 lidí.

To musí být strašně úsporné.8-o

+17/−1
23.6.2016 20:24

R75o29b21e27r44t 89H47o90m25o89l36k81a 2360852192711

Jeden z nich bude ale ve velíně, ne v busu...

+1/0
24.6.2016 12:34

O70n83d27ř71e38j 96S21e83m91e23c51k71ý 8961626768465

"V kabině bude sedět několik dispečerů" -to je nějaký blábol, ne? Nebo cestující pojedou na střeše?

+16/0
23.6.2016 20:14

J43i82r11i 95J71a35v67u93r88e46k 7506362842206

Jak na ten stroj koukám, tak cestující budou tlačit, aby se to vůbec pohybovalo. Tím také odpadá nutnost v zimě topit, protože se při tom zahřejí sami. Zvlášť, pokud jich pojede míň, než osum a budou mít naspěch. ;-D

+3/0
23.6.2016 22:12

J62a15n 77W22a90c15l61a22v 7914775177368

Tak koukám, že redaktorskej nedostal tištěný prospekt a opisoval nesourodé poznámky typu "jeden pán povídal ...". Jen tak může vzniknout takovýto nesmysl: uveze jen osm cestujících... Pro větší bezpečnost bude v kabině řidiče sedět několik dispečerů.

„... další dispečer bude sedět na místě řidiče."

Zdroj:http://praha.idnes.cz/praha-4-planuje-elektrobus-bez-ridice-dvw-/praha-zpravy.aspx?c=A160623_145158_praha-zpravy_rsr

+1/0
24.6.2016 8:33

A35l30e47š 75M93e61t22l88i48c52k83ý 4222984444259

Takže se řidiči bude říkat dispečer.... :D

+7/0
23.6.2016 20:06

M33i82c91h56a83l 97S80v59o46b92o84d71a 1719831303895

Jo a bude jich tam několik. Ale zas to bude bez řidiče...

+14/0
23.6.2016 20:14

P33e87t45r 10K46o55l23á52ř 2878247944711

Nechci slevu zadarmo ...

+3/0
23.6.2016 21:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.