Diskuze

Praha 4 plánuje elektrobus bez řidiče, uveze jen osm cestujících

Radnice Prahy 4 se připojí do celoevropského projektu vývoje elektromobilu, který nepotřebuje řidiče. Jezdit by měl přes Thomayerovu nemocnici a IKEM, aby ulevil přeplněným parkovištím. Jedinou nevýhodou je, že uveze jen osm cestujících.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Aha tak autobus pro 8 osob bez řidiče vynalezla EU (ze které UK správně utekla) v kabině bude několik dispečerů a jeden na místě řidiče 8-o

3 1
možnosti

Tak si to v DPP shrneme:

V Metru traťové zabezpečovače na A i C v podstatě umožňují bezobslužný provoz (a s trochou tolerance to umí i stará ARS na B. Ale neužívá se, neboť je obava ze "skokanů".

Už nějaký pátek se pracuje na elektronické mapě tramvajové sítě, kdy by podle ní pak tramvaje přibržďovaly před zatáčkami a rychlostními omezeními (co to asi udělá se zpožděními, kdy tomu nebude řidič schopen na nějakém přehledném úseku trochu "naložit", je věc jiná). Výsledky zatím nic moc.

A teď výkřik z temnoty, že pustíme něco bez pevné jízdní dráhy bez řidiče do toho mumraje pod Kačerovem a nemocnice, kde je kvůli zaparkovaným autům jízdní dráha o pár čísel širší než to vozítko...

No, fandí si hoši (anebo spíš - z jejich peněz to není?)...

4 0
možnosti

Uvidíme, zatím to vypadá že Google cars jsou bezpečnější než řízené vozidla (přeci jen tyhle vozidla automaticky kontrolují 365° kolem sebe několikrát za vteřinu, to žádný řidič nezvládá)

2 0
možnosti

J21i43ř37í 78J15o13z59a

24. 6. 2016 3:53

Tyto hura akce mam nejradsi (mysleno ironicky)... baterie drahe, musi se menit snad po peti letech... v zime to ma problemy (baterie zamrzaji), technologie elektrobusu zni fajn, ale pokud nekdo nevymysli vykonne baterie kdy se bude moci na jeden zatah ujet vzdalenost alespon 500 km do niceho bych se nepoustel. Jina situace je u tzv. duobusu (trolejbus s bateriemi)... kdy trolejbus muze vyuzit usek bez troleji (napr. vyluky, dopravni nehody apod.), vyhoda je i v tom, ze baterie se nabiji z troleji... takove trolejbusy si nyni porizuji v Ceskych Budejovicich... tam to smysl ma, kort kdyz to vyuzi i na lince kde chybi cca. 1 km troleji...

1 1
možnosti

A víte kdy se ty baterie vymyslí? Až se to začne používat. Stejné jako s efektivitou spalovacích motorů. Tím více se teď bude investovat do e-mobility, tím rychleji se bude toto odvětví rozvíjet. Protože větší zájem = větší investice = rychlejší vývoj.

2 0
možnosti

To mi připomíná povídku Š+G "Návstěva cirkusu": "Pravda, kapela nebyla z nejpočetnějších, ale oba muzikanti, harmonikář a dirigent, dělali, co mohli."

6 0
možnosti

Uveze 8 cestujících, z toho 6 budou dispečeři R^

2 0
možnosti

J49a25n 95N91o61v58ý

23. 6. 2016 21:06

Dobrý je, že to bude jezdit mezi nemocnicema...Protože do tohohle když nabourá kolo tak je to totálka...

3 0
možnosti

Já bych v areálu Thomayerovi nemocnice zavedl midibusovou linku jako je tomu v areálu Nemocnice Bulovka a číslo linky bych dal 104. Linka 293 má být stejně zrušena.

0 1
možnosti

Každý krok směrem k povolení automobilů bez řidiče dobrý. A jestli je potřeba nějaký mezistav, kdy se řidiči říká dispečer a jediné, co má za úkol, je v případě potřeby autobus zastavit ... no tak budiž.

I když jinak je ten projekt podle všeho dost blbost. A tenhle autobus na rozdíl od toho druhého nebude mít naftové vytápění? Jako že bude nevytápěný? ;-D

Že by vyráběli teplo z elektřiny, to se mi moc nezdá....

1 4
možnosti

P42a50v59e82l 46B38a59l21a

23. 6. 2016 20:36

Elektromobily v podobě autobusů jsou paskvil, jaký nemá obdoby. Akumulátory jsou tak drahé a při jejich výrobě dojde k takovému ekologickému zatížení, že následný efekt čistého provozu jen zástěrka k upoutání pozornosti. nebo k případným dotacím na provoz. Krátký dojezd, v zimě problém s vyhříváním,servis při poruše trvá dlouho, zkrátka zatím o ničem. CNG je v dnešní době daleko výhodnější a spolehlivější.

9 4
možnosti

A45d42a20m 57N25ě40m81e11c

23. 6. 2016 20:51

A nějaký zdroj k tomu máte? Myslím k té ekologické zátěži... Jinak většina vašich námitek mi přijde lehce vyvratitelná poukázáním na to, že se jedná o pilotní projekt nové technologie, která zatím není plošně nasazována, nýbrž spíš zkoušena v ostrém provozu. Než se začne uvažovat o masivním nasazení, třeba se technické parametry technologie zlepší. Zvlášť co se týká dojezdu, je v posledních letech vidět markantní zefektivnění. A pořizovací cena i cena servisu bude jistě s rostoucím prodejem klesat. Jestli vy byste v polovině dvacátého století nezavrhoval počítače, protože zabírají celou místnost. ;-)

3 1
možnosti

BREXIT a pak CZEXIT, tohle hradí EU...;-€

0 8
možnosti