Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studenti testovali kapacitu MHD, v tramvaji jich bylo skoro tři sta

Okolo tří set studentů dopravních škol se v úterý tísnilo v několika autobusech a tramvajových vozech v dílnách pražského dopravního podniku. Zúčastnili se testování obsaditelnosti v prostředcích MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z22b95y82n74ě94k 34P90o26p18o82v55s44k50ý 9326638787923

Jestlipak víte kolik zapadonemeckych svazaku se vleze do tanku Skoda t15? Nevite? Do tanku Skoda T15 se vleze 50 az 280 zapadonemeckych soudruhu vy tupci!

+2/0
30.6.2016 8:59

M28a54r21c73e55l 76P63a82v45l92í83k 7831804578229

to je slabota:

v nitre testovali v júni (čevenec) 1969 kĺbové autobusy (škoda?), pristavili ich po 23. hodine pred amfiteáter (filmový festival) a na zástavkách npočítali VYSTUPUJÚCICH. nikdy to nebolo číslo pod 300 - 350!

toto tu je iba odvar, sú to decká, nemajú motiváciu - dostať sa okolo polnoci domov.

0/0
29.6.2016 19:00

M66i89r12o84s31l85a11v 11G74r14o92s68s11m51a20n91n 8782739424

Například do testované tramvaje Škoda T15 se místo původně maximální obsaditelnosti 130 osob do tří zapojených vozů vešlo 280 cestujících.

Autor si plete označení tanku a tramvaje, maximální obsaditelnost zaměňuje se standardem kvality, a plete si pojem článek a vůz. To vše v jediném souvětí.

+2/0
29.6.2016 18:33
Foto

M80a15r29t41i86n 15Š65u65b22r77t 1555751844285

V tiskové zprávě bylo uvedeno toto: "V rámci akce byl učiněn i pokus o maximální naplnění nízkopodlažní tříčlánkové tramvaje Škoda 15T. I když je pro potřeby dimenzování linek u tohoto typu stanovena maximální obsaditelnost 130 osob, do tramvaje se vešlo 280 cestujících. Kloubový autobus SOR NB18, který je dle současných standardů plný při obsazenosti devadesáti cestujícími, pojal až 140 osob. S uvedenými maximálními hodnotami se však cestující v běžném provozu určitě nesetkají, návrhy intervalů na linkách se budou nadále odvíjet od významně nižších údajů."

+1/0
29.6.2016 18:36

M76i51r31o77s52l14a46v 51G89r37o38s62s91m79a12n87n 8792279934

Maximální obsaditelnost 15T je uváděna 284 osob (při 8 os. / m2). Je to samozřejmě masakr, ale vystihuje termín. A zkouška to v podstatě prokázala.

+1/0
29.6.2016 18:51

J77i71ř89í 79K87o11c20u27r92e41k 6985334925108

Tak to je ta SORka hodně slabá. Do obyčejné Karosy se jako rekord vešlo 237 studentů. Byla to víceméně recese na věčně narvanou B53. A také to odpovídá 8 osob na m2, když se jako plocha vezme půdorys vozidla.

0/0
29.6.2016 22:37

T88o36m19á39š 86V59a42l54d75e48r 7623280189

Měli studenti i brašny, batohy a pod. zavazadla? Jinak jste si jen hráli a nic pořádně neměřili. Právě v dopravních špičkách mají cestující nejvíce zavazadel. R^:-P

0/0
30.6.2016 20:14

P58a89t80r92i11k 14E53g16e74r 2718140799871

DP a ROPID by měl zavést novou linku 182 SÍDLIŠTĚ PÍSNICE - Jirčanská - Přírodní - Čechtická - Novodvorská - Zálesí - Nemocnice Krč - Nádraží Krč - Na Strži - Pankrác (C) - Jezerka - Náměstí Bratří Synků - Otakarova (6) - NÁDRAŽÍ VRŠOVICE (S) [-# @ Bohemians - @ Koh-i-noor / Čechovo náměstí - @ Na Míčankách - @ ŽELIVSKÉHO (A)] šlo by tím změny tras u linek 150, 189, 193, 196, 215. Ve směru nádraží Vršovice možná komplikace průjezdu ul. Matek navrhuji vedení po Jižní spojce ve směru sídliště Písnice určitě. Doporučuji nasazení klobových autobusů a provoz CT 4:30 - 0:30 hod.

0/0
29.6.2016 18:31

P25e75t83r 58Z20a35j50i81c 5749840334259

Rozumim tomu spravne, ze potrebovali vyzkouset kolik lidi do tramvaji a autobusu se muze narvat, aby podle toho mohli omezit spoje??

0/−5
29.6.2016 18:21
Foto

M89a46r15t76i61n 72Š86u55b11r86t 1345911524725

Právě naopak. Testovali jsme právě možnosti vylepšení současného standardu, kdy jsou už tramvaje nebo autobus plné, o 10 %. Třeba u kloubového autobusu se jako plný vyhodnocuje v provozu při počtu 90 lidí ve voze. Včera se testovalo, zda by nebylo možné tento standard snížit na 81 lidí ve voze, tj. zda 90 už není moc. K tomu jsme ale samozřejmě neodolali otestovat maxima, se kterými se cestující v provozu potkat nemůže. Do kloubového autobusu se fyzicky vešlo 140 lidí. Do tramvaje 15T, kde vyhodnocujeme dle standardů naplněnost spoje při 130 lidech ve voze, se vešlo 280 cestujících. To ale neznamená, že bychom standard posouvali k tomu číslu 280, naopak zvažujeme u některých typů tramvají pokles standardu naplnění na 117 lidí v soupravě (zejména u tramvají 14T).

+4/0
29.6.2016 18:34

P23e63t22r 38Z93a63j62i48c 5969230464269

Pockejte, chcete mi rict, ze ma ROPID/DPP penize na navysovani poctu spoju, kdyz magistrat chce v rozpoctu usetrit??

+1/0
29.6.2016 18:40
Foto

M58a80r35t16i53n 45Š74u27b38r10t 1735281594955

O dalším postupu se rozhodne, až se vyhodnotí všechna měření a fotografie, zpracují tabulky a vše předloží vedení města. Určitě ale nebylo záměrem zkoušky standardy zhoršovat, pokud budou prostředky, chceme jít cestou toho zlepšování.

+1/0
29.6.2016 18:43

M29i30l76a89n 34M11a83j34e11r34č91í37k 1790550634276

".....K tomu jsme ale samozřejmě neodolali otestovat maxima, se kterými se cestující v provozu potkat nemůže. ...."

Pane MŠ,

sice si Vás velmi Vážím, ale uvedené Vaše tvrzení je ohromným "přestřelením" - resp. opomenutím přísloví "nikdy neříkej nikdy" = a jděte se podívat na obsazenost MHD po různých neojedinělých sportovních či kulturních akcích (fotbal, hokej, ohňostroje, rozsvěcení Vánočního stromu na Staroměstském nám. ...) a dovoluji si tvrdit, že Vaše uvedená zkouška byla slabým odvarem reálného stavu v provozu!!

+1/0
30.6.2016 10:24

K59a58r75e74l 47M93a13r38t72i70n79e23c 6788598106724

Eště tam měl Ropíd posadit v těch letošních vedrech 2-3 řádně uleželé bezďáky, jako je tomu běžně v reálných podmínkách ... a hned by se ta kapacita snížila, protože by tam ani ti študáci nevydrželi.

+3/0
29.6.2016 18:13

J41a79n 26P45e89c26h 6877399716226

My to testovali už během povodní 2002...

+2/0
29.6.2016 17:52

J15a17n 77Š53i71m56k67o 1417792520507

Akorát že kloubový SOR NB 18 má obsaditelnost 150 osob,90 osob je u NB 12!!

+1/0
29.6.2016 17:41
Foto

M68a70r28t46i52n 87Š10u19b56r54t 1555701744765

Je třeba odlišovat čísla udávaná výrobcem (dle podlahové plochy a konstrukce vozidla) a čísla, která v Praze používáme pro navrhovaní intervalů spojů. Kloubový autobus NB 18 je dle pražských standardů plný při 90 lidech ve voze, standardní autobus NB 12 při 60 lidech ve voze. Do kloubového jsme ani těch 150 fyzicky "nenarvali", maximální počet namačkaných lidí, což je provozně zcela nedosažitelný stav, byl 140.

+3/0
29.6.2016 18:40

J30i79ř87í 78K65r54e47j11č76í23k 2897598224696

T15 ? Lupa nepřestává bavit... ;-D

+4/0
29.6.2016 17:20

J16o81s97e42f 63C82h24o91d86o72u76n20s79k61ý 4281506589490

no do tanku nacpat 280 lidí to je kumšt :D

+3/0
29.6.2016 18:13

M45i73r28o16s97l70a61v 16G96r80o70s18s89m97a42n39n 8442789334

Armata :-)

0/0
29.6.2016 18:29

J74i81ř95í 21K74o42c85u11r51e64k 6865884165178

To spíš Maus :D

+1/0
29.6.2016 22:41

M18i60c79h16a32l 66H16u55s89e15k 9144213340544

Somálská armáda ;-D

+1/0
29.6.2016 18:45

R36e61n40é 25C54v31r51k50a74l 9226219186276

Fotku nástupu Somálské armády použili jako vzor pro čárový kód;-D

0/0
30.6.2016 10:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.