Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studenti testovali kapacitu MHD, v tramvaji jich bylo skoro tři sta

Okolo tří set studentů dopravních škol se v úterý tísnilo v několika autobusech a tramvajových vozech v dílnách pražského dopravního podniku. Zúčastnili se testování obsaditelnosti v prostředcích MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z87b39y35n96ě33k 67P36o77p49o69v75s91k56ý 9766958767283

Jestlipak víte kolik zapadonemeckych svazaku se vleze do tanku Skoda t15? Nevite? Do tanku Skoda T15 se vleze 50 az 280 zapadonemeckych soudruhu vy tupci!

+2/0
30.6.2016 8:59

M92a98r95c38e89l 34P19a94v39l63í37k 7311214348829

to je slabota:

v nitre testovali v júni (čevenec) 1969 kĺbové autobusy (škoda?), pristavili ich po 23. hodine pred amfiteáter (filmový festival) a na zástavkách npočítali VYSTUPUJÚCICH. nikdy to nebolo číslo pod 300 - 350!

toto tu je iba odvar, sú to decká, nemajú motiváciu - dostať sa okolo polnoci domov.

0/0
29.6.2016 19:00

M39i96r59o98s12l73a63v 58G38r14o95s84s76m44a45n74n 8772109114

Například do testované tramvaje Škoda T15 se místo původně maximální obsaditelnosti 130 osob do tří zapojených vozů vešlo 280 cestujících.

Autor si plete označení tanku a tramvaje, maximální obsaditelnost zaměňuje se standardem kvality, a plete si pojem článek a vůz. To vše v jediném souvětí.

+2/0
29.6.2016 18:33
Foto

M30a70r34t15i97n 15Š26u11b92r13t 1985551384455

V tiskové zprávě bylo uvedeno toto: "V rámci akce byl učiněn i pokus o maximální naplnění nízkopodlažní tříčlánkové tramvaje Škoda 15T. I když je pro potřeby dimenzování linek u tohoto typu stanovena maximální obsaditelnost 130 osob, do tramvaje se vešlo 280 cestujících. Kloubový autobus SOR NB18, který je dle současných standardů plný při obsazenosti devadesáti cestujícími, pojal až 140 osob. S uvedenými maximálními hodnotami se však cestující v běžném provozu určitě nesetkají, návrhy intervalů na linkách se budou nadále odvíjet od významně nižších údajů."

+1/0
29.6.2016 18:36

M91i62r59o27s96l73a53v 38G50r67o34s92s48m41a59n93n 8882589304

Maximální obsaditelnost 15T je uváděna 284 osob (při 8 os. / m2). Je to samozřejmě masakr, ale vystihuje termín. A zkouška to v podstatě prokázala.

+1/0
29.6.2016 18:51

J19i14ř22í 14K90o61c92u85r72e69k 6545384575678

Tak to je ta SORka hodně slabá. Do obyčejné Karosy se jako rekord vešlo 237 studentů. Byla to víceméně recese na věčně narvanou B53. A také to odpovídá 8 osob na m2, když se jako plocha vezme půdorys vozidla.

0/0
29.6.2016 22:37

T48o84m81á84š 56V80a36l57d90e30r 7663800149

Měli studenti i brašny, batohy a pod. zavazadla? Jinak jste si jen hráli a nic pořádně neměřili. Právě v dopravních špičkách mají cestující nejvíce zavazadel. R^:-P

0/0
30.6.2016 20:14

P65a83t50r98i24k 50E35g29e41r 2798570689641

DP a ROPID by měl zavést novou linku 182 SÍDLIŠTĚ PÍSNICE - Jirčanská - Přírodní - Čechtická - Novodvorská - Zálesí - Nemocnice Krč - Nádraží Krč - Na Strži - Pankrác (C) - Jezerka - Náměstí Bratří Synků - Otakarova (6) - NÁDRAŽÍ VRŠOVICE (S) [-# @ Bohemians - @ Koh-i-noor / Čechovo náměstí - @ Na Míčankách - @ ŽELIVSKÉHO (A)] šlo by tím změny tras u linek 150, 189, 193, 196, 215. Ve směru nádraží Vršovice možná komplikace průjezdu ul. Matek navrhuji vedení po Jižní spojce ve směru sídliště Písnice určitě. Doporučuji nasazení klobových autobusů a provoz CT 4:30 - 0:30 hod.

0/0
29.6.2016 18:31

P13e86t80r 68Z94a38j75i35c 5109560774199

Rozumim tomu spravne, ze potrebovali vyzkouset kolik lidi do tramvaji a autobusu se muze narvat, aby podle toho mohli omezit spoje??

0/−5
29.6.2016 18:21
Foto

M41a76r93t61i22n 90Š47u19b56r37t 1125311704405

Právě naopak. Testovali jsme právě možnosti vylepšení současného standardu, kdy jsou už tramvaje nebo autobus plné, o 10 %. Třeba u kloubového autobusu se jako plný vyhodnocuje v provozu při počtu 90 lidí ve voze. Včera se testovalo, zda by nebylo možné tento standard snížit na 81 lidí ve voze, tj. zda 90 už není moc. K tomu jsme ale samozřejmě neodolali otestovat maxima, se kterými se cestující v provozu potkat nemůže. Do kloubového autobusu se fyzicky vešlo 140 lidí. Do tramvaje 15T, kde vyhodnocujeme dle standardů naplněnost spoje při 130 lidech ve voze, se vešlo 280 cestujících. To ale neznamená, že bychom standard posouvali k tomu číslu 280, naopak zvažujeme u některých typů tramvají pokles standardu naplnění na 117 lidí v soupravě (zejména u tramvají 14T).

+4/0
29.6.2016 18:34

P87e32t48r 17Z15a33j26i90c 5769490754329

Pockejte, chcete mi rict, ze ma ROPID/DPP penize na navysovani poctu spoju, kdyz magistrat chce v rozpoctu usetrit??

+1/0
29.6.2016 18:40
Foto

M34a38r15t78i65n 36Š72u89b81r72t 1415661294875

O dalším postupu se rozhodne, až se vyhodnotí všechna měření a fotografie, zpracují tabulky a vše předloží vedení města. Určitě ale nebylo záměrem zkoušky standardy zhoršovat, pokud budou prostředky, chceme jít cestou toho zlepšování.

+1/0
29.6.2016 18:43

M20i58l18a75n 83M59a96j63e49r52č85í91k 1500530924496

".....K tomu jsme ale samozřejmě neodolali otestovat maxima, se kterými se cestující v provozu potkat nemůže. ...."

Pane MŠ,

sice si Vás velmi Vážím, ale uvedené Vaše tvrzení je ohromným "přestřelením" - resp. opomenutím přísloví "nikdy neříkej nikdy" = a jděte se podívat na obsazenost MHD po různých neojedinělých sportovních či kulturních akcích (fotbal, hokej, ohňostroje, rozsvěcení Vánočního stromu na Staroměstském nám. ...) a dovoluji si tvrdit, že Vaše uvedená zkouška byla slabým odvarem reálného stavu v provozu!!

+1/0
30.6.2016 10:24

K98a53r84e88l 66M19a13r77t70i74n57e80c 6588248906804

Eště tam měl Ropíd posadit v těch letošních vedrech 2-3 řádně uleželé bezďáky, jako je tomu běžně v reálných podmínkách ... a hned by se ta kapacita snížila, protože by tam ani ti študáci nevydrželi.

+3/0
29.6.2016 18:13

J87a27n 23P66e82c11h 6647259356706

My to testovali už během povodní 2002...

+2/0
29.6.2016 17:52

J87a61n 91Š72i84m29k95o 1417732860817

Akorát že kloubový SOR NB 18 má obsaditelnost 150 osob,90 osob je u NB 12!!

+1/0
29.6.2016 17:41
Foto

M39a31r10t55i39n 14Š18u11b26r15t 1355611154145

Je třeba odlišovat čísla udávaná výrobcem (dle podlahové plochy a konstrukce vozidla) a čísla, která v Praze používáme pro navrhovaní intervalů spojů. Kloubový autobus NB 18 je dle pražských standardů plný při 90 lidech ve voze, standardní autobus NB 12 při 60 lidech ve voze. Do kloubového jsme ani těch 150 fyzicky "nenarvali", maximální počet namačkaných lidí, což je provozně zcela nedosažitelný stav, byl 140.

+3/0
29.6.2016 18:40

J33i39ř36í 65K97r88e68j63č94í31k 2507858974886

T15 ? Lupa nepřestává bavit... ;-D

+4/0
29.6.2016 17:20

J38o83s26e50f 14C98h58o95d23o20u53n95s56k24ý 4191656629100

no do tanku nacpat 280 lidí to je kumšt :D

+3/0
29.6.2016 18:13

M85i67r61o88s69l74a74v 97G22r74o35s78s14m52a16n28n 8722419874

Armata :-)

0/0
29.6.2016 18:29

J83i56ř16í 55K37o26c25u22r12e41k 6545544395688

To spíš Maus :D

+1/0
29.6.2016 22:41

M49i98c39h37a49l 23H51u75s16e85k 9824693430164

Somálská armáda ;-D

+1/0
29.6.2016 18:45

R10e88n37é 50C76v77r77k53a79l 9216339716546

Fotku nástupu Somálské armády použili jako vzor pro čárový kód;-D

0/0
30.6.2016 10:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.