Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studenti testovali kapacitu MHD, v tramvaji jich bylo skoro tři sta

Okolo tří set studentů dopravních škol se v úterý tísnilo v několika autobusech a tramvajových vozech v dílnách pražského dopravního podniku. Zúčastnili se testování obsaditelnosti v prostředcích MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z29b21y89n90ě81k 11P43o30p57o55v55s96k74ý 9316758987863

Jestlipak víte kolik zapadonemeckych svazaku se vleze do tanku Skoda t15? Nevite? Do tanku Skoda T15 se vleze 50 az 280 zapadonemeckych soudruhu vy tupci!

+2/0
30.6.2016 8:59

M61a34r73c19e77l 74P93a14v30l66í34k 7261864588829

to je slabota:

v nitre testovali v júni (čevenec) 1969 kĺbové autobusy (škoda?), pristavili ich po 23. hodine pred amfiteáter (filmový festival) a na zástavkách npočítali VYSTUPUJÚCICH. nikdy to nebolo číslo pod 300 - 350!

toto tu je iba odvar, sú to decká, nemajú motiváciu - dostať sa okolo polnoci domov.

0/0
29.6.2016 19:00

M82i37r82o18s35l33a82v 22G32r47o83s88s67m31a94n52n 8882289474

Například do testované tramvaje Škoda T15 se místo původně maximální obsaditelnosti 130 osob do tří zapojených vozů vešlo 280 cestujících.

Autor si plete označení tanku a tramvaje, maximální obsaditelnost zaměňuje se standardem kvality, a plete si pojem článek a vůz. To vše v jediném souvětí.

+2/0
29.6.2016 18:33
Foto

M90a20r42t90i51n 46Š95u86b60r43t 1195141704965

V tiskové zprávě bylo uvedeno toto: "V rámci akce byl učiněn i pokus o maximální naplnění nízkopodlažní tříčlánkové tramvaje Škoda 15T. I když je pro potřeby dimenzování linek u tohoto typu stanovena maximální obsaditelnost 130 osob, do tramvaje se vešlo 280 cestujících. Kloubový autobus SOR NB18, který je dle současných standardů plný při obsazenosti devadesáti cestujícími, pojal až 140 osob. S uvedenými maximálními hodnotami se však cestující v běžném provozu určitě nesetkají, návrhy intervalů na linkách se budou nadále odvíjet od významně nižších údajů."

+1/0
29.6.2016 18:36

M72i23r46o47s66l72a63v 77G21r51o70s93s85m35a81n35n 8242449964

Maximální obsaditelnost 15T je uváděna 284 osob (při 8 os. / m2). Je to samozřejmě masakr, ale vystihuje termín. A zkouška to v podstatě prokázala.

+1/0
29.6.2016 18:51

J48i67ř71í 50K46o41c71u39r45e32k 6775234435238

Tak to je ta SORka hodně slabá. Do obyčejné Karosy se jako rekord vešlo 237 studentů. Byla to víceméně recese na věčně narvanou B53. A také to odpovídá 8 osob na m2, když se jako plocha vezme půdorys vozidla.

0/0
29.6.2016 22:37

T91o94m17á58š 14V32a54l83d22e97r 7893290579

Měli studenti i brašny, batohy a pod. zavazadla? Jinak jste si jen hráli a nic pořádně neměřili. Právě v dopravních špičkách mají cestující nejvíce zavazadel. R^:-P

0/0
30.6.2016 20:14

P60a69t14r35i29k 73E16g31e38r 2108710109161

DP a ROPID by měl zavést novou linku 182 SÍDLIŠTĚ PÍSNICE - Jirčanská - Přírodní - Čechtická - Novodvorská - Zálesí - Nemocnice Krč - Nádraží Krč - Na Strži - Pankrác (C) - Jezerka - Náměstí Bratří Synků - Otakarova (6) - NÁDRAŽÍ VRŠOVICE (S) [-# @ Bohemians - @ Koh-i-noor / Čechovo náměstí - @ Na Míčankách - @ ŽELIVSKÉHO (A)] šlo by tím změny tras u linek 150, 189, 193, 196, 215. Ve směru nádraží Vršovice možná komplikace průjezdu ul. Matek navrhuji vedení po Jižní spojce ve směru sídliště Písnice určitě. Doporučuji nasazení klobových autobusů a provoz CT 4:30 - 0:30 hod.

0/0
29.6.2016 18:31

P94e43t27r 55Z43a38j37i80c 5929400744759

Rozumim tomu spravne, ze potrebovali vyzkouset kolik lidi do tramvaji a autobusu se muze narvat, aby podle toho mohli omezit spoje??

0/−5
29.6.2016 18:21
Foto

M19a22r52t64i54n 72Š60u26b83r21t 1685411954575

Právě naopak. Testovali jsme právě možnosti vylepšení současného standardu, kdy jsou už tramvaje nebo autobus plné, o 10 %. Třeba u kloubového autobusu se jako plný vyhodnocuje v provozu při počtu 90 lidí ve voze. Včera se testovalo, zda by nebylo možné tento standard snížit na 81 lidí ve voze, tj. zda 90 už není moc. K tomu jsme ale samozřejmě neodolali otestovat maxima, se kterými se cestující v provozu potkat nemůže. Do kloubového autobusu se fyzicky vešlo 140 lidí. Do tramvaje 15T, kde vyhodnocujeme dle standardů naplněnost spoje při 130 lidech ve voze, se vešlo 280 cestujících. To ale neznamená, že bychom standard posouvali k tomu číslu 280, naopak zvažujeme u některých typů tramvají pokles standardu naplnění na 117 lidí v soupravě (zejména u tramvají 14T).

+4/0
29.6.2016 18:34

P48e36t90r 62Z93a45j57i97c 5369200664669

Pockejte, chcete mi rict, ze ma ROPID/DPP penize na navysovani poctu spoju, kdyz magistrat chce v rozpoctu usetrit??

+1/0
29.6.2016 18:40
Foto

M64a61r90t76i66n 39Š39u59b19r61t 1625661834375

O dalším postupu se rozhodne, až se vyhodnotí všechna měření a fotografie, zpracují tabulky a vše předloží vedení města. Určitě ale nebylo záměrem zkoušky standardy zhoršovat, pokud budou prostředky, chceme jít cestou toho zlepšování.

+1/0
29.6.2016 18:43

M21i83l31a83n 74M85a59j84e88r10č88í39k 1460390274216

".....K tomu jsme ale samozřejmě neodolali otestovat maxima, se kterými se cestující v provozu potkat nemůže. ...."

Pane MŠ,

sice si Vás velmi Vážím, ale uvedené Vaše tvrzení je ohromným "přestřelením" - resp. opomenutím přísloví "nikdy neříkej nikdy" = a jděte se podívat na obsazenost MHD po různých neojedinělých sportovních či kulturních akcích (fotbal, hokej, ohňostroje, rozsvěcení Vánočního stromu na Staroměstském nám. ...) a dovoluji si tvrdit, že Vaše uvedená zkouška byla slabým odvarem reálného stavu v provozu!!

+1/0
30.6.2016 10:24

K84a41r97e87l 18M97a34r17t53i39n11e46c 6488868726344

Eště tam měl Ropíd posadit v těch letošních vedrech 2-3 řádně uleželé bezďáky, jako je tomu běžně v reálných podmínkách ... a hned by se ta kapacita snížila, protože by tam ani ti študáci nevydrželi.

+3/0
29.6.2016 18:13

J78a65n 33P73e75c52h 6457809176796

My to testovali už během povodní 2002...

+2/0
29.6.2016 17:52

J71a90n 86Š36i91m10k41o 1977752310677

Akorát že kloubový SOR NB 18 má obsaditelnost 150 osob,90 osob je u NB 12!!

+1/0
29.6.2016 17:41
Foto

M95a29r22t58i24n 39Š44u83b22r46t 1115361634605

Je třeba odlišovat čísla udávaná výrobcem (dle podlahové plochy a konstrukce vozidla) a čísla, která v Praze používáme pro navrhovaní intervalů spojů. Kloubový autobus NB 18 je dle pražských standardů plný při 90 lidech ve voze, standardní autobus NB 12 při 60 lidech ve voze. Do kloubového jsme ani těch 150 fyzicky "nenarvali", maximální počet namačkaných lidí, což je provozně zcela nedosažitelný stav, byl 140.

+3/0
29.6.2016 18:40

J79i15ř53í 44K41r94e26j80č37í36k 2437298264466

T15 ? Lupa nepřestává bavit... ;-D

+4/0
29.6.2016 17:20

J11o15s49e21f 51C65h82o46d20o25u60n23s11k95ý 4931426709630

no do tanku nacpat 280 lidí to je kumšt :D

+3/0
29.6.2016 18:13

M33i75r22o93s86l62a43v 35G51r25o90s85s25m94a22n97n 8812179954

Armata :-)

0/0
29.6.2016 18:29

J89i84ř96í 76K42o93c38u82r28e93k 6305854935648

To spíš Maus :D

+1/0
29.6.2016 22:41

M79i95c49h33a16l 27H85u76s26e24k 9674553340104

Somálská armáda ;-D

+1/0
29.6.2016 18:45

R65e10n12é 23C85v46r79k78a35l 9986799106586

Fotku nástupu Somálské armády použili jako vzor pro čárový kód;-D

0/0
30.6.2016 10:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.