Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze přibyly za 15 let desítky tisíc aut, více lidí dojíždí z okolí

Nové dopravní mapy ukázaly, že v metropoli přibyly desítky tisíc aut. Strakonickou jich denně projede až 114 tisíc, po Barrandovském mostě ještě o dvaadvacet tisíc vozů víc. Výrazně se zvyšuje dojíždění do Prahy z okolních obcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T96o48m46á15š 54C17h50r92a60s28t23n32ý 2691804531543

Jak čtu tuhle diskuzi, vidím to celkem dost jasně jako tady::

http://nazory.aktualne.cz/komentare/svata-valka-cyklistu-proti-autakum-segwayum-a-pesakum/r~0fa15e86f21f11e3a9c50025900fea04/

0/0
25.7.2016 10:56

T18o17m68á14š 68V49e85j14m62e37l28k23a 8468222459

Ilustrační foto není pane redaktore z Jižní spojky (na té přeci nejezdí tramvaje), ale z ulice Švehlova v Praze Hostivaři.

0/0
25.7.2016 9:41

J69a53n 44F93i18a88l16a 7744647155669

Lidé použijí to, co je pohodlnější. Takže řešení je zlepšit příměstskou hromadnou dopravu, třeba vlaky a parkování na nádražích v okolí Prahy a zároveň zhoršit průjezdnost Prahy pro individuální dopravu.

Pokud cesta z Říčan do Prahy vlakem trvá stejně dlouho, jako kolona před kruhákem v Uhříněvsi, tak auto použije už jen člověk rozumu mdlého.

0/−3
24.7.2016 23:39

G50a67b15r24i98e57l 22H62o19r58t22e45n 9531579623424

A těch 100.000 lidí, co přesedne z auta na příměstskou dopravu (po jejím vylepšení), nebo zaparkuje auto na kraji Prahy, ty nacpete kam? Do MHD, které je ve špičce vytíženo na 100 % jak kapacitně, tak z hlediska intervalů mezi spoji, se vám nevejdou.

+1/0
25.7.2016 8:33
Foto

B51r26o87n36i56s48l81a53v 77G34a85b45r64y11š 2412149971

A tech 100 000 lidi zaparkuje auto kde, kdyz neni misto?

0/0
25.7.2016 8:36

G12a98b28r97i48e38l 69H11o82r12t86e56n 9181909463554

Teď to nějak zvládají.

0/0
25.7.2016 9:23

T56o63m58á75š 77V20e11j84m61e45l73k71a 8758962179

Totální nesmysl, jste asi blázen ne?

0/0
25.7.2016 16:56
Foto

M27i18c46h51a57l 43P44a13ř86í28z34e73k 8451943956681

16 let se plánuje a schvaluje obchvat Prahy v části Ruzyně- Suchdol. A k tomu aby se nezačalo ani kopat stačí pár jedinců (Advokátní kancelář Dohnal a Bernard, která zastupuje 8 městských částí, 4 obce a 6 fyzických osob)! INFO: http://www.okruhprahy.cz/harmonogram-vystavby

0/0
24.7.2016 23:14

K43a48r89e18l 46T81r37o29n91n96e43r 2456124630974

No, ono jich tak málo není. Kromě Suchdoláků se to nelíbí i lidem z Přední Kopaniny, Horoměřic a městských částí na druhém břehu Vltavy - od Bohnic až po Letňany. Vedení městských částí postupuje na základě přání svých voličů.

0/0
25.7.2016 7:04

P35a84v93e68l 47O71b49d88r21ž21á59l70e56k 6536454658882

Zrovna postoj Suchdola mě fascinuje. Zuby nehty se brání okruhu, ale že kvůli jeho absenci jim středem městské části jezdí veškerá doprava od severozápadu a nedá se ani přejít Kamýcká - to jim zjevně nevadí.

Raději žijí ve středověku bez kanalizace a rozumné MHD, než by magistrátu ustoupili.

+3/0
25.7.2016 8:20

R65o75m40a32n 85P88o69l44á79č26e59k 5606989985

A kolik je schválně kapacita P+R? 15000 všech?

Nebylo by spíš řešení toto nějak řešit?

+2/0
24.7.2016 19:48

P11a32v29e98l 87O50b35d57r96ž92á59l77e95k 6866214808752

2936 pokud dobře počítám...

0/0
24.7.2016 20:07

R55o41m53a78n 35P33o74l48á94č34e34k 5666559895

Díky, takže jsem to ještě brutálně přehnal a to ještě přes půlku jich je u D1 na Opatově...

To je prostě výsměch...

+2/0
24.7.2016 22:59
Foto

M37i22c22h58a47e36l 54D56o24s62t18a78l 8463721177925

No kdyby bylo více průmyslových zón na periferiích měst,tak nikdo nemusí řešit nárůst dopravy a množství aut v centrech.Pro firmy a průmysl již fungující v centru Prahy mělo by být rozšířeno P+R a aby je to motivovalo nechat auto na parkovišti.Jenže všichni na všem chtějí zbohatnout na všem a tím vybírat za parkovné na priferií a lidi nemusí to motivovat.

0/0
24.7.2016 18:46

P82e32t98r 49P13e29t54r 6293742988543

Ano, protože lidi prostě chtějí zaparkovat zdarma...to je tak, když se přestěhuju za Prahu, abych ušetřil na nájmu ale pak nechci platit parkovné.

+5/0
24.7.2016 21:49

A59n92t26o11n89í50n 13S31v65o82b37o72d53a 3304973269902

každý bydlící v Praze si dělá nárok na parkování na obecním skoro zdarma, já potom chci na Letné zaparkovat a všude modrý mor , placené volné místo nikde :-(. Vše od 8 do 16 placené a od 16 do 8 zdarma

+1/0
24.7.2016 22:39
Foto

B70r55o85n12i41s12l50a11v 67G15a85b18r66y91š 2822489811

Proc si Prazak narokuje misto na parkovani? Kdyz si poridim auto, tak nejdrive musim vedet, kam ho budu uklizet, ne? Nemuzu si koupit bazen a pak zjistit, ze bydlim v panelaku.

+3/0
24.7.2016 23:21

A94n63t97o61n28í37n 43S50v51o19b55o59d55a 3284153129632

jenže auto je často menší položka než garáž, tak se křičí na město ať se postará nejlépe zdarma :-(

0/0
24.7.2016 23:49
Foto

B58r29o22n52i28s89l74a98v 32G45a26b23r98y89š 2532349711

Nemuzu prece po nikom chtit, aby se staral o muj majetek.

+1/0
25.7.2016 0:03

P35a44v28e38l 52O27b52d60r88ž92á94l51e22k 6856804168122

Samozřejmě můžu - je jen otázka, jak mě bude druhá strana poslouchat. Pokud jsem místní a s volebním právem, tak je pravděpodobné, že poslouchat bude.

0/0
25.7.2016 8:18
Foto

B43r63o35n39i76s73l32a62v 95G91a26b37r52y28š 2112349831

Nemam ten dojem. Uz Vam nekdo ze statnich uredniku umyl nadobi? Nebo pooral pole? Luxovat auto si musite taky sam...

0/0
25.7.2016 8:35

T92o70m82á34š 16Z11e68m90a38n 3955798564195

Proč je v článku o dopravě citován jedinec, který dopravě nerozumí a zabývá se "neziskovkováním" - Filler (p.s. když se jeho jméno přeloží do češtiny - "Výplň" , tak krásně naznačí, k čemu ta osoba je).

A že se za 15 let otevřely 2 zásadní stavby (resp jen jejich části) je psíše ostuda - bez roku 1948 mohly bát hotové už v 50. letech..

+6/0
24.7.2016 18:22

J58a45n 17F95i56a89l97a 7414587695959

Filler je uznávaný odborník na bezmotorovou dopravu, především pěší.

0/0
24.7.2016 23:29

R75a56d35e36k 33N46o74v92a27k 9374923209320

Ve slově odborník máte chybu u písmene "b", mělo tam být "p"

0/0
26.7.2016 9:30
Foto

M77i37l62o66s47l47a76v 51Z15í85t42k79a 8300564707210

Výstavba dalších silničních kapacit problém nejen nevyřeší , ale ještě zhorší. Problém nejsou až tak samotná auta Pražanů jako dojíždějící z okolí. Proto se divím magistrátu že víc netlačí na rychlou modernizaci a zkapacitnění příměstské železnice ze všech směrů. Jen tak získají dostatečnou kapacitu pro dojíždějící a nezahltí město úplně

+5/0
24.7.2016 17:48

T35o51m43á10š 86Z57e59m74a41n 3665908304855

V zásadních směrech železnice vůbec není.. (Jihovýchod)

0/0
24.7.2016 18:23

J39a81n 65J35í83c28h29a 8360410928201

Jihovychod je snad smer na Ricany a Benesov...a tam to jezdi celkem dobre

+2/0
24.7.2016 20:06

T92o53m70á70š 91Z56e13m89a14n 3815908854595

Jesenice má vlak?

0/0
25.7.2016 21:20

R19a44d29e77k 86N34o80v55a55k 9654753139760

Postavili město za městem a oni jim tam začali jezdit lidi.

0/0
26.7.2016 9:31

P54a45v37e51l 83O92b57d32r17ž43á86l87e82k 6846624118262

Modernizaci a zkapacitnění železnice na západ od Vltavy blokují... překvapivě... Pražáci.

+2/0
24.7.2016 18:46

R14o47m94a16n 25P49o98l50á49č17e22k 5646469875

Základní problém je v tom, že vnitřní okruh si Praha platí a financuje sama.

Železnice je v moci SŽDC, které vše financuje a řeší to jako celek, takže příměsto pro Prahu je pro ní pod rozlišovací schopnost...

0/0
24.7.2016 19:51

J93a66c24h12y67m 61K61a96v96a38n 1360129108415

Zajimave, v Praze je vetsinou vynikajici a levna MHD (ano, trasa Hsotivar - Dejvice bohuzel auto vyzaduje), v dobe rozvozu potravin nema ani auto moc cenu na nakupy. Pokud obcas auto clovek potrebuje, je zde jiz nekolik spolecnosti sdilejici auta a bydlite-li v jejich zone, tak mate auto do 15 minut. Pak tu jsou pujcovny a TAXI. Kdyz vezmu rocni prumerny naklad na auto jen 70tisic (vcetne porizeni), tak se auto hodne lidem nevyplati.

+3/−4
24.7.2016 16:58

P88a13v48e27l 54Ř38a60p38e18k 7702386949385

Ti lidé si to bohužel neumí spočítat a mnoho z nich ani neví, že se dá přepravovat i jinak než autem. Vlakem jeli naposledy před 15 lety. Já když přijedu do Prahy na jednání, tak první věta je vždycky "Dobrý den, jaká byla cesta? Nebyly zácpy?" a já na to "nebyly, přijel jsem vlakem". "Hmm, vlakem jóó??"

+4/−4
24.7.2016 17:07

P11a44v85e44l 67O69b55d92r31ž67á82l94e49k 6646174498652

Hmm ... smoking stojí 25 tisíc, využiji ho tak 2x za rok a stejně jsem si raději koupil vlastní, než řešit půjčování.

Sdílené auto je skok do zakalené vody, taxík v Praze luxus pro bohaté.

+7/0
24.7.2016 17:09

P78a22v48e66l 61Ř45a67p93e19k 7172366659575

Všechno by šlo, ale lidi podléhají zajetým stereotypům, masírce z reklam a televize. Pak úplně zapomínají, že existují i jiná řešení.

+3/−2
24.7.2016 17:10

P52a72v71e32l 60O61b21d92r68ž41á54l48e66k 6456654328142

Viz níže - dostaňte mne z místa bydliště do místa pracoviště jinak než autem stejně rychle jako autem ... a můžeme se o jiných řešeních bavit ;)

+5/0
24.7.2016 17:12

J73a53c88h51y91m 25K55a71v48a97n 1280509578625

Pokud to jde bez auta napr. o 15 minut dele, tak to myslim zase takova tragedie neni. Alesopon se clovek trochu pri ceste protahne a narovna :-)

+4/−1
24.7.2016 17:15

T29o37m72á24š 19M32o26r14a54v38č72í19k 3797936283935

Tojo....ale pokud je to o 45 minut, tak už je to opruz

+4/0
24.7.2016 17:16

P10a11v71e15l 42Ř82a75p15e60k 7562266609215

Tenhle argument neberu - můžete změnit zaměstnání nebo místo bydliště. Když si spočtete úsporu peněz a času za několik let, asi byste dost zíral. A jako bonus byste denně neotravoval ovzduší autem.

0/−10
24.7.2016 17:32

T62o92m52á20š 78M35o21r92a30v55č10í87k 3697976603785

Musíte si uvědomit, že ne všichni bydlí sami a parner/ka můžou pracovat poblíž bytu. ;-)

+3/0
24.7.2016 17:47

P81a44v61e52l 54Ř97a26p78e52k 7292456609675

Dříve byla žena doma a starala se o děti a domácnost. Dnes, v době "blahobytu", musí oba do práce.

+2/−5
24.7.2016 17:57

T63o62m16á65š 91M90o44r29a98v11č68í17k 3107786553705

A pointa?

+1/0
24.7.2016 18:04

T26o72m84á25š 36M78o21r63a18v65č64í75k 3737676583885

Jinak tohle je jen mýtus, za komunismu pracovaly i ženy a před tím babičky a prababičky dřely na polích (většina obyvatel pracovala v zemědělství). Nedávno byl dokument z Anglie, kde ženy ještě v 19. století dřely 16 hodin denně v dolech.

+3/0
24.7.2016 18:06

J59a35c66h92y93m 32K76a16v25a58n 1820439928445

45minut navic uz je dost, ale kolik % to tak ma? Myslim, ze maximalne 15%.

0/0
24.7.2016 17:50

P54a29v70e17l 35O55b60d44r40ž84á50l51e56k 6366364688552

15 minut na jedné cestě, to je 2.5 hodiny týdně. Prakticky jedno volné odpoledne. To má pro mne hodně velkou hodnotu.

Zvlášť, když třeba u mne je rozdíl auto-hromadná doprava minimálně 40 minut na jedné cestě.

+7/−3
24.7.2016 17:18

J40a51c78h56y73m 22K61a76v93a95n 1770109768945

Udrzbe auta urcite 1-2hodiny tydne taky minimalne date, pokud mate auto starsi, tak mozna i vic. A pak narazove do servisu take stoji nejaky cas. A pokud mate auto novy, tak porizovaci náklady by se taky daly "vymenit" za celkem dost volneho casu.

0/−5
24.7.2016 17:55

P77e70t72r 20Č44e15r66m42á12k 9388255949810

Což jsou ale věci které dělá i ten co jezdí MHD a auto má stejně doma, což je hodně lidí.

0/0
24.7.2016 20:05

J52o51s74e50f 79B56r13o51ž90e23k 7873805162181

2 hodiny údržbě auta dám tak za rok, spíš za dva. Auto mám na ježdění a ne na údržbu.

+3/0
24.7.2016 20:07

J39a40c59h82y43m 63K88a71v80a83n 1250909628885

;-D Jen na benzince pri kazdem tankovani stravite myslim alespon 10 minut.

2xrocne vymena PNEU ci disku, min. 1xrocne servis, vetsina majitelu dokonce auto i vysava vysavacem ci i myje. Vetsi nadsenci osetruji lak, meni sterace, kontroluji tlak v pneu, akumulator ... (no prece sem debudu opisovat doporuceni, ktere je udelat pred kazdou jizdou ;-D)

Ovsem, pokud mate a platite nekoho, kdo vse za vas obstara, tak je to mozne.

+1/−2
24.7.2016 21:50

B97á48r50a 41T78e39s18n34e29r55o97v53á 5725520854569

k benzínce 2x měsíčně, do myčky 1x, servis 2x ročně max., výměna pneu 2x ročně - opravdu myslíte, že to dá dohromady 2 h týdně??? 8-o

+2/0
24.7.2016 23:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.