Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze přibyly za 15 let desítky tisíc aut, více lidí dojíždí z okolí

Nové dopravní mapy ukázaly, že v metropoli přibyly desítky tisíc aut. Strakonickou jich denně projede až 114 tisíc, po Barrandovském mostě ještě o dvaadvacet tisíc vozů víc. Výrazně se zvyšuje dojíždění do Prahy z okolních obcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T57o63m83á26š 65C64h42r56a93s14t23n39ý 2131194941293

Jak čtu tuhle diskuzi, vidím to celkem dost jasně jako tady::

http://nazory.aktualne.cz/komentare/svata-valka-cyklistu-proti-autakum-segwayum-a-pesakum/r~0fa15e86f21f11e3a9c50025900fea04/

0/0
25.7.2016 10:56

T36o32m53á79š 61V10e60j66m65e34l41k78a 8188882969

Ilustrační foto není pane redaktore z Jižní spojky (na té přeci nejezdí tramvaje), ale z ulice Švehlova v Praze Hostivaři.

0/0
25.7.2016 9:41

J80a71n 19F54i93a33l32a 7404607895989

Lidé použijí to, co je pohodlnější. Takže řešení je zlepšit příměstskou hromadnou dopravu, třeba vlaky a parkování na nádražích v okolí Prahy a zároveň zhoršit průjezdnost Prahy pro individuální dopravu.

Pokud cesta z Říčan do Prahy vlakem trvá stejně dlouho, jako kolona před kruhákem v Uhříněvsi, tak auto použije už jen člověk rozumu mdlého.

0/−3
24.7.2016 23:39

G65a83b63r95i46e21l 89H80o78r16t90e45n 9931569133274

A těch 100.000 lidí, co přesedne z auta na příměstskou dopravu (po jejím vylepšení), nebo zaparkuje auto na kraji Prahy, ty nacpete kam? Do MHD, které je ve špičce vytíženo na 100 % jak kapacitně, tak z hlediska intervalů mezi spoji, se vám nevejdou.

+1/0
25.7.2016 8:33
Foto

B60r40o33n63i47s14l17a41v 67G92a64b11r95y14š 2902919881

A tech 100 000 lidi zaparkuje auto kde, kdyz neni misto?

0/0
25.7.2016 8:36

G61a44b75r12i69e87l 30H87o37r20t89e89n 9361259963904

Teď to nějak zvládají.

0/0
25.7.2016 9:23

T15o71m98á37š 36V60e60j76m31e38l52k55a 8888832749

Totální nesmysl, jste asi blázen ne?

0/0
25.7.2016 16:56
Foto

M24i97c55h41a22l 37P25a90ř51í12z74e19k 8931263516401

16 let se plánuje a schvaluje obchvat Prahy v části Ruzyně- Suchdol. A k tomu aby se nezačalo ani kopat stačí pár jedinců (Advokátní kancelář Dohnal a Bernard, která zastupuje 8 městských částí, 4 obce a 6 fyzických osob)! INFO: http://www.okruhprahy.cz/harmonogram-vystavby

0/0
24.7.2016 23:14

K77a66r19e89l 41T91r63o62n11n82e97r 2796414450734

No, ono jich tak málo není. Kromě Suchdoláků se to nelíbí i lidem z Přední Kopaniny, Horoměřic a městských částí na druhém břehu Vltavy - od Bohnic až po Letňany. Vedení městských částí postupuje na základě přání svých voličů.

0/0
25.7.2016 7:04

P97a52v45e74l 91O79b82d84r62ž89á80l56e35k 6606514668592

Zrovna postoj Suchdola mě fascinuje. Zuby nehty se brání okruhu, ale že kvůli jeho absenci jim středem městské části jezdí veškerá doprava od severozápadu a nedá se ani přejít Kamýcká - to jim zjevně nevadí.

Raději žijí ve středověku bez kanalizace a rozumné MHD, než by magistrátu ustoupili.

+3/0
25.7.2016 8:20

R79o96m73a88n 78P93o42l32á43č92e40k 5386389445

A kolik je schválně kapacita P+R? 15000 všech?

Nebylo by spíš řešení toto nějak řešit?

+2/0
24.7.2016 19:48

P59a16v38e75l 65O57b50d59r59ž94á81l55e98k 6596444388112

2936 pokud dobře počítám...

0/0
24.7.2016 20:07

R58o26m48a10n 43P71o84l29á58č13e52k 5576869525

Díky, takže jsem to ještě brutálně přehnal a to ještě přes půlku jich je u D1 na Opatově...

To je prostě výsměch...

+2/0
24.7.2016 22:59
Foto

M56i34c55h31a50e95l 83D84o18s18t30a46l 8773171327935

No kdyby bylo více průmyslových zón na periferiích měst,tak nikdo nemusí řešit nárůst dopravy a množství aut v centrech.Pro firmy a průmysl již fungující v centru Prahy mělo by být rozšířeno P+R a aby je to motivovalo nechat auto na parkovišti.Jenže všichni na všem chtějí zbohatnout na všem a tím vybírat za parkovné na priferií a lidi nemusí to motivovat.

0/0
24.7.2016 18:46

P81e86t14r 91P80e21t89r 6433252438533

Ano, protože lidi prostě chtějí zaparkovat zdarma...to je tak, když se přestěhuju za Prahu, abych ušetřil na nájmu ale pak nechci platit parkovné.

+5/0
24.7.2016 21:49

A56n17t54o97n11í72n 52S34v31o53b38o93d42a 3264733179392

každý bydlící v Praze si dělá nárok na parkování na obecním skoro zdarma, já potom chci na Letné zaparkovat a všude modrý mor , placené volné místo nikde :-(. Vše od 8 do 16 placené a od 16 do 8 zdarma

+1/0
24.7.2016 22:39
Foto

B79r96o92n76i95s63l30a65v 53G94a70b44r44y21š 2152169521

Proc si Prazak narokuje misto na parkovani? Kdyz si poridim auto, tak nejdrive musim vedet, kam ho budu uklizet, ne? Nemuzu si koupit bazen a pak zjistit, ze bydlim v panelaku.

+3/0
24.7.2016 23:21

A37n77t63o20n28í73n 35S81v11o49b52o92d71a 3744173149592

jenže auto je často menší položka než garáž, tak se křičí na město ať se postará nejlépe zdarma :-(

0/0
24.7.2016 23:49
Foto

B63r28o50n75i60s52l33a41v 56G76a80b89r86y42š 2322869881

Nemuzu prece po nikom chtit, aby se staral o muj majetek.

+1/0
25.7.2016 0:03

P88a94v52e29l 60O33b66d94r94ž24á76l72e81k 6296624398832

Samozřejmě můžu - je jen otázka, jak mě bude druhá strana poslouchat. Pokud jsem místní a s volebním právem, tak je pravděpodobné, že poslouchat bude.

0/0
25.7.2016 8:18
Foto

B57r86o65n75i75s35l39a77v 71G95a53b90r24y17š 2302159811

Nemam ten dojem. Uz Vam nekdo ze statnich uredniku umyl nadobi? Nebo pooral pole? Luxovat auto si musite taky sam...

0/0
25.7.2016 8:35

T85o21m60á40š 12Z93e82m80a65n 3385568684745

Proč je v článku o dopravě citován jedinec, který dopravě nerozumí a zabývá se "neziskovkováním" - Filler (p.s. když se jeho jméno přeloží do češtiny - "Výplň" , tak krásně naznačí, k čemu ta osoba je).

A že se za 15 let otevřely 2 zásadní stavby (resp jen jejich části) je psíše ostuda - bez roku 1948 mohly bát hotové už v 50. letech..

+6/0
24.7.2016 18:22

J57a28n 60F12i84a44l31a 7224227695229

Filler je uznávaný odborník na bezmotorovou dopravu, především pěší.

0/0
24.7.2016 23:29

R50a88d36e22k 13N79o16v56a66k 9984433509770

Ve slově odborník máte chybu u písmene "b", mělo tam být "p"

0/0
26.7.2016 9:30
Foto

M52i54l91o81s94l20a96v 82Z19í95t48k35a 8400214327840

Výstavba dalších silničních kapacit problém nejen nevyřeší , ale ještě zhorší. Problém nejsou až tak samotná auta Pražanů jako dojíždějící z okolí. Proto se divím magistrátu že víc netlačí na rychlou modernizaci a zkapacitnění příměstské železnice ze všech směrů. Jen tak získají dostatečnou kapacitu pro dojíždějící a nezahltí město úplně

+5/0
24.7.2016 17:48

T83o68m72á51š 48Z89e23m67a69n 3765848314105

V zásadních směrech železnice vůbec není.. (Jihovýchod)

0/0
24.7.2016 18:23

J12a75n 23J76í81c59h39a 8510490278121

Jihovychod je snad smer na Ricany a Benesov...a tam to jezdi celkem dobre

+2/0
24.7.2016 20:06

T72o39m40á91š 87Z86e72m68a82n 3705828394705

Jesenice má vlak?

0/0
25.7.2016 21:20

R98a39d62e41k 34N21o28v34a74k 9824173309340

Postavili město za městem a oni jim tam začali jezdit lidi.

0/0
26.7.2016 9:31

P58a58v61e92l 42O44b51d69r77ž18á58l30e78k 6826144258472

Modernizaci a zkapacitnění železnice na západ od Vltavy blokují... překvapivě... Pražáci.

+2/0
24.7.2016 18:46

R38o28m45a52n 76P51o96l97á26č37e97k 5766979555

Základní problém je v tom, že vnitřní okruh si Praha platí a financuje sama.

Železnice je v moci SŽDC, které vše financuje a řeší to jako celek, takže příměsto pro Prahu je pro ní pod rozlišovací schopnost...

0/0
24.7.2016 19:51

J33a71c63h38y23m 17K89a37v48a87n 1100309308135

Zajimave, v Praze je vetsinou vynikajici a levna MHD (ano, trasa Hsotivar - Dejvice bohuzel auto vyzaduje), v dobe rozvozu potravin nema ani auto moc cenu na nakupy. Pokud obcas auto clovek potrebuje, je zde jiz nekolik spolecnosti sdilejici auta a bydlite-li v jejich zone, tak mate auto do 15 minut. Pak tu jsou pujcovny a TAXI. Kdyz vezmu rocni prumerny naklad na auto jen 70tisic (vcetne porizeni), tak se auto hodne lidem nevyplati.

+3/−4
24.7.2016 16:58

P20a55v37e24l 18Ř36a54p87e83k 7812806169635

Ti lidé si to bohužel neumí spočítat a mnoho z nich ani neví, že se dá přepravovat i jinak než autem. Vlakem jeli naposledy před 15 lety. Já když přijedu do Prahy na jednání, tak první věta je vždycky "Dobrý den, jaká byla cesta? Nebyly zácpy?" a já na to "nebyly, přijel jsem vlakem". "Hmm, vlakem jóó??"

+4/−4
24.7.2016 17:07

P93a25v16e52l 91O79b62d35r57ž25á54l89e18k 6566104798562

Hmm ... smoking stojí 25 tisíc, využiji ho tak 2x za rok a stejně jsem si raději koupil vlastní, než řešit půjčování.

Sdílené auto je skok do zakalené vody, taxík v Praze luxus pro bohaté.

+7/0
24.7.2016 17:09

P51a56v30e93l 86Ř70a98p83e67k 7702116459865

Všechno by šlo, ale lidi podléhají zajetým stereotypům, masírce z reklam a televize. Pak úplně zapomínají, že existují i jiná řešení.

+3/−2
24.7.2016 17:10

P80a56v17e52l 95O21b41d44r17ž49á67l76e62k 6406824338102

Viz níže - dostaňte mne z místa bydliště do místa pracoviště jinak než autem stejně rychle jako autem ... a můžeme se o jiných řešeních bavit ;)

+5/0
24.7.2016 17:12

J79a53c17h37y39m 34K84a69v17a54n 1160679338195

Pokud to jde bez auta napr. o 15 minut dele, tak to myslim zase takova tragedie neni. Alesopon se clovek trochu pri ceste protahne a narovna :-)

+4/−1
24.7.2016 17:15

T61o89m69á43š 96M81o64r60a87v47č22í44k 3167626263345

Tojo....ale pokud je to o 45 minut, tak už je to opruz

+4/0
24.7.2016 17:16

P39a26v60e67l 89Ř56a37p59e50k 7322316819875

Tenhle argument neberu - můžete změnit zaměstnání nebo místo bydliště. Když si spočtete úsporu peněz a času za několik let, asi byste dost zíral. A jako bonus byste denně neotravoval ovzduší autem.

0/−10
24.7.2016 17:32

T66o35m75á82š 40M15o86r91a96v84č50í45k 3287656683245

Musíte si uvědomit, že ne všichni bydlí sami a parner/ka můžou pracovat poblíž bytu. ;-)

+3/0
24.7.2016 17:47

P94a28v31e53l 81Ř25a89p17e65k 7282156629205

Dříve byla žena doma a starala se o děti a domácnost. Dnes, v době "blahobytu", musí oba do práce.

+2/−5
24.7.2016 17:57

T91o74m59á81š 71M31o22r45a60v74č56í39k 3427426403195

A pointa?

+1/0
24.7.2016 18:04

T31o71m90á67š 44M55o13r10a38v16č50í45k 3677276213105

Jinak tohle je jen mýtus, za komunismu pracovaly i ženy a před tím babičky a prababičky dřely na polích (většina obyvatel pracovala v zemědělství). Nedávno byl dokument z Anglie, kde ženy ještě v 19. století dřely 16 hodin denně v dolech.

+3/0
24.7.2016 18:06

J34a80c14h19y89m 63K56a43v56a78n 1440529738245

45minut navic uz je dost, ale kolik % to tak ma? Myslim, ze maximalne 15%.

0/0
24.7.2016 17:50

P49a81v58e97l 44O56b24d93r74ž46á71l59e52k 6656794768762

15 minut na jedné cestě, to je 2.5 hodiny týdně. Prakticky jedno volné odpoledne. To má pro mne hodně velkou hodnotu.

Zvlášť, když třeba u mne je rozdíl auto-hromadná doprava minimálně 40 minut na jedné cestě.

+7/−3
24.7.2016 17:18

J43a63c56h14y60m 37K31a28v67a24n 1560209658205

Udrzbe auta urcite 1-2hodiny tydne taky minimalne date, pokud mate auto starsi, tak mozna i vic. A pak narazove do servisu take stoji nejaky cas. A pokud mate auto novy, tak porizovaci náklady by se taky daly "vymenit" za celkem dost volneho casu.

0/−5
24.7.2016 17:55

P59e35t23r 65Č67e85r69m81á63k 9858395169670

Což jsou ale věci které dělá i ten co jezdí MHD a auto má stejně doma, což je hodně lidí.

0/0
24.7.2016 20:05

J47o40s20e89f 63B79r11o11ž88e27k 7193885542371

2 hodiny údržbě auta dám tak za rok, spíš za dva. Auto mám na ježdění a ne na údržbu.

+3/0
24.7.2016 20:07

J79a76c41h66y83m 19K35a21v34a38n 1100219898175

;-D Jen na benzince pri kazdem tankovani stravite myslim alespon 10 minut.

2xrocne vymena PNEU ci disku, min. 1xrocne servis, vetsina majitelu dokonce auto i vysava vysavacem ci i myje. Vetsi nadsenci osetruji lak, meni sterace, kontroluji tlak v pneu, akumulator ... (no prece sem debudu opisovat doporuceni, ktere je udelat pred kazdou jizdou ;-D)

Ovsem, pokud mate a platite nekoho, kdo vse za vas obstara, tak je to mozne.

+1/−2
24.7.2016 21:50

B60á98r69a 74T54e68s82n87e56r34o92v40á 5635190704179

k benzínce 2x měsíčně, do myčky 1x, servis 2x ročně max., výměna pneu 2x ročně - opravdu myslíte, že to dá dohromady 2 h týdně??? 8-o

+2/0
24.7.2016 23:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.