Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze přibyly za 15 let desítky tisíc aut, více lidí dojíždí z okolí

Nové dopravní mapy ukázaly, že v metropoli přibyly desítky tisíc aut. Strakonickou jich denně projede až 114 tisíc, po Barrandovském mostě ještě o dvaadvacet tisíc vozů víc. Výrazně se zvyšuje dojíždění do Prahy z okolních obcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T39o85m11á91š 83C79h48r45a65s80t64n14ý 2681354641803

Jak čtu tuhle diskuzi, vidím to celkem dost jasně jako tady::

http://nazory.aktualne.cz/komentare/svata-valka-cyklistu-proti-autakum-segwayum-a-pesakum/r~0fa15e86f21f11e3a9c50025900fea04/

0/0
25.7.2016 10:56

T77o86m52á88š 68V78e33j46m41e59l33k39a 8538232499

Ilustrační foto není pane redaktore z Jižní spojky (na té přeci nejezdí tramvaje), ale z ulice Švehlova v Praze Hostivaři.

0/0
25.7.2016 9:41

J94a55n 39F83i67a13l69a 7744727905239

Lidé použijí to, co je pohodlnější. Takže řešení je zlepšit příměstskou hromadnou dopravu, třeba vlaky a parkování na nádražích v okolí Prahy a zároveň zhoršit průjezdnost Prahy pro individuální dopravu.

Pokud cesta z Říčan do Prahy vlakem trvá stejně dlouho, jako kolona před kruhákem v Uhříněvsi, tak auto použije už jen člověk rozumu mdlého.

0/−3
24.7.2016 23:39

G76a74b26r83i35e70l 41H19o51r98t63e34n 9331159483684

A těch 100.000 lidí, co přesedne z auta na příměstskou dopravu (po jejím vylepšení), nebo zaparkuje auto na kraji Prahy, ty nacpete kam? Do MHD, které je ve špičce vytíženo na 100 % jak kapacitně, tak z hlediska intervalů mezi spoji, se vám nevejdou.

+1/0
25.7.2016 8:33
Foto

B42r60o50n94i31s26l84a19v 73G83a66b61r20y12š 2242609741

A tech 100 000 lidi zaparkuje auto kde, kdyz neni misto?

0/0
25.7.2016 8:36

G91a13b17r62i16e87l 90H29o12r23t85e70n 9311349453984

Teď to nějak zvládají.

0/0
25.7.2016 9:23

T69o19m34á77š 69V95e90j65m51e98l67k19a 8308162379

Totální nesmysl, jste asi blázen ne?

0/0
25.7.2016 16:56
Foto

M48i87c41h30a96l 84P62a53ř69í30z91e18k 8401243876491

16 let se plánuje a schvaluje obchvat Prahy v části Ruzyně- Suchdol. A k tomu aby se nezačalo ani kopat stačí pár jedinců (Advokátní kancelář Dohnal a Bernard, která zastupuje 8 městských částí, 4 obce a 6 fyzických osob)! INFO: http://www.okruhprahy.cz/harmonogram-vystavby

0/0
24.7.2016 23:14

K48a67r90e11l 77T45r90o77n10n47e65r 2636474770694

No, ono jich tak málo není. Kromě Suchdoláků se to nelíbí i lidem z Přední Kopaniny, Horoměřic a městských částí na druhém břehu Vltavy - od Bohnic až po Letňany. Vedení městských částí postupuje na základě přání svých voličů.

0/0
25.7.2016 7:04

P22a74v74e96l 38O11b36d59r45ž26á49l13e84k 6616654768772

Zrovna postoj Suchdola mě fascinuje. Zuby nehty se brání okruhu, ale že kvůli jeho absenci jim středem městské části jezdí veškerá doprava od severozápadu a nedá se ani přejít Kamýcká - to jim zjevně nevadí.

Raději žijí ve středověku bez kanalizace a rozumné MHD, než by magistrátu ustoupili.

+3/0
25.7.2016 8:20

R12o59m10a28n 29P38o90l57á19č40e82k 5416319255

A kolik je schválně kapacita P+R? 15000 všech?

Nebylo by spíš řešení toto nějak řešit?

+2/0
24.7.2016 19:48

P74a98v18e27l 43O42b85d86r22ž88á31l73e61k 6746594398222

2936 pokud dobře počítám...

0/0
24.7.2016 20:07

R33o69m63a13n 47P59o50l83á82č26e86k 5966279945

Díky, takže jsem to ještě brutálně přehnal a to ještě přes půlku jich je u D1 na Opatově...

To je prostě výsměch...

+2/0
24.7.2016 22:59
Foto

M38i30c50h49a93e67l 27D32o90s90t88a70l 8773531667635

No kdyby bylo více průmyslových zón na periferiích měst,tak nikdo nemusí řešit nárůst dopravy a množství aut v centrech.Pro firmy a průmysl již fungující v centru Prahy mělo by být rozšířeno P+R a aby je to motivovalo nechat auto na parkovišti.Jenže všichni na všem chtějí zbohatnout na všem a tím vybírat za parkovné na priferií a lidi nemusí to motivovat.

0/0
24.7.2016 18:46

P40e27t96r 16P23e77t27r 6763252588343

Ano, protože lidi prostě chtějí zaparkovat zdarma...to je tak, když se přestěhuju za Prahu, abych ušetřil na nájmu ale pak nechci platit parkovné.

+5/0
24.7.2016 21:49

A44n26t55o87n68í27n 59S11v32o22b79o91d21a 3894423789732

každý bydlící v Praze si dělá nárok na parkování na obecním skoro zdarma, já potom chci na Letné zaparkovat a všude modrý mor , placené volné místo nikde :-(. Vše od 8 do 16 placené a od 16 do 8 zdarma

+1/0
24.7.2016 22:39
Foto

B42r68o15n82i29s51l97a89v 89G14a26b21r52y35š 2902699331

Proc si Prazak narokuje misto na parkovani? Kdyz si poridim auto, tak nejdrive musim vedet, kam ho budu uklizet, ne? Nemuzu si koupit bazen a pak zjistit, ze bydlim v panelaku.

+3/0
24.7.2016 23:21

A11n76t12o31n70í20n 75S31v54o83b48o16d16a 3734443139832

jenže auto je často menší položka než garáž, tak se křičí na město ať se postará nejlépe zdarma :-(

0/0
24.7.2016 23:49
Foto

B17r20o74n14i91s27l64a96v 63G11a48b58r96y30š 2192689191

Nemuzu prece po nikom chtit, aby se staral o muj majetek.

+1/0
25.7.2016 0:03

P23a39v56e13l 31O92b83d38r45ž13á91l82e26k 6696224368442

Samozřejmě můžu - je jen otázka, jak mě bude druhá strana poslouchat. Pokud jsem místní a s volebním právem, tak je pravděpodobné, že poslouchat bude.

0/0
25.7.2016 8:18
Foto

B25r25o64n40i83s21l15a66v 69G70a27b33r33y73š 2792969921

Nemam ten dojem. Uz Vam nekdo ze statnich uredniku umyl nadobi? Nebo pooral pole? Luxovat auto si musite taky sam...

0/0
25.7.2016 8:35

T43o86m10á62š 24Z35e46m68a88n 3355808794935

Proč je v článku o dopravě citován jedinec, který dopravě nerozumí a zabývá se "neziskovkováním" - Filler (p.s. když se jeho jméno přeloží do češtiny - "Výplň" , tak krásně naznačí, k čemu ta osoba je).

A že se za 15 let otevřely 2 zásadní stavby (resp jen jejich části) je psíše ostuda - bez roku 1948 mohly bát hotové už v 50. letech..

+6/0
24.7.2016 18:22

J87a22n 23F80i15a54l37a 7354117345889

Filler je uznávaný odborník na bezmotorovou dopravu, především pěší.

0/0
24.7.2016 23:29

R42a59d74e59k 14N70o32v94a89k 9824813219720

Ve slově odborník máte chybu u písmene "b", mělo tam být "p"

0/0
26.7.2016 9:30
Foto

M29i88l78o95s51l58a40v 34Z72í80t58k13a 8510274297510

Výstavba dalších silničních kapacit problém nejen nevyřeší , ale ještě zhorší. Problém nejsou až tak samotná auta Pražanů jako dojíždějící z okolí. Proto se divím magistrátu že víc netlačí na rychlou modernizaci a zkapacitnění příměstské železnice ze všech směrů. Jen tak získají dostatečnou kapacitu pro dojíždějící a nezahltí město úplně

+5/0
24.7.2016 17:48

T71o91m18á97š 67Z12e48m75a41n 3965658404905

V zásadních směrech železnice vůbec není.. (Jihovýchod)

0/0
24.7.2016 18:23

J96a22n 75J48í93c91h36a 8570850758701

Jihovychod je snad smer na Ricany a Benesov...a tam to jezdi celkem dobre

+2/0
24.7.2016 20:06

T10o26m60á11š 70Z17e85m51a80n 3335968734825

Jesenice má vlak?

0/0
25.7.2016 21:20

R53a70d79e23k 46N98o84v28a48k 9364593149190

Postavili město za městem a oni jim tam začali jezdit lidi.

0/0
26.7.2016 9:31

P19a59v90e70l 65O94b31d18r81ž16á10l77e67k 6556544848172

Modernizaci a zkapacitnění železnice na západ od Vltavy blokují... překvapivě... Pražáci.

+2/0
24.7.2016 18:46

R92o33m38a32n 77P23o77l89á58č10e57k 5316729655

Základní problém je v tom, že vnitřní okruh si Praha platí a financuje sama.

Železnice je v moci SŽDC, které vše financuje a řeší to jako celek, takže příměsto pro Prahu je pro ní pod rozlišovací schopnost...

0/0
24.7.2016 19:51

J55a91c61h56y94m 79K24a37v75a64n 1110479698125

Zajimave, v Praze je vetsinou vynikajici a levna MHD (ano, trasa Hsotivar - Dejvice bohuzel auto vyzaduje), v dobe rozvozu potravin nema ani auto moc cenu na nakupy. Pokud obcas auto clovek potrebuje, je zde jiz nekolik spolecnosti sdilejici auta a bydlite-li v jejich zone, tak mate auto do 15 minut. Pak tu jsou pujcovny a TAXI. Kdyz vezmu rocni prumerny naklad na auto jen 70tisic (vcetne porizeni), tak se auto hodne lidem nevyplati.

+3/−4
24.7.2016 16:58

P54a90v53e10l 20Ř55a13p30e81k 7412956819115

Ti lidé si to bohužel neumí spočítat a mnoho z nich ani neví, že se dá přepravovat i jinak než autem. Vlakem jeli naposledy před 15 lety. Já když přijedu do Prahy na jednání, tak první věta je vždycky "Dobrý den, jaká byla cesta? Nebyly zácpy?" a já na to "nebyly, přijel jsem vlakem". "Hmm, vlakem jóó??"

+4/−4
24.7.2016 17:07

P22a65v46e10l 45O25b59d18r25ž21á59l74e69k 6786274678372

Hmm ... smoking stojí 25 tisíc, využiji ho tak 2x za rok a stejně jsem si raději koupil vlastní, než řešit půjčování.

Sdílené auto je skok do zakalené vody, taxík v Praze luxus pro bohaté.

+7/0
24.7.2016 17:09

P84a17v20e33l 98Ř15a98p46e74k 7682446739595

Všechno by šlo, ale lidi podléhají zajetým stereotypům, masírce z reklam a televize. Pak úplně zapomínají, že existují i jiná řešení.

+3/−2
24.7.2016 17:10

P65a74v92e67l 58O90b75d28r84ž86á61l85e43k 6406774398412

Viz níže - dostaňte mne z místa bydliště do místa pracoviště jinak než autem stejně rychle jako autem ... a můžeme se o jiných řešeních bavit ;)

+5/0
24.7.2016 17:12

J38a44c92h96y34m 84K57a12v17a65n 1980349758795

Pokud to jde bez auta napr. o 15 minut dele, tak to myslim zase takova tragedie neni. Alesopon se clovek trochu pri ceste protahne a narovna :-)

+4/−1
24.7.2016 17:15

T85o58m59á45š 66M17o20r86a50v48č51í96k 3547336893675

Tojo....ale pokud je to o 45 minut, tak už je to opruz

+4/0
24.7.2016 17:16

P36a69v15e46l 34Ř51a75p34e79k 7262906609925

Tenhle argument neberu - můžete změnit zaměstnání nebo místo bydliště. Když si spočtete úsporu peněz a času za několik let, asi byste dost zíral. A jako bonus byste denně neotravoval ovzduší autem.

0/−10
24.7.2016 17:32

T91o51m52á15š 10M13o36r96a73v70č28í54k 3867946503985

Musíte si uvědomit, že ne všichni bydlí sami a parner/ka můžou pracovat poblíž bytu. ;-)

+3/0
24.7.2016 17:47

P78a60v67e43l 79Ř94a93p86e51k 7382196339795

Dříve byla žena doma a starala se o děti a domácnost. Dnes, v době "blahobytu", musí oba do práce.

+2/−5
24.7.2016 17:57

T28o74m55á27š 93M98o95r46a95v51č96í91k 3937646503595

A pointa?

+1/0
24.7.2016 18:04

T59o38m10á75š 55M28o58r57a79v96č97í63k 3107766903785

Jinak tohle je jen mýtus, za komunismu pracovaly i ženy a před tím babičky a prababičky dřely na polích (většina obyvatel pracovala v zemědělství). Nedávno byl dokument z Anglie, kde ženy ještě v 19. století dřely 16 hodin denně v dolech.

+3/0
24.7.2016 18:06

J55a77c97h24y11m 59K86a98v14a13n 1370639748485

45minut navic uz je dost, ale kolik % to tak ma? Myslim, ze maximalne 15%.

0/0
24.7.2016 17:50

P54a43v37e23l 37O43b77d60r69ž26á75l29e95k 6446954688152

15 minut na jedné cestě, to je 2.5 hodiny týdně. Prakticky jedno volné odpoledne. To má pro mne hodně velkou hodnotu.

Zvlášť, když třeba u mne je rozdíl auto-hromadná doprava minimálně 40 minut na jedné cestě.

+7/−3
24.7.2016 17:18

J71a50c24h94y49m 48K10a71v39a94n 1720279648835

Udrzbe auta urcite 1-2hodiny tydne taky minimalne date, pokud mate auto starsi, tak mozna i vic. A pak narazove do servisu take stoji nejaky cas. A pokud mate auto novy, tak porizovaci náklady by se taky daly "vymenit" za celkem dost volneho casu.

0/−5
24.7.2016 17:55

P18e64t52r 64Č36e85r49m56á11k 9948185819480

Což jsou ale věci které dělá i ten co jezdí MHD a auto má stejně doma, což je hodně lidí.

0/0
24.7.2016 20:05

J81o63s51e12f 45B96r64o22ž60e52k 7743155432641

2 hodiny údržbě auta dám tak za rok, spíš za dva. Auto mám na ježdění a ne na údržbu.

+3/0
24.7.2016 20:07

J83a41c69h59y95m 84K17a20v76a41n 1180199298575

;-D Jen na benzince pri kazdem tankovani stravite myslim alespon 10 minut.

2xrocne vymena PNEU ci disku, min. 1xrocne servis, vetsina majitelu dokonce auto i vysava vysavacem ci i myje. Vetsi nadsenci osetruji lak, meni sterace, kontroluji tlak v pneu, akumulator ... (no prece sem debudu opisovat doporuceni, ktere je udelat pred kazdou jizdou ;-D)

Ovsem, pokud mate a platite nekoho, kdo vse za vas obstara, tak je to mozne.

+1/−2
24.7.2016 21:50

B70á55r15a 23T11e66s45n29e36r59o75v62á 5515330654899

k benzínce 2x měsíčně, do myčky 1x, servis 2x ročně max., výměna pneu 2x ročně - opravdu myslíte, že to dá dohromady 2 h týdně??? 8-o

+2/0
24.7.2016 23:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.