Diskuze

V Praze přibyly za 15 let desítky tisíc aut, více lidí dojíždí z okolí

Nové dopravní mapy ukázaly, že v metropoli přibyly desítky tisíc aut. Strakonickou jich denně projede až 114 tisíc, po Barrandovském mostě ještě o dvaadvacet tisíc vozů víc. Výrazně se zvyšuje dojíždění do Prahy z okolních obcí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ilustrační foto není pane redaktore z Jižní spojky (na té přeci nejezdí tramvaje), ale z ulice Švehlova v Praze Hostivaři.

0 0
možnosti

J83a40n 43F66i21a82l34a

24. 7. 2016 23:39

Lidé použijí to, co je pohodlnější. Takže řešení je zlepšit příměstskou hromadnou dopravu, třeba vlaky a parkování na nádražích v okolí Prahy a zároveň zhoršit průjezdnost Prahy pro individuální dopravu.

Pokud cesta z Říčan do Prahy vlakem trvá stejně dlouho, jako kolona před kruhákem v Uhříněvsi, tak auto použije už jen člověk rozumu mdlého.

0 3
možnosti

A těch 100.000 lidí, co přesedne z auta na příměstskou dopravu (po jejím vylepšení), nebo zaparkuje auto na kraji Prahy, ty nacpete kam? Do MHD, které je ve špičce vytíženo na 100 % jak kapacitně, tak z hlediska intervalů mezi spoji, se vám nevejdou.

1 0
možnosti
Foto

16 let se plánuje a schvaluje obchvat Prahy v části Ruzyně- Suchdol. A k tomu aby se nezačalo ani kopat stačí pár jedinců (Advokátní kancelář Dohnal a Bernard, která zastupuje 8 městských částí, 4 obce a 6 fyzických osob)! INFO: http://www.okruhprahy.cz/harmonogram-vystavby

0 0
možnosti

No, ono jich tak málo není. Kromě Suchdoláků se to nelíbí i lidem z Přední Kopaniny, Horoměřic a městských částí na druhém břehu Vltavy - od Bohnic až po Letňany. Vedení městských částí postupuje na základě přání svých voličů.

0 0
možnosti

A kolik je schválně kapacita P+R? 15000 všech?

Nebylo by spíš řešení toto nějak řešit?

2 0
možnosti

2936 pokud dobře počítám...

0 0
možnosti
Foto

No kdyby bylo více průmyslových zón na periferiích měst,tak nikdo nemusí řešit nárůst dopravy a množství aut v centrech.Pro firmy a průmysl již fungující v centru Prahy mělo by být rozšířeno P+R a aby je to motivovalo nechat auto na parkovišti.Jenže všichni na všem chtějí zbohatnout na všem a tím vybírat za parkovné na priferií a lidi nemusí to motivovat.

0 0
možnosti

P38e65t38r 90P80e70t83r

24. 7. 2016 21:49

Ano, protože lidi prostě chtějí zaparkovat zdarma...to je tak, když se přestěhuju za Prahu, abych ušetřil na nájmu ale pak nechci platit parkovné.

5 0
možnosti

Proč je v článku o dopravě citován jedinec, který dopravě nerozumí a zabývá se "neziskovkováním" - Filler (p.s. když se jeho jméno přeloží do češtiny - "Výplň" , tak krásně naznačí, k čemu ta osoba je).

A že se za 15 let otevřely 2 zásadní stavby (resp jen jejich části) je psíše ostuda - bez roku 1948 mohly bát hotové už v 50. letech..

6 0
možnosti

J72a39n 40F75i24a60l17a

24. 7. 2016 23:29

Filler je uznávaný odborník na bezmotorovou dopravu, především pěší.

0 0
možnosti
Foto

Výstavba dalších silničních kapacit problém nejen nevyřeší , ale ještě zhorší. Problém nejsou až tak samotná auta Pražanů jako dojíždějící z okolí. Proto se divím magistrátu že víc netlačí na rychlou modernizaci a zkapacitnění příměstské železnice ze všech směrů. Jen tak získají dostatečnou kapacitu pro dojíždějící a nezahltí město úplně

5 0
možnosti

V zásadních směrech železnice vůbec není.. (Jihovýchod)

0 0
možnosti

Zajimave, v Praze je vetsinou vynikajici a levna MHD (ano, trasa Hsotivar - Dejvice bohuzel auto vyzaduje), v dobe rozvozu potravin nema ani auto moc cenu na nakupy. Pokud obcas auto clovek potrebuje, je zde jiz nekolik spolecnosti sdilejici auta a bydlite-li v jejich zone, tak mate auto do 15 minut. Pak tu jsou pujcovny a TAXI. Kdyz vezmu rocni prumerny naklad na auto jen 70tisic (vcetne porizeni), tak se auto hodne lidem nevyplati.

3 4
možnosti

P58a25v65e52l 74Ř24a17p55e34k

24. 7. 2016 17:07

Ti lidé si to bohužel neumí spočítat a mnoho z nich ani neví, že se dá přepravovat i jinak než autem. Vlakem jeli naposledy před 15 lety. Já když přijedu do Prahy na jednání, tak první věta je vždycky "Dobrý den, jaká byla cesta? Nebyly zácpy?" a já na to "nebyly, přijel jsem vlakem". "Hmm, vlakem jóó??"

4 4
možnosti

Řekl bych, že problém je víc ve vylidňování určitých oblastí ČR, stěhování lidí do okolí velkých měst za prací a tedy následnou potřebu dojezdu do práce do velkého města.

Satelity třeba okolo Prahy jen zatížily dopravní obslužnost všech hlavních tras do Prahy. Ráno narváno do Prahy, večer zas ven.

Nicméně - alespoň se točí kola obchodu - za auta, benzin, opravy, .... .

1 0
možnosti

Vylidňování je ale zase jen důsledek modernizace hospodářství, specializace a centralizace - kdy u většiny prací ji člověk nemůže dělat sám, v domku, na vesnici.

A celkem logicky se stahují firmy do míst, kde sice lidi nejsou - ale všichni to tam mají +/- stejně daleko.

0 0
možnosti