- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak čtu tuhle diskuzi, vidím to celkem dost jasně jako tady::
Ilustrační foto není pane redaktore z Jižní spojky (na té přeci nejezdí tramvaje), ale z ulice Švehlova v Praze Hostivaři.
Lidé použijí to, co je pohodlnější. Takže řešení je zlepšit příměstskou hromadnou dopravu, třeba vlaky a parkování na nádražích v okolí Prahy a zároveň zhoršit průjezdnost Prahy pro individuální dopravu.
Pokud cesta z Říčan do Prahy vlakem trvá stejně dlouho, jako kolona před kruhákem v Uhříněvsi, tak auto použije už jen člověk rozumu mdlého.
A těch 100.000 lidí, co přesedne z auta na příměstskou dopravu (po jejím vylepšení), nebo zaparkuje auto na kraji Prahy, ty nacpete kam? Do MHD, které je ve špičce vytíženo na 100 % jak kapacitně, tak z hlediska intervalů mezi spoji, se vám nevejdou.
16 let se plánuje a schvaluje obchvat Prahy v části Ruzyně- Suchdol. A k tomu aby se nezačalo ani kopat stačí pár jedinců (Advokátní kancelář Dohnal a Bernard, která zastupuje 8 městských částí, 4 obce a 6 fyzických osob)! INFO: http://www.okruhprahy.cz/harmonogram-vystavby
No, ono jich tak málo není. Kromě Suchdoláků se to nelíbí i lidem z Přední Kopaniny, Horoměřic a městských částí na druhém břehu Vltavy - od Bohnic až po Letňany. Vedení městských částí postupuje na základě přání svých voličů.
A kolik je schválně kapacita P+R? 15000 všech?
Nebylo by spíš řešení toto nějak řešit?
2936 pokud dobře počítám...
No kdyby bylo více průmyslových zón na periferiích měst,tak nikdo nemusí řešit nárůst dopravy a množství aut v centrech.Pro firmy a průmysl již fungující v centru Prahy mělo by být rozšířeno P+R a aby je to motivovalo nechat auto na parkovišti.Jenže všichni na všem chtějí zbohatnout na všem a tím vybírat za parkovné na priferií a lidi nemusí to motivovat.
Ano, protože lidi prostě chtějí zaparkovat zdarma...to je tak, když se přestěhuju za Prahu, abych ušetřil na nájmu ale pak nechci platit parkovné.
Proč je v článku o dopravě citován jedinec, který dopravě nerozumí a zabývá se "neziskovkováním" - Filler (p.s. když se jeho jméno přeloží do češtiny - "Výplň" , tak krásně naznačí, k čemu ta osoba je).
A že se za 15 let otevřely 2 zásadní stavby (resp jen jejich části) je psíše ostuda - bez roku 1948 mohly bát hotové už v 50. letech..
Filler je uznávaný odborník na bezmotorovou dopravu, především pěší.
Výstavba dalších silničních kapacit problém nejen nevyřeší , ale ještě zhorší. Problém nejsou až tak samotná auta Pražanů jako dojíždějící z okolí. Proto se divím magistrátu že víc netlačí na rychlou modernizaci a zkapacitnění příměstské železnice ze všech směrů. Jen tak získají dostatečnou kapacitu pro dojíždějící a nezahltí město úplně
V zásadních směrech železnice vůbec není.. (Jihovýchod)
Zajimave, v Praze je vetsinou vynikajici a levna MHD (ano, trasa Hsotivar - Dejvice bohuzel auto vyzaduje), v dobe rozvozu potravin nema ani auto moc cenu na nakupy. Pokud obcas auto clovek potrebuje, je zde jiz nekolik spolecnosti sdilejici auta a bydlite-li v jejich zone, tak mate auto do 15 minut. Pak tu jsou pujcovny a TAXI. Kdyz vezmu rocni prumerny naklad na auto jen 70tisic (vcetne porizeni), tak se auto hodne lidem nevyplati.
Ti lidé si to bohužel neumí spočítat a mnoho z nich ani neví, že se dá přepravovat i jinak než autem. Vlakem jeli naposledy před 15 lety. Já když přijedu do Prahy na jednání, tak první věta je vždycky "Dobrý den, jaká byla cesta? Nebyly zácpy?" a já na to "nebyly, přijel jsem vlakem". "Hmm, vlakem jóó??"
Řekl bych, že problém je víc ve vylidňování určitých oblastí ČR, stěhování lidí do okolí velkých měst za prací a tedy následnou potřebu dojezdu do práce do velkého města.
Satelity třeba okolo Prahy jen zatížily dopravní obslužnost všech hlavních tras do Prahy. Ráno narváno do Prahy, večer zas ven.
Nicméně - alespoň se točí kola obchodu - za auta, benzin, opravy, .... .
Vylidňování je ale zase jen důsledek modernizace hospodářství, specializace a centralizace - kdy u většiny prací ji člověk nemůže dělat sám, v domku, na vesnici.
A celkem logicky se stahují firmy do míst, kde sice lidi nejsou - ale všichni to tam mají +/- stejně daleko.