Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vozíčkářka: Parkování pro invalidy by se mohlo projektovat smysluplněji

Jednačtyřicetiletá Romana Kolářová je na invalidním vozíku už více než dvacet let. přes prvotní beznaděj se s handicapem dokázala vyrovnat. Praha je podle ní pro vozíčkáře stále přívětivější. „Za ty roky se život vozíčkářů v Praze určitě zlepšil,“ říká žena. Na bariéry ale naráží pořád.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P82a29t13r41i43k 30E64g11e33r 2938130219241

Lidem kteří jsou postižení pomáháme. Překvapuje nás kdo všechno se u nás objeví. Cestují totiž nejen neslyšící a vozíčkáři, ale i slepý nebo se zasádrovanou končetinou. Ve čtvrtek si asi mladá švédka přiletěla do Prahy pro mega sádru měla v sádře hlavu, ruce i nohy a samozřejmě na vozíku. Nikdo ji však neodbavoval takto zničenou. Někdy si nedokážeme najít odpověď na otázku.

0/0
1.8.2016 15:54

K85a15r24e57l 29D48r98d73a 6463265597529

Modré zóny, to je slast. Vozíčkář do nich nesmí.

(Nebo snad smí a já to nevím? (Dle předpisů smím s O7 vjet i do zákazu vjezdu a vyložit vozíčkáře třeba před divadlem. Pak musím O7 sundat a při výjezdu zaplatit pokutu, pokud mě uloví policie...) Že by v nouzi nejvyšší směl nemístní vozíčkář parkovat 5 minut v modré zóně a nebýt odtažen? A to prý policie nesmí vozíčkáře odtáhnout...)

Sleduji situaci v centru. Když nemáte trvalé bydliště, nedostanete parkovací kartu do modré zóny. Návštěvník platí na hodinách 200-300 Kč denně. Praha má pár vozíčkářských míst v centru. (Tak 1 na deset bloků.) Takže třeba student vozíčkář uloví místo a nesmí se z něj pak 5 let hnout. Ale má tak parkování před domem zdarma. Ostatní vozíčkáři mají roky smůlu.

Minule tady iDNES řešila vozíčkáře, který na Vinohradech takové místo blokuje jinému zájemci. Diskutující tady radili prořezat mu pneumatiky. Policie se vyjadřovala, že auto monitoruje a jak to půjde, pošle ho do šrotu. Počítám, že stejně laskavě monitorují i naše auto a tak 3 další vozíčkáře s kterými se tady pereme o parkování. ;-D

Alternativa 2. Pak jsou v centru vozíčkářská místa na 4 hodiny. Většinou jsou prázdná. Nejsou ani pro toho kdo zde bydlí, ani pro toho, kdo zde pracuje 8,5 hodiny. Tak by mohl šikovný vozíčkář tady parkovat trvale, jen musí každé 4 hodiny přeparkovat na sousední flek. Patrně tak je to Prahou vymyšleno. ;-D

+2/0
30.7.2016 9:21

K96a25r97e70l 31D28r87d94a 6263455287639

Opět, české nesmyslné předpisy. O7 v autě nově platí jen při přítomnosti majitele karty. Pokud zdravý rodinný příslušník dříve běžně jezdil na O1, bylo to špatně. Přitom důvody by se našly a byly by vcelku humánní a pochopitelné. Normálních podvodníků a zneužívajících bylo ale nejspíš víc.

Mám vozíčkáře, který sám řídit nemůže, kterého vyložím a jedu jeho auto s O7 zaparkovat. Průser. Vlastně na to nemám dle předpisů právo a zneužívám parkovací místo pro vozíčkáře. Alternativou je výhradně plně placené parkování, protože na modrou zónu nedosáhneme ani jeden.

Takže na to kašlu a vlastně zneužívám O7. Děkuji Česko za ty dary. Jsem podvodníkem a zločincem. :-P

Tak tady máme skvělý "bezbariérový systém" s podporou ekonomicky výhodného parkování pro vozíčkáře, který vozíčkáři s nejtěžší formou postižení vlastně nemají jak využívat. Rv;-D

A stejná kocourkovská česká logika je u asistentů v MHD, u dálničních známek a kdekoliv jinde. Takhle vypadá boj se zneužíváním státních výhod. Děkuji všem podvodníkům za hezké podmínky k životu. Nyní jsem donucen také neustále podvádět. ;-D

(Třeba asistent má v MHD dopravu zdarma. Jak jede sám, dopravu platí. Takže si rodinní příslušníci - či asistenti stejně musí koupit legitku a údajná výhoda pro vozíčkáře je jen blábol na papíře. Je to samozřejmě individuální, případ od případu jinak. Třeba to takto někomu skutečně pomáhá.)

0/0
30.7.2016 8:46

K91a89r24e27l 19D87r17d31a 6493845447629

Kdysi mě chytla dopravní policie bez vozíčkáře a měl jsem vyvěšenou O1. Nikde jsem neparkoval, jel jsem po silnici. Pánové řešili, že je to zneužití O1. Když nepřepravuji vozíčkáře, tak musí být O1 odstraněna. A ještě mi upřímně poradili, že jiná přísnější hlídka by mi O1 na místě roztrhala, tak ať si na to dám příště pozor. ;-D

V Česku je třeba užívat chechot nebo pláč? Co se hodí do blázince víc? ;-D

+1/0
30.7.2016 8:53

J29a32n 28J87í72c72h19a 8820860808901

Tak je snad logicke,ze kdyz jede doprovod sam..tak plati. Stejne je to u doprovodu ditete do 3 let. Jinak by mohl jezdit cely rok sam a zadara...

+1/0
30.7.2016 10:13

K32a49r13e62l 72D84r32d29a 6683685957929

Logického na tom přece není vůbec nic. Takové výhody jsou jen na papíře, je to jen alibismus Prahy, že prý něco poskytuje. A přitom nedělá nic. Rv

Možná občasný návštěvník Prahy na vozíku takové pravidlo vítá, kdy si jeho doprovod nemusí nakoupit předražené jízdenky.

Vozíčkář žijící v Praze a pohybující se pravidelně centrem takovou výhodu ale nemá jak využít. Všichni jeho asistenti stejně musí vlastnit legitku.

A podobná hloupost je ten doprovod dětí. Tady snad aspoň šetří maminky na mateřské. Ale rodiče jezdící do práce musí mít normální legitku. Pro ně je to sleva o ničem. Navíc je to vázané na průkaz věku dítěte, aby to nebylo tak jednoduché.

Tak snad, mimopražská rodina, co si zajede 2x do roka do Prahy, by mohla jezdit po Praze MHD zdarma. Jinak ale mimopražské dítě 6-15 let na pražskou legitku nedosáhne, takže platí jízdenky jak mourovaté.

Pražské výhody pro kočku.

0/−4
31.7.2016 7:08

K37a57r84e55l 36D37r52d30a 6573395637189

Okomentujte to. V čem vidíte problém?

0/0
31.7.2016 13:14

T12o94m69a16s 52A72u18g79u14s19t33y93n 6697846531580

Paní má velmi samostatné děti. Ve třetí třídě už trefí ze šatny do třídy bez maminky.

+7/−7
29.7.2016 21:07

T64o62m25a92s 59A36u34g60u25s86t62y56n 6597376691740

minusy jsou za co? za to, ze ma potrebu osmilette dite vodit az do tridy?

+4/−4
30.7.2016 1:52

D19a48v54i70d 88Ř62e22z26n94í86č23e32k 4474611611657

Možná je to kvůli osobní zkušenosti, že stačí malá chyba a skončí na celý život na vozíku ? Asi má díky tomu o ně strach.....

0/0
30.7.2016 8:10

M51i97l71a91n 76Ž47á24k 2513689446552

Že vás huba nebolí! :-SS

0/0
31.7.2016 0:00
Foto

M55i32l53a80n 62K29a60t45r97e86n74č10í13k 1751648489214

Vždy obdivujem vozíčkára, ktorý dokáže žiť ,,normálny život"... Gratulujem, Romana!

A k tomu parkovaniu. Na Slovensku je to priam katastrofa. Široké parkovacie boxy pre invalidov sú prakticky neustále obsadené SUV autami našich hrubokrkých, zlatom obvešaných spoluobčanov.

Nikdy nezabudnem na návštevu kamoša v Prahe. Invalid, vozíčkár. Viezol ma do obchodného centra na kraji mesta. Totálne plné parkovisko, okrem štyroch vyhradených miest pred vchodom. A prečo krúžiš dookola a nezaparkuješ tam? - znela moja logická otázka po druhom okruhu. Ty vole, to si nikdo nedovolí ! Zabudol som doma označenie auta, do piatich minút by ma odtiahli...

Hrozne som sa hanbil za hlúpu otázku...

+7/0
29.7.2016 20:50

K37a76r35e11l 90D18r38d96a 6813415107409

V Praze je zase koloritem odtahovat i špatně zaparkovaného "vozíčkáře". Mám pocit, že měšťáci rozlišují, zda jde o skutečného vozíčkáře - podle plošiny či úpravy řízení v autě - tady třeba neodtahují a domnělého vozíčkáře - majitele O7 v normálním autě - kterého v poklidu obotičkují či odtáhnou.

Ono vlastně nelze podle O7 poznat, zda jde o vozíčkáře. Tak máme jasné přesné předpisy, ale postavené na nesmyslném chápání osob, co mají právo na zvýhodněné parkování.

Resp. občas mám problém pochopi, proč někdo, kdo chodí po svých vlastní O7 a v centru řeší normální běžné pracovní úkony jako zdravý člověk, přitom využívá zvýhodněných parkovacích míst.

Ono stačí sledovat hukot před Penny, kolik seniorů jezdí s O7 rovnou před vchod obchodu, naloží na zvýhodněném parkovišti auto basama piv a odjíždí.

Připadám si jak pitomec, pokud v Česku O7 také nevlastním. ;-D

0/0
30.7.2016 8:26

K29a30r27e65l 87D19r40d89a 6783665977419

Jen mě napadá, že v Česku se na vozíčkářích neoprávněně parkuje také běžně. A také "SUV". Neuvádíte příliš věrný obrázek Česka.

Policie a měšťáci si většinou nevšímají označených míst před obchodními centry. Osobně jsem viděl kontroly jen na běžné ulici. Před obchody se to kontrolovalo snad jen chvíli po zavedení zákona.

A pak je finta, že někdo sedí v autě. Takže vlastně nejde o parkování, ale o krátkodobé zastavení. Pokud by hrozila pokuta, auto odjíždí jinam.

0/0
31.7.2016 7:21

J14a15n 10V83a27l76o44u47c86h 6292337288600

Třeba by chudinka mohla MHD zkusit, od jejích špatných zkušeností se hodně (někdy až moc, na co je nutný přístup do každé stanice v centru, kde výtah stojí desítky milionů) změnilo. A parkovací místa? Když zaparkuje doprostřed, ať se nediví, že už tam po straně moc místa pro vozík není...

+3/−12
29.7.2016 20:36

E59v53a 41D45r51o64z46d28o44v67á 7679547815465

Nebo vy byste mohl zkusit sednout na vozík a někam se přemístit.

+7/0
29.7.2016 22:21

D87a54v17i31d 57Ř19e36z68n85í12č38e22k 4644641651917

Jednou jsem to zkusil, když jsme měli doma půjčený vozík kvůli úrazu, no žádná sranda. U sebe doma by jsem bydlel nemohl. Nedostal jsem se ani do bytu :-/ a po městysu, kde bydlíme, to nebylo o nic lepší. Je to tu kopcovité a nikde se tu na bezbariérové přístupy nehraje.

+1/0
30.7.2016 8:16

K42a10r93e46l 37D59r86d57a 6423245427939

V Praze je dobře bezbariérové centrum a nová výstavba. Ale třeba takové výstavní Vinohrady v sousedství, to je úlet. Tady má většina obchodů, restaurací a podniků schody. Na bezbariérovost se zde proto vesměs kašle. Hrůza.

0/0
2.8.2016 8:55

L85e69n41k26a 71Z93i97m59o41v21á 8110693500327

Výtah v každé stanici je nutný, aby se tam vozíčkáři dostali. Ono už tak stačí, že výtahy ústí na povrchu často docela daleko od místa určení (třeba nová stanice Národní třída - výtah je zastrčen, že neznalý k němu ani netrefí).

+1/0
30.7.2016 8:34

K83a55r43e23l 51D81r63d78a 6753355537869

Jaká nová stanice? Vy tu historii zdejšího výtahu neznáte? Nejprve jel projekt EU na výtah. K tomu se demonstrovalo, že Lazarská před výtahem je bariérová zastávka tramvaje a výtah je zde k ničemu. Následně nový výtah zabednili a byl roky mimo provoz po dobu rekonstrukce stanice Národní. (Tím mu určitě propadla záruka.) Pak zavřeli na rok Vodičkovu - Jindřišskou a celá Praha chodila centrem pěšky. Ale dík tomu se mohly udělat bezbariérové zastávky Lazarská a opravit Vodičkova. Pak se to vše slavně otevřelo. Jedno bezbariérové řešení a měsíce stála celá Praha.

Tedy, tento výtah je veleslavný a měl by ho znát každý. Stojí před pedagogickou fakultou a slouží pro masové navážení studentů. A je určen pro přestup na tramvaj. K tomu je nádherně a luxusně přestavěna Lazarská.

A to vše proto, aby developer Quadrilia neměl snad povinnost, když likviduje stanici metra na povrchu, investovat do jejího nově povinného bezbariérového řešení a nemusel snad vykutat výtah i na této straně výstupu za své. Občané se mu na jeho obchoďák a jeho byznys pěkně a úslužně složili. To zajistila Praha za ně. ;-D

0/0
2.8.2016 9:10

A98l60e94n30a 72K25o94l92e74g10a41r95o95v91á 7696666416108

S metrem sice zkusenost nemam,ale diky cestovani s kamaradem vozickarem MHD ano. Sice jedete bezbar spojem, ale nemůzete vystoupiit na kazdé zastávce...tedy na mechaničaku a s pomocí ostatních obces ano, Nefungujicí plosiny takže samostatně cestujici vozickář se do vozu nedostane atd atd :-/

0/0
2.8.2016 6:28

K87a91r75e85l 36D12r12d98a 6113905227319

Ne každá zastávka je bezbariérová. Dá se někde najít mapa?

Já jsem na DPP klikl vyhledávání spojení a zastávky v mém okolí mají bezbariérovost nestanovenu. Jinou informaci jsem nenašel. Na mapách také nic. My jezdíme podle znalosti. Ale jak si naplánovat trasu?

Nefungující plošiny kde? V tramvajích jde jen o případnou nešikovnost řidiče. Jinak je to většinou OK. V autobusech je to případ od případu. Některý má černou plošinu pod vozem a roky ji nevyndal. Takový řidič přijde, že nás nenabere, že má plošinu rozbitou, že nejde vyndat.

0/0
2.8.2016 9:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.