Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vozíčkářka: Parkování pro invalidy by se mohlo projektovat smysluplněji

Jednačtyřicetiletá Romana Kolářová je na invalidním vozíku už více než dvacet let. přes prvotní beznaděj se s handicapem dokázala vyrovnat. Praha je podle ní pro vozíčkáře stále přívětivější. „Za ty roky se život vozíčkářů v Praze určitě zlepšil,“ říká žena. Na bariéry ale naráží pořád.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85a45t71r36i74k 22E76g77e86r 2788810749281

Lidem kteří jsou postižení pomáháme. Překvapuje nás kdo všechno se u nás objeví. Cestují totiž nejen neslyšící a vozíčkáři, ale i slepý nebo se zasádrovanou končetinou. Ve čtvrtek si asi mladá švédka přiletěla do Prahy pro mega sádru měla v sádře hlavu, ruce i nohy a samozřejmě na vozíku. Nikdo ji však neodbavoval takto zničenou. Někdy si nedokážeme najít odpověď na otázku.

0/0
1.8.2016 15:54

K78a53r98e42l 86D77r72d10a 6953325357519

Modré zóny, to je slast. Vozíčkář do nich nesmí.

(Nebo snad smí a já to nevím? (Dle předpisů smím s O7 vjet i do zákazu vjezdu a vyložit vozíčkáře třeba před divadlem. Pak musím O7 sundat a při výjezdu zaplatit pokutu, pokud mě uloví policie...) Že by v nouzi nejvyšší směl nemístní vozíčkář parkovat 5 minut v modré zóně a nebýt odtažen? A to prý policie nesmí vozíčkáře odtáhnout...)

Sleduji situaci v centru. Když nemáte trvalé bydliště, nedostanete parkovací kartu do modré zóny. Návštěvník platí na hodinách 200-300 Kč denně. Praha má pár vozíčkářských míst v centru. (Tak 1 na deset bloků.) Takže třeba student vozíčkář uloví místo a nesmí se z něj pak 5 let hnout. Ale má tak parkování před domem zdarma. Ostatní vozíčkáři mají roky smůlu.

Minule tady iDNES řešila vozíčkáře, který na Vinohradech takové místo blokuje jinému zájemci. Diskutující tady radili prořezat mu pneumatiky. Policie se vyjadřovala, že auto monitoruje a jak to půjde, pošle ho do šrotu. Počítám, že stejně laskavě monitorují i naše auto a tak 3 další vozíčkáře s kterými se tady pereme o parkování. ;-D

Alternativa 2. Pak jsou v centru vozíčkářská místa na 4 hodiny. Většinou jsou prázdná. Nejsou ani pro toho kdo zde bydlí, ani pro toho, kdo zde pracuje 8,5 hodiny. Tak by mohl šikovný vozíčkář tady parkovat trvale, jen musí každé 4 hodiny přeparkovat na sousední flek. Patrně tak je to Prahou vymyšleno. ;-D

+2/0
30.7.2016 9:21

K32a72r89e64l 59D95r14d45a 6353595267139

Opět, české nesmyslné předpisy. O7 v autě nově platí jen při přítomnosti majitele karty. Pokud zdravý rodinný příslušník dříve běžně jezdil na O1, bylo to špatně. Přitom důvody by se našly a byly by vcelku humánní a pochopitelné. Normálních podvodníků a zneužívajících bylo ale nejspíš víc.

Mám vozíčkáře, který sám řídit nemůže, kterého vyložím a jedu jeho auto s O7 zaparkovat. Průser. Vlastně na to nemám dle předpisů právo a zneužívám parkovací místo pro vozíčkáře. Alternativou je výhradně plně placené parkování, protože na modrou zónu nedosáhneme ani jeden.

Takže na to kašlu a vlastně zneužívám O7. Děkuji Česko za ty dary. Jsem podvodníkem a zločincem. :-P

Tak tady máme skvělý "bezbariérový systém" s podporou ekonomicky výhodného parkování pro vozíčkáře, který vozíčkáři s nejtěžší formou postižení vlastně nemají jak využívat. Rv;-D

A stejná kocourkovská česká logika je u asistentů v MHD, u dálničních známek a kdekoliv jinde. Takhle vypadá boj se zneužíváním státních výhod. Děkuji všem podvodníkům za hezké podmínky k životu. Nyní jsem donucen také neustále podvádět. ;-D

(Třeba asistent má v MHD dopravu zdarma. Jak jede sám, dopravu platí. Takže si rodinní příslušníci - či asistenti stejně musí koupit legitku a údajná výhoda pro vozíčkáře je jen blábol na papíře. Je to samozřejmě individuální, případ od případu jinak. Třeba to takto někomu skutečně pomáhá.)

0/0
30.7.2016 8:46

K25a76r70e71l 50D55r92d16a 6343775467249

Kdysi mě chytla dopravní policie bez vozíčkáře a měl jsem vyvěšenou O1. Nikde jsem neparkoval, jel jsem po silnici. Pánové řešili, že je to zneužití O1. Když nepřepravuji vozíčkáře, tak musí být O1 odstraněna. A ještě mi upřímně poradili, že jiná přísnější hlídka by mi O1 na místě roztrhala, tak ať si na to dám příště pozor. ;-D

V Česku je třeba užívat chechot nebo pláč? Co se hodí do blázince víc? ;-D

+1/0
30.7.2016 8:53

J18a12n 84J63í72c37h88a 8230460838521

Tak je snad logicke,ze kdyz jede doprovod sam..tak plati. Stejne je to u doprovodu ditete do 3 let. Jinak by mohl jezdit cely rok sam a zadara...

+1/0
30.7.2016 10:13

K48a85r23e37l 81D77r39d91a 6283375957279

Logického na tom přece není vůbec nic. Takové výhody jsou jen na papíře, je to jen alibismus Prahy, že prý něco poskytuje. A přitom nedělá nic. Rv

Možná občasný návštěvník Prahy na vozíku takové pravidlo vítá, kdy si jeho doprovod nemusí nakoupit předražené jízdenky.

Vozíčkář žijící v Praze a pohybující se pravidelně centrem takovou výhodu ale nemá jak využít. Všichni jeho asistenti stejně musí vlastnit legitku.

A podobná hloupost je ten doprovod dětí. Tady snad aspoň šetří maminky na mateřské. Ale rodiče jezdící do práce musí mít normální legitku. Pro ně je to sleva o ničem. Navíc je to vázané na průkaz věku dítěte, aby to nebylo tak jednoduché.

Tak snad, mimopražská rodina, co si zajede 2x do roka do Prahy, by mohla jezdit po Praze MHD zdarma. Jinak ale mimopražské dítě 6-15 let na pražskou legitku nedosáhne, takže platí jízdenky jak mourovaté.

Pražské výhody pro kočku.

0/−4
31.7.2016 7:08

K20a17r10e59l 50D39r28d26a 6533355757569

Okomentujte to. V čem vidíte problém?

0/0
31.7.2016 13:14

T56o20m49a71s 96A70u13g66u40s34t31y85n 6367276211370

Paní má velmi samostatné děti. Ve třetí třídě už trefí ze šatny do třídy bez maminky.

+7/−7
29.7.2016 21:07

T94o84m27a85s 21A84u74g55u72s77t47y83n 6277666971230

minusy jsou za co? za to, ze ma potrebu osmilette dite vodit az do tridy?

+4/−4
30.7.2016 1:52

D19a66v80i70d 37Ř66e93z57n33í38č86e84k 4854231321337

Možná je to kvůli osobní zkušenosti, že stačí malá chyba a skončí na celý život na vozíku ? Asi má díky tomu o ně strach.....

0/0
30.7.2016 8:10

M27i89l31a67n 17Ž89á44k 2713459936982

Že vás huba nebolí! :-SS

0/0
31.7.2016 0:00
Foto

M29i32l29a48n 73K35a17t75r69e46n49č10í38k 1901698619824

Vždy obdivujem vozíčkára, ktorý dokáže žiť ,,normálny život"... Gratulujem, Romana!

A k tomu parkovaniu. Na Slovensku je to priam katastrofa. Široké parkovacie boxy pre invalidov sú prakticky neustále obsadené SUV autami našich hrubokrkých, zlatom obvešaných spoluobčanov.

Nikdy nezabudnem na návštevu kamoša v Prahe. Invalid, vozíčkár. Viezol ma do obchodného centra na kraji mesta. Totálne plné parkovisko, okrem štyroch vyhradených miest pred vchodom. A prečo krúžiš dookola a nezaparkuješ tam? - znela moja logická otázka po druhom okruhu. Ty vole, to si nikdo nedovolí ! Zabudol som doma označenie auta, do piatich minút by ma odtiahli...

Hrozne som sa hanbil za hlúpu otázku...

+7/0
29.7.2016 20:50

K97a89r68e58l 54D24r65d37a 6453405167299

V Praze je zase koloritem odtahovat i špatně zaparkovaného "vozíčkáře". Mám pocit, že měšťáci rozlišují, zda jde o skutečného vozíčkáře - podle plošiny či úpravy řízení v autě - tady třeba neodtahují a domnělého vozíčkáře - majitele O7 v normálním autě - kterého v poklidu obotičkují či odtáhnou.

Ono vlastně nelze podle O7 poznat, zda jde o vozíčkáře. Tak máme jasné přesné předpisy, ale postavené na nesmyslném chápání osob, co mají právo na zvýhodněné parkování.

Resp. občas mám problém pochopi, proč někdo, kdo chodí po svých vlastní O7 a v centru řeší normální běžné pracovní úkony jako zdravý člověk, přitom využívá zvýhodněných parkovacích míst.

Ono stačí sledovat hukot před Penny, kolik seniorů jezdí s O7 rovnou před vchod obchodu, naloží na zvýhodněném parkovišti auto basama piv a odjíždí.

Připadám si jak pitomec, pokud v Česku O7 také nevlastním. ;-D

0/0
30.7.2016 8:26

K19a35r43e67l 74D35r14d88a 6223595787479

Jen mě napadá, že v Česku se na vozíčkářích neoprávněně parkuje také běžně. A také "SUV". Neuvádíte příliš věrný obrázek Česka.

Policie a měšťáci si většinou nevšímají označených míst před obchodními centry. Osobně jsem viděl kontroly jen na běžné ulici. Před obchody se to kontrolovalo snad jen chvíli po zavedení zákona.

A pak je finta, že někdo sedí v autě. Takže vlastně nejde o parkování, ale o krátkodobé zastavení. Pokud by hrozila pokuta, auto odjíždí jinam.

0/0
31.7.2016 7:21

J62a86n 77V89a92l76o47u37c61h 6732547358490

Třeba by chudinka mohla MHD zkusit, od jejích špatných zkušeností se hodně (někdy až moc, na co je nutný přístup do každé stanice v centru, kde výtah stojí desítky milionů) změnilo. A parkovací místa? Když zaparkuje doprostřed, ať se nediví, že už tam po straně moc místa pro vozík není...

+3/−12
29.7.2016 20:36

E73v17a 63D21r37o94z11d55o47v36á 7249667695255

Nebo vy byste mohl zkusit sednout na vozík a někam se přemístit.

+7/0
29.7.2016 22:21

D44a57v92i84d 39Ř89e21z90n37í87č46e51k 4624681911697

Jednou jsem to zkusil, když jsme měli doma půjčený vozík kvůli úrazu, no žádná sranda. U sebe doma by jsem bydlel nemohl. Nedostal jsem se ani do bytu :-/ a po městysu, kde bydlíme, to nebylo o nic lepší. Je to tu kopcovité a nikde se tu na bezbariérové přístupy nehraje.

+1/0
30.7.2016 8:16

K45a79r18e27l 10D27r50d77a 6833635777909

V Praze je dobře bezbariérové centrum a nová výstavba. Ale třeba takové výstavní Vinohrady v sousedství, to je úlet. Tady má většina obchodů, restaurací a podniků schody. Na bezbariérovost se zde proto vesměs kašle. Hrůza.

0/0
2.8.2016 8:55

L25e59n62k33a 32Z61i12m78o67v87á 8240453380827

Výtah v každé stanici je nutný, aby se tam vozíčkáři dostali. Ono už tak stačí, že výtahy ústí na povrchu často docela daleko od místa určení (třeba nová stanice Národní třída - výtah je zastrčen, že neznalý k němu ani netrefí).

+1/0
30.7.2016 8:34

K78a75r73e85l 42D42r63d76a 6903435587529

Jaká nová stanice? Vy tu historii zdejšího výtahu neznáte? Nejprve jel projekt EU na výtah. K tomu se demonstrovalo, že Lazarská před výtahem je bariérová zastávka tramvaje a výtah je zde k ničemu. Následně nový výtah zabednili a byl roky mimo provoz po dobu rekonstrukce stanice Národní. (Tím mu určitě propadla záruka.) Pak zavřeli na rok Vodičkovu - Jindřišskou a celá Praha chodila centrem pěšky. Ale dík tomu se mohly udělat bezbariérové zastávky Lazarská a opravit Vodičkova. Pak se to vše slavně otevřelo. Jedno bezbariérové řešení a měsíce stála celá Praha.

Tedy, tento výtah je veleslavný a měl by ho znát každý. Stojí před pedagogickou fakultou a slouží pro masové navážení studentů. A je určen pro přestup na tramvaj. K tomu je nádherně a luxusně přestavěna Lazarská.

A to vše proto, aby developer Quadrilia neměl snad povinnost, když likviduje stanici metra na povrchu, investovat do jejího nově povinného bezbariérového řešení a nemusel snad vykutat výtah i na této straně výstupu za své. Občané se mu na jeho obchoďák a jeho byznys pěkně a úslužně složili. To zajistila Praha za ně. ;-D

0/0
2.8.2016 9:10

A24l26e17n24a 10K75o21l30e74g77a34r23o29v11á 7656226116568

S metrem sice zkusenost nemam,ale diky cestovani s kamaradem vozickarem MHD ano. Sice jedete bezbar spojem, ale nemůzete vystoupiit na kazdé zastávce...tedy na mechaničaku a s pomocí ostatních obces ano, Nefungujicí plosiny takže samostatně cestujici vozickář se do vozu nedostane atd atd :-/

0/0
2.8.2016 6:28

K64a71r88e27l 48D74r13d97a 6313445367489

Ne každá zastávka je bezbariérová. Dá se někde najít mapa?

Já jsem na DPP klikl vyhledávání spojení a zastávky v mém okolí mají bezbariérovost nestanovenu. Jinou informaci jsem nenašel. Na mapách také nic. My jezdíme podle znalosti. Ale jak si naplánovat trasu?

Nefungující plošiny kde? V tramvajích jde jen o případnou nešikovnost řidiče. Jinak je to většinou OK. V autobusech je to případ od případu. Některý má černou plošinu pod vozem a roky ji nevyndal. Takový řidič přijde, že nás nenabere, že má plošinu rozbitou, že nejde vyndat.

0/0
2.8.2016 9:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.