Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vozíčkářka: Parkování pro invalidy by se mohlo projektovat smysluplněji

Jednačtyřicetiletá Romana Kolářová je na invalidním vozíku už více než dvacet let. přes prvotní beznaděj se s handicapem dokázala vyrovnat. Praha je podle ní pro vozíčkáře stále přívětivější. „Za ty roky se život vozíčkářů v Praze určitě zlepšil,“ říká žena. Na bariéry ale naráží pořád.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69a43t66r54i42k 53E30g18e33r 2238490109821

Lidem kteří jsou postižení pomáháme. Překvapuje nás kdo všechno se u nás objeví. Cestují totiž nejen neslyšící a vozíčkáři, ale i slepý nebo se zasádrovanou končetinou. Ve čtvrtek si asi mladá švédka přiletěla do Prahy pro mega sádru měla v sádře hlavu, ruce i nohy a samozřejmě na vozíku. Nikdo ji však neodbavoval takto zničenou. Někdy si nedokážeme najít odpověď na otázku.

0/0
1.8.2016 15:54

K39a65r65e86l 34D88r43d30a 6513865547559

Modré zóny, to je slast. Vozíčkář do nich nesmí.

(Nebo snad smí a já to nevím? (Dle předpisů smím s O7 vjet i do zákazu vjezdu a vyložit vozíčkáře třeba před divadlem. Pak musím O7 sundat a při výjezdu zaplatit pokutu, pokud mě uloví policie...) Že by v nouzi nejvyšší směl nemístní vozíčkář parkovat 5 minut v modré zóně a nebýt odtažen? A to prý policie nesmí vozíčkáře odtáhnout...)

Sleduji situaci v centru. Když nemáte trvalé bydliště, nedostanete parkovací kartu do modré zóny. Návštěvník platí na hodinách 200-300 Kč denně. Praha má pár vozíčkářských míst v centru. (Tak 1 na deset bloků.) Takže třeba student vozíčkář uloví místo a nesmí se z něj pak 5 let hnout. Ale má tak parkování před domem zdarma. Ostatní vozíčkáři mají roky smůlu.

Minule tady iDNES řešila vozíčkáře, který na Vinohradech takové místo blokuje jinému zájemci. Diskutující tady radili prořezat mu pneumatiky. Policie se vyjadřovala, že auto monitoruje a jak to půjde, pošle ho do šrotu. Počítám, že stejně laskavě monitorují i naše auto a tak 3 další vozíčkáře s kterými se tady pereme o parkování. ;-D

Alternativa 2. Pak jsou v centru vozíčkářská místa na 4 hodiny. Většinou jsou prázdná. Nejsou ani pro toho kdo zde bydlí, ani pro toho, kdo zde pracuje 8,5 hodiny. Tak by mohl šikovný vozíčkář tady parkovat trvale, jen musí každé 4 hodiny přeparkovat na sousední flek. Patrně tak je to Prahou vymyšleno. ;-D

+2/0
30.7.2016 9:21

K69a12r35e12l 47D73r59d43a 6913555867849

Opět, české nesmyslné předpisy. O7 v autě nově platí jen při přítomnosti majitele karty. Pokud zdravý rodinný příslušník dříve běžně jezdil na O1, bylo to špatně. Přitom důvody by se našly a byly by vcelku humánní a pochopitelné. Normálních podvodníků a zneužívajících bylo ale nejspíš víc.

Mám vozíčkáře, který sám řídit nemůže, kterého vyložím a jedu jeho auto s O7 zaparkovat. Průser. Vlastně na to nemám dle předpisů právo a zneužívám parkovací místo pro vozíčkáře. Alternativou je výhradně plně placené parkování, protože na modrou zónu nedosáhneme ani jeden.

Takže na to kašlu a vlastně zneužívám O7. Děkuji Česko za ty dary. Jsem podvodníkem a zločincem. :-P

Tak tady máme skvělý "bezbariérový systém" s podporou ekonomicky výhodného parkování pro vozíčkáře, který vozíčkáři s nejtěžší formou postižení vlastně nemají jak využívat. Rv;-D

A stejná kocourkovská česká logika je u asistentů v MHD, u dálničních známek a kdekoliv jinde. Takhle vypadá boj se zneužíváním státních výhod. Děkuji všem podvodníkům za hezké podmínky k životu. Nyní jsem donucen také neustále podvádět. ;-D

(Třeba asistent má v MHD dopravu zdarma. Jak jede sám, dopravu platí. Takže si rodinní příslušníci - či asistenti stejně musí koupit legitku a údajná výhoda pro vozíčkáře je jen blábol na papíře. Je to samozřejmě individuální, případ od případu jinak. Třeba to takto někomu skutečně pomáhá.)

0/0
30.7.2016 8:46

K65a45r56e37l 18D77r66d80a 6493275987819

Kdysi mě chytla dopravní policie bez vozíčkáře a měl jsem vyvěšenou O1. Nikde jsem neparkoval, jel jsem po silnici. Pánové řešili, že je to zneužití O1. Když nepřepravuji vozíčkáře, tak musí být O1 odstraněna. A ještě mi upřímně poradili, že jiná přísnější hlídka by mi O1 na místě roztrhala, tak ať si na to dám příště pozor. ;-D

V Česku je třeba užívat chechot nebo pláč? Co se hodí do blázince víc? ;-D

+1/0
30.7.2016 8:53

J68a93n 58J78í94c26h31a 8680160218501

Tak je snad logicke,ze kdyz jede doprovod sam..tak plati. Stejne je to u doprovodu ditete do 3 let. Jinak by mohl jezdit cely rok sam a zadara...

+1/0
30.7.2016 10:13

K96a42r32e66l 76D92r71d74a 6613975837469

Logického na tom přece není vůbec nic. Takové výhody jsou jen na papíře, je to jen alibismus Prahy, že prý něco poskytuje. A přitom nedělá nic. Rv

Možná občasný návštěvník Prahy na vozíku takové pravidlo vítá, kdy si jeho doprovod nemusí nakoupit předražené jízdenky.

Vozíčkář žijící v Praze a pohybující se pravidelně centrem takovou výhodu ale nemá jak využít. Všichni jeho asistenti stejně musí vlastnit legitku.

A podobná hloupost je ten doprovod dětí. Tady snad aspoň šetří maminky na mateřské. Ale rodiče jezdící do práce musí mít normální legitku. Pro ně je to sleva o ničem. Navíc je to vázané na průkaz věku dítěte, aby to nebylo tak jednoduché.

Tak snad, mimopražská rodina, co si zajede 2x do roka do Prahy, by mohla jezdit po Praze MHD zdarma. Jinak ale mimopražské dítě 6-15 let na pražskou legitku nedosáhne, takže platí jízdenky jak mourovaté.

Pražské výhody pro kočku.

0/−4
31.7.2016 7:08

K16a88r60e61l 57D37r74d60a 6523795657949

Okomentujte to. V čem vidíte problém?

0/0
31.7.2016 13:14

T35o32m62a10s 68A87u19g91u93s69t93y39n 6337406601910

Paní má velmi samostatné děti. Ve třetí třídě už trefí ze šatny do třídy bez maminky.

+7/−7
29.7.2016 21:07

T87o65m51a53s 92A43u15g98u39s31t95y45n 6537216801180

minusy jsou za co? za to, ze ma potrebu osmilette dite vodit az do tridy?

+4/−4
30.7.2016 1:52

D33a40v72i17d 97Ř41e51z31n47í91č58e50k 4474171671247

Možná je to kvůli osobní zkušenosti, že stačí malá chyba a skončí na celý život na vozíku ? Asi má díky tomu o ně strach.....

0/0
30.7.2016 8:10

M32i74l31a31n 83Ž29á50k 2243519536752

Že vás huba nebolí! :-SS

0/0
31.7.2016 0:00
Foto

M37i25l12a92n 61K28a72t91r40e80n20č53í80k 1971368319274

Vždy obdivujem vozíčkára, ktorý dokáže žiť ,,normálny život"... Gratulujem, Romana!

A k tomu parkovaniu. Na Slovensku je to priam katastrofa. Široké parkovacie boxy pre invalidov sú prakticky neustále obsadené SUV autami našich hrubokrkých, zlatom obvešaných spoluobčanov.

Nikdy nezabudnem na návštevu kamoša v Prahe. Invalid, vozíčkár. Viezol ma do obchodného centra na kraji mesta. Totálne plné parkovisko, okrem štyroch vyhradených miest pred vchodom. A prečo krúžiš dookola a nezaparkuješ tam? - znela moja logická otázka po druhom okruhu. Ty vole, to si nikdo nedovolí ! Zabudol som doma označenie auta, do piatich minút by ma odtiahli...

Hrozne som sa hanbil za hlúpu otázku...

+7/0
29.7.2016 20:50

K21a83r25e19l 79D81r93d98a 6443525927309

V Praze je zase koloritem odtahovat i špatně zaparkovaného "vozíčkáře". Mám pocit, že měšťáci rozlišují, zda jde o skutečného vozíčkáře - podle plošiny či úpravy řízení v autě - tady třeba neodtahují a domnělého vozíčkáře - majitele O7 v normálním autě - kterého v poklidu obotičkují či odtáhnou.

Ono vlastně nelze podle O7 poznat, zda jde o vozíčkáře. Tak máme jasné přesné předpisy, ale postavené na nesmyslném chápání osob, co mají právo na zvýhodněné parkování.

Resp. občas mám problém pochopi, proč někdo, kdo chodí po svých vlastní O7 a v centru řeší normální běžné pracovní úkony jako zdravý člověk, přitom využívá zvýhodněných parkovacích míst.

Ono stačí sledovat hukot před Penny, kolik seniorů jezdí s O7 rovnou před vchod obchodu, naloží na zvýhodněném parkovišti auto basama piv a odjíždí.

Připadám si jak pitomec, pokud v Česku O7 také nevlastním. ;-D

0/0
30.7.2016 8:26

K47a21r87e34l 49D20r49d37a 6483765517209

Jen mě napadá, že v Česku se na vozíčkářích neoprávněně parkuje také běžně. A také "SUV". Neuvádíte příliš věrný obrázek Česka.

Policie a měšťáci si většinou nevšímají označených míst před obchodními centry. Osobně jsem viděl kontroly jen na běžné ulici. Před obchody se to kontrolovalo snad jen chvíli po zavedení zákona.

A pak je finta, že někdo sedí v autě. Takže vlastně nejde o parkování, ale o krátkodobé zastavení. Pokud by hrozila pokuta, auto odjíždí jinam.

0/0
31.7.2016 7:21

J84a49n 12V47a59l21o51u12c34h 6512787978600

Třeba by chudinka mohla MHD zkusit, od jejích špatných zkušeností se hodně (někdy až moc, na co je nutný přístup do každé stanice v centru, kde výtah stojí desítky milionů) změnilo. A parkovací místa? Když zaparkuje doprostřed, ať se nediví, že už tam po straně moc místa pro vozík není...

+3/−12
29.7.2016 20:36

E54v89a 13D23r67o21z18d33o64v91á 7139677425955

Nebo vy byste mohl zkusit sednout na vozík a někam se přemístit.

+7/0
29.7.2016 22:21

D57a34v83i67d 10Ř42e23z84n38í12č94e48k 4884621881167

Jednou jsem to zkusil, když jsme měli doma půjčený vozík kvůli úrazu, no žádná sranda. U sebe doma by jsem bydlel nemohl. Nedostal jsem se ani do bytu :-/ a po městysu, kde bydlíme, to nebylo o nic lepší. Je to tu kopcovité a nikde se tu na bezbariérové přístupy nehraje.

+1/0
30.7.2016 8:16

K78a98r79e11l 84D27r45d68a 6153805927859

V Praze je dobře bezbariérové centrum a nová výstavba. Ale třeba takové výstavní Vinohrady v sousedství, to je úlet. Tady má většina obchodů, restaurací a podniků schody. Na bezbariérovost se zde proto vesměs kašle. Hrůza.

0/0
2.8.2016 8:55

L11e81n12k15a 46Z36i23m98o38v12á 8880453700487

Výtah v každé stanici je nutný, aby se tam vozíčkáři dostali. Ono už tak stačí, že výtahy ústí na povrchu často docela daleko od místa určení (třeba nová stanice Národní třída - výtah je zastrčen, že neznalý k němu ani netrefí).

+1/0
30.7.2016 8:34

K20a13r43e66l 36D89r87d94a 6853325737569

Jaká nová stanice? Vy tu historii zdejšího výtahu neznáte? Nejprve jel projekt EU na výtah. K tomu se demonstrovalo, že Lazarská před výtahem je bariérová zastávka tramvaje a výtah je zde k ničemu. Následně nový výtah zabednili a byl roky mimo provoz po dobu rekonstrukce stanice Národní. (Tím mu určitě propadla záruka.) Pak zavřeli na rok Vodičkovu - Jindřišskou a celá Praha chodila centrem pěšky. Ale dík tomu se mohly udělat bezbariérové zastávky Lazarská a opravit Vodičkova. Pak se to vše slavně otevřelo. Jedno bezbariérové řešení a měsíce stála celá Praha.

Tedy, tento výtah je veleslavný a měl by ho znát každý. Stojí před pedagogickou fakultou a slouží pro masové navážení studentů. A je určen pro přestup na tramvaj. K tomu je nádherně a luxusně přestavěna Lazarská.

A to vše proto, aby developer Quadrilia neměl snad povinnost, když likviduje stanici metra na povrchu, investovat do jejího nově povinného bezbariérového řešení a nemusel snad vykutat výtah i na této straně výstupu za své. Občané se mu na jeho obchoďák a jeho byznys pěkně a úslužně složili. To zajistila Praha za ně. ;-D

0/0
2.8.2016 9:10

A93l75e32n77a 31K72o29l24e55g35a23r59o76v50á 7516856726228

S metrem sice zkusenost nemam,ale diky cestovani s kamaradem vozickarem MHD ano. Sice jedete bezbar spojem, ale nemůzete vystoupiit na kazdé zastávce...tedy na mechaničaku a s pomocí ostatních obces ano, Nefungujicí plosiny takže samostatně cestujici vozickář se do vozu nedostane atd atd :-/

0/0
2.8.2016 6:28

K72a88r23e88l 41D23r93d58a 6853275637329

Ne každá zastávka je bezbariérová. Dá se někde najít mapa?

Já jsem na DPP klikl vyhledávání spojení a zastávky v mém okolí mají bezbariérovost nestanovenu. Jinou informaci jsem nenašel. Na mapách také nic. My jezdíme podle znalosti. Ale jak si naplánovat trasu?

Nefungující plošiny kde? V tramvajích jde jen o případnou nešikovnost řidiče. Jinak je to většinou OK. V autobusech je to případ od případu. Některý má černou plošinu pod vozem a roky ji nevyndal. Takový řidič přijde, že nás nenabere, že má plošinu rozbitou, že nejde vyndat.

0/0
2.8.2016 9:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.