Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Už žádné zbytečné podchody. V Praze začaly platit nové stavební předpisy

V Praze začaly v pondělí platit nové stavební předpisy, které v uplynulých měsících vyvolaly řadu sporů a kvůli kterým se mimo jiné přela i pražská koalice. Regulují například výšku domů či počet parkovacích míst. Názory na novelu se i nadále různí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M89i72l14a80n 21C71h92a41l48u43p68a 7134646657823

Problém je úplně jinde. V celé republice platí předpisy převážně harmonizované se zbytkem vyspělého světa. Ty předpisy vznikaly po mnoho desetiletí na základě poznatků největších kapacit v oboru. Nyní přichází parta všeumělů z IPR a šmahem diktuje jak mají stavby vypadat. Méně světla, nižší stropy, méně garáží... A vše v rozporu s tím co praví ČSN a ostatní legislativa. Budou se dít podivnosti nevídané....

+1/0
1.8.2016 23:45

J37i93ř35í 81P11r67a43ž79á42k 9470602681552

http://www.iprpraha.cz/uploads/assets/PSP%202016_s%20od%C5%AFvodn%C4%9Bn%C3%ADm.pdf

0/0
1.8.2016 22:21
Foto

B94r98o79n87i50s45l70a72v 37G75a47b28r13y13š 2282789181

Já bych to zjednodušil - žádné zbytečnosti.

0/0
1.8.2016 22:16

L79u50c85i31a51n 98P74a66p33a22z56i91a71n 5424597121465

Nechápu, proč stavební předpisy neplatí v celé republice stejně. Měří se každému jiným metrem?

+1/−4
1.8.2016 20:03

M46a49r62t80i62n 28Š94t19r98o27s 4869627960638

Jde o specifika velkoměsta. Je to logické.

+5/−1
1.8.2016 20:22

R24o11m34a67n 20P81o33l52á98č14e31k 5266339235

Takže super. Všude narveme přechody, ideálně se semaforem( a ještě jako bonus 24h), aby ještě byl bakšiš pro ELTODO...

+5/0
1.8.2016 16:50

V80á65c42l86a26v 65M66á78c26h37a 1272313909217

není tohle už lehký stihomam?

0/−3
1.8.2016 17:05

R51o81m87a13n 35P57o42l90á47č74e49k 5306239925

Proč? Že se staví semafory i tam kde nejsou potřeba je realita. Že pak běhají 24h denně je taky fakt.

+4/0
1.8.2016 18:56

J49i57ř58í 45P94r80a38ž43á83k 9980462401962

Vítězství developerské mafie. Např. počet parkovacích stání u nových bytovek je nižší, než v jiném menším městě, ačkoli motorizace v Praze je větší. Snad MMR neztratilo poslední zbytek rozumu a přdpisy zruší.

+6/−4
1.8.2016 16:34

L44u84d95ě50k 88N89ě21m10e27c 5265271892754

Vaše tvrzení si poněkud protiřečí s obecně proklamovaným, které tvrdí, že čím menší obec, tím nutněji potřebujete auto a bez auta jste ztraceni.

+4/−3
1.8.2016 16:54

R80o89m28a67n 47P94o52l73á39č67e77k 5806359205

V Praze to není o potřebě, ale prostě já na to mám...

0/0
1.8.2016 16:58

K82a18t96e87ř66i93n60a 96V16a50š34á60k39o11v91á 5311412409545

ono je to pravda, v Praze se dostanete v pohode, jenze lidi jsou tam pohodlni. Znam takove, kteri radsi jedou pres hodinu autem, nez 45 minut metrem....kazdy den sami. Asi tak.

+2/−2
1.8.2016 19:31

L29u98d47ě24k 26N61ě50m87e32c 5155261272684

No ale já s Vámi souhlasím. Drtivou většinou to tak je, přestože to každý zabalí do spousty výmluv, proč musí. Samozřejmě, občas se to hodí.

0/0
1.8.2016 20:04

P62e78t38r 91Č30e37r60m94á24k 9838835779420

Což není nic divného, někdo preferuje cenu jiný zase komfort a pohodlí, každý to má jinak. Stejně to funguje s většinou běžných věci - bydlení, elektronika, jídlo atd.

0/0
2.8.2016 21:14

L86u65d50ě80k 17N35ě46m35e16c 5205441922794

No ano, ale problém je spíš s tím komfortem, protože si ho každý představuje trochu jinak. I u různých věcí. Nebo se jednoho komfortu zřekne ve prospěch jiného.

0/0
2.8.2016 21:41

P36e26t16r 37Č90e88r32m64á96k 9598725109110

Problém to není, každý si to rozhodnutí dělá podle svého ať už za komfort považuje cokoliv.

0/0
2.8.2016 21:51

L14u79d59ě14k 25N63ě46m82e73c 5835471512974

No je a není. Vy třeba považujete ježdění do práce autem za komfort a já za lenost (pokud je to nějak časově srovnatelné, samozřejmě). Cena s tím zas až tak nesouvisí.

0/0
3.8.2016 6:56

P90e80t42r 56Č68e92r97m50á10k 9438885869910

Není, v čem je ten problém? Vy si můžete myslet co chcete, já si myslím co chci, to nemá na to rozhodování žádný vliv, pro každého bude priorita něco jiného.

0/0
3.8.2016 13:43

L94u54d76ě88k 15N77ě80m16e31c 5655751112944

Problém? Pletete do toho cenu.

0/0
3.8.2016 13:55

P80e55t95r 61Č41e68r85m91á96k 9518325509900

Já jsem do ničeno cenu nepletl, psal jsem že každý má tu prioritu jinou.

0/0
3.8.2016 14:03

L78u11d59ě13k 46N69ě26m32e68c 5915161842784

Aha... tak o té preferenci ceny to sem napsal někdo jiný. Sorry.

0/0
3.8.2016 14:11

P68e69t91r 68Č24e66r54m72á22k 9518535479110

V pohodě, preference čehokoliv je legitimní, problém to je až ve chvíli kdy někdo svojí prefenci začně vnucovat i ostatním.

0/0
3.8.2016 14:17

J30i11ř98í 96P12r54a48ž23á98k 9790552271292

Koeficient motorizace, kterým se dle celostátních předpisů násobí dle velikosti města potřebný počet parkovacích stání V je v Praze roven 1,0. Měl by být min. 1,4. Tedy podle počtu aut na 1000 obyvatel.

Z menšího města dojedu do přírody na kole nebo dojdu pěšky, v Praze je člověk odkázán na auto. Dnes se rozmohl zlozvyk, že matky vozí děti do školy, na kroužky, na sport,... Všade autem.

Např. str. 8:

http://www.tsk-praha.cz/static/udi-rocenka-2013-cz.pdf

+3/−1
1.8.2016 19:37

L15u83d71ě21k 63N89ě76m61e98c 5255101382374

Kašlete na koeficienty. Je zajímavý, že každej tvrdí, že bez auta je ztracený. Ať v Praze, nebo v Horní Dolní. Tvrdím, že ten v Horní Dolní ho potřebuje víc, protože potřebuje dojíždět do práce, k doktoru, nakoupit a tak dále. Ne každý jezdí do přírody. Mimochodem - tam můžete z Prahy dojet vlakem i s kolem.

+2/0
1.8.2016 20:01

J64i94ř27í 65P58r16a65ž44á49k 9250332701882

Souhlasím, ale v Praze je aut skutečně více na 1000 obyvatel. A je potřebné je někam zaparkovat.

O smysluplnosti jízdy po městě nelze mluvit slušně na tomto foru. Také mám takové kolegy, kteří raději řídí v zácpě, než by Prahu podjeli metrem.

Ospravedlnit to lze u řemeslníků, kteří si vezou nářadí, štafle do metra nedostanou, potíž je s lidmi, kteří mají služební auto k osobnímu užívání. To jsou otroci svého auta.

0/0
1.8.2016 20:58
Foto

B60r46o65n69i89s46l50a93v 61G69a11b10r87y63š 2702489301

Jo, jsou otroci svého auta a říkají tomu svoboda... ;-D

0/−1
1.8.2016 22:17

L85u98d67ě74k 89N52ě94m42e30c 5495611832644

Asi se nebudeme hádat a budeme ve shodě. Služební auto k osobnímu používání je strašnej mor. To se člověk jen tak neubrání pokušení. S motorizací v Praze máte pravdu. S tím nic nenaděláme.

0/0
1.8.2016 22:24

M68a47r50t74i39n 40M95a38i34k63s86n42a13r 3344263658702

Kecy, chcete do přírody? Kunratický les na metru, Hostivařská přehrada je taky na metru, konečné tramvaje a na přímé lince z Florence... a to jsou jen příklady. A obchod je na každém rohu, tak ani není potřeba jet na velký nákup - krom toho že vám Kolonial, Rohlík a Tesco dovezeme nákup domu...

0/0
2.8.2016 15:23

P51e93t94r 28Č38e33r12m23á69k 9928695379680

Neprotiřečí, jedna věc je předpoklad a jiná jaká je skutečnost ;-)

0/0
2.8.2016 21:11

L95u88d20ě95k 11N62ě59m22e34c 5395521902604

Kolik třešní, tolik višní?

0/0
2.8.2016 21:30

P45e80t41r 86Č27e78r76m59á96k 9668875469390

Tak nějak ;-D

0/0
2.8.2016 21:51

V24á47c60l68a46v 35J11ů65z66a 6971327166

Ač to v mnoha případech není potřeba, ale jen výhoda, lidi ho prostě mají, a když se v té novostavbě nepostaví garáže, tak pak ta zaparkovaná auta překáží všude možně i nemožně (zeleň, přechody, křížovatky, chodníky) a vadí i těm, kteří žádné auto nemají. Tomu můžete zabránit jen tím, že buď těm lidem dovolíte provozovat méně aut (kdo a na základě jakých kritérií to bude posuzovat), nebo tím, že se k té novostavbě postaví dost parkovacích míst. Tím spíš, že mnoho novostaveb v Praze vzniklo na místě parkovišť, čímž se problém ještě zhoršuje.

0/0
3.8.2016 11:17

L33u62d15ě57k 27N63ě52m36e77c 5875311802824

No tak komfort parkovacího stání v suterénu domu tohle aspoň nějak řeší. A že je to paráda v zimě neškrábat okna a v létě tam nemít saunu.

0/0
3.8.2016 11:41

P74e90t60r 19Č98e31r31m59á70k 9488225619640

Ke každé novostavbě musíte zajistit normou daný počet parkovacích míst, jinak to nedostane kolaudaci, problém je že ty nároky normy jsou nedostačující a v podstatě nereflektují ani dnešní požadavky, a pak že není povinost si to místo koupit spolu s tou novou jednotkou. Řešit se to dá, ale z pochopitelných důvodů se to dělá jen v omezené míře, např. tím že se developer v rámci projektu zaváže postavit i parkovací kapacity pro stávající rezidenty. Jinak s těma parkovištěma to není tak úplně pravda - vesměs se jedná o stavební pozemky které akorát roky ležely ladem, a lidé si zvykly pohodlně a zadarmo parkovat u domu a teď se diví...

0/0
3.8.2016 13:51

M92a26r89t94i77n 81M19a79i93k26s70n11a78r 3124453198612

No nevím, v mém rodném městě (cca 10000 obyvatel) má spousta rodin 2 auta, někdy i více. V praze většina známých z bytovek a panelových domů má max 1. protože většinou se jim nevyplatí platit tolik za parkování... Ale u novějšíc rodiných domů je fakt, že byvají 2 auta v pohodě.

0/0
2.8.2016 15:19

P35e25t78r 85Č71e44r50m55á66k 9768115569610

Pouze dojem, není nic neobvyklého že u paneláku mají lidé z jedné jednotky klidně 3 auta, jiné zase ani jedno, ale v průměru je tu aut skutečně nejvíc.

0/0
2.8.2016 21:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.