Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Už žádné zbytečné podchody. V Praze začaly platit nové stavební předpisy

V Praze začaly v pondělí platit nové stavební předpisy, které v uplynulých měsících vyvolaly řadu sporů a kvůli kterým se mimo jiné přela i pražská koalice. Regulují například výšku domů či počet parkovacích míst. Názory na novelu se i nadále různí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33i86l50a15n 13C71h28a45l96u89p40a 7804116547753

Problém je úplně jinde. V celé republice platí předpisy převážně harmonizované se zbytkem vyspělého světa. Ty předpisy vznikaly po mnoho desetiletí na základě poznatků největších kapacit v oboru. Nyní přichází parta všeumělů z IPR a šmahem diktuje jak mají stavby vypadat. Méně světla, nižší stropy, méně garáží... A vše v rozporu s tím co praví ČSN a ostatní legislativa. Budou se dít podivnosti nevídané....

+1/0
1.8.2016 23:45

J18i18ř66í 75P87r49a29ž60á28k 9670122801692

http://www.iprpraha.cz/uploads/assets/PSP%202016_s%20od%C5%AFvodn%C4%9Bn%C3%ADm.pdf

0/0
1.8.2016 22:21
Foto

B66r72o75n79i95s44l87a85v 44G19a76b15r96y69š 2462579101

Já bych to zjednodušil - žádné zbytečnosti.

0/0
1.8.2016 22:16

L70u49c22i43a43n 19P96a73p46a64z77i20a42n 5954467941395

Nechápu, proč stavební předpisy neplatí v celé republice stejně. Měří se každému jiným metrem?

+1/−4
1.8.2016 20:03

M95a76r39t22i23n 97Š73t16r50o44s 4899957900148

Jde o specifika velkoměsta. Je to logické.

+5/−1
1.8.2016 20:22

R40o73m83a57n 34P74o71l96á36č28e79k 5356939755

Takže super. Všude narveme přechody, ideálně se semaforem( a ještě jako bonus 24h), aby ještě byl bakšiš pro ELTODO...

+5/0
1.8.2016 16:50

V52á10c10l78a41v 60M15á68c47h67a 1732123269137

není tohle už lehký stihomam?

0/−3
1.8.2016 17:05

R46o41m67a61n 32P65o13l14á90č60e56k 5986479905

Proč? Že se staví semafory i tam kde nejsou potřeba je realita. Že pak běhají 24h denně je taky fakt.

+4/0
1.8.2016 18:56

J45i65ř37í 64P72r97a43ž53á18k 9700252651192

Vítězství developerské mafie. Např. počet parkovacích stání u nových bytovek je nižší, než v jiném menším městě, ačkoli motorizace v Praze je větší. Snad MMR neztratilo poslední zbytek rozumu a přdpisy zruší.

+6/−4
1.8.2016 16:34

L64u30d82ě57k 54N43ě21m91e66c 5805211602914

Vaše tvrzení si poněkud protiřečí s obecně proklamovaným, které tvrdí, že čím menší obec, tím nutněji potřebujete auto a bez auta jste ztraceni.

+4/−3
1.8.2016 16:54

R58o48m62a67n 21P79o37l49á64č42e75k 5226559275

V Praze to není o potřebě, ale prostě já na to mám...

0/0
1.8.2016 16:58

K64a55t95e11ř33i66n91a 15V69a47š52á84k82o81v80á 5801442549175

ono je to pravda, v Praze se dostanete v pohode, jenze lidi jsou tam pohodlni. Znam takove, kteri radsi jedou pres hodinu autem, nez 45 minut metrem....kazdy den sami. Asi tak.

+2/−2
1.8.2016 19:31

L27u63d31ě61k 50N89ě14m15e27c 5155801292884

No ale já s Vámi souhlasím. Drtivou většinou to tak je, přestože to každý zabalí do spousty výmluv, proč musí. Samozřejmě, občas se to hodí.

0/0
1.8.2016 20:04

P43e63t82r 51Č12e47r44m47á45k 9418835179710

Což není nic divného, někdo preferuje cenu jiný zase komfort a pohodlí, každý to má jinak. Stejně to funguje s většinou běžných věci - bydlení, elektronika, jídlo atd.

0/0
2.8.2016 21:14

L19u55d70ě56k 59N72ě38m69e69c 5435821732244

No ano, ale problém je spíš s tím komfortem, protože si ho každý představuje trochu jinak. I u různých věcí. Nebo se jednoho komfortu zřekne ve prospěch jiného.

0/0
2.8.2016 21:41

P66e78t58r 73Č50e47r85m11á94k 9788765629740

Problém to není, každý si to rozhodnutí dělá podle svého ať už za komfort považuje cokoliv.

0/0
2.8.2016 21:51

L62u34d28ě83k 10N48ě19m48e51c 5685661812724

No je a není. Vy třeba považujete ježdění do práce autem za komfort a já za lenost (pokud je to nějak časově srovnatelné, samozřejmě). Cena s tím zas až tak nesouvisí.

0/0
3.8.2016 6:56

P96e22t26r 33Č17e22r94m52á74k 9168765759960

Není, v čem je ten problém? Vy si můžete myslet co chcete, já si myslím co chci, to nemá na to rozhodování žádný vliv, pro každého bude priorita něco jiného.

0/0
3.8.2016 13:43

L11u42d57ě52k 76N21ě82m18e34c 5515681732644

Problém? Pletete do toho cenu.

0/0
3.8.2016 13:55

P16e20t48r 13Č54e40r88m50á98k 9768625529190

Já jsem do ničeno cenu nepletl, psal jsem že každý má tu prioritu jinou.

0/0
3.8.2016 14:03

L19u80d11ě64k 21N12ě60m91e35c 5235941762614

Aha... tak o té preferenci ceny to sem napsal někdo jiný. Sorry.

0/0
3.8.2016 14:11

P88e15t75r 95Č78e68r79m40á11k 9228435509640

V pohodě, preference čehokoliv je legitimní, problém to je až ve chvíli kdy někdo svojí prefenci začně vnucovat i ostatním.

0/0
3.8.2016 14:17

J18i11ř41í 93P32r18a48ž32á79k 9920672341742

Koeficient motorizace, kterým se dle celostátních předpisů násobí dle velikosti města potřebný počet parkovacích stání V je v Praze roven 1,0. Měl by být min. 1,4. Tedy podle počtu aut na 1000 obyvatel.

Z menšího města dojedu do přírody na kole nebo dojdu pěšky, v Praze je člověk odkázán na auto. Dnes se rozmohl zlozvyk, že matky vozí děti do školy, na kroužky, na sport,... Všade autem.

Např. str. 8:

http://www.tsk-praha.cz/static/udi-rocenka-2013-cz.pdf

+3/−1
1.8.2016 19:37

L16u31d54ě95k 38N46ě47m42e38c 5385571722624

Kašlete na koeficienty. Je zajímavý, že každej tvrdí, že bez auta je ztracený. Ať v Praze, nebo v Horní Dolní. Tvrdím, že ten v Horní Dolní ho potřebuje víc, protože potřebuje dojíždět do práce, k doktoru, nakoupit a tak dále. Ne každý jezdí do přírody. Mimochodem - tam můžete z Prahy dojet vlakem i s kolem.

+2/0
1.8.2016 20:01

J66i75ř57í 30P75r35a68ž42á42k 9790602341112

Souhlasím, ale v Praze je aut skutečně více na 1000 obyvatel. A je potřebné je někam zaparkovat.

O smysluplnosti jízdy po městě nelze mluvit slušně na tomto foru. Také mám takové kolegy, kteří raději řídí v zácpě, než by Prahu podjeli metrem.

Ospravedlnit to lze u řemeslníků, kteří si vezou nářadí, štafle do metra nedostanou, potíž je s lidmi, kteří mají služební auto k osobnímu užívání. To jsou otroci svého auta.

0/0
1.8.2016 20:58
Foto

B61r36o96n79i14s43l11a56v 60G40a18b30r28y74š 2252889121

Jo, jsou otroci svého auta a říkají tomu svoboda... ;-D

0/−1
1.8.2016 22:17

L79u85d97ě92k 70N10ě88m51e63c 5195611222494

Asi se nebudeme hádat a budeme ve shodě. Služební auto k osobnímu používání je strašnej mor. To se člověk jen tak neubrání pokušení. S motorizací v Praze máte pravdu. S tím nic nenaděláme.

0/0
1.8.2016 22:24

M54a96r74t62i21n 78M98a94i57k95s48n60a14r 3494603498712

Kecy, chcete do přírody? Kunratický les na metru, Hostivařská přehrada je taky na metru, konečné tramvaje a na přímé lince z Florence... a to jsou jen příklady. A obchod je na každém rohu, tak ani není potřeba jet na velký nákup - krom toho že vám Kolonial, Rohlík a Tesco dovezeme nákup domu...

0/0
2.8.2016 15:23

P90e66t85r 81Č49e52r14m81á85k 9208175779330

Neprotiřečí, jedna věc je předpoklad a jiná jaká je skutečnost ;-)

0/0
2.8.2016 21:11

L56u13d62ě88k 39N28ě77m63e64c 5635761612344

Kolik třešní, tolik višní?

0/0
2.8.2016 21:30

P88e32t39r 58Č31e89r56m16á22k 9238605449150

Tak nějak ;-D

0/0
2.8.2016 21:51

V45á35c90l29a22v 23J23ů18z53a 6431777286

Ač to v mnoha případech není potřeba, ale jen výhoda, lidi ho prostě mají, a když se v té novostavbě nepostaví garáže, tak pak ta zaparkovaná auta překáží všude možně i nemožně (zeleň, přechody, křížovatky, chodníky) a vadí i těm, kteří žádné auto nemají. Tomu můžete zabránit jen tím, že buď těm lidem dovolíte provozovat méně aut (kdo a na základě jakých kritérií to bude posuzovat), nebo tím, že se k té novostavbě postaví dost parkovacích míst. Tím spíš, že mnoho novostaveb v Praze vzniklo na místě parkovišť, čímž se problém ještě zhoršuje.

0/0
3.8.2016 11:17

L38u52d70ě47k 43N63ě32m91e19c 5335351272304

No tak komfort parkovacího stání v suterénu domu tohle aspoň nějak řeší. A že je to paráda v zimě neškrábat okna a v létě tam nemít saunu.

0/0
3.8.2016 11:41

P56e40t25r 97Č66e79r33m39á18k 9388315579520

Ke každé novostavbě musíte zajistit normou daný počet parkovacích míst, jinak to nedostane kolaudaci, problém je že ty nároky normy jsou nedostačující a v podstatě nereflektují ani dnešní požadavky, a pak že není povinost si to místo koupit spolu s tou novou jednotkou. Řešit se to dá, ale z pochopitelných důvodů se to dělá jen v omezené míře, např. tím že se developer v rámci projektu zaváže postavit i parkovací kapacity pro stávající rezidenty. Jinak s těma parkovištěma to není tak úplně pravda - vesměs se jedná o stavební pozemky které akorát roky ležely ladem, a lidé si zvykly pohodlně a zadarmo parkovat u domu a teď se diví...

0/0
3.8.2016 13:51

M50a25r27t29i52n 96M48a39i18k75s42n96a68r 3784813258752

No nevím, v mém rodném městě (cca 10000 obyvatel) má spousta rodin 2 auta, někdy i více. V praze většina známých z bytovek a panelových domů má max 1. protože většinou se jim nevyplatí platit tolik za parkování... Ale u novějšíc rodiných domů je fakt, že byvají 2 auta v pohodě.

0/0
2.8.2016 15:19

P92e63t53r 84Č57e89r30m98á29k 9188595979810

Pouze dojem, není nic neobvyklého že u paneláku mají lidé z jedné jednotky klidně 3 auta, jiné zase ani jedno, ale v průměru je tu aut skutečně nejvíc.

0/0
2.8.2016 21:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.