Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Už žádné zbytečné podchody. V Praze začaly platit nové stavební předpisy

V Praze začaly v pondělí platit nové stavební předpisy, které v uplynulých měsících vyvolaly řadu sporů a kvůli kterým se mimo jiné přela i pražská koalice. Regulují například výšku domů či počet parkovacích míst. Názory na novelu se i nadále různí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78i83l25a77n 20C49h49a58l29u87p59a 7694276327453

Problém je úplně jinde. V celé republice platí předpisy převážně harmonizované se zbytkem vyspělého světa. Ty předpisy vznikaly po mnoho desetiletí na základě poznatků největších kapacit v oboru. Nyní přichází parta všeumělů z IPR a šmahem diktuje jak mají stavby vypadat. Méně světla, nižší stropy, méně garáží... A vše v rozporu s tím co praví ČSN a ostatní legislativa. Budou se dít podivnosti nevídané....

+1/0
1.8.2016 23:45

J43i18ř43í 38P31r39a45ž55á81k 9980962371572

http://www.iprpraha.cz/uploads/assets/PSP%202016_s%20od%C5%AFvodn%C4%9Bn%C3%ADm.pdf

0/0
1.8.2016 22:21
Foto

B22r39o26n17i79s91l76a86v 15G64a31b40r76y23š 2812409171

Já bych to zjednodušil - žádné zbytečnosti.

0/0
1.8.2016 22:16

L74u69c92i14a42n 45P43a23p26a86z32i11a25n 5804817911365

Nechápu, proč stavební předpisy neplatí v celé republice stejně. Měří se každému jiným metrem?

+1/−4
1.8.2016 20:03

M28a12r80t78i76n 49Š44t40r77o85s 4129607170568

Jde o specifika velkoměsta. Je to logické.

+5/−1
1.8.2016 20:22

R15o47m16a39n 13P33o25l76á95č13e89k 5926689745

Takže super. Všude narveme přechody, ideálně se semaforem( a ještě jako bonus 24h), aby ještě byl bakšiš pro ELTODO...

+5/0
1.8.2016 16:50

V70á34c81l39a14v 58M21á11c60h39a 1352343629357

není tohle už lehký stihomam?

0/−3
1.8.2016 17:05

R55o42m81a15n 68P80o84l93á85č77e58k 5756589315

Proč? Že se staví semafory i tam kde nejsou potřeba je realita. Že pak běhají 24h denně je taky fakt.

+4/0
1.8.2016 18:56

J98i89ř84í 18P73r72a16ž94á56k 9960122951552

Vítězství developerské mafie. Např. počet parkovacích stání u nových bytovek je nižší, než v jiném menším městě, ačkoli motorizace v Praze je větší. Snad MMR neztratilo poslední zbytek rozumu a přdpisy zruší.

+6/−4
1.8.2016 16:34

L53u17d80ě14k 49N97ě69m43e24c 5965311222834

Vaše tvrzení si poněkud protiřečí s obecně proklamovaným, které tvrdí, že čím menší obec, tím nutněji potřebujete auto a bez auta jste ztraceni.

+4/−3
1.8.2016 16:54

R79o84m55a33n 62P54o36l21á20č75e31k 5606619565

V Praze to není o potřebě, ale prostě já na to mám...

0/0
1.8.2016 16:58

K39a97t45e78ř19i23n37a 76V23a81š37á60k16o25v17á 5111682729335

ono je to pravda, v Praze se dostanete v pohode, jenze lidi jsou tam pohodlni. Znam takove, kteri radsi jedou pres hodinu autem, nez 45 minut metrem....kazdy den sami. Asi tak.

+2/−2
1.8.2016 19:31

L92u87d59ě71k 93N51ě75m83e45c 5775851292514

No ale já s Vámi souhlasím. Drtivou většinou to tak je, přestože to každý zabalí do spousty výmluv, proč musí. Samozřejmě, občas se to hodí.

0/0
1.8.2016 20:04

P92e67t70r 97Č44e87r18m83á17k 9668135289720

Což není nic divného, někdo preferuje cenu jiný zase komfort a pohodlí, každý to má jinak. Stejně to funguje s většinou běžných věci - bydlení, elektronika, jídlo atd.

0/0
2.8.2016 21:14

L55u39d28ě20k 50N12ě96m66e73c 5965671142924

No ano, ale problém je spíš s tím komfortem, protože si ho každý představuje trochu jinak. I u různých věcí. Nebo se jednoho komfortu zřekne ve prospěch jiného.

0/0
2.8.2016 21:41

P13e34t76r 58Č90e92r39m44á91k 9458275729230

Problém to není, každý si to rozhodnutí dělá podle svého ať už za komfort považuje cokoliv.

0/0
2.8.2016 21:51

L60u87d26ě36k 83N40ě97m47e22c 5565721932754

No je a není. Vy třeba považujete ježdění do práce autem za komfort a já za lenost (pokud je to nějak časově srovnatelné, samozřejmě). Cena s tím zas až tak nesouvisí.

0/0
3.8.2016 6:56

P87e61t77r 94Č10e66r15m40á62k 9408345259730

Není, v čem je ten problém? Vy si můžete myslet co chcete, já si myslím co chci, to nemá na to rozhodování žádný vliv, pro každého bude priorita něco jiného.

0/0
3.8.2016 13:43

L73u83d80ě20k 22N54ě96m89e23c 5805401882654

Problém? Pletete do toho cenu.

0/0
3.8.2016 13:55

P68e65t79r 56Č61e82r82m12á40k 9608485909770

Já jsem do ničeno cenu nepletl, psal jsem že každý má tu prioritu jinou.

0/0
3.8.2016 14:03

L22u42d59ě29k 62N10ě62m20e56c 5275371102114

Aha... tak o té preferenci ceny to sem napsal někdo jiný. Sorry.

0/0
3.8.2016 14:11

P75e14t61r 17Č31e88r38m41á11k 9348835119570

V pohodě, preference čehokoliv je legitimní, problém to je až ve chvíli kdy někdo svojí prefenci začně vnucovat i ostatním.

0/0
3.8.2016 14:17

J51i22ř42í 22P44r88a41ž98á22k 9460692591792

Koeficient motorizace, kterým se dle celostátních předpisů násobí dle velikosti města potřebný počet parkovacích stání V je v Praze roven 1,0. Měl by být min. 1,4. Tedy podle počtu aut na 1000 obyvatel.

Z menšího města dojedu do přírody na kole nebo dojdu pěšky, v Praze je člověk odkázán na auto. Dnes se rozmohl zlozvyk, že matky vozí děti do školy, na kroužky, na sport,... Všade autem.

Např. str. 8:

http://www.tsk-praha.cz/static/udi-rocenka-2013-cz.pdf

+3/−1
1.8.2016 19:37

L77u77d19ě50k 37N79ě54m84e77c 5315941192714

Kašlete na koeficienty. Je zajímavý, že každej tvrdí, že bez auta je ztracený. Ať v Praze, nebo v Horní Dolní. Tvrdím, že ten v Horní Dolní ho potřebuje víc, protože potřebuje dojíždět do práce, k doktoru, nakoupit a tak dále. Ne každý jezdí do přírody. Mimochodem - tam můžete z Prahy dojet vlakem i s kolem.

+2/0
1.8.2016 20:01

J20i59ř76í 86P57r58a71ž21á86k 9290972221382

Souhlasím, ale v Praze je aut skutečně více na 1000 obyvatel. A je potřebné je někam zaparkovat.

O smysluplnosti jízdy po městě nelze mluvit slušně na tomto foru. Také mám takové kolegy, kteří raději řídí v zácpě, než by Prahu podjeli metrem.

Ospravedlnit to lze u řemeslníků, kteří si vezou nářadí, štafle do metra nedostanou, potíž je s lidmi, kteří mají služební auto k osobnímu užívání. To jsou otroci svého auta.

0/0
1.8.2016 20:58
Foto

B95r10o88n38i43s12l36a53v 20G29a89b72r54y39š 2252789301

Jo, jsou otroci svého auta a říkají tomu svoboda... ;-D

0/−1
1.8.2016 22:17

L27u33d50ě34k 38N63ě21m63e87c 5975471912574

Asi se nebudeme hádat a budeme ve shodě. Služební auto k osobnímu používání je strašnej mor. To se člověk jen tak neubrání pokušení. S motorizací v Praze máte pravdu. S tím nic nenaděláme.

0/0
1.8.2016 22:24

M79a95r22t41i78n 64M56a43i28k67s65n60a89r 3694133428282

Kecy, chcete do přírody? Kunratický les na metru, Hostivařská přehrada je taky na metru, konečné tramvaje a na přímé lince z Florence... a to jsou jen příklady. A obchod je na každém rohu, tak ani není potřeba jet na velký nákup - krom toho že vám Kolonial, Rohlík a Tesco dovezeme nákup domu...

0/0
2.8.2016 15:23

P42e91t90r 69Č95e57r87m98á41k 9878345509450

Neprotiřečí, jedna věc je předpoklad a jiná jaká je skutečnost ;-)

0/0
2.8.2016 21:11

L63u44d94ě40k 32N76ě41m74e73c 5685441112584

Kolik třešní, tolik višní?

0/0
2.8.2016 21:30

P67e88t43r 68Č60e78r45m54á15k 9568315619320

Tak nějak ;-D

0/0
2.8.2016 21:51

V18á22c98l89a39v 16J97ů64z33a 6691307676

Ač to v mnoha případech není potřeba, ale jen výhoda, lidi ho prostě mají, a když se v té novostavbě nepostaví garáže, tak pak ta zaparkovaná auta překáží všude možně i nemožně (zeleň, přechody, křížovatky, chodníky) a vadí i těm, kteří žádné auto nemají. Tomu můžete zabránit jen tím, že buď těm lidem dovolíte provozovat méně aut (kdo a na základě jakých kritérií to bude posuzovat), nebo tím, že se k té novostavbě postaví dost parkovacích míst. Tím spíš, že mnoho novostaveb v Praze vzniklo na místě parkovišť, čímž se problém ještě zhoršuje.

0/0
3.8.2016 11:17

L91u70d66ě53k 73N56ě89m21e38c 5675541402804

No tak komfort parkovacího stání v suterénu domu tohle aspoň nějak řeší. A že je to paráda v zimě neškrábat okna a v létě tam nemít saunu.

0/0
3.8.2016 11:41

P19e88t94r 39Č16e22r43m17á23k 9638425839430

Ke každé novostavbě musíte zajistit normou daný počet parkovacích míst, jinak to nedostane kolaudaci, problém je že ty nároky normy jsou nedostačující a v podstatě nereflektují ani dnešní požadavky, a pak že není povinost si to místo koupit spolu s tou novou jednotkou. Řešit se to dá, ale z pochopitelných důvodů se to dělá jen v omezené míře, např. tím že se developer v rámci projektu zaváže postavit i parkovací kapacity pro stávající rezidenty. Jinak s těma parkovištěma to není tak úplně pravda - vesměs se jedná o stavební pozemky které akorát roky ležely ladem, a lidé si zvykly pohodlně a zadarmo parkovat u domu a teď se diví...

0/0
3.8.2016 13:51

M62a46r45t34i96n 67M74a75i88k21s90n80a58r 3664203338632

No nevím, v mém rodném městě (cca 10000 obyvatel) má spousta rodin 2 auta, někdy i více. V praze většina známých z bytovek a panelových domů má max 1. protože většinou se jim nevyplatí platit tolik za parkování... Ale u novějšíc rodiných domů je fakt, že byvají 2 auta v pohodě.

0/0
2.8.2016 15:19

P63e81t27r 80Č50e20r67m57á20k 9368225539370

Pouze dojem, není nic neobvyklého že u paneláku mají lidé z jedné jednotky klidně 3 auta, jiné zase ani jedno, ale v průměru je tu aut skutečně nejvíc.

0/0
2.8.2016 21:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.