Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Už žádné zbytečné podchody. V Praze začaly platit nové stavební předpisy

V Praze začaly v pondělí platit nové stavební předpisy, které v uplynulých měsících vyvolaly řadu sporů a kvůli kterým se mimo jiné přela i pražská koalice. Regulují například výšku domů či počet parkovacích míst. Názory na novelu se i nadále různí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79i62l42a77n 76C32h37a53l34u57p50a 7814586527843

Problém je úplně jinde. V celé republice platí předpisy převážně harmonizované se zbytkem vyspělého světa. Ty předpisy vznikaly po mnoho desetiletí na základě poznatků největších kapacit v oboru. Nyní přichází parta všeumělů z IPR a šmahem diktuje jak mají stavby vypadat. Méně světla, nižší stropy, méně garáží... A vše v rozporu s tím co praví ČSN a ostatní legislativa. Budou se dít podivnosti nevídané....

+1/0
1.8.2016 23:45

J30i35ř30í 17P30r67a29ž50á92k 9860122201572

http://www.iprpraha.cz/uploads/assets/PSP%202016_s%20od%C5%AFvodn%C4%9Bn%C3%ADm.pdf

0/0
1.8.2016 22:21
Foto

B10r40o58n65i17s38l22a37v 67G60a43b74r15y48š 2652699601

Já bych to zjednodušil - žádné zbytečnosti.

0/0
1.8.2016 22:16

L30u76c18i45a72n 63P89a41p98a66z21i43a90n 5844897291265

Nechápu, proč stavební předpisy neplatí v celé republice stejně. Měří se každému jiným metrem?

+1/−4
1.8.2016 20:03

M95a33r26t90i26n 51Š24t72r92o67s 4689737540628

Jde o specifika velkoměsta. Je to logické.

+5/−1
1.8.2016 20:22

R79o84m32a35n 81P43o48l63á66č93e74k 5746389545

Takže super. Všude narveme přechody, ideálně se semaforem( a ještě jako bonus 24h), aby ještě byl bakšiš pro ELTODO...

+5/0
1.8.2016 16:50

V25á33c69l58a84v 84M32á69c45h44a 1382603669307

není tohle už lehký stihomam?

0/−3
1.8.2016 17:05

R10o70m32a71n 35P21o57l63á16č61e63k 5476829565

Proč? Že se staví semafory i tam kde nejsou potřeba je realita. Že pak běhají 24h denně je taky fakt.

+4/0
1.8.2016 18:56

J69i58ř95í 50P75r85a27ž76á44k 9980252681762

Vítězství developerské mafie. Např. počet parkovacích stání u nových bytovek je nižší, než v jiném menším městě, ačkoli motorizace v Praze je větší. Snad MMR neztratilo poslední zbytek rozumu a přdpisy zruší.

+6/−4
1.8.2016 16:34

L56u25d86ě89k 52N82ě81m42e65c 5335521122134

Vaše tvrzení si poněkud protiřečí s obecně proklamovaným, které tvrdí, že čím menší obec, tím nutněji potřebujete auto a bez auta jste ztraceni.

+4/−3
1.8.2016 16:54

R43o67m68a63n 95P30o47l48á22č75e84k 5426199905

V Praze to není o potřebě, ale prostě já na to mám...

0/0
1.8.2016 16:58

K44a82t93e86ř72i19n51a 79V16a89š74á72k94o10v73á 5361912729975

ono je to pravda, v Praze se dostanete v pohode, jenze lidi jsou tam pohodlni. Znam takove, kteri radsi jedou pres hodinu autem, nez 45 minut metrem....kazdy den sami. Asi tak.

+2/−2
1.8.2016 19:31

L72u81d82ě19k 74N45ě28m47e39c 5185121212154

No ale já s Vámi souhlasím. Drtivou většinou to tak je, přestože to každý zabalí do spousty výmluv, proč musí. Samozřejmě, občas se to hodí.

0/0
1.8.2016 20:04

P20e72t90r 97Č82e38r64m39á92k 9908865629720

Což není nic divného, někdo preferuje cenu jiný zase komfort a pohodlí, každý to má jinak. Stejně to funguje s většinou běžných věci - bydlení, elektronika, jídlo atd.

0/0
2.8.2016 21:14

L31u57d52ě47k 47N48ě91m68e21c 5275621982844

No ano, ale problém je spíš s tím komfortem, protože si ho každý představuje trochu jinak. I u různých věcí. Nebo se jednoho komfortu zřekne ve prospěch jiného.

0/0
2.8.2016 21:41

P22e37t89r 13Č50e97r87m62á67k 9838375829380

Problém to není, každý si to rozhodnutí dělá podle svého ať už za komfort považuje cokoliv.

0/0
2.8.2016 21:51

L19u44d42ě43k 87N91ě31m22e71c 5965891862694

No je a není. Vy třeba považujete ježdění do práce autem za komfort a já za lenost (pokud je to nějak časově srovnatelné, samozřejmě). Cena s tím zas až tak nesouvisí.

0/0
3.8.2016 6:56

P63e71t23r 50Č61e72r45m82á52k 9528125129860

Není, v čem je ten problém? Vy si můžete myslet co chcete, já si myslím co chci, to nemá na to rozhodování žádný vliv, pro každého bude priorita něco jiného.

0/0
3.8.2016 13:43

L45u63d84ě67k 88N67ě20m64e20c 5815341772834

Problém? Pletete do toho cenu.

0/0
3.8.2016 13:55

P73e17t62r 10Č64e92r23m63á37k 9338905549430

Já jsem do ničeno cenu nepletl, psal jsem že každý má tu prioritu jinou.

0/0
3.8.2016 14:03

L74u19d92ě36k 90N89ě40m84e15c 5855571862384

Aha... tak o té preferenci ceny to sem napsal někdo jiný. Sorry.

0/0
3.8.2016 14:11

P11e28t58r 98Č61e40r26m82á88k 9708755899520

V pohodě, preference čehokoliv je legitimní, problém to je až ve chvíli kdy někdo svojí prefenci začně vnucovat i ostatním.

0/0
3.8.2016 14:17

J46i19ř73í 81P36r60a76ž44á34k 9450542261552

Koeficient motorizace, kterým se dle celostátních předpisů násobí dle velikosti města potřebný počet parkovacích stání V je v Praze roven 1,0. Měl by být min. 1,4. Tedy podle počtu aut na 1000 obyvatel.

Z menšího města dojedu do přírody na kole nebo dojdu pěšky, v Praze je člověk odkázán na auto. Dnes se rozmohl zlozvyk, že matky vozí děti do školy, na kroužky, na sport,... Všade autem.

Např. str. 8:

http://www.tsk-praha.cz/static/udi-rocenka-2013-cz.pdf

+3/−1
1.8.2016 19:37

L42u87d52ě87k 11N76ě51m76e64c 5215441772344

Kašlete na koeficienty. Je zajímavý, že každej tvrdí, že bez auta je ztracený. Ať v Praze, nebo v Horní Dolní. Tvrdím, že ten v Horní Dolní ho potřebuje víc, protože potřebuje dojíždět do práce, k doktoru, nakoupit a tak dále. Ne každý jezdí do přírody. Mimochodem - tam můžete z Prahy dojet vlakem i s kolem.

+2/0
1.8.2016 20:01

J39i23ř26í 91P30r31a60ž11á46k 9930752411142

Souhlasím, ale v Praze je aut skutečně více na 1000 obyvatel. A je potřebné je někam zaparkovat.

O smysluplnosti jízdy po městě nelze mluvit slušně na tomto foru. Také mám takové kolegy, kteří raději řídí v zácpě, než by Prahu podjeli metrem.

Ospravedlnit to lze u řemeslníků, kteří si vezou nářadí, štafle do metra nedostanou, potíž je s lidmi, kteří mají služební auto k osobnímu užívání. To jsou otroci svého auta.

0/0
1.8.2016 20:58
Foto

B31r36o61n65i93s23l54a44v 83G82a93b45r82y73š 2222109681

Jo, jsou otroci svého auta a říkají tomu svoboda... ;-D

0/−1
1.8.2016 22:17

L53u61d46ě57k 36N46ě30m17e52c 5335941942414

Asi se nebudeme hádat a budeme ve shodě. Služební auto k osobnímu používání je strašnej mor. To se člověk jen tak neubrání pokušení. S motorizací v Praze máte pravdu. S tím nic nenaděláme.

0/0
1.8.2016 22:24

M50a58r21t69i72n 30M50a13i55k50s64n79a94r 3394423968832

Kecy, chcete do přírody? Kunratický les na metru, Hostivařská přehrada je taky na metru, konečné tramvaje a na přímé lince z Florence... a to jsou jen příklady. A obchod je na každém rohu, tak ani není potřeba jet na velký nákup - krom toho že vám Kolonial, Rohlík a Tesco dovezeme nákup domu...

0/0
2.8.2016 15:23

P48e85t87r 46Č34e32r78m66á72k 9988245449860

Neprotiřečí, jedna věc je předpoklad a jiná jaká je skutečnost ;-)

0/0
2.8.2016 21:11

L69u30d49ě88k 51N53ě86m70e14c 5495781272504

Kolik třešní, tolik višní?

0/0
2.8.2016 21:30

P15e95t92r 56Č51e90r73m55á49k 9558185529140

Tak nějak ;-D

0/0
2.8.2016 21:51

V34á88c89l15a56v 51J87ů20z62a 6931597546

Ač to v mnoha případech není potřeba, ale jen výhoda, lidi ho prostě mají, a když se v té novostavbě nepostaví garáže, tak pak ta zaparkovaná auta překáží všude možně i nemožně (zeleň, přechody, křížovatky, chodníky) a vadí i těm, kteří žádné auto nemají. Tomu můžete zabránit jen tím, že buď těm lidem dovolíte provozovat méně aut (kdo a na základě jakých kritérií to bude posuzovat), nebo tím, že se k té novostavbě postaví dost parkovacích míst. Tím spíš, že mnoho novostaveb v Praze vzniklo na místě parkovišť, čímž se problém ještě zhoršuje.

0/0
3.8.2016 11:17

L49u90d53ě96k 77N81ě47m66e16c 5805721702794

No tak komfort parkovacího stání v suterénu domu tohle aspoň nějak řeší. A že je to paráda v zimě neškrábat okna a v létě tam nemít saunu.

0/0
3.8.2016 11:41

P52e71t53r 22Č24e79r92m80á97k 9488625809230

Ke každé novostavbě musíte zajistit normou daný počet parkovacích míst, jinak to nedostane kolaudaci, problém je že ty nároky normy jsou nedostačující a v podstatě nereflektují ani dnešní požadavky, a pak že není povinost si to místo koupit spolu s tou novou jednotkou. Řešit se to dá, ale z pochopitelných důvodů se to dělá jen v omezené míře, např. tím že se developer v rámci projektu zaváže postavit i parkovací kapacity pro stávající rezidenty. Jinak s těma parkovištěma to není tak úplně pravda - vesměs se jedná o stavební pozemky které akorát roky ležely ladem, a lidé si zvykly pohodlně a zadarmo parkovat u domu a teď se diví...

0/0
3.8.2016 13:51

M44a32r75t61i94n 42M97a95i95k51s82n12a52r 3764353148472

No nevím, v mém rodném městě (cca 10000 obyvatel) má spousta rodin 2 auta, někdy i více. V praze většina známých z bytovek a panelových domů má max 1. protože většinou se jim nevyplatí platit tolik za parkování... Ale u novějšíc rodiných domů je fakt, že byvají 2 auta v pohodě.

0/0
2.8.2016 15:19

P27e17t26r 44Č76e97r26m66á50k 9798785609680

Pouze dojem, není nic neobvyklého že u paneláku mají lidé z jedné jednotky klidně 3 auta, jiné zase ani jedno, ale v průměru je tu aut skutečně nejvíc.

0/0
2.8.2016 21:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.