Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Do rozšířeného přechodu pro chodce trčí šachta a sloupky

Na rozšířeném přechodu v pražských Vršovicích se chodci musejí vyhýbat bariéře, kterou označují zelené sloupky, takzvané balisety. Podle Institutu plánování a rozvoje vznikla překážka chybou projektanta, která ukazuje na důležitost koordinace projektů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i97c35h48a72l 46G93r63i47v28a43l21s89k42ý 8523142727575

Jak,že se jmenuje projektant?;-D Varování pro ostatní.

0/0
7.8.2016 8:03

J70a98r72o59s69l83a59v 27P40í86š23a 2354198610627

Mě se hlavně líbí jak se všude dělá doprava co nejhorší pro řidiče.... Prah 10 = ulice Vršovická už od Otakarky... Zelenej tramvajovej pás, zúžení do jednoho pruhu... hmmmmmm... A kudy projede IZS??? Když jsme u IZS, tak o kousek dál - ulice Průběžná - sám jsem byl svědkem toho, jak v ranní špičce 2 hasičské vozy projížděli cca 400m dobrých 6 minut, protože prostě ty auta tam nemají kam uhnout... Hlavně že se na TT dá trávník a z rovné silnice se udělá klikatý nesmysl s nějákým pseudoostrůvkem pro chodce každých 100m.... Já si myslím, že do odboru dopravy by to chtělo hlavně někoho kdo má řp a nejlépe má zkušenosti z provozu...

+1/−2
7.8.2016 2:47

M81i73r79o43s48l28a72v 83G63r22o87s87s87m80a33n54n 8322839464

Jak projede IZS po ulici, kde žádná TT není, ale třeba jen středový zelený pás?

+2/0
7.8.2016 17:34

T89o54m27á38š 48C17h17r85a33s68t54n85ý 2641614461193

Nijak. Prostě si dají cigárko, po trávě nemůžou, za to je paragraf a okamžitý vyhazov.

0/0
8.8.2016 14:30

D97a13n84i98e73l 16P85a84n70e80k 6132351712180

Zbytečná prasárna ;-€

0/0
6.8.2016 17:43

J12a75n 45H63o44r33á42k 3661710561253

Nejde o zkrácení potrubí, jak se píše v článku, ale o pouhé zkrácení ovládacích hřídelí na kohoutech potrubí. Původně byly kryty kohoutů - Češi také někdy říkají nesprávně hydranty - zapuštěny na úroveň okolního chodníku - tak jak to, že to nejde nyní ?!!! Dodatečné náklady 500 000 korun se mi nezdají, ale i nynější řešení - vytvoření jakéhosi ostrůvku a jeho obezdění - muselo při dnešních cenách přijít na pár (desítek?) tisíc korun. Možná nešlo ani tak o špatnou koordinaci plánování, jako spíše o neschopnost projektanta. Všichni, kdo s nynějším řešením údajně souhlasili - od Prahy 10 až po magistrát - zřejmě vůbec nevzali v úvahu ty, jimž tento dodatečný ostrůvek vadí nejvíce - nevidomé. Proto navrhuji, aby si projektanti ještě trochu lámali hlavu a nejpozději do září přišli s novým řešením, jež by umožnilo uvést místo do původního stavu. ;-(Rv

+3/0
6.8.2016 17:22

P59a28v97e97l 59N51o77v88á76k 2485557572762

500.000,- Kč za co proboha? Co tam jako pod tím je, že to nejde snížit o těch 20 cm? To si už dělají srandu? Pro lenost, ne pro prachy... Teď z toho prostě dělají, že to jinak nešlo, než aby přiznali, že jsou mamlasové! A jako co na to třeba slepý lidé? Takovou překážku jim tam dát? Opět další věc k blití...

+9/0
6.8.2016 16:33

P59a15v82e45l 35N23o44v97á82k 2565327892502

PS: Jo, dělat místní šetření až po dokončení stavby a ne v průběhu, tak to takto dopadá... Rv

+3/0
6.8.2016 16:34

V41a29c79l46a51v 87P34e80r74o18u36t42k91a 6918357864261

Jo ty plastový cecíky to je teď v Praze doba kdy rostou jak houby po dešti. Krásnej kšeft a jistě není poslední. Přestvba přechodů i v místech Rabakovská kde projde za den soitva jeden chodec tak tam jsou nové přechody hned dva,výbornej kšeft.

+3/0
6.8.2016 16:00

J60i35ř26í 40T79e98p96r 4297310735735

Tak co tam teda je?

Vodovod, nebo uzavírací vrata?

0/0
6.8.2016 15:59

M68a36r37t56i65n 40H70r41o47u88d23n74ý 5827672334717

Taky řešení, že. Jen je to zbytečně široké. Je mi jasné, že jim v zásadě šlo jen o ochránění těch 2 "rour" s uzavíracími armaturami, ale proč je to tak široké? Mohli to jen něčím obandážovat a postavit nad tím zábradlí, třeba.

0/0
6.8.2016 15:52

J53i10ř35í 27P47r56a40ž91á19k 9510432101572

Obdobné pasti se šíří v každém městě i vesnici. Ostrůvky vystupující do přímého směru jízdy a zužující jízdní pruhy do 1 jsou nyní standard. Někde neosvětlené, mimo obec. Zodpovědní úředníci asi hromadně přišli o rozum.

+10/−5
6.8.2016 7:58

J72o76s29e96f 52Š27o51l94t71e60s 8534468720513

Ostrůvky mají zásadně zpomalující účel. Tady tahle zhůvěřilost nemá účel žádný.

+2/0
6.8.2016 16:13

J77i66ř91í 68K88o55c96u92r13e36k 6265374445278

Mno takže majiteli vodovodních armatur se do toho nechtělo šahat. Respektive úředník, zastupující majitele a vydávající souhlasné stanovisko, souhlasil s tímhle. No ten se musel hodně vyděsit, když se srazil s realitou.

+1/0
5.8.2016 21:43

M15a32r40t22i67n 70H68r25o31u64d26n38ý 5107392984627

Spíš si nevyžádali stanovisko, a pak je tlačil čas, protože na "přeložku" těch šachet by provozovatel vodovodu chtěl love a opět čas. O čas jde vždycky. Tak to vyřešili takto.

0/0
6.8.2016 15:54

M61i75c69h89a47l 33M30i95n45a16ř54í46k 9592906629348

Urednikum se nechce delat,

Nemaji kvalifikaci proto vymysleli novou funkci.

+6/0
5.8.2016 21:33

B22o28h63u58s91l81a76v 57K30r22á50l63í68k 2581550449416

"řešíme, jak situaci vyřešit", "předmětná úprava byla realizována", tahle úřednicko-inženýrská čeština je úžasně libozvučná.

+16/0
5.8.2016 20:21

P37a65v36e89l 21N96o19v85á34k 2675317212772

stejně jako po volbách každá strana říká: "JSME PŘIPRAVENI JEDNAT" Ale nikdo nikdy neřekne: JEDNÁME, JDEME JEDNAT. Pořád jsou jen připraveni jednat...

+1/0
6.8.2016 16:36

I62v95o 51J96a73n50á47č26e84k 8143553561482

Projektanti to je kapitola sama pro sebe. Žijí v jiném světě a kdyby měli dostávat peníze za kvalitu odvedené práce, tak jsou na dlažbě. Takto však tvoří paskvily a ještě navíc tak, aby to bylo co nejdražší, protože za to dostávají odměny.

+2/−2
5.8.2016 20:11

J83i64ř70í 49K11o73c26u79r32e11k 6505364135428

No a kdybyste jste to četl pořádně, a ne jako ti vaši projektanti zadání, tak byste se dozvěděl, že majitel toho vodovodu to tak chtěl.

+2/0
5.8.2016 21:37

O39n89d69ř70e98j 93Z33e70m52a89n 5270214388589

Jistě, tomu se říká dobrý důvod...

+1/0
6.8.2016 2:51

S36t81a19n86i15s56l36a68v 84K59r50e51j87c75a21r 6687486643434

A kde jsou vzdělaní odborníci, nejen projektant by na těchto stavbách měl být jediným odborně vzdělaným pracovníkem. Proč tuto kuriozitu, nezastavil vedoucí stavby, polír nebo četař finišeru? Stejně jako v případě chybné pokládky nevhodné kabeláže na tunelu Blanka. Proč profesoři stavebních fakult vychovávají takové ovce v lidské podobě.

+9/0
5.8.2016 19:33

B60o76h54u85s19l31a85v 95K92r46á59l20í52k 2461440709446

Šel jsem jednou kolem, když tam zrovna měli nějaké to "místní šetření". Asi 30 lidí ve vestičkách tam stálo v houfu a všichni důležitě koukali. Jak to znám, naprostá většina z nich tam byla úplně zbytečně. čím víc lidí, tím menší odpovědnost.

+7/0
5.8.2016 20:24

E94d93a 10D43r57á79b48e28k 7829332813637

četař finišeru může zastavit co chce, ale jen na chvíli a když se pak rozhodne že "ne, bylo by to moc drahý" tak to zase musí rozjet...

0/0
6.8.2016 20:22

L31i87b55o66r 43F82i72l27á59k 8336909216196

Cena by se prý pohybovala okolo 500 tisíc korun

----------------------

Prý nebo to někdo počítal?:-P

+5/0
5.8.2016 19:26

J75a57r41o22s16l79a52v 80L26e68b15e17d63a 3216589717610

Nejlepší bude zúžit přechod :-)

+1/−1
5.8.2016 18:44

S37t67a63n 18N47o79v26á37k 5787295835474

Kdepak. Řešit se to bude zvýšením ulice a chodníků v délce 500 metrů.

+3/0
6.8.2016 8:01

J52a82n 84E33n84t25e66r 5424475394517

Po shlédnutí videa jsem nezaznamenal žádné drama ...

+7/0
5.8.2016 18:34

L64i94b26o80r 91F54i84l21á20k 8896919686826

Drama sice ne, ale v dnešní době, kdy se vše buduje bezbarierové...

+1/0
5.8.2016 19:52

M73i38r59o30s61l91a32v 42G10r96o41s44s29m90a95n78n 8202419204

Právě že ten přechod je bezbariérový. Kdyby tomu tak nebylo, je tento vyčkávací prostor celý vyvýšený a není tam ona zvláštnost.

0/0
6.8.2016 21:46

P71e72t46r 36B54a34u41d25i68š 7399911776696

Takže již brzy se bude každý patník plánovat centrálně a připravovat ke vztyčení tři roky?

+1/0
5.8.2016 18:32

P18e55t73r 64K62o74l20á15ř 2398547334591

Vždyť to tam ničemu nevadí ...

+1/−9
5.8.2016 16:04

V96l88a95d75i73s78l10a27v 29D32u55b29a 3140288158928

Řekněte to třeba slepci. Když to mine hůlkou, zaručeně zakopne. Jednou jsem viděl holku s vodícím psem jak napálila do auta. A to stálo v přechodu jen metr. Od té doby bych na přechodu nezastavil.

+7/0
5.8.2016 18:53

M61i39r64o39s87l85a70v 64G37r30o67s15s12m64a47n22n 8482479574

Domnívám se, že toto holí nemine. Minout může něco, co nenajde přímo na chodníku a ve výšce to tvoří překážku. Třeba to auto. Toto naopak možná může fungovat jako přirozená vodící linie.

+1/−4
5.8.2016 21:28

J57i66ř45í 68K21o71c54u23r88e51k 6555594695228

Ne. Tohle ho zmate, že stojí podél obrubníku a vydá se kolmo.

+7/−1
5.8.2016 21:38

M79i49r98o65s47l88a42v 60G74r17o68s76s44m79a16n82n 8182709554

Jste si jistý? Na každém podobném vyčkávacím prostoru je nějaká vodící linie ve směru pohybu chodce. Obvykle ji tvoří signální pás z cecíkaté dlažby. Zde žádný signální pás není a zdá se tedy, že právě kritizovaný prvek tvoří vodící linii. A k ní nevidomý kolmo jistě nepůjde.

0/0
6.8.2016 21:58

V60á68c34l50a67v 19P26o98l44á24k 1155672180870

Vy tu podivnou stavbu obhajujete jako by jste byl ten projektant.

0/0
7.8.2016 10:43

M64i12r98o10s33l16a85v 82G49r96o68s33s41m65a71n15n 8272949934

Já můžu za všechno :-) Byla tu argumentace na téma nevidomý. Nejsem odborník a vím jen málo, ale když jsem přečetl vývody zdejších diskusních expertů na slepecké prvky, nejsem přesvědčen, že mají pravdu :-) Tak snad mi to vysvětlí...

+1/0
7.8.2016 17:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.