Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Do rozšířeného přechodu pro chodce trčí šachta a sloupky

Na rozšířeném přechodu v pražských Vršovicích se chodci musejí vyhýbat bariéře, kterou označují zelené sloupky, takzvané balisety. Podle Institutu plánování a rozvoje vznikla překážka chybou projektanta, která ukazuje na důležitost koordinace projektů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61i66c45h45a66l 45G91r49i57v35a87l36s48k91ý 8473672907695

Jak,že se jmenuje projektant?;-D Varování pro ostatní.

0/0
7.8.2016 8:03

J95a55r11o59s44l20a85v 69P14í68š22a 2124438740407

Mě se hlavně líbí jak se všude dělá doprava co nejhorší pro řidiče.... Prah 10 = ulice Vršovická už od Otakarky... Zelenej tramvajovej pás, zúžení do jednoho pruhu... hmmmmmm... A kudy projede IZS??? Když jsme u IZS, tak o kousek dál - ulice Průběžná - sám jsem byl svědkem toho, jak v ranní špičce 2 hasičské vozy projížděli cca 400m dobrých 6 minut, protože prostě ty auta tam nemají kam uhnout... Hlavně že se na TT dá trávník a z rovné silnice se udělá klikatý nesmysl s nějákým pseudoostrůvkem pro chodce každých 100m.... Já si myslím, že do odboru dopravy by to chtělo hlavně někoho kdo má řp a nejlépe má zkušenosti z provozu...

+1/−2
7.8.2016 2:47

M23i68r34o87s53l32a85v 12G11r35o59s31s25m44a81n72n 8812979354

Jak projede IZS po ulici, kde žádná TT není, ale třeba jen středový zelený pás?

+2/0
7.8.2016 17:34

T10o51m75á12š 31C35h58r95a40s32t37n55ý 2901234941353

Nijak. Prostě si dají cigárko, po trávě nemůžou, za to je paragraf a okamžitý vyhazov.

0/0
8.8.2016 14:30

D32a23n79i46e47l 20P52a98n34e83k 6882701352310

Zbytečná prasárna ;-€

0/0
6.8.2016 17:43

J94a39n 13H18o74r87á46k 3661120621943

Nejde o zkrácení potrubí, jak se píše v článku, ale o pouhé zkrácení ovládacích hřídelí na kohoutech potrubí. Původně byly kryty kohoutů - Češi také někdy říkají nesprávně hydranty - zapuštěny na úroveň okolního chodníku - tak jak to, že to nejde nyní ?!!! Dodatečné náklady 500 000 korun se mi nezdají, ale i nynější řešení - vytvoření jakéhosi ostrůvku a jeho obezdění - muselo při dnešních cenách přijít na pár (desítek?) tisíc korun. Možná nešlo ani tak o špatnou koordinaci plánování, jako spíše o neschopnost projektanta. Všichni, kdo s nynějším řešením údajně souhlasili - od Prahy 10 až po magistrát - zřejmě vůbec nevzali v úvahu ty, jimž tento dodatečný ostrůvek vadí nejvíce - nevidomé. Proto navrhuji, aby si projektanti ještě trochu lámali hlavu a nejpozději do září přišli s novým řešením, jež by umožnilo uvést místo do původního stavu. ;-(Rv

+3/0
6.8.2016 17:22

P35a54v78e73l 78N67o18v30á19k 2595597112612

500.000,- Kč za co proboha? Co tam jako pod tím je, že to nejde snížit o těch 20 cm? To si už dělají srandu? Pro lenost, ne pro prachy... Teď z toho prostě dělají, že to jinak nešlo, než aby přiznali, že jsou mamlasové! A jako co na to třeba slepý lidé? Takovou překážku jim tam dát? Opět další věc k blití...

+9/0
6.8.2016 16:33

P86a89v97e75l 76N46o45v87á70k 2195377962522

PS: Jo, dělat místní šetření až po dokončení stavby a ne v průběhu, tak to takto dopadá... Rv

+3/0
6.8.2016 16:34

V82a47c17l87a64v 20P27e51r22o64u72t35k55a 6268797504251

Jo ty plastový cecíky to je teď v Praze doba kdy rostou jak houby po dešti. Krásnej kšeft a jistě není poslední. Přestvba přechodů i v místech Rabakovská kde projde za den soitva jeden chodec tak tam jsou nové přechody hned dva,výbornej kšeft.

+3/0
6.8.2016 16:00

J71i45ř38í 51T31e84p88r 4697880655265

Tak co tam teda je?

Vodovod, nebo uzavírací vrata?

0/0
6.8.2016 15:59

M16a63r45t51i75n 36H84r70o22u30d93n48ý 5837192744347

Taky řešení, že. Jen je to zbytečně široké. Je mi jasné, že jim v zásadě šlo jen o ochránění těch 2 "rour" s uzavíracími armaturami, ale proč je to tak široké? Mohli to jen něčím obandážovat a postavit nad tím zábradlí, třeba.

0/0
6.8.2016 15:52

J35i49ř31í 30P65r47a55ž46á90k 9680102601612

Obdobné pasti se šíří v každém městě i vesnici. Ostrůvky vystupující do přímého směru jízdy a zužující jízdní pruhy do 1 jsou nyní standard. Někde neosvětlené, mimo obec. Zodpovědní úředníci asi hromadně přišli o rozum.

+10/−5
6.8.2016 7:58

J27o27s74e54f 11Š44o57l29t31e59s 8284408190373

Ostrůvky mají zásadně zpomalující účel. Tady tahle zhůvěřilost nemá účel žádný.

+2/0
6.8.2016 16:13

J94i76ř96í 53K41o56c60u63r29e66k 6445604685188

Mno takže majiteli vodovodních armatur se do toho nechtělo šahat. Respektive úředník, zastupující majitele a vydávající souhlasné stanovisko, souhlasil s tímhle. No ten se musel hodně vyděsit, když se srazil s realitou.

+1/0
5.8.2016 21:43

M97a60r16t35i33n 18H94r12o29u92d82n74ý 5267152134897

Spíš si nevyžádali stanovisko, a pak je tlačil čas, protože na "přeložku" těch šachet by provozovatel vodovodu chtěl love a opět čas. O čas jde vždycky. Tak to vyřešili takto.

0/0
6.8.2016 15:54

M12i88c55h20a59l 68M93i25n68a14ř11í62k 9972176209498

Urednikum se nechce delat,

Nemaji kvalifikaci proto vymysleli novou funkci.

+6/0
5.8.2016 21:33

B75o48h30u70s52l92a17v 11K41r91á57l13í70k 2661390559596

"řešíme, jak situaci vyřešit", "předmětná úprava byla realizována", tahle úřednicko-inženýrská čeština je úžasně libozvučná.

+16/0
5.8.2016 20:21

P39a64v55e14l 57N57o39v65á90k 2655287172412

stejně jako po volbách každá strana říká: "JSME PŘIPRAVENI JEDNAT" Ale nikdo nikdy neřekne: JEDNÁME, JDEME JEDNAT. Pořád jsou jen připraveni jednat...

+1/0
6.8.2016 16:36

I14v21o 82J42a97n76á83č42e46k 8193813541772

Projektanti to je kapitola sama pro sebe. Žijí v jiném světě a kdyby měli dostávat peníze za kvalitu odvedené práce, tak jsou na dlažbě. Takto však tvoří paskvily a ještě navíc tak, aby to bylo co nejdražší, protože za to dostávají odměny.

+2/−2
5.8.2016 20:11

J66i21ř90í 53K11o74c54u13r67e52k 6635454275898

No a kdybyste jste to četl pořádně, a ne jako ti vaši projektanti zadání, tak byste se dozvěděl, že majitel toho vodovodu to tak chtěl.

+2/0
5.8.2016 21:37

O90n14d61ř36e87j 92Z10e87m46a30n 5380674618709

Jistě, tomu se říká dobrý důvod...

+1/0
6.8.2016 2:51

S26t91a54n73i59s79l90a27v 74K47r64e53j61c38a45r 6677286963794

A kde jsou vzdělaní odborníci, nejen projektant by na těchto stavbách měl být jediným odborně vzdělaným pracovníkem. Proč tuto kuriozitu, nezastavil vedoucí stavby, polír nebo četař finišeru? Stejně jako v případě chybné pokládky nevhodné kabeláže na tunelu Blanka. Proč profesoři stavebních fakult vychovávají takové ovce v lidské podobě.

+9/0
5.8.2016 19:33

B86o92h37u84s81l92a60v 77K78r74á69l25í42k 2221820859756

Šel jsem jednou kolem, když tam zrovna měli nějaké to "místní šetření". Asi 30 lidí ve vestičkách tam stálo v houfu a všichni důležitě koukali. Jak to znám, naprostá většina z nich tam byla úplně zbytečně. čím víc lidí, tím menší odpovědnost.

+7/0
5.8.2016 20:24

E96d89a 84D47r98á72b39e23k 7719442403707

četař finišeru může zastavit co chce, ale jen na chvíli a když se pak rozhodne že "ne, bylo by to moc drahý" tak to zase musí rozjet...

0/0
6.8.2016 20:22

L51i77b11o41r 87F74i77l87á16k 8726809976116

Cena by se prý pohybovala okolo 500 tisíc korun

----------------------

Prý nebo to někdo počítal?:-P

+5/0
5.8.2016 19:26

J21a52r14o32s31l40a77v 52L69e69b38e21d41a 3866309977700

Nejlepší bude zúžit přechod :-)

+1/−1
5.8.2016 18:44

S19t57a29n 17N36o95v68á82k 5547475155964

Kdepak. Řešit se to bude zvýšením ulice a chodníků v délce 500 metrů.

+3/0
6.8.2016 8:01

J68a34n 19E85n46t86e29r 5354905504147

Po shlédnutí videa jsem nezaznamenal žádné drama ...

+7/0
5.8.2016 18:34

L62i28b81o18r 72F29i55l86á57k 8896449636326

Drama sice ne, ale v dnešní době, kdy se vše buduje bezbarierové...

+1/0
5.8.2016 19:52

M78i93r84o56s44l48a75v 91G72r54o10s45s28m35a94n98n 8102719784

Právě že ten přechod je bezbariérový. Kdyby tomu tak nebylo, je tento vyčkávací prostor celý vyvýšený a není tam ona zvláštnost.

0/0
6.8.2016 21:46

P67e53t66r 87B53a87u94d63i97š 7599571166346

Takže již brzy se bude každý patník plánovat centrálně a připravovat ke vztyčení tři roky?

+1/0
5.8.2016 18:32

P70e86t17r 51K12o72l89á52ř 2738217884721

Vždyť to tam ničemu nevadí ...

+1/−9
5.8.2016 16:04

V81l71a53d93i60s87l56a27v 64D94u77b21a 3150408688498

Řekněte to třeba slepci. Když to mine hůlkou, zaručeně zakopne. Jednou jsem viděl holku s vodícím psem jak napálila do auta. A to stálo v přechodu jen metr. Od té doby bych na přechodu nezastavil.

+7/0
5.8.2016 18:53

M83i77r41o24s47l74a74v 41G27r52o96s37s80m36a93n42n 8762249714

Domnívám se, že toto holí nemine. Minout může něco, co nenajde přímo na chodníku a ve výšce to tvoří překážku. Třeba to auto. Toto naopak možná může fungovat jako přirozená vodící linie.

+1/−4
5.8.2016 21:28

J25i50ř68í 46K71o10c88u68r75e18k 6945464705138

Ne. Tohle ho zmate, že stojí podél obrubníku a vydá se kolmo.

+7/−1
5.8.2016 21:38

M50i67r95o78s74l35a16v 96G22r75o18s89s29m45a38n10n 8452449904

Jste si jistý? Na každém podobném vyčkávacím prostoru je nějaká vodící linie ve směru pohybu chodce. Obvykle ji tvoří signální pás z cecíkaté dlažby. Zde žádný signální pás není a zdá se tedy, že právě kritizovaný prvek tvoří vodící linii. A k ní nevidomý kolmo jistě nepůjde.

0/0
6.8.2016 21:58

V68á52c97l24a40v 69P24o58l16á98k 1325322160350

Vy tu podivnou stavbu obhajujete jako by jste byl ten projektant.

0/0
7.8.2016 10:43

M33i40r67o97s62l12a88v 64G27r38o92s38s81m79a52n39n 8742729604

Já můžu za všechno :-) Byla tu argumentace na téma nevidomý. Nejsem odborník a vím jen málo, ale když jsem přečetl vývody zdejších diskusních expertů na slepecké prvky, nejsem přesvědčen, že mají pravdu :-) Tak snad mi to vysvětlí...

+1/0
7.8.2016 17:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.