Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Do rozšířeného přechodu pro chodce trčí šachta a sloupky

Na rozšířeném přechodu v pražských Vršovicích se chodci musejí vyhýbat bariéře, kterou označují zelené sloupky, takzvané balisety. Podle Institutu plánování a rozvoje vznikla překážka chybou projektanta, která ukazuje na důležitost koordinace projektů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48i26c31h35a92l 95G52r83i98v87a95l51s35k70ý 8133662957955

Jak,že se jmenuje projektant?;-D Varování pro ostatní.

0/0
7.8.2016 8:03

J24a18r15o19s62l84a51v 61P18í95š83a 2914248600487

Mě se hlavně líbí jak se všude dělá doprava co nejhorší pro řidiče.... Prah 10 = ulice Vršovická už od Otakarky... Zelenej tramvajovej pás, zúžení do jednoho pruhu... hmmmmmm... A kudy projede IZS??? Když jsme u IZS, tak o kousek dál - ulice Průběžná - sám jsem byl svědkem toho, jak v ranní špičce 2 hasičské vozy projížděli cca 400m dobrých 6 minut, protože prostě ty auta tam nemají kam uhnout... Hlavně že se na TT dá trávník a z rovné silnice se udělá klikatý nesmysl s nějákým pseudoostrůvkem pro chodce každých 100m.... Já si myslím, že do odboru dopravy by to chtělo hlavně někoho kdo má řp a nejlépe má zkušenosti z provozu...

+1/−2
7.8.2016 2:47

M95i40r91o97s43l95a85v 18G64r94o81s80s36m11a32n41n 8532539144

Jak projede IZS po ulici, kde žádná TT není, ale třeba jen středový zelený pás?

+2/0
7.8.2016 17:34

T48o46m58á39š 62C46h83r40a87s55t98n16ý 2731454121383

Nijak. Prostě si dají cigárko, po trávě nemůžou, za to je paragraf a okamžitý vyhazov.

0/0
8.8.2016 14:30

D40a21n68i62e98l 38P10a49n23e80k 6132251602850

Zbytečná prasárna ;-€

0/0
6.8.2016 17:43

J64a39n 47H19o21r12á47k 3111380611593

Nejde o zkrácení potrubí, jak se píše v článku, ale o pouhé zkrácení ovládacích hřídelí na kohoutech potrubí. Původně byly kryty kohoutů - Češi také někdy říkají nesprávně hydranty - zapuštěny na úroveň okolního chodníku - tak jak to, že to nejde nyní ?!!! Dodatečné náklady 500 000 korun se mi nezdají, ale i nynější řešení - vytvoření jakéhosi ostrůvku a jeho obezdění - muselo při dnešních cenách přijít na pár (desítek?) tisíc korun. Možná nešlo ani tak o špatnou koordinaci plánování, jako spíše o neschopnost projektanta. Všichni, kdo s nynějším řešením údajně souhlasili - od Prahy 10 až po magistrát - zřejmě vůbec nevzali v úvahu ty, jimž tento dodatečný ostrůvek vadí nejvíce - nevidomé. Proto navrhuji, aby si projektanti ještě trochu lámali hlavu a nejpozději do září přišli s novým řešením, jež by umožnilo uvést místo do původního stavu. ;-(Rv

+3/0
6.8.2016 17:22

P64a96v61e64l 87N18o45v33á72k 2915297832902

500.000,- Kč za co proboha? Co tam jako pod tím je, že to nejde snížit o těch 20 cm? To si už dělají srandu? Pro lenost, ne pro prachy... Teď z toho prostě dělají, že to jinak nešlo, než aby přiznali, že jsou mamlasové! A jako co na to třeba slepý lidé? Takovou překážku jim tam dát? Opět další věc k blití...

+9/0
6.8.2016 16:33

P14a19v45e18l 25N81o42v67á79k 2115897692682

PS: Jo, dělat místní šetření až po dokončení stavby a ne v průběhu, tak to takto dopadá... Rv

+3/0
6.8.2016 16:34

V63a33c98l89a39v 82P17e13r44o40u47t84k35a 6718667904861

Jo ty plastový cecíky to je teď v Praze doba kdy rostou jak houby po dešti. Krásnej kšeft a jistě není poslední. Přestvba přechodů i v místech Rabakovská kde projde za den soitva jeden chodec tak tam jsou nové přechody hned dva,výbornej kšeft.

+3/0
6.8.2016 16:00

J93i45ř54í 56T14e12p66r 4387840555285

Tak co tam teda je?

Vodovod, nebo uzavírací vrata?

0/0
6.8.2016 15:59

M90a83r94t70i94n 29H53r22o34u81d62n45ý 5767872694787

Taky řešení, že. Jen je to zbytečně široké. Je mi jasné, že jim v zásadě šlo jen o ochránění těch 2 "rour" s uzavíracími armaturami, ale proč je to tak široké? Mohli to jen něčím obandážovat a postavit nad tím zábradlí, třeba.

0/0
6.8.2016 15:52

J96i33ř89í 19P74r75a92ž17á54k 9240222591312

Obdobné pasti se šíří v každém městě i vesnici. Ostrůvky vystupující do přímého směru jízdy a zužující jízdní pruhy do 1 jsou nyní standard. Někde neosvětlené, mimo obec. Zodpovědní úředníci asi hromadně přišli o rozum.

+10/−5
6.8.2016 7:58

J42o60s53e37f 88Š21o59l44t75e89s 8154288540663

Ostrůvky mají zásadně zpomalující účel. Tady tahle zhůvěřilost nemá účel žádný.

+2/0
6.8.2016 16:13

J15i40ř98í 77K67o43c32u68r15e93k 6455524255908

Mno takže majiteli vodovodních armatur se do toho nechtělo šahat. Respektive úředník, zastupující majitele a vydávající souhlasné stanovisko, souhlasil s tímhle. No ten se musel hodně vyděsit, když se srazil s realitou.

+1/0
5.8.2016 21:43

M87a26r79t17i93n 90H91r30o18u18d87n75ý 5207442304437

Spíš si nevyžádali stanovisko, a pak je tlačil čas, protože na "přeložku" těch šachet by provozovatel vodovodu chtěl love a opět čas. O čas jde vždycky. Tak to vyřešili takto.

0/0
6.8.2016 15:54

M83i90c30h18a86l 75M55i46n53a25ř97í72k 9552586909458

Urednikum se nechce delat,

Nemaji kvalifikaci proto vymysleli novou funkci.

+6/0
5.8.2016 21:33

B95o67h56u59s19l97a34v 63K74r83á32l89í88k 2911320879476

"řešíme, jak situaci vyřešit", "předmětná úprava byla realizována", tahle úřednicko-inženýrská čeština je úžasně libozvučná.

+16/0
5.8.2016 20:21

P70a20v54e32l 16N14o21v69á42k 2625777912282

stejně jako po volbách každá strana říká: "JSME PŘIPRAVENI JEDNAT" Ale nikdo nikdy neřekne: JEDNÁME, JDEME JEDNAT. Pořád jsou jen připraveni jednat...

+1/0
6.8.2016 16:36

I74v59o 26J51a79n52á86č70e33k 8853663651432

Projektanti to je kapitola sama pro sebe. Žijí v jiném světě a kdyby měli dostávat peníze za kvalitu odvedené práce, tak jsou na dlažbě. Takto však tvoří paskvily a ještě navíc tak, aby to bylo co nejdražší, protože za to dostávají odměny.

+2/−2
5.8.2016 20:11

J13i53ř64í 57K61o91c19u35r83e48k 6465234885638

No a kdybyste jste to četl pořádně, a ne jako ti vaši projektanti zadání, tak byste se dozvěděl, že majitel toho vodovodu to tak chtěl.

+2/0
5.8.2016 21:37

O44n89d76ř44e56j 70Z56e19m72a73n 5460214798109

Jistě, tomu se říká dobrý důvod...

+1/0
6.8.2016 2:51

S76t47a34n86i65s72l10a66v 15K84r11e84j81c92a89r 6207786383904

A kde jsou vzdělaní odborníci, nejen projektant by na těchto stavbách měl být jediným odborně vzdělaným pracovníkem. Proč tuto kuriozitu, nezastavil vedoucí stavby, polír nebo četař finišeru? Stejně jako v případě chybné pokládky nevhodné kabeláže na tunelu Blanka. Proč profesoři stavebních fakult vychovávají takové ovce v lidské podobě.

+9/0
5.8.2016 19:33

B88o51h80u56s50l19a93v 86K92r80á90l20í49k 2221190579466

Šel jsem jednou kolem, když tam zrovna měli nějaké to "místní šetření". Asi 30 lidí ve vestičkách tam stálo v houfu a všichni důležitě koukali. Jak to znám, naprostá většina z nich tam byla úplně zbytečně. čím víc lidí, tím menší odpovědnost.

+7/0
5.8.2016 20:24

E24d58a 56D26r62á77b83e90k 7429702883627

četař finišeru může zastavit co chce, ale jen na chvíli a když se pak rozhodne že "ne, bylo by to moc drahý" tak to zase musí rozjet...

0/0
6.8.2016 20:22

L29i61b93o18r 30F89i57l95á89k 8826779706856

Cena by se prý pohybovala okolo 500 tisíc korun

----------------------

Prý nebo to někdo počítal?:-P

+5/0
5.8.2016 19:26

J17a85r24o74s60l71a72v 44L52e95b29e80d73a 3366739957640

Nejlepší bude zúžit přechod :-)

+1/−1
5.8.2016 18:44

S17t47a15n 33N73o28v95á11k 5297325605614

Kdepak. Řešit se to bude zvýšením ulice a chodníků v délce 500 metrů.

+3/0
6.8.2016 8:01

J56a40n 80E85n40t54e91r 5694265804987

Po shlédnutí videa jsem nezaznamenal žádné drama ...

+7/0
5.8.2016 18:34

L25i28b75o65r 73F37i55l63á83k 8106349746396

Drama sice ne, ale v dnešní době, kdy se vše buduje bezbarierové...

+1/0
5.8.2016 19:52

M64i61r42o66s27l72a41v 49G22r82o95s64s48m94a43n80n 8812359484

Právě že ten přechod je bezbariérový. Kdyby tomu tak nebylo, je tento vyčkávací prostor celý vyvýšený a není tam ona zvláštnost.

0/0
6.8.2016 21:46

P35e48t89r 15B96a62u32d73i73š 7679751616326

Takže již brzy se bude každý patník plánovat centrálně a připravovat ke vztyčení tři roky?

+1/0
5.8.2016 18:32

P64e51t30r 77K21o34l52á53ř 2498597124441

Vždyť to tam ničemu nevadí ...

+1/−9
5.8.2016 16:04

V79l10a35d42i21s81l12a73v 84D48u89b74a 3560458138948

Řekněte to třeba slepci. Když to mine hůlkou, zaručeně zakopne. Jednou jsem viděl holku s vodícím psem jak napálila do auta. A to stálo v přechodu jen metr. Od té doby bych na přechodu nezastavil.

+7/0
5.8.2016 18:53

M97i66r80o45s31l73a98v 95G73r64o68s56s82m93a85n88n 8862699274

Domnívám se, že toto holí nemine. Minout může něco, co nenajde přímo na chodníku a ve výšce to tvoří překážku. Třeba to auto. Toto naopak možná může fungovat jako přirozená vodící linie.

+1/−4
5.8.2016 21:28

J62i95ř41í 62K85o73c86u46r26e60k 6555314755308

Ne. Tohle ho zmate, že stojí podél obrubníku a vydá se kolmo.

+7/−1
5.8.2016 21:38

M56i55r82o77s65l23a15v 10G38r67o55s23s54m90a90n62n 8112869854

Jste si jistý? Na každém podobném vyčkávacím prostoru je nějaká vodící linie ve směru pohybu chodce. Obvykle ji tvoří signální pás z cecíkaté dlažby. Zde žádný signální pás není a zdá se tedy, že právě kritizovaný prvek tvoří vodící linii. A k ní nevidomý kolmo jistě nepůjde.

0/0
6.8.2016 21:58

V27á50c97l65a14v 94P71o43l37á82k 1445282430910

Vy tu podivnou stavbu obhajujete jako by jste byl ten projektant.

0/0
7.8.2016 10:43

M35i35r48o12s20l31a56v 21G61r67o73s16s71m29a95n54n 8622599684

Já můžu za všechno :-) Byla tu argumentace na téma nevidomý. Nejsem odborník a vím jen málo, ale když jsem přečetl vývody zdejších diskusních expertů na slepecké prvky, nejsem přesvědčen, že mají pravdu :-) Tak snad mi to vysvětlí...

+1/0
7.8.2016 17:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.