Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Nejstarší pražský podchod zasypou. A další už vznikat nebudou

Nejstarší pražský podchod, který vede v ulici Bělohorská pod Malovankou, bude zasypán. A protože se ukazuje, že lidé tmavá zákoutí raději obcházejí, nové podchody pod silnicemi už v metropoli vznikat nebudou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a97r35o49s17l33a52v 43Š49k93o61d91a 6484418939311

unas v liberci je par semaforu pro chodce, kde si uz hodne lidi zacalo uvedomovat nemoralnost mackani toho tlacitka.

Kombinace mackacu tlacitka, navalu lidi a zuzeni na jeden pruh? Oni tam snad vynalezli deleni nulou!

Holt to potrva jednu generaci, nez se zacne jit spravnym smerem.

0/0
10.8.2016 18:59

R75i12c68h50a77r76d 21J59e20l25í10n71e59k 1186227291118

Další "úprava" Bělohorské aneb devastace Břevnova pokračuje. Myslete na to ve volbách do zastupitelstva Prahy 6! Ven s nimi!

0/0
7.8.2016 21:31

M92a96r22t20i19n 53B61u93r91á22k 2270383732930

no ja nevim, ale nejlip se mi zdaji silnice prujezdny a prechody bezpecny pokud tam nesviti zadny semafor. pak neni potreba ani zadnych podchodu, pokud jsou lidi rozumny. ale bohuzel u nas maji lidi potrebu najet do krizovatky ikdyz vidi, ze ji nemohou projet a radeji ji ucpou, nez aby pockali par vterin a to stejny s prechodem - kolona, ale stejne si radeji najedu na zebru, jen aby mne nikdo nepredjel. upozornuji, ze najezdim po Praze cca 150km denne, 5 dni v tydnu.

0/0
7.8.2016 19:00

J90i80ř34í 19T71o53m72e97š 5562860753392

Zasype se v době, kdy by zrovna mohlo začít jeho větší využití, protože navazuje na lávku přes křižovatku Malovanka do tunelů, kterou jinak než po této lávce absolutně jinak nejde překonat (nebo daleko obcházet, objíždět na kole). Naprosto ideálně by šel využít pro cyklostezku, nebo cyklotrasu z Dejvic, Střešovic, Veleslavína, Vokovic, možná i dolních Petřin - na Strahov do prostoru sportovišť a do prostoru areálu Ladronka, i na Petřín.

0/0
7.8.2016 10:06

D91a32v80i83d 41K81l42i90n55e43r 5808205651583

Ještě se zapomnělo na podchod pod stanicí tramvaje Lehovec, tam už pár let nevkročila lidská noha

0/0
7.8.2016 8:10

M17i56l85o64š 92S31i45c31h19i89n35g97e49r 5753378946504

než to zasypat, tak radši nějak využít a pronajmout ;-)

0/0
6.8.2016 12:19

E35v44ž79e61n 38P23o17l79á45č94e81k 6483569985

Pod Prašným mostem jsou prázdné prostory na umístění obchodů. Divil bych se, kdyby o takovou nemovitost hned pod zastávkou a propojenou s obřími garážemi nikdo nestál.

0/0
6.8.2016 11:24

J24a53r23o45s25l22a91v 92Š53k92o69d23a 6894588439411

Chodec, osoba vykonavajici casove nejdelsi druh dopravy by si mel par sekund pockat, az auto odjede. Takhle pribude hodne skakacu do provozu. Jeste vymejslej zuzovani silnice, takze to tam bude snura aut porad.

0/0
5.8.2016 18:14

J65a62n 60V92o55j74t85í95š78e43k 6772831575356

Řidič, osoba vykonávající nejpohodlnější druh dopravy by si měl pár sekund počkat, protože se mu nic nestane.

+1/0
6.8.2016 1:38

J63i82n61d90ř20i54c36h 40Š22k81o57p41e89k 4855901250325

Super přístup

Chodci ignorují předpisy, takže místo trestu jim ustoupíme

Bravo, takto půjde úcta k zákonům časem raketově nahoru

+2/−2
5.8.2016 17:00

Ř58e46h13o39ř 29V87l63a52s48á66k 2264664801436

Ale takhle to funguje už dlouho. Zejména v silničním provozu. Původně byla pravidla nastavena bezpečně a sváteční řidiči je byli ochotni plnit. Dnes se to čím dál víc oslabuje, protože když něco porušují skoro vsichni, není síla vynutit dodržování.

0/0
5.8.2016 17:07

J17i45n28d39ř86i60c98h 47Š88k14o35p50e77k 4445241840985

spíše není vůle vynutit dodržování

+1/0
5.8.2016 17:11

J14a62n 21V29o47j53t95í43š94e97k 6472711865206

Holt byly ty předpisy špatný, tak se změnily.

0/0
6.8.2016 1:40

Ř72e40h48o50ř 94V71l56a14s63á33k 2214574971136

Byl bych radši, kdyby politici bojovali proti kulturnímu obohacení jinak. Ale to nelze čekat od Zelených.

+1/0
5.8.2016 16:59

J77a20k28u38b 63M66a21t13o69u24š 3695902312943

Tak zrovna na Malovánce podchod nemá vážně žádné opodstatnění tam je tak malí provoz že si člověk musí dát větší pozor na tramvaje než na auta.

0/0
5.8.2016 14:40

J91i62n60d74ř11i93c61h 19K38u93c28h22a52ř 4106973868

V Ostravě rekonstruované podchody osadili kamerami a problémy nejsou. I po roce to vypadá slušně a člověk se tam nebojí chodit. Proč to jinde nejde?

+2/0
5.8.2016 14:38

L17u88k54á91š 64Š84l78e19h18o30f97e69r 1693349795149

Podchody nejsou potreba, proto neni nutne do nich dal investovat ;-)

+1/0
5.8.2016 15:25

P49a60v21e11l 71K45u55t14i50n68a 9802344195502

Njn. Taky chodím radši po silnici. Jsem líný. A počítal jsem i čas. pokud nejede extrémní šňůra aut, vyplatí se přecházet. Je to jak kratší, tak rychlejší...

+2/0
5.8.2016 14:36

M24i21c14h81a16e79l 45F38l39e17n82d51r 1668802953915

Zúžit Bělohorskou? No, to tam bude vypadat.

+3/−1
5.8.2016 14:32

M48i14r24o24s72l90a87v 96V24l70a42s50á51k 4958130543982

Českobudějovický podchod před nádražím je také pěkný fujtaflík

0/0
5.8.2016 14:22

J67a15n 86N64o86v27á98k 9677202317147

Ovšem to prasácké ucpání okruhu dalšími semafory, které se okolo něj teď provozuje, je situaci po všech stránkách jen zhorší.

0/0
5.8.2016 14:55

J27i30n78d74ř17i58c29h 76Š20k94o76p32e32k 4175661450465

už to řeší. Lidi chodí v křižovatce, tak se tam udělají přechody legální

Vše pro pohodlnost a podporu líných

+1/0
5.8.2016 17:02

J94a86n 42V13o37j51t98í74š19e37k 6602851245556

Co to je za blábol... Tak tam chcete podchod pro pohodlnost a podporů řidičů, kteří jsou ještě línější? Naopak se ustoupilo těm aktivnějším.

0/−1
6.8.2016 1:43

L61u69k83á78š 93H91o67f42m91a76n 1363444142896

Ja mam takovy dojem, ze podchody se stavely v zasade kvuli fascinaci Moskvou a SSSR obecne za tehdejsiho rezimu. Pokud chcete V Moskve prejit velke bulvary jako je treba Tverskaja ulice, tak v zasade nemate jinou moznost nez podchod. U nas ale nemame ve meste desetipruhove silnice, takze potrebnost podchodu je podstatne mensi...

+3/0
5.8.2016 14:22

J81i63ř56í 30T81o61m72e32š 5872100883772

Podchod zde by mohl najít nové využití, protože navazuje na lávku přes křižovatku Malovanka do obou tunelů (Strahovský, Blanka), kterou jinak než po této lávce absolutně nejde překonat (pokud neobcházíme celý prostor Malovanky po trase asi 1 km).

0/0
7.8.2016 10:10

V79e10r97o31n67i89k94a 48K24o62u48k37o72l52s78k61á 8933656762924

Pro mě je nejhorší podchod pod vlakovou tratí na Ostrčilově nám. Tam se vždycky nahoře nadechnu, zadržím dech a rychle proběhnu na druhou stranu... Jenže zrovna tady to asi řešení nemá :/

+2/0
5.8.2016 14:08

D47a18v91i54d 79D40o14b61e82š 3395802827

Škoda, že zmiňovaná Strašnická nebyla od začátku realizovaná jako výstup ze stanice přímo do podchodu. Takhle musí cestující vyběhnout dlouhé schody a pak zase pod silnici...

+7/0
5.8.2016 13:52

J88a25k21u67b 44K70o19r45e48c 6644740291253

tohle by bylo dobré i na kačerově, pokud chcete jet autobusem směrem na Jemnickou

+3/0
5.8.2016 15:14

D28a56v38i81d 21D37o32b33e95š 3405702177

Jestli se nemýlím, tak na Strašnické vedou schody mezi kolejemi a podchod taky (proto je našikmo). Samozřejmě pod schody je zázemí, ale to se snad dalo realizovat jinde. Základní problém byl asi v tom, že lidi musí přes turnikety/označovače. Na Kačerově ale schody a lidé musí "přelézt" kojele bývalé konečné a napojení na depo, takže si myslím, že by to bylo obtížné už při výstavbě. Každopádně je to podobný problém, jako podchody obecně. Pro chodce je dost nepříjemné vyběhnout a seběhnout "dvě patra" podchodu a je přirozené, že si to budou zkracovat (nehledě na nepořádek podchodů). Na rozdíl od aut, kde to poněkud zdrží, ale hlavně je to stojí jen kapku benzínu navíc. Za sebe říkám, že rozhodně nejsem úplným odpůrcem podchodů. Ale klíčové pro jejich úspěšnost je přirozené napojení na území (výškové úrovně terénu a komunikace; musí se to plánovat už při "zakládání území"). Výborně to funguje třeba na Novodvorské.

0/0
5.8.2016 15:58

D53a50n36a 85P42o65l84a80n64e48c56k40á 3216275337555

Geniální nápad, místo aby podchod pořádně osvětlili, vyčistili od svinstva a pakáže, opatřili kamerami pro větší bezpečnost, tak je zasypeme a lidi budou courat po ulicích a skákat pod auta.

+21/−3
5.8.2016 13:44

M41i53l81a42n 72N38o60v83o74t78n71ý 2110581591915

To je boj s větrnými mlýny. Světla rozmlátí, kamery ukradnou, to by tam musel hlídat 24 hodin denně ozbrojený policajt!

+1/0
5.8.2016 13:59

D84a50n59a 89P30o82l58a16n98e89c47k60á 3796105977705

Tak je lepší se na to vykašlat ? nechat lidi ať skáčou mezi auty?

+2/−2
5.8.2016 14:11

J93a14n 75V90o52j57t38í44š25e89k 6522211625936

A to jako nic mezi podchodem a skákání pod auta neexistuje? Co třeba normální přechod? Četla jste ten článek vůbec?

0/0
6.8.2016 1:45

M83a32r15t55i71n 89N60e36b13e72s81k47ý 7826520347772

Ano, zasypeme již hotový přechod za nějakých X mega, za dalších X mega postavíme další přechod, nejlépe každých 100 metrů a budeme nadávat, že ze stále se rozjíždějících aut vychází něco z výfuku. Geniální. (nebo totéž s t po i)

0/0
6.8.2016 12:26

J79a82n 76V18o76j95t81í67š49e36k 6212251745396

Jasně. Mnohem lepší je nechat si uprostřed města díru jak kráva, do který vůbec nikdo nechce lít a za mnohem větší x mega ji udržovat. Vy jste fakt koumák.

0/0
6.8.2016 21:10

Ř39e47h52o15ř 15V25l54a34s38á17k 2194664111136

Spíš by musely být adekvátní tresty. I pro toho, kdo nemá majetek ani plat.

0/0
5.8.2016 17:01

V19e14r74o84n19i46k19a 68K44o53u26k87o50l46s15k44á 8773456602724

Třeba na té Kavalírce to bez podchodu funguje skvěle.

Proč nutit lidi používat trasy, které je zdržují? Souhlasím s tím, že je lepší bezpečně zpracovat ty "vyšlapané pěšiny." Na náměstí Míru také vydláždili cestu v místě, kudy si chodci jen zkracovali cestu přes trávník. Pochopili, že ať budou dělat cokoliv jiného, tak si lidi tu cestu zase sami prošlapou. Ujít těch 10 m navíc by je totiž přeci strašně moc obtěžovalo... ;-)

+2/0
5.8.2016 14:05

D42a44n93a 77P46o18l32a55n54e68c98k19á 3936775587455

Znamená to ale semafor navíc, Už takhle je Praha ucpaná a když budou řidiči poskakovat od přechodu k přechodu, tak už se nedostanou vůbec nikam. Chodím sice hodně pěšky, jezdím MHD, ale občas potřebujete někam zajet autem a je to o nervy. Ty podchody tam byly vybudovány proto, aby si lidi s auty nepřekáželi.

+3/−2
5.8.2016 14:10

V60e36r15o37n30i70k12a 97K87o27u74k18o28l92s38k72á 8163386692734

Já to chápu, ale třeba v tomto konkrétním případě to ničemu nepřekáží. Na Plzeňské a Vrchlického se tvoří kolony v jiných místech, než je toto. Po rekonstrukci zastávek jsou tramvaj i autobus mnohem lépe přístupné. A podle mě by mělo jít hlavně o bezpečí všech zúčastněných a o minimalizaci automobilového provozu v centru Prahy...

Navíc - i když jsou podchody pěkné, osvětlené, čisté a podivných existencí prosté, najdou se lidé (a není jich málo), kteří si budou cestu zkracovat vrchem a riskovat tak nejen své životy.

0/−1
5.8.2016 14:27

D20a96n48a 11P24o62l24a74n54e16c92k71á 3876695837515

V tomto konkrétním místě zrovna ne, to máte pravdu. Já to brala spíš obecně. Spíš mi to připomnělo geniální nápad na Praze 4, kde chtějí zasypat podjezdy pro tramvaje pod magistrálou a udělat křižovatku, prý to pak bude lidštější... Tam je to naprostá úchylnost.

+1/0
5.8.2016 14:31

V39e32r51o71n41i94k88a 29K43o24u37k61o40l35s13k65á 8173836342624

Tak to zase já neposoudím. Je to individuální. Ale zrovna v této problematice fakt platí, že lidi se drží svých vyšlapaných cestiček. A pokud to jde, tak mi přijde rozumnější tyhle trasy upravit tak, aby se daly normálka legálně používat, než se snažit lidi přeučit na něco jako že bezpečnějšího...

Třeba u nás v motolské nemocnici je taková chronicky vyšlapaná cesta do jednoho svahu, kudy si zkrátíte cestu od zastávky o několik minut. Zrovna včera jsem si říkala, že už by tam také mohli dát schody, že tohle je akorát o boty ;-D;-D;-D

0/0
5.8.2016 14:34

J86a14n 23V67o56j37t53í80š34e12k 6292581185856

Nejde o to, že někoho něco obtěžuje, nejde ani o ušetřenej čas. Lidskej mozek má potřebu fungovat logicky. Jít někudy okolo, když vám při cestě přímo nic nepřekáží je prostě nelogická úvaha a člověk ji zavrhne už podvědomě. Někde o tom byla i nějaká studie, kéž bych si pamatoval kde jsem to čet a kdo to dělal.

A jen tak mimochodem, náměstí přece stavíme proto, aby na něj chodili lidi, tak nevidim jedinej důvod pro to, tam dělat cesty jinak, než lidi choděj.

0/0
6.8.2016 1:49

M42a82r85t97i42n 24N18e29b66e10s35k61ý 7436290137362

To je stejně logické, jako ignorovat nadchod/podchod nad/pod tratí a lézt přes koleje, protože je to přeci proti lidské přirozenosti jít delší, avšak bezpečnější cestou.

Řidič je podle vás ten pohodlný flink, který si všude musí dovézt zadek, ale chodec nemusí udělat pár kroků navíc, ausgerechnet ve vlastním zájmu a pro vlastní bezpečnost.

0/0
6.8.2016 12:32

J63a14n 44V30o63j35t19í83š25e14k 6512171945406

Naprosto odlišná úroveň bezpečnosti. U tratí, kde jezděj vlaky 160 to prostě jinak nejde, ale pokud někde motoráky jezděj padesát, tak se taky přechází přes koleje. A hlavně u silnice to prostě očividně jinak, lépe, řešit lze. Vy furt děláte, jako kdyby úrovňový přecházení přes silnici vyřešený nebylo a nikde se nepoužívalo. Vždyť vy jste totálně mimo. Fakt jste nikdy neviděl přechod pro chodce? A jakejch pár kroků navíc? Podchod je často sakra dlouhá a namáhavá zacházka. Já nedělám z řidičů žádný flinky, já jenom tvrdim, že když znepříjemníte cestu řidiči, tak mu ji neznepříjemníte tak moc, jako chodci. Protože ujít sto metrů navíc po schodech je něco úplně jinýho, než sešlápnout prahou novou brzdu a pak zase plyn, když někoho pouštíte na přechodu. Jasný? Asi ne, ale snažil jsem se.

0/0
6.8.2016 21:16

P93a78t52r53i91k 30E78g19e51r 2208540679471

Přesně tak třeba u nás na Jižním Městě u zastávky Metodějova je na Opatovskou ul. nadchod, ale spíše je používán přechod kde je teď také semafor. Také u Litochlebského náměstí se přechází vozovka a do podchodu chodí málokdo. U zastávky Petýrkova zase neradi jezdí vozíčkáři z důvodu doopravdy strmého kopečku. Využíván není ani nadchod u hotelu Chodov. Většina lidí z Prahy 11 by uvítala zavedení trolejbusů 213, 363 Želivského - Slavia - Bohdalec - Spořilov - Chodovec - Opatov - Průhonice - Čestlice, 154, 232 Chodov - Donovalská - Háje - Pitkovice - Nádraží Uhříněves.

0/−1
5.8.2016 13:38

J22a42n 93P92r33i77c96h48y25s23t87a31l 8171728123

To se mi nejak nezda. Ze by ten podchod pod Belohorskou byl starsi nez podchod na Willsonove nadrazi?

0/0
5.8.2016 13:32

M81i38c71h10a33l 35C16h55a19l89u36p82a 6578540629343

Lidem nevadí ani tak podchody, jak ta pakáž, co tam může vybafnout :-). Až tam bude bezpečno, tak se tam lidi bát nebudou.

+13/−1
5.8.2016 13:28

M75a95r87t96i50n 31N20e28b39e97s91k78ý 7646630317842

Kolik pakáže na vás kdy vybaflo? Skutečný tvor, nebo podvědomý bubák v hlavě?

Podle reakcí některých musí být život jeden velký horor, neustálý boj o přežití a překračování mrtvol...

0/0
6.8.2016 12:35

M56i76c36h23a47l 53C43h21a16l85u83p13a 6968940489933

Neznalost rizik neznamená, že neexistují.

0/0
6.8.2016 17:42

R62o88m22a35n 28P75o60k60o27r53n70ý 6359424360902

To zase nekdo neco vymyslel... Bude asi vice nesmrtelnych chodcu a vice mestaku prudicich ridice. A kricme tri krat slava.

+5/−1
5.8.2016 13:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.