Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Nejstarší pražský podchod zasypou. A další už vznikat nebudou

Nejstarší pražský podchod, který vede v ulici Bělohorská pod Malovankou, bude zasypán. A protože se ukazuje, že lidé tmavá zákoutí raději obcházejí, nové podchody pod silnicemi už v metropoli vznikat nebudou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a18r77o51s82l60a50v 56Š97k19o68d54a 6974828649161

unas v liberci je par semaforu pro chodce, kde si uz hodne lidi zacalo uvedomovat nemoralnost mackani toho tlacitka.

Kombinace mackacu tlacitka, navalu lidi a zuzeni na jeden pruh? Oni tam snad vynalezli deleni nulou!

Holt to potrva jednu generaci, nez se zacne jit spravnym smerem.

0/0
10.8.2016 18:59

R91i53c22h31a89r94d 96J66e68l38í55n91e93k 1196737671708

Další "úprava" Bělohorské aneb devastace Břevnova pokračuje. Myslete na to ve volbách do zastupitelstva Prahy 6! Ven s nimi!

0/0
7.8.2016 21:31

M33a13r12t78i45n 91B97u27r23á70k 2710143822140

no ja nevim, ale nejlip se mi zdaji silnice prujezdny a prechody bezpecny pokud tam nesviti zadny semafor. pak neni potreba ani zadnych podchodu, pokud jsou lidi rozumny. ale bohuzel u nas maji lidi potrebu najet do krizovatky ikdyz vidi, ze ji nemohou projet a radeji ji ucpou, nez aby pockali par vterin a to stejny s prechodem - kolona, ale stejne si radeji najedu na zebru, jen aby mne nikdo nepredjel. upozornuji, ze najezdim po Praze cca 150km denne, 5 dni v tydnu.

0/0
7.8.2016 19:00

J81i13ř15í 22T53o89m35e85š 5412210213822

Zasype se v době, kdy by zrovna mohlo začít jeho větší využití, protože navazuje na lávku přes křižovatku Malovanka do tunelů, kterou jinak než po této lávce absolutně jinak nejde překonat (nebo daleko obcházet, objíždět na kole). Naprosto ideálně by šel využít pro cyklostezku, nebo cyklotrasu z Dejvic, Střešovic, Veleslavína, Vokovic, možná i dolních Petřin - na Strahov do prostoru sportovišť a do prostoru areálu Ladronka, i na Petřín.

0/0
7.8.2016 10:06

D54a14v57i62d 88K45l10i83n74e79r 5628375551613

Ještě se zapomnělo na podchod pod stanicí tramvaje Lehovec, tam už pár let nevkročila lidská noha

0/0
7.8.2016 8:10

M24i13l76o33š 35S61i84c33h73i88n87g95e29r 5763448476704

než to zasypat, tak radši nějak využít a pronajmout ;-)

0/0
6.8.2016 12:19

E90v66ž62e47n 92P69o60l80á36č13e98k 6393129505

Pod Prašným mostem jsou prázdné prostory na umístění obchodů. Divil bych se, kdyby o takovou nemovitost hned pod zastávkou a propojenou s obřími garážemi nikdo nestál.

0/0
6.8.2016 11:24

J77a65r91o75s32l18a18v 85Š58k96o31d40a 6684748919251

Chodec, osoba vykonavajici casove nejdelsi druh dopravy by si mel par sekund pockat, az auto odjede. Takhle pribude hodne skakacu do provozu. Jeste vymejslej zuzovani silnice, takze to tam bude snura aut porad.

0/0
5.8.2016 18:14

J32a48n 36V18o71j69t91í23š31e43k 6262511975586

Řidič, osoba vykonávající nejpohodlnější druh dopravy by si měl pár sekund počkat, protože se mu nic nestane.

+1/0
6.8.2016 1:38

J85i92n70d47ř19i40c37h 11Š22k38o62p14e18k 4645251610105

Super přístup

Chodci ignorují předpisy, takže místo trestu jim ustoupíme

Bravo, takto půjde úcta k zákonům časem raketově nahoru

+2/−2
5.8.2016 17:00

Ř84e88h20o79ř 59V12l92a78s17á72k 2774544871916

Ale takhle to funguje už dlouho. Zejména v silničním provozu. Původně byla pravidla nastavena bezpečně a sváteční řidiči je byli ochotni plnit. Dnes se to čím dál víc oslabuje, protože když něco porušují skoro vsichni, není síla vynutit dodržování.

0/0
5.8.2016 17:07

J65i86n98d21ř38i68c31h 64Š61k86o31p36e97k 4555661610375

spíše není vůle vynutit dodržování

+1/0
5.8.2016 17:11

J97a68n 43V40o62j87t77í36š89e77k 6682121665596

Holt byly ty předpisy špatný, tak se změnily.

0/0
6.8.2016 1:40

Ř56e33h45o95ř 27V18l52a86s92á78k 2304364321586

Byl bych radši, kdyby politici bojovali proti kulturnímu obohacení jinak. Ale to nelze čekat od Zelených.

+1/0
5.8.2016 16:59

J32a14k47u22b 55M45a78t84o54u61š 3125982312843

Tak zrovna na Malovánce podchod nemá vážně žádné opodstatnění tam je tak malí provoz že si člověk musí dát větší pozor na tramvaje než na auta.

0/0
5.8.2016 14:40

J47i90n62d62ř94i37c73h 12K61u58c48h52a83ř 4206753648

V Ostravě rekonstruované podchody osadili kamerami a problémy nejsou. I po roce to vypadá slušně a člověk se tam nebojí chodit. Proč to jinde nejde?

+2/0
5.8.2016 14:38

L20u36k64á29š 13Š85l39e55h56o31f79e70r 1783839935289

Podchody nejsou potreba, proto neni nutne do nich dal investovat ;-)

+1/0
5.8.2016 15:25

P86a67v48e11l 26K66u41t94i83n30a 9512874725122

Njn. Taky chodím radši po silnici. Jsem líný. A počítal jsem i čas. pokud nejede extrémní šňůra aut, vyplatí se přecházet. Je to jak kratší, tak rychlejší...

+2/0
5.8.2016 14:36

M60i68c19h89a51e75l 43F11l80e61n60d16r 1168732573125

Zúžit Bělohorskou? No, to tam bude vypadat.

+3/−1
5.8.2016 14:32

M32i77r64o30s65l26a71v 73V48l52a94s69á44k 4828430513822

Českobudějovický podchod před nádražím je také pěkný fujtaflík

0/0
5.8.2016 14:22

J53a69n 21N61o88v41á28k 9837842867857

Ovšem to prasácké ucpání okruhu dalšími semafory, které se okolo něj teď provozuje, je situaci po všech stránkách jen zhorší.

0/0
5.8.2016 14:55

J49i19n60d66ř47i80c96h 72Š33k51o46p44e96k 4445511980795

už to řeší. Lidi chodí v křižovatce, tak se tam udělají přechody legální

Vše pro pohodlnost a podporu líných

+1/0
5.8.2016 17:02

J72a65n 97V28o19j32t61í13š45e50k 6432451465456

Co to je za blábol... Tak tam chcete podchod pro pohodlnost a podporů řidičů, kteří jsou ještě línější? Naopak se ustoupilo těm aktivnějším.

0/−1
6.8.2016 1:43

L79u39k84á33š 38H91o37f32m63a85n 1693274412176

Ja mam takovy dojem, ze podchody se stavely v zasade kvuli fascinaci Moskvou a SSSR obecne za tehdejsiho rezimu. Pokud chcete V Moskve prejit velke bulvary jako je treba Tverskaja ulice, tak v zasade nemate jinou moznost nez podchod. U nas ale nemame ve meste desetipruhove silnice, takze potrebnost podchodu je podstatne mensi...

+3/0
5.8.2016 14:22

J35i24ř26í 47T42o47m21e29š 5882670403862

Podchod zde by mohl najít nové využití, protože navazuje na lávku přes křižovatku Malovanka do obou tunelů (Strahovský, Blanka), kterou jinak než po této lávce absolutně nejde překonat (pokud neobcházíme celý prostor Malovanky po trase asi 1 km).

0/0
7.8.2016 10:10

V97e63r11o40n62i37k86a 15K65o15u21k20o23l17s52k50á 8123216572904

Pro mě je nejhorší podchod pod vlakovou tratí na Ostrčilově nám. Tam se vždycky nahoře nadechnu, zadržím dech a rychle proběhnu na druhou stranu... Jenže zrovna tady to asi řešení nemá :/

+2/0
5.8.2016 14:08

D90a54v77i31d 33D95o12b98e34š 3595502267

Škoda, že zmiňovaná Strašnická nebyla od začátku realizovaná jako výstup ze stanice přímo do podchodu. Takhle musí cestující vyběhnout dlouhé schody a pak zase pod silnici...

+7/0
5.8.2016 13:52

J92a50k92u73b 31K33o32r42e40c 6354510301123

tohle by bylo dobré i na kačerově, pokud chcete jet autobusem směrem na Jemnickou

+3/0
5.8.2016 15:14

D15a34v35i93d 69D27o76b20e48š 3955532847

Jestli se nemýlím, tak na Strašnické vedou schody mezi kolejemi a podchod taky (proto je našikmo). Samozřejmě pod schody je zázemí, ale to se snad dalo realizovat jinde. Základní problém byl asi v tom, že lidi musí přes turnikety/označovače. Na Kačerově ale schody a lidé musí "přelézt" kojele bývalé konečné a napojení na depo, takže si myslím, že by to bylo obtížné už při výstavbě. Každopádně je to podobný problém, jako podchody obecně. Pro chodce je dost nepříjemné vyběhnout a seběhnout "dvě patra" podchodu a je přirozené, že si to budou zkracovat (nehledě na nepořádek podchodů). Na rozdíl od aut, kde to poněkud zdrží, ale hlavně je to stojí jen kapku benzínu navíc. Za sebe říkám, že rozhodně nejsem úplným odpůrcem podchodů. Ale klíčové pro jejich úspěšnost je přirozené napojení na území (výškové úrovně terénu a komunikace; musí se to plánovat už při "zakládání území"). Výborně to funguje třeba na Novodvorské.

0/0
5.8.2016 15:58

D78a16n66a 34P87o80l15a64n94e27c71k23á 3776285777875

Geniální nápad, místo aby podchod pořádně osvětlili, vyčistili od svinstva a pakáže, opatřili kamerami pro větší bezpečnost, tak je zasypeme a lidi budou courat po ulicích a skákat pod auta.

+21/−3
5.8.2016 13:44

M24i60l65a13n 57N29o27v71o75t14n63ý 2420721161545

To je boj s větrnými mlýny. Světla rozmlátí, kamery ukradnou, to by tam musel hlídat 24 hodin denně ozbrojený policajt!

+1/0
5.8.2016 13:59

D54a48n87a 52P26o65l18a52n53e45c64k16á 3876615227255

Tak je lepší se na to vykašlat ? nechat lidi ať skáčou mezi auty?

+2/−2
5.8.2016 14:11

J50a48n 87V94o86j40t50í37š58e87k 6942571825266

A to jako nic mezi podchodem a skákání pod auta neexistuje? Co třeba normální přechod? Četla jste ten článek vůbec?

0/0
6.8.2016 1:45

M72a90r88t72i27n 73N89e75b61e32s16k18ý 7216660917222

Ano, zasypeme již hotový přechod za nějakých X mega, za dalších X mega postavíme další přechod, nejlépe každých 100 metrů a budeme nadávat, že ze stále se rozjíždějících aut vychází něco z výfuku. Geniální. (nebo totéž s t po i)

0/0
6.8.2016 12:26

J39a19n 63V87o23j93t83í20š66e24k 6972601925386

Jasně. Mnohem lepší je nechat si uprostřed města díru jak kráva, do který vůbec nikdo nechce lít a za mnohem větší x mega ji udržovat. Vy jste fakt koumák.

0/0
6.8.2016 21:10

Ř70e60h68o37ř 72V73l27a25s44á47k 2354734861656

Spíš by musely být adekvátní tresty. I pro toho, kdo nemá majetek ani plat.

0/0
5.8.2016 17:01

V88e78r28o82n45i46k58a 85K92o94u13k77o16l77s15k12á 8753386822324

Třeba na té Kavalírce to bez podchodu funguje skvěle.

Proč nutit lidi používat trasy, které je zdržují? Souhlasím s tím, že je lepší bezpečně zpracovat ty "vyšlapané pěšiny." Na náměstí Míru také vydláždili cestu v místě, kudy si chodci jen zkracovali cestu přes trávník. Pochopili, že ať budou dělat cokoliv jiného, tak si lidi tu cestu zase sami prošlapou. Ujít těch 10 m navíc by je totiž přeci strašně moc obtěžovalo... ;-)

+2/0
5.8.2016 14:05

D61a55n48a 83P93o27l94a23n73e26c61k48á 3176285317875

Znamená to ale semafor navíc, Už takhle je Praha ucpaná a když budou řidiči poskakovat od přechodu k přechodu, tak už se nedostanou vůbec nikam. Chodím sice hodně pěšky, jezdím MHD, ale občas potřebujete někam zajet autem a je to o nervy. Ty podchody tam byly vybudovány proto, aby si lidi s auty nepřekáželi.

+3/−2
5.8.2016 14:10

V94e24r24o56n79i84k66a 73K34o93u66k48o19l41s71k96á 8903636142434

Já to chápu, ale třeba v tomto konkrétním případě to ničemu nepřekáží. Na Plzeňské a Vrchlického se tvoří kolony v jiných místech, než je toto. Po rekonstrukci zastávek jsou tramvaj i autobus mnohem lépe přístupné. A podle mě by mělo jít hlavně o bezpečí všech zúčastněných a o minimalizaci automobilového provozu v centru Prahy...

Navíc - i když jsou podchody pěkné, osvětlené, čisté a podivných existencí prosté, najdou se lidé (a není jich málo), kteří si budou cestu zkracovat vrchem a riskovat tak nejen své životy.

0/−1
5.8.2016 14:27

D39a44n88a 27P50o44l21a76n42e64c70k87á 3566275177615

V tomto konkrétním místě zrovna ne, to máte pravdu. Já to brala spíš obecně. Spíš mi to připomnělo geniální nápad na Praze 4, kde chtějí zasypat podjezdy pro tramvaje pod magistrálou a udělat křižovatku, prý to pak bude lidštější... Tam je to naprostá úchylnost.

+1/0
5.8.2016 14:31

V23e36r52o76n87i74k59a 98K60o55u13k41o54l64s56k52á 8243876572604

Tak to zase já neposoudím. Je to individuální. Ale zrovna v této problematice fakt platí, že lidi se drží svých vyšlapaných cestiček. A pokud to jde, tak mi přijde rozumnější tyhle trasy upravit tak, aby se daly normálka legálně používat, než se snažit lidi přeučit na něco jako že bezpečnějšího...

Třeba u nás v motolské nemocnici je taková chronicky vyšlapaná cesta do jednoho svahu, kudy si zkrátíte cestu od zastávky o několik minut. Zrovna včera jsem si říkala, že už by tam také mohli dát schody, že tohle je akorát o boty ;-D;-D;-D

0/0
5.8.2016 14:34

J35a96n 15V44o72j89t40í68š33e78k 6912911345196

Nejde o to, že někoho něco obtěžuje, nejde ani o ušetřenej čas. Lidskej mozek má potřebu fungovat logicky. Jít někudy okolo, když vám při cestě přímo nic nepřekáží je prostě nelogická úvaha a člověk ji zavrhne už podvědomě. Někde o tom byla i nějaká studie, kéž bych si pamatoval kde jsem to čet a kdo to dělal.

A jen tak mimochodem, náměstí přece stavíme proto, aby na něj chodili lidi, tak nevidim jedinej důvod pro to, tam dělat cesty jinak, než lidi choděj.

0/0
6.8.2016 1:49

M82a63r21t37i54n 63N84e88b66e94s40k78ý 7326770177272

To je stejně logické, jako ignorovat nadchod/podchod nad/pod tratí a lézt přes koleje, protože je to přeci proti lidské přirozenosti jít delší, avšak bezpečnější cestou.

Řidič je podle vás ten pohodlný flink, který si všude musí dovézt zadek, ale chodec nemusí udělat pár kroků navíc, ausgerechnet ve vlastním zájmu a pro vlastní bezpečnost.

0/0
6.8.2016 12:32

J73a67n 68V55o35j26t30í17š13e97k 6442891755816

Naprosto odlišná úroveň bezpečnosti. U tratí, kde jezděj vlaky 160 to prostě jinak nejde, ale pokud někde motoráky jezděj padesát, tak se taky přechází přes koleje. A hlavně u silnice to prostě očividně jinak, lépe, řešit lze. Vy furt děláte, jako kdyby úrovňový přecházení přes silnici vyřešený nebylo a nikde se nepoužívalo. Vždyť vy jste totálně mimo. Fakt jste nikdy neviděl přechod pro chodce? A jakejch pár kroků navíc? Podchod je často sakra dlouhá a namáhavá zacházka. Já nedělám z řidičů žádný flinky, já jenom tvrdim, že když znepříjemníte cestu řidiči, tak mu ji neznepříjemníte tak moc, jako chodci. Protože ujít sto metrů navíc po schodech je něco úplně jinýho, než sešlápnout prahou novou brzdu a pak zase plyn, když někoho pouštíte na přechodu. Jasný? Asi ne, ale snažil jsem se.

0/0
6.8.2016 21:16

P62a21t17r44i81k 92E41g85e42r 2938740459401

Přesně tak třeba u nás na Jižním Městě u zastávky Metodějova je na Opatovskou ul. nadchod, ale spíše je používán přechod kde je teď také semafor. Také u Litochlebského náměstí se přechází vozovka a do podchodu chodí málokdo. U zastávky Petýrkova zase neradi jezdí vozíčkáři z důvodu doopravdy strmého kopečku. Využíván není ani nadchod u hotelu Chodov. Většina lidí z Prahy 11 by uvítala zavedení trolejbusů 213, 363 Želivského - Slavia - Bohdalec - Spořilov - Chodovec - Opatov - Průhonice - Čestlice, 154, 232 Chodov - Donovalská - Háje - Pitkovice - Nádraží Uhříněves.

0/−1
5.8.2016 13:38

J20a13n 93P66r61i61c15h14y34s33t77a83l 8651428133

To se mi nejak nezda. Ze by ten podchod pod Belohorskou byl starsi nez podchod na Willsonove nadrazi?

0/0
5.8.2016 13:32

M33i56c28h93a22l 84C41h29a70l87u95p24a 6858860359733

Lidem nevadí ani tak podchody, jak ta pakáž, co tam může vybafnout :-). Až tam bude bezpečno, tak se tam lidi bát nebudou.

+13/−1
5.8.2016 13:28

M80a89r85t20i14n 19N40e82b37e70s76k38ý 7876390607252

Kolik pakáže na vás kdy vybaflo? Skutečný tvor, nebo podvědomý bubák v hlavě?

Podle reakcí některých musí být život jeden velký horor, neustálý boj o přežití a překračování mrtvol...

0/0
6.8.2016 12:35

M59i37c62h84a74l 80C32h55a77l82u32p78a 6658470289273

Neznalost rizik neznamená, že neexistují.

0/0
6.8.2016 17:42

R98o58m96a92n 79P32o98k24o26r45n66ý 6519174130412

To zase nekdo neco vymyslel... Bude asi vice nesmrtelnych chodcu a vice mestaku prudicich ridice. A kricme tri krat slava.

+5/−1
5.8.2016 13:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.