Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Nejstarší pražský podchod zasypou. A další už vznikat nebudou

Nejstarší pražský podchod, který vede v ulici Bělohorská pod Malovankou, bude zasypán. A protože se ukazuje, že lidé tmavá zákoutí raději obcházejí, nové podchody pod silnicemi už v metropoli vznikat nebudou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a27r21o95s97l65a88v 83Š81k94o36d80a 6314378259351

unas v liberci je par semaforu pro chodce, kde si uz hodne lidi zacalo uvedomovat nemoralnost mackani toho tlacitka.

Kombinace mackacu tlacitka, navalu lidi a zuzeni na jeden pruh? Oni tam snad vynalezli deleni nulou!

Holt to potrva jednu generaci, nez se zacne jit spravnym smerem.

0/0
10.8.2016 18:59

R74i22c14h63a89r36d 29J91e27l32í20n46e24k 1256267691218

Další "úprava" Bělohorské aneb devastace Břevnova pokračuje. Myslete na to ve volbách do zastupitelstva Prahy 6! Ven s nimi!

0/0
7.8.2016 21:31

M51a89r43t31i45n 25B80u17r76á42k 2620803272680

no ja nevim, ale nejlip se mi zdaji silnice prujezdny a prechody bezpecny pokud tam nesviti zadny semafor. pak neni potreba ani zadnych podchodu, pokud jsou lidi rozumny. ale bohuzel u nas maji lidi potrebu najet do krizovatky ikdyz vidi, ze ji nemohou projet a radeji ji ucpou, nez aby pockali par vterin a to stejny s prechodem - kolona, ale stejne si radeji najedu na zebru, jen aby mne nikdo nepredjel. upozornuji, ze najezdim po Praze cca 150km denne, 5 dni v tydnu.

0/0
7.8.2016 19:00

J75i97ř43í 52T76o34m92e73š 5542960293782

Zasype se v době, kdy by zrovna mohlo začít jeho větší využití, protože navazuje na lávku přes křižovatku Malovanka do tunelů, kterou jinak než po této lávce absolutně jinak nejde překonat (nebo daleko obcházet, objíždět na kole). Naprosto ideálně by šel využít pro cyklostezku, nebo cyklotrasu z Dejvic, Střešovic, Veleslavína, Vokovic, možná i dolních Petřin - na Strahov do prostoru sportovišť a do prostoru areálu Ladronka, i na Petřín.

0/0
7.8.2016 10:06

D75a55v52i68d 66K78l65i68n78e47r 5808135381963

Ještě se zapomnělo na podchod pod stanicí tramvaje Lehovec, tam už pár let nevkročila lidská noha

0/0
7.8.2016 8:10

M33i55l22o93š 66S20i10c62h43i48n80g71e49r 5443288776444

než to zasypat, tak radši nějak využít a pronajmout ;-)

0/0
6.8.2016 12:19

E46v12ž66e48n 34P64o17l75á82č25e57k 6883389265

Pod Prašným mostem jsou prázdné prostory na umístění obchodů. Divil bych se, kdyby o takovou nemovitost hned pod zastávkou a propojenou s obřími garážemi nikdo nestál.

0/0
6.8.2016 11:24

J39a23r78o11s46l60a60v 40Š18k78o23d21a 6134878939391

Chodec, osoba vykonavajici casove nejdelsi druh dopravy by si mel par sekund pockat, az auto odjede. Takhle pribude hodne skakacu do provozu. Jeste vymejslej zuzovani silnice, takze to tam bude snura aut porad.

0/0
5.8.2016 18:14

J30a50n 11V12o44j11t71í57š97e90k 6152281825946

Řidič, osoba vykonávající nejpohodlnější druh dopravy by si měl pár sekund počkat, protože se mu nic nestane.

+1/0
6.8.2016 1:38

J51i72n15d31ř50i57c69h 43Š80k26o83p16e92k 4865351230605

Super přístup

Chodci ignorují předpisy, takže místo trestu jim ustoupíme

Bravo, takto půjde úcta k zákonům časem raketově nahoru

+2/−2
5.8.2016 17:00

Ř28e80h53o93ř 17V87l35a81s38á51k 2314134551556

Ale takhle to funguje už dlouho. Zejména v silničním provozu. Původně byla pravidla nastavena bezpečně a sváteční řidiči je byli ochotni plnit. Dnes se to čím dál víc oslabuje, protože když něco porušují skoro vsichni, není síla vynutit dodržování.

0/0
5.8.2016 17:07

J42i56n23d36ř50i15c81h 47Š45k69o85p68e84k 4285381170835

spíše není vůle vynutit dodržování

+1/0
5.8.2016 17:11

J31a83n 39V85o46j39t10í44š84e78k 6482211165476

Holt byly ty předpisy špatný, tak se změnily.

0/0
6.8.2016 1:40

Ř40e34h70o50ř 58V78l60a84s17á77k 2804444831176

Byl bych radši, kdyby politici bojovali proti kulturnímu obohacení jinak. Ale to nelze čekat od Zelených.

+1/0
5.8.2016 16:59

J47a13k17u53b 31M66a98t28o25u68š 3955272232913

Tak zrovna na Malovánce podchod nemá vážně žádné opodstatnění tam je tak malí provoz že si člověk musí dát větší pozor na tramvaje než na auta.

0/0
5.8.2016 14:40

J65i35n43d35ř39i31c55h 43K23u76c78h37a33ř 4466763608

V Ostravě rekonstruované podchody osadili kamerami a problémy nejsou. I po roce to vypadá slušně a člověk se tam nebojí chodit. Proč to jinde nejde?

+2/0
5.8.2016 14:38

L15u11k54á91š 95Š80l70e94h89o48f47e21r 1193119545419

Podchody nejsou potreba, proto neni nutne do nich dal investovat ;-)

+1/0
5.8.2016 15:25

P65a67v29e80l 44K54u15t61i61n13a 9882404735922

Njn. Taky chodím radši po silnici. Jsem líný. A počítal jsem i čas. pokud nejede extrémní šňůra aut, vyplatí se přecházet. Je to jak kratší, tak rychlejší...

+2/0
5.8.2016 14:36

M43i62c51h63a63e93l 71F31l94e83n64d47r 1458892823435

Zúžit Bělohorskou? No, to tam bude vypadat.

+3/−1
5.8.2016 14:32

M34i21r31o47s71l64a27v 94V26l59a94s91á40k 4928910403302

Českobudějovický podchod před nádražím je také pěkný fujtaflík

0/0
5.8.2016 14:22

J96a14n 84N69o54v47á59k 9687442727457

Ovšem to prasácké ucpání okruhu dalšími semafory, které se okolo něj teď provozuje, je situaci po všech stránkách jen zhorší.

0/0
5.8.2016 14:55

J26i95n19d24ř77i27c77h 76Š18k36o31p77e44k 4555471130975

už to řeší. Lidi chodí v křižovatce, tak se tam udělají přechody legální

Vše pro pohodlnost a podporu líných

+1/0
5.8.2016 17:02

J79a89n 12V91o33j27t48í84š97e73k 6792731715786

Co to je za blábol... Tak tam chcete podchod pro pohodlnost a podporů řidičů, kteří jsou ještě línější? Naopak se ustoupilo těm aktivnějším.

0/−1
6.8.2016 1:43

L36u91k81á77š 29H50o80f23m22a24n 1243314932746

Ja mam takovy dojem, ze podchody se stavely v zasade kvuli fascinaci Moskvou a SSSR obecne za tehdejsiho rezimu. Pokud chcete V Moskve prejit velke bulvary jako je treba Tverskaja ulice, tak v zasade nemate jinou moznost nez podchod. U nas ale nemame ve meste desetipruhove silnice, takze potrebnost podchodu je podstatne mensi...

+3/0
5.8.2016 14:22

J35i49ř23í 16T43o61m87e53š 5692530913782

Podchod zde by mohl najít nové využití, protože navazuje na lávku přes křižovatku Malovanka do obou tunelů (Strahovský, Blanka), kterou jinak než po této lávce absolutně nejde překonat (pokud neobcházíme celý prostor Malovanky po trase asi 1 km).

0/0
7.8.2016 10:10

V70e38r79o53n97i12k46a 56K94o85u62k77o28l62s27k65á 8773876762124

Pro mě je nejhorší podchod pod vlakovou tratí na Ostrčilově nám. Tam se vždycky nahoře nadechnu, zadržím dech a rychle proběhnu na druhou stranu... Jenže zrovna tady to asi řešení nemá :/

+2/0
5.8.2016 14:08

D33a72v58i57d 59D72o40b19e89š 3815312387

Škoda, že zmiňovaná Strašnická nebyla od začátku realizovaná jako výstup ze stanice přímo do podchodu. Takhle musí cestující vyběhnout dlouhé schody a pak zase pod silnici...

+7/0
5.8.2016 13:52

J85a49k78u51b 42K67o25r21e84c 6464790491853

tohle by bylo dobré i na kačerově, pokud chcete jet autobusem směrem na Jemnickou

+3/0
5.8.2016 15:14

D45a86v79i43d 32D75o81b75e89š 3555962787

Jestli se nemýlím, tak na Strašnické vedou schody mezi kolejemi a podchod taky (proto je našikmo). Samozřejmě pod schody je zázemí, ale to se snad dalo realizovat jinde. Základní problém byl asi v tom, že lidi musí přes turnikety/označovače. Na Kačerově ale schody a lidé musí "přelézt" kojele bývalé konečné a napojení na depo, takže si myslím, že by to bylo obtížné už při výstavbě. Každopádně je to podobný problém, jako podchody obecně. Pro chodce je dost nepříjemné vyběhnout a seběhnout "dvě patra" podchodu a je přirozené, že si to budou zkracovat (nehledě na nepořádek podchodů). Na rozdíl od aut, kde to poněkud zdrží, ale hlavně je to stojí jen kapku benzínu navíc. Za sebe říkám, že rozhodně nejsem úplným odpůrcem podchodů. Ale klíčové pro jejich úspěšnost je přirozené napojení na území (výškové úrovně terénu a komunikace; musí se to plánovat už při "zakládání území"). Výborně to funguje třeba na Novodvorské.

0/0
5.8.2016 15:58

D32a93n35a 71P36o66l22a63n34e91c78k82á 3746325197715

Geniální nápad, místo aby podchod pořádně osvětlili, vyčistili od svinstva a pakáže, opatřili kamerami pro větší bezpečnost, tak je zasypeme a lidi budou courat po ulicích a skákat pod auta.

+21/−3
5.8.2016 13:44

M64i27l85a91n 19N70o23v84o59t75n67ý 2160491611945

To je boj s větrnými mlýny. Světla rozmlátí, kamery ukradnou, to by tam musel hlídat 24 hodin denně ozbrojený policajt!

+1/0
5.8.2016 13:59

D93a80n71a 20P73o89l49a57n78e67c84k61á 3536185957675

Tak je lepší se na to vykašlat ? nechat lidi ať skáčou mezi auty?

+2/−2
5.8.2016 14:11

J98a65n 19V20o72j68t14í69š60e79k 6492211605986

A to jako nic mezi podchodem a skákání pod auta neexistuje? Co třeba normální přechod? Četla jste ten článek vůbec?

0/0
6.8.2016 1:45

M15a24r72t95i83n 12N13e22b45e81s25k68ý 7166340337192

Ano, zasypeme již hotový přechod za nějakých X mega, za dalších X mega postavíme další přechod, nejlépe každých 100 metrů a budeme nadávat, že ze stále se rozjíždějících aut vychází něco z výfuku. Geniální. (nebo totéž s t po i)

0/0
6.8.2016 12:26

J69a75n 63V17o68j50t39í50š32e35k 6752121595936

Jasně. Mnohem lepší je nechat si uprostřed města díru jak kráva, do který vůbec nikdo nechce lít a za mnohem větší x mega ji udržovat. Vy jste fakt koumák.

0/0
6.8.2016 21:10

Ř49e37h96o79ř 62V69l87a56s34á93k 2644864301376

Spíš by musely být adekvátní tresty. I pro toho, kdo nemá majetek ani plat.

0/0
5.8.2016 17:01

V94e13r61o79n45i50k19a 72K57o52u39k63o84l31s73k58á 8353106612514

Třeba na té Kavalírce to bez podchodu funguje skvěle.

Proč nutit lidi používat trasy, které je zdržují? Souhlasím s tím, že je lepší bezpečně zpracovat ty "vyšlapané pěšiny." Na náměstí Míru také vydláždili cestu v místě, kudy si chodci jen zkracovali cestu přes trávník. Pochopili, že ať budou dělat cokoliv jiného, tak si lidi tu cestu zase sami prošlapou. Ujít těch 10 m navíc by je totiž přeci strašně moc obtěžovalo... ;-)

+2/0
5.8.2016 14:05

D41a86n71a 35P71o62l30a23n51e68c51k80á 3306115557285

Znamená to ale semafor navíc, Už takhle je Praha ucpaná a když budou řidiči poskakovat od přechodu k přechodu, tak už se nedostanou vůbec nikam. Chodím sice hodně pěšky, jezdím MHD, ale občas potřebujete někam zajet autem a je to o nervy. Ty podchody tam byly vybudovány proto, aby si lidi s auty nepřekáželi.

+3/−2
5.8.2016 14:10

V72e95r65o18n83i75k79a 53K50o97u84k66o82l74s68k63á 8343786942174

Já to chápu, ale třeba v tomto konkrétním případě to ničemu nepřekáží. Na Plzeňské a Vrchlického se tvoří kolony v jiných místech, než je toto. Po rekonstrukci zastávek jsou tramvaj i autobus mnohem lépe přístupné. A podle mě by mělo jít hlavně o bezpečí všech zúčastněných a o minimalizaci automobilového provozu v centru Prahy...

Navíc - i když jsou podchody pěkné, osvětlené, čisté a podivných existencí prosté, najdou se lidé (a není jich málo), kteří si budou cestu zkracovat vrchem a riskovat tak nejen své životy.

0/−1
5.8.2016 14:27

D41a35n18a 81P29o95l30a87n11e58c43k82á 3756545847385

V tomto konkrétním místě zrovna ne, to máte pravdu. Já to brala spíš obecně. Spíš mi to připomnělo geniální nápad na Praze 4, kde chtějí zasypat podjezdy pro tramvaje pod magistrálou a udělat křižovatku, prý to pak bude lidštější... Tam je to naprostá úchylnost.

+1/0
5.8.2016 14:31

V43e53r66o64n17i27k84a 72K77o63u39k76o10l86s56k51á 8163476862474

Tak to zase já neposoudím. Je to individuální. Ale zrovna v této problematice fakt platí, že lidi se drží svých vyšlapaných cestiček. A pokud to jde, tak mi přijde rozumnější tyhle trasy upravit tak, aby se daly normálka legálně používat, než se snažit lidi přeučit na něco jako že bezpečnějšího...

Třeba u nás v motolské nemocnici je taková chronicky vyšlapaná cesta do jednoho svahu, kudy si zkrátíte cestu od zastávky o několik minut. Zrovna včera jsem si říkala, že už by tam také mohli dát schody, že tohle je akorát o boty ;-D;-D;-D

0/0
5.8.2016 14:34

J87a83n 87V86o54j90t52í90š64e12k 6892371895396

Nejde o to, že někoho něco obtěžuje, nejde ani o ušetřenej čas. Lidskej mozek má potřebu fungovat logicky. Jít někudy okolo, když vám při cestě přímo nic nepřekáží je prostě nelogická úvaha a člověk ji zavrhne už podvědomě. Někde o tom byla i nějaká studie, kéž bych si pamatoval kde jsem to čet a kdo to dělal.

A jen tak mimochodem, náměstí přece stavíme proto, aby na něj chodili lidi, tak nevidim jedinej důvod pro to, tam dělat cesty jinak, než lidi choděj.

0/0
6.8.2016 1:49

M30a80r21t39i10n 23N49e44b14e64s65k53ý 7876230117902

To je stejně logické, jako ignorovat nadchod/podchod nad/pod tratí a lézt přes koleje, protože je to přeci proti lidské přirozenosti jít delší, avšak bezpečnější cestou.

Řidič je podle vás ten pohodlný flink, který si všude musí dovézt zadek, ale chodec nemusí udělat pár kroků navíc, ausgerechnet ve vlastním zájmu a pro vlastní bezpečnost.

0/0
6.8.2016 12:32

J76a38n 67V47o50j59t64í79š19e25k 6742921175746

Naprosto odlišná úroveň bezpečnosti. U tratí, kde jezděj vlaky 160 to prostě jinak nejde, ale pokud někde motoráky jezděj padesát, tak se taky přechází přes koleje. A hlavně u silnice to prostě očividně jinak, lépe, řešit lze. Vy furt děláte, jako kdyby úrovňový přecházení přes silnici vyřešený nebylo a nikde se nepoužívalo. Vždyť vy jste totálně mimo. Fakt jste nikdy neviděl přechod pro chodce? A jakejch pár kroků navíc? Podchod je často sakra dlouhá a namáhavá zacházka. Já nedělám z řidičů žádný flinky, já jenom tvrdim, že když znepříjemníte cestu řidiči, tak mu ji neznepříjemníte tak moc, jako chodci. Protože ujít sto metrů navíc po schodech je něco úplně jinýho, než sešlápnout prahou novou brzdu a pak zase plyn, když někoho pouštíte na přechodu. Jasný? Asi ne, ale snažil jsem se.

0/0
6.8.2016 21:16

P73a12t85r69i66k 75E39g75e46r 2728960529781

Přesně tak třeba u nás na Jižním Městě u zastávky Metodějova je na Opatovskou ul. nadchod, ale spíše je používán přechod kde je teď také semafor. Také u Litochlebského náměstí se přechází vozovka a do podchodu chodí málokdo. U zastávky Petýrkova zase neradi jezdí vozíčkáři z důvodu doopravdy strmého kopečku. Využíván není ani nadchod u hotelu Chodov. Většina lidí z Prahy 11 by uvítala zavedení trolejbusů 213, 363 Želivského - Slavia - Bohdalec - Spořilov - Chodovec - Opatov - Průhonice - Čestlice, 154, 232 Chodov - Donovalská - Háje - Pitkovice - Nádraží Uhříněves.

0/−1
5.8.2016 13:38

J33a30n 10P12r39i89c72h35y61s68t51a88l 8691268413

To se mi nejak nezda. Ze by ten podchod pod Belohorskou byl starsi nez podchod na Willsonove nadrazi?

0/0
5.8.2016 13:32

M29i84c48h55a37l 38C90h63a66l28u55p34a 6608110909943

Lidem nevadí ani tak podchody, jak ta pakáž, co tam může vybafnout :-). Až tam bude bezpečno, tak se tam lidi bát nebudou.

+13/−1
5.8.2016 13:28

M49a97r79t41i58n 18N22e44b13e43s49k21ý 7426440807962

Kolik pakáže na vás kdy vybaflo? Skutečný tvor, nebo podvědomý bubák v hlavě?

Podle reakcí některých musí být život jeden velký horor, neustálý boj o přežití a překračování mrtvol...

0/0
6.8.2016 12:35

M59i97c55h61a33l 51C24h50a41l66u43p83a 6838640219333

Neznalost rizik neznamená, že neexistují.

0/0
6.8.2016 17:42

R69o73m12a89n 88P83o82k21o71r13n52ý 6929874790302

To zase nekdo neco vymyslel... Bude asi vice nesmrtelnych chodcu a vice mestaku prudicich ridice. A kricme tri krat slava.

+5/−1
5.8.2016 13:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.