Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: Revoluce v pražské MHD. Polovina tramvají mění trasu

Pražské tramvaje mění trasy a jízdní řády. Ze čtyřiadvaceti linek pojede od 28. srpna 2016 ve „starých kolejích“ polovina, osm se vydá jinudy a jedna prodlouží trasu. Tři linky jsou nové. Přinášíme vám přehled všech změn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25a34n 82D84l60o72u80h46ý 8336650313600

Ještěže metro jezdí ve starých trasách... ;-D

+2/0
26.8.2016 10:59

P37e94t79r 66N52o46v26o23t20n82ý 9381269950205

Mne prijde, ze se porad nemuzou rozhodnout, jestli bude sestka jezdit pres Nuselsky schody nebo pres Albertov. Kdyz jedu ke tchanovi a nasednu na Karlaku do sestky, jsem vzdycky zvedavej, jestli tramvaj zahne nebo pojede rovne.

+1/0
25.8.2016 8:14

V12í87t 98K54o67u98b85a 6586970434758

Nějak je to samá revoluce, v tramvajích, v parkování, aby z toho nebyla revoluce nebo defenestrace.

+2/0
25.8.2016 0:32
Foto

B85r65o13n57i67s15l95a83v 77G95a24b38r14y53š 2152329201

Mohl bych začít přijímat sázky o to, jak dlouho tento stav vydrží... ;-D

0/0
24.8.2016 22:25

L57u22d45ě82k 40F92u73x94a 9866350314557

Pokud to půjde ideální cestou, tak moc dlouho ne, že?;-) Ideální totiž je najít nejvýkonější systém a ten neustále inovovat.

Příklad:

V historii platil nějaký sociální systém. Ovšem občas došlo ke změnám!

Je to špatné? Je to dobré? :-)

Ženy mají volební právo a homosexuálové se za trest ani neřežou pilou v půli zaživa, ani se nepronásledují léčbou, která je fyzicky ničí a mučí (Turing - cca před 40 lety)

Ještě něco k těm změnám? Jak jsou hrozný;-D

A kdyby vám to jako argument nestačilo, zkuste si zahrát nějakou PC hru na toto téma, logistika je fscinující;-)R^

0/0
25.8.2016 3:51
Foto

B74r70o90n32i98s47l50a41v 44G24a68b98r22y52š 2152799761

Povídejte mi o tom... ;-D

Z dopravního inženýrství mám doktorát a dva roky jsem učil logistiku a přepravní technologie a kombinovanou dopravu.

Já vycházím z toho, jak je třeba nastaven systém v Brně a v Plzni. Nepamatuju si, že by za posledních 20 let došlo k nějakým radikálním změnám v linkovém vedení. Je pravdou, že systém v menších městech není tak komplikovaný jako v Praze, ale mám dojem, že se přepravní proudy ani v Praze nemění tak rychle. Kdyby se aspoň ROPID snažil k návrhu linkového vedení přistupovat vědecky a za spolupráce tzv. poradců (tak jsem je nazval já, jsou to lidi, kteří jsou laiky v oboru dopravy, ale znají zdroje a cíle cestujících ve svém okolí), nemuselo se se systémem minimálně 10 let hýbat.

Radikální změnu k lepšímu jsem ale nedávno zažil v Jindřichově Hradci. Počet linek se rozšířil i do míst, kam MHD nejezdila a navíc se zvýšil počet spojů. A pokud vím, na tomto systému spolupracoval i můj profesor z fakulty. :-)

Jinak dopravu na počítači jsem hrál jen jednou. Na stránkách PMDP je k dispozici hra Mistr dopravy. ;-)

0/0
25.8.2016 8:06

L51u41d32ě25k 54F65u34x48a 9876590434577

Díky za tip. Omylem jsem vás považoval za odpůrce změny za každou cenu.

0/0
25.8.2016 19:31
Foto

B82r96o23n73i84s39l55a81v 92G88a84b15r19y67š 2512429671

To dokážou jen primitivové, já k tomu přistupuju jinak. :-)

0/0
25.8.2016 21:33

J41a98n 69V58a49n30í11č82e66k 1244365421488

Tak koukám že od Kotlářky k Andělu pojede 5 tramvají...

0/0
24.8.2016 3:18

M11a34r75t56i15n 68R85u16z32i66c98k69a 1192988986637

jojo, ale 15 a 21 jen jako solo vozy... takze vlastne kapacitne jedna linka, a devitka je zas dvojlinka...

0/0
24.8.2016 3:25

J82a55n 94V75a97n66í58č60e89k 1674695791348

No ale desítka i šestnáctka taky dvojčata. Když se sejdou u Anděla, tak se do té zastávky nevejdou.

0/0
24.8.2016 4:28

M83a15r78t35i87n 30R97u98z85i11c52k71a 1582418106167

No revoluce,... tak se na tu polovinu podivejme, tri nove linky vetsinou jen posilova sola - 2,15,21, jedna linka je jen o kousek prodlouzena, to se zmenou nazvat taky da - 25, 2 linky jen meni zakonceni, ale vetsina trasy stejna - 12,18, takze nam zbyva jen zmenene trasy linek 5, 6, 14 a 24, ktere vyrazne meni trasu a to tak, ze spis se vraci do historickych smeru, z toho linka 3 je rozdelena na 2+3 z branika na karlak a od karlaku do kobylis 3+24, takze zmeneny jsou vlastne jen 5, 6 a 14, ktere jezdi uplne jinak. Vice zmen je v jizdnich radech...

Uz jen chybelo dat historicka cisla linkam 2 (30) a 7 (27),...

To opravdu moc zmen neni,... pozitivni je, ze polovina linek je o vikendu metrolinkami s polovicnimi intervaly...

0/0
24.8.2016 2:57

M74a93r35t34i83n 10R64u75z51i79c41k53a 1502718106887

No vlastne i 1 je vlastne historicka 31...

0/0
24.8.2016 2:59

M60a27r11t67i98n 82R17u56z36i15c51k55a 1882118146417

Pardon, zapomel jsem, ze je zmenena i 4... no OK tak 4,5,6,14...

Jinak zmeny spise napravuji problemy se snizenou kapacitou ve vytizenych usecich, zmizi nesmyslna konecka na Ortenove nam., Karlin, Liben, Vysocany, se vyrazne zlepsi zde kapacita nebo intervaly byly nevyhovujici, Barrandov dostane, alespon ve spickach, spojeni na metro A,C blize jiznim smerem, posili se usek Letna-Vltavska, ...

Minule jsem se vydesil, kdyz se delala zmena, ale ted mi to prijde v pohode, jen bych provedl par zmen na jihovychode, ... napr. prime spojeni Hostivare a Dablic (10), a pohral si s linkami 11,13,16,26... vratil bych 16 na spojovaci, kde by nahradila 11 a tim by 13 mohla byt v hlavni linkou od Cernokostelecke na Spojovaci (sloucena s 11) a zavedl novou solo linku 19 z Lehovce do Nusli. Uvolnene cislo 11 by mohlo byt vyuzito pro precislovani 26 - tak nejak historicky smer 11 byl Dejvice-Vinohrady. Ale to jsou radikalni zmeny,...

0/0
24.8.2016 3:23

M33a75r89t13i93n 37R53u51z60i38c62k86a 1412478806837

13 od Cernokostelecke na Sporilov samozrejme...

0/0
24.8.2016 3:28

B42o52h88u50s84l73a10v 32K48r45á33l79í67k 2401980619766

Jakápak revoluce, vždyť to stejně nemůže jezdit jinde, než kde jsou koleje. A jaký číslo na tý tramvaji je napsaný, to může být každýmu celkem jedno.

+1/0
23.8.2016 12:57

M46a25r95t29i48n 60R96u39z69i30c27k98a 1742148476647

V tech nahrazenich mate trosku nedostatky :-)

0/0
23.8.2016 12:04

E65v80ž88e77n 65P94o10l95á31č71e93k 6753769145

Na těchto změnách sevmi zamlouvá jen víra, že za rok dva bude další navěky definitivní totální revoluce, aby Ropid vykázal činnost. A třeba bude znamenat méně vysoce komfortního přestupování na Strossu.

+2/0
19.8.2016 15:19

J44a41r42o48m80i49r 50K24v21a34p88i74l 4801351451661

To je zase terno. Gulas mezi tim, co jeste pred prvni velkou sabotazi ROPIDu fungovalo, a co mezitim zmenili, prisoleno trochou novinek. Prevazne zase naprerusovane linky, ktere fungovaly, s tim, ze jsou nahrazeny jinymi. Kdyz nad tim tak premyslim, pro vetsinu cestujicich to opet znamena prestupy navic a cas navic, samozrejme vyjimky urcite budou. Nebo se mylim?

ROPID se opet neodvazil sahnout na devitku, na to jeste nemaji koule :)

+3/−3
19.8.2016 13:53

Ř66e56h55o24ř 72V40l12a39s14á52k 2494294251136

V pracovní dny mi sólo vozy přijdou nesmysl. Druhý vůz se přiměřeně naplní na každé trase a na levobřežní trase u Podolí cestující ocení každé navýšení kapacity. Není snad potřeba být jak sardinky 24/7, ne?

+3/−1
19.8.2016 12:21

B28o63h90u87s79l75a83v 63K78r57á89l84í55k 2531210979486

24/7 je u vršovického nádraží a v nuselském údolí tradice.

0/0
23.8.2016 2:48

P53a81v58e41l 91V45ě71t61r94o21v27e44c 6616848592351

Cestující musí být stále ve střehu - nebo proč to pořád mění? Chápu, že občas něco přibude nebo se upraví, ale je kvůli tomu vždycky nutné všecko překopat?

0/0
19.8.2016 11:23

J40i57r15i 21P11r77a55j80z 1213133447254

Konečně protáhli tu 11 cku až na Spojovací. Stávalo se mi , že čekám na 11 cku a po půl hodině mi došlo , že nejezdí. Tak jak to bylo teď tak to byla katastrofa.

+6/0
19.8.2016 11:10

B33e86d30ř80i72c60h 13S57m62e17t17a46n55a 9367948268584

Sakra co tam hulej?

+4/−2
19.8.2016 10:55

J32a31r52o77m83i76r 97K39v86a44p18i66l 4341541701641

V ROPIDu to nebude jenom huleni, tam jedou v drogach vic nez atleti v Rusku :)

0/−1
19.8.2016 13:53

V97í11t 91K63o64u36b54a 6486130984458

Jeden z největších odporů se při minulé změně snesl na zrušení linky 19, která spojovala Karlín se Strašnicemi. Tu (i když se o tom mluvilo) zpět nezavedli, tudíž je pro mne pražská MHD zcela k ničemu a do práce i nadále musím autem. (Auto VS MHD 11 minut VS 56 minut)

+10/−1
19.8.2016 10:44

R40o56s88t79i35s76l96a44v 15C14a38h87a 8775621550282

a nekecate takhle nahodou? Z Karlinskeho namesti na Strasnickou je to 25 minut. Chcete snad tvrdit, ze ze Strasnicke kamkoliv do Strasnic to trva pul hodiny???

+1/0
25.8.2016 17:16

L88e47n58k60a 25M53a81l29á 5803556234583

Ani nekecá - máte to s přestupem u Nákl.nádraží a zásadně vám tramvaj ujíždí před nosem, další přestup na Palmovce... a metrem přes město s přestupem je fakt velká časová úspora - doporučuju, netřeba panikařit jen dřív vstávat a chodit později domů R^

0/0
30.8.2016 14:41

P85e89t95r 88K13o50n30v42a52l39i14n38a 1455765188190

Ja si nestezuju, konecne nebudu muset do prace prestupovat :)

+4/0
19.8.2016 10:31

P79a22t54r14i13k 21E11g66e83r 2288890279961

Linku 13 bych zrušil v úseku Náměstí Bratří Synků - I.P. Pavlova když zde jezdí stále 11 a v úseku Otskarova - I.P. Pavlova bude jezdit také 6, v úseku Muzeum - Flora - Želivského jezdí 11 a metro A. Linka 23 by tak mohla jezdit v trase Černokostelecká - Flora - Blanická - Čechovo náměstí - Náměstí Bratří Synků.

0/−7
19.8.2016 9:20

I12v89a39n 86R92ů92ž83i71č85k58a 3720342190512

každej třikrát přestupující mrzák a matky s kočárky děkují za podnětný návrh

+10/−1
19.8.2016 10:28

T80e38r78e48z69a 49H77a17j79k88o38v40a 5947712974850

Blby amatersky planek. Vsechny linky stejnou barvou. Co to je????;-O

+1/−7
19.8.2016 9:11

M23a20r42k48é58t55a 41Ž51e86m13l82i98č37k41o26v34á 1644510613873

Přehledné je to dostatečně.

+3/0
19.8.2016 9:29

T76e47r10e87z65a 16H27a41j11k78o81v50a 5327362124410

Bylo by samozrejme to o hooooodne lepsi hezky barevne jednotlive linky rozlisit.

0/0
19.8.2016 9:38

T82e32r48e96z38a 51H17a53j24k23o64v28a 5107612914940

Napriklad:

http://www.office-loesung.de/files/tram-plan2.jpg

http://66.media.tumblr.com/tumblr_m35gxvX6me1r54c4oo1_1280.jpg

https://www.bernmobil.ch/file/Abos-und-Tickets/Libero-Tarifverbund/Zonenplaene/Zonenplan-Libero-Zoom-Bern.pdf

http://www.viennawien.net/wp-content/uploads/Public-Transportation-Map.jpg

+2/0
19.8.2016 9:45

R82o41m78a95n78o 41P69i75z14z19a25l 1832717100753

Jestli ono to nebude tím, že na mnichovském plánku jen cca7 linek(barev) a na pražském by jich bylo třeba 3x tolik. V Mnichově jsou trasy 1-2 barevné(mimo kousku v centru), v Praze by bylo třeba přes dvacet barev a 5-6 barevné(a široké pruhy). To bude možná ten tůvod.

+1/0
19.8.2016 12:53

B88o43h86u82s56l96a46v 74K21r29á10l36í73k 2211430989316

V Praze se taky dělají barvičkované verze.

http://www.prague-guide.eu/images/prague-metro-trams-stops.jpg

Ale pro lidi, kteří znají číslice, bohatě stačí ten normální plánek.

+2/0
23.8.2016 13:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.