Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: Revoluce v pražské MHD. Polovina tramvají mění trasu

Pražské tramvaje mění trasy a jízdní řády. Ze čtyřiadvaceti linek pojede od 28. srpna 2016 ve „starých kolejích“ polovina, osm se vydá jinudy a jedna prodlouží trasu. Tři linky jsou nové. Přinášíme vám přehled všech změn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a33n 25D60l49o16u62h84ý 8586460543100

Ještěže metro jezdí ve starých trasách... ;-D

+2/0
26.8.2016 10:59

P21e76t83r 58N61o68v90o77t62n36ý 9591929510865

Mne prijde, ze se porad nemuzou rozhodnout, jestli bude sestka jezdit pres Nuselsky schody nebo pres Albertov. Kdyz jedu ke tchanovi a nasednu na Karlaku do sestky, jsem vzdycky zvedavej, jestli tramvaj zahne nebo pojede rovne.

+1/0
25.8.2016 8:14

V32í50t 98K85o74u13b50a 6446920234278

Nějak je to samá revoluce, v tramvajích, v parkování, aby z toho nebyla revoluce nebo defenestrace.

+2/0
25.8.2016 0:32
Foto

B81r88o48n30i32s16l97a50v 78G74a71b55r65y75š 2702629781

Mohl bych začít přijímat sázky o to, jak dlouho tento stav vydrží... ;-D

0/0
24.8.2016 22:25
Foto

L54u81d72ě32k 18F62u82x21a 9846710704517

Pokud to půjde ideální cestou, tak moc dlouho ne, že?;-) Ideální totiž je najít nejvýkonější systém a ten neustále inovovat.

Příklad:

V historii platil nějaký sociální systém. Ovšem občas došlo ke změnám!

Je to špatné? Je to dobré? :-)

Ženy mají volební právo a homosexuálové se za trest ani neřežou pilou v půli zaživa, ani se nepronásledují léčbou, která je fyzicky ničí a mučí (Turing - cca před 40 lety)

Ještě něco k těm změnám? Jak jsou hrozný;-D

A kdyby vám to jako argument nestačilo, zkuste si zahrát nějakou PC hru na toto téma, logistika je fscinující;-)R^

0/0
25.8.2016 3:51
Foto

B59r75o83n69i40s78l79a51v 57G39a29b60r52y72š 2222609931

Povídejte mi o tom... ;-D

Z dopravního inženýrství mám doktorát a dva roky jsem učil logistiku a přepravní technologie a kombinovanou dopravu.

Já vycházím z toho, jak je třeba nastaven systém v Brně a v Plzni. Nepamatuju si, že by za posledních 20 let došlo k nějakým radikálním změnám v linkovém vedení. Je pravdou, že systém v menších městech není tak komplikovaný jako v Praze, ale mám dojem, že se přepravní proudy ani v Praze nemění tak rychle. Kdyby se aspoň ROPID snažil k návrhu linkového vedení přistupovat vědecky a za spolupráce tzv. poradců (tak jsem je nazval já, jsou to lidi, kteří jsou laiky v oboru dopravy, ale znají zdroje a cíle cestujících ve svém okolí), nemuselo se se systémem minimálně 10 let hýbat.

Radikální změnu k lepšímu jsem ale nedávno zažil v Jindřichově Hradci. Počet linek se rozšířil i do míst, kam MHD nejezdila a navíc se zvýšil počet spojů. A pokud vím, na tomto systému spolupracoval i můj profesor z fakulty. :-)

Jinak dopravu na počítači jsem hrál jen jednou. Na stránkách PMDP je k dispozici hra Mistr dopravy. ;-)

0/0
25.8.2016 8:06
Foto

L42u20d14ě49k 70F88u21x49a 9946730364647

Díky za tip. Omylem jsem vás považoval za odpůrce změny za každou cenu.

0/0
25.8.2016 19:31
Foto

B18r46o44n36i97s28l97a87v 85G34a95b90r21y31š 2242629221

To dokážou jen primitivové, já k tomu přistupuju jinak. :-)

0/0
25.8.2016 21:33

J78a44n 50V32a27n52í60č66e11k 1874855721298

Tak koukám že od Kotlářky k Andělu pojede 5 tramvají...

0/0
24.8.2016 3:18

M44a15r53t85i48n 92R83u34z53i53c23k71a 1182178236227

jojo, ale 15 a 21 jen jako solo vozy... takze vlastne kapacitne jedna linka, a devitka je zas dvojlinka...

0/0
24.8.2016 3:25

J37a49n 73V58a37n26í38č84e42k 1904935821698

No ale desítka i šestnáctka taky dvojčata. Když se sejdou u Anděla, tak se do té zastávky nevejdou.

0/0
24.8.2016 4:28

M96a40r22t25i65n 88R90u47z34i82c31k77a 1862348906367

No revoluce,... tak se na tu polovinu podivejme, tri nove linky vetsinou jen posilova sola - 2,15,21, jedna linka je jen o kousek prodlouzena, to se zmenou nazvat taky da - 25, 2 linky jen meni zakonceni, ale vetsina trasy stejna - 12,18, takze nam zbyva jen zmenene trasy linek 5, 6, 14 a 24, ktere vyrazne meni trasu a to tak, ze spis se vraci do historickych smeru, z toho linka 3 je rozdelena na 2+3 z branika na karlak a od karlaku do kobylis 3+24, takze zmeneny jsou vlastne jen 5, 6 a 14, ktere jezdi uplne jinak. Vice zmen je v jizdnich radech...

Uz jen chybelo dat historicka cisla linkam 2 (30) a 7 (27),...

To opravdu moc zmen neni,... pozitivni je, ze polovina linek je o vikendu metrolinkami s polovicnimi intervaly...

0/0
24.8.2016 2:57

M59a18r44t47i53n 73R48u21z24i90c28k75a 1672538566977

No vlastne i 1 je vlastne historicka 31...

0/0
24.8.2016 2:59

M10a63r56t23i11n 56R51u27z31i74c13k66a 1522798496907

Pardon, zapomel jsem, ze je zmenena i 4... no OK tak 4,5,6,14...

Jinak zmeny spise napravuji problemy se snizenou kapacitou ve vytizenych usecich, zmizi nesmyslna konecka na Ortenove nam., Karlin, Liben, Vysocany, se vyrazne zlepsi zde kapacita nebo intervaly byly nevyhovujici, Barrandov dostane, alespon ve spickach, spojeni na metro A,C blize jiznim smerem, posili se usek Letna-Vltavska, ...

Minule jsem se vydesil, kdyz se delala zmena, ale ted mi to prijde v pohode, jen bych provedl par zmen na jihovychode, ... napr. prime spojeni Hostivare a Dablic (10), a pohral si s linkami 11,13,16,26... vratil bych 16 na spojovaci, kde by nahradila 11 a tim by 13 mohla byt v hlavni linkou od Cernokostelecke na Spojovaci (sloucena s 11) a zavedl novou solo linku 19 z Lehovce do Nusli. Uvolnene cislo 11 by mohlo byt vyuzito pro precislovani 26 - tak nejak historicky smer 11 byl Dejvice-Vinohrady. Ale to jsou radikalni zmeny,...

0/0
24.8.2016 3:23

M47a58r81t81i58n 45R25u33z90i10c10k73a 1702258796807

13 od Cernokostelecke na Sporilov samozrejme...

0/0
24.8.2016 3:28

B35o33h77u32s77l76a35v 12K66r26á26l78í69k 2811680439516

Jakápak revoluce, vždyť to stejně nemůže jezdit jinde, než kde jsou koleje. A jaký číslo na tý tramvaji je napsaný, to může být každýmu celkem jedno.

+1/0
23.8.2016 12:57

M36a38r18t70i73n 48R64u48z33i31c11k55a 1762568166947

V tech nahrazenich mate trosku nedostatky :-)

0/0
23.8.2016 12:04

E31v40ž28e12n 26P23o69l33á78č25e42k 6283459625

Na těchto změnách sevmi zamlouvá jen víra, že za rok dva bude další navěky definitivní totální revoluce, aby Ropid vykázal činnost. A třeba bude znamenat méně vysoce komfortního přestupování na Strossu.

+2/0
19.8.2016 15:19

J18a41r66o32m43i86r 70K19v60a83p22i83l 4531541341551

To je zase terno. Gulas mezi tim, co jeste pred prvni velkou sabotazi ROPIDu fungovalo, a co mezitim zmenili, prisoleno trochou novinek. Prevazne zase naprerusovane linky, ktere fungovaly, s tim, ze jsou nahrazeny jinymi. Kdyz nad tim tak premyslim, pro vetsinu cestujicich to opet znamena prestupy navic a cas navic, samozrejme vyjimky urcite budou. Nebo se mylim?

ROPID se opet neodvazil sahnout na devitku, na to jeste nemaji koule :)

+3/−3
19.8.2016 13:53

Ř88e69h20o83ř 48V50l49a41s34á22k 2674844911586

V pracovní dny mi sólo vozy přijdou nesmysl. Druhý vůz se přiměřeně naplní na každé trase a na levobřežní trase u Podolí cestující ocení každé navýšení kapacity. Není snad potřeba být jak sardinky 24/7, ne?

+3/−1
19.8.2016 12:21

B16o45h12u70s23l68a88v 53K22r28á33l22í79k 2431880429686

24/7 je u vršovického nádraží a v nuselském údolí tradice.

0/0
23.8.2016 2:48

P24a98v32e35l 72V18ě61t24r66o90v34e97c 6316288852271

Cestující musí být stále ve střehu - nebo proč to pořád mění? Chápu, že občas něco přibude nebo se upraví, ale je kvůli tomu vždycky nutné všecko překopat?

0/0
19.8.2016 11:23

J11i77r75i 80P82r41a64j66z 1453563907594

Konečně protáhli tu 11 cku až na Spojovací. Stávalo se mi , že čekám na 11 cku a po půl hodině mi došlo , že nejezdí. Tak jak to bylo teď tak to byla katastrofa.

+6/0
19.8.2016 11:10

B35e70d15ř51i90c52h 53S85m68e32t42a37n50a 9557558778644

Sakra co tam hulej?

+4/−2
19.8.2016 10:55

J55a90r10o47m94i77r 65K22v61a85p81i44l 4651891251271

V ROPIDu to nebude jenom huleni, tam jedou v drogach vic nez atleti v Rusku :)

0/−1
19.8.2016 13:53

V11í87t 95K84o81u16b77a 6736980574788

Jeden z největších odporů se při minulé změně snesl na zrušení linky 19, která spojovala Karlín se Strašnicemi. Tu (i když se o tom mluvilo) zpět nezavedli, tudíž je pro mne pražská MHD zcela k ničemu a do práce i nadále musím autem. (Auto VS MHD 11 minut VS 56 minut)

+10/−1
19.8.2016 10:44

R44o48s39t36i85s85l11a88v 64C89a22h40a 8915491380392

a nekecate takhle nahodou? Z Karlinskeho namesti na Strasnickou je to 25 minut. Chcete snad tvrdit, ze ze Strasnicke kamkoliv do Strasnic to trva pul hodiny???

+1/0
25.8.2016 17:16

L66e71n51k12a 42M26a20l49á 5673586914813

Ani nekecá - máte to s přestupem u Nákl.nádraží a zásadně vám tramvaj ujíždí před nosem, další přestup na Palmovce... a metrem přes město s přestupem je fakt velká časová úspora - doporučuju, netřeba panikařit jen dřív vstávat a chodit později domů R^

0/0
30.8.2016 14:41

P48e22t36r 47K46o98n30v73a31l58i94n57a 1635105608360

Ja si nestezuju, konecne nebudu muset do prace prestupovat :)

+4/0
19.8.2016 10:31

P88a57t13r45i52k 76E21g12e57r 2558450289381

Linku 13 bych zrušil v úseku Náměstí Bratří Synků - I.P. Pavlova když zde jezdí stále 11 a v úseku Otskarova - I.P. Pavlova bude jezdit také 6, v úseku Muzeum - Flora - Želivského jezdí 11 a metro A. Linka 23 by tak mohla jezdit v trase Černokostelecká - Flora - Blanická - Čechovo náměstí - Náměstí Bratří Synků.

0/−7
19.8.2016 9:20

I89v68a37n 92R29ů50ž51i62č73k93a 3920292640172

každej třikrát přestupující mrzák a matky s kočárky děkují za podnětný návrh

+10/−1
19.8.2016 10:28

T18e75r92e47z41a 65H82a59j20k54o56v38a 5717112344890

Blby amatersky planek. Vsechny linky stejnou barvou. Co to je????;-O

+1/−7
19.8.2016 9:11

M90a62r12k45é40t89a 67Ž63e44m59l18i72č25k62o20v26á 1874680133353

Přehledné je to dostatečně.

+3/0
19.8.2016 9:29

T63e17r14e61z54a 40H58a81j46k89o77v49a 5387832134390

Bylo by samozrejme to o hooooodne lepsi hezky barevne jednotlive linky rozlisit.

0/0
19.8.2016 9:38

T26e29r75e27z18a 39H12a80j57k19o44v56a 5447402504130

Napriklad:

http://www.office-loesung.de/files/tram-plan2.jpg

http://66.media.tumblr.com/tumblr_m35gxvX6me1r54c4oo1_1280.jpg

https://www.bernmobil.ch/file/Abos-und-Tickets/Libero-Tarifverbund/Zonenplaene/Zonenplan-Libero-Zoom-Bern.pdf

http://www.viennawien.net/wp-content/uploads/Public-Transportation-Map.jpg

+2/0
19.8.2016 9:45

R97o97m35a82n58o 49P89i10z41z84a27l 1542817670443

Jestli ono to nebude tím, že na mnichovském plánku jen cca7 linek(barev) a na pražském by jich bylo třeba 3x tolik. V Mnichově jsou trasy 1-2 barevné(mimo kousku v centru), v Praze by bylo třeba přes dvacet barev a 5-6 barevné(a široké pruhy). To bude možná ten tůvod.

+1/0
19.8.2016 12:53

B41o59h80u98s68l91a84v 26K34r14á33l13í44k 2941110479166

V Praze se taky dělají barvičkované verze.

http://www.prague-guide.eu/images/prague-metro-trams-stops.jpg

Ale pro lidi, kteří znají číslice, bohatě stačí ten normální plánek.

+2/0
23.8.2016 13:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.