Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: Revoluce v pražské MHD. Polovina tramvají mění trasu

Pražské tramvaje mění trasy a jízdní řády. Ze čtyřiadvaceti linek pojede od 28. srpna 2016 ve „starých kolejích“ polovina, osm se vydá jinudy a jedna prodlouží trasu. Tři linky jsou nové. Přinášíme vám přehled všech změn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a49n 36D81l34o89u38h59ý 8396500213210

Ještěže metro jezdí ve starých trasách... ;-D

+2/0
26.8.2016 10:59

P21e84t85r 24N77o40v86o20t83n54ý 9141159860275

Mne prijde, ze se porad nemuzou rozhodnout, jestli bude sestka jezdit pres Nuselsky schody nebo pres Albertov. Kdyz jedu ke tchanovi a nasednu na Karlaku do sestky, jsem vzdycky zvedavej, jestli tramvaj zahne nebo pojede rovne.

+1/0
25.8.2016 8:14

V11í42t 82K38o81u15b83a 6296370394498

Nějak je to samá revoluce, v tramvajích, v parkování, aby z toho nebyla revoluce nebo defenestrace.

+2/0
25.8.2016 0:32
Foto

B41r85o86n29i20s46l27a74v 26G72a62b56r50y72š 2622149441

Mohl bych začít přijímat sázky o to, jak dlouho tento stav vydrží... ;-D

0/0
24.8.2016 22:25
Foto

L52u31d44ě30k 94F17u87x94a 9766110674157

Pokud to půjde ideální cestou, tak moc dlouho ne, že?;-) Ideální totiž je najít nejvýkonější systém a ten neustále inovovat.

Příklad:

V historii platil nějaký sociální systém. Ovšem občas došlo ke změnám!

Je to špatné? Je to dobré? :-)

Ženy mají volební právo a homosexuálové se za trest ani neřežou pilou v půli zaživa, ani se nepronásledují léčbou, která je fyzicky ničí a mučí (Turing - cca před 40 lety)

Ještě něco k těm změnám? Jak jsou hrozný;-D

A kdyby vám to jako argument nestačilo, zkuste si zahrát nějakou PC hru na toto téma, logistika je fscinující;-)R^

0/0
25.8.2016 3:51
Foto

B37r90o56n56i73s45l53a10v 89G73a18b85r39y70š 2532489851

Povídejte mi o tom... ;-D

Z dopravního inženýrství mám doktorát a dva roky jsem učil logistiku a přepravní technologie a kombinovanou dopravu.

Já vycházím z toho, jak je třeba nastaven systém v Brně a v Plzni. Nepamatuju si, že by za posledních 20 let došlo k nějakým radikálním změnám v linkovém vedení. Je pravdou, že systém v menších městech není tak komplikovaný jako v Praze, ale mám dojem, že se přepravní proudy ani v Praze nemění tak rychle. Kdyby se aspoň ROPID snažil k návrhu linkového vedení přistupovat vědecky a za spolupráce tzv. poradců (tak jsem je nazval já, jsou to lidi, kteří jsou laiky v oboru dopravy, ale znají zdroje a cíle cestujících ve svém okolí), nemuselo se se systémem minimálně 10 let hýbat.

Radikální změnu k lepšímu jsem ale nedávno zažil v Jindřichově Hradci. Počet linek se rozšířil i do míst, kam MHD nejezdila a navíc se zvýšil počet spojů. A pokud vím, na tomto systému spolupracoval i můj profesor z fakulty. :-)

Jinak dopravu na počítači jsem hrál jen jednou. Na stránkách PMDP je k dispozici hra Mistr dopravy. ;-)

0/0
25.8.2016 8:06
Foto

L41u64d29ě11k 49F76u16x93a 9296460784977

Díky za tip. Omylem jsem vás považoval za odpůrce změny za každou cenu.

0/0
25.8.2016 19:31
Foto

B33r43o45n59i69s87l81a15v 98G75a37b18r14y53š 2772229581

To dokážou jen primitivové, já k tomu přistupuju jinak. :-)

0/0
25.8.2016 21:33

J90a33n 63V49a19n44í45č48e14k 1874235501618

Tak koukám že od Kotlářky k Andělu pojede 5 tramvají...

0/0
24.8.2016 3:18

M54a98r74t11i66n 40R72u36z69i81c70k42a 1852648376207

jojo, ale 15 a 21 jen jako solo vozy... takze vlastne kapacitne jedna linka, a devitka je zas dvojlinka...

0/0
24.8.2016 3:25

J95a94n 97V92a45n37í22č25e58k 1234975981208

No ale desítka i šestnáctka taky dvojčata. Když se sejdou u Anděla, tak se do té zastávky nevejdou.

0/0
24.8.2016 4:28

M64a98r67t64i47n 31R38u43z12i85c47k49a 1312308516917

No revoluce,... tak se na tu polovinu podivejme, tri nove linky vetsinou jen posilova sola - 2,15,21, jedna linka je jen o kousek prodlouzena, to se zmenou nazvat taky da - 25, 2 linky jen meni zakonceni, ale vetsina trasy stejna - 12,18, takze nam zbyva jen zmenene trasy linek 5, 6, 14 a 24, ktere vyrazne meni trasu a to tak, ze spis se vraci do historickych smeru, z toho linka 3 je rozdelena na 2+3 z branika na karlak a od karlaku do kobylis 3+24, takze zmeneny jsou vlastne jen 5, 6 a 14, ktere jezdi uplne jinak. Vice zmen je v jizdnich radech...

Uz jen chybelo dat historicka cisla linkam 2 (30) a 7 (27),...

To opravdu moc zmen neni,... pozitivni je, ze polovina linek je o vikendu metrolinkami s polovicnimi intervaly...

0/0
24.8.2016 2:57

M16a33r78t17i37n 17R91u24z56i25c26k85a 1592528526417

No vlastne i 1 je vlastne historicka 31...

0/0
24.8.2016 2:59

M72a25r15t82i12n 77R48u43z98i76c93k19a 1592528236177

Pardon, zapomel jsem, ze je zmenena i 4... no OK tak 4,5,6,14...

Jinak zmeny spise napravuji problemy se snizenou kapacitou ve vytizenych usecich, zmizi nesmyslna konecka na Ortenove nam., Karlin, Liben, Vysocany, se vyrazne zlepsi zde kapacita nebo intervaly byly nevyhovujici, Barrandov dostane, alespon ve spickach, spojeni na metro A,C blize jiznim smerem, posili se usek Letna-Vltavska, ...

Minule jsem se vydesil, kdyz se delala zmena, ale ted mi to prijde v pohode, jen bych provedl par zmen na jihovychode, ... napr. prime spojeni Hostivare a Dablic (10), a pohral si s linkami 11,13,16,26... vratil bych 16 na spojovaci, kde by nahradila 11 a tim by 13 mohla byt v hlavni linkou od Cernokostelecke na Spojovaci (sloucena s 11) a zavedl novou solo linku 19 z Lehovce do Nusli. Uvolnene cislo 11 by mohlo byt vyuzito pro precislovani 26 - tak nejak historicky smer 11 byl Dejvice-Vinohrady. Ale to jsou radikalni zmeny,...

0/0
24.8.2016 3:23

M70a32r51t89i29n 91R82u56z16i52c17k31a 1142518826597

13 od Cernokostelecke na Sporilov samozrejme...

0/0
24.8.2016 3:28

B42o16h76u15s25l67a88v 38K83r45á17l59í23k 2821640149116

Jakápak revoluce, vždyť to stejně nemůže jezdit jinde, než kde jsou koleje. A jaký číslo na tý tramvaji je napsaný, to může být každýmu celkem jedno.

+1/0
23.8.2016 12:57

M18a24r36t10i62n 22R79u42z57i75c59k69a 1262388576937

V tech nahrazenich mate trosku nedostatky :-)

0/0
23.8.2016 12:04

E43v75ž53e75n 18P91o12l43á23č15e82k 6833329425

Na těchto změnách sevmi zamlouvá jen víra, že za rok dva bude další navěky definitivní totální revoluce, aby Ropid vykázal činnost. A třeba bude znamenat méně vysoce komfortního přestupování na Strossu.

+2/0
19.8.2016 15:19

J33a87r13o29m95i36r 56K58v79a93p95i72l 4661911391671

To je zase terno. Gulas mezi tim, co jeste pred prvni velkou sabotazi ROPIDu fungovalo, a co mezitim zmenili, prisoleno trochou novinek. Prevazne zase naprerusovane linky, ktere fungovaly, s tim, ze jsou nahrazeny jinymi. Kdyz nad tim tak premyslim, pro vetsinu cestujicich to opet znamena prestupy navic a cas navic, samozrejme vyjimky urcite budou. Nebo se mylim?

ROPID se opet neodvazil sahnout na devitku, na to jeste nemaji koule :)

+3/−3
19.8.2016 13:53

Ř66e16h59o65ř 79V16l20a37s92á26k 2224924851566

V pracovní dny mi sólo vozy přijdou nesmysl. Druhý vůz se přiměřeně naplní na každé trase a na levobřežní trase u Podolí cestující ocení každé navýšení kapacity. Není snad potřeba být jak sardinky 24/7, ne?

+3/−1
19.8.2016 12:21

B38o94h20u25s51l70a66v 96K42r30á46l84í95k 2591780459346

24/7 je u vršovického nádraží a v nuselském údolí tradice.

0/0
23.8.2016 2:48

P20a13v55e47l 76V34ě66t62r27o76v74e35c 6786248622721

Cestující musí být stále ve střehu - nebo proč to pořád mění? Chápu, že občas něco přibude nebo se upraví, ale je kvůli tomu vždycky nutné všecko překopat?

0/0
19.8.2016 11:23

J33i64r10i 61P51r49a68j10z 1693733397284

Konečně protáhli tu 11 cku až na Spojovací. Stávalo se mi , že čekám na 11 cku a po půl hodině mi došlo , že nejezdí. Tak jak to bylo teď tak to byla katastrofa.

+6/0
19.8.2016 11:10

B94e20d60ř57i57c90h 12S88m39e18t61a70n53a 9617348928914

Sakra co tam hulej?

+4/−2
19.8.2016 10:55

J70a63r16o83m21i71r 93K78v82a82p69i44l 4551771121941

V ROPIDu to nebude jenom huleni, tam jedou v drogach vic nez atleti v Rusku :)

0/−1
19.8.2016 13:53

V47í67t 16K26o26u77b86a 6226730424258

Jeden z největších odporů se při minulé změně snesl na zrušení linky 19, která spojovala Karlín se Strašnicemi. Tu (i když se o tom mluvilo) zpět nezavedli, tudíž je pro mne pražská MHD zcela k ničemu a do práce i nadále musím autem. (Auto VS MHD 11 minut VS 56 minut)

+10/−1
19.8.2016 10:44

R13o39s18t88i24s74l18a97v 20C32a44h82a 8475651780742

a nekecate takhle nahodou? Z Karlinskeho namesti na Strasnickou je to 25 minut. Chcete snad tvrdit, ze ze Strasnicke kamkoliv do Strasnic to trva pul hodiny???

+1/0
25.8.2016 17:16

L17e41n53k83a 39M58a75l15á 5933276754743

Ani nekecá - máte to s přestupem u Nákl.nádraží a zásadně vám tramvaj ujíždí před nosem, další přestup na Palmovce... a metrem přes město s přestupem je fakt velká časová úspora - doporučuju, netřeba panikařit jen dřív vstávat a chodit později domů R^

0/0
30.8.2016 14:41

P92e75t93r 19K78o56n90v49a73l93i54n68a 1465785918710

Ja si nestezuju, konecne nebudu muset do prace prestupovat :)

+4/0
19.8.2016 10:31

P12a84t68r59i47k 12E78g79e29r 2578840539631

Linku 13 bych zrušil v úseku Náměstí Bratří Synků - I.P. Pavlova když zde jezdí stále 11 a v úseku Otskarova - I.P. Pavlova bude jezdit také 6, v úseku Muzeum - Flora - Želivského jezdí 11 a metro A. Linka 23 by tak mohla jezdit v trase Černokostelecká - Flora - Blanická - Čechovo náměstí - Náměstí Bratří Synků.

0/−7
19.8.2016 9:20

I12v93a96n 97R42ů15ž43i38č34k13a 3890742390102

každej třikrát přestupující mrzák a matky s kočárky děkují za podnětný návrh

+10/−1
19.8.2016 10:28

T23e86r83e47z60a 66H13a13j19k58o26v37a 5897952234890

Blby amatersky planek. Vsechny linky stejnou barvou. Co to je????;-O

+1/−7
19.8.2016 9:11

M31a71r47k84é70t10a 57Ž70e14m73l57i42č76k80o78v84á 1174120653923

Přehledné je to dostatečně.

+3/0
19.8.2016 9:29

T44e20r33e85z59a 98H83a47j81k15o24v47a 5257442814270

Bylo by samozrejme to o hooooodne lepsi hezky barevne jednotlive linky rozlisit.

0/0
19.8.2016 9:38

T37e53r38e23z38a 23H43a86j18k69o35v38a 5797412304870

Napriklad:

http://www.office-loesung.de/files/tram-plan2.jpg

http://66.media.tumblr.com/tumblr_m35gxvX6me1r54c4oo1_1280.jpg

https://www.bernmobil.ch/file/Abos-und-Tickets/Libero-Tarifverbund/Zonenplaene/Zonenplan-Libero-Zoom-Bern.pdf

http://www.viennawien.net/wp-content/uploads/Public-Transportation-Map.jpg

+2/0
19.8.2016 9:45

R40o30m54a20n48o 60P35i71z25z19a87l 1972587200273

Jestli ono to nebude tím, že na mnichovském plánku jen cca7 linek(barev) a na pražském by jich bylo třeba 3x tolik. V Mnichově jsou trasy 1-2 barevné(mimo kousku v centru), v Praze by bylo třeba přes dvacet barev a 5-6 barevné(a široké pruhy). To bude možná ten tůvod.

+1/0
19.8.2016 12:53

B42o98h60u57s62l72a52v 63K30r76á46l76í89k 2731550679496

V Praze se taky dělají barvičkované verze.

http://www.prague-guide.eu/images/prague-metro-trams-stops.jpg

Ale pro lidi, kteří znají číslice, bohatě stačí ten normální plánek.

+2/0
23.8.2016 13:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.