Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražany trápí vzhled stanic metra D. Sílí tlak na slibovanou soutěž

Představa o reprezentativním vzhledu stanic nové linky metra D má v očích Pražanů trhliny. Po šesti letech, během nichž je navrhuje osm architektů Metroprojektu, se peticí dožadují uspořádání architektonické soutěže. Vypsat alespoň dílčí už sliboval nejeden primátor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a45n 80V29o15j28t57í19š31e31k 6702251655436

Jenže zrovna to, co už nikdo předělat nechce (počty a umístění východů třeba) je největším problémem těch návrhů. Dlažky se daj vyměnit vždycky.

+2/0
20.8.2016 13:10

J93a28k77u11b 92F71e43i23f77a24r 7279979566639

Stanice metra už dávno nejsou pýchou socialismu!

Především by mělo jít o funkčnost, tedy snadnou udržbu a úklid a bezpečnost před kriminálníky a vandaly.

+4/−2
20.8.2016 10:11

T23o30m65á46š 19Z17e27m20a68n 3485908314595

Osobně bych preferoval aby stanice byly něco jako Roztyly - prosté odolné, ale funkční se střechou a ne ohyzdnosti kde prší a sněží na schody.

0/0
19.8.2016 17:39

V43r34a36t43i94s93l15a73v 72K29u81l69h60á12n26e43k 1868574717152

No vida, doteď jsem si myslel, že je v Čechách jen zvýšené procento skákajících hokejistů či fotbalistů, ale nyní dokonce i samozvaných architektů. Málokdo ale za hotovým dílem vidí kromě autora projektu jeho objednatele, protože to on drží opratě a udává směr. Nebo by si někdo z Vás nechal od architekta navrhnout a následně stavbou realizovat něco, co se mu nelíbí? To by byl asi blb, že?

+2/0
19.8.2016 17:38

M78a94r14t33i24n 60R51u22z38i80c67k92a 1752608736747

Halvne proboha sjednotte informacni prvky, na Acku je to u kazde stanice jinak, a hlavne, nedelejte tak zasadni zaseky, je tam spousta konstrukcnich chyb.

Prikl. chyb: odtokovy zlabek pod schody ve vestibulu je umisten tak, ze pri desti zaplavi podchod, neni dotazen ke stene, silene konstrikce nesouci osvetleni, ktere akorat stavbu prodrazuji, osvetleni ve stanici Nadr. Veleslavin, je nad nastupisti umisteno tak, ze texty na nem jsou ke zdi - neni tam prostor, naopak ve stredni lodi jsou obycejne zarivky, stacilo v projektu prohodit. Proc je stanice Borislavka projektovana jako velkoprostorova - bezsloupova, ale prestupni uzel Veleslavin je sloupova u nastupist...

0/0
19.8.2016 16:27

M86i91c66h63a32l 37M79o34t70y40č45k44a 4963380971869

K tem informacnim prvkum http://praha.idnes.cz/novy-design-informacniho-systemu-v-praze-f18-/praha-zpravy.aspx?c=A160811_2265670_praha-zpravy_nub - Predpokladam, ze se pak pojede jednotne podle toho...snad

0/0
20.8.2016 9:48

H87a14n26k55a 75C64h37a26l98u11p49s57k67á 2398560325316

Zjednodušeně - kritizujete ty architekty, kteří chtějí zabránit současným návrhům, protože tam prý chtějí sami vybudovat něco jako je Střížkov. Přitom jednu z těch nově navržených stanic na trase D dělal právě autor Střížkova, který tam bohužel opět vytvořil něco nedobrého (někdo skoro by skoro řekl, že tam něco okopíroval). Jo, to dává smysl. 8-o

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14068077_1178647135490647_2525958316703873405_n.jpg?oh=c7f9c28611496cacd7c9c1a38f72fc6f&oe=5842E91A

+4/0
19.8.2016 15:28

Š58i49m21o96n96-40E90r12i46c68h 91J33e71l86í66n49e32k 5580772313753

Koukám, že to tady nikdo nepochopil. Všichni si myslí, že architekti chtějí stavět další Střížkov, ale tomu právě chtějí zabránit. Vždyť ty vizualizace vypadají jak na metro B z osmdesátých let a všichni víme, jak to tam dneska vypadá.

+12/0
19.8.2016 15:05

T86o98m87á50š 18Z55e72m51a18n 3715388944855

Architekti si předeším chtějí vydělat.

0/−2
19.8.2016 17:41

Š38i97m50o64n66-55E75r44i78c67h 96J34e96l64í80n65e44k 5670692643803

Nepochybně, ale ohledně metra D vycházejí z praxe západních metropolí.

0/0
19.8.2016 18:14

P36a90t42r74i30k 52E91g23e95r 2608460609291

Mě není jasné proč DP nezavede metrobus v plánované trase metra D. Sice já bych vedl linku v trase: Písnice - Libuš - Na Beránku - Poliklinika Modřany - Labe - Lhotka - Krč - Nemocnice Krč - Nádraží Krč - Olbrachtova - Pankrác (C) - Nádraží Vršovice - Jiřího z Poděbrad (A) - Siwiecova - Náměstí Republiky (B) - Letenské náměstí - Nemocnice Bubeneč - Nádraží Podbaba - Lysolaje - Suchdol - Bohnice - Čimice

0/0
19.8.2016 15:02

V78l94a20d36i71m49í33r 34H32o41l42ý 8744721766147

Mně spíš není jasné, proč se metro D nebude stavět rovnou až na nám. Míru.

Jedním z argumentů pro jeho urychlenou výstavbu bylo, že se stane alternativou "céčka", kdyby byla nutná nějaká větší oprava Nuselského mostu.

+1/0
19.8.2016 15:19

M54a82r74t73i24n 30R92u39z80i98c84k28a 1832118136467

Tak me to prijde logicke, ze se nestavi cele naraz, preci jen je to o dost drazsi, navic usek NM-Pankrac se ma stavet ihned po dostavbe prvni etapy...

Jinak mate pravdu, ze Nuselsky Most je slabina,...

+2/0
19.8.2016 16:30

P53a42t82r67i29k 29E83g47e89r 2688690989281

No mě se líbí, že od 28.8. pojede linka 6 v cela nové trase KUBÁNSKÉ NÁMĚSTÍ - Otakarova (193) - I.P. Pavlova (C) - Karlovo náměstí (B) - Lazarská - Václavské náměstí (A/B) - Masarykovo nádraží (B) - Náměstí Republiky (B) - Strossmayerovo náměstí - Výstaviště Holešovice - Nádraží Holešovice (C) - Maniny - Libeňský most - PALMOVKA (B) bylo by dobré upravit trasu linky 193, ale možná bych zavedl linku 206 v plánované trase metra D, která by jezdila v úseku I.D.

0/0
19.8.2016 19:24

M92a50r95e29k 59G80a31j86d68a 4553744956302

Zase se řeší nesmysly, hlavní je aby to bylo co nejdřív postaveno. Ne jak to bude vypadat. Bude to fünkční? Bude. Stavět, nekecat.

Nebo se zase nějaká komora "neziskovek" chce přiživit.

0/−16
19.8.2016 14:52

H46a22n50k55a 92C52h33a55l23u89p71s72k67á 2108490905156

nesmysly píšete vy ;-D

+5/0
19.8.2016 15:10

J93a11n 19V90o90j40t25í29š65e18k 6612501335816

Funkční to právě nebude. Komora Architektů je normální profesní komora, jako třeba lékařská nebo advokátní, vy neziskovko.

+2/0
20.8.2016 13:43
Foto

D11a46v42i59d 38S72e93b48a33s86t76i47a57n 3522958144675

Ono jde kromě vzhledu i o cenu a funkčnost. Zastaralý design vem čert, ale ta různorodost materiálů a přeplácanost i u věcí, jako jsou větrací komíny na povrchu u prodloužení metra A jsou zbytečně vyhozené peníze.

0/0
19.8.2016 14:38

J41i25ř95í 86J73i55r38s40a 9271494468111

Jen utracejte za obrázky👍 Za deset se bude malovat verze 2026 a bude to se rikat že do peti let to bude😀

0/0
19.8.2016 14:37

R61o92m40a93n 34P62o20l27á76č67e88k 5686609515

Pražanům spíš vadí to, že to metro se slibuje prakticky od počátku výstavby metra samotného a prozatím se vyházali miliony neli stovky a vlastně se ani nekoplo do země...

0/−1
19.8.2016 14:28

L79u28k96á91š 90Š41l87e69h14o96f37e77r 1433159265629

Možná vás to překvapí, ale než se kopne do země, je potřeba mít projekt. A ten v případě takovéto stavby stojí slušnou řadu milionů. Takže laskavě nemluvte za pražany ;-)

+3/0
19.8.2016 14:46

R50o98m47a19n 92P68o37l11á55č89e13k 5726729165

Byl jsem nepochopen ;-).

Minimálně od roku 90 se už zaplatilo x milionů za projekty, ale všechny skončily v šuplíku... Někdy okolo roku 2000 se začlo blbnout s lehkým metrem = další projekty za miliony do šuplíku....

Pak se blblo se společnou stanici na Pankráci místo klasické přestupní atd.

Takže ano, za cenu "přípravných" prací za nějakých 20 let mohla klidně stát jedna stanice...

0/0
20.8.2016 22:48

L61a84d69a 96N87o48v71a65k 4962653827

ne, to pražany opravdu netrápí...

+4/−4
19.8.2016 14:27

L64u10k49á61š 45Š91l15e29h49o88f55e62r 1443879385289

Ty slepé možná ne... Jezdit novými stanicemi trasy A je opravdu za trest. Rv

+3/−2
19.8.2016 14:47

M58a81r97e71k 59G68a58j17d33a 4153704976642

Tak choďte pěšky. ;-D;-D

0/−2
19.8.2016 14:53

B76o80h12u58s69l31a12v 39K44r71á34l12í33k 2201700689796

Jezdit stanicemi je za trest? No tak asi proto těmi stanicemi nic neprojíždí, ale každý vlak tam zastaví.

0/−3
19.8.2016 16:21

T49o57m97á92š 18Z31e18m36a63n 3155288504895

A právě nové A je taková architektonická onanie..

0/−3
19.8.2016 17:38

R85o32m56a21n 25P83o84l63á79č21e57k 5266989225

Co je na tom za trest? ;-D

0/0
20.8.2016 22:52

J75i69ř30í 34K86r81e30j80č59í37k 2947968404546

Pražany vzhled stanic netrápí, těm vadí spíš neustálé posouvání termínů.

Vadí to béčkovým architektům, protože se nedostanou k lizu a upřímně není divu, že se Praha nechce vzdát osvědčeného Metroprojektu.

0/−13
19.8.2016 14:23

L60u75k22á79š 30Š17l17e29h83o81f30e83r 1463339375419

Béčkoví architekti je právě ta parta zoufalců kolem Metroprojektu. Jejich předražené obludy jsou otřesné...

+12/−1
19.8.2016 14:48

J24i18ř53í 51K96r78e47j16č15í74k 2307648974696

A sbírají za to mezinárodní úspěchy, zatímco ti zapšklí bez zakázek dřepí doma na podpoře a snaží se získat zakázky přes petice.

No aspoň jste pobavil...

0/−3
20.8.2016 7:18

J39a93n 12V34o36j84t24í26š71e48k 6452631885986

Jaký mezinárodní úspěchy? To bych docela rád slyšel.

+2/−1
20.8.2016 13:45

M26a78r62t46i98n 38M52a58i73k12s22n45a66r 3674383338382

Vadí vzhled stanic, termíny mi nevadí.

Pražan.

+3/−1
19.8.2016 15:09

J69i22ř77í 17K10r29e47j63č97í46k 2217828274666

No to je jasný, že vám architektura neexistující stanice nevadí.

Ale většině Pražanů její neexistence skutečně ano.

0/0
20.8.2016 7:20

H82a61n74k66a 69C20h41a65l81u89p76s57k13á 2958820365506

koza petrželi ;-D

+1/−1
19.8.2016 15:11

M24i58c12h78a94l 59P75t87á18č49e67k 5906379339205

Stanice mají být přehledné a dobře udržovatelné, to mi z fotogalerie připadá v pořádku. Víc by mě trápilo, že bude končit na zelené louce a to, že se výstavba tak vleče (vlastně ani nezačala). Namísto déčka bych postavil okružní trasu v linii zhruba Dejvická - Kobylisy - Českomoravská - Želivského - Pankrác - Smíchovské nádraží (s řadou dalších stanic, např. ZOO) a odvětvil linku A z Petřin na ruzyňské letiště.

+2/−3
19.8.2016 14:05

R19e14n75é 34J82í49š70a 2497757931556

Metro na letiště je zbytečné. Bud bude na letišti zastávka vlaku z Kladna, odkud jezdí násobně víc lidí než z letiště, nebo at zůstanou autobusy.

+1/−1
19.8.2016 14:16

J18a95n 68V63o65j72t31í88š17e86k 6442401425476

Přehledné právě nebudou, jsou to úplně stejný nepřehledný změti chodeb a východů, jako do ted.

0/0
20.8.2016 13:46

D63a89v25i80d 88D93o80b36e88š 3225682587

Mně jako Pražana trápí (z témat doprava) vůbec přístup magistrátu k výstavbě metra. Místo toho, aby se soustředili na Déčko a oblast, kde je jedna z největších intenzit provozu autobusů na světě (Krč a jih Prahy), dostalo přednost Áčko s nelogickým vedením (dodnes si myslím, že je to proto, aby se nezavřela dvířka pro rychlodráhu až do centra a kapříci). Také mě HODNĚ trápí nedostavěný východní okruh, protože stávající vedení zvl. nákladní dopravy kolem Spořilova a přes Jižní město je prostě otřesné (hluk, smrad, zácpy).

+10/0
19.8.2016 13:59

J25a40n 20Č82e77k94a54l 7889365214244

Jinými slovy k už tak lukrativnímu projektu ještě přihodíme nějakému známému pár miliardiček za speciálně zaoblenou střechu a bleděmodré záchodky...

+4/−6
19.8.2016 13:32

M92i59r93k67a 69S54v46o81j85t27k95o15v40á 3177388776904

to právě ne, zrovna architekti metrostavu se moc v praktičnosti nepředvedli. Jejich řešení jsou obrovská obludná, nepraktická a špatně udržovatelná. Je potřeba aby metro nebylo nějakým skvostem, který všechny uchvátí, ale spíš praktický nástroj k cestování. A také aby se to dalo dobře udržovat a ne použít milion materiálů, které se pospojují šrouby a sklem a uklízečka se tam pak koštětem prostě nedostane.

+5/−1
19.8.2016 13:47

P27e80t87r 73J71a90n93s98a 8948274854245

Aáááá tak ta banda nemyslících architektů chce místo jednoduchosti a praktičnosti jakož i snadné budoucí údržby vymýšlet takové zrůdnosti jako je stanice metra Střížkov.

0/−21
19.8.2016 13:29

M12a37t42ú85š 94E69l91i62a81š 3660426394275

Střížkov? Myslíte tú stanicu, ktorú skritizoval každý jeden architekt, okrem jeho autora?

+7/0
19.8.2016 13:40

P10e88t69r 92J37a95n60s97a 8498574284825

Metro je metrem protože jezdí pod zemí a minimálně překáží městu a jeho vnějšímu urbanistickému vzhledu. Exhibovat se stanicí podzemní dráhy na venek jako na Střížkově je nestoudnost. A nejenom to: jen náklady na běžnou údržbu musí být děsivé.

+3/0
19.8.2016 13:47

V45á12c41l23a79v 94P82a54l87u85z31g78a 2290252159116

To můžete prohlásit o každém vlakovém nádraží, že překáží městu.

Většinu provozních nákladů Střížkova představují večerní hlídači (kteří asi hlídají klid holubů) a zaměstatnci DPP v budkách na peroně, kteří dělají nikdo neví co.

0/−1
19.8.2016 13:51

B44o14h32u21s95l21a88v 33K60r69á77l26í95k 2541180989456

To máte recht, že když se v Praze postaví nějaké takové architektonické veledílo, tak už ho pak nikdo nikdy neuklízí, natož aby ho opravoval. A za patnáct či dvacet let z toho jsou nefunkční ruiny. Jedno jsem byl za deště v takovém tom velkém atriu u stanice Černý Most směrem k lávce. Tam skrz tu "skleněnou" střechu protékalo proudem snad v každé spáře.

0/0
19.8.2016 16:24

H35a95n30k43a 43C98h31a40l96u13p30s92k86á 2478490205386

čtete vůbec to, na co reagujete? téměř každý architekt Střížkov kritizoval. jasněji už se to napsat nedá.

+1/0
19.8.2016 15:13

R29o30m42a23n 80B10í96l19ý 5120825835927

Střížkov je oživení paneláků, které tam nasekal komunista. Co bys tam postavil ty? Záchodovou budku?

+1/−4
19.8.2016 13:47

V31á36c25l52a61v 32P70a95l11u97z78g35a 2890612769896

A přitom vedlejší Prosek je mnohem horší zvěrstvo, ale nikdo o tom nemluví. Nemluvě o tom, že Prosek (škaredá šedá díra) byl dražší nez Střížkov, kde jediným reálným problémem jsou holubi, na což existuje jednoduché řešení jménem síť.

+1/0
19.8.2016 13:48

M12a30r72t73i94n 13M66a69i59k35s96n76a98r 3114303278302

Střížkov není ošklivé metro. Když jsem tam bydlel, tak mi to jediné připomínalo že je trošku modernější doba, než komunistických paneláků vylepšených o zateplení.

+1/0
19.8.2016 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.