Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražany trápí vzhled stanic metra D. Sílí tlak na slibovanou soutěž

Představa o reprezentativním vzhledu stanic nové linky metra D má v očích Pražanů trhliny. Po šesti letech, během nichž je navrhuje osm architektů Metroprojektu, se peticí dožadují uspořádání architektonické soutěže. Vypsat alespoň dílčí už sliboval nejeden primátor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a79n 23V70o24j72t80í10š97e52k 6432351495266

Jenže zrovna to, co už nikdo předělat nechce (počty a umístění východů třeba) je největším problémem těch návrhů. Dlažky se daj vyměnit vždycky.

+2/0
20.8.2016 13:10

J17a60k62u76b 42F15e81i38f43a92r 7109329966559

Stanice metra už dávno nejsou pýchou socialismu!

Především by mělo jít o funkčnost, tedy snadnou udržbu a úklid a bezpečnost před kriminálníky a vandaly.

+4/−2
20.8.2016 10:11

T44o84m24á69š 45Z35e60m14a15n 3545348204405

Osobně bych preferoval aby stanice byly něco jako Roztyly - prosté odolné, ale funkční se střechou a ne ohyzdnosti kde prší a sněží na schody.

0/0
19.8.2016 17:39

V32r95a14t15i49s93l84a63v 61K81u51l62h26á10n40e46k 1308694907742

No vida, doteď jsem si myslel, že je v Čechách jen zvýšené procento skákajících hokejistů či fotbalistů, ale nyní dokonce i samozvaných architektů. Málokdo ale za hotovým dílem vidí kromě autora projektu jeho objednatele, protože to on drží opratě a udává směr. Nebo by si někdo z Vás nechal od architekta navrhnout a následně stavbou realizovat něco, co se mu nelíbí? To by byl asi blb, že?

+2/0
19.8.2016 17:38

M34a65r23t38i72n 89R23u64z12i54c17k51a 1312738586417

Halvne proboha sjednotte informacni prvky, na Acku je to u kazde stanice jinak, a hlavne, nedelejte tak zasadni zaseky, je tam spousta konstrukcnich chyb.

Prikl. chyb: odtokovy zlabek pod schody ve vestibulu je umisten tak, ze pri desti zaplavi podchod, neni dotazen ke stene, silene konstrikce nesouci osvetleni, ktere akorat stavbu prodrazuji, osvetleni ve stanici Nadr. Veleslavin, je nad nastupisti umisteno tak, ze texty na nem jsou ke zdi - neni tam prostor, naopak ve stredni lodi jsou obycejne zarivky, stacilo v projektu prohodit. Proc je stanice Borislavka projektovana jako velkoprostorova - bezsloupova, ale prestupni uzel Veleslavin je sloupova u nastupist...

0/0
19.8.2016 16:27

M38i87c60h37a22l 90M82o12t71y16č29k35a 4303670841839

K tem informacnim prvkum http://praha.idnes.cz/novy-design-informacniho-systemu-v-praze-f18-/praha-zpravy.aspx?c=A160811_2265670_praha-zpravy_nub - Predpokladam, ze se pak pojede jednotne podle toho...snad

0/0
20.8.2016 9:48

H43a44n16k66a 81C75h41a58l80u30p60s16k73á 2988410515506

Zjednodušeně - kritizujete ty architekty, kteří chtějí zabránit současným návrhům, protože tam prý chtějí sami vybudovat něco jako je Střížkov. Přitom jednu z těch nově navržených stanic na trase D dělal právě autor Střížkova, který tam bohužel opět vytvořil něco nedobrého (někdo skoro by skoro řekl, že tam něco okopíroval). Jo, to dává smysl. 8-o

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14068077_1178647135490647_2525958316703873405_n.jpg?oh=c7f9c28611496cacd7c9c1a38f72fc6f&oe=5842E91A

+4/0
19.8.2016 15:28

Š97i17m42o19n63-62E43r82i20c65h 66J70e86l43í44n69e32k 5180852673913

Koukám, že to tady nikdo nepochopil. Všichni si myslí, že architekti chtějí stavět další Střížkov, ale tomu právě chtějí zabránit. Vždyť ty vizualizace vypadají jak na metro B z osmdesátých let a všichni víme, jak to tam dneska vypadá.

+12/0
19.8.2016 15:05

T58o62m55á11š 55Z90e39m75a38n 3725738764835

Architekti si předeším chtějí vydělat.

0/−2
19.8.2016 17:41

Š32i60m52o74n79-81E71r83i71c19h 73J87e92l85í26n46e50k 5900542833583

Nepochybně, ale ohledně metra D vycházejí z praxe západních metropolí.

0/0
19.8.2016 18:14

P48a53t85r18i17k 70E14g16e81r 2928920929131

Mě není jasné proč DP nezavede metrobus v plánované trase metra D. Sice já bych vedl linku v trase: Písnice - Libuš - Na Beránku - Poliklinika Modřany - Labe - Lhotka - Krč - Nemocnice Krč - Nádraží Krč - Olbrachtova - Pankrác (C) - Nádraží Vršovice - Jiřího z Poděbrad (A) - Siwiecova - Náměstí Republiky (B) - Letenské náměstí - Nemocnice Bubeneč - Nádraží Podbaba - Lysolaje - Suchdol - Bohnice - Čimice

0/0
19.8.2016 15:02

V21l83a27d57i38m14í95r 17H86o53l81ý 8234621156227

Mně spíš není jasné, proč se metro D nebude stavět rovnou až na nám. Míru.

Jedním z argumentů pro jeho urychlenou výstavbu bylo, že se stane alternativou "céčka", kdyby byla nutná nějaká větší oprava Nuselského mostu.

+1/0
19.8.2016 15:19

M39a87r80t29i92n 35R82u16z65i66c71k20a 1662778896267

Tak me to prijde logicke, ze se nestavi cele naraz, preci jen je to o dost drazsi, navic usek NM-Pankrac se ma stavet ihned po dostavbe prvni etapy...

Jinak mate pravdu, ze Nuselsky Most je slabina,...

+2/0
19.8.2016 16:30

P80a93t89r74i42k 28E91g62e49r 2868500609101

No mě se líbí, že od 28.8. pojede linka 6 v cela nové trase KUBÁNSKÉ NÁMĚSTÍ - Otakarova (193) - I.P. Pavlova (C) - Karlovo náměstí (B) - Lazarská - Václavské náměstí (A/B) - Masarykovo nádraží (B) - Náměstí Republiky (B) - Strossmayerovo náměstí - Výstaviště Holešovice - Nádraží Holešovice (C) - Maniny - Libeňský most - PALMOVKA (B) bylo by dobré upravit trasu linky 193, ale možná bych zavedl linku 206 v plánované trase metra D, která by jezdila v úseku I.D.

0/0
19.8.2016 19:24

M13a94r53e65k 90G76a93j21d72a 4103764376762

Zase se řeší nesmysly, hlavní je aby to bylo co nejdřív postaveno. Ne jak to bude vypadat. Bude to fünkční? Bude. Stavět, nekecat.

Nebo se zase nějaká komora "neziskovek" chce přiživit.

0/−16
19.8.2016 14:52

H60a90n65k93a 38C39h96a36l11u28p71s40k79á 2208940285786

nesmysly píšete vy ;-D

+5/0
19.8.2016 15:10

J15a84n 32V16o62j71t28í53š75e10k 6942141175926

Funkční to právě nebude. Komora Architektů je normální profesní komora, jako třeba lékařská nebo advokátní, vy neziskovko.

+2/0
20.8.2016 13:43
Foto

D23a46v64i67d 11S96e55b58a20s62t72i12a75n 3812358204665

Ono jde kromě vzhledu i o cenu a funkčnost. Zastaralý design vem čert, ale ta různorodost materiálů a přeplácanost i u věcí, jako jsou větrací komíny na povrchu u prodloužení metra A jsou zbytečně vyhozené peníze.

0/0
19.8.2016 14:38

J98i92ř93í 94J91i15r70s97a 9291474498621

Jen utracejte za obrázky👍 Za deset se bude malovat verze 2026 a bude to se rikat že do peti let to bude😀

0/0
19.8.2016 14:37

R39o11m32a93n 34P58o92l25á52č92e31k 5336559735

Pražanům spíš vadí to, že to metro se slibuje prakticky od počátku výstavby metra samotného a prozatím se vyházali miliony neli stovky a vlastně se ani nekoplo do země...

0/−1
19.8.2016 14:28

L68u42k60á94š 45Š28l64e43h95o21f23e97r 1313419935689

Možná vás to překvapí, ale než se kopne do země, je potřeba mít projekt. A ten v případě takovéto stavby stojí slušnou řadu milionů. Takže laskavě nemluvte za pražany ;-)

+3/0
19.8.2016 14:46

R81o58m15a95n 80P61o50l17á50č32e42k 5946249155

Byl jsem nepochopen ;-).

Minimálně od roku 90 se už zaplatilo x milionů za projekty, ale všechny skončily v šuplíku... Někdy okolo roku 2000 se začlo blbnout s lehkým metrem = další projekty za miliony do šuplíku....

Pak se blblo se společnou stanici na Pankráci místo klasické přestupní atd.

Takže ano, za cenu "přípravných" prací za nějakých 20 let mohla klidně stát jedna stanice...

0/0
20.8.2016 22:48

L70a69d49a 28N45o37v47a33k 4112313967

ne, to pražany opravdu netrápí...

+4/−4
19.8.2016 14:27

L94u15k20á79š 36Š37l60e31h82o21f71e27r 1583919175919

Ty slepé možná ne... Jezdit novými stanicemi trasy A je opravdu za trest. Rv

+3/−2
19.8.2016 14:47

M52a53r22e85k 69G29a90j49d52a 4583124956652

Tak choďte pěšky. ;-D;-D

0/−2
19.8.2016 14:53

B31o57h57u83s98l85a55v 39K37r24á94l80í73k 2401920989516

Jezdit stanicemi je za trest? No tak asi proto těmi stanicemi nic neprojíždí, ale každý vlak tam zastaví.

0/−3
19.8.2016 16:21

T89o35m38á45š 93Z79e87m44a37n 3755238704375

A právě nové A je taková architektonická onanie..

0/−3
19.8.2016 17:38

R77o34m64a64n 60P63o24l43á59č16e60k 5616259395

Co je na tom za trest? ;-D

0/0
20.8.2016 22:52

J27i14ř94í 87K96r50e10j68č76í66k 2307368764686

Pražany vzhled stanic netrápí, těm vadí spíš neustálé posouvání termínů.

Vadí to béčkovým architektům, protože se nedostanou k lizu a upřímně není divu, že se Praha nechce vzdát osvědčeného Metroprojektu.

0/−13
19.8.2016 14:23

L48u70k19á42š 68Š10l45e70h26o18f78e39r 1843189395299

Béčkoví architekti je právě ta parta zoufalců kolem Metroprojektu. Jejich předražené obludy jsou otřesné...

+12/−1
19.8.2016 14:48

J77i82ř78í 49K70r39e41j86č26í29k 2367198574966

A sbírají za to mezinárodní úspěchy, zatímco ti zapšklí bez zakázek dřepí doma na podpoře a snaží se získat zakázky přes petice.

No aspoň jste pobavil...

0/−3
20.8.2016 7:18

J44a33n 85V54o93j88t95í28š92e25k 6922551875866

Jaký mezinárodní úspěchy? To bych docela rád slyšel.

+2/−1
20.8.2016 13:45

M18a66r65t91i38n 56M88a47i56k36s97n18a38r 3324253488722

Vadí vzhled stanic, termíny mi nevadí.

Pražan.

+3/−1
19.8.2016 15:09

J36i23ř29í 72K55r53e39j24č49í33k 2597888634566

No to je jasný, že vám architektura neexistující stanice nevadí.

Ale většině Pražanů její neexistence skutečně ano.

0/0
20.8.2016 7:20

H24a51n53k78a 58C63h44a79l11u18p95s76k58á 2568840595736

koza petrželi ;-D

+1/−1
19.8.2016 15:11

M12i54c51h66a42l 67P23t62á23č35e76k 5886329399585

Stanice mají být přehledné a dobře udržovatelné, to mi z fotogalerie připadá v pořádku. Víc by mě trápilo, že bude končit na zelené louce a to, že se výstavba tak vleče (vlastně ani nezačala). Namísto déčka bych postavil okružní trasu v linii zhruba Dejvická - Kobylisy - Českomoravská - Želivského - Pankrác - Smíchovské nádraží (s řadou dalších stanic, např. ZOO) a odvětvil linku A z Petřin na ruzyňské letiště.

+2/−3
19.8.2016 14:05

R92e79n82é 66J84í52š65a 2837387551216

Metro na letiště je zbytečné. Bud bude na letišti zastávka vlaku z Kladna, odkud jezdí násobně víc lidí než z letiště, nebo at zůstanou autobusy.

+1/−1
19.8.2016 14:16

J21a75n 78V94o82j38t89í59š56e44k 6222891815836

Přehledné právě nebudou, jsou to úplně stejný nepřehledný změti chodeb a východů, jako do ted.

0/0
20.8.2016 13:46

D40a25v45i38d 66D90o77b78e47š 3825772737

Mně jako Pražana trápí (z témat doprava) vůbec přístup magistrátu k výstavbě metra. Místo toho, aby se soustředili na Déčko a oblast, kde je jedna z největších intenzit provozu autobusů na světě (Krč a jih Prahy), dostalo přednost Áčko s nelogickým vedením (dodnes si myslím, že je to proto, aby se nezavřela dvířka pro rychlodráhu až do centra a kapříci). Také mě HODNĚ trápí nedostavěný východní okruh, protože stávající vedení zvl. nákladní dopravy kolem Spořilova a přes Jižní město je prostě otřesné (hluk, smrad, zácpy).

+10/0
19.8.2016 13:59

J28a74n 30Č45e69k23a20l 7309565464834

Jinými slovy k už tak lukrativnímu projektu ještě přihodíme nějakému známému pár miliardiček za speciálně zaoblenou střechu a bleděmodré záchodky...

+4/−6
19.8.2016 13:32

M28i52r48k97a 72S81v23o80j89t11k82o53v37á 3307558706644

to právě ne, zrovna architekti metrostavu se moc v praktičnosti nepředvedli. Jejich řešení jsou obrovská obludná, nepraktická a špatně udržovatelná. Je potřeba aby metro nebylo nějakým skvostem, který všechny uchvátí, ale spíš praktický nástroj k cestování. A také aby se to dalo dobře udržovat a ne použít milion materiálů, které se pospojují šrouby a sklem a uklízečka se tam pak koštětem prostě nedostane.

+5/−1
19.8.2016 13:47

P43e42t38r 94J26a18n20s25a 8398204734975

Aáááá tak ta banda nemyslících architektů chce místo jednoduchosti a praktičnosti jakož i snadné budoucí údržby vymýšlet takové zrůdnosti jako je stanice metra Střížkov.

0/−21
19.8.2016 13:29

M78a60t36ú92š 40E27l85i28a91š 3150956344125

Střížkov? Myslíte tú stanicu, ktorú skritizoval každý jeden architekt, okrem jeho autora?

+7/0
19.8.2016 13:40

P87e72t45r 30J92a25n24s51a 8558864244185

Metro je metrem protože jezdí pod zemí a minimálně překáží městu a jeho vnějšímu urbanistickému vzhledu. Exhibovat se stanicí podzemní dráhy na venek jako na Střížkově je nestoudnost. A nejenom to: jen náklady na běžnou údržbu musí být děsivé.

+3/0
19.8.2016 13:47

V88á11c43l38a82v 42P70a49l81u21z50g55a 2600952129696

To můžete prohlásit o každém vlakovém nádraží, že překáží městu.

Většinu provozních nákladů Střížkova představují večerní hlídači (kteří asi hlídají klid holubů) a zaměstatnci DPP v budkách na peroně, kteří dělají nikdo neví co.

0/−1
19.8.2016 13:51

B52o71h37u45s14l91a38v 45K73r93á46l94í58k 2561320729216

To máte recht, že když se v Praze postaví nějaké takové architektonické veledílo, tak už ho pak nikdo nikdy neuklízí, natož aby ho opravoval. A za patnáct či dvacet let z toho jsou nefunkční ruiny. Jedno jsem byl za deště v takovém tom velkém atriu u stanice Černý Most směrem k lávce. Tam skrz tu "skleněnou" střechu protékalo proudem snad v každé spáře.

0/0
19.8.2016 16:24

H83a51n25k51a 89C19h71a35l83u30p75s32k88á 2698950235546

čtete vůbec to, na co reagujete? téměř každý architekt Střížkov kritizoval. jasněji už se to napsat nedá.

+1/0
19.8.2016 15:13

R98o83m58a78n 14B95í72l96ý 5630885955757

Střížkov je oživení paneláků, které tam nasekal komunista. Co bys tam postavil ty? Záchodovou budku?

+1/−4
19.8.2016 13:47

V89á35c87l76a44v 75P53a85l27u62z62g65a 2200292719616

A přitom vedlejší Prosek je mnohem horší zvěrstvo, ale nikdo o tom nemluví. Nemluvě o tom, že Prosek (škaredá šedá díra) byl dražší nez Střížkov, kde jediným reálným problémem jsou holubi, na což existuje jednoduché řešení jménem síť.

+1/0
19.8.2016 13:48

M23a83r34t49i80n 14M56a48i23k42s79n55a51r 3534353308742

Střížkov není ošklivé metro. Když jsem tam bydlel, tak mi to jediné připomínalo že je trošku modernější doba, než komunistických paneláků vylepšených o zateplení.

+1/0
19.8.2016 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.