Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražany trápí vzhled stanic metra D. Sílí tlak na slibovanou soutěž

Představa o reprezentativním vzhledu stanic nové linky metra D má v očích Pražanů trhliny. Po šesti letech, během nichž je navrhuje osm architektů Metroprojektu, se peticí dožadují uspořádání architektonické soutěže. Vypsat alespoň dílčí už sliboval nejeden primátor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a87n 15V75o20j33t80í37š39e60k 6552951165436

Jenže zrovna to, co už nikdo předělat nechce (počty a umístění východů třeba) je největším problémem těch návrhů. Dlažky se daj vyměnit vždycky.

+2/0
20.8.2016 13:10

J72a94k26u37b 63F10e14i39f49a34r 7869259546569

Stanice metra už dávno nejsou pýchou socialismu!

Především by mělo jít o funkčnost, tedy snadnou udržbu a úklid a bezpečnost před kriminálníky a vandaly.

+4/−2
20.8.2016 10:11

T87o44m45á36š 45Z37e33m58a53n 3575338254485

Osobně bych preferoval aby stanice byly něco jako Roztyly - prosté odolné, ale funkční se střechou a ne ohyzdnosti kde prší a sněží na schody.

0/0
19.8.2016 17:39

V85r25a40t20i50s32l60a49v 15K24u89l61h39á29n23e59k 1518744167922

No vida, doteď jsem si myslel, že je v Čechách jen zvýšené procento skákajících hokejistů či fotbalistů, ale nyní dokonce i samozvaných architektů. Málokdo ale za hotovým dílem vidí kromě autora projektu jeho objednatele, protože to on drží opratě a udává směr. Nebo by si někdo z Vás nechal od architekta navrhnout a následně stavbou realizovat něco, co se mu nelíbí? To by byl asi blb, že?

+2/0
19.8.2016 17:38

M40a12r52t45i10n 49R27u98z37i68c80k10a 1402518606817

Halvne proboha sjednotte informacni prvky, na Acku je to u kazde stanice jinak, a hlavne, nedelejte tak zasadni zaseky, je tam spousta konstrukcnich chyb.

Prikl. chyb: odtokovy zlabek pod schody ve vestibulu je umisten tak, ze pri desti zaplavi podchod, neni dotazen ke stene, silene konstrikce nesouci osvetleni, ktere akorat stavbu prodrazuji, osvetleni ve stanici Nadr. Veleslavin, je nad nastupisti umisteno tak, ze texty na nem jsou ke zdi - neni tam prostor, naopak ve stredni lodi jsou obycejne zarivky, stacilo v projektu prohodit. Proc je stanice Borislavka projektovana jako velkoprostorova - bezsloupova, ale prestupni uzel Veleslavin je sloupova u nastupist...

0/0
19.8.2016 16:27

M19i47c38h39a25l 77M92o22t75y94č32k18a 4683900281139

K tem informacnim prvkum http://praha.idnes.cz/novy-design-informacniho-systemu-v-praze-f18-/praha-zpravy.aspx?c=A160811_2265670_praha-zpravy_nub - Predpokladam, ze se pak pojede jednotne podle toho...snad

0/0
20.8.2016 9:48

H55a12n85k55a 22C80h43a88l31u32p34s92k88á 2698290465196

Zjednodušeně - kritizujete ty architekty, kteří chtějí zabránit současným návrhům, protože tam prý chtějí sami vybudovat něco jako je Střížkov. Přitom jednu z těch nově navržených stanic na trase D dělal právě autor Střížkova, který tam bohužel opět vytvořil něco nedobrého (někdo skoro by skoro řekl, že tam něco okopíroval). Jo, to dává smysl. 8-o

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14068077_1178647135490647_2525958316703873405_n.jpg?oh=c7f9c28611496cacd7c9c1a38f72fc6f&oe=5842E91A

+4/0
19.8.2016 15:28

Š64i53m18o41n47-35E75r18i33c45h 41J65e68l98í73n96e21k 5590172843353

Koukám, že to tady nikdo nepochopil. Všichni si myslí, že architekti chtějí stavět další Střížkov, ale tomu právě chtějí zabránit. Vždyť ty vizualizace vypadají jak na metro B z osmdesátých let a všichni víme, jak to tam dneska vypadá.

+12/0
19.8.2016 15:05

T45o14m75á53š 17Z34e50m94a63n 3625298334405

Architekti si předeším chtějí vydělat.

0/−2
19.8.2016 17:41

Š88i97m10o36n45-11E60r58i41c13h 12J85e15l97í92n95e32k 5970712723823

Nepochybně, ale ohledně metra D vycházejí z praxe západních metropolí.

0/0
19.8.2016 18:14

P48a71t20r64i38k 29E49g92e52r 2628690449431

Mě není jasné proč DP nezavede metrobus v plánované trase metra D. Sice já bych vedl linku v trase: Písnice - Libuš - Na Beránku - Poliklinika Modřany - Labe - Lhotka - Krč - Nemocnice Krč - Nádraží Krč - Olbrachtova - Pankrác (C) - Nádraží Vršovice - Jiřího z Poděbrad (A) - Siwiecova - Náměstí Republiky (B) - Letenské náměstí - Nemocnice Bubeneč - Nádraží Podbaba - Lysolaje - Suchdol - Bohnice - Čimice

0/0
19.8.2016 15:02

V48l52a17d49i64m85í43r 17H53o85l67ý 8934251356657

Mně spíš není jasné, proč se metro D nebude stavět rovnou až na nám. Míru.

Jedním z argumentů pro jeho urychlenou výstavbu bylo, že se stane alternativou "céčka", kdyby byla nutná nějaká větší oprava Nuselského mostu.

+1/0
19.8.2016 15:19

M21a58r32t22i63n 70R85u23z56i36c77k37a 1712498536577

Tak me to prijde logicke, ze se nestavi cele naraz, preci jen je to o dost drazsi, navic usek NM-Pankrac se ma stavet ihned po dostavbe prvni etapy...

Jinak mate pravdu, ze Nuselsky Most je slabina,...

+2/0
19.8.2016 16:30

P36a43t93r72i70k 71E39g78e11r 2228620239861

No mě se líbí, že od 28.8. pojede linka 6 v cela nové trase KUBÁNSKÉ NÁMĚSTÍ - Otakarova (193) - I.P. Pavlova (C) - Karlovo náměstí (B) - Lazarská - Václavské náměstí (A/B) - Masarykovo nádraží (B) - Náměstí Republiky (B) - Strossmayerovo náměstí - Výstaviště Holešovice - Nádraží Holešovice (C) - Maniny - Libeňský most - PALMOVKA (B) bylo by dobré upravit trasu linky 193, ale možná bych zavedl linku 206 v plánované trase metra D, která by jezdila v úseku I.D.

0/0
19.8.2016 19:24

M74a31r96e33k 79G43a67j38d28a 4273244166722

Zase se řeší nesmysly, hlavní je aby to bylo co nejdřív postaveno. Ne jak to bude vypadat. Bude to fünkční? Bude. Stavět, nekecat.

Nebo se zase nějaká komora "neziskovek" chce přiživit.

0/−16
19.8.2016 14:52

H71a73n59k87a 29C40h82a59l81u55p88s31k49á 2848250375496

nesmysly píšete vy ;-D

+5/0
19.8.2016 15:10

J92a98n 55V43o55j23t24í23š83e74k 6322591125626

Funkční to právě nebude. Komora Architektů je normální profesní komora, jako třeba lékařská nebo advokátní, vy neziskovko.

+2/0
20.8.2016 13:43
Foto

D59a15v42i52d 21S64e93b49a89s49t36i85a11n 3662508304605

Ono jde kromě vzhledu i o cenu a funkčnost. Zastaralý design vem čert, ale ta různorodost materiálů a přeplácanost i u věcí, jako jsou větrací komíny na povrchu u prodloužení metra A jsou zbytečně vyhozené peníze.

0/0
19.8.2016 14:38

J21i48ř96í 76J39i90r44s32a 9801604418851

Jen utracejte za obrázky👍 Za deset se bude malovat verze 2026 a bude to se rikat že do peti let to bude😀

0/0
19.8.2016 14:37

R84o68m44a68n 70P23o98l89á81č61e76k 5446609555

Pražanům spíš vadí to, že to metro se slibuje prakticky od počátku výstavby metra samotného a prozatím se vyházali miliony neli stovky a vlastně se ani nekoplo do země...

0/−1
19.8.2016 14:28

L44u78k60á73š 33Š73l57e88h30o92f60e42r 1983929925559

Možná vás to překvapí, ale než se kopne do země, je potřeba mít projekt. A ten v případě takovéto stavby stojí slušnou řadu milionů. Takže laskavě nemluvte za pražany ;-)

+3/0
19.8.2016 14:46

R43o34m13a14n 67P67o75l53á25č81e81k 5846919505

Byl jsem nepochopen ;-).

Minimálně od roku 90 se už zaplatilo x milionů za projekty, ale všechny skončily v šuplíku... Někdy okolo roku 2000 se začlo blbnout s lehkým metrem = další projekty za miliony do šuplíku....

Pak se blblo se společnou stanici na Pankráci místo klasické přestupní atd.

Takže ano, za cenu "přípravných" prací za nějakých 20 let mohla klidně stát jedna stanice...

0/0
20.8.2016 22:48

L35a96d86a 56N38o66v87a30k 4142963177

ne, to pražany opravdu netrápí...

+4/−4
19.8.2016 14:27

L34u93k20á93š 23Š34l78e95h31o29f77e51r 1673989105539

Ty slepé možná ne... Jezdit novými stanicemi trasy A je opravdu za trest. Rv

+3/−2
19.8.2016 14:47

M56a68r65e15k 80G44a15j20d78a 4563174516672

Tak choďte pěšky. ;-D;-D

0/−2
19.8.2016 14:53

B58o56h77u73s47l78a47v 70K55r18á56l86í74k 2961360109286

Jezdit stanicemi je za trest? No tak asi proto těmi stanicemi nic neprojíždí, ale každý vlak tam zastaví.

0/−3
19.8.2016 16:21

T89o35m19á87š 46Z61e15m96a62n 3765358544875

A právě nové A je taková architektonická onanie..

0/−3
19.8.2016 17:38

R41o88m72a84n 51P71o70l98á10č50e53k 5756819315

Co je na tom za trest? ;-D

0/0
20.8.2016 22:52

J85i67ř20í 88K96r63e90j81č19í25k 2667398654516

Pražany vzhled stanic netrápí, těm vadí spíš neustálé posouvání termínů.

Vadí to béčkovým architektům, protože se nedostanou k lizu a upřímně není divu, že se Praha nechce vzdát osvědčeného Metroprojektu.

0/−13
19.8.2016 14:23

L64u58k42á84š 65Š58l54e79h61o30f19e94r 1203549145829

Béčkoví architekti je právě ta parta zoufalců kolem Metroprojektu. Jejich předražené obludy jsou otřesné...

+12/−1
19.8.2016 14:48

J46i27ř47í 61K63r52e86j93č14í67k 2307318104756

A sbírají za to mezinárodní úspěchy, zatímco ti zapšklí bez zakázek dřepí doma na podpoře a snaží se získat zakázky přes petice.

No aspoň jste pobavil...

0/−3
20.8.2016 7:18

J31a59n 89V61o82j42t21í87š33e27k 6712531815546

Jaký mezinárodní úspěchy? To bych docela rád slyšel.

+2/−1
20.8.2016 13:45

M40a51r82t39i61n 98M30a55i83k60s68n27a40r 3944323128152

Vadí vzhled stanic, termíny mi nevadí.

Pražan.

+3/−1
19.8.2016 15:09

J66i84ř57í 61K88r72e20j78č81í33k 2567658634296

No to je jasný, že vám architektura neexistující stanice nevadí.

Ale většině Pražanů její neexistence skutečně ano.

0/0
20.8.2016 7:20

H52a64n63k76a 41C24h47a75l68u34p48s29k37á 2618620855366

koza petrželi ;-D

+1/−1
19.8.2016 15:11

M36i64c98h40a57l 58P52t34á83č96e81k 5986209569445

Stanice mají být přehledné a dobře udržovatelné, to mi z fotogalerie připadá v pořádku. Víc by mě trápilo, že bude končit na zelené louce a to, že se výstavba tak vleče (vlastně ani nezačala). Namísto déčka bych postavil okružní trasu v linii zhruba Dejvická - Kobylisy - Českomoravská - Želivského - Pankrác - Smíchovské nádraží (s řadou dalších stanic, např. ZOO) a odvětvil linku A z Petřin na ruzyňské letiště.

+2/−3
19.8.2016 14:05

R15e77n44é 70J74í41š13a 2587497131186

Metro na letiště je zbytečné. Bud bude na letišti zastávka vlaku z Kladna, odkud jezdí násobně víc lidí než z letiště, nebo at zůstanou autobusy.

+1/−1
19.8.2016 14:16

J41a51n 70V40o69j42t21í14š41e24k 6802611725166

Přehledné právě nebudou, jsou to úplně stejný nepřehledný změti chodeb a východů, jako do ted.

0/0
20.8.2016 13:46

D14a91v64i90d 62D93o90b94e78š 3785472457

Mně jako Pražana trápí (z témat doprava) vůbec přístup magistrátu k výstavbě metra. Místo toho, aby se soustředili na Déčko a oblast, kde je jedna z největších intenzit provozu autobusů na světě (Krč a jih Prahy), dostalo přednost Áčko s nelogickým vedením (dodnes si myslím, že je to proto, aby se nezavřela dvířka pro rychlodráhu až do centra a kapříci). Také mě HODNĚ trápí nedostavěný východní okruh, protože stávající vedení zvl. nákladní dopravy kolem Spořilova a přes Jižní město je prostě otřesné (hluk, smrad, zácpy).

+10/0
19.8.2016 13:59

J49a42n 40Č58e68k62a81l 7759815564574

Jinými slovy k už tak lukrativnímu projektu ještě přihodíme nějakému známému pár miliardiček za speciálně zaoblenou střechu a bleděmodré záchodky...

+4/−6
19.8.2016 13:32

M68i24r87k86a 94S84v84o59j72t76k56o50v79á 3167858856564

to právě ne, zrovna architekti metrostavu se moc v praktičnosti nepředvedli. Jejich řešení jsou obrovská obludná, nepraktická a špatně udržovatelná. Je potřeba aby metro nebylo nějakým skvostem, který všechny uchvátí, ale spíš praktický nástroj k cestování. A také aby se to dalo dobře udržovat a ne použít milion materiálů, které se pospojují šrouby a sklem a uklízečka se tam pak koštětem prostě nedostane.

+5/−1
19.8.2016 13:47

P51e75t59r 17J46a78n47s42a 8348924784415

Aáááá tak ta banda nemyslících architektů chce místo jednoduchosti a praktičnosti jakož i snadné budoucí údržby vymýšlet takové zrůdnosti jako je stanice metra Střížkov.

0/−21
19.8.2016 13:29

M29a41t57ú45š 39E82l25i80a47š 3430366634905

Střížkov? Myslíte tú stanicu, ktorú skritizoval každý jeden architekt, okrem jeho autora?

+7/0
19.8.2016 13:40

P60e49t63r 56J80a85n91s15a 8408944744695

Metro je metrem protože jezdí pod zemí a minimálně překáží městu a jeho vnějšímu urbanistickému vzhledu. Exhibovat se stanicí podzemní dráhy na venek jako na Střížkově je nestoudnost. A nejenom to: jen náklady na běžnou údržbu musí být děsivé.

+3/0
19.8.2016 13:47

V70á21c72l21a36v 86P47a16l22u39z52g62a 2700482859536

To můžete prohlásit o každém vlakovém nádraží, že překáží městu.

Většinu provozních nákladů Střížkova představují večerní hlídači (kteří asi hlídají klid holubů) a zaměstatnci DPP v budkách na peroně, kteří dělají nikdo neví co.

0/−1
19.8.2016 13:51

B38o21h21u92s44l36a98v 44K20r78á42l42í38k 2771720609706

To máte recht, že když se v Praze postaví nějaké takové architektonické veledílo, tak už ho pak nikdo nikdy neuklízí, natož aby ho opravoval. A za patnáct či dvacet let z toho jsou nefunkční ruiny. Jedno jsem byl za deště v takovém tom velkém atriu u stanice Černý Most směrem k lávce. Tam skrz tu "skleněnou" střechu protékalo proudem snad v každé spáře.

0/0
19.8.2016 16:24

H52a33n51k29a 16C76h71a24l90u79p33s62k25á 2498670565496

čtete vůbec to, na co reagujete? téměř každý architekt Střížkov kritizoval. jasněji už se to napsat nedá.

+1/0
19.8.2016 15:13

R52o68m56a87n 25B41í10l61ý 5270915605487

Střížkov je oživení paneláků, které tam nasekal komunista. Co bys tam postavil ty? Záchodovou budku?

+1/−4
19.8.2016 13:47

V70á11c60l19a29v 42P69a23l92u67z67g86a 2510242299316

A přitom vedlejší Prosek je mnohem horší zvěrstvo, ale nikdo o tom nemluví. Nemluvě o tom, že Prosek (škaredá šedá díra) byl dražší nez Střížkov, kde jediným reálným problémem jsou holubi, na což existuje jednoduché řešení jménem síť.

+1/0
19.8.2016 13:48

M72a94r86t62i19n 75M61a33i91k24s13n80a81r 3724273618402

Střížkov není ošklivé metro. Když jsem tam bydlel, tak mi to jediné připomínalo že je trošku modernější doba, než komunistických paneláků vylepšených o zateplení.

+1/0
19.8.2016 15:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.