Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči začali parkovat v zónách, mohla je překvapit nová pravidla

Ode dneška platí v Praze 5 a 6 nové parkovací zóny a s nimi i nová pravidla. Například na modré zóně mohou zaparkovat na tři hodiny i návštěvníci, ale jen pokud použijí mobilní aplikaci. MF DNES přináší odpovědi i na další otázky k fungování nových zón.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V39o74j29t16ě37c92h 94M29a76r85h57o39u36l 8868712467593

Nalejme si čistého vína soudruzi! Vůbec nejde o usnadnění parkování Pražanům, ale o rejžování radnic a na ně napojených "smluvních partnerů".:-)

+1/0
26.8.2016 15:11

V17í29t 87P31r97č20í38k 9718400284120

Souhlasím s předchozími příspěvky o tom, že se žádná katastrofa nekoná. Systém není samozřejmě dokonalý, měl by být přívětivější k Pražanům, ale stokrát lepší než žádný. Na šestce lze konečně v klidu zaparkovat bez toho, aniž by člověk hledal tři čtvrtě hodiny místo kvůli tomu, že všude překáží samá eska. Takže zóny splnily svůj účel, a to je podstatné.

0/−4
25.8.2016 17:14

J65i28ř75í 87Č95e17r93m48á82k 5700905288447

Tak se zatím příliš nepotvrzují katastrofické vize, kterými nás tady dojížděči vytvale zásobovali. Tvrdili, že se po zavedení zón v podstatě nic nezmění, že se nadále nebude dát zaparkovat, akorát rezidenti zchudnou o 1200 Kč.

Pokud tedy mohu soudit z oblasti Kulaťáku, tak tady je to nebe a dudy. Když člověk předtím chtěl ve všední den zaparkovat blíže než 500 metrů od Kulaťáku, přitom později než v 8 hodin a dříve než v 16 hodin, tak to bylo absolutně bez šance, leda po dlouhém ježdění ulicemi. Nyní se v kteroukoli denní dobu najdou v každé ulici volná místa, i na samotném Kulaťáku. Přitom na druhou stranu ulice nezejí prázdnotou, jak zase prorokovali jiní.

Takže za mě zatím dobrý. ;-)

+1/0
25.8.2016 15:40

A97n51t91o24n37í64n 77S52v94o26b50o31d46a 3704513539312

Řešení existuje,v našem domě mimo Prahu bydlí půlka lidí s trvalým pobytem v Praze, takže se lidi papírově nastěhují do Prahy, počítám desítky tisíc nových Pražáků :-), vše se dá obejít

0/0
25.8.2016 12:58

J94i97ř30í 64Č11e73r30m39á62k 5480905638527

Jak z vašeho příspěvku vyplývá, tak oni již papírově do Prahy nastěhováni dávnou jsou. Dá se předpokládat, že ta disproporce mezi počtem lidí, kteří dle úřadu MČ P6 mají nárok na parkovací oprávnění a výrazně menším počtem lidí, kteří si již oprávnění zařídili, je částečně způsobena těmito lidmi. Je přitom klidně možné, že tato disproporce do určité míry zůstane, protože pro mnohé z těchto "Pražáků" nemá cenu vyhazovat 1200 za oprávnění, pokud pracují v jiné části Prahy než mají papírové bydliště.

0/0
25.8.2016 15:53

A21n34t58o95n13í62n 22S86v79o25b90o46d86a 3744803719552

Uvidíme až v listopadu, kdy se všichni vrátí z letního bydlení, do té doby bych nejásal, kolem Prahy jsou zatím chatové osady plné aut

0/0
25.8.2016 20:59

M85i56r76o41s27l69a32v 46M76a86r90e50š 3168355246149

A nebylo by jednodušší aby každý Pražan dostal kartičku zdarma/když na nás naši zastupitelé tolik mysli a tolik toho dělají - hlavně před volbama/a domečkáři ze středních čech ať platí nebudou zóny nebudou žádné čáry

0/0
25.8.2016 12:26

J13o62s96e19f 22Š22v54e49c 6685826214503

Co na to ombucmanka Šabatová? Je to vůbec ochránkyně lidských práv?

Vždyť v tomto případě přehlíží zvůli pražských úředníků!

Jak je možné, že jí uniká fakt, že člověk platící si "parkovací oprávnění nemá kde zaparkovat, protože karet je více než aut?

Jeďte se podívat, jak je Jeremiášova u metra Stodůlky obležena z obou stran auty v odstavných pruzích!

Nově je obležen odstavní pruh v Ankarské ulici na Petřinách! Když takto pražský úředník bude pokračovat, budou pruhy i třeba v Chabrach a parkovacích míst málo.

Není to žádné řešení, je to jen oddalování problému ;-(

+1/0
25.8.2016 9:53

P48e19t36r 43P63i81s75k45a76c94e44k 1913408361798

No z toho co píšete spíš vyplývá, že nemá kde zaparkovat především ten, kdo bydlí tam, kde čáry ještě zavedené nejsou. Takže se budou muset zavést nakonec po celé Praze. Řešení problému to je - tam kde jsou zóny zavedené je podstatně volněji. A parkovací zóny se budou šířit dál, dokud nezačnou mimopražští jezdit do Prahy hromadnou dopravou. Nechci to zakřiknout, přeci jen jsou ještě prázdniny, ale včera jsem konečně bez problémů zaparkoval. Díky za čáryR^.

0/0
25.8.2016 10:11

K26a44r98e88l 74N84o21v71o70t76n19y 4577764442642

Tak jak pojala Praha parkovací zóny jde o diskriminaci! Parkování by mělo být umožněno ne na SPZ, ale na parkovací kartu. Mám jedno auto a i veterána (Felda kabrio na léto), jako penzista si nemohu dovolit platit za obě. ale taky proč? Do zóny přece mohu vždy přijet jen jedním autem to druhé stojí v garáži nebo si magistrát myslí něco jiného? Prostě místo SPZ vydávat přenosné, evidované karty, a pokud auto nebude mít za oknem kartu tak postih! Ale proč za druhý vůz hned 12 T Kč? Nejsem právník, ale to je snad i protiústavní, takovéto omezení!

0/0
25.8.2016 9:32

P85e76t11r 49P34e36t47r 6803232728703

Jako penzista tvrdíte, že si něco nemůžete dovolit jo? A proto máte dvě auta (jedno na léto a druhé na zbytek roku), za modrou kartu platíte pouhých 350kč a budete si stěžovat? :D

0/0
25.8.2016 19:35

J42o37s67e84f 11C74h29o80d28o69u52n47s21k61ý 4721346249700

Díky bohu, že nám tu déveloper postavil pod barákem garáže, kde si můžu auto uschovat dle libosti. Lidem tohle vážně nezávidim, to je od radnic pěkný svinstvo. Ještě když rozdávaj víc parkovaček, než se vejde do ulic aut, jako by do divadla prodali víc lístků a doufali, že na představení nepřijdou všichni ;-€

+1/0
25.8.2016 8:37

J92a14n 66D86l10o60u78h16ý 8636340403900

Tam ti je auto k ničemu, když ho nemůžeš použít... :-/

0/0
25.8.2016 8:51

P18e60t17r 60P22e50t39r 6423192338553

A co mají radnice dělat? zbourat půlku Prahy 6? nebo postavit podzemní garáž pod kulaťákem (kde je pár metrů pod zemí metro)? Místa nejsou, víc jich nebude a lidi se prostě musí smířit s tím, že nemůže mít každá rodina dva vozy. A mimopražští se zase musí smířit s tím, že když tam nezaparkuje místí tak na to oni už vůbec nebudou mít nárok.

Já tu bydlím, díky zóně jsem přestal domů jezdit služebním autem a ačkoliv je to pro mě trošku komplikace tak s tím souhlasím. Tak velké město a ještě s historickou částí prostě není děláno na to,aby se do ulic vešla dálnice a každý jezdil sám autem. A už vůbec ne na to, aby těch pár míst mezi bytovou zástavbou zabrali lidi z jiného kraje.

Lidi si prostě musí zvyknout na to, že město a obzvlášť čtvrti jako staré město, vinohrady, dejvice atd nikdy nebudou mít takovou kapacitu a že lidi tu mají auto používat, když ho potřebují a ne, když se jim nechce jít na mhd. Ta přebujelá automobilová doprava způsobuje komplikace v úplně celé Praze a ani zdaleka nejde jenom o parkování. Stačí se podívat do Švýcarska, tam už to dávno pochopili

0/0
25.8.2016 19:44

A12n24t83o67n17í58n 11S22v73o74b55o97d11a 3774373699792

Pražáci budou mít služební auta za trest

0/0
25.8.2016 20:40

L84i50b94o23r 26M92o38z60i39s 4595535219221

My Prááááhu nedáme.... umcaca, radšíííí ji zbouráááme... umcaca... ;-€

0/0
25.8.2016 8:03

T73o40m59a94s 42D41r96a45j94s47a56j75t39l 9779437858610

Najde nekdo cas a silu zkusit Prahu zazalovat za diskriminacni jednani? ;-)

0/0
25.8.2016 2:16

G62a20b71r11i71e38l 48H15o16r11t66e74n 9771969703624

Parkovací zóny mají identický právní status, jako třeba jiná klasická vyhrazená stání - pro invalidy, pro konkrétní firmu či auto, pro zásobování, pro taxikáře...

Správce vymezí podmínky a kdo je splní, má možnost zaparkovat, pokud je kam. Čili máte smůlu, protože práva znalý člověk do toho nikdy nepůjde.

0/0
25.8.2016 8:37

J30a62r42o33s69l28a42v 37B48e86d14r10n74a 3686261971817

Koukam na diskuzi plno uplakanku ze strednich Cech. Zaplat panbuh za modrou zonu pred domem. Doprava se vyrazne snizila, pred domem zadny ucka a eska... zkratka klid. Urvanci... v kazdym evropskym velkomeste je tenhle system a mnohem prisnejsi.

+3/−4
25.8.2016 0:55

P94e73t91r 58N12o12v39a86k 8661933365906

Kolik těch evropských měst jsi navštívil?

+2/0
25.8.2016 2:07

J44a37r72o77s77l67a25v 23B32e28d38r49n52a 3686441881617

Dá se říct, že kromě Londýna všechny hlavní města Evropy autem, je pravda že je tam víc parkovacích domů, ale vždy je upřednostněn obyvatel a ne přespolní. Přál bych ti bydle tam kde já a každý den se vracet s domněním, že půjdeš 2 km pěšky k domu

0/−1
25.8.2016 9:32

J10a15n 35D96l57o78u24h75ý 8886380143400

Systém je obdobný, ale je tam všude dostatek parkovacích míst v podobě parkovacích domů a podobně!!!!!!!!

+1/0
25.8.2016 8:48

P31e40t41r 74P43e22t95r 6693722118903

Drážďany - cena parkování je většinou 6EUR za 3 hodiny, tzn cca 55kč za hodinku. V Praze je hodina za 40... (obojí v pracovním týdnu, o víkendu v Praze zdarma a v Drážďanech snad 6EUR/24hod)

Jak by to vyřešil parkovací dům, kde by ta cena byla stejná a stejně jako nyní na placené fialové nebyli mimopražští ochotní platit? Dejvická je placená a Sko tam v podstatě přes den skoro nenajdete.

Jo a porovnání platů a kupní síly si nechte od cesty, stavba toho parkovacího domu nebude v ČR levnější zas o takovou částku, aby bylo parkování za pětinu toho Drážďanského.

0/0
25.8.2016 19:49

P47e40t66r 81P50i72s29k62a58c69e51k 1763418361848

Ne, jen musíte na ten magistrát přijít i se smlouvou o užívání vozidla mezi vámi a zaměstnavatelem. V případě že je to na operativní leasing, tak ještě smlouvu mezi tou leasingovkou a vaší firmou a výpisem z obchodního rejstříku té leasingovky... Což je sice trošku opruz, ale je to pak normálně za 1200,-

0/0
24.8.2016 22:56

P18e39t25r 97P63i91s36k84a28c86e16k 1183218921118

Ehm, se mi to nějak nezařadilo kam jsem chtěl... to byla reakce na dotaz pana Obešla ohledně služebního auta.

0/0
24.8.2016 22:57

O76n65d39ř42e34j 16N19o48v57á93k 9477644839779

Ne ne, to je za tech 1.000 Kc mesicne ...

0/0
25.8.2016 0:16

P72e70t89r 97P11i84s20k61a43c85e91k 1833488401958

Pletete se. Pokud má to auto k osobnímu užívání, tak je to za 1200,- ročně.

0/0
25.8.2016 8:37

P32e85t22r 53P46e75t49r 6983752968513

Nelze, pokoušeli jsme se to tak zařídit a řekli nám, že to takhle nejde. A očividně moc dobře ví proč.

0/0
25.8.2016 19:50

J83a32r15o59s15l96a87v 29O43b19e43š47l31o 8945983906543

Jak je to se služebákem? To za něj musej lidi vysolit 12k?

0/0
24.8.2016 22:47

O76n98d47ř24e35j 10N27o96v25á78k 9717334359949

Lidi ne, zamestnavatel ...

0/0
25.8.2016 0:19

K49a97r35e87l 67N77o20v80o41t77n50y 2511755879750

Jak muzou delat parkovaci zony, dokud nejsou z daneho smeru zadna pouzitelna P+R parkoviste, to mi fakt hlava nebere... Ale jo, chapu je... prachy jsou proste az na prvnim miste...

+14/0
24.8.2016 21:51

M78i16l25o79š 49S18e30t29í52k 3459179794590

Chytrý chlapec :-) O nic jiného ani nikdy nešlo.

+2/0
24.8.2016 22:05

P87e10t72r 50Č71e84r18m51á81k 9968735129850

Nejde jenom o P+R, co normální vnitroměský provoz... Prostě jenom prachy..

+3/0
25.8.2016 0:13

J98a87n 66D81l56o58u74h30ý 8366120923270

vidíš, můžou... ;-D

0/0
25.8.2016 8:49

M19a24r98e89k 14H68r25u41b12y 6107812891508

Praha má extrémní zálibu v řešeních realizovaných štětkou a barvou.

Proto přichází dopravní buzerace dřív než jakákoli smysluplná koncepce.

+15/0
24.8.2016 21:27

I78v35o 26B90a69r63t43e82č75e15k 7445303644788

Každá čtvrť hledá svou vlastní cestu, jak intenzivně hrabat penízky od návštěvníků i rezidentů. Nejsem z velkoměsta, ale kamarádíček radního si za pár kaček pronajme veřejné městské parkoviště, k tomu automat a hrabe a hrabe. Očistu parkoviště neřeší a když náhodou napadne sníh, tak pár dní nevydělává... A o tom to je!

+4/0
24.8.2016 21:22
Foto

J35a33n 10D22o78č45e47k78a66l 1974376811165

Celé je to jen další zdanění, které hraje na nejnižší pudy ve stylu: já jsem tady doma a ten darebák odvedle mi tu nemá co parkovat! Ale už nikomu nedochází, že za chvíli bude parkovací zóna i u lesa, když jdu na houby. Auto primárně slouží k přepravě z bodu A do bodu B, pokud to někdo znesnadňuje (maskováním za ekologii, motivován ziskem apod.), tak je to prostě deb.. .:-P Proti zónám jsou Svobodní.

+7/−1
24.8.2016 21:14

M69a43r70e66k 84H65r10u65b17y 6957942191218

Nikoli. Celé je to o zdanění místních,kteří do toho navíc neměli co mluvit

0/0
24.8.2016 21:20

P32e62t75r 41Č33e84r68m47á60k 9628765769800

Místní jsou na tom v pohodě, 100,- měsíčně na možnost stát na veřejné komunikaci je směšná suma, ale princip toho že jiný nemůže je špatný.

0/0
25.8.2016 0:14

P77a71v42e86l 47S33l70a36d60o75v15n70í73k 6637783227346

Bude výnos z parkovného stačit na provoz speciálně upravených vozů na čtení RZ? Aby totiž nakonec nešlo o typické pražské radniční šméčko.:-/

0/0
24.8.2016 21:14

J66a91n 25D83l35o36u55h13ý 8326950583310

no to šméčko nezáleží na výnosech. Spadl jste z višně?

0/0
25.8.2016 8:50

V11í94t 20P13r17č88í29k 9878450624170

Nechápu, proč by měla Praha zajišťovat parkování Středočechum. Vždyť je nikdo nenutí, aby do Prahy jezdili autem. Pražská integrovaná doprava funguje velmi dobře a zahrnuje i oblasti poměrně vzdálené od hlavního mesta, stejně tak dobře funguje i dopravní systém Středočeského kraje. Pokud s tím mají Středočeši problém, ať si prosadí výstavbu PR parkovišť financovanou Středočeským krajem a na jeho území, nejlépe v blízkosti přestupcích uzlů na PID. Pokud je jim zatěžko jezdit do Prahy jinak než vlastním vozem, mohou si najít práci ve svém regionu. Praha se má starat primárně o komfort svých obyvatel. Není důvod, aby řešila středočeské problémy.

+5/−16
24.8.2016 21:05

B71l86a60ž36e24j 64M27o23t94y83č80k50a 8527197875610

budeme stavět severní obchvat a máme své starosti s parkováním v našich městech. Nikdo vám 12 000kč za druhé auto nebo podnikání nezávidí;-)

0/0
24.8.2016 21:09

M86a16r60e90k 29Š48e40s12t53á14k 4745631606701

Protože je to jeden z důvodů, proč má Praha vyšší koeficient pro přidělování výnosů z daní oproti jiným městům a obcím? Právě tyto peníze mají jít na dopravní infrastrukturu, jelikož do města cestují za prací desítky tisíc lidí.

+4/0
24.8.2016 21:16

P32e14t78r 56P61e75t63r 6483942768173

To řekl kdo?

V jiných "rozhovorech" uváděli, že Praha musí být atraktivní pro cizince a turisty a v těch dalších, že v Praze je průměrná mzda vyšší a proto by měla dostávat i větší část daní...to, proč dostává nejvíc ovšem žádný oficiální důvod nemá.

0/0
24.8.2016 22:20

J40a40n 18S15v21o38b61o64d78a 3417364589563

A jak se ty zóny starají o můj komfort, když jsem tím jako Pražák omezován?!

+1/0
24.8.2016 21:37

J56o79s67e21f 95M22i20k23u47l41í32k 8204277476

víte, i vy se někdy můžete stát Středočechem. Vyhrajete pěkné peníze či je vyděláte a odstěhujete se třeba jen do Průhonic a stanete se středočechem. Jinak vám přeju šťastnou cestu až pojedete svým autem z jedné čtvrtě do druhé. Jinak vy do stř. kraje na ty houby jezdit nemusíte, ještě nám je vysbíráte, běžte si na houby v Praze.

+2/0
24.8.2016 21:41

P40e41t98r 21K52o21u95t52n40ý 3987710459978

Správně pane, Stredoceši a dokonce ani Pražaci nemají co jezdit po Praze, a s tou fungující dopravou máte pravdu, tedy pokud se do toho vlaku v ranní špičce vejdete nebo vystojíte, že Vám někdo chrchlá celou cestu do obliceje, doporučují zejména zimní měsíce, a pokud si chcete něco zařídit s autem po práci tak si pro něj do jeďte do Berouna, a pokud se Vám to nelíbí, tak volte jednu ze všech ne volitelných stran, nebo napište na Lamparnu, nebo trolte na Idnes.

+1/0
24.8.2016 21:54

M63a34r97e15k 53M72a51l96ý 1152298821800

Bože, tu jsi de.il :-)

+1/0
24.8.2016 22:19

T82o80m94á29š 26Z70e73m87a28n 3435278474985

Přitom by to mělo být přesně naopak:

Místní vyhnat do garáží a dvorů.

Ulice nechat přespolním.

+3/−4
24.8.2016 21:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.