Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V parkovacích zónách je volněji. Plní se okolní ulice, kde se neplatí

Spuštění nových parkovacích zón v Praze se neobešlo bez komplikací. Zatímco v některých místech se ulice vyprázdnily, v sousedství, kde je parkování zdarma, pomalu není k hnutí. Stížnosti jsou také na parkovací automaty, které nenačítají některé platební karty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45i35r81i 40K47o19l56a13r13i58k 5120634198817

Modre zony jsou nejvetsi bl.ost, co mohl kdo vymyslet. Bydlim na Praze 2, kartu mam, kdyz za nekym jedu, tak parkuji vsude a doufam, ze nebudu mit smulu. Takhle mi auto bude k nicemu, protoze jedina moznost kam budu moct jet je Praha 2, kde muzu chodit pesky..

+1/0
31.8.2016 21:19

K89a17r40e80l 49N45o36v52á97k 8830456312233

To není pravda - jediná možnost není Praha 2 pěšky, ale CELÁ Praha. Buďto autem, pěšky, MHD, na kole - jak se Vám zlíbí.

Pokud nechcete platit za parkování, pořiďte si zmenšovač inženýra Křečka a auto si v cíli dáte do kapsy.

Anebo použijete MHD.

0/0
5.9.2016 7:49

P18e37t17r 35K58o36u30t67n74ý 3747520349688

Je to hezké když město udělá něco pro lidi, domyslí to, a vezme na to dobrou firmu za výhodnou cenu.

+1/0
31.8.2016 6:52

D61a35v75i25d 14P92i66n11c 7711918563274

No pražáci to spustili a doufám, že to bude pokračovat. Nejdřív si každé město v republice zavede svoje zóny, pak obnoví opevnění a začne vybírat mýto za vjezd do města a na závěr bychom mohli obnovit městské státy.

0/0
28.8.2016 11:54

K13a54r74e91l 36N96o93v25o95t47n75y 4947334522362

Kontrola zabraných míst dle RZ aut je diskriminační, i když mám dvě auta (nebo víc), tak stejně zaberu na zóně jen jedno místo! Proč tedy mám platit za další ? Navíc kombíka půjčuji synovi nerezidentovi P6!, takže občas jsem nucen jet druhým autem na poštu, na MÚ či k doktorovi! Víte senior s umělým kolenem se k MHD a do ní dostává špatně, a rada starosty P6, že mám přepsat druhé auto na manželku je mi jako vdovci na h.v.o!! Prostě nedomyšlená hurá akce nové radnice, tedy ne že by ta za ODS byla lepší!

0/0
27.8.2016 11:36

J88i24ř24í 42Č86e55r79m82á11k 5760825788517

A to musíte za každou cenu vlastnit dvě auta? Tak toho kombíka synovi nechte a jezděte tím druhým, které bude zaregistrováno k parkování za 1 200. Pokud je to druhé malé a vy budete potřebovat vézt něco většího, půjčí kombíka syn vám. V čem je problém? Jestli ovšem máte nutkavou potřebu střídavě jezdit oběma vozy, a ukazovat sousedům, že na ně máte, tak holt cvakejte 12k.

0/0
27.8.2016 23:15

K64a21r46e44l 60N17o55v81o55t74n48y 4767584192722

Vážený pane, to vůbec nesouvisí s tím kolik kdo má aut! Jde o to, že pokaždé mé první ,druhé, či třetí auto zabírá na zóně jen jedno místo! A to, že mě magistrát nutí platit jakési výpalné za druhý vůz (a nenamáhá se ani vysvětlit proč) je pouze zbytečné omezování mé osobní volby! Jinak, abych možná otupil Vaši závist, tak kombík je Fabia (teď asi za 50 TKč) a druhý kabriolet je Felda - veterán po otci, a sousedi nejsou tak závistiví jako Vy.Vaši radu abych kombíka nechal synovi bohužel nemohu akceptovat, neboť syn je mimopražský, takže týden bych nemohl (než by došlo opětnému k prohození aut), ač rezident P6, na modrou zónu P6! Proto se dožaduji karet na rezidenta a ne na RZ vozidla! Stačí? Chápete?

0/0
8.9.2016 9:12

K23a58r79e90l 61N66o76v85á57k 8590686712323

Jistě - vídám různé "sběratele" vraků, co mají na zahradě třeba 6 aut. To byste opravdu chtěl, aby sběratelé měli nějaký nárok na parkovací místo? Proč?

Chápu, že máte těžkosti - a koneckonců Váš nápad není úplně tak špatný - pokud parkuje vždy jen jedno auto ze všech zaregistrovaných. Proč to tak není zavedené, čert ví.

0/0
8.9.2016 20:33

K70a72r25e53l 27N51o60v83o11t40n43y 4257964542432

No pokud nemá na zahradě modrou zónu, tak ať tam těch vraků má kolik chce,tedy pokud mu z nich nic neteče;-D. Jinak dík za Vás souhlas s mým názorem ohledně evidence. Jo a proč to tak je ví čert a magistrát[>-], ten z to přece kasíruje, že by doporučení z EU?

0/0
10.9.2016 15:39

K49a75r64e38l 45N17o69v51á95k 8900276842863

Souhlasím s panem Čermákem.

Znám řadu lidí, kteří nemají vlastní auto (nejčastěji z vyčůranosti), ale autem jezdit chtějí. A teď nemohou zaparkovat a nadávají. Ale ne na sebe a na to, co si sami natropili, ale na systém parkování. Ten za to může! :)

A dokonce pak tvrdí, že NEMOHOU zaparkovat. Ale mohou! Stačí mít trvalé bydliště a auto zaregistrované na sebe. To je takový problém? Nemožné - prostě nevěřím tomu, že JEDNOU zaregistrovat trvalé bydliště a SPZ sežere víc času a peněz než KAŽDÝ DEN hledat parkování 15 minut, anebo platit 40Kč/hod.

0/0
5.9.2016 7:54

K34a87r84e91l 44N32o20v81o59t94n58y 4167574882212

No a vidíte, já s ním nesouhlasím!!

0/0
8.9.2016 9:14

M28i45c75h63a21l 43J46a81r93o40š 7354250112305

S modrou zónou zatím problém nemám, bydlím už 10 let na P4, a bydliště mám pořád na P1. Horší bude, až zavedou zóny i na P4, to budu asi muset na Václavák pěšky.

0/0
26.8.2016 14:54

R28i61c10h66a72r58d 23H54l51a80d73í43k 2615883799159

Zkušenost z Břevnova: část Hošťálkovy modrá zóna, zbytek bez zóny,

modrá zóna v pohodě se dá zaparkovat, bez zóny "narváno".....

+3/0
26.8.2016 8:29

D31u86š28a57n 33D60ě25d62i72č 9535871165906

A nenabrala MP další strážníky na zpracování pokut z monitorovacího auta? Ani bych se nedivil....Rv

+2/0
26.8.2016 7:35

F60i18l17i19p 60V41e42t58t49e84r 9396971727928

Ano parkovacich mist pro vozickare je dost, jen budou ted muset vozickari jet z tech vyhrazenych mist klidne 300 metru k mistu kam potrebuji. Kdyz byly zavedeny pred lety prvni zony, tak na nich mohli parkovat kdekoliv. To se zmenilo. Pred lety mi na policii rikali, ze je to chyba a ze v pristi novelizaci by se to melo vratit. Nic takoveho se nestalo.

+1/0
26.8.2016 0:11

T93o89m76á81š 56C11h87r19a48s96t52n96ý 2671454471923

To víte, to je úředníkovi jedno, ten si zaparkuje svojí prdel ve služebním superbu i uprostřed křižovatky a všichni mu můžou vylízat konečník.

+2/−1
26.8.2016 6:35

P29e70t16r 63P90e71t66r 6343102578473

Místa pro vozíčkáře bývají, u bank, obchodů, úřadů...atd. Přece nechcete aby vám stát garantoval místo k stání u každého příbuzeného.

Ale je to prasárna, pokud to dřív šlo a pak to zrušili.

0/0
26.8.2016 10:52

V56í80t 12K87o58u60b66a 6306720944718

Veškeré komunikace byly postaveny a jsou udržovány z veřejných prostředků. Nechápu jak může ústavní soud dovolit aby na těchto investicích rejžovaly spřátelené firmy magistrátních úředníčků a město z toho nemá prakticky nic. Přitom při 80 Kč hodinu od 8 do 20 a 250 pracovních dnech činí výpalné za jedno místo 240.000,- Kč za rok.

Za tyto peníze by do roka musela být Praha obložena parkovacími domy pro bambilion aut.

+7/0
25.8.2016 23:29

G40a14b12r51i69e19l 65H63o73r95t21e56n 9651679913184

Důvodem vašeho nepochopení je patrně skutečnost, že si myslíte, že ulice obce buduje, udržuje a vlastní stát.

0/0
25.8.2016 23:43

J12i31ř32í 52Č80e98r63m41á37k 5450185938457

Kde jste sebral 80 Kč na hodinu??? Někde u Staromáku? Na P6 je to 20-40, podle lokality.

Druhá věc je, že to placené místo asi nebude obsazené 24/7 (tedy v tomto případě 12/5). Právě proto, že je placené, jak ukazuje zkušenost z Dejvic.

0/0
25.8.2016 23:46

T10o24m74á96š 56C40h12r61a48s12t57n68ý 2461834501453

To zase lžete, u kulaťáku je to za 60kč!

0/0
26.8.2016 6:37

J34i46ř30í 66Č51e63r98m49á52k 5900415508707

Tahle mapa říká něco jiného.

https://www.praha6.cz/system/file.php?File=f889_650.pdf&crc=60a02c02db325485cd6ad0e824311e05

0/0
26.8.2016 11:14

L23u34c10i71e 27K72u80b45e58l18k37o88v56á 3634294745

cena za hodinu je 40-80 Kč. Navíc není pevně stanovená a "vyhodnocuje jí systém" - info ze stránek Prahy 6 jen nikdo neví, jak "vyhodnocuje". Jinak k financování údržby .... ano, na první pohled pražské ulice (až na výjimky) udržuje Praha, jenže zkuste se podávat, jakým způsobem je přerozdělují daně. Takže na tu pražskou ulici platí každý i z té nejzapadlejší Horní Dolní, a když přijede po Prahy, platí.. poněvadž Pražákovi stojí na "jeho" ulici. Jdu blejt... PS bydlím v zoně, v Eliášově, vždycky jsem zaparkovala....max o ulici dál, ale mám nohy ne? Ale je mi tu za tu radniční svoloč, i za všechny Pražák, co se tu vytahují na přespolní a nazývají je vidláky apod., pekně stydno... už chápu, že nás zbytek republiky nemusí.

+3/0
27.8.2016 17:02

J83a43n 24Z22a95b13a98b87a 8364924468254

Jsem zvědavej jak velmistři z Dejvic budou tvářit, až za půl roku přijedou do Nuslí (což je o něco víc Praha než Dejvice) na najednou co? Najednou zony. Ona ta místa totiž nezabírali jenom středočeští gastarbeitři, ale i Pražáci odjinud, kteří přijeli do Dejvic třeba za kšeftem...

+3/0
25.8.2016 23:15

P34e53t65r 98P60e89t35r 6773562968293

Stav, kdy zaparkuju u baráku a ne nikde jinde mi přijde pořád lepší jak stav, kdy nezaparkuju doma a ani kdekoliv jinde.

A pražáci, kteří do Dejvic přijedou za kšeftem si normálně zaplatí parkovné v automatu.

Taky je každej chytrák a tvrdí, jak se tam nedá parkovat, přitom za peníze zaparkujete i na té modré zóně a těch je v p6 jen polovina - zbytek jsou fialové

+1/0
26.8.2016 9:33

J21a69n 98Z74a38b91a76b94a 8104784748684

Jestli autem nejezdíš, tak nevim na co ho máš? V Dejvicích pracuju, takže tam potřebuju zaparkovat průběžně přes den. A takových lidí je spousta. A už se i šéf nechal slyšet, že se firma někam přestěhuje

+1/0
26.8.2016 10:05

V56í26t 38P73r20č34í21k 9448340364640

Žádný katastrofický scénář se nekoná a nebude se konat ani po konci prázdnin, jak se nás tu někteří přespolní snaží přesvědčit. Ano, systém není úplně dokonalý, ale mnohem lepší než žádný. Eskaři tady sice bečí, ale stejně s tím nic nedělají. Rezidentní jsou spokojení, že nemusí hledat půl hodiny parkovací místo a dalších dvacet minut od něj jít domů a zabít tak touto činností ještě víc času, než kolik eskař ušetří, protože použije pro cestu do Prahy vlastní vozidlo místo autobusu nebo vlaku. Takze systém, ač není samozřejmě úplně dokonalý, splnil svůj účel.

+3/−11
25.8.2016 21:01

V21í15t 51P38r38č65í37k 9518270854240

Pardon: nenadělají.

+1/0
25.8.2016 21:04

V13í52t 95P38r70č95í59k 9978450464590

Díky za mínus, pane Zemane, možná časem pochopíte, že obce jsou od toho, aby se staraly především o blaho svých obyvatel. Nikoli těch, co v nich jen ráčí odstavit svoje vozidlo. Nic vám nebrání namalovat si modré zóny i ve středočeských luzích a hájích:-)

+3/−4
25.8.2016 21:53

K84a18r81e32l 25P25e52t44ř61í93k 3835149868697

No tak to je hodně hloupá pobídka...

+2/−1
25.8.2016 22:46

V85í63t 48P38r71č36í56k 9818420234850

Ano, je absurdní. Stejně tak absurdní jsou ovšem i nároky eskařů, aby jim Praha zajišťovala komfortní parkování na území města. K tomu opravdu není žádný důvod.

+2/−1
25.8.2016 23:08

J77a80n 63Z25a83b35a89b28a 8604294428554

Na středočechy kašlu. Ale za chvíli už nazaparkuju jinde než u svýho baráku. Tam zonu nepotřebuju, na to mám parkovací místo v garáži. Potřebuju zaparkovat tam, kam přijedu...

+5/0
25.8.2016 23:17

K16a49r22e98l 82P33e29t28ř47í18k 3685839418217

Ono by snad ani nemuselo být komfortní, stačilo by nějaké. Navíc se svou prací taky nějakým dílem můžou podílet na plnění kasy města. Už třeba jen tím že do Prahy jsou peníze ze státního rozpočtu, tedy z daní. Prostě ulice je všech a zabrat si ji takto mi přijde poněkud...chucpe. Je dost situací, kdy by tam mohl a měl zaparkovat i nerezident, včetně třeba návštěvy z venkova. Ale uznávám že by měli být řidiči soudní a nechávat auto (pokud ho nepotřebují v práci a jen celý den někde stojí) někde u prvního metra a zbytek dojet MHD.

+2/0
25.8.2016 23:33

J68a73n 19S13v12o75b68o46d47a 3437874299773

Proč se pořád navážíte jen do eskařů? Já jsem Pražák a týká se mě to úplně stejně jako jich.

+2/0
26.8.2016 2:31

L67u93c85i36e 49K52u18b41e87l58k37o73v57á 3234934475

no jasně, oni sem jezdí jen tak pro zábavu a pak se nám smějí, jak tu máme narváno.... že vy jste dneska bych dlouho na sluníčku, že jo? Ty lidi jsem jezdí PRACOVAT.... a zjevně jsou tu potřeba... i tak v Praze chybí spousta profesí... od doktorů a ostatních zdravotníků po popeláře.... a my ty, co sem jezdí za prací, ještě budeme buzerovat kvůli parkování. Na kraji města měly už dávno být odstavná parkoviště a taky smysluplně vedená MHD... né stanice někde v poli.... pak by zony mohly mít smysl.... a Středočeský kraj na problém dlouho upozorňuje, ale Praha dělá, jako že nic. Ono namalovat modrou lajnu je jednodušší a taky politicky líbivější (a pak ještě shrábnout nějakýho toho kapříka od spřátelené odtahovky), než problém opravdu řešit. No a Vaši oblíbení eskaři.... však oni si poradí. Ne nadarmo se zdravému rozumu říká selský a ne třeba "pražský", že? :-P na přihlášení stačí nájemní smlouva (někam... adresa jen musí existovat) s NEOVĚŘENÝMI podpisy. Jen doufám, že moji mimopražští kolegové nedají výpověď, jsou totiž spolehliví a pracovití... nerada bych o ně přišla kvůli nějakými línýmu pražskýmu Pepíkovi, co je mu zatěžko zaparkovat o ulici dál.

0/0
27.8.2016 17:15

J68a22n 78Z83a72b66a26b18a 8574274668854

Je to vhodné pro člověka, který autem nejezdí. Pro nikoho jiného. Na co je mi zona u bydliště, když jinde s ním nezaparkuju

+5/0
25.8.2016 23:01

V69í11t 78P20r62č55í60k 9348610814280

Zřejmě žádnou zónu u bydliště nemáte nebo ve skutečnosti nejezdíte, jinak byste se takto neptal. Zóna u bydliště je vhodná pro to, abyste u tam mohl kdykoliv zaparkovat, aniž by vám v tom bránila vozidla lidí, kteří ve vaší ulici či městské části nebydlí, ale pouze parkují svá vozidla.

Uznávám, že systém není dokonalý, mohl by být více přátelský vůči veškerým obyvatelům Prahy. Ale rozhodně lepší než žádný.

0/−6
25.8.2016 23:15

J41a32n 78Z80a24b81a38b53a 8614744978784

Ten systém je špatný od počátku. A nevadí mi ani lidé, kteří zaparkují auta a jdou do práce. Stejně tam přes den neparkuji, takže si v podstatě jenom vyměníme místo s někým jiným. Přesně takhle to fungovalo, když jsem před pár lety bydlel ve Vršovicích. Mezi 7-9 a 16-18 se tam dalo zaprkovat v pohodě, protože ráno uvolnili místa rezidenti a odpoledne pracující. Po 18 už zaparkovat byl problém, protože prostě rezidenti obsadili všechny místa. Žádní gastarbeiteři už tam nestáli...

+2/0
26.8.2016 10:09

J30a19n 44S14c11h76e77r77k31s 6842310716850

Priklad z P7.

Parkovacich mist cca 9000, karet vydano do 12000.

Behem prazdnin se da zaparkovat bez problemu a to predevsim z toho duvodu, ze 90% duchodcu je na chate a spousta lidi je na dovolene.

Behem zbytku roku to vypada tak, ze rano se sem tam uvolni mista rezidentu. Behem dne lze zaparkovat, ale uz to chce misto hledat. Vecer je treba se vratit do 16h jinak Vas ceka krouzeni v ulicich a hledani volneho mista. Nedelni navraty z vikendu je treba smerovat mezi 15h a 16h. Dalsi naprosto nemyslitelna vec je vyrazit behem pracovniho tydne navecer nekam s autem.

Do toho si pridejte zabory pro filmare, opravy chodniku, jine akce, dvakrat rocne cisteni ulic. Takze realne dostupnych mist je mene.

Takze ZPS nam prinasi, resp. odnasi 1200Kc rocne z kapsy, moznost si (pokud najdo misto) zaparkovat na uzemi MC, nic vic.

Do toho si pridejte, ze v novych zonach uz nepoznate, zda auto muze parkovat na modre zone, takze nemate sanci zavolat MP. aby auto odtahli. Kontrola bude probihat pouze elektronicky.

Takze system je to naprosto nedokonaly, neresici parkovani v celku, ale pouze odsouva problem za hranice dotceneho uzemi.

0/0
26.8.2016 12:17

J79i27ř20í 11Č61e69r85m85á92k 5470605938847

Měl byste si dávat pozor na takto dlouhé příspěvky, protože se může stát, že si v nich budete sám protiřečit. Nejprve se dlouze rozohňujete nad tím, že zóny vlastně nic nevyřešily, zaparkovat se stejně nedá, a míst je vlastně méně než předtím. V poslední větě však celou svou snahu zazdíte tím, že mimoděk přiznáte, že zóny pomohly (odsunuly problém za hranice dotčeného území). :-)

0/0
26.8.2016 13:58

V11í36t 28K72o15u21b70a 6326570104288

Až budete potřebovat zedníka, nebo opraváře pračky, tak si na svoje chválení vzpomeňte. Cesta do Dejvic stojí u nás od včera místo 280,- Kč 400,- Kč a každá hodina práce je o 80,- Kč dražší.

+1/−1
25.8.2016 23:58

P51e59t56r 83P14e96t55r 6113162938443

A v které Praze bydlíte? Protože, když se podívám na ceny parkování (btw bydlím na Dejvické) tak hodina je tu za 20kč a ve vzdálenějších částěch směrem na letiště za 40kč.

Pokud si řemeslník naúčtuje za hodinu parkování 80kč a sám zaplatí 20kč, tak on je vychcaný, vy jste neskutečně hloupý a ještě se pak ztrapňujete do diskuze.

Taky si nedovedu představit to vaše "místo 280 zaplatím 400"...i když si k 280 připočtu vašich z prstu vycucaných 80kč/hod tak se na 400 nedostanu. Reálně se tedy hodina práce z 280 prodraží na 300, což tak negativně nevidím, vzhledem k tomu, že řemeslníka volám jednou ročně (a většinou si vybírám někoho z blízka - ten pak modrou kartu má) a zároveň najednou nemám problém s parkováním.

0/0
26.8.2016 10:29

J63a28n 51D10ř14e22v92ě37n71ý 1839190251749

Já zas mám na P6 pouze nájemní smlouvu a trvalé bydliště jinde. Protože se budu za pár měsíců stěhovat, nechci ho teď měnit. Proč mám teď parkovat kilometr od baráku kde zóny nejsou, přestože tam bydlím. Nerozumím tomu, proč pro oprávnění nestačí nájemní smlouva.Rv

0/0
26.8.2016 13:35

L51u58c58i79e 20K11u63b31e26l91k59o12v23á 3124814955

smlouva stačí, ale právě pro změnu bydliště... bohužel.

0/0
27.8.2016 17:19

Z90d59e87n90ě66k 71D10u30f14e17k 2574384308

Takze jak je videt , problem se nevyresil, naopak se odsunul do ulic, kde ted nebyl, tedy do ulic a na parkoviste, kde zony nejsou.:( Bravo uredniku slava tvemu rozhodnuti.:(Ach jo to je material

+15/0
25.8.2016 19:44

G38a43b41r43i80e41l 54H48o75r90t14e40n 9221469363914

Vyřešení problému od PZ čekat nemůžete, jde o silně kompromisní řešení, které jde navíc cestou hledání nejmenšího zla.

+2/0
25.8.2016 20:32

T97o90m20á21š 41Z79e34m31a34n 3185788584375

Parkovací zóny jsou spíše nalezením největšího možného zla.

+5/0
25.8.2016 21:06

G74a13b52r34i11e87l 57H27o67r42t69e36n 9571259683824

Jasně, nemůžete parkovat každý den před metrem, jak jste byl zvyklý.:-)

0/0
25.8.2016 21:07

T59o53m34á73š 38Z16e25m47a27n 3885588194205

ehm, já jsem Pražák.

+2/0
25.8.2016 21:09

J18i71ř62í 95Č20e10r86m61á15k 5210585778737

V tom případě jistě máte vlastní garáž nebo místo v podzemním parkovacím domě, jak tady ostatním Pražákům doporučujete.

Problém se vás tím pádem netýká, tak proč se tu vztekáte?

0/−2
25.8.2016 22:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.