Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Reakce Čechů na nemoc HIV je hysterická, někteří lékaři odmítají ošetřit

Češi mají o nemoci HIV málo informací, proto reagují hůře než lidé v zahraničí. Tvrdí to Michael Jettmar, který má HIV a běžně má u lékařů problém, aby ho vůbec ošetřili. „Smířit se s nemocí mi trvalo přes rok,“ říká dnes aktivista a preventista z České společnosti AIDS pomoc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K21a13r71e92l 71J98a37r73o73š 1387875942573

Něco se musí změnit, nebo dopadneme jak na Ukrajině nebo v Rusku, kde se HIV rychle šíří. Je blbost bát se lidí, kteří jsou HIV pozitivní a léčí se. Ti pravděpodobně už nikoho nenakazí. HIV test by měl mít každý jednou za rok. Takhle se lidí stydí, na test nejdou, a pak se to šíří jedna dvě.

0/0
14.11.2016 17:09

R96o86l68a65n74d50o 18A43r12i34a18s 7308609627300

No, stomatologa docela chápu, pokud není vybaven dobře je vždy v určitém riziku z mikrospraye při ošetření úst - a to expozicí jeho sliznic očí a úst. To že slušně pošle infikovanéhona Bulovku není nic "ponižujícího". Někdo kdo roky jel v drogách a stýkal se s rizikovými partnery je poslední, kdo má právo moralizovat.

0/0
1.10.2016 14:30

K24a43r86e34l 86J36a58r19o68š 1387575662413

Stomatolog na to vybaven musí být. Nemůže přece na to spoléhat, že mu pacient řekne, že má HIV. Pacient o tom ani nemusí vědět. Riziko nákazy musí být vyloučené a nejde jen o HIV.

0/0
14.11.2016 17:14

Z64d22e91n47ě87k 73A14. 50U33r36b25a78n 7477460130692

Tak hlavně, že víme, kdo jsou to ti aktivisté...

Babiš, jak to ti vaši pisálci vůbec můžou pustit ven?!? !!

To mohli rovnou napsat - Lidi HIV i AIDS to je vlastně sranda, nehysterčete!!!!

+1/−1
1.9.2016 12:05

L68u68m62i78r 76N21o52v24a54k 8181333206598

v praze vám neudělají v běžný nemocnici testy na HIV a pošlou vás do medicentra, tam sedíte 4 neuvěřitelný hodiny a říkáte si: TAK TOHLE JE PREVENCE ČR PROTI HIV? Test přitom zakoupíte v lékárně a ze slin si ho můžete udělat doma. Proti tomu ale veřejně vystoupili všichni doktoři... Jsme tu fakt 20 let pozadu a proto se taky HIV teprve rozjíždí a to docela slušně a brzy západ doženeme...

0/0
30.8.2016 12:16

R19o55l15a21n59d75o 69A68r95i37a22s 7738559197920

No, za to, že se zde HIV /rozjíždí" nemůže zdravotnictví ale nezodpovědné chování části homosexuální a drogové komunity. Add test, testy ze slin jsou orientační a velice nespolehlivé. Jinak souhlas, že na prevenci HIV by mělo jít peněz

0/0
1.10.2016 14:31

M62a96r70t57i20n 72P65e68t87v97a77d 4840459807932

Jsem lékař, a proto mohu z vlastní zkušenosti potvrdit poněkud paradoxní fakt, že spousta lékařů trpí v tomto ohledu velkými předsudky, a riziko přenosu neúměrně a iracionálně zveličují. Zdaleka se to netýká jenom HIV - mnozí mají nepodložené obavy třeba i z předpokládaného nebezpečí infekčního šíření zhoubných nádorů.

0/0
30.8.2016 3:02

R73o29l95a27n23d75o 15A33r42i34a52s 7928989987660

Mám odlišnou zkušenost

0/0
1.10.2016 14:33

K51u63b46a 95S14a60n54t35i48k 6126989822486

Co je teda podle Vás normální?

0/0
29.8.2016 14:17

K51u71b76a 90S82a60n56t27i10k 6356229742486

Proboha, lidi proberte se! Každý v životě dělá chyby. On udělal chybu, že bral drogy a možná byl trošku naivní, ale to neznamená, že je hned špatným člověkem. Důležité je, že to nevzdal a dneska může být na sebe pyšný, jak to zvládl. Řeči o tom, že být gayem není normální??? Vy jste nenormální.

+1/−3
29.8.2016 11:24

J30i64r34i 77R47u23s74n88o98k 4215432807443

Byt homosexual opravdu neni normalni. Stejne neni normalni se narodit se sesty prsty na ruce. Byt nenormalni ale jeste neznamena byt nejak spatny. To jsou dve zcela odlisne veci, ktere z nejakeho zahadneho duvodu vetsina lidi neumi oddelit.

+2/−2
29.8.2016 14:06

K96a68t67e50r91i73n73a 16Z49a92n81á80š26k17o25v15á 1940456453703

diky jiri, ze to pisete. jakmile nekde napisu, ze neco (tady homosexualita) neni normalni, hnedle k tomu nekdo prilepi netolerovatelna, spatna a jina negativa. neni normalni je konstatovani, bez citove angazovanosti. jako se sesti prsty.

+1/0
29.8.2016 14:14

M90a85r15t14i83n 77P31e44t35v76a82d 4770799497792

Ono je úplně jedno, jestli to někdo považuje za normální nebo ne. Na podstatě věci to nic nemění. Příroda nic takového jako normální a nenormální nerozlišuje - je to jenom subjektivní lidské hodnocení, které v objektivně existujícím světě nemá žádný ekvivalent.

0/0
30.8.2016 0:15

K22a29t40e66r70i82n74a 56Z58a83n83á64š42k58o80v82á 1150486443973

cely okolni svet je pouze subjektivni vnimani, zavisejici na miste, case a hodnotiteli. nicmene to nic nemeni na tom, ze hodnotitel subjektivne posoudi, co je normlani a co ne.

0/0
30.8.2016 6:59

K36a76t81e45ř86i89n94a 83V15ý67b15o96r47n37á 6750359819

Teplou§ na drogách? To je smrtelná kombinace :-)

+6/0
29.8.2016 1:11

K26a15r13e30l 12D40r56d34a 6933465787919

Problém majority. Vzali jsme si příbuzného se smrtí na jazyku do domácí péče. Tím se dostal z nemocnice zpět do péče svého obvoďáka. Obvoďák je od toho, aby psal acylpiriny a usmíval se. K ničemu jinému není. V podstatě nám v tomhle pokleslém nefunkčním státě odmítli lékařskou péči. Dostalo se nám rad k ničemu, nedostatečných léků a odkaz na záchranku, kdyby bylo nejhůř.

Žádali jsme ho o návštěvu v bytě, aby píchl třeba morfium a na místě doporučil další postup a převoz. Tohle zdravotní středisko v rozporu se zákonem návštěvy v bytě odmítá. Nakonec, mě obtížného otrapu, ze střediska elegantně vykopli. Chtěli jsme napsat zdravotní pomůcky od zdravotní pojišťovny. Horta obstrukcí, aby pojišťovna MV nemusela vydat ani pětník. Vše platila rodina. Sociálka vyměřovala důchod snad tři měsíce a vyměřuje ho i týden po pohřbu. Umírající člověk leží v Česku bez koruny v kapse a platí stovky za léky. Zkoušeli jsme hospic. Je tu pořadník a měsíc čekáte na přijetí. Nakonec jsme řešili akutní převoz sanitkou. Sanitku si v Česku musíte zabukovat půl týdne dopředu. Když je náhodou na tom pacient zle a musí při převozu ležet, objednejte si sanitku tak dva týdny předem. A bacha. Některé nejezdí kam potřebuje pacient (po celé Praze), ale jen po obvodě nebo do spádové nemocnice. Tisíce lékáren a žádná nemá trochu závažnější léky. Všude nám řekli do zítřka zajistíme. S každým receptem musíte jít dvakrát a pacient si mezitím bolestí kouše nehty.

To je péče o člověka v Praze, co marodí "bez vlastní viny". Neměl by dát LGBT aktivista k lepšímu, že když dostane léky na HIV od nás zaplacené je riziko přenosu minimální a minimální jsou i jeho zdravotní potíže? Proto bylo udáno policii 30 gayů s HIV v Praze, kteří neužívali prezervativy. Z pohledu HIV považují ochranu za zbytečnost, riziko je minimální. Lékařům jen vadilo že měli HIV a chodili navíc s kapavkou, syfilisem či chlamydiemy a porušovali režim nositele smrtelně nebezpečné choroby.

Přiviňme je miláčky s láskou na naši hruď.

+2/−1
28.8.2016 23:10

M27i11l93a73n 10G44á24l 4910626844351

To je tristní. Co víc k tomu napsat...

0/0
29.8.2016 12:03

M94a83r61t73i77n 25P59e44t20v53a17d 4790659287912

Není sice rozumné na to příliš upozorňovat, ale antiretrovirální léčba velmi často vede ke stabilnímu nulovému výskytu HIV v krvi - a HIV+ pacienti svůj aktuální stav díky pravidelným kontrolám vesměs znají. Není-li virus přítomný v krevním oběhu, nemůže jeho nositel nikoho nakazit ani při nechráněném styku. Náhoda si ovšem nevybírá, a proto bych spoléhání na uvedenou skutečnost tak jako tak označil za nezodpovědnost.

Nechápu ovšem, proč popisovaný případ označujete za "problém majority". Vypadá to, jako byste se domníval, že homosexuála v terminálním stavu libovolné choroby nemůže potkat totéž - a to jistě nemyslíte vážně.

Ono je to jako vždy především o lidech a individuální mravnosti. - Když kdysi v našem domě umírala příbuzná mého partnera na generalizovaný karcinom, obvodní lékařka ji pravidelně navštěvovala, a poskytovala jí nezbytnou analgetickou péči. Dokonce mi - tehdy ještě studentovi - nechala zásobu morfinu s instrukcemi pro jeho aplikaci v případě akutní potřeby. Zájem nemocné byl pro ni přednější než nějaké předpisy, které tím určitě porušila. Nepochybuji o tom, že i dnes takoví lékaři určitě existují.

0/0
30.8.2016 1:02

K33a56r79e14l 40D65r10d46a 6363745867959

Problém majority je nefunkční česká zlatokopecká společnost bez morálky. Místo řešení tíživých problémů jen neustále obšťastňovaná zcela okrajovými problémy gayů. Přitom jsou pánové jen dalšími, kteří české společnosti leda tak podráží nohy. 30 gayů mimo režim přenašeče HIV napříč Prahou, mě odkazuje na nezodpovědné arogantní chování celé LGBT komunity.

Zdejší propagace LGBT je vandalismem na stavu české společnosti. Rv

0/0
30.8.2016 6:11

A52n63n74a 90K67i33r51š28o93v16á 9566940595263

Jó, jasně. Další příběh o tom, jak jsou lidé netolerantní, xenofobní a vůbec takoví celí fuj fuj. :-P Nakaženej feťák si tady bude lízat bebíčka a nadávat, jak je "společnost" k němu ošklivá. A léčení mladého pána platí jako kdo? ....

+9/−4
28.8.2016 21:07

M30i28l57a16n 57G86á93l 4440266314681

Mně nepřijde, že by nadával a lízal si bebíčka... Postavil se k tomu čelem a snaží se být prospěšný i ostatním.

+1/0
29.8.2016 12:04

M16i14c31h64a28l 60K36r51e50j71č47í 1676890421883

Lidé s AIDS by měli být na veřejném seznamu, podobně jako pachatelé sexuálních deliktů, aby člověk věděl, komu se má vyvarovat.

+8/−11
28.8.2016 20:46

P96a94v50l15a 62Č72i57h44á15k83o25v17á 1261795488655

Jo a chtěla bych vás vidět, až tam budete vy sám a nebo někdo z vašich dobrých známých.

+7/−1
28.8.2016 20:51

J68i40r73i 46R63u45s23n72o51k 4375432327733

Tohle je tak hloupy komentar, ze ani nedokazu uverit, ze jste to dokazala vyplodit. Sexualnim delikventem se nestanete nahodou ci omylem. Totez to plati o tom, jak prijdete k HIV. Dneska je prakticky nemozne se nakazit omylem.

+1/−4
28.8.2016 23:19

J79o56z19e48f 66D53u15h46a31c80e63k 7531410723290

takze nechraneny pohlavny styk by mal byt trestny cin? alebo len ten v mimopartnerskom vztahu?

+1/0
29.8.2016 0:08

J22i76r20i 44R33u90s98n11o30k 4125242607403

Co jste to vyplodil za nesmysl? Mluvil jsem snad nekde o tom, ze nechraneny styk ma byt trestny cin? Ja jsem jen jasne rekl, ze dnes je prakticky nemozne se nakazit omylem. Jestli spite s kazdym po ruce ihned bez kondomu, tak to ani nahodou nemuzete oznacit jako nakazeni omylem...

+1/−1
29.8.2016 11:22

M15a91r88t31i29n 11P81e19t45v60a17d 4410809217632

Pane Rusnoku, vím o šestnáctileté dívce, která se nakazila při prvním sexuálním styku se svým milovaným devatenáctiletým chlapcem. Je to klasický příklad omylu s těžkým následkem. Takové případy vůbec nejsou ojedinělé. Domnívat se, že akvizice HIV signalizuje promiskuitu, je nesmysl. Jediné, co signalizuje, je nechráněný sexuální styk. Heterosexuální milenci na rozdíl od homosexuálů jen málokdy sáhnou po kondomu, tvoří tedy mnohem ohroženější skupinu. Homosexuálové se chovají daleko odpovědněji. Svědčí o tom i fakt, že mezi nakaženými je u nás homosexuálů jen asi o 15% víc, ačkoliv by jich "správně" měl být aspoň pětadvacetinásobek, když uvážíme, že se stýkají uvnitř 25násobně menší komunity, přičemž v obou skupinách je téměř stejný počet nositelů infekce - a homosexuálové jsou ke všemu ještě mnohem promiskuitnější.

Vaše paušalizování mi připomnělo jednoho švédského pastora, který v osmdesátých letech na titulní straně největšího bulvárního deníku zaníceně kázal o tom, že AIDS je božím trestem pro gaye, který si sami vykoledovali svým hříšným životem. Tehdy ovšem ještě nikdo nevěděl, že tři čtvrtiny všech nakažených na světě tvoří heterosexuální muži, ženy a děti v subsaharské Africe, kde také HIV někdy na počátku 20. století vznikl náhodnou mutací nezávažného onemocnění šimpanzů.

0/0
30.8.2016 1:48

P93a52v65l10a 90Č80i98h31á25k65o21v39á 1551645208475

A právě proto jsou lidi omylní a dělají chyby. Svojí sexuální orientaci si bohužel nikdo nevybere. A mít partnera snad chceme všichni. A ne všichni gayové jsou sexuální delikventi. A možná byste se divil kolik z nich se AIDS opravdu bojí, chrání se a chodí na testy. Ale riziko je vždycky. To je stejné jako když vyrazíte na motorku.

Stejné jako s drogami. Nikdy si nemůžeme být jistí, že do toho naše dítě a nebo kdokoli z rodiny nespadne.

+1/0
29.8.2016 7:24

J46i51r89i 84R90u74s70n63o20k 4535282397663

Orientaci mu nijak neberu. Nebo snad mate pocit, ze ano? Je vseobecne znamo, ze gayove nejvic trpi na prenos HIV. Z jednoho prosteho duvodu, ze pouzivaji k sexu otvor, ktery na to neni urceny a dochazi v nem pri styku ke krvaceni. Tudiz kdyz homosexual nepouziva kondom (dokonce i se stalym partnerem), tak si proste koleduje. A nejde jen o HIV, ale jede o vsechny krvi prenosne nemoci.

0/−2
29.8.2016 11:25
Foto

B74r83o26n59i27s88l65a17v 71G94a39b23r20y88š 2102149441

Ten otvor, ktery neni urceny k sexu, pouzivaji i heterosexualove.

0/0
29.8.2016 19:10

M69a78r88t94i95n 92P43e69t73v18a61d 4890389377702

Počet infikovaných gayů není o mnoho vyšší než počet heterosexuálů, takže to s tím přenosem nakonec nebude tak horké.

A když už jste se zmínil o análním sexu - ten rozhodně není doménou gayů. Absolutní počet heterosexuálů, kteří si ho oblíbili, je mnohonásobně vyšší než součet všech gayů dohromady - např. v USA je to asi 40% všech mužů a 37% žen. U nás se sice, pokud vím, podobný průzkum nekonal, ale nečekal bych nijak podstatný rozdíl: snadno se o tom přesvědčíte, když na téma zavedete řeč v libovolné hospodské stolní společnosti.

V jistém smyslu však máte pravdu, že pohlavní nemoc si až na vzácné výjimky člověk přivodí vlastním přičiněním: kdyby totiž nevedl žádný sexuální život, nikdy by mu nic nehrozilo. K nákaze ovšem stačí i jediný libovolný sexuální styk.

0/0
30.8.2016 2:04

B55o13h84u98s46l55a39v 14K91r57á80l43í28k 2881600619606

A nebylo by teda lepší, aby úplně všichni lidi byli na veřejném seznamu?

+2/0
28.8.2016 21:53

M73i20l48a82n 68G87á85l 4870296654831

A měli by tam být také alergici, lidi s lupénkou a podobně? To snad nemyslíte vážně!

0/0
29.8.2016 12:06

M29a91r98t19i15n 10P84e49t43v95a29d 4450339327592

Tedy, kdyby už opravdu měl existovat nějaký seznam lidí, kterých bychom se měli vyvarovat, tak bych se především přimlouval za seznam všech řidičů, kteří pravidelně nerespektují omezení rychlosti, jezdí na červenou, předjíždějí přes plnou čáru, lepí se jiným na kufr, problikávají si volný průjezd a "trestají" např. vybržďováním. Nejenže se většinou jedná o agresivní psychopaty, ale navíc také každoročně zabijí nebo aspoň trvale zmrzačí mnohonásobně větší počet lidí, než kterákoliv jiná komunita.

0/0
30.8.2016 2:15

J90o14z45e62f 35K54o28s10t37e77l62a60n16s29k25ý 8205602679196

Dúfam, že z článku nevyplýva, že by homosexualita mohla byť riziková z hľadiska prenosu AIDS... To by bolo politicky dosť nekorektné. :-)

+6/0
28.8.2016 20:43

M47i18l38a88n 44G18á83l 4590756214401

Tak to je obecně známý fakt...

0/0
29.8.2016 12:07

M23a29r47t45i64n 35P96e25t30v30a93d 4460799187762

Zhruba 85% z celosvětového počtu 35 miliónů HIV infikovaných tvoří heterosexuální muži, ženy a děti, jak si snadno ověříte v každoročních statistikách WHO.

V lokalitách, do kterých infekce začala pronikat před zhruba 35 lety, počet infikovaných gayů zpočátku výrazně převyšoval počet heterosexuálů. Mimo jiné to bylo způsobeno i tím, že homosexuální komunita na syndrom poprvé upozornila, a řadu let se soudilo, že jde o specifickou nemoc gayů - dokud nebyl objeven její infekční původ, a nebylo možné ji imunologicky diagnostikovat. Jakmile byl objeven virus a preventivní efekt kondomů, začali se gayové úzkostlivě chránit, a rozdíly v počtu infikovaných se ve všech nejvyspělejších zemích výrazně snížily. I dnes v nich ovšem gayové většinou mírně převažují - nejenom proto, že jsou promiskuitnější, ale především proto, že s ohledem na svou uzavřenou malou komunitu mají mnohem větší pravděpodobnost, že potkají nějakého nositele infekce.

Rizikový je ovšem každý nechráněný sexuální styk - na pohlaví a sexuální orientaci vůbec nezáleží.

0/0
30.8.2016 2:44

V32á32c87l36a76v 14M34r72á64z 9501524946166

Úvodem bych rád řekl, že se stigmatizací gayů nesouhlasím a rozhodně se na to nedívám pohledem: dobře mu tak.

Na druhou stranu ty argumenty: "můžete to dostat taky, stačí nechráněná" kamarádka, jsou docela liché. Při nechráněném styku muže s nakaženou ženou je riziko přenosu jedno z nejnižších, maximálně 0,14%.

Více zde:

Výše rizika přenosu HIV při jediném nechráněném sexuálním styku se odhaduje:

- průměrné riziko přenosu HIV,

- z ženy na muže: 1/3000 až 1/700 (0,03 % - 0,14 %),

- z muže na ženu: 1/2000 až 1/20 (0,05 % - 5,0 %),

- z muže na muže: 1/600 až 1/1 (0,17 % - 10,0 %).

Ve srovnání s:

- poraněním se jehlou užitou HIV + osobou (při jedné expozici): 1/200 (0,5 %),

- sdílením injekční jehly a stříkačky s HIV + osobou: 1/150 (0,7 %), - transfúzí plné krve od HIV + osoby: 95/100 (95 %).

0/0
28.8.2016 20:32

T73i89b45o44r 50S60u65l32o 7470864811790

Statistika je nádherná. V konečném důsledku ten kdo se nazakzí ma 100% a kdo né má 0% Z čeho vychází, když dnes nejsou lidé schopni přiznat ani jak často mají sex ? Riziko je vždy stejné 50 na 50.

0/−6
28.8.2016 20:48
Foto

P54a34v70e92l 26Č86e44r51n64í10k 1168365530320

ach ta matematika :D 50:50 jo? ;-D

+2/0
28.8.2016 20:55

R13a46d25o22s71l10a84v 53K30l23a56u13d10a 5454678264662

Ve sportce buď vyhraju, nebo nevyhraju.. Vážně je to 50:50?;-D Fakt je pravděpodobnost naprosto stejná? Ano. Jsou jen dvě možnosti. Ale úplně jiná šance k nim dojít.

+2/0
28.8.2016 20:58

L98u50k49á93š 34O79m48á92č56k35a 5171714311356

;-D;-D

0/0
29.8.2016 13:47

L45u37m23i17r 43N29o11v71a69k 8171533486268

a teď fakta: Česká republika vykazuje k 30. červnu 2016 celkem 2.783 HIV pozitivních osob (2.372 mužů, 411 žen), z tohoto počtu již u 484 osob (392 mužů, 92 žen) propuklo onemocnění AIDS a tomuto onemocnění již podlehlo 246 osob (199 mužů, 47 žen).

V měsíci červnu 2016 bylo diagnostikováno celkem 27 nových případů HIV infekce (jednalo se o 24 mužů a 3 ženy). Z toho bylo 15 gayů/mužů mající sex s muži; 2 muži injekční uživatelé drog; 1 muž a 2 ženy; u 6 mužů a 1 ženy se hledá zdroj infekce. V tomto měsíci bylo zaznamenáno 5 nových případů poslední fáze HIV infekce, tedy onemocnění AIDS, a 4 pacienti na toto onemocnění zemřeli.

Z pohledu věkových skupin nově diagnostikovaných případů za červen 2016 přibyli ve věkových skupinách: 20-24 let 3 muži; 25-29 let 3 muži a 1 žena; 30-34 let 7 mužů a 2 ženy; 35-39 let 4 muži; 40-49 let 5 mužů; 50-59 let 1 muž; nad 60 let 1 muž.

Nové případy HIV infekce za měsíc červen 2016 spadají do následujících krajů: Praha 10; Středočeský kraj 5; Liberecký kraj 1; Ústecký kraj 2; Karlovarský kraj 1; Plzeňský kraj 1; Kraj Vysočina 1; Královéhradecký kraj 1; Moravskoslezský kraj 2; Jihomoravský kraj 3.

Celkový počet nových diagnostikovaných případů HIV infekce za prvních šest měsíců tohoto roku dosáhl výše 163 případů.

0/0
30.8.2016 12:27

V72á13c40l40a50v 29M41r89á69z 9531804626516

To docela odpovídá.

0/0
30.8.2016 12:56

M90a41r33t17i37n 28K22o51d34a76t 2637176532187

Jeho životní příběh přímo vyžaduje, aby si okolí dávalo pozor. To není hysterie, to je fakt. Toulavého psa taky člověk (zdravého rozumu) nehladí, a přitom to nemusí být vůbec nebezpečné.

+2/0
28.8.2016 20:26

M32a79r49t77i34n 26Š35m98í76d83a 3324768407790

Musím se přiznat, ač jsem o nemoci plně poučen, tak bych měl asi také strach. Držím vám palce.

0/0
28.8.2016 20:24

L16u13k47á53š 62O61m65á58č79k37a 5831464201976

Zvláštní názory. Vy všichni jste nikdy neměli nechráněný styk? Podotýkám, že stačí nakažená kamarádka.

+11/−3
28.8.2016 20:20

M60a60r16e63k 86K21a87l80i46n73a 3419844275738

Přesně tak...

0/−1
28.8.2016 20:21

R16a33d39o53s94l44a20v 53K70l59a69u10d55a 5704238904962

To fakt nestačí. Pravděpodobnost nákazy od ní je prakticky nulová.

+3/−8
28.8.2016 20:22

M95i42l87a87n 77G33á70l 4690766924931

No občas si zajděte na test, abyste se pak hrozně nedivil...

0/0
29.8.2016 12:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.